quote:Steeds meer jongeren willen emigreren: ‘Eng scenario’
Steeds meer jonge mensen willen Nederland verlaten.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de 18- tot 30-jarigen serieus nadenkt over emigratie.
Een belangrijke reden is dat er te weinig betaalbare huizen zijn.
Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
44 minuten geleden
ja en die hebben al een gezin dus je mist er niets aan, daarnaast krijgen ze in Amsterdam voorrang op Nederlandersquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:37 schreef QAnonn het volgende:
Dat kan makkelijk want we krijgen scheepsladingen mensen hier het land binnen.
Ja behalve dat je je Wajong niet mag meenemen natuurlijkquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Nee dat kan niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Dat was inderdaad het bottleneck in mijn geniale plan destijds.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja behalve dat je je Wajong niet mag meenemen natuurlijk
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het bottleneck in mijn geniale plan destijds.
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Oei, de Telegraaf en Wierd Duk, nou hebben we wel een serieus probleem. Ik ben erg benieuwd naar de methodiek van dit ongetwijfeld zeer zorgvuldig opgestelde onderzoek, en wat "serieus overwegen" betekent in deze.
Maar 't gaat zo lekker op de "vroeger was alles beter"-nostalgie en de illusie dat je als één van de weinigen serieuze problematiek doorziet die de sheeple om je heen niet opvalt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom heb ik het idee dat TS iedere maand wel een topic opent over dit onderwerp? Ga lekker genieten van je pensioen zeg..
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Nieuw onderzoek: mensen zeiken over alles.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.
Hetzelfde idee.
Kijk! En nu komt het dus: Dat kan dus niet. Moet je proberen zelf naar Syrië gaan en daar mensen je geloof opdringen, overlast plegen, vrouwen aanranden en ook nog eens gratis geld en onderdak eisen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kijk! En nu komt het dus: Dat kan dus niet. Moet je proberen zelf naar Syrië gaan en daar mensen je geloof aanhangen, overlast plegen, vrouwen aanranden en ook nog eens gratis geld en onderdak eisen.
Een miljonair zijn is vandaag de dag een beetje vergelijkbaar met alsof je 10 jaar geleden een ton had.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Hetzelfde idee.
Hebben mensen het elders slechter? Ja. Dus moeten we het maar accepteren dat het nu langzamerhand hier ook net zo kut wordt of zo? Is dit de linkse droom ja?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.
Yep, je hebt hierin geen keuze, het is een vanzelfstprekend duizenden jaren oud fenomeen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hebben mensen het elders slechter? Ja. Dus moeten we het maar accepteren dat het nu langzamerhand hier ook net zo kut wordt of zo?
quote:MAT.6.19-24
19 “Do not store up for yourselves treasures on earth, where moths and vermin destroy, and where thieves break in and steal. 20 But store up for yourselves treasures in heaven, where moths and vermin do not destroy, and where thieves do not break in and steal. 21 For where your treasure is, there your heart will be also.
anders blijven ze toch bij pa en moe op zolder. kunnen ze daar een kindje makenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Bocaj het volgende:
Betaalbare woningen.
Weet wat dat zijn? Luxe containerwoningen voor jongeren.
Dit land is uiteraard niet vreselijk maar juist uitstekend. Het punt wat deze user zal willen maken is dat er hier net iets te veel migranten uit niet-Westerse landen zijn binnengekomen die disproportioneel op negatieve manier zijn oververtegenwoordigd en misbruik hebben gemaakt van de barmhartige voorzieningen hier voor zulke mensen. En dit klopt natuurlijk helaas.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.
voor modale jongeren is de kans om een gezin hier te stichten met een half modaal liefje gewoon 0,0quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit land is uiteraard niet vreselijk maar juist uitstekend. Het punt wat deze user zal willen maken is dat er hier net iets te veel migranten uit niet-Westerse landen zijn binnengekomen die disproportioneel op negatieve manier zijn oververtegenwoordigd en misbruik hebben gemaakt van de barmhartige voorzieningen hier voor zulke mensen. En dit klopt natuurlijk helaas.
En dat terwijl het dus voor al die kansloze immigranten die gratis huis met voorrang en gratis geld krijgen wel heel makkelijk is. Die hebben immers niks te doen. Hoeven de taal niet te leren. Hoeven niet te werken. Gewoon thuis zitten met doek op hun kop en als een broedkip aan de lopende band nog meer kansenparels uitbroeden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor modale jongeren is de kans om een gezin hier te stichten met een half modaal liefje gewoon 0,0
dat is duidelijk
of je moet ergens op zolder kamertje , maar veel vrouwen zien dat niet zitten
Ja jij bent zeker een rechtse kiezer hequote:Op woensdag 9 juli 2025 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En dat terwijl het dus voor al die kansloze immigranten die gratis huis met voorrang en gratis geld krijgen wel heel makkelijk is. Die hebben immers niks te doen. Hoeven de taal niet te leren. Hoeven niet te werken. Gewoon thuis zitten met doek op hun kop en als een broedkip aan de lopende band nog meer kansenparels uitbroeden.
En dan heb je nog steeds mensen met hun kop in het zand die niet zien dat dit een probleem is. Want elders op de wereld hebben mensen het immers nog slechter.
Wat moet het fantastisch zijn om zo kortzichtig te zijn en in het nu te kunnen leven zonder enige vorm van planning in de toekomst.
Wat bedoel je precies? Ik reageer op het onderwerp van dit topic dat ik snap waarom steeds meer jongeren willen emigreren. Als je in hun plaats zat dan zou ik dat ook serieus overwegen omdat het er niet naar uit ziet dat het hier de komende jaren veel beter gaat worden. Zelfs de mensen die ik ken met jonge kinderen willen emigreren omdat ze denken dat hun kinderen het hier heel slecht gaan krijgen over een paar jaar. Dat zegt wel een hoop.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja jij bent zeker een rechtse kiezer he
of wil jij in een weiland gaan bouwen , nee toch zeker
Een SuperNeger die klaagt over allochtonenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Allochtoon zijn heeft niks met huidskleur te maken en je kan mensen met donkere huidskleur hebben die meer Nederlands zijn dan sommige blanke mensen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een SuperNeger die klaagt over allochtonen
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratiequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen ik zit er ook al steeds vaker aan te denken. Probleem is dat het ongetwijfeld overal net zo kut is. Spanje lijkt me wel chill, maar super warm. En ik spreek geen spaans.
Je kunt ook bij een bedrijf aldaar aan het werk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat veel jongeren te makkelijk over nadenken, je kunt niet zomaar in het buitenland gaan wonen en voor een Nederlands bedrijf werken.
Waarom niet?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat veel jongeren te makkelijk over nadenken, je kunt niet zomaar in het buitenland gaan wonen en voor een Nederlands bedrijf werken.
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,quote:
jawel dat kan zeker wel , prima zelfs, uitstekend ookquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ja maar als je een beetje mensen op instagram volgt zie je een grote hype van jonge mensen die naar Dubai vertrekken onder het mom "content creatie" of dropshipping.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,
Denemarken en Zweden wel, of Noorwegen, , zelfs Polen
Ik was laatst in Spanje en zag vrij weinig moslims. Heb het idee dat die toch wat noordelijker zitten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
Jup, mensen zien Nederland niet meer als Nederland en hebben 0 vertrouwen in de politiek dat ze het ooit beter zullen maken. Als je denkt dat het nu al slecht is hoe zal het over 10 of 20 jaar dan wel niet zijn. Nog meer islamisering, nog meer criminaliteit en anti-Nederland en anti-westerse gedachtengoeden. Er heerst nu al een weg-met-ons mentaliteit en zal alleen maar erger worden. Zodra islam nog groter wordt in Nederland zal het alleen maar nog erger worden. En er zijn nu dus al geen betaalbare huizen voor starters. En de starters die er zijn die willen geen kinderen maken omdat ze voor de veiligheid van hun toekomstige dochters vrezen. Tsja als je alles bij elkaar optelt, dan is emigreren misschien zo gek nog niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:38 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben een oudere en bereid mij voor op emigratie naar Costa Rica waar ik familie heb. Door de voortdurende massa immigratie zie ik een verval van de sociale cohesie plaatsvinden en dus een verrechtsing omdat men elkaars kernwaarden en normen niet langer deelt. Men wil dan ook niet langer veel premie en belastingen afdragen voor mensen waar men verder geen binding mee heeft. Veramerikanisering zet zich ook hier langzaam maar zeker door, daar zie je dit fenomeen al overduidelijk plaatsvinden.
Denemarken kom je al niet meer in zonder een duidelijke economische binding, ook niet al heb je een EU paspoort.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,
Denemarken en Zweden wel, of Noorwegen, , zelfs Polen
Je bent allochtoon als ten minste 1 of beide ouders niet in Nederland zijn geboren. Mijn zus is in Indonesië geboren, kortom, haar kinderen zijn Allochtoon. Een paar van haar kinderen zijn in Kroatië geboren, andere in Duitsland, kortom, de kleinkinderen zijn allochtoonquote:
Het is bizar dat velen blijkbaar niet zoveel verder kunnen kijken. Maar goed dat is dan blijkbaar het niveau van onze "slimme" jeugd die klaagt over domme immigranten..quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.
Valse (incorrecte) framequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
meer dan de helft van de jongeren overwegen om Nederland te verlaten vanwege woonruimte en toekomst
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwebouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
En dat..quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
Wierd Dukquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die de intelligentie en middelen bezitten om te emigreren echt wel hun best zullen doen om zich ook aan te passen aan hun nieuwe omgeving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is bizar dat velen blijkbaar niet zoveel verder kunnen kijken. Maar goed dat is dan blijkbaar het niveau van onze "slimme" jeugd die klaagt over domme immigranten..
weird duckquote:
Tegenwoordig ga je als emigrant ook veel gemakkelijker terug. Zeker binnen de EU.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, toen ik twintiger was droomde ik ook over emigratie, want spanning en avontuur.
Newsflash: ik woon nog steeds in Nederland.
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dit soort onderzoekjes. A zeggen is makkelijk, maar B doen is vaak een ander verhaal.
toch niet in het groene weiland??quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Gezeik over migranten weer.
Koop gewoon een zwik boeren uit en gebruik de vrijgekomen (stikstof- en fysieke) ruimte om snel en efficiënt prefabhuizen neer te zetten.
Goed argument.quote:
Weiland =/= natuur.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch niet in het groene weiland??
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Koop gewoon een zwik boeren uit en gebruik de vrijgekomen (stikstof- en fysieke) ruimte om snel en efficiënt prefabhuizen neer te zetten.
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch niet in het groene weiland??
Op z'n minst het dier er tussenuit halen, want dieren zijn zielig en inefficiënt. (en hoe efficiënter je ze probeert te maken hoe zieliger ze worden)quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En hoe komen we dan aan ons voedsel?
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Horzula het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga je als emigrant ook veel gemakkelijker terug. Zeker binnen de EU.
Heb een paar jaar terug bijna een jaar doorgebracht in Duitsland en vierentwintig jaar bijna een jaar in Spanje.
In Duitsland vond ik nooit behoorlijk werk, al heb ik er 11 maanden rondgefietst.
Een behoorlijke baan kreeg je nooit, en waar wonen betaalbaar was, was meestal geen werk.
Mwah, eigen jongeren vooral. Import is Okquote:
ga eens lekker fietsen in het oosten of noorden, Amsterdam is slecht voor je begrip van natuur , dan ga je denken dat stront weiland natuur isquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.
kopen kan ook hequote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik was laatst in Spanje en zag vrij weinig moslims. Heb het idee dat die toch wat noordelijker zitten.
[..]
Jup, mensen zien Nederland niet meer als Nederland en hebben 0 vertrouwen in de politiek dat ze het ooit beter zullen maken. Als je denkt dat het nu al slecht is hoe zal het over 10 of 20 jaar dan wel niet zijn. Nog meer islamisering, nog meer criminaliteit en anti-Nederland en anti-westerse gedachtengoeden. Er heerst nu al een weg-met-ons mentaliteit en zal alleen maar erger worden. Zodra islam nog groter wordt in Nederland zal het alleen maar nog erger worden. En er zijn nu dus al geen betaalbare huizen voor starters. En de starters die er zijn die willen geen kinderen maken omdat ze voor de veiligheid van hun toekomstige dochters vrezen. Tsja als je alles bij elkaar optelt, dan is emigreren misschien zo gek nog niet.
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijkenquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheidquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:55 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Op z'n minst het dier er tussenuit halen, want dieren zijn zielig en inefficiënt. (en hoe efficiënter je ze probeert te maken hoe zieliger ze worden)
https://www.veganisme.org
En je zou zelfs de plant er tussenuit kunnen halen, want fotosynthese is ook niet bijster efficiënt.
https://farmless.com
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens lekker fietsen in het oosten of noorden, Amsterdam is slecht voor je begrip van natuur , dan ga je denken dat stront weiland natuur is
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Ik woon op de Veluwe, maar hier zie je toch een duidelijke en flinke verstedelijking plaatsvinden. Weilanden worden hier echt wel volgebouwd. Het wachten is op hoogbouw en boskapquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Maar regio Utrecht daar wordt ook het geld verdient he, de transport HUB van Nederland he , daar moet je zitten , met je service tentquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
Ik heb begrepen dat ze er genoeg vacatures hebben, dus met de juiste vaardigheden en kennis moet die economische binding wel lukken. Maar die Deense taal leren (spreken) lijkt me een ramp.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denemarken kom je al niet meer in zonder een duidelijke economische binding, ook niet al heb je een EU paspoort.
Nee sorry.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goed argument.
Heb er nog eentje voor je "ja maar, ja maar, hij werkt voor de Telegraaf, de Telegraaf Jan, die was FOUT in de oorlog, FOUT IN DE OORLOG!!!111Einz"
Weilanden als natuur zienquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheid
Ik ben van een dorpje in het oosten naar een provinciehoofdstad gegaan en mijn omgeving is daarmee minder divers geworden. Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld. Criminaliteit is voor mij nog steeds dat om de paar jaar een fiets verdwijnt. Ik snap gewoon je gejammer over Nederland is Nederland niet meer niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld.
30 tot 40% van al onze voedsel wat wij verbouwen is voor eigen consumptie, de rest wordt allemaal geëxporteerd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Ik weet aardig waar ik het over heb: mensen die jouw mening delen leeg laten lopen in de krant - zoals Duk doet - heeft werkelijk geen ene reet met journalistiek te maken.
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.
Over Duitsland in de tijd dat hij daar correspondent was?
Ook al komt het niveau van de woningbouw weer op peil (wat misschien nog wel decennia gaat duren), dan zakken de prijzen echt niet zo snel dat het ineens weer betaalbaar(der) wordt voor de groep tussen 18 en 30 jaar. Appartementen kosten nu al snel 250-300.000 euro (buiten de randstad), dat gaat echt nooit meer richting 150-200.000 euro.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Dat is inderdaad de aanpak van Nederland volgens mij.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Zijn rapportages in serie "Wierd Duk in Nederland: Reportages uit een land op drift" ook geen journalistiek?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.
Niet als je het goed doet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.![]()
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.quote:Ik weet dat je zélf journalist bent. Neem dit dus aub niet persoonlijk. In tegenstelling tot zoiets als de advocatuur is de journalistiek een onbeschermd beroep. Elke koekenbakker mag zich journalist noemen.
Zullen we zeggen, de overheid heeft enorm gefaald de afgelopen 20-30 jaar in pas houden te investeren hierin?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef Zoddie het volgende:
Stroomnet zit vol, Drinkwaternet zit vol, huizen tekort, klemgezet door milieuregels.
Wanneer kunnen we eens zeggen, goh, we zitten vol, in ieder geval voorlopig.
Als ik eerlijk ben; er zou niks mis zijn met een of ander keurmerk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet als je het goed doet.
Ik heb zelf net de laatste hand gelegd aan een productie van ruim 2000 woorden. Daarin komt een hele leger bronnen aan het woord: voor- en tegenstanders, critici, politici, beleidsmakers en wetenschappers. We pakken er feiten en cijfers bij en citeren uit wetenschappelijke publicaties.
Dát is journalistiek. Gefrustreerde mensen leeg laten lopen is dat niet.
[..]
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.
Nee, zoals ik hierboven al opmerk: gefrustreerde mensen leeg laten lopen is geen journalistiek. Dat is gewoon verhaaltjes optekenen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn rapportages in serie "Wierd Duk in Nederland: Reportages uit een land op drift" ook geen journalistiek?
Dat kan je zeggen ja.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zullen we zeggen, de overheid heeft enorm gefaald de afgelopen 20-30 jaar in pas houden te investeren hierin?
Je moet dit soort zaken ook wettelijk vastleggen, anders wordt het door geen 1 kabinet gedaan, want het is natuurlijk veel populairder dat je een snelweg verbreed, dan een viaduct renoveert.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat kan je zeggen ja.
Problemen zijn doorgeschoven, en nieuwe problemen nooit aangepakt.
Dan zijn bijvoorbeeld Loes Reijmer en Rik Kuiper ook geen journalisten?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zoals ik hierboven al opmerk: gefrustreerde mensen leeg laten lopen is geen journalistiek. Dat is gewoon verhaaltjes optekenen.
Dat is ook wel het probleem met politiek, uiteindelijk staat het partijbelang voor het landsbelang.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet dit soort zaken ook wettelijk vastleggen, anders wordt het door geen 1 kabinet gedaan, want het is natuurlijk veel populairder dat je een snelweg verbreed, dan een viaduct renoveert.
Laat ik een willekeurig verhaal erbij pakken van de twee genoemde verslaggevers:quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan zijn bijvoorbeeld Loes Reijmer en Rik Kuiper ook geen journalisten?
Die wettelijke verplichting kan best goed werken, Finland heeft dat bijvoorbeeld met betrekking tot essentiële voorraden, staat gewoon dat de overheid verplicht is bijvoorbeeld voor een half jaar in alle medicijn voorraden te voorzien. Dat zou je ook kunnen doen met Infrastructuur, gewoon een vast percentage wat je minimaal verplicht bent te besteden aan onderhoud.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is ook wel het probleem met politiek, uiteindelijk staat het partijbelang voor het landsbelang.
Soms kun je beter een dictator hebben.
Sterk Journalistiek verhaalquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik een willekeurig verhaal erbij pakken van de twee genoemde verslaggevers:
‘Geen politiek en geen religie’ was de afspraak met team Douwe Bob. Maar wat betekent dat?
Dit is een sterk journalistiek verhaal. Zoiets zal de huidige versie van Duk nooit maken. Die zoekt gefrustreerde mensen en laat die vervolgens vol op het orgel gaan.
Alle relevante partijen en perspectieven komen aan bod. Kortom, een prima journalistieke productie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterk Journalistiek verhaal![]()
![]()
![]()
Het is gewoon een feitenrelaas wat niet heel diepgravend is.
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
meer dan de helft van de jongeren overwegen om Nederland te verlaten vanwege woonruimte en toekomst
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwebouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
Het is prima journalistiek, maar om het een sterk verhaal te noemen vind ik veel te ver gaan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle relevante partijen en perspectieven komen aan bod. Kortom, een prima journalistieke productie.
Duk selecteert een gefrustreerde rando die toevallig zijn mening deelt en laat die persoon leeglopen.
Zie je het verschil?
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen ik zit er ook al steeds vaker aan te denken. Probleem is dat het ongetwijfeld overal net zo kut is. Spanje lijkt me wel chill, maar super warm. En ik spreek geen spaans.
Nah, zou ik niet doen. Stinkt hier en mensen zijn hier niet vriendelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:04 schreef SuperNeger het volgende:
Maar misschien is het handig om eerst eens te emigreren naar Drenthe dan alvorens je het hele land toch moet verlaten. Wie weet komt het hier nog net goed.
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
Het is inderdaad geen pulitzer- of tegel-materiaal, dat klopt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is prima journalistiek, maar om het een sterk verhaal te noemen vind ik veel te ver gaan.
Als je in de ICT werkt kan dat vrij gemakkelijk. Mijn zoon heeft tijdens zijn reis door Europa gewoon vanuit zijn camper gewerkt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Voor ZZP'ers is het idd makkelijker (heet je zoon toevallig Cyrillequote:Op woensdag 9 juli 2025 12:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je in de ICT werkt kan dat vrij gemakkelijk. Mijn zoon heeft tijdens zijn reis door Europa gewoon vanuit zijn camper gewerkt.
Hij is wel ZZP-er.
Dat noemen ze "remoten."
Ik raad Hongarije aan.quote:
Polen is welvarender en gaat voor eigen nukes, lijkt me de betere locatiequote:Op woensdag 9 juli 2025 12:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Eenieder die PVV stemt. Hongarije is mijn devies.
gvd, ik maakte een grapj0n. Je hebt nog gelijk ook.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Polen is welvarender en gaat voor eigen nukes, lijkt me de betere locatie![]()
Volgens mij hebben we een Fokker in Hongarije, kan even niet meer op naam komen maar poste toen veel over hoe ze daar met Covid omgingen.quote:
Denemarken is hier zwaar in het voordeel, het heeft 'opt outs' voor 2 enorme problemen bij de EU bedongen. Toelatingsbeleid tot het land en toetreding tot de euro.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland en Denemarken is het voor mij.
@Dvenquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we een Fokker in Hongarije, kan even niet meer op naam komen maar poste toen veel over hoe ze daar met Covid omgingen.
Ik heb een mooi certificaat, ben blank, spreek de taal en heet nog Niels ook!quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denemarken is hier zwaar in het voordeel, het heeft 'opt outs' voor 2 enorme problemen bij de EU bedongen. Toelatingsbeleid tot het land en toetreding tot de euro.
150 eurie erbij en lekker een wijfe bengen de hele maand, of ladyboy als dat je ding is. makkelijke keusquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.quote:
Leuk als je daar de cel in wordt gegooid. Is goed vertoeven daar in die gevangenissen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb in Mumbai gewoond, Singapore en Shanghai. Kopenhagen, Hong Kong en Manilla erbij opgeteld. Je moet niet fucken man. Hou je aan de regels. Natuurlijk krijg je een vrouw. Tien jaar eronder of erboven. Niet raar doen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:24 schreef recidivist het volgende:
[..]
150 eurie erbij en lekker een wijfe bengen de hele maand, of ladyboy als dat je ding is. makkelijke keus
Waarom eigenlijk Oekraïne?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.
Blij dat ik er niet mee ben door gegaan. Ik zit hier prima. Dan maar iets minder natuur om me heen, het is wel veilig.
Paar wolven erbij, en bramen door stikstof en klaarquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
Mensen die wonenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:53 schreef leeell het volgende:
Mensen die nog in Nederland wonen
Mensen die niet op een tropisch eiland wonen
Hoe zou je dat qua werk doen dan? Ik ken meerdere mensen die die kant op zijn gegaan (wegens de liefde) en van een koude kermis thuis kwamen doordat ze geen werk konden vinden. Uiteindelijk zijn 3 paren in Moskou uitgekomen, want miljoenenstad en meer werkopties. Of ze daar nog steeds blij mee zijn, weet ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.
Er is een hoop mis in dit land, waar mensen geheel terecht over mopperen en klagen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ben over de hele wereld op reis geweest en ben, afgezien van de weinige echte natuur hier, maar wat blij dat ik hier woon.
Ooit een jaart in het buitenland gewoond. Dat was erg leuk maar op een gegeven moment is dat ook wel over.
Klinkt allemaal heel leuk maar valt uiteindelijk tegen. Komen ze nog wel van terug.
Terugkeerschok.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ben over de hele wereld op reis geweest en ben, afgezien van de weinige echte natuur hier, maar wat blij dat ik hier woon.
Ooit een jaart in het buitenland gewoond. Dat was erg leuk maar op een gegeven moment is dat ook wel over.
Klinkt allemaal heel leuk maar valt uiteindelijk tegen. Komen ze nog wel van terug.
Het gras is altijd groener bij de buren hèquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ik zit wel eens op https://www.green-acres.fr te lurken wat je in Frankrijk allemaal kunt kopen voor <¤100.000 (heck, zelfs voor <¤50.000)quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:42 schreef StateOfMind het volgende:
Maar desondanks beseffen veel mensen niet half hoe goed we het hier eigenlijk hebben.
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren hè
Veel ruimte en natuur, en in de steden een goedkoop nachtleven met goedkope vrouwen.quote:
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:47 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar inderdaad; als de huizen ergens geen reet kosten, is dat meestal met een reden.
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.
Maar als je ergens permanent verblijft wil je vooral dat alles goed is geregeld, dat familie en vrienden redelijk dichtbij wonen. Dat je je er thuis voelt.
En dan komen de meeste mensen uiteindelijk tot de conclusie dat in NL blijven toch de voorkeur heeft.
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.
Geen voorzieningen, niks..
Dat is dan ook het voordeel van wonen in Nederland. In bijvoorbeeld Italië werkt dat een stuk minder makkelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.
Woon zelf in een gehucht van nog geen 800 inwoners, zonder voorzieningen.
Maar met de auto ben ik in 10-15 minuten in Nijmegen, en binnen 5 minuten met de auto in 2 andere stadjes en dorpen.
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.
Welke gemeentes kunnen nu weer landelijk beleid negeren. Heb je voorbeelden of is dit gewoon wat onderbuikgebrabbel?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
De groen links orde heeft geen enkele belang met mooie woningen bouwen voor jongeren van een anderquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.
Dan geef je het ook op, denk ik. Als je de hele tijd tegen een muur praat.
dan moet je naar het toerisme , klokkies en ijsverkopen of zo , of in de drugshandelquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
klopt., een beetje Utrechter die kent wel wat Spaans, DOS ROS DOS enzoquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.
Misschien even kijken wat er in 2010, 2015 en 2020 bruto en netto op je loonstrookje stond.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Helemaal prima, good for you.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Terwijl we feitelijk steeds meer miljonairs hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Hetzelfde idee.
en maken een kindje bij schoonvader op zolderquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal prima, good for you.
Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
Weer zo'n belachelijke overdrijving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en maken een kindje bij schoonvader op zolder
Ze hebben ook een huizenprobleem, vooral door rijke buitenlanders die de betaalbare woningen opkopen maar geen onderdeel van de gemeenschap worden met hun remote job en hun clubjes van mensen met dezelfde nationaliteit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te jankenquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kanquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.
Oke, en nu?
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kan
relaties houden geen stand zo helaass voor hen
Hugo zou zeggen zoek een vriend
Nou wat leuk zeg. Uiteindelijk ben je gewoon net als iedereen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Ik erken nota bene in de tweede alinea dat die problemen er zijn. Alleen vind ik dat niet moet worden overdreven. Le-zen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?
quote:In 2011 was 91 procent van de dertigjarigen uitwonend, in 2021 was dat gedaald naar 89 procent.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te janken
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.
En nu wonen ze weer bij jou op zolder.
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
.
[..]
[..]
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven gevenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.
Maar goed, ik heb ook een 14-jarige die bang is dat hij nooooiiit een huis kan kopen, en ik denk idd dat dat nog wel eens een uitdaging zou kunnen zijn.
ik heb zielepoten huurders , twee stuks , maar ze betalen welquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.
Dan heb je loser-stiefkids. Klote voor je.
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven geven
maar zij kochten voor 2015
de een kocht een oud huisje in centrum utrecht voor waanig en opeens moest heel nerderland zo een oud krot hebben met geel glas hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.
En die statushouders zijn uiteraard niet de oorzaak van het probleem. Wel de honderdduizenden expats die de VVD hier naar toe heeft gehaald afgelopen 15 jaar door ze te lokken met bonusjes enzo.
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwen
Het gaat om woningbouwquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.
quote:De motie, waar woensdag alleen PvdA-GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren tegen stemden, spreekt van mogelijke locaties in Arnhem, Zwolle en Oosterwold, maar ook van 'Amsterdam-Noord boven de A10'.
Daarbij werd verwezen naar een rapport uit 2021 van het Economische Instituut voor de Bouw waarin de potentie van woningbouw 'in de groene omgeving' werd genoemd.
Op een kaartje is een zoekgebied te zien tussen de Ring en Ransdorp, tot aan Durgerdam, waarbij dan in eerste instantie zou worden begonnen in een kleine rand, net buiten de ringweg A10.
Verdichting
Dat er geen nieuwbouw komt in landelijk Noord is al tijden het uitgangspunt voor opeenvolgende Amsterdamse stadsbesturen.
In de recentste Amsterdamse woningbouwstrategie wordt überhaupt niet ingezet op grote, nieuwe woningbouwlocaties, zoals vroeger IJburg of de geplande ontwikkelingen in Haven-Stad.
Het stadsbestuur van Amsterdam zet in op verdichting:
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om woningbouw
het gaat om woningbouw in Amsterdam noord ligt een stuk grond voor 50.000 woningen waar Groen Links morgen kan gaan bouwen
https://www.parool.nl/ams(...)lijk-noord~ba06e17d/
[ afbeelding ]
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.
klets niet, alles is prachtig , daar kun je prachtig bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
Edit: Het onderste stukje zou idd wel kunnen in Noord, maar dat zou wel zonde zijn want dat is prachtige natuur.
We moeten stoppen met proberen te bouwen op onnodige plekken.
Nee, tenzij ik me nu heel sterk vergis zit die in Bulgarije.quote:
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.
en er komen ook steeds meer gebiedjes bijquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
Allang geen jongere meer manquote:
Wilde seizoensarbeid in Stuttgart, maar die mensen zijn lastig met soort dingen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.
het mooiste is dat het groen haast heilig is want het is ontstaan door de natuur met biotopen en biodiversiteit , oei oeiquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burgerquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
Emigreren hoeft voor de meesten ook niet direct heel ver weg te gaan te betekenen. Het verschil tussen naar Vlaanderen, Duitsland of zeg Indonesië verhuizen is enorm. In België wonen bijvoorbeeld ~110.000 Nederlanders, terwijl er slechts 35.000 Belgen in Nederland vertoeven.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal prima, good for you.
Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
Was in mei in Frankrijk in Normandië, agrarisch gebied aan de kust. Dat was meer natuur dan die stukjes geschoffeld en geknipt natura 2000.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
Zakt de huizenmarkt dan niet gewoon in?quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burger![]()
Ik adviseer jonge mensen te vertrekken uit Europa (misschien uitgezonderd Denemarken en Noorwegen)-
Wat mensen alweer vergeten zijn is de gigantische schuldenberg, vanaf 2030 moeten o.a. de corona schulden worden terugbetaald,
De belastingdruk is nual hoog in de EU, met name Nederland en Duitsland, woningen zijn een luxe en geschoold werk wordt minder gevraagd, c.q, gaat naar India.
"Onze" regering en de EU zullen de belastingen moeten verhogen om de schulden te kunnen terug betalen (of alleen al de rente. Verder draaien we op voor Italie, Frankrijk. Spanje en Griekenland via de euro en eurobonds.
Nee, want het aanbod is laag , de vraag hoog en het nieuw bouwen is duur en wordt ook nog eens door milieu en klimaateisen onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:53 schreef Horzula het volgende:
[..]
Zakt de huizenmarkt dan niet gewoon in?
Dude, je vergeet de wolven.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ow heb je daar enige bewijs van dat er in de afgelopen jaren nieuwe natura 2000 gebieden bijgekomen zijn in nl?quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
hoe ze die nu noemen dat weet ik nietquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow heb je daar enige bewijs van dat er in de afgelopen jaren nieuwe natura 2000 gebieden bijgekomen zijn in nl?
quote:AI-overzicht +9
In Nederland wordt gewerkt aan de uitbreiding van beschermde natuurgebieden, met als doel om in 2030 30% van het landoppervlak en binnenwateren als beschermde natuur aan te wijzen.
Dit wordt gerealiseerd door het Natuurnetwerk Nederland (NNN) verder uit te breiden en door het aanwijzen van Natura 2000-gebieden.
quote:Het realiseren en beheren van het Natuurnetwerk Nederland (NNN) is inderdaad een belangrijk onderdeel van het Nederlandse natuurbeleid.
Het NNN, voorheen bekend als de Ecologische Hoofdstructuur, is erop gericht om bestaande natuurgebieden te vergroten en met elkaar te verbinden tot een samenhangend netwerk.
Dit netwerk is cruciaal voor het behoud en de ontwikkeling van biodiversiteit in Nederland.
Sinds 1990 is er ruim 117.000 hectare grond verworven en bijna 97.000 hectare ingericht als nieuwe natuur om bestaande natuurgebieden te vergroten en met elkaar te verbinden tot een netwerk.
Overigens is het NNN nog niet klaar. In 2022 moest er nog 34.000 hectare als nieuwe natuur ingericht worden voor 2027.
Hoeveel GL gemeentes zijn er?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
veel te veel en het zijn ook allemaal grote gemeentes en grote provinciesquote:
als er zoveel natuurgebieden bijkomen steeds , dan mag er ook wel eens eentje verdwijnen om te gebruiken zijn voor woningbouwquote:Op woensdag 9 juli 2025 18:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow heb je daar enige bewijs van dat er in de afgelopen jaren nieuwe natura 2000 gebieden bijgekomen zijn in nl?
en konikpaarden en wolvenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het probleem is niet eens de enorme schuldenberg, maar die schuldenberg in samenhang met een dadelijk dalende bevolking.quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burger![]()
Ik adviseer jonge mensen te vertrekken uit Europa (misschien uitgezonderd Denemarken en Noorwegen)-
Wat mensen alweer vergeten zijn is de gigantische schuldenberg, vanaf 2030 moeten o.a. de corona schulden worden terugbetaald,
De belastingdruk is nual hoog in de EU, met name Nederland en Duitsland, woningen zijn een luxe en geschoold werk wordt minder gevraagd, c.q, gaat naar India.
"Onze" regering en de EU zullen de belastingen moeten verhogen om de schulden te kunnen terug betalen (of alleen al de rente. Verder draaien we op voor Italie, Frankrijk. Spanje en Griekenland via de euro en eurobonds.
schuldenberg in een percentage van het GDPquote:Op woensdag 9 juli 2025 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is niet eens de enorme schuldenberg, maar die schuldenberg in samenhang met een dadelijk dalende bevolking.
Hoeveel gemeentes?quote:Op woensdag 9 juli 2025 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel te veel en het zijn ook allemaal grote gemeentes en grote provincies
Het ergste is de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht en de provincie noord Holland en gemeente Amsterdam
Nederland moet meer aan de eigen bevolking denken,quote:Op woensdag 9 juli 2025 19:38 schreef augurk2025 het volgende:
Snap ik wel. Ik heb zelf gelukkig een vrijstaand huis met zwembad en jacuzzi in Zwitserland. En verder een appartement in Amsterdam. Ik wissel regelmatig tussen de twee want kan altijd thuis werken.
Nederland is gewoon een kkland aan het worden. Misschien dat ik ook ooit definitief naar Zwitserland vertrek.
er zijn 342 gemeenten in NL. en groenlinks is, al dan niet in coalitie met pvda, actief in ruim 100 daarvan. en nogal vertegenwoordigd in de meeste gemeenten in het algemeen.quote:
nou geeft dat op zich niet , maar ze zijn zo extreem fanatiek in het tegenhouden van woningbouw voor onze jongerenquote:Op woensdag 9 juli 2025 20:04 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
er zijn 342 gemeenten in NL. en groenlinks is, al dan niet in coalitie met pvda, actief in ruim 100 daarvan. en nogal vertegenwoordigd in de meeste gemeenten in het algemeen.
GL is de grootste of een van de meeste dominante partijen (nogmaals, vaak in coalitie met PvdA) in amsterdam (sowieso), utrecht, nijmegen, groningen, haarlem, wageningen, leiden, delft, deventer, amersfoort, eindhoven, arnhem etc etc etc etc etc
in hun programma profileren ze zich als pro-woningbouw, maar in de praktijk remmen ze woningbouw af met hun stikstofobsessie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou geeft dat op zich niet , maar ze zijn zo extreem fanatiek in het tegenhouden van woningbouw voor onze jongeren
en alle betaalbare woonruimte die er is moet kost wat kost naar statushouders en asielzoekers toe
En ieder dorp MOET een eigen asielzoekers centrum hebben
Het is gewoon een wedstrijd in sosjaaal zijn en ieder stuk weiland moet natuur of voedselbos van gemaakt worden
Maar ze zitten er ook niet mee op kosten van de overheid een vliegreis business class te boeken naar overal en nergens
Raar zwikkie kortharige snelwegplakkers
StikstofFOPsessiequote:Op woensdag 9 juli 2025 20:44 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
in hun programma profileren ze zich als pro-woningbouw, maar in de praktijk remmen ze woningbouw af met hun stikstofobsessie.
ok ik snap dat stikstof (middels bepaalde verbindingen) een reëel gezondheidsrisico is.
maar daarom moeten we meer prefab bouwen, en snel ook.
het is overigens extreem ironisch, dat de sector die huizen moet bouwen om ons uit de wooncrisis te krijgen, vrvijwel lam ligt vanwege uitstoot die niet door die sector wordt veroorzaakt. de bouwsector is verantwoordelijk voor 1,3% van de totale stikstofuitstoot. verreweg de meeste uitstoot komt van de landbouw en het verkeer.
maar ja, veel bouwprojecten kunnen niet verder vanwege beschermd natuurgebied en gedoe. en die stikstofnorm natuurlijk. maar prefab bouwen geeft veel minder uitstoot en daarom moet dat meer gebeuren. maar dat is niet zo populair. is doodgewoon in japan, al decennia lang
Thank you...tak for det...dank je wel.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
The Danish opt-outs from EU cooperation
After the Danish population rejected the Maastricht Treaty in 1992, Denmark negotiated four opt-outs from EU-cooperation. Three of the four opt-outs are still in force today, while the opt-out on defence was abolished following a referendum in 2022.
This exemption clause stipulates that Denmark does not have to enter the third stage of the Economic and Monetary Union (EMU). It has allowed for Denmark to opt out of adopting the Euro and to remain unbound by the specific EU rules on economic policy that apply to Member States participating in EMU.
Accordingly, Denmark has retained its existing powers in the field of monetary policy according to Danish national laws and regulations.
Denmark does not participate in the Eurogroup, nor does Denmark participate in the European Central Bank’s Governing Council, which sets the Euro areas interest rate. However, the Danish krone is closely tied to the euro through the fixed exchange rate policy as Denmark participates in the fixed exchange rate cooperation called ERM II (‘Exchange Rate Mechanism’).
The opt-out from the Economic and Monetary Union (EMU)
The opt-out on Justice and Home Affairs (JHA)
Denmark has opted out of EU cooperation on justice and home affairs. This means that Denmark is not bound by EU laws concerning issues such border control, immigration policies, civil and criminal law and police cooperation, and Denmark does not have the right to vote on these issues in the Council.
However, there are certain exceptions to this opt-out. For instance, Denmark has entered into parallel agreements on civil matters and into special agreements with Europol, Eurojust and the European Public Prosecutor's Office (EPPO), which enables Denmark to participate in intergovernmental cooperation on police matters and criminal law. Denmark also participates fully in the Schengen cooperation and the visa policy cooperation.
The citizenship opt-out
As the Maastricht Treaty introduced the concept of EU citizenship, the Danes adopted an opt-out to guarantee that EU membership would not evolve into a replacement of Danish national citizenship. The opt-out on citizenship has however become redundant after the adoption of the Amsterdam Treaty (1997) which clarified that EU citizenship is only an addition to a national citizenship, effectively nullifying Denmark’s opt-out.
The opt-out on Common Security and Defence Policy
The defence opt-out enabled Denmark to not participate in any drafting, implementing or financing decisions that affect the area of defence. As a result, Denmark could not finance or participate in any of EU’s military operations before the opt-out was terminated in 2022.
@:cempexo
Een gelukszoeker is iemand die niets te bieden heeft. Als jij een opleiding hebt, een vak geleerd en je gaat naar het buitenland om daar te werken, ben je geen gelukszoeker, je bent een waardevolle aanvulling aan die maatschappijquote:Op donderdag 10 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
Lekker afgeven op gelukzoekers hier en dan zelf een gelukzoeker elders willen worden.
Iets met splinters en balkenquote:Alleen mensen met een enorme plaat voor de kop zien daar de ironie niet van in.
Die digitale nomaden die voornamelijk hun geld in het buitenland maken en de huizenprijzen in de plaatsen waar ze neerstrijken laten exploderen zijn die echt een waardevolle aanvulling voor die lokale maatschappij?quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een gelukszoeker is iemand die niets te bieden heeft. Als jij een opleiding hebt, een vak geleerd en je gaat naar het buitenland om daar te werken, ben je geen gelukszoeker, je bent een waardevolle aanvulling aan die maatschappij
[..]
Waarde hechten aan Fox Nieuws van de Dag en de idioten die daar feitenvrij zitten te hitsen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwbouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
https://bsky.app/profile/vpro.nl/post/3ltcljjxvuc2tquote:Op donderdag 10 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
Lekker afgeven op gelukzoekers hier en dan zelf een gelukzoeker elders willen worden.
Alleen mensen met een enorme plaat voor de kop zien daar de ironie niet van in.
Als je ervan droomt maar het niet doet en ondertussen wel aanhoudend mekkert over hoe vreselijk Nederland is, dan zegt dat ontzettend veel over je eigen karakter.
Waar huizenprijzen exploderen wordt niet genoeg gebouwd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die digitale nomaden die voornamelijk hun geld in het buitenland maken en de huizenprijzen in de plaatsen waar ze neerstrijken laten exploderen zijn die echt een waardevolle aanvulling voor die lokale maatschappij?
Precies dit. Die mensen zijn helaas te dom om te beseffen hoe gierend hypocriet ze zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:34 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/vpro.nl/post/3ltcljjxvuc2t
Exact
En vanuit Spanje vooral doormopperen over hoe kut Nederland is.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:36 schreef Kreator het volgende:
Heb wat familie die geemigreerd zijn naar Spanje vanwege redenen. Ja het is mooi weer, ja het is er goedkoper en ja er zijn meer huizen. Maar er zijn ook heel veel andere problemen die we hier niet hebben en de luxe infrastructuur, werkende overheid, goede scholen, etc die we hier gewend zijn, hebben ze daar niet.
Dus tja. Je ruilt het niet kunnen kopen van een woning in voor het kunnen kopen van een woning vol scheuren, goedkoop materiaal en lelijke infrastructuur. Lekker in je betonnen tuin zitten met 43 graden.
Ik ben verhuisd naar Duitsland, uitstekend gebouwde huizen, politie dia handhaaft, vriendelijke mensen en een burocratische maar beter functionerende overheid. Dolgedraaid migratiebeleid, drugsproblemen, waanzinnig heilig geloof in de overheid.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:36 schreef Kreator het volgende:
Heb wat familie die geemigreerd zijn naar Spanje vanwege redenen. Ja het is mooi weer, ja het is er goedkoper en ja er zijn meer huizen. Maar er zijn ook heel veel andere problemen die we hier niet hebben en de luxe infrastructuur, werkende overheid, goede scholen, etc die we hier gewend zijn, hebben ze daar niet.
Dus tja. Je ruilt het niet kunnen kopen van een woning in voor het kunnen kopen van een woning vol scheuren, goedkoop materiaal en lelijke infrastructuur. Lekker in je betonnen tuin zitten met 43 graden.
Het ging over het ontwrichten van de maatschappij dat jij dit dan als antwoord geeft is van hetzelfde niveau als de splinter en balk.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar huizenprijzen exploderen wordt niet genoeg gebouwd.
Net zoals het grootste deel van de immigranten in ons landje een waardevolle aanvulling is of wordt?quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een gelukszoeker is iemand die niets te bieden heeft. Als jij een opleiding hebt, een vak geleerd en je gaat naar het buitenland om daar te werken, ben je geen gelukszoeker, je bent een waardevolle aanvulling aan die maatschappij
Maar waarom post je dan nog zoveel op een Nederlands forum? Moet je niet een beetje integreren daar? Ook sociale integratie hoort bij een waardevolle aanvulling zijn in je nieuwe thuisland.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben verhuisd naar Duitsland, uitstekend gebouwde huizen, politie dia handhaaft, vriendelijke mensen en een burocratische maar beter functionerende overheid. Dolgedraaid migratiebeleid, drugsproblemen, waanzinnig heilig geloof in de overheid.
Andere landen functioneren anders, sommige dingen zijn daardoor beter, andere slechter. Dat is het mooie van in andere landen wonen. Als je alleen maar de negatieve kanten ziet, en roept zie je nu wel, dan heb je nooit over de rand van je bord gekeken. Als je alleen maar de positieve kanten ziet ben je een dromer.
Nederland heeft positieve en negatieve kanten, Spanje ook, Frankrijk ook, Nieuwzeeland ook, etc etc. Of een ander land je beter bevalt, dat ligt aan jou.
Nederland haar migratiebeleid is voor een groot deel nogal gericht op goedkope arbeid, niet op hoogwaardige, en dat al sinds de eerste gastarbeiders.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Net zoals het grootste deel van de immigranten in ons landje een waardevolle aanvulling is of wordt?
Nou en. Ben je alleen een waardevolle aanvulling als je een bovenmodaal salaris hebt?quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederland haar migratiebeleid is voor een groot deel nogal gericht op goedkope arbeid, niet op hoogwaardige, en dat al sinds de eerste gastarbeiders.
Om mensen als jou op de palmen te jagenquote:Op donderdag 10 juli 2025 08:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom post je dan nog zoveel op een Nederlands forum?
Als jij daar blij van wordt..quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Om mensen als jou op de palmen te jagen
Ik geef een feitelijk statement waar het NL migratiebeleid decennialang op baseerde, geen waardeoordeel. De consequenties van dat beleid heeft Nederland nu mee te maken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou en. Ben je alleen een waardevolle aanvulling als je een bovenmodaal salaris hebt?
Geen last van en ik woon op R'dam. De grootste klagers wonen langs de periferie. Ik woon langs de belangrijkste havenstad van Europa. Blij mee.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
Dat moet je ze in Eindhoven en omstreken niet vertellen met de 25.000 goed betaalde expats die jarenlang belastingkorting krijgen en daar ook de woonkosten hebben laten exploderenquote:Op donderdag 10 juli 2025 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederland haar migratiebeleid is voor een groot deel nogal gericht op goedkope arbeid, niet op hoogwaardige, en dat al sinds de eerste gastarbeiders.
Alsof het hier goedkoop is. 882 huur p/m, maar ik heb wel een mooi loon. Kan een gemiddeld huishouden in de provincie niet zeggen. Mensen zouden eens wat minder moeten zeiken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat moet je ze in Eindhoven en omstreken niet vertellen met de 25.000 goed betaalde expats die jarenlang belastingkorting krijgen en daar ook de woonkosten hebben laten exploderen
Er wordt niet genoeg gebouwd, al decenniaquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat moet je ze in Eindhoven en omstreken niet vertellen met de 25.000 goed betaalde expats die jarenlang belastingkorting krijgen en daar ook de woonkosten hebben laten exploderen
Hier een mooie indicatie hoe bizar hoog de particuliere huurprijzen in Eindhoven zijn..quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Alsof het hier goedkoop is. 882 huur p/m, maar ik heb wel een mooi loon. Kan een gemiddeld huishouden in de provincie niet zeggen. Mensen zouden eens wat minder moeten zeiken.
Jezus.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een mooie indicatie hoe bizar hoog de particuliere huurprijzen in Eindhoven zijn..
https://www.pararius.nl/huurwoningen/eindhoven
Krijg je ervan als de overheid al decennia lang een beleid voert van veel te weinig bouwenquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een mooie indicatie hoe bizar hoog de particuliere huurprijzen in Eindhoven zijn..
https://www.pararius.nl/huurwoningen/eindhoven
Tja vvd he. Die rechtsen die al jaren aan de macht zijn die krijgen niet veel voor elkaar voor de bewoners.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Krijg je ervan als de overheid al decennia lang een beleid voert van veel te weinig bouwen
Ja.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die digitale nomaden die voornamelijk hun geld in het buitenland maken en de huizenprijzen in de plaatsen waar ze neerstrijken laten exploderen zijn die echt een waardevolle aanvulling voor die lokale maatschappij?
VVD is al 40-50 jaar alleen aan de macht? Neequote:Op donderdag 10 juli 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja vvd he. Die rechtsen die al jaren aan de macht zijn die krijgen niet veel voor elkaar voor de bewoners.
De expats zijn niet het probleem. Het probleem zijn de hondsbrutale barbaren die hier komen en miljarden kosten en die geen enkele intentie hebben om normaal mee te draaien in onze maatschappij. Nee, die zelfs menen dat wij ons maar aan moeten passen aan hun achterlijke opvattingen waarbij vrouwen derderangs zijn, homo’s vermoord moeten worden, enz.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
Blijkbaar ken jij er daar veel van, ik moet ze nog tegenkomen. En ik werk in Rotterdam en woon vlakbij Den Haag centrum.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De expats zijn niet het probleem. Het probleem zijn de hondsbrutale barbaren die hier komen en miljarden kosten en die geen enkele intentie hebben om normaal mee te draaien in onze maatschappij. Nee, die zelfs menen dat wij ons maar aan moeten passen aan hun achterlijke opvattingen waarbij vrouwen derderangs zijn, homo’s vermoord moeten worden, enz.
Hoogopgeleide expats die door high tech industrie ingehuurd worden zijn toch een heel andere groep als de digitale nomaden groep.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja.
Eindhoven is van een dode stad naar een levendige gegaan. Met de hoogste economische groei.
De huizenprijzen in Eindhoven zijn helemaal niet zo extreem. Amsterdam en Utrecht is veel gekker en de economie in Eindhoven (wat nu eenmaal een aanjager is van huizenprijzen) draait als een malle.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In de tijd van de enorme groei van Philips werd er door Philips en de gemeente nog een beleid gevoerd om heel erg veel te bouwen.
Heb je het nu over de Indiërs in Eindhoven die uitgehuwelijkt worden de normaalste zaak van de wereld vinden..quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De expats zijn niet het probleem. Het probleem zijn de hondsbrutale barbaren die hier komen en miljarden kosten en die geen enkele intentie hebben om normaal mee te draaien in onze maatschappij. Nee, die zelfs menen dat wij ons maar aan moeten passen aan hun achterlijke opvattingen waarbij vrouwen derderangs zijn, homo’s vermoord moeten worden, enz.
Lekker blijven ontkennen. Dat lost het probleem vast op.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar ken jij daar veel van, ik moet ze nog tegenkomen. En ik werk in Rotterdam en woon vlakbij Den Haag centrum.
Laten we vooral eens ophouden mensen tegen elkaar op te zetten en beginnen met veel meer te bouwen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:
Maar laten we vooral doen alsof expats de boel verzieken en vluchtelingen in no time brave burgers worden die goed integreren en volop meedraaien in de maatschappij. De data zegt iets heel anders, maar ja…
Die laatste groep is nog altijd een groep die geen roofbouw pleegt op de maatschappij.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoogopgeleide expats die door high tech industrie ingehuurd worden zijn toch een heel andere groep als de digitale nomaden groep.
VVD heeft ook veel te weinig gebouwd , de heel politiek zit al jaren op een dwaalspoor woningbouw blokkeren en ouderenzorg blokkeren en maar elkaar vliegen afvangenquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja vvd he. Die rechtsen die al jaren aan de macht zijn die krijgen niet veel voor elkaar voor de bewoners.
Gearrangeerde huwelijken kennen gradaties. Zo lang alle partijen er akkoord mee zijn, prima.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je het nu over de Indiërs in Eindhoven die uitgehuwelijkt worden de normaalste zaak van de wereld vinden..
Alle expats in eindhoven die geen enkel woord Nederlands kunnen spreken is dat meedraaien in onze Nederlandse maatschappij..
Je vroeg het niet aan mij, maar ik wou hier toch even op ingaan, want ik ken dat wel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:51 schreef Perrin het volgende:
Maar waarom post je dan nog zoveel op een Nederlands forum?
Geen roofbouw, vanuit jou vastgoed achtergrond gezien misschien wel. Huurprijzen die in de regio geëxplodeerd zijn waardoor de modaal verdiende jonge Nederlanders nadenken om de migreren..quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die laatste groep is nog altijd een groep die geen roofbouw pleegt op de maatschappij.
Criminaliteit is een groot probleem.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laten we vooral eens ophouden mensen tegen elkaar op te zetten en beginnen met veel meer te bouwen.
Omdat er politici zijn die al decennialang polariseren en mensen angst voor die bruinen aanpraten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lekker blijven ontkennen. Dat lost het probleem vast op.
Ondertussen dreigt al bijna de helft van de Nederlanders te stemmen op partijen met extreme standpunten. Een veeg teken…
Ik denk dat de gemiddelde spanjaard inmiddels al meer klaar is met noord europeanen die alle woningen wegkapen en zorgen voor extreem hoge huizen prijzen dan noord afrikanen die af en toe over het hek klimmen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Criminaliteit is nog nooit zo laag geweest, grapjas.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Criminaliteit is een groot probleem.
Welke criminaliteit door wie, en hoe groot?quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Criminaliteit is een groot probleem.
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:52 schreef br0kjesp0es het volgende:
[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar ik wou hier toch even op ingaan, want ik ken dat wel.
Ik heb een kleine 3 jaar een vriendin in Aurora (voorstad van Chicago) gehad en als ik in de VS was en zij naar haar werk was en het was geen lekker buitenfietsweer (het eerste dat ik daar deed was natuurlijk in een thrift store een tweedehands fiets kopen), zat ik continu op Fok! en Partyflock, want ik miste het best wel om ff lekker een paar uurtjes Nederlands te lullen.
Ja maar, ja maar De RIJKEN Perrin, de RIJKEN. Polariseren en mensen tegen elkaar opzetten is geen monopoly van populistisch rechts, dat doen veel te veel partijen. Gristenen over Flikkers die willen trouwen, Abortus en Euthanasie bijvoorbeeld. Villasubsidie van Links (De. RIJKEN) etc etcquote:Op donderdag 10 juli 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat er politici zijn die al decennialang polariseren en mensen angst voor die bruinen aanpraten.
je bent er wel veel mee bezig af te gevenquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?
Van mij mag je best nog jarenlang in gedachten met Nederland bezig zijn, maar persoonlijk zou ik die tijd en energie steken in integratie in mijn nieuwe thuisland. Het heeft wat mij betreft iets tragisch om jarenlang, decennialang vanuit je nieuwe thuisland mentaal nog in Nederland te wonen.
Ik had destijds wél plannen in die richting, er was weinig meer dat me hier bond en mijn voornaamste werk (oude opnames geschikt maken om opnieuw op CD uit te kunnen brengen) kon net zo goed achter een computer in Aurora.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland heeft positieve en negatieve kanten, Spanje ook, Frankrijk ook, Nieuwzeeland ook, etc etc. Of een ander land je beter bevalt, dat ligt aan jou.
jongeren staan er niet om bekend dat ze erg nadenken voor over 20 jaar, en dat hoeft ook niet, dat moet ook nietquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko
Nadenken is niet voor de meeste mensen weggelegd.
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko (meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk), goedkoop eten en een mooi vrijstaand huisje in een nederlandse enclave.
Heel veel verder gaan die gedachten niet, want als je met jonge kinderen naar Spanje gaat, heb je bijvoorbeeld niet nagedacht over het totale falen van alles dat na de lagere school komt daar. Je kinderen zitten vast in een land waar geen werk is voor een normaal salaris.
Nadenken is niet voor de meeste mensen weggelegd.
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
(meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk)
alle grote steden zijn verziekt , door de studenten en uitkeringstrekkersquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lekker deugen ten koste van de Nederlandse woningzoekenden.
IT Cityquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
quote:AI-overzicht
Yes, IT Park in Cebu City is known for offering fast internet access, particularly in the residential and commercial buildings within the area.
Many accommodations, like the Avida Riala hotel, offer unlimited data with speeds up to 75mbps or even 100mbps.
This makes it a popular choice for both business and leisure travelers.
Hebben we gedaan en na een tijdje grotendeels weer teruggedraaid, werkte voor geen meterquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen.
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.
Maar je kunt je leven als nomad ook rond andere banen bouwen. Zo ken ik iemand die een waterski-instructeur is en 4 maanden op 1 locatie werkt, dan 3 maanden op een andere, 1 maand vrij, 3e locatie etc....
En iemand die weer duikinstructeur is, die reist ook van hot naar her.
Zou niet anders meer willen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.
okquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.
Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?quote:
Iedereen biologisch werken in voedselbos in het weekend , alleen GroenLinks mensen mogen met het vliegtuig naar NewYorkquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.
Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
Ah oke, dacht dat het gewoon om thuiswerken ging.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?
Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De werkgevers zijn met hun producten en diensten te duur voor normale mensen, waardoor normale mensen naar goedkopere landen vertrekken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:31 schreef Chadi het volgende:
Dit land is een beetje zuur geworden. Niks mag meer en iedereen is beledigd. Het vrije woord is dood en de economie en sociaal welbevinden wordt gekaapt door een stel rechtse rakkers met een links vlag.
Prijzen zijn niet normaal meer en even verderop kan je al een goed bestaan opzetten in landen met weinig jeugd en jong volwassenen.
Ik neem het ze niet kwalijk.
nee dat is niet waarquote:Op donderdag 10 juli 2025 13:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.
Dat kan nietquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.
Ik heb van de week wat humor uit de oude doos op werk laten zien en horen. Daar schrokken ze erg van.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |