Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:47 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar inderdaad; als de huizen ergens geen reet kosten, is dat meestal met een reden.
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.
Maar als je ergens permanent verblijft wil je vooral dat alles goed is geregeld, dat familie en vrienden redelijk dichtbij wonen. Dat je je er thuis voelt.
En dan komen de meeste mensen uiteindelijk tot de conclusie dat in NL blijven toch de voorkeur heeft.
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.
Geen voorzieningen, niks..
Dat is dan ook het voordeel van wonen in Nederland. In bijvoorbeeld Italië werkt dat een stuk minder makkelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.
Woon zelf in een gehucht van nog geen 800 inwoners, zonder voorzieningen.
Maar met de auto ben ik in 10-15 minuten in Nijmegen, en binnen 5 minuten met de auto in 2 andere stadjes en dorpen.
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.
Welke gemeentes kunnen nu weer landelijk beleid negeren. Heb je voorbeelden of is dit gewoon wat onderbuikgebrabbel?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
De groen links orde heeft geen enkele belang met mooie woningen bouwen voor jongeren van een anderquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.
Dan geef je het ook op, denk ik. Als je de hele tijd tegen een muur praat.
dan moet je naar het toerisme , klokkies en ijsverkopen of zo , of in de drugshandelquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
klopt., een beetje Utrechter die kent wel wat Spaans, DOS ROS DOS enzoquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.
Misschien even kijken wat er in 2010, 2015 en 2020 bruto en netto op je loonstrookje stond.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Helemaal prima, good for you.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Terwijl we feitelijk steeds meer miljonairs hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.
Hetzelfde idee.
en maken een kindje bij schoonvader op zolderquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal prima, good for you.
Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
Weer zo'n belachelijke overdrijving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en maken een kindje bij schoonvader op zolder
Ze hebben ook een huizenprobleem, vooral door rijke buitenlanders die de betaalbare woningen opkopen maar geen onderdeel van de gemeenschap worden met hun remote job en hun clubjes van mensen met dezelfde nationaliteit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te jankenquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kanquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.
Oke, en nu?
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kan
relaties houden geen stand zo helaass voor hen
Hugo zou zeggen zoek een vriend
Nou wat leuk zeg. Uiteindelijk ben je gewoon net als iedereen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |