abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218167448
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:47 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar inderdaad; als de huizen ergens geen reet kosten, is dat meestal met een reden.
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.
Geen voorzieningen, niks..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:22:57 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218167474
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.

Maar als je ergens permanent verblijft wil je vooral dat alles goed is geregeld, dat familie en vrienden redelijk dichtbij wonen. Dat je je er thuis voelt.

En dan komen de meeste mensen uiteindelijk tot de conclusie dat in NL blijven toch de voorkeur heeft.
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:28:57 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218167523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.
Geen voorzieningen, niks..
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.

Woon zelf in een gehucht van nog geen 800 inwoners, zonder voorzieningen.

Maar met de auto ben ik in 10-15 minuten in Nijmegen, en binnen 5 minuten met de auto in 2 andere stadjes en dorpen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218167529
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.

Woon zelf in een gehucht van nog geen 800 inwoners, zonder voorzieningen.

Maar met de auto ben ik in 10-15 minuten in Nijmegen, en binnen 5 minuten met de auto in 2 andere stadjes en dorpen.
Dat is dan ook het voordeel van wonen in Nederland. In bijvoorbeeld Italië werkt dat een stuk minder makkelijk.
PS: je woont in de buurt van Oss toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218167542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:33:05 #156
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218167548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
@:Dven
Die zit in Bulgarije
pi_218167576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
Welke gemeentes kunnen nu weer landelijk beleid negeren. Heb je voorbeelden of is dit gewoon wat onderbuikgebrabbel?
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:40:02 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.

Dan geef je het ook op, denk ik. Als je de hele tijd tegen een muur praat.
De groen links orde heeft geen enkele belang met mooie woningen bouwen voor jongeren van een ander

Alleen hier in Polder Rijnenburg schijnt men weer aardige huizen te gaan bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:40:58 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167615
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
dan moet je naar het toerisme , klokkies en ijsverkopen of zo , of in de drugshandel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:42:18 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 12:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.
klopt., een beetje Utrechter die kent wel wat Spaans, DOS ROS DOS enzo

DOS Elinkwijk, DOS ,Los , UNO DOS

heel simpel
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:46:23 #161
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218167659
The Danish opt-outs from EU cooperation
After the Danish population rejected the Maastricht Treaty in 1992, Denmark negotiated four opt-outs from EU-cooperation. Three of the four opt-outs are still in force today, while the opt-out on defence was abolished following a referendum in 2022.

This exemption clause stipulates that Denmark does not have to enter the third stage of the Economic and Monetary Union (EMU). It has allowed for Denmark to opt out of adopting the Euro and to remain unbound by the specific EU rules on economic policy that apply to Member States participating in EMU.

Accordingly, Denmark has retained its existing powers in the field of monetary policy according to Danish national laws and regulations.

Denmark does not participate in the Eurogroup, nor does Denmark participate in the European Central Bank’s Governing Council, which sets the Euro areas interest rate. However, the Danish krone is closely tied to the euro through the fixed exchange rate policy as Denmark participates in the fixed exchange rate cooperation called ERM II (‘Exchange Rate Mechanism’).

The opt-out from the Economic and Monetary Union (EMU)
The opt-out on Justice and Home Affairs (JHA)
Denmark has opted out of EU cooperation on justice and home affairs. This means that Denmark is not bound by EU laws concerning issues such border control, immigration policies, civil and criminal law and police cooperation, and Denmark does not have the right to vote on these issues in the Council.

However, there are certain exceptions to this opt-out. For instance, Denmark has entered into parallel agreements on civil matters and into special agreements with Europol, Eurojust and the European Public Prosecutor's Office (EPPO), which enables Denmark to participate in intergovernmental cooperation on police matters and criminal law. Denmark also participates fully in the Schengen cooperation and the visa policy cooperation.

The citizenship opt-out
As the Maastricht Treaty introduced the concept of EU citizenship, the Danes adopted an opt-out to guarantee that EU membership would not evolve into a replacement of Danish national citizenship. The opt-out on citizenship has however become redundant after the adoption of the Amsterdam Treaty (1997) which clarified that EU citizenship is only an addition to a national citizenship, effectively nullifying Denmark’s opt-out.

The opt-out on Common Security and Defence Policy
The defence opt-out enabled Denmark to not participate in any drafting, implementing or financing decisions that affect the area of defence. As a result, Denmark could not finance or participate in any of EU’s military operations before the opt-out was terminated in 2022.

@cempexo
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:51:04 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218167688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.

Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Misschien even kijken wat er in 2010, 2015 en 2020 bruto en netto op je loonstrookje stond.
Als dat meer was dan nu dan moet je eigenlijk vooral op zoek naar een andere werkgever, ipv klagen dat je "minder gaat verdienen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218167708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Helemaal prima, good for you.

Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:54:18 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218167723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.

Hetzelfde idee.
Terwijl we feitelijk steeds meer miljonairs hebben :D
Hoeveel miljonairs wonen er in Nederland? - Nederland in cijfers 2023 | CBS https://share.google/C5XViDp3Q99eYpTXE

Even grofweg: 1 op de 18 Nederlanders is miljonair https://share.google/TYvYHAHIM6ZgoEmI0
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:55:51 #165
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218167738
Denemarken is heel duidelijk in haar standpunt.

https://www.thedanishparliament.dk/en/eu-information-centre
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 9 juli 2025 @ 14:56:08 #166
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167740
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Helemaal prima, good for you.

Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
en maken een kindje bij schoonvader op zolder
pi_218167766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en maken een kindje bij schoonvader op zolder
Weer zo'n belachelijke overdrijving.

Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.

Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:00:20 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218167779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
Ze hebben ook een huizenprobleem, vooral door rijke buitenlanders die de betaalbare woningen opkopen maar geen onderdeel van de gemeenschap worden met hun remote job en hun clubjes van mensen met dezelfde nationaliteit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:02:56 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.

Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te janken
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
pi_218167805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden

van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.

Oke, en nu?
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:04:40 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.

Oke, en nu?
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kan
relaties houden geen stand zo helaass voor hen

Ze hebben toch geen enkele toekomst op ooit een gezin te stichten??

Hugo zou zeggen zoek een vriend
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:05:53 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218167829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:08:09 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218167857
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kan
relaties houden geen stand zo helaass voor hen

Hugo zou zeggen zoek een vriend
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.

En nu wonen ze weer bij jou op zolder.
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juli 2025 @ 15:10:16 #175
367000 roos94
pi_218167872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nou wat leuk zeg. Uiteindelijk ben je gewoon net als iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')