Nee, zoals ik hierboven al opmerk: gefrustreerde mensen leeg laten lopen is geen journalistiek. Dat is gewoon verhaaltjes optekenen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn rapportages in serie "Wierd Duk in Nederland: Reportages uit een land op drift" ook geen journalistiek?
Dat kan je zeggen ja.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zullen we zeggen, de overheid heeft enorm gefaald de afgelopen 20-30 jaar in pas houden te investeren hierin?
Je moet dit soort zaken ook wettelijk vastleggen, anders wordt het door geen 1 kabinet gedaan, want het is natuurlijk veel populairder dat je een snelweg verbreed, dan een viaduct renoveert.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat kan je zeggen ja.
Problemen zijn doorgeschoven, en nieuwe problemen nooit aangepakt.
Dan zijn bijvoorbeeld Loes Reijmer en Rik Kuiper ook geen journalisten?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zoals ik hierboven al opmerk: gefrustreerde mensen leeg laten lopen is geen journalistiek. Dat is gewoon verhaaltjes optekenen.
Dat is ook wel het probleem met politiek, uiteindelijk staat het partijbelang voor het landsbelang.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet dit soort zaken ook wettelijk vastleggen, anders wordt het door geen 1 kabinet gedaan, want het is natuurlijk veel populairder dat je een snelweg verbreed, dan een viaduct renoveert.
Laat ik een willekeurig verhaal erbij pakken van de twee genoemde verslaggevers:quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan zijn bijvoorbeeld Loes Reijmer en Rik Kuiper ook geen journalisten?
Die wettelijke verplichting kan best goed werken, Finland heeft dat bijvoorbeeld met betrekking tot essentiële voorraden, staat gewoon dat de overheid verplicht is bijvoorbeeld voor een half jaar in alle medicijn voorraden te voorzien. Dat zou je ook kunnen doen met Infrastructuur, gewoon een vast percentage wat je minimaal verplicht bent te besteden aan onderhoud.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:02 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is ook wel het probleem met politiek, uiteindelijk staat het partijbelang voor het landsbelang.
Soms kun je beter een dictator hebben.
Sterk Journalistiek verhaalquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik een willekeurig verhaal erbij pakken van de twee genoemde verslaggevers:
‘Geen politiek en geen religie’ was de afspraak met team Douwe Bob. Maar wat betekent dat?
Dit is een sterk journalistiek verhaal. Zoiets zal de huidige versie van Duk nooit maken. Die zoekt gefrustreerde mensen en laat die vervolgens vol op het orgel gaan.
Alle relevante partijen en perspectieven komen aan bod. Kortom, een prima journalistieke productie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterk Journalistiek verhaal![]()
![]()
![]()
Het is gewoon een feitenrelaas wat niet heel diepgravend is.
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
meer dan de helft van de jongeren overwegen om Nederland te verlaten vanwege woonruimte en toekomst
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwebouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
Het is prima journalistiek, maar om het een sterk verhaal te noemen vind ik veel te ver gaan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle relevante partijen en perspectieven komen aan bod. Kortom, een prima journalistieke productie.
Duk selecteert een gefrustreerde rando die toevallig zijn mening deelt en laat die persoon leeglopen.
Zie je het verschil?
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen ik zit er ook al steeds vaker aan te denken. Probleem is dat het ongetwijfeld overal net zo kut is. Spanje lijkt me wel chill, maar super warm. En ik spreek geen spaans.
Nah, zou ik niet doen. Stinkt hier en mensen zijn hier niet vriendelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:04 schreef SuperNeger het volgende:
Maar misschien is het handig om eerst eens te emigreren naar Drenthe dan alvorens je het hele land toch moet verlaten. Wie weet komt het hier nog net goed.
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
Het is inderdaad geen pulitzer- of tegel-materiaal, dat klopt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is prima journalistiek, maar om het een sterk verhaal te noemen vind ik veel te ver gaan.
Als je in de ICT werkt kan dat vrij gemakkelijk. Mijn zoon heeft tijdens zijn reis door Europa gewoon vanuit zijn camper gewerkt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat veel jongeren te makkelijk over nadenken, je kunt niet zomaar in het buitenland gaan wonen en voor een Nederlands bedrijf werken.
Voor ZZP'ers is het idd makkelijker (heet je zoon toevallig Cyrillequote:Op woensdag 9 juli 2025 12:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je in de ICT werkt kan dat vrij gemakkelijk. Mijn zoon heeft tijdens zijn reis door Europa gewoon vanuit zijn camper gewerkt.
Hij is wel ZZP-er.
Dat noemen ze "remoten."
Polen is welvarender en gaat voor eigen nukes, lijkt me de betere locatiequote:Op woensdag 9 juli 2025 12:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Eenieder die PVV stemt. Hongarije is mijn devies.
gvd, ik maakte een grapj0n. Je hebt nog gelijk ook.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Polen is welvarender en gaat voor eigen nukes, lijkt me de betere locatie![]()
Volgens mij hebben we een Fokker in Hongarije, kan even niet meer op naam komen maar poste toen veel over hoe ze daar met Covid omgingen.quote:
Denemarken is hier zwaar in het voordeel, het heeft 'opt outs' voor 2 enorme problemen bij de EU bedongen. Toelatingsbeleid tot het land en toetreding tot de euro.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland en Denemarken is het voor mij.
@Dvenquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we een Fokker in Hongarije, kan even niet meer op naam komen maar poste toen veel over hoe ze daar met Covid omgingen.
Ik heb een mooi certificaat, ben blank, spreek de taal en heet nog Niels ook!quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denemarken is hier zwaar in het voordeel, het heeft 'opt outs' voor 2 enorme problemen bij de EU bedongen. Toelatingsbeleid tot het land en toetreding tot de euro.
150 eurie erbij en lekker een wijfe bengen de hele maand, of ladyboy als dat je ding is. makkelijke keusquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.quote:
Leuk als je daar de cel in wordt gegooid. Is goed vertoeven daar in die gevangenissen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
meer dan de helft van de jongeren overwegen om Nederland te verlaten vanwege woonruimte en toekomst
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwebouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
Ik heb in Mumbai gewoond, Singapore en Shanghai. Kopenhagen, Hong Kong en Manilla erbij opgeteld. Je moet niet fucken man. Hou je aan de regels. Natuurlijk krijg je een vrouw. Tien jaar eronder of erboven. Niet raar doen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:24 schreef recidivist het volgende:
[..]
150 eurie erbij en lekker een wijfe bengen de hele maand, of ladyboy als dat je ding is. makkelijke keus
Waarom eigenlijk Oekraïne?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.
Blij dat ik er niet mee ben door gegaan. Ik zit hier prima. Dan maar iets minder natuur om me heen, het is wel veilig.
Paar wolven erbij, en bramen door stikstof en klaarquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
Mensen die wonenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:53 schreef leeell het volgende:
Mensen die nog in Nederland wonen
Mensen die niet op een tropisch eiland wonen
Hoe zou je dat qua werk doen dan? Ik ken meerdere mensen die die kant op zijn gegaan (wegens de liefde) en van een koude kermis thuis kwamen doordat ze geen werk konden vinden. Uiteindelijk zijn 3 paren in Moskou uitgekomen, want miljoenenstad en meer werkopties. Of ze daar nog steeds blij mee zijn, weet ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik had plannen voor de Oekraïne voordat die shitstorm daar was losgebarsten.
Er is een hoop mis in dit land, waar mensen geheel terecht over mopperen en klagen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ben over de hele wereld op reis geweest en ben, afgezien van de weinige echte natuur hier, maar wat blij dat ik hier woon.
Ooit een jaart in het buitenland gewoond. Dat was erg leuk maar op een gegeven moment is dat ook wel over.
Klinkt allemaal heel leuk maar valt uiteindelijk tegen. Komen ze nog wel van terug.
Terugkeerschok.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ben over de hele wereld op reis geweest en ben, afgezien van de weinige echte natuur hier, maar wat blij dat ik hier woon.
Ooit een jaart in het buitenland gewoond. Dat was erg leuk maar op een gegeven moment is dat ook wel over.
Klinkt allemaal heel leuk maar valt uiteindelijk tegen. Komen ze nog wel van terug.
Het gras is altijd groener bij de buren hèquote:Op woensdag 9 juli 2025 13:38 schreef TyVole het volgende:
Ik zit wel eens op https://www.green-acres.fr te lurken wat je in Frankrijk allemaal kunt kopen voor <¤100.000 (heck, zelfs voor <¤50.000)quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:42 schreef StateOfMind het volgende:
Maar desondanks beseffen veel mensen niet half hoe goed we het hier eigenlijk hebben.
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren hè
Veel ruimte en natuur, en in de steden een goedkoop nachtleven met goedkope vrouwen.quote:
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:47 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Maar inderdaad; als de huizen ergens geen reet kosten, is dat meestal met een reden.
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Emigreren is in gedachten altijd fantastisch: alsof je permanent op vakantie bent. Het idee roept die emoties ook op.
Maar als je ergens permanent verblijft wil je vooral dat alles goed is geregeld, dat familie en vrienden redelijk dichtbij wonen. Dat je je er thuis voelt.
En dan komen de meeste mensen uiteindelijk tot de conclusie dat in NL blijven toch de voorkeur heeft.
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net als die huizen in Italië die men voor een euro kon kopen. Woon je in gehucht waar de gemiddelde leeftijd 78 is.
Geen voorzieningen, niks..
Dat is dan ook het voordeel van wonen in Nederland. In bijvoorbeeld Italië werkt dat een stuk minder makkelijk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich is daar niks mis mee, ergens wonen waar geen voorzieningen zijn, mits je eigen vervoer hebt en/of er goed openbaar vervoer is.
Woon zelf in een gehucht van nog geen 800 inwoners, zonder voorzieningen.
Maar met de auto ben ik in 10-15 minuten in Nijmegen, en binnen 5 minuten met de auto in 2 andere stadjes en dorpen.
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Al die kabinetten met Groen Links zullen een enorme invloed hebben gehad inderdaad.
Welke gemeentes kunnen nu weer landelijk beleid negeren. Heb je voorbeelden of is dit gewoon wat onderbuikgebrabbel?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wat maakt het kabinet uit als de gl-gemeentes ze gewoon negeren en hun eigen zin door duwt?
De groen links orde heeft geen enkele belang met mooie woningen bouwen voor jongeren van een anderquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er wordt ook gewoon niet naar die jongeren geluisterd.
Dan geef je het ook op, denk ik. Als je de hele tijd tegen een muur praat.
dan moet je naar het toerisme , klokkies en ijsverkopen of zo , of in de drugshandelquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste kun je makkelijk iets aan doen.
klopt., een beetje Utrechter die kent wel wat Spaans, DOS ROS DOS enzoquote:Op woensdag 9 juli 2025 12:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is een vrij makkelijke taal die je binnen een jaar onder de knie kan hebben.
Misschien even kijken wat er in 2010, 2015 en 2020 bruto en netto op je loonstrookje stond.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Helemaal prima, good for you.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Terwijl we feitelijk steeds meer miljonairs hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.
Hetzelfde idee.
en maken een kindje bij schoonvader op zolderquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal prima, good for you.
Maar je vormt een kleine minderheid. Dat 'steeds meer' jongeren aan emigratie denken, zegt dan ook geen fuck. Het is een leuke dagdroom, maar het gros houdt uiteindelijk vast aan huis en haard. Uitzonderingen daargelaten.
Weer zo'n belachelijke overdrijving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en maken een kindje bij schoonvader op zolder
Ze hebben ook een huizenprobleem, vooral door rijke buitenlanders die de betaalbare woningen opkopen maar geen onderdeel van de gemeenschap worden met hun remote job en hun clubjes van mensen met dezelfde nationaliteit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te jankenquote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kanquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze wonen op zichzelf en hebben geen vaste relatie.
Oke, en nu?
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
noem jij dat op jezelf wonen?? , bij mij op een zolderkamertje ?? waar je met geen mogelijkheid ooit af kan
relaties houden geen stand zo helaass voor hen
Hugo zou zeggen zoek een vriend
Nou wat leuk zeg. Uiteindelijk ben je gewoon net als iedereen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Emigreren is fantastisch. Heb in oa Ierland, UK, Tsjechië, Singapore en Taiwan gewerkt en gewoond, actueel in Duitsland met mijn lief. maar goed, ik kom uit een ex-pat nest, en mijn familie hetzelfde, mijn vriendenkring bestaat grotendeels ook uit mensen uit de hele wereld., Kijk ik naar mijn schoonfamilie, nooit uit het dorp geweest waar ze geboren zijn. Huiver.
Het is juist veel meer/beter dan vakantie. Je leert de landen en de mensen echt kennen.
Ik erken nota bene in de tweede alinea dat die problemen er zijn. Alleen vind ik dat niet moet worden overdreven. Le-zen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?
quote:In 2011 was 91 procent van de dertigjarigen uitwonend, in 2021 was dat gedaald naar 89 procent.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te janken
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.
En nu wonen ze weer bij jou op zolder.
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
.
[..]
[..]
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven gevenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.
Maar goed, ik heb ook een 14-jarige die bang is dat hij nooooiiit een huis kan kopen, en ik denk idd dat dat nog wel eens een uitdaging zou kunnen zijn.
ik heb zielepoten huurders , twee stuks , maar ze betalen welquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.
Dan heb je loser-stiefkids. Klote voor je.
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven geven
maar zij kochten voor 2015
de een kocht een oud huisje in centrum utrecht voor waanig en opeens moest heel nerderland zo een oud krot hebben met geel glas hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.
En die statushouders zijn uiteraard niet de oorzaak van het probleem. Wel de honderdduizenden expats die de VVD hier naar toe heeft gehaald afgelopen 15 jaar door ze te lokken met bonusjes enzo.
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwen
Het gaat om woningbouwquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.
quote:De motie, waar woensdag alleen PvdA-GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren tegen stemden, spreekt van mogelijke locaties in Arnhem, Zwolle en Oosterwold, maar ook van 'Amsterdam-Noord boven de A10'.
Daarbij werd verwezen naar een rapport uit 2021 van het Economische Instituut voor de Bouw waarin de potentie van woningbouw 'in de groene omgeving' werd genoemd.
Op een kaartje is een zoekgebied te zien tussen de Ring en Ransdorp, tot aan Durgerdam, waarbij dan in eerste instantie zou worden begonnen in een kleine rand, net buiten de ringweg A10.
Verdichting
Dat er geen nieuwbouw komt in landelijk Noord is al tijden het uitgangspunt voor opeenvolgende Amsterdamse stadsbesturen.
In de recentste Amsterdamse woningbouwstrategie wordt überhaupt niet ingezet op grote, nieuwe woningbouwlocaties, zoals vroeger IJburg of de geplande ontwikkelingen in Haven-Stad.
Het stadsbestuur van Amsterdam zet in op verdichting:
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om woningbouw
het gaat om woningbouw in Amsterdam noord ligt een stuk grond voor 50.000 woningen waar Groen Links morgen kan gaan bouwen
https://www.parool.nl/ams(...)lijk-noord~ba06e17d/
[ afbeelding ]
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.
klets niet, alles is prachtig , daar kun je prachtig bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
Edit: Het onderste stukje zou idd wel kunnen in Noord, maar dat zou wel zonde zijn want dat is prachtige natuur.
We moeten stoppen met proberen te bouwen op onnodige plekken.
Nee, tenzij ik me nu heel sterk vergis zit die in Bulgarije.quote:
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.
en er komen ook steeds meer gebiedjes bijquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
Allang geen jongere meer manquote:
Wilde seizoensarbeid in Stuttgart, maar die mensen zijn lastig met soort dingen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.
het mooiste is dat het groen haast heilig is want het is ontstaan door de natuur met biotopen en biodiversiteit , oei oeiquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burgerquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |