Ik erken nota bene in de tweede alinea dat die problemen er zijn. Alleen vind ik dat niet moet worden overdreven. Le-zen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?
quote:In 2011 was 91 procent van de dertigjarigen uitwonend, in 2021 was dat gedaald naar 89 procent.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te janken
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.
En nu wonen ze weer bij jou op zolder.
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.
Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.
Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
.
[..]
[..]
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven gevenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.
Maar goed, ik heb ook een 14-jarige die bang is dat hij nooooiiit een huis kan kopen, en ik denk idd dat dat nog wel eens een uitdaging zou kunnen zijn.
ik heb zielepoten huurders , twee stuks , maar ze betalen welquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.
Dan heb je loser-stiefkids. Klote voor je.
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven geven
maar zij kochten voor 2015
de een kocht een oud huisje in centrum utrecht voor waanig en opeens moest heel nerderland zo een oud krot hebben met geel glas hebbenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde.
En die statushouders zijn uiteraard niet de oorzaak van het probleem. Wel de honderdduizenden expats die de VVD hier naar toe heeft gehaald afgelopen 15 jaar door ze te lokken met bonusjes enzo.
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwen
Het gaat om woningbouwquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.
quote:De motie, waar woensdag alleen PvdA-GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren tegen stemden, spreekt van mogelijke locaties in Arnhem, Zwolle en Oosterwold, maar ook van 'Amsterdam-Noord boven de A10'.
Daarbij werd verwezen naar een rapport uit 2021 van het Economische Instituut voor de Bouw waarin de potentie van woningbouw 'in de groene omgeving' werd genoemd.
Op een kaartje is een zoekgebied te zien tussen de Ring en Ransdorp, tot aan Durgerdam, waarbij dan in eerste instantie zou worden begonnen in een kleine rand, net buiten de ringweg A10.
Verdichting
Dat er geen nieuwbouw komt in landelijk Noord is al tijden het uitgangspunt voor opeenvolgende Amsterdamse stadsbesturen.
In de recentste Amsterdamse woningbouwstrategie wordt überhaupt niet ingezet op grote, nieuwe woningbouwlocaties, zoals vroeger IJburg of de geplande ontwikkelingen in Haven-Stad.
Het stadsbestuur van Amsterdam zet in op verdichting:
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat om woningbouw
het gaat om woningbouw in Amsterdam noord ligt een stuk grond voor 50.000 woningen waar Groen Links morgen kan gaan bouwen
https://www.parool.nl/ams(...)lijk-noord~ba06e17d/
[ afbeelding ]
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.
klets niet, alles is prachtig , daar kun je prachtig bouwenquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:
Edit: Het onderste stukje zou idd wel kunnen in Noord, maar dat zou wel zonde zijn want dat is prachtige natuur.
We moeten stoppen met proberen te bouwen op onnodige plekken.
Nee, tenzij ik me nu heel sterk vergis zit die in Bulgarije.quote:
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.
en er komen ook steeds meer gebiedjes bijquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
Allang geen jongere meer manquote:
Wilde seizoensarbeid in Stuttgart, maar die mensen zijn lastig met soort dingen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.
het mooiste is dat het groen haast heilig is want het is ontstaan door de natuur met biotopen en biodiversiteit , oei oeiquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burgerquote:Op woensdag 9 juli 2025 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |