abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218167879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe was dat ook al weer met goede journalistiek, onderzoek doen en feiten checken?
Ik erken nota bene in de tweede alinea dat die problemen er zijn. Alleen vind ik dat niet moet worden overdreven. Le-zen.

Zie je eigen bron:

quote:
In 2011 was 91 procent van de dertigjarigen uitwonend, in 2021 was dat gedaald naar 89 procent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:10:54 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167880
.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb er hier ook twee heren op ieder 20m2 ( van een ander godzijdank) , de een is in de dertig zit nog steeds te gamen , de verkering gaat steeds uit en de andere is 34 en gescheiden, loop te janken
van mij mogen ze allebei terug naar hun ouders , graag zelfs , maaar helaas , ook dat gaat niet
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je stelt hierboven dat ze in een kleine ruimte van iemand anders wonen en dat ze niet terug kunnen keren naar het ouderlijk nest.

En nu wonen ze weer bij jou op zolder.
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:11:45 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218167888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Weer zo'n belachelijke overdrijving.

Ja, er is krapte op de woningmarkt. Ja, jongeren komen steeds moeilijker aan een huis. Ja, er moet snel iets gebeuren.

Maar persoonlijk ken ik niemand die noodgedwongen tot z'n 30e bij z'n ouders woont. Linksom of rechtsom wordt er altijd wel eigen woonruimte gevonden, zeker als het gaat om stelletjes.
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.

En ja, ik weet dat er absoluut problemen zijn op de woningmarkt.

Maar goed, ik heb ook een 14-jarige die bang is dat hij nooooiiit een huis kan kopen, en ik denk idd dat dat nog wel eens een uitdaging zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_218167904
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:10 schreef michaelmoore het volgende:
.
[..]
[..]
ja ze wonen hier boven. Wil jij ze hebben ??
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.

Dan heb je loser-stiefkids. Klote voor je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:12:57 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ook niet, als ik kijk naar mijn oudste (33), de zoons van mijn zusje (33 en 32), de oudste (27) van mijn beste vriendin, dan hebben ze allemaal een relatie en een woning, en 3 van de 4 ook een koopwoning, en geen van allen ouders die gesponsord hebben.

Maar goed, ik heb ook een 14-jarige die bang is dat hij nooooiiit een huis kan kopen, en ik denk idd dat dat nog wel eens een uitdaging zou kunnen zijn.
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven geven

maar zij kochten voor 2015
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:13:24 #181
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oh, het is niet je eigen kroost. Daar zit de verwarring.

Dan heb je loser-stiefkids. Klote voor je.
ik heb zielepoten huurders , twee stuks , maar ze betalen wel
en gebruiken stroom en wasmachine
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:14:24 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_218167917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb mijn kinderen ook nooit iets hoeven geven

maar zij kochten voor 2015
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:15:54 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167938
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
De 3 in mijn kring allemaal na 2015, dat kan ook bijna niet anders met hun leeftijden.
de een kocht een oud huisje in centrum utrecht voor waanig en opeens moest heel nerderland zo een oud krot hebben met geel glas hebben

ze verkocht hem na 3 jaar voor het dubbele en kocht van de woningbouwvereniging in 2019 een knots van een huis terug ook weeer voor waanig

had ze 150.000 over 8)7 :W
pi_218167951
Maar goed ook in veel andere westerse landen waar veel Nederlandse migranten dan naar toe willen heeft men net zulke woning problemen in verhouding tot de inkomens. Behalve dan in sommige krimpgebieden in westerse landen..

The housing crisis is global. What are other countries doing about it?
pi_218167953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde. :')

En die statushouders zijn uiteraard niet de oorzaak van het probleem. Wel de honderdduizenden expats die onze neo-liberale vrienden van VVD/CDA/D'66 enzo hier naar toe heeft gehaald afgelopen 15 jaar door ze te lokken met bonusjes enzo. :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:18:20 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218167964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En natuurlijk GL de schuld geven die nog nooit aan de macht is geweest en nu samen gegaan is met PvdA die indertijd het meest strenge (haalbare) asielzoekersbeleid voorstelde tot VVD/PVV samen een nog strenger maar onhaalbaar beleid voorstelden wat natuurlijk faalde. :')

En die statushouders zijn uiteraard niet de oorzaak van het probleem. Wel de honderdduizenden expats die de VVD hier naar toe heeft gehaald afgelopen 15 jaar door ze te lokken met bonusjes enzo. :')
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwen
pi_218167970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De schuld is dat Groen Links niet in weilanden wil bouwen
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:23:43 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218168009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Groenlinks heeft niets te zeggen dus niet belangrijk in deze discussie. Focus je op de schuldigen. Rechtse neo-liberalen.
Het gaat om woningbouw
het gaat om woningbouw in Amsterdam noord ligt een stuk grond voor 50.000 woningen waar Groen Links morgen kan gaan bouwen
https://www.parool.nl/ams(...)lijk-noord~ba06e17d/

quote:
De motie, waar woensdag alleen PvdA-GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren tegen stemden, spreekt van mogelijke locaties in Arnhem, Zwolle en Oosterwold, maar ook van 'Amsterdam-Noord boven de A10'.

Daarbij werd verwezen naar een rapport uit 2021 van het Economische Instituut voor de Bouw waarin de potentie van woningbouw 'in de groene omgeving' werd genoemd.

Op een kaartje is een zoekgebied te zien tussen de Ring en Ransdorp, tot aan Durgerdam, waarbij dan in eerste instantie zou worden begonnen in een kleine rand, net buiten de ringweg A10.

Verdichting
Dat er geen nieuwbouw komt in landelijk Noord is al tijden het uitgangspunt voor opeenvolgende Amsterdamse stadsbesturen.
In de recentste Amsterdamse woningbouwstrategie wordt überhaupt niet ingezet op grote, nieuwe woningbouwlocaties, zoals vroeger IJburg of de geplande ontwikkelingen in Haven-Stad.

Het stadsbestuur van Amsterdam zet in op verdichting:
pi_218168097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het gaat om woningbouw
het gaat om woningbouw in Amsterdam noord ligt een stuk grond voor 50.000 woningen waar Groen Links morgen kan gaan bouwen
https://www.parool.nl/ams(...)lijk-noord~ba06e17d/
[ afbeelding ]
[..]

Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.

Edit: Het onderste stukje zou idd wel kunnen in Noord, maar dat zou wel zonde zijn want dat is prachtige natuur.
We moeten stoppen met proberen te bouwen op onnodige plekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:35:37 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218168123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee dat kan niet, is het Twiske Natura 2000 gebied, ik heb dit wel eens onderzocht, en eigenlijk is in buurt van Amsterdam alleen wat bij Westpoort mogelijk, en een stukje richting Schiphol.
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.
  woensdag 9 juli 2025 @ 15:37:11 #191
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218168139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:33 schreef raptorix het volgende:

Edit: Het onderste stukje zou idd wel kunnen in Noord, maar dat zou wel zonde zijn want dat is prachtige natuur.
We moeten stoppen met proberen te bouwen op onnodige plekken.
klets niet, alles is prachtig , daar kun je prachtig bouwen

alle projecten die de overheid aanwijst , daar wil GroenLinks niet bouwen omdat het groen weiland is, terwijl de bewoners van die steden gillen om woningbouw

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2025 15:58:05 ]
  woensdag 9 juli 2025 @ 16:05:59 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_218168449
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
@:Dven
Nee, tenzij ik me nu heel sterk vergis zit die in Bulgarije.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 juli 2025 @ 16:18:36 #193
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218168559
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
pi_218168579
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Soms heb ik het gevoel dat ieder stuk braakliggend land of vergeten veentje tot een Natura 2000 gebied verklaard is om er maar lekker veel te hebben en Nederland volledig op slot te zetten.
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
  woensdag 9 juli 2025 @ 16:24:18 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218168607
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat heb ik wel eens nagekeken, en dat klopt ook, het probleem is dat de meeste landen in Europa enkele grotere natuurgebieden hebben, vaak zelfs een halve provincie, maar dat dan 90% van de andere provincies geen natura 2000 gebieden. Echter in Nederland heb je heel van die kleine gebiedjes, maar dat zorgt ervoor dat je bijna nergens wat kan doen omdat je bijna altijd wel op een paar kilometer van zo een gebied zit.
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
pi_218168672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en er komen ook steeds meer gebiedjes bij
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.
  woensdag 9 juli 2025 @ 16:41:41 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218168779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
@:Dven
Allang geen jongere meer man
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218169093
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.
Wilde seizoensarbeid in Stuttgart, maar die mensen zijn lastig met soort dingen.

Overigens heb ik door de jaren heen in Nederland ook veel problemen gehad omdat het bijna altijd niet goed was.

Ging je naar een uitzendbureau dan stuurden ze je er gewoon heen.

Heb vrienden gemaakt in Stuttgart en ben teruggegaan en zij zijn in Amsterdam en Hillegom geweest. Laatste keer is één van mijn vrienden uit Stuttgart eerst naar Amsterdam gekomen, toen mee gereisd naar Antwerpen en toen naar Parijs waar we mijn partner ontmoetten.

Onderhand is mijn moeder bejaard en woon ik bij haar in in de Bollenstreek.

Ze is liever niet alleen en ik heb geen eigen woning. Maar ik vind het erg vervelend dat ik niet aan werk kon komen toen ik dat daar wilde.
  woensdag 9 juli 2025 @ 17:19:48 #199
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218169235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je ook ziet hoe dat bepaald word is behoorlijk debiel, uiteindelijk zijn het Biologen die een soort van standaard hebben gezet hoe een gebied er uit moet zien, en vervolgens gaan andere biologen dat valideren. Als je beroepsdeformatie wil krijgen dan is dat de manier.
het mooiste is dat het groen haast heilig is want het is ontstaan door de natuur met biotopen en biodiversiteit , oei oei

staat er op de A12 een bord , Hier komt 90 hectare nieuwe Natuur

Hahahaha
met waterpoelen bruggetjes , wandelpaden en is uiteraard een 20 man de hele dag druk met schoffelen en bordjes die aanwijzingen geven wat waar ligt

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2025 17:31:32 ]
  woensdag 9 juli 2025 @ 17:47:32 #200
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_218169571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 16:18 schreef RamboDirk het volgende:
Meer EU
Meer Migratie
Meer Exotisch fruit
Minder Jij
Uit het partijprogramma van de Partij Tegen de Burger :)

Ik adviseer jonge mensen te vertrekken uit Europa (misschien uitgezonderd Denemarken en Noorwegen)-
Wat mensen alweer vergeten zijn is de gigantische schuldenberg, vanaf 2030 moeten o.a. de corona schulden worden terugbetaald,
De belastingdruk is nual hoog in de EU, met name Nederland en Duitsland, woningen zijn een luxe en geschoold werk wordt minder gevraagd, c.q, gaat naar India.
"Onze" regering en de EU zullen de belastingen moeten verhogen om de schulden te kunnen terug betalen (of alleen al de rente. Verder draaien we op voor Italie, Frankrijk. Spanje en Griekenland via de euro en eurobonds.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')