Tanken en rokenquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:26 schreef Swango het volgende:
Zal Luxemburg dan een optie zijn, want ik ken geen saaier land dan Luxemburg, volgens mij gebeurt daar niet zoveel.
Er is een Ik Vertrek geweest met een stel wat stroopwafels ging verkopen. Je betaald er bijna geen belasting, maar huur is bijvoorbeeld erg duur, dacht boodschappen ook en groot deel van het jaar kan bijna niet buiten komen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is Dubai dan echt zo betaalbaar dan twintigers daar massaal heen vertrekken?
Met een opwarmende aarde lijkt me dat niet ideaal. Ik woon in een klimaat waar het eigenlijk altijd tussen de 24 en 32 graden is en 's nachts afkoelt. Zo'n 30 dagen per jaar airco nodig en zo'n 5-10 dagen per jaar verwarming.quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:49 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Er is een Ik Vertrek geweest met een stel wat stroopwafels ging verkopen. Je betaald er bijna geen belasting, maar huur is bijvoorbeeld erg duur, dacht boodschappen ook en groot deel van het jaar kan bijna niet buiten komen.
EU-medewerksters die in het weekend los gaan. Je zit verder vlakbij Frankrijk, Duitsland en België natuurlijk. Het is nu ook weer niet zo dat er een groot hek om Luxemburg staat.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:26 schreef Swango het volgende:
Zal Luxemburg dan een optie zijn, want ik ken geen saaier land dan Luxemburg, volgens mij gebeurt daar niet zoveel.
Dat is?quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:11 schreef BlaZ het volgende:
Ik woon in een klimaat waar het eigenlijk altijd tussen de 24 en 32 graden is en 's nachts afkoelt. Zo'n 30 dagen per jaar airco nodig en zo'
Hoe zijn de medische/culturele voorzieningen daar? Kan je doen en laten wat je wilt? Kan je met Engels uit de voeten??quote:
Er zijn wel activiteiten voor Engelstaligen aangezien er hier veel Amerikanen wonen maar het lijkt me niet praktisch om geen Spaans te kunnen. Medisch gezien is het prima in orde maar je hebt natuurlijk wel een privéziektekostenverzekering nodig of je betaalt je ziektenkosten gewoon zelf. Overheidsziekenhuizen zijn minder dan in NL, privéziekenhuizen een stuk moderner.quote:Op zondag 3 augustus 2025 19:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe zijn de medische/culturele voorzieningen daar? Kan je doen en laten wat je wilt? Kan je met Engels uit de voeten??
Het punt is met name waar in Mexico. Bewaking met uzi bij scholen heb ik hier nog nooit gezien, in de VS heb ik dat wel regelmatig gezien (Texas), dus ik zou zoiets verwachten in de regio Monterrey.quote:Op zondag 3 augustus 2025 20:15 schreef hondonspain het volgende:
Had de kans om naar Mexico te emigreren maar bevriende Mexicanen raadden het af. Woonde in Amerika op dat moment. Heb weleens contact gehad met de Ik Vertrek deelnemer die naar Mexico ging en scholen met overal bewaking met Uzi's leek me ook niet echt fijn, maar mooi land denk ik.
Dat is vrij normaal inderdaad. Scholen liggen soms gewoon langs snelwegen dus dan moet je wel met de auto. Het schoolsysteem is ook veel vrijer, je kiest het type educatie wat je voor je kinderen wil en betaalt daar ook voor. Het publieke onderwijs is ok, maar veel minder dan privéscholen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 23:35 schreef hondonspain het volgende:
Ik herinner dat ouders kinderen in auto's naar school brachten en een voor een dropten bij bewapende beveiligers, dacht vanwege vele ontvoeringen, maar is al lang geleden
Heb nu even de video kunnen kijken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 23:35 schreef hondonspain het volgende:
Toevallig vanavond The Americas gezien van Tom Hanks en ging over Mexico, erg mooi daar en veel groter dan je denkt, De uitzending van Ik Vertrek kan ik niet vinden, wel een follow-up
Bekijk deze YouTube-video
Zucht.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:58 schreef hondonspain het volgende:
Is het in Mexico nog steeds zo of is het nu meer met bonnen. Hier in Spanje zie je dat het langzaam veranderd maar veel kan nog zonder bon.
Op veel plekken kun je wel met pin betalen maar voornamelijk in de grote steden. Vooral bij de oudere generatie is er nog altijd een wantrouwen tegen banken door de crisis van '94. Ook blijft het idee dat belasting betalen eigenlijk een steun aan corruptie politici is vrij sterk.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:58 schreef hondonspain het volgende:
Is het in Mexico nog steeds zo of is het nu meer met bonnen. Hier in Spanje zie je dat het langzaam veranderd maar veel kan nog zonder bon.
Spatiegebruik mensen, let erop.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:26 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Asiel zoekers en andere rommel doen toch precies hetzelfde
De mensen die het trotst op de Nederlandse cultuur zijn, kunnen vaak het slechtst spellen.quote:
En klagen het hardst dat ‘die buut’nlanders niet integreren of de taal leren.’quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De mensen die het trotst op de Nederlandse cultuur zijn, kunnen vaak het slechtst spellen.
Jij praat toch ook niet graag met mensen die de Nederlandse taal gebrekkig spreken of schrijven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En klagen het hardst dat ‘die buut’nlanders niet integreren of de taal leren.’
Niet als die mensen hun opleiding in NL hebben gevolgd en dus zouden moeten weten, wat de regels van de taal zijn. Ik heb geen enkel probleem met mensen, die 35 jaar een andere taal hebben gesproken en nuhun best doen om de onze te leren, maar worstelen met de regeltjes of gewoon de woordenschat (nog) niet hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij praat toch ook niet graag met mensen die de Nederlandse taal gebrekkig spreken of schrijven?
Italië en Japan hebben een sterk krimpende bevolking. Huisvesting schijnt betaalbaar en toegankelijk te zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:11 schreef Utopica het volgende:
Ben benieuwd wáár ze dan naartoe willen verhuizen. De huizencrisis is bijna overalofja, wellicht op plekken waar niemand wil wonen en/of werken.
In de periferie van Nederland kun je nog wel een huis krijgen, maarja, blijkbaar willen ze dan ook niet daar wonen..
Van Italië weet ik dat het vaak vooral dorpen en kleine steden zijn waar men wegtrekt. Of je moet helemaal digitaal werken of een B&B maken ofzo, lijkt me dat als je jong bent ook soort van bruisendheid zoekt. Anders was je ook wel naar de randen van Nederland verhuisd.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Italië en Japan hebben een sterk krimpende bevolking. Huisvesting schijnt betaalbaar en toegankelijk te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |