abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218379799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:26 schreef Swango het volgende:
Zal Luxemburg dan een optie zijn, want ik ken geen saaier land dan Luxemburg, volgens mij gebeurt daar niet zoveel.
Tanken en roken
life is like a box of chocolates
pi_218379872
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2025 13:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Is Dubai dan echt zo betaalbaar dan twintigers daar massaal heen vertrekken?
Er is een Ik Vertrek geweest met een stel wat stroopwafels ging verkopen. Je betaald er bijna geen belasting, maar huur is bijvoorbeeld erg duur, dacht boodschappen ook en groot deel van het jaar kan bijna niet buiten komen.
  donderdag 31 juli 2025 @ 17:11:22 #278
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218380089
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 16:49 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Er is een Ik Vertrek geweest met een stel wat stroopwafels ging verkopen. Je betaald er bijna geen belasting, maar huur is bijvoorbeeld erg duur, dacht boodschappen ook en groot deel van het jaar kan bijna niet buiten komen.
Met een opwarmende aarde lijkt me dat niet ideaal. Ik woon in een klimaat waar het eigenlijk altijd tussen de 24 en 32 graden is en 's nachts afkoelt. Zo'n 30 dagen per jaar airco nodig en zo'n 5-10 dagen per jaar verwarming.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218380137
Vooral zachtgekookte Snowflake gen-Z'ers met broccoli kapsel en verwijfde stemmetjes mogen morgen nog emigreren. Ga maar lekker bij papa Rutte wonen in Brussel: pannenkoekjes roomkaas eten.👋🏼
pi_218380623
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:26 schreef Swango het volgende:
Zal Luxemburg dan een optie zijn, want ik ken geen saaier land dan Luxemburg, volgens mij gebeurt daar niet zoveel.
EU-medewerksters die in het weekend los gaan. Je zit verder vlakbij Frankrijk, Duitsland en België natuurlijk. Het is nu ook weer niet zo dat er een groot hek om Luxemburg staat.
pi_218408420
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 17:11 schreef BlaZ het volgende:
Ik woon in een klimaat waar het eigenlijk altijd tussen de 24 en 32 graden is en 's nachts afkoelt. Zo'n 30 dagen per jaar airco nodig en zo'
Dat is?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 augustus 2025 @ 17:52:58 #282
56749 BlaZ
pi_218408602
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is?
Centraal Mexico.
pi_218409663
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 17:52 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Centraal Mexico.
Hoe zijn de medische/culturele voorzieningen daar? Kan je doen en laten wat je wilt? Kan je met Engels uit de voeten??

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 03-08-2025 19:41:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:08:35 #284
56749 BlaZ
pi_218410050
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 19:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe zijn de medische/culturele voorzieningen daar? Kan je doen en laten wat je wilt? Kan je met Engels uit de voeten??
Er zijn wel activiteiten voor Engelstaligen aangezien er hier veel Amerikanen wonen maar het lijkt me niet praktisch om geen Spaans te kunnen. Medisch gezien is het prima in orde maar je hebt natuurlijk wel een privéziektekostenverzekering nodig of je betaalt je ziektenkosten gewoon zelf. Overheidsziekenhuizen zijn minder dan in NL, privéziekenhuizen een stuk moderner.
Binnen de staatsgrenzen is het hier veilig, ga je wat verder weg dan moet je wel op de hoogte zijn van de lokale situatie.

De pagina van het ministerie is vrij accuraat: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/mexico

Er staan wel wat foutjes in zo zijn Reynosa, Nuevo Laredo en Matamoros tegenwoordig redelijk veilig en is Cuernavaca dat niet. Zacatecas staat er ook aangegeven als onveilig, maar slechts enkele gemeenten zijn momenteel problematisch.
pi_218410085
Had de kans om naar Mexico te emigreren maar bevriende Mexicanen raadden het af. Woonde in Amerika op dat moment. Heb weleens contact gehad met de Ik Vertrek deelnemer die naar Mexico ging en scholen met overal bewaking met Uzi's leek me ook niet echt fijn, maar mooi land denk ik.
  zondag 3 augustus 2025 @ 20:58:53 #286
56749 BlaZ
pi_218410401
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 20:15 schreef hondonspain het volgende:
Had de kans om naar Mexico te emigreren maar bevriende Mexicanen raadden het af. Woonde in Amerika op dat moment. Heb weleens contact gehad met de Ik Vertrek deelnemer die naar Mexico ging en scholen met overal bewaking met Uzi's leek me ook niet echt fijn, maar mooi land denk ik.
Het punt is met name waar in Mexico. Bewaking met uzi bij scholen heb ik hier nog nooit gezien, in de VS heb ik dat wel regelmatig gezien (Texas), dus ik zou zoiets verwachten in de regio Monterrey.

Mexico is met name niet eentonig zoals de VS met enorme verschillen in cultuur en eten tussen verschillende regio's.
pi_218411423
Toevallig vanavond The Americas gezien van Tom Hanks en ging over Mexico, erg mooi daar en veel groter dan je denkt, De uitzending van Ik Vertrek kan ik niet vinden, wel een follow-up

Bekijk deze YouTube-video

Ik herinner dat ouders kinderen in auto's naar school brachten en een voor een dropten bij bewapende beveiligers, dacht vanwege vele ontvoeringen, maar is al lang geleden
  maandag 4 augustus 2025 @ 04:02:34 #288
56749 BlaZ
pi_218411916
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:35 schreef hondonspain het volgende:

Ik herinner dat ouders kinderen in auto's naar school brachten en een voor een dropten bij bewapende beveiligers, dacht vanwege vele ontvoeringen, maar is al lang geleden
Dat is vrij normaal inderdaad. Scholen liggen soms gewoon langs snelwegen dus dan moet je wel met de auto. Het schoolsysteem is ook veel vrijer, je kiest het type educatie wat je voor je kinderen wil en betaalt daar ook voor. Het publieke onderwijs is ok, maar veel minder dan privéscholen.
Zo kun je bijvoorbeeld een school kiezen met drietalig onderwijs op de basisschool, maar dan moet je wel betalen.

[ Bericht 18% gewijzigd door BlaZ op 04-08-2025 15:04:16 ]
  maandag 4 augustus 2025 @ 15:19:31 #289
56749 BlaZ
pi_218415752
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2025 23:35 schreef hondonspain het volgende:
Toevallig vanavond The Americas gezien van Tom Hanks en ging over Mexico, erg mooi daar en veel groter dan je denkt, De uitzending van Ik Vertrek kan ik niet vinden, wel een follow-up

Bekijk deze YouTube-video
Heb nu even de video kunnen kijken.

Ze verhuizen naar Puerto Progreso, Yucatan, dat is waarschijnlijk de veiligste regio van Mexico, maar wel tropisch. Daar moet je wel fan van zijn. Het centrum van het land ligt op een hoogvlakte waardoor het warm en droog is waar ik meer fan van ben.

Grappig dat ze lieten ze dan alles zonder factuur is. Mexicanen vertrouwen de eigen overheid niet en er is een enorme informele economie waar geen of amper belasting betaald wordt, er wordt geschat dat dit zo'n 27-49% van het GDP is wat niet geregistreerd wordt.
Dit zorgt voor een flexibel ondernemersklimaat waarin je gewoon je eigen woonhuis kan gebruiken om een restaurant te runnen bij wijze van spreke en waarin je pas belasting gaat betalen als je opschaalt.
pi_218417006
Is het in Mexico nog steeds zo of is het nu meer met bonnen. Hier in Spanje zie je dat het langzaam veranderd maar veel kan nog zonder bon.
  maandag 4 augustus 2025 @ 21:26:10 #291
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218419312
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:58 schreef hondonspain het volgende:
Is het in Mexico nog steeds zo of is het nu meer met bonnen. Hier in Spanje zie je dat het langzaam veranderd maar veel kan nog zonder bon.
Zucht. :N
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:29:40 #292
56749 BlaZ
pi_218425988
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 17:58 schreef hondonspain het volgende:
Op veel plekken kun je wel met pin betalen maar voornamelijk in de grote steden. Vooral bij de oudere generatie is er nog altijd een wantrouwen tegen banken door de crisis van '94. Ook blijft het idee dat belasting betalen eigenlijk een steun aan corruptie politici is vrij sterk.

Restaurants waar je enkel contant kunt betalen zijn ook vrij normaal, zelfs in stadscentra van miljoenensteden.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:16:43 #293
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218426257
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 07:26 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Asiel zoekers en andere rommel doen toch precies hetzelfde
Spatiegebruik mensen, let erop.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:19:02 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218426270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Spatiegebruik mensen, let erop.
De mensen die het trotst op de Nederlandse cultuur zijn, kunnen vaak het slechtst spellen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:56:31 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_218426952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
De mensen die het trotst op de Nederlandse cultuur zijn, kunnen vaak het slechtst spellen.
En klagen het hardst dat ‘die buut’nlanders niet integreren of de taal leren.’
pi_218427158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En klagen het hardst dat ‘die buut’nlanders niet integreren of de taal leren.’
Jij praat toch ook niet graag met mensen die de Nederlandse taal gebrekkig spreken of schrijven?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 08:59:35 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_218430171
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij praat toch ook niet graag met mensen die de Nederlandse taal gebrekkig spreken of schrijven?
Niet als die mensen hun opleiding in NL hebben gevolgd en dus zouden moeten weten, wat de regels van de taal zijn. Ik heb geen enkel probleem met mensen, die 35 jaar een andere taal hebben gesproken en nuhun best doen om de onze te leren, maar worstelen met de regeltjes of gewoon de woordenschat (nog) niet hebben.
pi_218430243
Ben benieuwd wáár ze dan naartoe willen verhuizen. De huizencrisis is bijna overal :') ofja, wellicht op plekken waar niemand wil wonen en/of werken.

In de periferie van Nederland kun je nog wel een huis krijgen, maarja, blijkbaar willen ze dan ook niet daar wonen..
pi_218430451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:11 schreef Utopica het volgende:
Ben benieuwd wáár ze dan naartoe willen verhuizen. De huizencrisis is bijna overal :') ofja, wellicht op plekken waar niemand wil wonen en/of werken.

In de periferie van Nederland kun je nog wel een huis krijgen, maarja, blijkbaar willen ze dan ook niet daar wonen..
Italië en Japan hebben een sterk krimpende bevolking. Huisvesting schijnt betaalbaar en toegankelijk te zijn.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218430559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Italië en Japan hebben een sterk krimpende bevolking. Huisvesting schijnt betaalbaar en toegankelijk te zijn.
Van Italië weet ik dat het vaak vooral dorpen en kleine steden zijn waar men wegtrekt. Of je moet helemaal digitaal werken of een B&B maken ofzo, lijkt me dat als je jong bent ook soort van bruisendheid zoekt. Anders was je ook wel naar de randen van Nederland verhuisd.

En in Japan dacht ik dat het vaak wel oude huizen zijn en/of veel renovatiewerk aan zit. Of je als buitenlander gelukkig wordt in Japan vraag ik het me af (vakantie is heerlijk, maar het is als buitenstaander moeilijk integreren, ook al spreek je de taal)

Maargoed, het is natuurlijk wel een optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')