Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik was laatst in Spanje en zag vrij weinig moslims. Heb het idee dat die toch wat noordelijker zitten.
[..]
Jup, mensen zien Nederland niet meer als Nederland en hebben 0 vertrouwen in de politiek dat ze het ooit beter zullen maken. Als je denkt dat het nu al slecht is hoe zal het over 10 of 20 jaar dan wel niet zijn. Nog meer islamisering, nog meer criminaliteit en anti-Nederland en anti-westerse gedachtengoeden. Er heerst nu al een weg-met-ons mentaliteit en zal alleen maar erger worden. Zodra islam nog groter wordt in Nederland zal het alleen maar nog erger worden. En er zijn nu dus al geen betaalbare huizen voor starters. En de starters die er zijn die willen geen kinderen maken omdat ze voor de veiligheid van hun toekomstige dochters vrezen. Tsja als je alles bij elkaar optelt, dan is emigreren misschien zo gek nog niet.
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijkenquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheidquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:55 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Op z'n minst het dier er tussenuit halen, want dieren zijn zielig en inefficiënt. (en hoe efficiënter je ze probeert te maken hoe zieliger ze worden)
https://www.veganisme.org
En je zou zelfs de plant er tussenuit kunnen halen, want fotosynthese is ook niet bijster efficiënt.
https://farmless.com
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens lekker fietsen in het oosten of noorden, Amsterdam is slecht voor je begrip van natuur , dan ga je denken dat stront weiland natuur is
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Ik woon op de Veluwe, maar hier zie je toch een duidelijke en flinke verstedelijking plaatsvinden. Weilanden worden hier echt wel volgebouwd. Het wachten is op hoogbouw en boskapquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Maar regio Utrecht daar wordt ook het geld verdient he, de transport HUB van Nederland he , daar moet je zitten , met je service tentquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
Ik heb begrepen dat ze er genoeg vacatures hebben, dus met de juiste vaardigheden en kennis moet die economische binding wel lukken. Maar die Deense taal leren (spreken) lijkt me een ramp.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denemarken kom je al niet meer in zonder een duidelijke economische binding, ook niet al heb je een EU paspoort.
Nee sorry.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goed argument.
Heb er nog eentje voor je "ja maar, ja maar, hij werkt voor de Telegraaf, de Telegraaf Jan, die was FOUT in de oorlog, FOUT IN DE OORLOG!!!111Einz"
Weilanden als natuur zienquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheid
Ik ben van een dorpje in het oosten naar een provinciehoofdstad gegaan en mijn omgeving is daarmee minder divers geworden. Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld. Criminaliteit is voor mij nog steeds dat om de paar jaar een fiets verdwijnt. Ik snap gewoon je gejammer over Nederland is Nederland niet meer niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld.
30 tot 40% van al onze voedsel wat wij verbouwen is voor eigen consumptie, de rest wordt allemaal geëxporteerd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En hoe komen we dan aan ons voedsel?
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Ik weet aardig waar ik het over heb: mensen die jouw mening delen leeg laten lopen in de krant - zoals Duk doet - heeft werkelijk geen ene reet met journalistiek te maken.
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Gezeik over migranten weer.
Koop gewoon een zwik boeren uit en gebruik de vrijgekomen (stikstof- en fysieke) ruimte om snel en efficiënt prefabhuizen neer te zetten.
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.
Over Duitsland in de tijd dat hij daar correspondent was?
Ook al komt het niveau van de woningbouw weer op peil (wat misschien nog wel decennia gaat duren), dan zakken de prijzen echt niet zo snel dat het ineens weer betaalbaar(der) wordt voor de groep tussen 18 en 30 jaar. Appartementen kosten nu al snel 250-300.000 euro (buiten de randstad), dat gaat echt nooit meer richting 150-200.000 euro.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Dat is inderdaad de aanpak van Nederland volgens mij.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Zijn rapportages in serie "Wierd Duk in Nederland: Reportages uit een land op drift" ook geen journalistiek?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.
Niet als je het goed doet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.![]()
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.quote:Ik weet dat je zélf journalist bent. Neem dit dus aub niet persoonlijk. In tegenstelling tot zoiets als de advocatuur is de journalistiek een onbeschermd beroep. Elke koekenbakker mag zich journalist noemen.
Zullen we zeggen, de overheid heeft enorm gefaald de afgelopen 20-30 jaar in pas houden te investeren hierin?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef Zoddie het volgende:
Stroomnet zit vol, Drinkwaternet zit vol, huizen tekort, klemgezet door milieuregels.
Wanneer kunnen we eens zeggen, goh, we zitten vol, in ieder geval voorlopig.
Als ik eerlijk ben; er zou niks mis zijn met een of ander keurmerk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet als je het goed doet.
Ik heb zelf net de laatste hand gelegd aan een productie van ruim 2000 woorden. Daarin komt een hele leger bronnen aan het woord: voor- en tegenstanders, critici, politici, beleidsmakers en wetenschappers. We pakken er feiten en cijfers bij en citeren uit wetenschappelijke publicaties.
Dát is journalistiek. Gefrustreerde mensen leeg laten lopen is dat niet.
[..]
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |