quote:Steeds meer jongeren willen emigreren: ‘Eng scenario’
Steeds meer jonge mensen willen Nederland verlaten.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de 18- tot 30-jarigen serieus nadenkt over emigratie.
Een belangrijke reden is dat er te weinig betaalbare huizen zijn.
Dinsdag waarschuwde ING dat het bouwen van nieuwe huizen volgend jaar bijna stopt.
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
44 minuten geleden
ja en die hebben al een gezin dus je mist er niets aan, daarnaast krijgen ze in Amsterdam voorrang op Nederlandersquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:37 schreef QAnonn het volgende:
Dat kan makkelijk want we krijgen scheepsladingen mensen hier het land binnen.
Ja behalve dat je je Wajong niet mag meenemen natuurlijkquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Nee dat kan niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:44 schreef SuperNeger het volgende:
In Thailand kan je echt voor ¤1000 per maand wonen dat is wel chill dan kan je gewoon van je Wajong rondkomen.
Dat was inderdaad het bottleneck in mijn geniale plan destijds.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja behalve dat je je Wajong niet mag meenemen natuurlijk
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:46 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het bottleneck in mijn geniale plan destijds.
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:47 schreef Haushofer het volgende:
Oei, de Telegraaf en Wierd Duk, nou hebben we wel een serieus probleem. Ik ben erg benieuwd naar de methodiek van dit ongetwijfeld zeer zorgvuldig opgestelde onderzoek, en wat "serieus overwegen" betekent in deze.
Maar 't gaat zo lekker op de "vroeger was alles beter"-nostalgie en de illusie dat je als één van de weinigen serieuze problematiek doorziet die de sheeple om je heen niet opvalt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom heb ik het idee dat TS iedere maand wel een topic opent over dit onderwerp? Ga lekker genieten van je pensioen zeg..
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Nieuw onderzoek: mensen zeiken over alles.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.
Hetzelfde idee.
Kijk! En nu komt het dus: Dat kan dus niet. Moet je proberen zelf naar Syrië gaan en daar mensen je geloof opdringen, overlast plegen, vrouwen aanranden en ook nog eens gratis geld en onderdak eisen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kijk! En nu komt het dus: Dat kan dus niet. Moet je proberen zelf naar Syrië gaan en daar mensen je geloof aanhangen, overlast plegen, vrouwen aanranden en ook nog eens gratis geld en onderdak eisen.
Een miljonair zijn is vandaag de dag een beetje vergelijkbaar met alsof je 10 jaar geleden een ton had.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nieuw onderzoek: steeds meer mensen willen miljonair worden.
Hetzelfde idee.
Hebben mensen het elders slechter? Ja. Dus moeten we het maar accepteren dat het nu langzamerhand hier ook net zo kut wordt of zo? Is dit de linkse droom ja?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.
Yep, je hebt hierin geen keuze, het is een vanzelfstprekend duizenden jaren oud fenomeen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Hebben mensen het elders slechter? Ja. Dus moeten we het maar accepteren dat het nu langzamerhand hier ook net zo kut wordt of zo?
quote:MAT.6.19-24
19 “Do not store up for yourselves treasures on earth, where moths and vermin destroy, and where thieves break in and steal. 20 But store up for yourselves treasures in heaven, where moths and vermin do not destroy, and where thieves do not break in and steal. 21 For where your treasure is, there your heart will be also.
anders blijven ze toch bij pa en moe op zolder. kunnen ze daar een kindje makenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Bocaj het volgende:
Betaalbare woningen.
Weet wat dat zijn? Luxe containerwoningen voor jongeren.
Dit land is uiteraard niet vreselijk maar juist uitstekend. Het punt wat deze user zal willen maken is dat er hier net iets te veel migranten uit niet-Westerse landen zijn binnengekomen die disproportioneel op negatieve manier zijn oververtegenwoordigd en misbruik hebben gemaakt van de barmhartige voorzieningen hier voor zulke mensen. En dit klopt natuurlijk helaas.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jeetje meid. Wat is het leven toch oneerlijk dat je in dit vreselijke landje bent geboren.
voor modale jongeren is de kans om een gezin hier te stichten met een half modaal liefje gewoon 0,0quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit land is uiteraard niet vreselijk maar juist uitstekend. Het punt wat deze user zal willen maken is dat er hier net iets te veel migranten uit niet-Westerse landen zijn binnengekomen die disproportioneel op negatieve manier zijn oververtegenwoordigd en misbruik hebben gemaakt van de barmhartige voorzieningen hier voor zulke mensen. En dit klopt natuurlijk helaas.
En dat terwijl het dus voor al die kansloze immigranten die gratis huis met voorrang en gratis geld krijgen wel heel makkelijk is. Die hebben immers niks te doen. Hoeven de taal niet te leren. Hoeven niet te werken. Gewoon thuis zitten met doek op hun kop en als een broedkip aan de lopende band nog meer kansenparels uitbroeden.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor modale jongeren is de kans om een gezin hier te stichten met een half modaal liefje gewoon 0,0
dat is duidelijk
of je moet ergens op zolder kamertje , maar veel vrouwen zien dat niet zitten
Ja jij bent zeker een rechtse kiezer hequote:Op woensdag 9 juli 2025 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En dat terwijl het dus voor al die kansloze immigranten die gratis huis met voorrang en gratis geld krijgen wel heel makkelijk is. Die hebben immers niks te doen. Hoeven de taal niet te leren. Hoeven niet te werken. Gewoon thuis zitten met doek op hun kop en als een broedkip aan de lopende band nog meer kansenparels uitbroeden.
En dan heb je nog steeds mensen met hun kop in het zand die niet zien dat dit een probleem is. Want elders op de wereld hebben mensen het immers nog slechter.
Wat moet het fantastisch zijn om zo kortzichtig te zijn en in het nu te kunnen leven zonder enige vorm van planning in de toekomst.
Wat bedoel je precies? Ik reageer op het onderwerp van dit topic dat ik snap waarom steeds meer jongeren willen emigreren. Als je in hun plaats zat dan zou ik dat ook serieus overwegen omdat het er niet naar uit ziet dat het hier de komende jaren veel beter gaat worden. Zelfs de mensen die ik ken met jonge kinderen willen emigreren omdat ze denken dat hun kinderen het hier heel slecht gaan krijgen over een paar jaar. Dat zegt wel een hoop.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja jij bent zeker een rechtse kiezer he
of wil jij in een weiland gaan bouwen , nee toch zeker
Een SuperNeger die klaagt over allochtonenquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou je bent tegenwoordig vreemdeling in je eigen land. Steeds meer betalen terwijl je steeds minder gaat verdienen. Boodschappen zijn niet meer te betalen. Je mag steeds minder meer. Maar gelukszoekers krijgen wel overal voorrang op en krijgen alles gratis.
Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat het hier niet meer zo mooi is als vroeger.
Allochtoon zijn heeft niks met huidskleur te maken en je kan mensen met donkere huidskleur hebben die meer Nederlands zijn dan sommige blanke mensen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een SuperNeger die klaagt over allochtonen
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratiequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen ik zit er ook al steeds vaker aan te denken. Probleem is dat het ongetwijfeld overal net zo kut is. Spanje lijkt me wel chill, maar super warm. En ik spreek geen spaans.
Je kunt ook bij een bedrijf aldaar aan het werk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat veel jongeren te makkelijk over nadenken, je kunt niet zomaar in het buitenland gaan wonen en voor een Nederlands bedrijf werken.
Waarom niet?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat veel jongeren te makkelijk over nadenken, je kunt niet zomaar in het buitenland gaan wonen en voor een Nederlands bedrijf werken.
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,quote:
jawel dat kan zeker wel , prima zelfs, uitstekend ookquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:41 schreef raptorix het volgende:
Ja maar als je een beetje mensen op instagram volgt zie je een grote hype van jonge mensen die naar Dubai vertrekken onder het mom "content creatie" of dropshipping.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,
Denemarken en Zweden wel, of Noorwegen, , zelfs Polen
Ik was laatst in Spanje en zag vrij weinig moslims. Heb het idee dat die toch wat noordelijker zitten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:37 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In Spanje hebben ze misschien niet een huizenprobleem? Maar zeker wel last van immigratie
Jup, mensen zien Nederland niet meer als Nederland en hebben 0 vertrouwen in de politiek dat ze het ooit beter zullen maken. Als je denkt dat het nu al slecht is hoe zal het over 10 of 20 jaar dan wel niet zijn. Nog meer islamisering, nog meer criminaliteit en anti-Nederland en anti-westerse gedachtengoeden. Er heerst nu al een weg-met-ons mentaliteit en zal alleen maar erger worden. Zodra islam nog groter wordt in Nederland zal het alleen maar nog erger worden. En er zijn nu dus al geen betaalbare huizen voor starters. En de starters die er zijn die willen geen kinderen maken omdat ze voor de veiligheid van hun toekomstige dochters vrezen. Tsja als je alles bij elkaar optelt, dan is emigreren misschien zo gek nog niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:38 schreef Digi2 het volgende:
Ik ben een oudere en bereid mij voor op emigratie naar Costa Rica waar ik familie heb. Door de voortdurende massa immigratie zie ik een verval van de sociale cohesie plaatsvinden en dus een verrechtsing omdat men elkaars kernwaarden en normen niet langer deelt. Men wil dan ook niet langer veel premie en belastingen afdragen voor mensen waar men verder geen binding mee heeft. Veramerikanisering zet zich ook hier langzaam maar zeker door, daar zie je dit fenomeen al overduidelijk plaatsvinden.
Denemarken kom je al niet meer in zonder een duidelijke economische binding, ook niet al heb je een EU paspoort.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dubai heeft geen natuur en is te heet ,
Denemarken en Zweden wel, of Noorwegen, , zelfs Polen
Je bent allochtoon als ten minste 1 of beide ouders niet in Nederland zijn geboren. Mijn zus is in Indonesië geboren, kortom, haar kinderen zijn Allochtoon. Een paar van haar kinderen zijn in Kroatië geboren, andere in Duitsland, kortom, de kleinkinderen zijn allochtoonquote:
Het is bizar dat velen blijkbaar niet zoveel verder kunnen kijken. Maar goed dat is dan blijkbaar het niveau van onze "slimme" jeugd die klaagt over domme immigranten..quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker zelf gelukzoeker worden in een ander land, kunnen ze daar over jou mopperen, jatog.
Valse (incorrecte) framequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)enario/76640984.html
meer dan de helft van de jongeren overwegen om Nederland te verlaten vanwege woonruimte en toekomst
Groen Links geeft de voorkeur aan statushouders voor nieuwebouw en in het weiland bouwen dat kan kennelijk niet meer
[..]
En dat..quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Artikel linkt slechts naar een filmpje, maar ach. Dit topic is er natuurlijk vooral zodat TS kan brabbelen over weilanden, koeien, en bejaardenhuizen.
Wierd Dukquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef michaelmoore het volgende:
Opiniemaker Wierd Duk maakt zich zorgen en zit bij Nieuws van de dag.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die de intelligentie en middelen bezitten om te emigreren echt wel hun best zullen doen om zich ook aan te passen aan hun nieuwe omgeving.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is bizar dat velen blijkbaar niet zoveel verder kunnen kijken. Maar goed dat is dan blijkbaar het niveau van onze "slimme" jeugd die klaagt over domme immigranten..
weird duckquote:
Tegenwoordig ga je als emigrant ook veel gemakkelijker terug. Zeker binnen de EU.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, toen ik twintiger was droomde ik ook over emigratie, want spanning en avontuur.
Newsflash: ik woon nog steeds in Nederland.
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dit soort onderzoekjes. A zeggen is makkelijk, maar B doen is vaak een ander verhaal.
toch niet in het groene weiland??quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Gezeik over migranten weer.
Koop gewoon een zwik boeren uit en gebruik de vrijgekomen (stikstof- en fysieke) ruimte om snel en efficiënt prefabhuizen neer te zetten.
Goed argument.quote:
Weiland =/= natuur.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch niet in het groene weiland??
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Koop gewoon een zwik boeren uit en gebruik de vrijgekomen (stikstof- en fysieke) ruimte om snel en efficiënt prefabhuizen neer te zetten.
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch niet in het groene weiland??
Op z'n minst het dier er tussenuit halen, want dieren zijn zielig en inefficiënt. (en hoe efficiënter je ze probeert te maken hoe zieliger ze worden)quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En hoe komen we dan aan ons voedsel?
In Duitsland is het vooral lastig als je niet precies de opleiding hebt gedaan die bij de baan hoort. Heb je Banketbakker geleerd, maar daarna 20 jaar werkervaring als wat anders, wordt je voor die baan niet eens serieus genomen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Horzula het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga je als emigrant ook veel gemakkelijker terug. Zeker binnen de EU.
Heb een paar jaar terug bijna een jaar doorgebracht in Duitsland en vierentwintig jaar bijna een jaar in Spanje.
In Duitsland vond ik nooit behoorlijk werk, al heb ik er 11 maanden rondgefietst.
Een behoorlijke baan kreeg je nooit, en waar wonen betaalbaar was, was meestal geen werk.
Mwah, eigen jongeren vooral. Import is Okquote:
ga eens lekker fietsen in het oosten of noorden, Amsterdam is slecht voor je begrip van natuur , dan ga je denken dat stront weiland natuur isquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.
kopen kan ook hequote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik was laatst in Spanje en zag vrij weinig moslims. Heb het idee dat die toch wat noordelijker zitten.
[..]
Jup, mensen zien Nederland niet meer als Nederland en hebben 0 vertrouwen in de politiek dat ze het ooit beter zullen maken. Als je denkt dat het nu al slecht is hoe zal het over 10 of 20 jaar dan wel niet zijn. Nog meer islamisering, nog meer criminaliteit en anti-Nederland en anti-westerse gedachtengoeden. Er heerst nu al een weg-met-ons mentaliteit en zal alleen maar erger worden. Zodra islam nog groter wordt in Nederland zal het alleen maar nog erger worden. En er zijn nu dus al geen betaalbare huizen voor starters. En de starters die er zijn die willen geen kinderen maken omdat ze voor de veiligheid van hun toekomstige dochters vrezen. Tsja als je alles bij elkaar optelt, dan is emigreren misschien zo gek nog niet.
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijkenquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies ja, laten we van heel Nederland een betonnen jungle maken ja. Ik weet niet of er hier mensen zijn die al langer dan 10 jaar autorijden maar je ziet toch hoe weinig groen er tegenwoordig meer is? Nergens meer bomen. Overal nieuwbouwwijken. Emotieloze grijze loodsen en industrieterreinen.
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheidquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:55 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
Op z'n minst het dier er tussenuit halen, want dieren zijn zielig en inefficiënt. (en hoe efficiënter je ze probeert te maken hoe zieliger ze worden)
https://www.veganisme.org
En je zou zelfs de plant er tussenuit kunnen halen, want fotosynthese is ook niet bijster efficiënt.
https://farmless.com
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens lekker fietsen in het oosten of noorden, Amsterdam is slecht voor je begrip van natuur , dan ga je denken dat stront weiland natuur is
quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten je eigen depressieve wijkje?
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Ik woon op de Veluwe, maar hier zie je toch een duidelijke en flinke verstedelijking plaatsvinden. Weilanden worden hier echt wel volgebouwd. Het wachten is op hoogbouw en boskapquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je moet eens buiten Amsterdam gaan kijken
Maar regio Utrecht daar wordt ook het geld verdient he, de transport HUB van Nederland he , daar moet je zitten , met je service tentquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
Ik heb begrepen dat ze er genoeg vacatures hebben, dus met de juiste vaardigheden en kennis moet die economische binding wel lukken. Maar die Deense taal leren (spreken) lijkt me een ramp.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Denemarken kom je al niet meer in zonder een duidelijke economische binding, ook niet al heb je een EU paspoort.
Nee sorry.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goed argument.
Heb er nog eentje voor je "ja maar, ja maar, hij werkt voor de Telegraaf, de Telegraaf Jan, die was FOUT in de oorlog, FOUT IN DE OORLOG!!!111Einz"
Weilanden als natuur zienquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voedsel zuiver als Brandstof zien, de triestheid
Ik ben van een dorpje in het oosten naar een provinciehoofdstad gegaan en mijn omgeving is daarmee minder divers geworden. Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld. Criminaliteit is voor mij nog steeds dat om de paar jaar een fiets verdwijnt. Ik snap gewoon je gejammer over Nederland is Nederland niet meer niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik woon niet in Amsterdam en kom vaak genoeg buiten de randstad, maar het is waar dat het vooral omgeving Utrecht is waar het allemaal een kale grijze ellende is. Dat maakt het allemaal niet minder erg of zo.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kom regelmatig in Utrecht en ook daar zijn voornamelijk blanke Nederlanders in het straatbeeld.
30 tot 40% van al onze voedsel wat wij verbouwen is voor eigen consumptie, de rest wordt allemaal geëxporteerd.quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee sorry.
Wierd Duk is geen journalist, maar een opiniemaker. En nee, dat stel ik niet omdat ik het met hem oneens ben, maar omdat hij zijn verhalen bewust een kant opstuurt en omdat hij bijna dagelijks meninkjes loopt te spuwen bij SBS6.
Ik weet aardig waar ik het over heb: mensen die jouw mening delen leeg laten lopen in de krant - zoals Duk doet - heeft werkelijk geen ene reet met journalistiek te maken.
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?quote:Op woensdag 9 juli 2025 10:49 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn rapportages over Rusland (toen hij correspondent daar was) gelezen? Over de oorlog in Tsjetsjenië? Waar hij trouwens prijzen mee won.
Over Duitsland in de tijd dat hij daar correspondent was?
Ook al komt het niveau van de woningbouw weer op peil (wat misschien nog wel decennia gaat duren), dan zakken de prijzen echt niet zo snel dat het ineens weer betaalbaar(der) wordt voor de groep tussen 18 en 30 jaar. Appartementen kosten nu al snel 250-300.000 euro (buiten de randstad), dat gaat echt nooit meer richting 150-200.000 euro.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Dat is inderdaad de aanpak van Nederland volgens mij.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:42 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is een korte termijn oplossing. Wat is je lange termijn visie? Oneindig bouwen totdat er alleen nog maar stenen staan in Nederland?
Zijn rapportages in serie "Wierd Duk in Nederland: Reportages uit een land op drift" ook geen journalistiek?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij nooit journalist is geweest, alleen dat zijn huidige schrijfsels en getetter daar niets meer mee van doen heeft.
Niet als je het goed doet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit.![]()
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.quote:Ik weet dat je zélf journalist bent. Neem dit dus aub niet persoonlijk. In tegenstelling tot zoiets als de advocatuur is de journalistiek een onbeschermd beroep. Elke koekenbakker mag zich journalist noemen.
Zullen we zeggen, de overheid heeft enorm gefaald de afgelopen 20-30 jaar in pas houden te investeren hierin?quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:45 schreef Zoddie het volgende:
Stroomnet zit vol, Drinkwaternet zit vol, huizen tekort, klemgezet door milieuregels.
Wanneer kunnen we eens zeggen, goh, we zitten vol, in ieder geval voorlopig.
Als ik eerlijk ben; er zou niks mis zijn met een of ander keurmerk.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet als je het goed doet.
Ik heb zelf net de laatste hand gelegd aan een productie van ruim 2000 woorden. Daarin komt een hele leger bronnen aan het woord: voor- en tegenstanders, critici, politici, beleidsmakers en wetenschappers. We pakken er feiten en cijfers bij en citeren uit wetenschappelijke publicaties.
Dát is journalistiek. Gefrustreerde mensen leeg laten lopen is dat niet.
[..]
Sure. Maar dat maakt wat die persoon doet nog geen 'journalistiek'. Of althans, niet wat journalistiek behoort te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |