je bent er wel veel mee bezig af te gevenquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?
Van mij mag je best nog jarenlang in gedachten met Nederland bezig zijn, maar persoonlijk zou ik die tijd en energie steken in integratie in mijn nieuwe thuisland. Het heeft wat mij betreft iets tragisch om jarenlang, decennialang vanuit je nieuwe thuisland mentaal nog in Nederland te wonen.
Ik had destijds wél plannen in die richting, er was weinig meer dat me hier bond en mijn voornaamste werk (oude opnames geschikt maken om opnieuw op CD uit te kunnen brengen) kon net zo goed achter een computer in Aurora.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.quote:Op donderdag 10 juli 2025 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland heeft positieve en negatieve kanten, Spanje ook, Frankrijk ook, Nieuwzeeland ook, etc etc. Of een ander land je beter bevalt, dat ligt aan jou.
jongeren staan er niet om bekend dat ze erg nadenken voor over 20 jaar, en dat hoeft ook niet, dat moet ook nietquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko
Nadenken is niet voor de meeste mensen weggelegd.
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko (meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk), goedkoop eten en een mooi vrijstaand huisje in een nederlandse enclave.
Heel veel verder gaan die gedachten niet, want als je met jonge kinderen naar Spanje gaat, heb je bijvoorbeeld niet nagedacht over het totale falen van alles dat na de lagere school komt daar. Je kinderen zitten vast in een land waar geen werk is voor een normaal salaris.
Nadenken is niet voor de meeste mensen weggelegd.
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:
(meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk)
alle grote steden zijn verziekt , door de studenten en uitkeringstrekkersquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lekker deugen ten koste van de Nederlandse woningzoekenden.
IT Cityquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
quote:AI-overzicht
Yes, IT Park in Cebu City is known for offering fast internet access, particularly in the residential and commercial buildings within the area.
Many accommodations, like the Avida Riala hotel, offer unlimited data with speeds up to 75mbps or even 100mbps.
This makes it a popular choice for both business and leisure travelers.
Hebben we gedaan en na een tijdje grotendeels weer teruggedraaid, werkte voor geen meterquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen.
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:38 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.
Maar je kunt je leven als nomad ook rond andere banen bouwen. Zo ken ik iemand die een waterski-instructeur is en 4 maanden op 1 locatie werkt, dan 3 maanden op een andere, 1 maand vrij, 3e locatie etc....
En iemand die weer duikinstructeur is, die reist ook van hot naar her.
Zou niet anders meer willen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.
okquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.
Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?quote:
Iedereen biologisch werken in voedselbos in het weekend , alleen GroenLinks mensen mogen met het vliegtuig naar NewYorkquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.
Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
Ah oke, dacht dat het gewoon om thuiswerken ging.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?
Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De werkgevers zijn met hun producten en diensten te duur voor normale mensen, waardoor normale mensen naar goedkopere landen vertrekken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:31 schreef Chadi het volgende:
Dit land is een beetje zuur geworden. Niks mag meer en iedereen is beledigd. Het vrije woord is dood en de economie en sociaal welbevinden wordt gekaapt door een stel rechtse rakkers met een links vlag.
Prijzen zijn niet normaal meer en even verderop kan je al een goed bestaan opzetten in landen met weinig jeugd en jong volwassenen.
Ik neem het ze niet kwalijk.
nee dat is niet waarquote:Op donderdag 10 juli 2025 13:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.
Dat kan nietquote:Op donderdag 10 juli 2025 12:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |