abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:11:30 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?

Van mij mag je best nog jarenlang in gedachten met Nederland bezig zijn, maar persoonlijk zou ik die tijd en energie steken in integratie in mijn nieuwe thuisland. Het heeft wat mij betreft iets tragisch om jarenlang, decennialang vanuit je nieuwe thuisland mentaal nog in Nederland te wonen.
je bent er wel veel mee bezig af te geven
pi_218174612
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?
Ik had destijds wél plannen in die richting, er was weinig meer dat me hier bond en mijn voornaamste werk (oude opnames geschikt maken om opnieuw op CD uit te kunnen brengen) kon net zo goed achter een computer in Aurora.

Ben achteraf superblij dat die plannen niet zijn doorgegaan - doorgaans echt aardige mensen die Illinoisians, maar ik zou nu niet als "buut'nlander" onder Trump kunnen leven, ook al omdat mijn gezondheid momenteel wat minnetjes is.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:30:00 #278
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_218174615
En ze hebben gelijk.
Ze hebben gewoon regelrecht en volkomen gelijk.
  Official ESF Kreviewer donderdag 10 juli 2025 @ 10:33:26 #279
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_218174651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland heeft positieve en negatieve kanten, Spanje ook, Frankrijk ook, Nieuwzeeland ook, etc etc. Of een ander land je beter bevalt, dat ligt aan jou.
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko (meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk), goedkoop eten en een mooi vrijstaand huisje in een nederlandse enclave.

Heel veel verder gaan die gedachten niet, want als je met jonge kinderen naar Spanje gaat, heb je bijvoorbeeld niet nagedacht over het totale falen van alles dat na de lagere school komt daar. Je kinderen zitten vast in een land waar geen werk is voor een normaal salaris.

Nadenken is niet voor de meeste mensen weggelegd.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:43:26 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218174732
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:33 schreef Kreator het volgende:

[..]
Gezien de enorme uitstroom van jonge mensen naar Spanje op dit moment (en het daar net zo hard falen als hier omdat het toch niet het utopia blijkt te zijn dat de makelaar had verkondigd) denk ik niet dat de gemiddelde emigrant echt nadenkt over positieve en negatieve kanten van een ander land.
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko
jongeren staan er niet om bekend dat ze erg nadenken voor over 20 jaar, en dat hoeft ook niet, dat moet ook niet

Laat naar lekker gaan , die baan hier die is er over 4 jaar ook nog wel
Als onderknuppel ergens in een groot magazijn in Nieuwegein rondlopen dat kan over 4 jaar ook nog prima

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2025 10:52:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:16:30 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174953
quote:

[..]
Het enige dat men denkt is: Lekker weer, werken voor een Nederlandse toko (meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk), goedkoop eten en een mooi vrijstaand huisje in een nederlandse enclave.

Heel veel verder gaan die gedachten niet, want als je met jonge kinderen naar Spanje gaat, heb je bijvoorbeeld niet nagedacht over het totale falen van alles dat na de lagere school komt daar. Je kinderen zitten vast in een land waar geen werk is voor een normaal salaris.

Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
pi_218175086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan alles wat je op kantoor doet doen op elke geografische lokatie doen dat werk overal doen waar Internet snel genoeg is. Systeembeheerders, SW ontwikkelaars, Teams managen, etc etc.
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen. _O-
pi_218175112
quote:
(meestal een utopie, een goede baan kan niet permanent op afstand, dus zit je vast aan telefoonwerk, zoals een helpdesk)
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.

Maar je kunt je leven als nomad ook rond andere banen bouwen. Zo ken ik iemand die een waterski-instructeur is en 4 maanden op 1 locatie werkt, dan 3 maanden op een andere, 1 maand vrij, 3e locatie etc....
En iemand die weer duikinstructeur is, die reist ook van hot naar her.
pi_218175127
twitter

Lekker deugen ten koste van de Nederlandse woningzoekenden.
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:43:13 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218175143
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lekker deugen ten koste van de Nederlandse woningzoekenden.
alle grote steden zijn verziekt , door de studenten en uitkeringstrekkers
die stemmen allemaal Extreem links
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:45:02 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218175150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
IT City
https://en.wikipedia.org/wiki/Cebu_IT_Park
woon je goedkoop en genoeg dames die willen uit eten gaan met je

quote:
AI-overzicht
Yes, IT Park in Cebu City is known for offering fast internet access, particularly in the residential and commercial buildings within the area.
Many accommodations, like the Avida Riala hotel, offer unlimited data with speeds up to 75mbps or even 100mbps.
This makes it a popular choice for both business and leisure travelers.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2025 11:51:18 ]
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:45:30 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218175154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alles kan maar werkgevers zijn ook niet gek en gaan dan gewoon Indiërs inhuren die nog stukken goedkoper zijn dan de gen-z generatie die als startsalaris zonder blikken of blozen gewoon 7000 willen. _O-
Hebben we gedaan en na een tijdje grotendeels weer teruggedraaid, werkte voor geen meter

Maar goed, de draad vasthouden is niet echt jouw dingetje?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jan_Onderwater op 10-07-2025 11:51:43 ]
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:51:31 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218175191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:38 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Dat is zeker niet zo, al is het uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Ja, je zit vaak in de ICT als je een digital nomad bent, maar het is wel een levensstijl waar ik best jaloers op ben. Wel is het vooral weggelegd voor mensen zonder kinderen. Want heb je kinderen dan moet je met te veel dingen rekening houden.

Maar je kunt je leven als nomad ook rond andere banen bouwen. Zo ken ik iemand die een waterski-instructeur is en 4 maanden op 1 locatie werkt, dan 3 maanden op een andere, 1 maand vrij, 3e locatie etc....
En iemand die weer duikinstructeur is, die reist ook van hot naar her.
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218175385
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.

Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:23:27 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218175458
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd, leuk voor twintigers. En de IT-mensjes die ik ken die dit deden hebben dat hooguit 1 of 2 jaar gedaan, daarna is de lol daar ook wel vanaf. Bovendien is werken met alleen remote collega's lastig en best eenzaam.
Zou niet anders meer willen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:23:39 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218175459
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo zien linkse partijen zoals Groenlinks/PvdA het het liefst. Autochtonen eruit en deze vervangen door zoveel mogelijk asielzoekers die alles met voorrang en gratis krijgen.

Ook het met voorrang weggeven van huurwoningen aan statushouders zodat Nederlandse stelletjes belemmerd worden om een gezin te stichten en de Niet-Westerse migranten ongestoord kunnen doorfokken met 5 kinderen.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:25:28 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218175470
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:23 schreef Dven het volgende:

[..]
Zou niet anders meer willen.
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:26:02 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218175476
quote:

Iedereen biologisch werken in voedselbos in het weekend , alleen GroenLinks mensen mogen met het vliegtuig naar NewYork
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:29:59 #294
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218175497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben jij een 'digital nomad'? Je bent toch vrij honkvast?
Ah oke, dacht dat het gewoon om thuiswerken ging.

Op zich wel honkvast, met name door de dieren, waarvan er nu nog maar één hont over is ;( Binnen afzienbare tijd heb ik een tweede woning op een terrein waar twee vrienden ook een woning hebben en dan verhuist m'n hond daarheen en heb ik meer mogelijkheden om meer weg te zijn.

Met m'n pauperige abonnement op Wizz Air vlieg ik nu wel vrij veel om waar dan ook een paar dagen of een week te verblijven en werken :P
  donderdag 10 juli 2025 @ 12:30:46 #295
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218175501
quote:

Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218175503
Dit land is een beetje zuur geworden. Niks mag meer en iedereen is beledigd. Het vrije woord is dood en de economie en sociaal welbevinden wordt gekaapt door een stel rechtse rakkers met een links vlag.

Prijzen zijn niet normaal meer en even verderop kan je al een goed bestaan opzetten in landen met weinig jeugd en jong volwassenen.
Ik neem het ze niet kwalijk.
pi_218175522
quote:

De werkgevers zijn met hun producten en diensten te duur voor normale mensen, waardoor normale mensen naar goedkopere landen vertrekken.
Het zijn dus niet de linkse partijen die zorgden/zorgen voor een kennisvlucht.
pi_218175728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:31 schreef Chadi het volgende:
Dit land is een beetje zuur geworden. Niks mag meer en iedereen is beledigd. Het vrije woord is dood en de economie en sociaal welbevinden wordt gekaapt door een stel rechtse rakkers met een links vlag.

Prijzen zijn niet normaal meer en even verderop kan je al een goed bestaan opzetten in landen met weinig jeugd en jong volwassenen.
Ik neem het ze niet kwalijk.
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.
  donderdag 10 juli 2025 @ 14:16:58 #299
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218176214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ironisch genoeg is het deze jongerengeneratie die daarvoor gezorgd heeft.
nee dat is niet waar

voor jongeren is totaal geen adequate huisvesting meer beschikbaar in een poging om verkoopprijzen voor woningen te laten ontsporen

zelfs zorgbouw voor ouderen is stopgezet in een poging om alleenwonende ouderen vast te zetten in hun veel te grote woningen en daarmee de doorstroom een halt toe te roepen
  donderdag 10 juli 2025 @ 14:19:10 #300
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218176245
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2025 12:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga dan even aan de bak en maak 10 kinderen. Dat lijkt me een stuk nuttiger dan hier je omvolkingsdrek te verkondigen.
Dat kan niet

In mijn tijd bleef de vriendin thuis tot de 4 kinderen op de lagere school waren , nu moet beiden werken om de huur te betalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')