abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:18:48 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hier een mooie indicatie hoe bizar hoog de particuliere huurprijzen in Eindhoven zijn..

https://www.pararius.nl/huurwoningen/eindhoven
Krijg je ervan als de overheid al decennia lang een beleid voert van veel te weinig bouwen
pi_218174136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Krijg je ervan als de overheid al decennia lang een beleid voert van veel te weinig bouwen
Tja vvd he. Die rechtsen die al jaren aan de macht zijn die krijgen niet veel voor elkaar voor de bewoners. 8-)
pi_218174184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die digitale nomaden die voornamelijk hun geld in het buitenland maken en de huizenprijzen in de plaatsen waar ze neerstrijken laten exploderen zijn die echt een waardevolle aanvulling voor die lokale maatschappij?
Ja.

Eindhoven is van een dode stad naar een levendige gegaan. Met de hoogste economische groei.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:29:42 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tja vvd he. Die rechtsen die al jaren aan de macht zijn die krijgen niet veel voor elkaar voor de bewoners. 8-)
VVD is al 40-50 jaar alleen aan de macht? Nee
De woningmarkt is het gevolg van overheidsbeleid waarvan iedereen profiteerde
HRA -> Betekende vooral dat de banken meer rente konden rekenen, mensen meer leenden
Minder bouwen dan de vraag, anders gaat de prijs omlaag, en de gemeentes verdienden goud geld aan het bouwrijp maken
Huizenprijs wordt niet bij inflatie meegerekend, dus geven inflatiecijfers een verkeerd beeld van de werkelijke waarde van je salaris
Door steeds stijgende prijzen en steeds meer lenen verplaatste de staatsschuld feitelijk naar particuliere hypotheekschuld
Huizenbezitters rekenen zich steeds rijker

En kijken we ff naar de drogredenen waarom er niet meer gebouwd zou mogen worden
Ieder focking braakliggend stukje grond of moerassig vennetje werd een Natura 2000 gebied gemaakt
Er mag niet in het buitengebied gebouwd worden was het beleid, want landschap en natuur, steden moesten binnen de grenzen blijven (waardoor veel parken en groene delen in de steden werden volgeplempt)
Het groene hart, het groene hart (intussen staat dat vol met zwaar met landbouwgif bespoten velden en distributie centra)

Maar goed, roep lekker *milieugekkies* of *boeren* of *VVD*. Feit is dat iedereen er om eigen redenen belang bij heeft en had om niet genoeg te bouwen. Wat je een clusterfuck noemt.
pi_218174214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
Lekker afgeven op gelukzoekers hier en dan zelf een gelukzoeker elders willen worden.
De expats zijn niet het probleem. Het probleem zijn de hondsbrutale barbaren die hier komen en miljarden kosten en die geen enkele intentie hebben om normaal mee te draaien in onze maatschappij. Nee, die zelfs menen dat wij ons maar aan moeten passen aan hun achterlijke opvattingen waarbij vrouwen derderangs zijn, homo’s vermoord moeten worden, enz.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:34:39 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174246
In de tijd van de enorme groei van Philips werd er door Philips en de gemeente nog een beleid gevoerd om heel erg veel te bouwen.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:37:54 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218174275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De expats zijn niet het probleem. Het probleem zijn de hondsbrutale barbaren die hier komen en miljarden kosten en die geen enkele intentie hebben om normaal mee te draaien in onze maatschappij. Nee, die zelfs menen dat wij ons maar aan moeten passen aan hun achterlijke opvattingen waarbij vrouwen derderangs zijn, homo’s vermoord moeten worden, enz.
Blijkbaar ken jij er daar veel van, ik moet ze nog tegenkomen. En ik werk in Rotterdam en woon vlakbij Den Haag centrum.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218174281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja.

Eindhoven is van een dode stad naar een levendige gegaan. Met de hoogste economische groei.
Hoogopgeleide expats die door high tech industrie ingehuurd worden zijn toch een heel andere groep als de digitale nomaden groep.
pi_218174285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In de tijd van de enorme groei van Philips werd er door Philips en de gemeente nog een beleid gevoerd om heel erg veel te bouwen.
De huizenprijzen in Eindhoven zijn helemaal niet zo extreem. Amsterdam en Utrecht is veel gekker en de economie in Eindhoven (wat nu eenmaal een aanjager is van huizenprijzen) draait als een malle.

Daarnaast heb je in Eindhoven relatief weinig overlast van barbaren. Wel iets ten zuiden daarvan rondom een kazerne in Budel…

Maar laten we vooral doen alsof expats de boel verzieken en vluchtelingen in no time brave burgers worden die goed integreren en volop meedraaien in de maatschappij. De data zegt iets heel anders, maar ja…
pi_218174294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je het nu over de Indiërs in Eindhoven die uitgehuwelijkt worden de normaalste zaak van de wereld vinden..

Alle expats in eindhoven die geen enkel woord Nederlands kunnen spreken is dat meedraaien in onze Nederlandse maatschappij.. :+
pi_218174299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Blijkbaar ken jij daar veel van, ik moet ze nog tegenkomen. En ik werk in Rotterdam en woon vlakbij Den Haag centrum.
Lekker blijven ontkennen. Dat lost het probleem vast op.

Ondertussen dreigt al bijna de helft van de Nederlanders te stemmen op partijen met extreme standpunten. Een veeg teken…
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:42:18 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

Maar laten we vooral doen alsof expats de boel verzieken en vluchtelingen in no time brave burgers worden die goed integreren en volop meedraaien in de maatschappij. De data zegt iets heel anders, maar ja…
Laten we vooral eens ophouden mensen tegen elkaar op te zetten en beginnen met veel meer te bouwen.
pi_218174306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoogopgeleide expats die door high tech industrie ingehuurd worden zijn toch een heel andere groep als de digitale nomaden groep.
Die laatste groep is nog altijd een groep die geen roofbouw pleegt op de maatschappij.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:46:54 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218174348
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
VVD heeft ook veel te weinig gebouwd , de heel politiek zit al jaren op een dwaalspoor woningbouw blokkeren en ouderenzorg blokkeren en maar elkaar vliegen afvangen

Maar wel asielzoekcentra bouwen in containers overal , nou dat gaat wat worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218174354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Heb je het nu over de Indiërs in Eindhoven die uitgehuwelijkt worden de normaalste zaak van de wereld vinden..

Alle expats in eindhoven die geen enkel woord Nederlands kunnen spreken is dat meedraaien in onze Nederlandse maatschappij.. :+
Gearrangeerde huwelijken kennen gradaties. Zo lang alle partijen er akkoord mee zijn, prima.

Veel expats leren weldegelijk Nederlands en ze spreken sowieso Engels. Waarmee ze prima mee kunnen draaien.

Maar goed, laten we dit soort dingen op dezelfde hoop gooien als hoge criminaliteitscijfers, geweld, intimidatie en een leven lang aan het staatsinfuus.
pi_218174371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 08:51 schreef Perrin het volgende:
Maar waarom post je dan nog zoveel op een Nederlands forum?
Je vroeg het niet aan mij, maar ik wou hier toch even op ingaan, want ik ken dat wel. :)

Ik heb een kleine 3 jaar een vriendin in Aurora (voorstad van Chicago) gehad en als ik in de VS was en zij naar haar werk was en het was geen lekker buitenfietsweer (het eerste dat ik daar deed was natuurlijk in een thrift store een tweedehands fiets kopen), zat ik continu op Fok! en Partyflock, want ik miste het best wel om ff lekker een paar uurtjes Nederlands te lullen. :P
pi_218174372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die laatste groep is nog altijd een groep die geen roofbouw pleegt op de maatschappij.
Geen roofbouw, vanuit jou vastgoed achtergrond gezien misschien wel. Huurprijzen die in de regio geëxplodeerd zijn waardoor de modaal verdiende jonge Nederlanders nadenken om de migreren.. :')
pi_218174402
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laten we vooral eens ophouden mensen tegen elkaar op te zetten en beginnen met veel meer te bouwen.
Criminaliteit is een groot probleem.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:59:08 #269
38496 Perrin
pi_218174410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lekker blijven ontkennen. Dat lost het probleem vast op.

Ondertussen dreigt al bijna de helft van de Nederlanders te stemmen op partijen met extreme standpunten. Een veeg teken…
Omdat er politici zijn die al decennialang polariseren en mensen angst voor die bruinen aanpraten.

Ondertussen gaat het leven in de grote steden lekker zijn gangetje en is er idd een groep (niet al te slimme) mensen die hoopt dat Wilders iedereen met een kleurtje terug naar Verweggistan gaat sturen zodat Nederland weer dat land van 50 jaar geleden wordt.
pi_218174418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ik moet zeggen ik zit er ook al steeds vaker aan te denken. Probleem is dat het ongetwijfeld overal net zo kut is. Spanje lijkt me wel chill, maar super warm. En ik spreek geen spaans. ;(
Ik denk dat de gemiddelde spanjaard inmiddels al meer klaar is met noord europeanen die alle woningen wegkapen en zorgen voor extreem hoge huizen prijzen dan noord afrikanen die af en toe over het hek klimmen.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:00:40 #271
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218174426
Tja, ik val in die groep en heb ook die gedachten.
Dat hoeft dan geen griekenland te zijn maar een Belgie of Duitsland is wel een heel erg stuk beter, zeker als je je nederlands spaargeld die kant op neemt dan kun je leuk wonen.

Het is gewoon super jammer dat je zo onwijs veel geld neer moet leggen voor iets wat in veel landen vrij normaal is.

Eigenlijk een reden dat ik ook duits leer, mocht het ooit slechter worden dan ga ik over de grens wonen.
Lachen joh.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:01:48 #272
38496 Perrin
pi_218174437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Criminaliteit is nog nooit zo laag geweest, grapjas.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:02:03 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke criminaliteit door wie, en hoe groot?
Drugshandel? Wie zijn de afnemers?
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:03:33 #274
38496 Perrin
pi_218174446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:52 schreef br0kjesp0es het volgende:

[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar ik wou hier toch even op ingaan, want ik ken dat wel. :)

Ik heb een kleine 3 jaar een vriendin in Aurora (voorstad van Chicago) gehad en als ik in de VS was en zij naar haar werk was en het was geen lekker buitenfietsweer (het eerste dat ik daar deed was natuurlijk in een thrift store een tweedehands fiets kopen), zat ik continu op Fok! en Partyflock, want ik miste het best wel om ff lekker een paar uurtjes Nederlands te lullen. :P
Begrijpelijk maar dat is toch wel wat anders dan wanneer je emigreert?

Van mij mag je best nog jarenlang in gedachten met Nederland bezig zijn, maar persoonlijk zou ik die tijd en energie steken in integratie in mijn nieuwe thuisland. Het heeft wat mij betreft iets tragisch om jarenlang, decennialang vanuit je nieuwe thuisland mentaal nog in Nederland te wonen.
  donderdag 10 juli 2025 @ 10:05:57 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218174460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat er politici zijn die al decennialang polariseren en mensen angst voor die bruinen aanpraten.

Ja maar, ja maar De RIJKEN Perrin, de RIJKEN. Polariseren en mensen tegen elkaar opzetten is geen monopoly van populistisch rechts, dat doen veel te veel partijen. Gristenen over Flikkers die willen trouwen, Abortus en Euthanasie bijvoorbeeld. Villasubsidie van Links (De. RIJKEN) etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')