abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217901066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:43 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik denk dat een links kabinet niet zoveel aan hypotheekaftrek gaan veranderen

De conclusie is gewoon na dit kabinet is:

PVV is alleen maar Assielbeleid en wil heel veel geld aan grote bedrijven geven
VVD wil alleen maar heel veel geld aan grote bedrijven geven
BBB wil alleen iets voor de boeren betekenen heel veel geld aan grote agrobedrijven geven
NSC is dood

Wat heeft de normale burger hier aan gehad?

De gewone burgers is door dit beleid alleen maar veel geld kwijt geraakt aan zaken die ze eigenlijk helemaal niets boeit

Daarom verwacht ik een ruk naar links bij de komende verkiezingen.
Ik verwacht geen ruk naar links, want de gewone burger gelooft nog steeds dat links de boosdoener is
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217901078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik doe ook mijn best om er een stel te bedenken, maar eigenlijk was de afgelopen 20 jaar behoorlijk matig en zeker niet ambitieus.
De klimaatwetgeving was best ambitieus. We hebben er ook voor gezorgd koploper zonne-energie te worden, bijvoorbeeld. Ik denk dat je de afgelopen 20 jaar tekort doet. Grote veranderingen, zoals de invoering van een compleet sociaal stelsel, het instellen van algemeen kiesrecht of iedereen gelijke behandeling garanderen, zijn ook niet zo heel vaak nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:09:34 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217901090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
De klimaatwetgeving was best ambitieus. We hebben er ook voor gezorgd koploper zonne-energie te worden, bijvoorbeeld. Ik denk dat je de afgelopen 20 jaar tekort doet. Grote veranderingen, zoals de invoering van een compleet sociaal stelsel, het instellen van algemeen kiesrecht of iedereen gelijke behandeling garanderen, zijn ook niet zo heel vaak nodig.
Ontzettend veel belangrijke zaken ook vooruitgeschoven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217901139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ontzettend veel belangrijke zaken ook vooruitgeschoven.
Er worden altijd zaken vooruit geschoven. In elk decennium. Het belangrijkste waar ik daarbij aan denk is de reden dat er in 1999 (dat is dus al ruim voor die 20 jaar) een minister van landbouw (Apotheker) opstapte omdat hij een aangepaste versie van de varkenswet van Van Aartsen, zijn voorganger, er niet doorheen kreeg. Dat probleem hebben we nooit opgelost, die vervangende wet is er nooit gekomen en nu zitten we in de problemen.

Maar klimaat, dat is niet echt vooruitgeschoven. De energietransitie ook niet. Nederland is koploper hernieuwbare energie. Dat ondanks al die vallende kabinetten steeds. Dat vind ik best iets om trots op te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:16:23 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik verwacht geen ruk naar links, want de gewone burger gelooft nog steeds dat links de boosdoener is
Goede aanpassing. De BBB doet niks voor de boer en des te meer voor de agro-industrie. 15 miljard uitkoopregeling weggeven bijvoorbeeld, slecht voor de populatie boeren, goed voor de bedrijven die een zo groot mogelijke boerensector willen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:19:13 #107
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar klimaat, dat is niet echt vooruitgeschoven. De energietransitie ook niet. Nederland is koploper hernieuwbare energie. Dat ondanks al die vallende kabinetten steeds. Dat vind ik best iets om trots op te zijn.
Uh, niet echt hoor. _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217901175
Als Van Aartsen zijn varkenswet had ingevoerd, zouden we die dan noemen bij de belangrijkste wetgeving uit de jaren 90? Ik denk het niet. Maar toch, wat zou die wet nu een hoop ellende hebben gescheeld. Zo kan de belangrijkste wetgeving ook wel iets zijn wat niet zo op valt, maar wat gewoon goed bestuur is geweest.
pi_217901186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Uh, niet echt hoor. _O-
We hebben de meeste zonnepanelen per inwoner in de EU. We wekken zelfs wereldwijd de meeste watt per inwoner op met zonnepanelen.

Meer dan de helft van de electriciteit in ons land komt uit hernieuwbare bronnen. Als je bedenkt waar we stonden voor het klimaatakkoord, had toen niemand je geloofd.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:25:20 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901205
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hebben de meeste zonnepanelen per inwoner in de EU. We wekken zelfs wereldwijd de meeste watt per inwoner op met zonnepanelen.

Meer dan de helft van de electriciteit in ons land komt uit hernieuwbare bronnen. Als je bedenkt waar we stonden voor het klimaatakkoord, had toen niemand je geloofd.
Qua consumentenelectriciteit hebben we een hele slag gemaakt. Maar we zijn echt verre van koploper _O-

We zaten bij de slechtste van de klas, inmiddels gemiddeld voor de EU.

De meest recente data die ik kon vinden is 2024, maar veel rapportages gebruiken zelfs nog 2022 of 2023.

https://strategicenergy.e(...)electricity-eu-2024/
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:25:26 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217901207
We zijn in ieder geval van de achterhoede richting Europese subtop geschoten wat betreft klimaatbeleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:28:16 #112
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901228
En ik vind het überhaupt nogal wat om te doen alsof dit per se aan goed beleid ligt, want een voorname klacht de afgelopen jaren is toch wel een continu veranderend speelveld voor de consument.

Je mag je afvragen in hoeverre dit beleid is en in hoeverre een logisch gevolg van het tot wasdom komen van een technologie. Zoals je nu ook in China ziet.
pi_217901242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Qua consumentenelectriciteit hebben we een hele slag gemaakt. Maar we zijn echt verre van koploper _O-
Die staatjes van jou rekenen vervuilende kernenergie, waarvan het uranium winnen vervuilender is dan gas verstoken, mee.

Ik had het hierover: https://www.solarpowereur(...)tries-solar-capacity
https://energyindemand.co(...)u-country-last-year/
pi_217901250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:28 schreef Fretwork het volgende:

Je mag je afvragen in hoeverre dit beleid is en in hoeverre een logisch gevolg van het tot wasdom komen van een technologie. Zoals je nu ook in China ziet.
Want in de rest van Europa is de technologie "zonnepaneel" moeilijker bereikbaar?
pi_217901397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Want in de rest van Europa is de technologie "zonnepaneel" moeilijker bereikbaar?
Je zou hooguit kunnen zeggen dat Duitsland in tegenstelling tot NL te maken heeft met de wet van de remmende voorsprong.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:10:25 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901576
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die staatjes van jou rekenen vervuilende kernenergie, waarvan het uranium winnen vervuilender is dan gas verstoken, mee.

Ik had het hierover: https://www.solarpowereur(...)tries-solar-capacity
https://energyindemand.co(...)u-country-last-year/
"Nederland is koploper hernieuwbare energie."

Is gewoon pertinent onwaar, en dus niet eens close.

Ja, we hebben veel zonne-energie, dat is supergoed. Maar het is naar mijn inziens meer een trend geweest om zonnepanelen op je huis te leggen rond de energiecrisis dan dat hier nou decennialang goed beleid aan ten grondslag ligt.

Tevens is zonne-energie maar een klein deel van de hernieuwbare opties in de EU. Ik snap dat je kernenergie betwijfelt (al valt de absolute hoeveelheid afval natuurlijk enorm mee). Andere landen kunnen veel meer inzetten op geothermische warmte of waterkracht, en die gaan ons dan ook makkelijk voorbij. Wij hebben die exacte optie niet, maar dat is wel een voorbeeld van overheidsbeleid, wat we bij ons niet met zekerheid kunnen zeggen.

Verder gaat het over onze electriciteitsbehoefte, maar laat het buiten beschouwing dat we nog enorm veel gas en andere fossiele brandstoffen gebruiken uit niet-hernieuwbare bron. Zoals bijvoorbeeld Tata Steel, alleen al verantwoordelijk voor 4% van onze energiebehoefte.

Kortom, supergoed dat we veel zonnepanelen op onze daken leggen, maar het maakt ons verre van koploper op het gebied van hernieuwbare energie.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:13:23 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee absoluut niet, of nou ja, onze schuine daken en vlakke velden maken het wel vrij geschikt.

Maar we hebben een situatie waarin zonnepanelen nu (goedkoper, hoger rendement, veel aansluitbedrijven) voor de gemiddelde Nederlander rendabel zijn. Dat komt mijns inziens met name door de volwassen technologie en een ideaal scenario; welvarende huizenbezitters met een eigen schuin dak.

En dus niet zoals je stelt: het in de afgelopen 20 jaar voeren van goed beleid. Naar mijn mening.
pi_217901831
Dilaneffect, moet ze ook GLPvdA uitsluiten?

quote:
5 zetels erbij voor PVV, 3 eraf bij GLPvdA. De vermeend oppositieleider weet niet op de kabinetsval te kapitaliseren.
twitter

https://x.com/baspaternotte/status/1932410364647375349

dinsdag 10 juni 2025 @ 14:50:00 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217901850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:46 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Eerder het Bontenbal-effect die ook de PVV heeft uitgesloten overigens. Al kreeg dat net wat minder aandacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 10 juni 2025 @ 14:53:00 #120
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217901879
quote:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!

Echt ongelofelijk hoe die PVV maar blijft groeien zogenaamd. Maar ik denk dat ze in oktober bedrogen uitkomen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:57:03 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217901918
quote:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Misschien valt met deze uitslag iets nieuws te proberen: volgens mij moet er wel een kabinet met VVD, D66, CDA en CU te formeren zijn. Zou interessant zijn om eens te kijken of zoiets zou werken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217901949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!

Echt ongelofelijk hoe die PVV maar blijft groeien zogenaamd. Maar ik denk dat ze in oktober bedrogen uitkomen.
Ik denk dat een formatie wel mogelijk zal zijn zonder PVV. Links kan bij wijze van spreken alles bij elkaar gooien.

Ik geloof dit soort peilingen ook niet zo. De echte verkiezingsuitslag zal van factoren afhankelijk zijn. Ze zitten er bijna elke verkiezingen naast met dit soort polls.

Zeker omdat er in Nederland zoveel zwevende kiezers zijn.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217901962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Eerder het Bontenbal-effect die ook de PVV heeft uitgesloten overigens. Al kreeg dat net wat minder aandacht.
Omdat CDA al veel eerder de PVV uitgesloten heeft, zo doen fatsoenspartijen dat. Die gaan dan weer wel met Denk in het college zitten in Rotterdam. :+

quote:

[..]

Ongelofelijk dat PVV al enige iets wil doen aan de massaimmigratie en maar blijft groeien net als de massaimmigratie.
pi_217901996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD heeft Faber ook de hand boven het hoofd gehouden.
Ja. Eigenlijk hadden ze haar al meteen weg moeten sturen. Maar ja, dan zou Geert ook moord en brand hebben geschreeuwd. Denk dat ze iets hadden van laat Faber maar wat aankloten, misschien dat het publiek dan op een gegeven moment ook wel ziet dat het allemaal vooral ligt aan een incapabele Faber en niet aan de VVD.
pi_217901998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:01 schreef Nober het volgende:

[..]
Omdat CDA al veel eerder de PVV uitgesloten heeft, zo doen fatsoenspartijen dat. Die gaan dan weer wel met Denk in het college zitten in Rotterdam. :+
[..]
Ongelofelijk dat PVV al enige iets wil doen aan de massaimmigratie en maar blijft groeien net als de massaimmigratie.
Als de PVV iets zou willen doen aan de Massa immigratie hebben ze daar al de afgelopen anderhalf jaar ruim de tijd voor gehad

Massa immigratie is het verdienmodel van de PVV

Zonder Immigratie is er helemaal niets voor Wilders en de PVV om over te schreeuwen

Dus denkt de Nederlandse bevolking echt dat de PVV het probleem wil oplossen?

Het beste bewijs is de afgelopen periode. Nee ze willen er helemaal niets aan doen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_217902028
quote:

[..]

PVV blijft groeien?

PVV heeft nu 37 zetels en staat op 33 zetels. Dat is volgens mij een daling. PvdA, VVD en CDA hebben met deze uitslag samen al 71 zetels. Dan doen ze de CU erbij...
  Moderator dinsdag 10 juni 2025 @ 15:09:49 #127
pi_217902039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
PVV blijft groeien?

PVV heeft nu 37 zetels en staat op 33 zetels. Dat is volgens mij een daling. PvdA, VVD en CDA hebben met deze uitslag samen al 71 zetels. Dan doen ze de CU erbij...
Sinds zaterdag bedoel ik. Toen hadden ze nog 29.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217902073
quote:

[..]
Juist niet. VVD, CDA en PvdA-GL zijn tot elkaar veroordeeld, dat maakt praten altijd makkelijker dan als er meerdere opties zijn. Als er geen andere optie is, gaat het meestal snel.

Nu alleen een 4e zoeken, dat kan D66 of CU zijn. VVD zal het misschien niet veel kunnen schelen al denk ik dat ze een voorkeur voor D66 hebben, PvdA-GL wil D66 en CDA wil CU. Dat zal een discussiepunt zijn, maar zeker niet onmogelijk.
pi_217902075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Sinds zaterdag bedoel ik. Toen hadden ze nog 29.
Ja, dat snap ik, maar dat zijn echt allemaal dagkoersen. Campagne is ook niet begonnen. Die gaat straks om of de VVD groter wordt dan de PvdA-GL of omgekeerd.

Denk ook niet dat, zonder dat er hele rare dingen gebeuren, de PVV echt heel veel gaat verliezen. Een procent of 10-15 van de mensen die de vorige keer PVV stemde zal thuis blijven, maar verder...
pi_217902077
quote:

[..]
PVV blijft groeien?

Krijg je net Rutte vier. Maar dan D66 ingeruild voor PvdA/GL.

Problemen omtrent integratie/immigratie weer op de lange baan. Yes.
pi_217902080
quote:

[..]
PVV blijft groeien?

PvdA moet wel gek zijn om als grootste partij met 2 rechtse partijen in een regering te stappen, dan hebben ze echt geen lessen uit het verleden geleerd. Minimaal moeten ze dan een links vriendje meenemen als PvdD of SP.
pi_217902087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet. VVD, CDA en PvdA-GL zijn tot elkaar veroordeeld, dat maakt praten altijd makkelijker dan als er meerdere opties zijn. Als er geen andere optie is, gaat het meestal snel.

Nu alleen een 4e zoeken, dat kan D66 of CU zijn. VVD zal het misschien niet veel kunnen schelen, PvdA-GL wil D66 en CDA wil CU. Dat zal een discussiepunt zijn, maar zeker niet onmogelijk.
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts? Denk dat ze op bepaalde punten, zoals economisch en migratie, beter zaken kunnen doen met de CU. VVD en CDA hebben beide overigens ook ervaring met de CU erbij. Met de CU is ook wel makkelijk onderhandelen. Je geeft ze 'n paar wortels voor hun achterban, desnoods wat ethische dingen in de kast zetten, en ze tekenen wel.
pi_217902090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik, maar dat zijn echt allemaal dagkoersen. Campagne is ook niet begonnen. Die gaat straks om of de VVD groter wordt dan de PvdA-GL of omgekeerd.

Denk ook niet dat, zonder dat er hele rare dingen gebeuren, de PVV echt heel veel gaat verliezen. Een procent of 10-15 van de mensen die de vorige keer PVV stemde zal thuis blijven, maar verder...
PVV heeft een vaste kern van 15-20 zetels, al het andere kunnen ze zo weer verliezen.
pi_217902091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is dan de wil van het volk hè.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217902100
Maargoed ik verwacht nog wel dat PVV en VVD keihard op hun plaat gaan deze verkiezing. Een tweestrijd tussen CDA en PvdA zou het land goed doen. Als er goed campagne wordt gevoerd moet maar 40 zetels of minder voor PVVD toch tot de mogelijkheden behoren.
pi_217902108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts? Denk dat ze op bepaalde punten, zoals economisch en migratie, beter zaken kunnen doen met de CU. VVD en CDA hebben beide overigens ook ervaring met de CU erbij. Met de CU is ook wel makkelijk onderhandelen. Je geeft ze 'n paar wortels voor hun achterban, desnoods wat ethische dingen in de kast zetten, en ze tekenen wel.
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.
pi_217902120
quote:

[..]

Zoiets krijg je toch wel. De PVV gaat niet regeren. PvdaGL, VVD en CDA halen elk minimaal 20 zetels en bij elkaar 'n zetel of 70. Dan zijn die min of meer tot elkaar veroordeeld.

Je kunt dan niet willen met een van die drie, maar om in plaats daarvan 3 of 4 extra partijen aan boord te slepen voor een meerderheid...

Daarom is het zaak dat asielwetten en -maatregelen er nu doorheen gejast moeten worden. Paar maanden tijd. De meerderheden liggen er. Aan het werk dus. Dat had Faber al vanaf het begin moeten doen, maar die heeft zitten niksen en d'r tijd en energie gestoken in achterhoedegevechten.
pi_217902121
quote:

[..]

Er lag een immigratie-akkoord bij Rutte IV, alleen VVD wilde daar niet aan. Dus zonder VVD gaat het idd misschien wel beter, helaas kunnen ze daar nog niet omheen.
pi_217902125
quote:

[..]

We gaan het missen, die voortvarende aanpak van de problemen omtrent integratie en immigratie onder Schoof.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217902135
De nieuwe kabinetsformatie wordt een ramp.

Enige haalbare scenario is GL-PVDA en VVD die toch een samenwerking aan gaan. Links en rechts. Samen met CDA en D66 die meer in het midden zitten. Volgens de laatste peiling ongeveer 79 zetels. Een meerderheid. De enige manier om een kabinet te vormen zonder PVV en met zo min mogelijk kleinere partijen erbij.
blablablabla
pi_217902144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
PvdA moet wel gek zijn om als grootste partij met 2 rechtse partijen in een regering te stappen, dan hebben ze echt geen lessen uit het verleden geleerd. Minimaal moeten ze dan een links vriendje meenemen als PvdD of SP.
Met vier partijen krijg je 2 partijen die jij rechts noemt. Als je D66 erbij trekt, zitten ze met drie rechtse partijen. Denk niet dat PvdD en SP realistische opties zijn. Als PvdaGL, VVD en CDA samen 'n zetel of 70 scoren, maar niet meer dan 75, dan zal of D66 of CU erbij komen. Dan is het maar net 'n beetje waar je zaken wilt doen als PvdaGL.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:21:22 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902158
Gelukkig vanaf nu tot eind oktober/november iedere dag geupdate peilingen of anders wel nieuwe duidingen van de peilingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217902160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV heeft een vaste kern van 15-20 zetels, al het andere kunnen ze zo weer verliezen.
Dan zouden ze dat nu in de peiling wel verliezen. Denk dat ze zonder brokken in de campagne ruim boven die 15-20 zetels uit gaan komen.
pi_217902168
De enige poll is voor mij de echte verkiezingen waarbij ongeveer 10 miljoen Nederlanders naar de stembus gaan

Al die nep peilingen die onder een paar 1000 kiezers gedaan is mij te ongeloofwaardig

Bijna elke verkiezing klopt er geen reet van die peilingen

Die peilingen worden voornamelijk gebruikt om kiezers te beïnvloeden

Ik heb in het verleden weles een verhaal gehoord dat Maurice de Hond ook weles werkzaamheden voor de PVV uitvoerde

Dan ben je voor mij al sowieso ongeloofwaardig en probeer je zaken te beïnvloeden.
pi_217902176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:19 schreef Elan het volgende:
De nieuwe kabinetsformatie wordt een ramp.

Enige haalbare scenario is GL-PVDA en VVD die toch een samenwerking aan gaan. Links en rechts. Samen met CDA en D66 die meer in het midden zitten. Volgens de laatste peiling ongeveer 79 zetels. Een meerderheid. De enige manier om een kabinet te vormen zonder PVV en met zo min mogelijk kleinere partijen erbij.
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.
pi_217902187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.
Dat zijn wat incidentele reparaties en niet echt beleid. Gelukkig maar. Electoraal kun je er niet veel mee natuurlijk, maar zou liever zien dat mensen weer wat meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden gewezen i.p.v. dat de overheid alles maar op moet lossen.
pi_217902188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:21 schreef -XOR- het volgende:
Gelukkig vanaf nu tot eind oktober/november iedere dag geupdate peilingen of anders wel nieuwe duidingen van de peilingen.
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.
pi_217902196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef klaasweetalles het volgende:
De enige poll is voor mij de echte verkiezingen waarbij ongeveer 10 miljoen Nederlanders naar de stembus gaan

Al die nep peilingen die onder een paar 1000 kiezers gedaan is mij te ongeloofwaardig

Bijna elke verkiezing klopt er geen reet van die peilingen

Die peilingen worden voornamelijk gebruikt om kiezers te beïnvloeden

Ik heb in het verleden weles een verhaal gehoord dat Maurice de Hond ook weles werkzaamheden voor de PVV uitvoerde

Dan ben je voor mij al sowieso ongeloofwaardig en probeer je zaken te beïnvloeden.
Heb je wel eens een podcast beluisterd van hem en Zwagerman? Dan weet je wel genoeg hoor.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217902199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.
Terwijl peilingen volgens politicologen pas vier weken voor de verkiezingen een beetje relevant beginnen te worden.
pi_217902200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.
Met die peilingen moeten we het toch maar even doen. Ik kan ook wel roepen dat ik graag een kabinet VVD-CDA zie, maar wat heeft het voor zin. De kans dat die samen meer dan 75 zetels halen (en dan heb je ook nog de Eerste Kamer) is te verwaarlozen als je de huidige stand van zaken bekijkt.
pi_217902202
Dat Maurice de Hond überhaupt weer wordt opgevoerd in de media is een verschrikkelijk iets an sich.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:25:39 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Met peilingen vallen ook heel makkelijk verkiezingen te manipuleren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217902212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb je wel eens een podcast beluisterd van hem en Zwagerman? Dan weet je wel genoeg hoor.
ja van alles doen om objectief over te komen

maurice de hond is een PVV mannetje.....

zoals ik al meldde zijn buro heeft in het verleden diverse werkzaamheden voor de pvv uitgevoerd
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:28:04 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Marianne Zwagerman is in die zin wel interessant omdat je een inkijkje krijgt in de denkwereld van mallotig Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217902238
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met die peilingen moeten we het toch maar even doen. Ik kan ook wel roepen dat ik graag een kabinet VVD-CDA zie, maar wat heeft het voor zin. De kans dat die samen meer dan 75 zetels halen (en dan heb je ook nog de Eerste Kamer) is te verwaarlozen als je de huidige stand van zaken bekijkt.
Maar waarom zou je de huidige stand van zaken nemen. Bij de afgelopen verkiezingen wisselden nog zon 50 zetels van partijen met deze tijd tot de verkiezingen. CDA zit in de lift, VVD zit in de neergang.
pi_217902249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
mallotig Nederland.
PVV
pi_217902250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zou je de huidige stand van zaken nemen. Bij de afgelopen verkiezingen wisselden nog zon 50 zetels van partijen met deze tijd tot de verkiezingen. CDA zit in de lift, VVD zit in de neergang.
Ik neem dat, omdat het dat in elk geval iets is. Blijft koffiedik kijken, maar dat geldt nog meer voor compleet andere scenario's.

CDA zit in de lift, VVD in de neergang, maar hebben samen nu volgens die peiling nog geen 60 zetels. Dan zou het CDA ergens 'n zetel of 20 vandaan moeten halen, waarbij er niks van de VVD komt. Dat lijkt me echt bijna onmogelijk of Bontenbal zou op een gegeven iets moeten vinden om de PVV leeg te eten.
pi_217902262
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik neem dat, omdat het dat in elk geval iets is. Blijft koffiedik kijken, maar dat geldt nog meer voor compleet andere scenario's.

CDA zit in de lift, VVD in de neergang, maar hebben samen nu volgens die peiling nog geen 60 zetels. Dan zou het CDA ergens 'n zetel of 20 vandaan moeten halen, waarbij er niks van de VVD komt. Dat lijkt me echt bijna onmogelijk of Bontenbal zou op een gegeven iets moeten vinden om de PVV leeg te eten.
Of PvdA/GL leegeten.

[ Bericht 20% gewijzigd door luxerobots op 10-06-2025 15:54:55 ]
pi_217902268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is 1 ding duidelijk

Niemand gaat met de PVV meer samenwerken behalve die debiel van Ja21 en mogelijk FVD

Voor de rest zie ik dat de rest van de partijen allemaal bereid zullen zijn om met elkaar samen te werken
pi_217902288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Of PvdA/GL leegeten.
Ja. Of de Pvda-GL leegeten. Maar dat lijkt me allebei eigenlijk heel ingewikkeld als die partijen geen hele rare dingen gaan doen.

En je hebt natuurlijk het risico als je je vizier vol op Pvda-GL of PVV gaat richten, dat er dan misschien door de voordeur mensen binnen komen, maar door de achterdeur weer mensen naar buiten gaan.

Verder weinig opties. BBB en NSC bij elkaar, dat zal op de vingers van één hand te tellen zijn. Alle beetjes helpen, maar je komt daarmee niet in de buurt van nog 20 zetels erbij.
pi_217902338
Ik denk dat de partij voor de dieren een grote verrassing kan worden

15 zetels?

ik zit er aan te denken......
pi_217902344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Goede aanpassing. De BBB doet niks voor de boer en des te meer voor de agro-industrie. 15 miljard uitkoopregeling weggeven bijvoorbeeld, slecht voor de populatie boeren, goed voor de bedrijven die een zo groot mogelijke boerensector willen.
en de PVV doet ook niks voor de gewone burger, die roepen heel hard dat ze iets aan alle buitenlanders gaan doen, maar in de praktijk stemmen ze gewoon met de VVD mee
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217902380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Marianne Zwagerman is in die zin wel interessant omdat je een inkijkje krijgt in de denkwereld van mallotig Nederland.
Ik vind het tenenkrommend. Maximaal 5 minuten kan ik dat aanhoren. :D
Ik luister meestal naar BNR en Mediaforum op NPO1.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217902413
Spindoctors een paar keer beluisterd, maar die lopen de hele tijd door elkaar heen te praten, net als bij Jort. Buitenhof vind ik wel goed te doen en dat nieuwe kanaal van NRC ook.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:56:59 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217902481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien valt met deze uitslag iets nieuws te proberen: volgens mij moet er wel een kabinet met VVD, D66, CDA en CU te formeren zijn. Zou interessant zijn om eens te kijken of zoiets zou werken.
:D
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:59:11 #166
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217902512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:

15 zetels?

ik zit er aan te denken......
[ afbeelding ]

Ik denk het niet, zou me niks verbazen als we een 2012 scenario krijgen, met veel strategisch stemgedrag
pi_217902601
quote:

[..]

Nee precies om problemen met integratie/immigratie aan te pakken kun je beter een kabinet hebben met een grote pvv.

...
O

Wacht.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:10:19 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217902617
Met wie denkt Geert samen te kunnen gaan regeren in een meerderheidskabinet, mocht hij weer de grootste partij worden na de verkiezingen, vraag ik me dan af...

8a64a3176b758e5ed483763007c78355d5d6ca78.jpg?1749564499
pi_217902636
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:10 schreef MadMaster het volgende:
Met wie denkt Geert samen te kunnen gaan regeren in een meerderheidskabinet, mocht hij weer de grootste partij worden na de verkiezingen, vraag ik me dan af...

[ afbeelding ]
Waarom zou elke partij moeten regeren? Je kunt toch ook vanuit de oppositie proberen wat invloed uit te oefenen? Of in elk geval tegen dingen te stemmen die je niet ziet zitten, voor dingen te stemmen die je wel ziet zitten en via moties proberen wat bij te sturen?
pi_217902661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik denk het niet, zou me niks verbazen als we een 2012 scenario krijgen, met veel strategisch stemgedrag
Daarom denk ik ook misschien dat ik toch voor PVDA ga..... dat zullen de meeste doen ik

maar ik twijfel nog

Dan ga ik voor het eerste keer links stemmen in mijn leven omdat rechts er een zooitje van heeft gemaakt
pi_217902673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou elke partij moeten regeren? Je kunt toch ook vanuit de oppositie proberen wat invloed uit te oefenen? Of in elk geval tegen dingen te stemmen die je niet ziet zitten, voor dingen te stemmen die je wel ziet zitten en via moties proberen wat bij te sturen?
Zeker waar.
Maar de positie die Geert had (37 zetels en 3 rechtste partners) gaat ie waarschijnlijk niet meer krijgen.
Een betere positie om zn idealen uit te dragen gaat ie waarschijnlijk niet krijgen.

En toch lukte het niet. Vanwege 2 redenen.
1) de uitvoerders waren prutsers.
2) de plannen waren onmogelijk.

Maar Geert kan prima vanuit de oppositie dingen proberen te regelen, maar weinig partijen die daar een plek in de regering voor opgeven.
pi_217902686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:14 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook misschien dat ik toch voor PVDA ga..... dat zullen de meeste doen ik

maar ik twijfel nog

Dan ga ik voor het eerste keer links stemmen in mijn leven omdat rechts er een zooitje van heeft gemaakt
Dat zou nog enigszins logisch zijn ook.

Er zijn namelijk nog legio mensen die rechts stemmen omdat links er een zooitje van heeft gemaakt. (Al zijn ze al 20 jaar niet meer aan de macht)
pi_217902707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vrees het ook ja. Van de andere kant PvdD groeit gestaag en in Nederland is er wel vaker een onverwachte verrassing.
pi_217902715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zeker waar.
Maar de positie die Geert had (37 zetels en 3 rechtste partners) gaat ie waarschijnlijk niet meer krijgen.
Een betere positie om zn idealen uit te dragen gaat ie waarschijnlijk niet krijgen.

Maar Geert kan prima vanuit de oppositie dingen proberen te regelen, maar weinig partijen die daar een plek in de regering voor opgeven.
Daarvoor zou hij denk ik moeten wachten tot de Eerste Kamer verkiezingen. Met zijn 4 zetels daar kan hij nou niet echt veel bereiken als oppositie partij. Met een meerderheidskabinet zit je als oppositie partij in de Tweede Kamer er wel een beetje voor de sier.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:19:35 #175
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217902731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan heeft Geert het weer niet in eigen hand, net zoals tijdens de jaren voor het laatste kabinet. Als oppositie partij zal je af en toe een succesje behalen met een motie, maar over de uitgangspunten van het het kabinetsbeleid heb je in beginsel niets te zeggen.
Dus 5 of 30 zetels er bij in de peiling, het boeit niet echt. Alle euforie is slechts voor de bühne...
pi_217902733
quote:

[ afbeelding ]
Hij gaat voor 76 zetels of niks. Zal gelukkig wel niks worden dus. Blijft bizar dat mensen op die clown stemmen. Met Baudet heb je zelfs nog meer kans dat hij iets bereikt politiek gezien.
Daarbij VVD met Yesilgoz gaat echt wel met hem regeren als ze dat over rechts kunnen.
pi_217902872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zeker waar.

Nee, dat zeker niet. Hij zal waarschijnlijk zetels gaan verliezen. En twee van z'n partners (NSC en BBB) gaan bijna compleet weggevaagd worden.

En hij is voor de tweede keer eruit gestapt, waarmee hij toch een beetje het imago van een wegloper heeft gekregen.
pi_217902883
quote:
Van Vroonhoven niet zeker of ze nog wel lijsttrekker wil worden van NSC

Nicolien van Vroonhoven twijfelt of ze nog wel lijsttrekker wil worden van NSC. Tegen Nieuwsuur zei ze vanmiddag dat ze daar op dit moment "een ei over aan het leggen is". Ze wil op korte termijn de knoop doorhakken.

Van Vroonhoven (54) volgde in april Pieter Omtzigt op als fractievoorzitter van regeringspartij NSC. Toen zei ze nog dat ze graag de lijst wilde trekken bij de eerstvolgende verkiezingen. Inmiddels, na de val van het kabinet, komt ze daarvan terug. "De leden gaan er in eerste instantie over. En ik moet mijn ei er ook nog over leggen." Verdere toelichting gaf ze niet.
https://nos.nl/artikel/25(...)r-wil-worden-van-nsc

Zo te lezen haakt Nicolien af, maar wordt het pas formeel bekend als ze kunnen aankondigen hoe NSC de positie van lijsttrekker wil opvullen. Ik gok dat er een lijsttrekkersverkiezing komt, tenzij één van de ministers de kar wil trekken.
pi_217902948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zo te lezen haakt Nicolien af, maar wordt het pas formeel bekend als ze kunnen aankondigen hoe NSC de positie van lijsttrekker wil opvullen. Ik gok dat er een lijsttrekkersverkiezing komt, tenzij één van de ministers de kar wil trekken.
Van Vroonhoven heeft het gewoon niet, en dat heeft ze waarschijnlijk zelf ook wel door.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:48:24 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217903050
Sja het is nogal een achterhoedegevecht dat hele NSC.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217903083
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan heeft Geert het weer niet in eigen hand, net zoals tijdens de jaren voor het laatste kabinet. Als oppositie partij zal je af en toe een succesje behalen met een motie, maar over de uitgangspunten van het het kabinetsbeleid heb je in beginsel niets te zeggen.
Dus 5 of 30 zetels er bij in de peiling, het boeit niet echt. Alle euforie is slechts voor de bühne...
Het doet denken aan de koers die Matteo Salvini in Italië probeerde nét voor dat Corona uitbrak. Hij liet de regering vallen in de hoop zelf de grootste te worden, maar het land ging op slot en er kwam een regering van nationale eenheid die het niet eens heel slecht deed. Toen alsnog zijn gedroomde rechtse blok kwam ná die corona periode, speelde Salvini tweede viool naast Meloni.

PS: die peiling waar Geert mee schermt is van VOOR zijn wegloopactie. Alles voor de buhne idd
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217903086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Van Vroonhoven heeft het gewoon niet, en dat heeft ze waarschijnlijk zelf ook wel door.
ze ziet de bui al hangen

van 20 zetels naar 0 zetels mogelijk....

daar sta je dan op verkiezingsavond....dat wil ze denk ik niet meemaken
pi_217903380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze nemen al een links vriendje Gl mee
pi_217903394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:14 schreef Halcon het volgende:
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts?
Das war einmal, onder Pechtold.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217903401
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ze ziet de bui al hangen

Ik denk dat juist 1 zetel halen haar grootste angst is. Een eenmansfractie zijn is echt ontzettend zwaar als je het goed wil doen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:25:23 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217903409
quote:
Met wie denkt Geert samen te kunnen gaan regeren
Als we het afgelopen jaar toch één conclusie met zekerheid hebben kunnen trekken, dan is het dat Geert helemaal niet wil regeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:25:51 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217903413
quote:

[..]

Misschien moet die partij er verstandig aan doen en zichzelf gewoon opheffen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 10 juni 2025 @ 17:27:17 #188
pi_217903418
quote:

[..]

Ach. Die partij is hartstikke dood lijkt het. Jammer maar helaas. Een avontuur van korte duur. Leuk geprobeerd. Eigenlijk is die kwalificatie al te veel van het goede.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217903423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ze ziet de bui al hangen

Doorgaans weet klaas niks, maar hier slaat hij de spieker op de kop.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217903547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ach. Die partij is hartstikke dood lijkt het. Jammer maar helaas. Een avontuur van korte duur. Leuk geprobeerd. Eigenlijk is die kwalificatie al te veel van het goede.
Extreem dom ook om gelijk bij je debuut een regering onder leiding van de extreemrechtse PVV te faciliteren. Dat is voor een partij die zegt te staan voor de rechtsstaat en integriteit de snelste manier om ieder vertrouwen te verliezen _O-
pi_217903613
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien moet die partij er verstandig aan doen en zichzelf gewoon opheffen.
Ze moeten nog wel een keer meedoen, anders maken ze het Wilders en de andere coalitiepartijen veel te makkelijk, want dan is er geen tegenspraak en worden ze de grote boeman.

Mocht het niet lukken, dan kunnen ze zichzelf na de verkiezingen alsnog opheffen. Maar nu moeten ze een zo goed mogelijke lijsttrekker zoeken om tegenwicht te bieden tegen de sneren van Wilders en ze moeten Wilders' koffievlek zo breed mogelijk uitpoetsen, dat het voor iedereen zichtbaar wordt.
pi_217903634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ze moeten nog wel een keer meedoen, anders maken ze het Wilders en de andere coalitiepartijen veel te makkelijk, want dan is er geen tegenspraak en worden ze de grote boeman.

Mocht het niet lukken, dan kunnen ze zichzelf na de verkiezingen alsnog opheffen. Maar nu moeten ze een zo goed mogelijke lijsttrekker zoeken om tegenwicht te bieden tegen de sneren van Wilders en ze moeten Wilders' koffievlek zo breed mogelijk uitpoetsen, dat het voor iedereen zichtbaar wordt.
Ze staan op 1/2 zetels. Wilders siddert en beeft als hij naar de peilingen kijkt.
pi_217903646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Als ze het Wilders moeilijk willen maken kunnen ze beter stoppen en de messen boven tafel halen. Wat was dat gedoe nou met die Achahbar bijvoorbeeld? Makkelijker om dat soort verhalen te vertellen als je geen zetels meer hoeft te veroveren en niet meer samen hoeft te werken.
pi_217903682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Ze staan op 1/2 zetels. Wilders siddert en beeft als hij naar de peilingen kijkt.
Maar het zou heel dom zijn als ze zich nu al opheffen, zonder een poging te doen. Degene die daar het meest van profiteert is Wilders, qua beeldvorming.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:52:19 #195
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217903706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:

15 zetels?

Nog 4,5 maand. Wie zal het zeggen wie tegen die tijd nog staat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217903718
Oh, dat is snel. Daar hebben we de eerste kandidaat voor een lijsttrekkersverkiezing al.

Ingewijden: Diederik Boomsma overweegt lijsttrekkerschap NSC

https://www.telegraaf.nl/(...)ap-nsc/71098758.html
  dinsdag 10 juni 2025 @ 17:56:52 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217903763
Wil Eddy van Halen Hijum niet gewoon? Die lijkt me daar uitstekend voor geschikt, al zal de altijd vervelende Agnes Joseph dat wel vetoen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217903971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als we het afgelopen jaar toch één conclusie met zekerheid hebben kunnen trekken, dan is het dat Geert helemaal niet wil regeren.
Precies ja, Nederland wil de pvv en dan als grootste partij in Nederland de stekker eruit trekken.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:23:18 #199
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217904005
VVD is natuurlijk ook geen fan van de rechtstaat. Anders vragen we Ivo en Fred wel weer om de boel te slopen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:25:01 #200
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217904020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:53 schreef Jojoke het volgende:
Oh, dat is snel. Daar hebben we de eerste kandidaat voor een lijsttrekkersverkiezing al.

kneiterlinkse stadsbestuur

Telegraaf :')
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:26:36 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_217904035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:53 schreef Jojoke het volgende:

quote:
[..]die het kneiterlinkse stadsbestuur regelmatig in verlegenheid wist te brengen, onder meer vanwege zijn niet-aflatende strijd rondom erfpachtmistanden
Ze doen niet eens meer hun best om er een beetje serieus verhaal van te maken. Een soort ingezonden brief, maar dan verpakt als een nieuwsartikel.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 18:32:46 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_217904097
Een kandidaat-lijsttrekker die steun van 10% van de leden achter zich moet hebben om zich überhaupt kandidaat te mogen stellen is geschift trouwens. Klopt dat aantal echt? Dat is compleet onhaalbaar, en lijkt uit dezelfde koker te komen als dat pensioenreferendum-idee. Gewoon een onhaalbaar hoge grens zetten, dan weet je zeker dat het gewenste resultaat er uit komt. En dan noem je het democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')