PVV blijft groeien?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!
Echt ongelofelijk hoe die PVV maar blijft groeien zogenaamd. Maar ik denk dat ze in oktober bedrogen uitkomen.
Sinds zaterdag bedoel ik. Toen hadden ze nog 29.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
PVV blijft groeien?
PVV heeft nu 37 zetels en staat op 33 zetels. Dat is volgens mij een daling. PvdA, VVD en CDA hebben met deze uitslag samen al 71 zetels. Dan doen ze de CU erbij...
Juist niet. VVD, CDA en PvdA-GL zijn tot elkaar veroordeeld, dat maakt praten altijd makkelijker dan als er meerdere opties zijn. Als er geen andere optie is, gaat het meestal snel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!
Ja, dat snap ik, maar dat zijn echt allemaal dagkoersen. Campagne is ook niet begonnen. Die gaat straks om of de VVD groter wordt dan de PvdA-GL of omgekeerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sinds zaterdag bedoel ik. Toen hadden ze nog 29.
Krijg je net Rutte vier. Maar dan D66 ingeruild voor PvdA/GL.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
PVV blijft groeien?
PVV heeft nu 37 zetels en staat op 33 zetels. Dat is volgens mij een daling. PvdA, VVD en CDA hebben met deze uitslag samen al 71 zetels. Dan doen ze de CU erbij...
PvdA moet wel gek zijn om als grootste partij met 2 rechtse partijen in een regering te stappen, dan hebben ze echt geen lessen uit het verleden geleerd. Minimaal moeten ze dan een links vriendje meenemen als PvdD of SP.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
PVV blijft groeien?
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts? Denk dat ze op bepaalde punten, zoals economisch en migratie, beter zaken kunnen doen met de CU. VVD en CDA hebben beide overigens ook ervaring met de CU erbij. Met de CU is ook wel makkelijk onderhandelen. Je geeft ze 'n paar wortels voor hun achterban, desnoods wat ethische dingen in de kast zetten, en ze tekenen wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist niet. VVD, CDA en PvdA-GL zijn tot elkaar veroordeeld, dat maakt praten altijd makkelijker dan als er meerdere opties zijn. Als er geen andere optie is, gaat het meestal snel.
Nu alleen een 4e zoeken, dat kan D66 of CU zijn. VVD zal het misschien niet veel kunnen schelen, PvdA-GL wil D66 en CDA wil CU. Dat zal een discussiepunt zijn, maar zeker niet onmogelijk.
PVV heeft een vaste kern van 15-20 zetels, al het andere kunnen ze zo weer verliezen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar dat zijn echt allemaal dagkoersen. Campagne is ook niet begonnen. Die gaat straks om of de VVD groter wordt dan de PvdA-GL of omgekeerd.
Denk ook niet dat, zonder dat er hele rare dingen gebeuren, de PVV echt heel veel gaat verliezen. Een procent of 10-15 van de mensen die de vorige keer PVV stemde zal thuis blijven, maar verder...
Dat is dan de wil van het volk hè.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Krijg je net Rutte vier. Maar dan D66 ingeruild voor PvdA/GL.
Problemen omtrent integratie/immigratie weer op de lange baan. Yes.
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts? Denk dat ze op bepaalde punten, zoals economisch en migratie, beter zaken kunnen doen met de CU. VVD en CDA hebben beide overigens ook ervaring met de CU erbij. Met de CU is ook wel makkelijk onderhandelen. Je geeft ze 'n paar wortels voor hun achterban, desnoods wat ethische dingen in de kast zetten, en ze tekenen wel.
Zoiets krijg je toch wel. De PVV gaat niet regeren. PvdaGL, VVD en CDA halen elk minimaal 20 zetels en bij elkaar 'n zetel of 70. Dan zijn die min of meer tot elkaar veroordeeld.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er lag een immigratie-akkoord bij Rutte IV, alleen VVD wilde daar niet aan. Dus zonder VVD gaat het idd misschien wel beter, helaas kunnen ze daar nog niet omheen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We gaan het missen, die voortvarende aanpak van de problemen omtrent integratie en immigratie onder Schoof.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met vier partijen krijg je 2 partijen die jij rechts noemt. Als je D66 erbij trekt, zitten ze met drie rechtse partijen. Denk niet dat PvdD en SP realistische opties zijn. Als PvdaGL, VVD en CDA samen 'n zetel of 70 scoren, maar niet meer dan 75, dan zal of D66 of CU erbij komen. Dan is het maar net 'n beetje waar je zaken wilt doen als PvdaGL.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PvdA moet wel gek zijn om als grootste partij met 2 rechtse partijen in een regering te stappen, dan hebben ze echt geen lessen uit het verleden geleerd. Minimaal moeten ze dan een links vriendje meenemen als PvdD of SP.
Dan zouden ze dat nu in de peiling wel verliezen. Denk dat ze zonder brokken in de campagne ruim boven die 15-20 zetels uit gaan komen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV heeft een vaste kern van 15-20 zetels, al het andere kunnen ze zo weer verliezen.
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:19 schreef Elan het volgende:
De nieuwe kabinetsformatie wordt een ramp.
Enige haalbare scenario is GL-PVDA en VVD die toch een samenwerking aan gaan. Links en rechts. Samen met CDA en D66 die meer in het midden zitten. Volgens de laatste peiling ongeveer 79 zetels. Een meerderheid. De enige manier om een kabinet te vormen zonder PVV en met zo min mogelijk kleinere partijen erbij.
Dat zijn wat incidentele reparaties en niet echt beleid. Gelukkig maar. Electoraal kun je er niet veel mee natuurlijk, maar zou liever zien dat mensen weer wat meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden gewezen i.p.v. dat de overheid alles maar op moet lossen.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:21 schreef -XOR- het volgende:
Gelukkig vanaf nu tot eind oktober/november iedere dag geupdate peilingen of anders wel nieuwe duidingen van de peilingen.
Heb je wel eens een podcast beluisterd van hem en Zwagerman? Dan weet je wel genoeg hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef klaasweetalles het volgende:
De enige poll is voor mij de echte verkiezingen waarbij ongeveer 10 miljoen Nederlanders naar de stembus gaan
Al die nep peilingen die onder een paar 1000 kiezers gedaan is mij te ongeloofwaardig
Bijna elke verkiezing klopt er geen reet van die peilingen
Die peilingen worden voornamelijk gebruikt om kiezers te beïnvloeden
Ik heb in het verleden weles een verhaal gehoord dat Maurice de Hond ook weles werkzaamheden voor de PVV uitvoerde
Dan ben je voor mij al sowieso ongeloofwaardig en probeer je zaken te beïnvloeden.
Terwijl peilingen volgens politicologen pas vier weken voor de verkiezingen een beetje relevant beginnen te worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.
Met die peilingen moeten we het toch maar even doen. Ik kan ook wel roepen dat ik graag een kabinet VVD-CDA zie, maar wat heeft het voor zin. De kans dat die samen meer dan 75 zetels halen (en dan heb je ook nog de Eerste Kamer) is te verwaarlozen als je de huidige stand van zaken bekijkt.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |