abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217902108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou PvdA-GL D66 willen? D66 is economisch toch best rechts? Denk dat ze op bepaalde punten, zoals economisch en migratie, beter zaken kunnen doen met de CU. VVD en CDA hebben beide overigens ook ervaring met de CU erbij. Met de CU is ook wel makkelijk onderhandelen. Je geeft ze 'n paar wortels voor hun achterban, desnoods wat ethische dingen in de kast zetten, en ze tekenen wel.
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217902120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Krijg je net Rutte vier. Maar dan D66 ingeruild voor PvdA/GL.

Problemen omtrent integratie/immigratie weer op de lange baan. Yes.
Zoiets krijg je toch wel. De PVV gaat niet regeren. PvdaGL, VVD en CDA halen elk minimaal 20 zetels en bij elkaar 'n zetel of 70. Dan zijn die min of meer tot elkaar veroordeeld.

Je kunt dan niet willen met een van die drie, maar om in plaats daarvan 3 of 4 extra partijen aan boord te slepen voor een meerderheid...

Daarom is het zaak dat asielwetten en -maatregelen er nu doorheen gejast moeten worden. Paar maanden tijd. De meerderheden liggen er. Aan het werk dus. Dat had Faber al vanaf het begin moeten doen, maar die heeft zitten niksen en d'r tijd en energie gestoken in achterhoedegevechten.
pi_217902121
quote:

[..]

Er lag een immigratie-akkoord bij Rutte IV, alleen VVD wilde daar niet aan. Dus zonder VVD gaat het idd misschien wel beter, helaas kunnen ze daar nog niet omheen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217902125
quote:

[..]

We gaan het missen, die voortvarende aanpak van de problemen omtrent integratie en immigratie onder Schoof.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217902135
De nieuwe kabinetsformatie wordt een ramp.

Enige haalbare scenario is GL-PVDA en VVD die toch een samenwerking aan gaan. Links en rechts. Samen met CDA en D66 die meer in het midden zitten. Volgens de laatste peiling ongeveer 79 zetels. Een meerderheid. De enige manier om een kabinet te vormen zonder PVV en met zo min mogelijk kleinere partijen erbij.
blablablabla
pi_217902144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
PvdA moet wel gek zijn om als grootste partij met 2 rechtse partijen in een regering te stappen, dan hebben ze echt geen lessen uit het verleden geleerd. Minimaal moeten ze dan een links vriendje meenemen als PvdD of SP.
Met vier partijen krijg je 2 partijen die jij rechts noemt. Als je D66 erbij trekt, zitten ze met drie rechtse partijen. Denk niet dat PvdD en SP realistische opties zijn. Als PvdaGL, VVD en CDA samen 'n zetel of 70 scoren, maar niet meer dan 75, dan zal of D66 of CU erbij komen. Dan is het maar net 'n beetje waar je zaken wilt doen als PvdaGL.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:21:22 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902158
Gelukkig vanaf nu tot eind oktober/november iedere dag geupdate peilingen of anders wel nieuwe duidingen van de peilingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217902160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
PVV heeft een vaste kern van 15-20 zetels, al het andere kunnen ze zo weer verliezen.
Dan zouden ze dat nu in de peiling wel verliezen. Denk dat ze zonder brokken in de campagne ruim boven die 15-20 zetels uit gaan komen.
pi_217902168
De enige poll is voor mij de echte verkiezingen waarbij ongeveer 10 miljoen Nederlanders naar de stembus gaan

Al die nep peilingen die onder een paar 1000 kiezers gedaan is mij te ongeloofwaardig

Bijna elke verkiezing klopt er geen reet van die peilingen

Die peilingen worden voornamelijk gebruikt om kiezers te beïnvloeden

Ik heb in het verleden weles een verhaal gehoord dat Maurice de Hond ook weles werkzaamheden voor de PVV uitvoerde

Dan ben je voor mij al sowieso ongeloofwaardig en probeer je zaken te beïnvloeden.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217902176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:19 schreef Elan het volgende:
De nieuwe kabinetsformatie wordt een ramp.

Enige haalbare scenario is GL-PVDA en VVD die toch een samenwerking aan gaan. Links en rechts. Samen met CDA en D66 die meer in het midden zitten. Volgens de laatste peiling ongeveer 79 zetels. Een meerderheid. De enige manier om een kabinet te vormen zonder PVV en met zo min mogelijk kleinere partijen erbij.
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.
pi_217902187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat D66 net als PvdA-GL enorm progressief is. Dat is momenteel eigenlijk belangrijker dan economisch, zelfs VVD zet tegenwoordig vol in op koopkrachtreparaties voor de onderste groepen.
Dat zijn wat incidentele reparaties en niet echt beleid. Gelukkig maar. Electoraal kun je er niet veel mee natuurlijk, maar zou liever zien dat mensen weer wat meer op hun eigen verantwoordelijkheid worden gewezen i.p.v. dat de overheid alles maar op moet lossen.
pi_217902188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:21 schreef -XOR- het volgende:
Gelukkig vanaf nu tot eind oktober/november iedere dag geupdate peilingen of anders wel nieuwe duidingen van de peilingen.
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:24:17 #148
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217902196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef klaasweetalles het volgende:
De enige poll is voor mij de echte verkiezingen waarbij ongeveer 10 miljoen Nederlanders naar de stembus gaan

Al die nep peilingen die onder een paar 1000 kiezers gedaan is mij te ongeloofwaardig

Bijna elke verkiezing klopt er geen reet van die peilingen

Die peilingen worden voornamelijk gebruikt om kiezers te beïnvloeden

Ik heb in het verleden weles een verhaal gehoord dat Maurice de Hond ook weles werkzaamheden voor de PVV uitvoerde

Dan ben je voor mij al sowieso ongeloofwaardig en probeer je zaken te beïnvloeden.
Heb je wel eens een podcast beluisterd van hem en Zwagerman? Dan weet je wel genoeg hoor.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_217902199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze zouden die onzin echt een keer moeten verbieden. Wat een opzichtige ondermijning van de democratie is dat op deze manier zeg.
Terwijl peilingen volgens politicologen pas vier weken voor de verkiezingen een beetje relevant beginnen te worden.
pi_217902200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Die peilingen van nu zeggen niks. PvdA die zetbaas speelt voor 3 rechtse partijen gaat hem niet worden. Dan kunnen ze zichzelf beter opheffen dan fuseren.
Met die peilingen moeten we het toch maar even doen. Ik kan ook wel roepen dat ik graag een kabinet VVD-CDA zie, maar wat heeft het voor zin. De kans dat die samen meer dan 75 zetels halen (en dan heb je ook nog de Eerste Kamer) is te verwaarlozen als je de huidige stand van zaken bekijkt.
pi_217902202
Dat Maurice de Hond überhaupt weer wordt opgevoerd in de media is een verschrikkelijk iets an sich.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:25:39 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Met peilingen vallen ook heel makkelijk verkiezingen te manipuleren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217902212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb je wel eens een podcast beluisterd van hem en Zwagerman? Dan weet je wel genoeg hoor.
ja van alles doen om objectief over te komen

maurice de hond is een PVV mannetje.....

zoals ik al meldde zijn buro heeft in het verleden diverse werkzaamheden voor de pvv uitgevoerd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:28:04 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217902237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Marianne Zwagerman is in die zin wel interessant omdat je een inkijkje krijgt in de denkwereld van mallotig Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217902238
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met die peilingen moeten we het toch maar even doen. Ik kan ook wel roepen dat ik graag een kabinet VVD-CDA zie, maar wat heeft het voor zin. De kans dat die samen meer dan 75 zetels halen (en dan heb je ook nog de Eerste Kamer) is te verwaarlozen als je de huidige stand van zaken bekijkt.
Maar waarom zou je de huidige stand van zaken nemen. Bij de afgelopen verkiezingen wisselden nog zon 50 zetels van partijen met deze tijd tot de verkiezingen. CDA zit in de lift, VVD zit in de neergang.
pi_217902249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
mallotig Nederland.
PVV
pi_217902250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zou je de huidige stand van zaken nemen. Bij de afgelopen verkiezingen wisselden nog zon 50 zetels van partijen met deze tijd tot de verkiezingen. CDA zit in de lift, VVD zit in de neergang.
Ik neem dat, omdat het dat in elk geval iets is. Blijft koffiedik kijken, maar dat geldt nog meer voor compleet andere scenario's.

CDA zit in de lift, VVD in de neergang, maar hebben samen nu volgens die peiling nog geen 60 zetels. Dan zou het CDA ergens 'n zetel of 20 vandaan moeten halen, waarbij er niks van de VVD komt. Dat lijkt me echt bijna onmogelijk of Bontenbal zou op een gegeven iets moeten vinden om de PVV leeg te eten.
pi_217902262
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik neem dat, omdat het dat in elk geval iets is. Blijft koffiedik kijken, maar dat geldt nog meer voor compleet andere scenario's.

CDA zit in de lift, VVD in de neergang, maar hebben samen nu volgens die peiling nog geen 60 zetels. Dan zou het CDA ergens 'n zetel of 20 vandaan moeten halen, waarbij er niks van de VVD komt. Dat lijkt me echt bijna onmogelijk of Bontenbal zou op een gegeven iets moeten vinden om de PVV leeg te eten.
Of PvdA/GL leegeten.

[ Bericht 20% gewijzigd door luxerobots op 10-06-2025 15:54:55 ]
pi_217902268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is 1 ding duidelijk

Niemand gaat met de PVV meer samenwerken behalve die debiel van Ja21 en mogelijk FVD

Voor de rest zie ik dat de rest van de partijen allemaal bereid zullen zijn om met elkaar samen te werken
pi_217902288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]
Of PvdA/GL leegeten.
Ja. Of de Pvda-GL leegeten. Maar dat lijkt me allebei eigenlijk heel ingewikkeld als die partijen geen hele rare dingen gaan doen.

En je hebt natuurlijk het risico als je je vizier vol op Pvda-GL of PVV gaat richten, dat er dan misschien door de voordeur mensen binnen komen, maar door de achterdeur weer mensen naar buiten gaan.

Verder weinig opties. BBB en NSC bij elkaar, dat zal op de vingers van één hand te tellen zijn. Alle beetjes helpen, maar je komt daarmee niet in de buurt van nog 20 zetels erbij.
pi_217902338
Ik denk dat de partij voor de dieren een grote verrassing kan worden

15 zetels?

ik zit er aan te denken......
pi_217902344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Goede aanpassing. De BBB doet niks voor de boer en des te meer voor de agro-industrie. 15 miljard uitkoopregeling weggeven bijvoorbeeld, slecht voor de populatie boeren, goed voor de bedrijven die een zo groot mogelijke boerensector willen.
en de PVV doet ook niks voor de gewone burger, die roepen heel hard dat ze iets aan alle buitenlanders gaan doen, maar in de praktijk stemmen ze gewoon met de VVD mee
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:46:36 #163
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217902380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Marianne Zwagerman is in die zin wel interessant omdat je een inkijkje krijgt in de denkwereld van mallotig Nederland.
Ik vind het tenenkrommend. Maximaal 5 minuten kan ik dat aanhoren. :D
Ik luister meestal naar BNR en Mediaforum op NPO1.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:50:52 #164
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217902413
Spindoctors een paar keer beluisterd, maar die lopen de hele tijd door elkaar heen te praten, net als bij Jort. Buitenhof vind ik wel goed te doen en dat nieuwe kanaal van NRC ook.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:56:59 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217902481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien valt met deze uitslag iets nieuws te proberen: volgens mij moet er wel een kabinet met VVD, D66, CDA en CU te formeren zijn. Zou interessant zijn om eens te kijken of zoiets zou werken.
:D
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 10 juni 2025 @ 15:59:11 #166
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217902512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk dat de partij voor de dieren een grote verrassing kan worden

15 zetels?

ik zit er aan te denken......
[ afbeelding ]

Ik denk het niet, zou me niks verbazen als we een 2012 scenario krijgen, met veel strategisch stemgedrag
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217902601
quote:

[..]

Nee precies om problemen met integratie/immigratie aan te pakken kun je beter een kabinet hebben met een grote pvv.

...
O

Wacht.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:10:19 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217902617
Met wie denkt Geert samen te kunnen gaan regeren in een meerderheidskabinet, mocht hij weer de grootste partij worden na de verkiezingen, vraag ik me dan af...

8a64a3176b758e5ed483763007c78355d5d6ca78.jpg?1749564499
pi_217902636
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:10 schreef MadMaster het volgende:
Met wie denkt Geert samen te kunnen gaan regeren in een meerderheidskabinet, mocht hij weer de grootste partij worden na de verkiezingen, vraag ik me dan af...

[ afbeelding ]
Waarom zou elke partij moeten regeren? Je kunt toch ook vanuit de oppositie proberen wat invloed uit te oefenen? Of in elk geval tegen dingen te stemmen die je niet ziet zitten, voor dingen te stemmen die je wel ziet zitten en via moties proberen wat bij te sturen?
pi_217902661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik denk het niet, zou me niks verbazen als we een 2012 scenario krijgen, met veel strategisch stemgedrag
Daarom denk ik ook misschien dat ik toch voor PVDA ga..... dat zullen de meeste doen ik

maar ik twijfel nog

Dan ga ik voor het eerste keer links stemmen in mijn leven omdat rechts er een zooitje van heeft gemaakt
pi_217902673
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou elke partij moeten regeren? Je kunt toch ook vanuit de oppositie proberen wat invloed uit te oefenen? Of in elk geval tegen dingen te stemmen die je niet ziet zitten, voor dingen te stemmen die je wel ziet zitten en via moties proberen wat bij te sturen?
Zeker waar.
Maar de positie die Geert had (37 zetels en 3 rechtste partners) gaat ie waarschijnlijk niet meer krijgen.
Een betere positie om zn idealen uit te dragen gaat ie waarschijnlijk niet krijgen.

En toch lukte het niet. Vanwege 2 redenen.
1) de uitvoerders waren prutsers.
2) de plannen waren onmogelijk.

Maar Geert kan prima vanuit de oppositie dingen proberen te regelen, maar weinig partijen die daar een plek in de regering voor opgeven.
pi_217902686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:14 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook misschien dat ik toch voor PVDA ga..... dat zullen de meeste doen ik

maar ik twijfel nog

Dan ga ik voor het eerste keer links stemmen in mijn leven omdat rechts er een zooitje van heeft gemaakt
Dat zou nog enigszins logisch zijn ook.

Er zijn namelijk nog legio mensen die rechts stemmen omdat links er een zooitje van heeft gemaakt. (Al zijn ze al 20 jaar niet meer aan de macht)
pi_217902707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 15:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vrees het ook ja. Van de andere kant PvdD groeit gestaag en in Nederland is er wel vaker een onverwachte verrassing.
pi_217902715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zeker waar.
Maar de positie die Geert had (37 zetels en 3 rechtste partners) gaat ie waarschijnlijk niet meer krijgen.
Een betere positie om zn idealen uit te dragen gaat ie waarschijnlijk niet krijgen.

Maar Geert kan prima vanuit de oppositie dingen proberen te regelen, maar weinig partijen die daar een plek in de regering voor opgeven.
Daarvoor zou hij denk ik moeten wachten tot de Eerste Kamer verkiezingen. Met zijn 4 zetels daar kan hij nou niet echt veel bereiken als oppositie partij. Met een meerderheidskabinet zit je als oppositie partij in de Tweede Kamer er wel een beetje voor de sier.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:19:35 #175
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217902731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan heeft Geert het weer niet in eigen hand, net zoals tijdens de jaren voor het laatste kabinet. Als oppositie partij zal je af en toe een succesje behalen met een motie, maar over de uitgangspunten van het het kabinetsbeleid heb je in beginsel niets te zeggen.
Dus 5 of 30 zetels er bij in de peiling, het boeit niet echt. Alle euforie is slechts voor de bühne...
pi_217902733
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:10 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]
Hij gaat voor 76 zetels of niks. Zal gelukkig wel niks worden dus. Blijft bizar dat mensen op die clown stemmen. Met Baudet heb je zelfs nog meer kans dat hij iets bereikt politiek gezien.
Daarbij VVD met Yesilgoz gaat echt wel met hem regeren als ze dat over rechts kunnen.
pi_217902872
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zeker waar.

Nee, dat zeker niet. Hij zal waarschijnlijk zetels gaan verliezen. En twee van z'n partners (NSC en BBB) gaan bijna compleet weggevaagd worden.

En hij is voor de tweede keer eruit gestapt, waarmee hij toch een beetje het imago van een wegloper heeft gekregen.
pi_217902883
quote:
Van Vroonhoven niet zeker of ze nog wel lijsttrekker wil worden van NSC

Nicolien van Vroonhoven twijfelt of ze nog wel lijsttrekker wil worden van NSC. Tegen Nieuwsuur zei ze vanmiddag dat ze daar op dit moment "een ei over aan het leggen is". Ze wil op korte termijn de knoop doorhakken.

Van Vroonhoven (54) volgde in april Pieter Omtzigt op als fractievoorzitter van regeringspartij NSC. Toen zei ze nog dat ze graag de lijst wilde trekken bij de eerstvolgende verkiezingen. Inmiddels, na de val van het kabinet, komt ze daarvan terug. "De leden gaan er in eerste instantie over. En ik moet mijn ei er ook nog over leggen." Verdere toelichting gaf ze niet.
https://nos.nl/artikel/25(...)r-wil-worden-van-nsc

Zo te lezen haakt Nicolien af, maar wordt het pas formeel bekend als ze kunnen aankondigen hoe NSC de positie van lijsttrekker wil opvullen. Ik gok dat er een lijsttrekkersverkiezing komt, tenzij één van de ministers de kar wil trekken.
pi_217902948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 16:34 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)r-wil-worden-van-nsc

Zo te lezen haakt Nicolien af, maar wordt het pas formeel bekend als ze kunnen aankondigen hoe NSC de positie van lijsttrekker wil opvullen. Ik gok dat er een lijsttrekkersverkiezing komt, tenzij één van de ministers de kar wil trekken.
Van Vroonhoven heeft het gewoon niet, en dat heeft ze waarschijnlijk zelf ook wel door.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 16:48:24 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217903050
Sja het is nogal een achterhoedegevecht dat hele NSC.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')