abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217900657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat vind ik op zich nog wel logisch dat je daar resultaten wilt gaan boeken. Een belangrijk punt, Faber heeft niks gedaan en je weet dat het zo'n beetje de enige kaart van Wilders is die hij in de campagne kan gaan spelen.

Maar uiteindelijk denk ik dat Mona dat prima kan. Dan moet je daar ook weer niet al teveel tamtam over gaan maken.
VVD heeft Faber ook de hand boven het hoofd gehouden.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:27:25 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217900760
Welke 5 wetten die onze regering de afgelopen 20 jaar heeft doorgevoerd zijn we eigenlijk het meest blij mee of trots op?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:38:13 #96
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_217900836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:19 schreef Japepk het volgende:
Ik snap ook niet waar de obsessieve haat richting Timmermans vandaan komt.
Voor de buhne, ze moet rechtse kiezers behouden/afpakken en dan is Timmermans een goede boksbal als personifiëring van het linkse gevaar. Na de verkiezingsuitslag schikt zij zich toch in een eventueel regeren met Frans. Afhankelijk van hoe goed het CDA scoort en heel eventueel JA21 als Coenradi daarbij gaat en veelvuldig op tv voor ze komt.
enkelband
pi_217900915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 10:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Sowieso extreem belachelijk dat er in een nachtelijke koehandelsessie met miljarden is geschoven zonder dat hier uitgewerkt beleid onder lag.
Te meer omdat de vakministers er niet bij betrokken zijn terwijl 3 van de 4 aanwezige partijen helemaal geen doorgerekend programma met doordachte maatregelen hadden.

Als men daar met een doorgerekend en doordacht programma zit en dus kunt onderbouwen hoeveel een maatregel ongeveer kost, hoe dat uitvoerbaar is en met een verhaal waar dat geld gevonden kan worden is er ook al een ander verhaal.

Daarom kon de VVD ze op financieel gebied daar en tijdens de formatie ook moeiteloos ringeloren, er zat daar 1 voorbereide partij aan tafel die haar huiswerk had gemaakt en 3 partijen die maar wat improviseerden op een onverwachte vraag van de leraar.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:01:43 #98
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901038
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:27 schreef Perrin het volgende:
Welke 5 wetten die onze regering de afgelopen 20 jaar heeft doorgevoerd zijn we eigenlijk het meest blij mee of trots op?
Afschaffen leenstelsel is er één.

Maar niks echt eigenlijk. Al hebben we prima bestuur gehad het grootste deel van de tijd. Nadeel is dat je in 2002 trots kon zijn op Nederland als vooruitstrevend land, en dat er sindsdien hoofdzakelijk stagnatie en achteruitgang is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:04:01 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:47 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Te meer omdat de vakministers er niet bij betrokken zijn terwijl 3 van de 4 aanwezige partijen helemaal geen doorgerekend programma met doordachte maatregelen hadden.

Als men daar met een doorgerekend en doordacht programma zit en dus kunt onderbouwen hoeveel een maatregel ongeveer kost, hoe dat uitvoerbaar is en met een verhaal waar dat geld gevonden kan worden is er ook al een ander verhaal.

Daarom kon de VVD ze op financieel gebied daar en tijdens de formatie ook moeiteloos ringeloren, er zat daar 1 voorbereide partij aan tafel die haar huiswerk had gemaakt en 3 partijen die maar wat improviseerden op een onverwachte vraag van de leraar.
Ja absoluut, en daar is echt met vele miljarden geschoven door 4 Kamerleden en 1 minister.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:04:46 #100
38496 Perrin
pi_217901058
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Afschaffen leenstelsel is er één.

Maar niks echt eigenlijk. Al hebben we prima bestuur gehad het grootste deel van de tijd. Nadeel is dat je in 2002 trots kon zijn op Nederland als vooruitstrevend land, en dat er sindsdien hoofdzakelijk stagnatie en achteruitgang is.
Ik doe ook mijn best om er een stel te bedenken, maar eigenlijk was de afgelopen 20 jaar behoorlijk matig en zeker niet ambitieus.
pi_217901059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
En het antwoord daarop is Rutte.
Die was bereid om alles en iedereen te verkopen voor zijn eigen belang en kwam er nog mee weg ook.
Dat gaat een nieuwe leider niet snel lukken.
De "hartverwamende" en respectvolle reacties van de politiek correcte en linkse users richting Rutte bevestigen des te meer dat Rutte een ramp voor nederland is geweest.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_217901066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 09:43 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik denk dat een links kabinet niet zoveel aan hypotheekaftrek gaan veranderen

De conclusie is gewoon na dit kabinet is:

PVV is alleen maar Assielbeleid en wil heel veel geld aan grote bedrijven geven
VVD wil alleen maar heel veel geld aan grote bedrijven geven
BBB wil alleen iets voor de boeren betekenen heel veel geld aan grote agrobedrijven geven
NSC is dood

Wat heeft de normale burger hier aan gehad?

De gewone burgers is door dit beleid alleen maar veel geld kwijt geraakt aan zaken die ze eigenlijk helemaal niets boeit

Daarom verwacht ik een ruk naar links bij de komende verkiezingen.
Ik verwacht geen ruk naar links, want de gewone burger gelooft nog steeds dat links de boosdoener is
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217901078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik doe ook mijn best om er een stel te bedenken, maar eigenlijk was de afgelopen 20 jaar behoorlijk matig en zeker niet ambitieus.
De klimaatwetgeving was best ambitieus. We hebben er ook voor gezorgd koploper zonne-energie te worden, bijvoorbeeld. Ik denk dat je de afgelopen 20 jaar tekort doet. Grote veranderingen, zoals de invoering van een compleet sociaal stelsel, het instellen van algemeen kiesrecht of iedereen gelijke behandeling garanderen, zijn ook niet zo heel vaak nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:09:34 #104
38496 Perrin
pi_217901090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
De klimaatwetgeving was best ambitieus. We hebben er ook voor gezorgd koploper zonne-energie te worden, bijvoorbeeld. Ik denk dat je de afgelopen 20 jaar tekort doet. Grote veranderingen, zoals de invoering van een compleet sociaal stelsel, het instellen van algemeen kiesrecht of iedereen gelijke behandeling garanderen, zijn ook niet zo heel vaak nodig.
Ontzettend veel belangrijke zaken ook vooruitgeschoven.
pi_217901139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ontzettend veel belangrijke zaken ook vooruitgeschoven.
Er worden altijd zaken vooruit geschoven. In elk decennium. Het belangrijkste waar ik daarbij aan denk is de reden dat er in 1999 (dat is dus al ruim voor die 20 jaar) een minister van landbouw (Apotheker) opstapte omdat hij een aangepaste versie van de varkenswet van Van Aartsen, zijn voorganger, er niet doorheen kreeg. Dat probleem hebben we nooit opgelost, die vervangende wet is er nooit gekomen en nu zitten we in de problemen.

Maar klimaat, dat is niet echt vooruitgeschoven. De energietransitie ook niet. Nederland is koploper hernieuwbare energie. Dat ondanks al die vallende kabinetten steeds. Dat vind ik best iets om trots op te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:16:23 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik verwacht geen ruk naar links, want de gewone burger gelooft nog steeds dat links de boosdoener is
Goede aanpassing. De BBB doet niks voor de boer en des te meer voor de agro-industrie. 15 miljard uitkoopregeling weggeven bijvoorbeeld, slecht voor de populatie boeren, goed voor de bedrijven die een zo groot mogelijke boerensector willen.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:19:13 #107
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar klimaat, dat is niet echt vooruitgeschoven. De energietransitie ook niet. Nederland is koploper hernieuwbare energie. Dat ondanks al die vallende kabinetten steeds. Dat vind ik best iets om trots op te zijn.
Uh, niet echt hoor. _O-
pi_217901175
Als Van Aartsen zijn varkenswet had ingevoerd, zouden we die dan noemen bij de belangrijkste wetgeving uit de jaren 90? Ik denk het niet. Maar toch, wat zou die wet nu een hoop ellende hebben gescheeld. Zo kan de belangrijkste wetgeving ook wel iets zijn wat niet zo op valt, maar wat gewoon goed bestuur is geweest.
pi_217901186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Uh, niet echt hoor. _O-
We hebben de meeste zonnepanelen per inwoner in de EU. We wekken zelfs wereldwijd de meeste watt per inwoner op met zonnepanelen.

Meer dan de helft van de electriciteit in ons land komt uit hernieuwbare bronnen. Als je bedenkt waar we stonden voor het klimaatakkoord, had toen niemand je geloofd.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:25:20 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901205
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hebben de meeste zonnepanelen per inwoner in de EU. We wekken zelfs wereldwijd de meeste watt per inwoner op met zonnepanelen.

Meer dan de helft van de electriciteit in ons land komt uit hernieuwbare bronnen. Als je bedenkt waar we stonden voor het klimaatakkoord, had toen niemand je geloofd.
Qua consumentenelectriciteit hebben we een hele slag gemaakt. Maar we zijn echt verre van koploper _O-

We zaten bij de slechtste van de klas, inmiddels gemiddeld voor de EU.

De meest recente data die ik kon vinden is 2024, maar veel rapportages gebruiken zelfs nog 2022 of 2023.

https://strategicenergy.e(...)electricity-eu-2024/
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:25:26 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217901207
We zijn in ieder geval van de achterhoede richting Europese subtop geschoten wat betreft klimaatbeleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 13:28:16 #112
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901228
En ik vind het überhaupt nogal wat om te doen alsof dit per se aan goed beleid ligt, want een voorname klacht de afgelopen jaren is toch wel een continu veranderend speelveld voor de consument.

Je mag je afvragen in hoeverre dit beleid is en in hoeverre een logisch gevolg van het tot wasdom komen van een technologie. Zoals je nu ook in China ziet.
pi_217901242
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Qua consumentenelectriciteit hebben we een hele slag gemaakt. Maar we zijn echt verre van koploper _O-
Die staatjes van jou rekenen vervuilende kernenergie, waarvan het uranium winnen vervuilender is dan gas verstoken, mee.

Ik had het hierover: https://www.solarpowereur(...)tries-solar-capacity
https://energyindemand.co(...)u-country-last-year/
pi_217901250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:28 schreef Fretwork het volgende:

Je mag je afvragen in hoeverre dit beleid is en in hoeverre een logisch gevolg van het tot wasdom komen van een technologie. Zoals je nu ook in China ziet.
Want in de rest van Europa is de technologie "zonnepaneel" moeilijker bereikbaar?
pi_217901397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Want in de rest van Europa is de technologie "zonnepaneel" moeilijker bereikbaar?
Je zou hooguit kunnen zeggen dat Duitsland in tegenstelling tot NL te maken heeft met de wet van de remmende voorsprong.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:10:25 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901576
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die staatjes van jou rekenen vervuilende kernenergie, waarvan het uranium winnen vervuilender is dan gas verstoken, mee.

Ik had het hierover: https://www.solarpowereur(...)tries-solar-capacity
https://energyindemand.co(...)u-country-last-year/
"Nederland is koploper hernieuwbare energie."

Is gewoon pertinent onwaar, en dus niet eens close.

Ja, we hebben veel zonne-energie, dat is supergoed. Maar het is naar mijn inziens meer een trend geweest om zonnepanelen op je huis te leggen rond de energiecrisis dan dat hier nou decennialang goed beleid aan ten grondslag ligt.

Tevens is zonne-energie maar een klein deel van de hernieuwbare opties in de EU. Ik snap dat je kernenergie betwijfelt (al valt de absolute hoeveelheid afval natuurlijk enorm mee). Andere landen kunnen veel meer inzetten op geothermische warmte of waterkracht, en die gaan ons dan ook makkelijk voorbij. Wij hebben die exacte optie niet, maar dat is wel een voorbeeld van overheidsbeleid, wat we bij ons niet met zekerheid kunnen zeggen.

Verder gaat het over onze electriciteitsbehoefte, maar laat het buiten beschouwing dat we nog enorm veel gas en andere fossiele brandstoffen gebruiken uit niet-hernieuwbare bron. Zoals bijvoorbeeld Tata Steel, alleen al verantwoordelijk voor 4% van onze energiebehoefte.

Kortom, supergoed dat we veel zonnepanelen op onze daken leggen, maar het maakt ons verre van koploper op het gebied van hernieuwbare energie.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:13:23 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217901609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee absoluut niet, of nou ja, onze schuine daken en vlakke velden maken het wel vrij geschikt.

Maar we hebben een situatie waarin zonnepanelen nu (goedkoper, hoger rendement, veel aansluitbedrijven) voor de gemiddelde Nederlander rendabel zijn. Dat komt mijns inziens met name door de volwassen technologie en een ideaal scenario; welvarende huizenbezitters met een eigen schuin dak.

En dus niet zoals je stelt: het in de afgelopen 20 jaar voeren van goed beleid. Naar mijn mening.
pi_217901831
Dilaneffect, moet ze ook GLPvdA uitsluiten?

quote:
5 zetels erbij voor PVV, 3 eraf bij GLPvdA. De vermeend oppositieleider weet niet op de kabinetsval te kapitaliseren.
twitter

https://x.com/baspaternotte/status/1932410364647375349

dinsdag 10 juni 2025 @ 14:50:00 #119
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217901850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:46 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Eerder het Bontenbal-effect die ook de PVV heeft uitgesloten overigens. Al kreeg dat net wat minder aandacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 10 juni 2025 @ 14:53:00 #120
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217901879
quote:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!

Echt ongelofelijk hoe die PVV maar blijft groeien zogenaamd. Maar ik denk dat ze in oktober bedrogen uitkomen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 10 juni 2025 @ 14:57:03 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217901918
quote:
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]
Misschien valt met deze uitslag iets nieuws te proberen: volgens mij moet er wel een kabinet met VVD, D66, CDA en CU te formeren zijn. Zou interessant zijn om eens te kijken of zoiets zou werken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217901949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als dit een stemuitslag zou zijn zou het moeilijk formeren worden. Misschien wel onmogelijk!

Echt ongelofelijk hoe die PVV maar blijft groeien zogenaamd. Maar ik denk dat ze in oktober bedrogen uitkomen.
Ik denk dat een formatie wel mogelijk zal zijn zonder PVV. Links kan bij wijze van spreken alles bij elkaar gooien.

Ik geloof dit soort peilingen ook niet zo. De echte verkiezingsuitslag zal van factoren afhankelijk zijn. Ze zitten er bijna elke verkiezingen naast met dit soort polls.

Zeker omdat er in Nederland zoveel zwevende kiezers zijn.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217901962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Eerder het Bontenbal-effect die ook de PVV heeft uitgesloten overigens. Al kreeg dat net wat minder aandacht.
Omdat CDA al veel eerder de PVV uitgesloten heeft, zo doen fatsoenspartijen dat. Die gaan dan weer wel met Denk in het college zitten in Rotterdam. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat PVV al enige iets wil doen aan de massaimmigratie en maar blijft groeien net als de massaimmigratie.
pi_217901996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD heeft Faber ook de hand boven het hoofd gehouden.
Ja. Eigenlijk hadden ze haar al meteen weg moeten sturen. Maar ja, dan zou Geert ook moord en brand hebben geschreeuwd. Denk dat ze iets hadden van laat Faber maar wat aankloten, misschien dat het publiek dan op een gegeven moment ook wel ziet dat het allemaal vooral ligt aan een incapabele Faber en niet aan de VVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')