Helaas wel fors naar Verdonk-rechts opgeschoven ipv Neelie Kroes-rechts.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, dat misschien ook weer niet. Maar autoritairisme (is dat een woord?) is erg populair onder rechts tegenwoordig en dan heb je meer aan de PVV dan aan de PvdA natuurlijk.
Die hebben nu samen 41 zetels, dus dan zal er nog wel flink wat moeten gebeuren. Zelfs met 20 zetels van NSC en 10 van de PVV erbij redden ze het dan nog niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
CDA/VVD/D66/CU lijkt me gewoon weer realistisch
Die hebben ze zojuist aangehouden. Was ontsnapt uit een gesticht, waar ze zat wegens hoogmoedswaanzin. Verbeeldde zichzelf dat ze een capabele minister was en dat zij ‘het beleid was’. Zit nu weer in haar gecapitoneerde kamertje met haar whiteboard, waarop ze onhaalbare plannetjes schrijft en de verzorgers spelen haar ambtenaren en beloven het uit te voeren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: [..] Wie is die verwarde mevrouw?
Precies. Maar laten we de komende verkiezingscampagne niet wegwuiven. Ik denk dat er veel electoraal gaat verschuiven. De komende maanden valt er veel te winnen en te verliezen voor politieke partijen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die hebben nu samen 41 zetels, dus dan zal er nog wel flink wat moeten gebeuren. Zelfs met 20 zetels van NSC en 10 van de PVV erbij redden ze het dan nog niet.
CDA gaat flink stijgen, die krijgen er een shitload aan BBB/NSC/PVV stemmers bijquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die hebben nu samen 41 zetels, dus dan zal er nog wel flink wat moeten gebeuren. Zelfs met 20 zetels van NSC en 10 van de PVV erbij redden ze het dan nog niet.
Er kan inderdaad heel erg veel verschuiven. Bontenbal gaat het goed doen. Goede spreker, overtuigend, charismatisch. En hij krijgt sowieso al heel veel zeteltjes van het NSC erbij. Als het CDA een goede campagne neerzet, kunnen ze heel veel bereiken. Het zal er wel om hangen of hij zich uit durft te spreken tegen meer migratie. Hij zal daar een hardere lijn op moeten kiezen zoals Omtzigt deed. Migratie is nu al jaren hét speerpunt van de kiezer. 90% van de mensen in Nederland wil minder migratie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. Maar laten we de komende verkiezingscampagne niet wegwuiven. Ik denk dat er veel electoraal gaat verschuiven. De komende maanden valt er veel te winnen en te verliezen voor politieke partijen.
Als iemand wiens partner keer op keer vreemd is gegaan, maar nu toch echt te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Ook bij Svenop1 blijft Yesilgoz weigeren te zeggen dat ze niet meer met PVV om tafel gaat.
Schoof: “Houden we het onder ons, met alleen een drankje en een hapje in de plenaire zaal, of kondigen we een nationale feestdag af?”quote:Kabinet komt 13.30 bij elkaar na exit PVV
Het kabinet komt vanmiddag om 13.30 uur bij elkaar voor een ingelaste ministerraad nadat de PVV de stekker uit de coalitie heeft getrokken. Daar moet bepaald worden hoe het verder moet, nu PVV-leider Wilders heeft gezegd dat zijn bewindspersonen (vijf ministers en vier staatssecretarissen) uit het kabinet stappen.
Dat zegt genoeg. Hypocriete vrouw.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:45 schreef miss_sly het volgende:
Ook bij Svenop1 blijft Yesilgoz weigeren te zeggen dat ze niet meer met PVV om tafel gaat.
Ach..quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Wilders niet bevoegd om bewindslieden terug te trekken' - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86547092
Gaat Coenradi daarnaar luisteren?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schoof: “Houden we het onder ons, met alleen een drankje en een hapje in de plenaire zaal, of kondigen we een nationale feestdag af?”
Dat weet toch iedereen. En hij heeft ook geen dreigement, hij kan bewindslieden niet uit de partij zetten als ze blijven zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Wilders niet bevoegd om bewindslieden terug te trekken' - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86547092
Op zich wel een juiste vraag die je daar stelt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:30 schreef TAmaru het volgende:
Politiek gezien is vorming van een volgend kabinet nu wel heel lastig geworden. Wie wil nog met Wilders samenwerken nu hij opnieuw vroegtijdig de stekker uit een kabinet heeft getrokken?
Mee eens, zal wel een lastige formatie worden.quote:En welke kabinetten zijn er verder nog te vormen? Vorming van een rechts kabinet zal heel erg lastig worden. Misschien als FvD op de een of andere manier veel zetels weet te halen, maar volgens mij wil ook niemand daarmee samenwerken. Misschien als PVV en VVD samen 76 zetels halen, maar die kans lijkt nihil.
En linksom of door het midden kan ook bijna niet meer, omdat je bij Timmermans tegenwoordig ook GL erbij krijgt. De VVD wil natuurlijk niet met GL samenwerken. Links zal ook wel geen meerderheid krijgen op zich, zonder de VVD.
De enige uitweg uit de impasse is misschien een heel erg groot CDA. Dan gaan we weer terug naar de tijd dat VVD en CDA samen regeerden. Dan moet CDA wel 25 zetels halen en VVD 40 denk ik, en dan hopen dat D66 er 11 haalt. Kans lijkt me ook klein.
Sterker nog, ze zijn niet eens lid van de PVV.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet toch iedereen. En hij heeft ook geen dreigement, hij kan bewindslieden niet uit de partij zetten als ze blijven zitten.
Ik denk ook dat bijvoorbeeld Coenradie gewoon blijft, Beljaarts misschien ook wel.
Zoals je het zelf zegt ligt het probleem wel degelijk bij Wilders en de PVV zelf. Wilders en zijn marionette Faber zijn gewoon gierend incompetent.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Op zich wel een juiste vraag die je daar stelt.
Het echte probleem zit echter niet bij de PVV en Wilders maar bij de andere partijen die nu moord en brand schreeuwen en die er niet mee om kunnen gaan dat er eerlijkheid aan de kiezers wordt geboden. Want dat is er uiteindelijk aan de hand, de PVV kan zijn beloften aan de kiezers niet waarmaken en trekt tijdig zijn conclusies.
Dat zijn we niet gewend in dit land en daarom veel krokodillentranen over landsbelang en kiezers in de steek laten.
.
[..]
Mee eens, zal wel een lastige formatie worden.
Als het CDA de juiste toon weet te treffen, kunnen ze volgens mij een berg strategische kiezers aantrekken die snakken naar stabiliteit en een stevig centrum-rechts blok.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er kan inderdaad heel erg veel verschuiven. Bontenbal gaat het goed doen. Goede spreker, overtuigend, charismatisch. En hij krijgt sowieso al heel veel zeteltjes van het NSC erbij. Als het CDA een goede campagne neerzet, kunnen ze heel veel bereiken. Het zal er wel om hangen of hij zich uit durft te spreken tegen meer migratie. Hij zal daar een hardere lijn op moeten kiezen zoals Omtzigt deed. Migratie is nu al jaren hét speerpunt van de kiezer. 90% van de mensen in Nederland wil minder migratie.
Wij in POL (en juristen) weten dat wel ja, maar zeker niet iedereenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weet toch iedereen. En hij heeft ook geen dreigement, hij kan bewindslieden niet uit de partij zetten als ze blijven zitten.
Ik denk ook dat bijvoorbeeld Coenradie gewoon blijft, Beljaarts misschien ook wel.
Ze kunnen idd niks anders dan roeptoeteren. Beleid maken en dingen beter maken zijn ze niet toe in staat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals je het zelf zegt ligt het probleem wel degelijk bij Wilders en de PVV zelf. Wilders en zijn marionette Faber zijn gewoon gierend incompetent.
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het CDA de juiste toon weet te treffen, kunnen ze volgens mij een berg strategische kiezers aantrekken die snakken naar stabiliteit en een stevig centrum-rechts blok.
Veel kiezers willen voorkomen dat een linksgezinde coalitie de koers bepaalt.
Een krachtig CDA-profiel (uitgesproken op migratie, degelijk op bestuur) kan het vertrouwen winnen van de zwevende kiezer die zoekt naar balans en daadkracht.
Ja het is zeker geen gelopen race, maar de komende campagne gaat voor veel partijen echt ergens om.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.
De VVD is de vorige verkiezingen al in de valkuil getrapt door vol op het migratie-orgel te gaan hengsten en daarmee de PVV de overwinning te bezorgen en ze zijn nu weer als de dood om als 'soft' neergezet te worden. Als ze nou eens gewoon een realistisch verhaal zouden houden en aangeven dat het best mogelijk is om een strenger migratiebeleid te voeren waarbij ook veel op Europees niveau geregeld zou moeten worden en niet vast blijven houden aan Fort Hollandia-fantasietjes en daarbij ook eerlijk zijn dat je veel minder controle hebt over instroom dan een Wilders verkoopt, dan zou ik dat wel kunnen waarderen. In plaats daarvan blijven ze lekker in Fabeltjesland leven.quote:
Ik bedoel dat je veel aannames doet. Vooral die middelste zin.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is zeker geen gelopen race, maar de komende campagne gaat voor veel partijen echt ergens om.
Daar kijk ik wel naar uit.
Dat was wel te verwachten. Die is nogal trouw aan Wildersquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:55 schreef miss_sly het volgende:
Agema stopt in ieder geval, zeggen ze nu.
Geef mij die linksgezinde coalitie maar hoor. Maar 'links' is niet overal even populair..quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je veel aannames doet. Vooral die middelste zin.
Dat, maar ik denk ook omdat het toch wel erg moeilijk blijkt om minister te zijn en dingen te doen. Ze kan er nu mooi eerder mee stoppen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten. Die is mogal trouw aan Wilders
Erg mooi.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:55 schreef miss_sly het volgende:
Agema stopt in ieder geval, zeggen ze nu.
Ja dat zou leuk zijn als ze weer een realistisch verhaal gaan vertellen. Het zal meer blijven bij 10.000 keer de Hard Werkende Nederlander noemen de HWN. Beetje lullen over hoe ze altijd verantwoording nemen terwijl ze de verantwoording van dit kabinet wat niks presteerde afschuiven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VVD is de vorige verkiezingen al in de valkuil getrapt door vol op het migratie-orgel te gaan hengsten en daarmee de PVV de overwinning te bezorgen en ze zijn nu weer als de dood om als 'soft' neergezet te worden. Als ze nou eens gewoon een realistisch verhaal zouden houden en aangeven dat het best mogelijk is om een strenger migratiebeleid te voeren waarbij ook veel op Europees niveau geregeld zou moeten worden en niet vast blijven houden aan Fort Hollandia-fantasietjes en daarbij ook eerlijk zijn dat je veel minder controle hebt over instroom dan een Wilders verkoopt, dan zou ik dat wel kunnen waarderen. In plaats daarvan blijven ze lekker in Fabeltjesland leven.
Lekker de boel de boel laten deze zomerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat, maar ik denk ook omdat het toch wel erg moeilijk blijkt om minister te zijn en dingen te doen. Ze kan er nu mooi eerder mee stoppen.
Niet heel gek toch? Als je ze nu al uitsluit staat je onderhandelingspositie met cda/PvdA al meteen onder druk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:45 schreef miss_sly het volgende:
En ze is ziekquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat, maar ik denk ook omdat het toch wel erg moeilijk blijkt om minister te zijn en dingen te doen. Ze kan er nu mooi eerder mee stoppen.
Die gasten doen alles wat wilders zegt, dus dit zal niet veel uitmakenquote:11:28 • gedeelde update
Deel deze update
'Wilders niet bevoegd om bewindslieden terug te trekken'
PVV-leider Wilders zei vanochtend dat alle bewindslieden van zijn partij zich terugtrekken uit het kabinet. Volgens Wim Voermans, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden, is Wilders helemaal niet bevoegd om dat te doen.
Ministers en staatssecretarissen beslissen zelf of ze blijven zitten in een demissionair kabinet, zegt Voermans tegen persbureau ANP. "Wilders is niet bevoegd ze te ontslaan, dat kan alleen de koning doen." Toch verwacht hij wel dat de meeste PVV-bewindslieden gehoor geven aan de oproep van Wilders. "Maar wat gaat staatssecretaris Coenradie doen? Of minister Madlener? Hij heeft nog een grote opgave. Ze maken hun eigen afweging."
Het gebeurt volgens Voermans wel vaker dat bewindslieden direct opstappen als een kabinet ten val komt. Op hun plaats kan dan een demissionair minister worden aangewezen. Ook kunnen vrijgevallen portefeuilles worden verdeeld over andere bewindslieden.
Dat is zo maar linkse partijen zijn net zo goed niet eerlijk. Migratie is geen oplossing voor de economie op de lange termijn en je moet ook qua opvang een limiet aan capaciteit durven te benoemen. De potentiële aanwas overstijgt tientallen malen de draagkracht van Nederland en de instabiliteit neemt niet af wereldwijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VVD is de vorige verkiezingen al in de valkuil getrapt door vol op het migratie-orgel te gaan hengsten en daarmee de PVV de overwinning te bezorgen en ze zijn nu weer als de dood om als 'soft' neergezet te worden. Als ze nou eens gewoon een realistisch verhaal zouden houden en aangeven dat het best mogelijk is om een strenger migratiebeleid te voeren waarbij ook veel op Europees niveau geregeld zou moeten worden en niet vast blijven houden aan Fort Hollandia-fantasietjes en daarbij ook eerlijk zijn dat je veel minder controle hebt over instroom dan een Wilders verkoopt, dan zou ik dat wel kunnen waarderen. In plaats daarvan blijven ze lekker in Fabeltjesland leven.
Ik zie linkse partijen ook nog wel aangeven strenger te zijn op migratie en een coalitie vormen met een herboren CDA. De rechtse coalitie probeerde de problemen op de verkeerde manier op te lossen en het instant houden van de opvangcrisis was onderdeel van het beleid (reden van bestaan PVV immers). Een middencoalitie met pragmatische politici kan dit veel beter. Dat gezeik op links altijdquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er kan inderdaad heel erg veel verschuiven. Bontenbal gaat het goed doen. Goede spreker, overtuigend, charismatisch. En hij krijgt sowieso al heel veel zeteltjes van het NSC erbij. Als het CDA een goede campagne neerzet, kunnen ze heel veel bereiken. Het zal er wel om hangen of hij zich uit durft te spreken tegen meer migratie. Hij zal daar een hardere lijn op moeten kiezen zoals Omtzigt deed. Migratie is nu al jaren hét speerpunt van de kiezer. 90% van de mensen in Nederland wil minder migratie.
CDA + PvdA/GL zou wel op iets van 60 zetels kunnen komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef mij die linksgezinde coalitie maar hoor. Maar 'links' is niet overal even populair..
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts. Maar goed, links heeft al decennia niet meer echt geregeerd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:52 schreef Perrin het volgende:
Ik ben het deels wel met je eens, maar vind ook dat Wilders realistisch zou moeten zijn. Rechtser dan nu gaat het kabinet niet snel meer worden. NSC is nu weg; CDA gaat nooit met de PVV samenwerken. Misschien denkt Wilders nu 50 zetels te gaan krijgen, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. En dan nog kan hij nooit formeren waarschijnlijk. Het probleem is gewoon dat er aan het asielprobleem maar moeilijk écht iets te doen valt door de open grenzen en EU-wetten en internationale verdragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Op zich wel een juiste vraag die je daar stelt.
Het echte probleem zit echter niet bij de PVV en Wilders maar bij de andere partijen die nu moord en brand schreeuwen en die er niet mee om kunnen gaan dat er eerlijkheid aan de kiezers wordt geboden. Want dat is er uiteindelijk aan de hand, de PVV kan zijn beloften aan de kiezers niet waarmaken en trekt tijdig zijn conclusies.
Dat zijn we niet gewend in dit land en daarom veel krokodillentranen over landsbelang en kiezers in de steek laten.
.
[..]
Mee eens, zal wel een lastige formatie worden.
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jetten denkt dat we balen om weer naar de stembus te mogen? Lang geleden dat ik zo graag wilde gaan!
Ben erg benieuwd of ze het aandurven om hard in te zetten op minder migratie. Want voorheen was het CDA nogal van "christelijke waarden" en "medemenselijkheid"...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het CDA de juiste toon weet te treffen, kunnen ze volgens mij een berg strategische kiezers aantrekken die snakken naar stabiliteit en een stevig centrum-rechts blok.
Een krachtig CDA-profiel (uitgesproken op migratie, degelijk op bestuur) kan het vertrouwen winnen van de zwevende kiezer die zoekt naar balans en daadkracht.
Heel benieuwd hoe de komende CDA-campagne eruit gaat zien.
Meestal krijgen dat soort partijen nog 1 zetel en dan daarna 0.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik gun ze wel 1 zetel. Dan valt er nog wat te lachen.
Ohja, die zielige mevrouw van het debat moet maar een Onlyfans beginnen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tevens RIP verlaging eigen risico.
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
CDA + PvdA/GL zou wel op iets van 60 zetels kunnen komen.
Beter. Zie de maatregelen van Cohen. Zij bereikten tenminste iets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts.
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:01 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zal het nog niet meevallen de schijnwerper op migratie te houden. Ik denk dat de NAVO en Rusland belangrijker worden.
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Prima, net zoals RIP bevriezing sociale huur.
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, en dus kan Yeşilgöz gewoon zeggen "ik regeer alleen met partijen die vol achter ons buitenlandbeleid staan, dat staat de PVV momenteel niet".
Buitenlandbeleid en defensie zijn de hoofdthema's, als het niet tijdens de verkiezingen is dan wel tijdens de formatie.
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, D66 en PvdD erbij gooien en je hebt een mooi kabinet waarmee je vooruit kan kijken.
Ja man het is wishful thinking dat ik meer zin heb om te stemmen heb dan de afgelopen verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Sorry, ik vind dit erg klinken als ‘wishful thinking’.
Klopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?
Dat is toch ook nooit stabiel joh. En CDA gaat dat echt nooit doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
Na deze regeerperiode met Wilders en hoe hij zich gedroeg en nu de stekker eruit trekt, ja, dan is het wel gek als je niet zegt "tot hier en niet verder, dit is een avontuur dat we niet gaan overdoen".quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet heel gek toch? Als je ze nu al uitsluit staat je onderhandelingspositie met cda/PvdA al meteen onder druk.
Ze varen de laatste tijd best een realistische koers, ook qua defensie, support aan Oekraïne, etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.
En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb jaren op ze gestemd.
Een verlaging van het eigen risico dat net zoveel verhoging van de zorgpremie oplevert hebben ook chronisch zieken niks aan. Beter is het hele systeem omgooien, de premie fors omlaag en het deel via de werkgever/werknemerspremies fors omhoog. Kan ook de zorgtoeslag weg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt geen aandoening waar je medicijnen voor moet slikken, neem ik aan?
Nouja dat vind ik onzin. BBB is net zo leip en die konden ook regeren. PVV is nog leiper en die konden al 2 keer regeren. FvD is nog leiper en die konden de grootste partij in het land worden. Dus je zult met meer moeten komen om mij te overtuigen dat PvdD onmogelijk ooit kan regeren dan ze zonder enige reden gekkies noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
PvdD gaat NOOIT meeregeren. Niemand zit op die gekkies te wachten.
En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb jaren op ze gestemd.
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat onzin is. Links kan asielcrisis minstens zo goed aanpakken als rechts. Maar goed, links heeft al decennia niet meer echt geregeerd.
Vooral NSC en BBB hebben daar wel belang bij. Die gaan bij verkiezingen immers heel veel inleveren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
Dat is echt een hoofdthema op de formatietafel, Nederland wil een leider zijn hierin. Tijdens de verkiezingen zal het waarschijnlijk minder spelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, defensie... totdat mensen dat echt in hun portemonnee gaan voelen.
Ik let liever op de plannen en de speerpunten in de campagne dan de stoelendans van poppetjes en partijen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat VVD in de campagne voor een rechts kabinet gaat zonder PVV, dus VVD + CDA + BBB + JA21 (+ NSC + SGP). Die hopen samen met BBB en JA21 misschien wat zetels van de PVV af te snoepen. Optie 2 zou wel voortzetting van Rutte III + Rutte IV coalitie zijn en laatste, maar misschien realistische optie middenkabinet met PvdA/GL + CDA.
HOE DAN?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.
Timmermans heeft dat al uitgesloten, dus zullen ze geen meerderheden vinden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Zou het niet interessant zijn voor de resterende coalitie om in het landsbelang een poging te doen om door te regeren? Als de oppositie daar niet op ingaat, dan kan je dat tijdens de verkiezingen gebruiken. Zo van: uit het landbelang hebben we de hand uitgestoken, maar deze partijen wilden niet eens praten. Onverantwoord. Zoiets.
Timmermans sluit het heel hard uit. Dan is het meteen wel klaar eigenlijk. Of zou Wilders wel willen gedogen? Lijkt me dat hij ook op verkiezingen aanstuurt toch.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
VRAGEN NAAR DE BEKENDE WEG !quote:
Er is nog nooit een "welkom in mijn land" beleid geweest qua asiel, wel qua arbeidsmigranten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Links bepaalt zonder regeringsverantwoordelijkheid al decennia hoe het er in dit land aan toe gaat. Ik heb op gebied van asiel en migratie nog nooit wat anders van ze gezien dan "welkom in mijn land" voor hele hordes onrendabelen en vooral veel afgeven op arbeidsmigranten.
Ok je roept maar wat omdat je denkt dat het tof klinkt.quote:
We kunnen en willen daar zeker geen leider in zijn. Heb je gezien hoe hard landen als Duitsland en Polen daarin committeren? Als je dat wil leiden zou dat gigantisch kostbaar en zinloos zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is echt een hoofdthema op de formatietafel, Nederland wil een leider zijn hierin. Tijdens de verkiezingen zal het waarschijnlijk minder spelen.
Reptilians. Hypnose via de NOS (Pino is gevaarlijker dan je denkt)….quote:
Timmermans is er namelijk ook niet voor het landsbelang. Hij gebruikt het woord allen maar op het moment dat hij anderen de maat kan nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Timmermans heeft dat al uitgesloten, dus zullen ze geen meerderheden vinden.
En toch weet hij al decennia zonder regeringsverantwoordelijkheid te bepalen hoe het er in dit land aan toe gaat, niet waar?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Timmermans is er namelijk ook niet voor het landsbelang. Hij gebruikt het woord allen maar op het moment dat hij anderen de maat kan nemen.
Ja, de VVD is hier de bepalende factor. Die willen misschien nu uitstralen: wij zijn er echt voor het landsbelang en Wilders is onverantwoord. De VVD heeft de kaarten in handen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vooral NSC en BBB hebben daar wel belang bij. Die gaan bij verkiezingen immers heel veel inleveren.
Hij kan dat nu wel al roepen, maar ik zou het gewoon alsnog proberen. Dat je hem uitnodigt voor een gesprek en hij dan niet komt opdagen. Dan kan je later zeggen: we hebben het geprobeerd, maar meneer Timmermans wilde zelfs niet praten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Timmermans heeft dat al uitgesloten, dus zullen ze geen meerderheden vinden.
Heel goed. Je leert het al.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En toch weet hij al decennia zonder regeringsverantwoordelijkheid te bepalen hoe het er in dit land aan toe gaat, niet waar?
Eerder als een wanhoopspoging.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:08 schreef Jojoke het volgende:
Ja. En bij BBB en NSC valt veel te halen. Je moet er alleen nog wel 25 zetels of zo bij zien te vinden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, de VVD is hier de bepalende factor. Die willen misschien nu uitstralen: wij zijn er echt voor het landsbelang en Wilders is onverantwoord. De VVD heeft de kaarten in handen.
[..]
Dat laatste is toch niet echt geloofwaardig? Je kan er met gelijkgestemden niet uitkomen en dan nodig je iemand uit die verder van je af staat en dan kritiek leveren als degene daar geen zin in heeft?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, de VVD is hier de bepalende factor. Die willen misschien nu uitstralen: wij zijn er echt voor het landsbelang en Wilders is onverantwoord. De VVD heeft de kaarten in handen.
[..]
Hij kan dat nu wel al roepen, maar ik zou het gewoon alsnog proberen. Dat je hem uitnodigt voor een gesprek en hij dan niet komt opdagen. Dan kan je later zeggen: we hebben het geprobeerd, maar meneer Timmermans wilde zelfs niet praten.
Precies ze konden hun eigen deel al niet bolwerken hoe moeten ze dan mensen vinden om nog meer hooi op de vork te nemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:18 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Eerder als een wanhoopspoging.
En het lost niets op. Je hebt nog steeds BBB wat niets wil op stikstof of klimaat, die pensioenpyromaan van de NSC en niet al te competente bestuurders als Wiersma.
Dus wat levert dat de oppositie op? Opdraaien voor alle pijn in de begroting van de aankomende defensieverhoging waar Wilders nu voor wegrent?
Dit inderdaad. Daarom gewoon negeren, meneer beantwoord zelf ook menig vraag die hem wordt gesteld niet.quote:
Natuurlijk wil Timmermans niet praten. En terecht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Hij kan dat nu wel al roepen, maar ik zou het gewoon alsnog proberen. Dat je hem uitnodigt voor een gesprek en hij dan niet komt opdagen. Dan kan je later zeggen: we hebben het geprobeerd, maar meneer Timmermans wilde zelfs niet praten.
Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is een regering met de PVV ook wel verkeken. Dus ze moeten er toch uitkomen met de GL-PvdA en CDA. Voor of na nieuwe verkiezingen. Dan is het best interessant om in ieder geval een poging te doen voordat je gelijk weer nieuwe verkiezingen uitschrijft. Ik denk dat de mensen in het land het wel waarderen als er een poging wordt gedaan om verkiezingen te voorkomen. De meeste mensen vooral moeite met de PVV, en niet direct met de VVD, NSC of BBB (behalve misschien minister Wiersma).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat laatste is toch niet echt geloofwaardig? Je kan er met gelijkgestemden niet uitkomen en dan nodig je iemand uit die verder van je af staat en dan kritiek leveren als degene daar geen zin in heeft?
Ik zou het in het geheel NIET waarderen in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is een regering met de PVV ook wel verkeken. Dus ze moeten er toch uitkomen met de GL-PvdA en CDA. Voor of na nieuwe verkiezingen. Dan is het best interessant om in ieder geval een poging te doen voordat je gelijk weer nieuwe verkiezingen uitschrijft. Ik denk dat de mensen in het land het wel waarderen als er een poging wordt gedaan om verkiezingen te voorkomen. De meeste mensen vooral moeite met de PVV, en niet direct met de VVD, NSC of BBB (behalve misschien minister Wiersma).
Het CDA gaat dat nooit doen, ze zullen demissionair het hoogst nodige steunen en niet meer dan dat. Met nieuwe verkiezingen krijgen ze veel meer zetels en daarmee kunnen ze meer invloed uitoefenen. Ook de BBB is een sta-in-de-weg, het stikstof dossier gaat nooit opgelost worden met deze partij. De NSC met het districtenstelsel en constitutioneel hof zit ook niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is een regering met de PVV ook wel verkeken. Dus ze moeten er toch uitkomen met de GL-PvdA en CDA. Voor of na nieuwe verkiezingen. Dan is het best interessant om in ieder geval een poging te doen voordat je gelijk weer nieuwe verkiezingen uitschrijft. Ik denk dat de mensen in het land het wel waarderen als er een poging wordt gedaan om verkiezingen te voorkomen. De meeste mensen vooral moeite met de PVV, en niet direct met de VVD, NSC of BBB (behalve misschien minister Wiersma).
Veel mensen wel denk ik. Dan kan je denken aan termen als:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou het in het geheel NIET waarderen in ieder geval.
En laat ze daar maar openlijk voor uitkomen. Dat ze het partijbelang belangrijker vinden dan het landsbelang.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het CDA gaat dat nooit doen, ze zullen demissionair het hoogst nodige steunen en niet meer dan dat. Met nieuwe verkiezingen krijgen ze veel meer zetels en daarmee kunnen ze meer invloed uitoefenen. Ook de BBB is een sta-in-de-weg, het stikstof dossier gaat nooit opgelost worden met deze partij. De NSC met het districtenstelsel en constitutioneel hof zit ook niemand op te wachten.
Het enige mogelijke vervolg is verkiezingen.
Nou, ik denk het écht nietquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Veel mensen wel denk ik. Dan kan je denken aan termen als:
In het landsbelang is er nu een missionair kabinet nodig. Hier is onze uitgestoken hand om te kijken wat er mogelijk. We moeten over onze schaduw heen springen. Het land moet geregeerd worden. Nieuwe verkiezingen lossen niets op. Laten we samen als volwassen mensen in ieder geval met elkaar in gesprek gaan. Etc etc.
Demissionair zegt helemaal niet dat er niets meer kan. Het hangt er vooral vanaf welke onderwerpen controversieel verklaard worden en dat bepaalt de tweede kamer bij meerderheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In het landsbelang is er nu een missionair kabinet nodig. Hier is onze uitgestoken hand om te kijken wat er mogelijk. We moeten over onze schaduw heen springen. Het land moet geregeerd worden. Nieuwe verkiezingen lossen niets op. Laten we samen als volwassen mensen in ieder geval met elkaar in gesprek gaan. Etc etc.
De BBB weg willen hebben is het landsbelang.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En laat ze daar maar openlijk voor uitkomen. Dat ze het partijbelang belangrijker vinden dan het landsbelang.
Zeg dat tegen Wildersquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En laat ze daar maar openlijk voor uitkomen. Dat ze het partijbelang belangrijker vinden dan het landsbelang.
En dat voor een kabinet dat werkelijk niets voor elkaar heeft gekregen. Als je dus helemaal niets doet, is er geen verschil. Laten we even hopen dat Wilders hierop wordt afgerekend, want eens te meer blijkt hij een onbetrouwbare partner te zijn. Dat zie je alleen al aan het Twittergedrag van Wilders, nota bene tijdens de besprekingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad niet teveel controversieel verklaren, maar wel gewoon voor verkiezingen gaan. BBB moet daar weg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Demissionair zegt helemaal niet dat er niets meer kan. Het hangt er vooral vanaf welke onderwerpen controversieel verklaard worden en dat bepaalt de tweede kamer bij meerderheid.
Het probleem is dat er nogal wat zetels ontbreken in deze configuratie om plannen daadwerkelijk door het parlement te krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in het land het wel waarderen als er een poging wordt gedaan om verkiezingen te voorkomen. De meeste mensen vooral moeite met de PVV, en niet direct met de VVD, NSC of BBB (behalve misschien minister Wiersma).
Het is goed met ze. Timmermans ziet ze aankomenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er komt gewoon een stemming of er nieuwe verkiezingen moeten komen. En die haalt een ruime meerderheid met PVV, GL-PvdA, D66, CDA, SP, CU, PvdD, Denk en waarschijnlijk ook de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit kabinet is gevallen ivm partijbelang, door een meneer die niet eens in het kabinet zat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Jojoke het volgende:
Dat ze het partijbelang belangrijker vinden dan het landsbelang.
jE kUnT 2.5 MiLjOeN KiEzErS NiEt nEgErEnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:40 schreef TheVulture het volgende:
Nu al weer zin in Dilan die de schuld bij de PVV legt maar vergeet dat alleen zij en haar partij dit broddelwerkkabinet hebben mogelijk gemaakt door de deur voor Wilders open te zetten
Maar er is geen goede reden om het niet in ieder geval te proberen. De coalitie die we waarschijnlijk na de verkiezingen krijgen, is nu ook al mogelijk. Dus tenzij je partijbelang boven landsbelang stelt, is er geen reden om niet nu al een poging te wagen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat er nogal wat zetels ontbreken in deze configuratie om plannen daadwerkelijk door het parlement te krijgen.
Je komt er niet met wat steun van randpartijen als SGP of JA21, het kabinet heeft eigenlijk de steun van GL-PvdA nodig. En die hebben al uitgesloten dat ze daaraan gaan meewerken.
De PVV is niet meer relevant. Het gaat erom wat de resterende coalitie en oppositie nu doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit kabinet is gevallen ivm partijbelang, door een meneer die niet eens in het kabinet zat.
Zij hebben hem ook veel te veel ruimte gegeven voor iemand die niet eens in het kabinet zat. Hij liet zien telkens een schoft te zijn en het kabinet ging vrolijk door, Echt een onwerkbare situatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:40 schreef TheVulture het volgende:
Nu al weer zin in Dilan die de schuld bij de PVV legt maar vergeet dat alleen zij en haar partij dit broddelwerkkabinet hebben mogelijk gemaakt door de deur voor Wilders open te zetten
Ik denk dat alles en iedereen in Den Haag niet alleen de PVV liever kwijt dan rijk is, maar ook de ruïnes van Omtzigt en vooral de invloed van Caroline "ik ben zo lekker naturel" Van der Plasquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar er is geen goede reden om het niet in ieder geval te proberen. De coalitie die we waarschijnlijk na de verkiezingen krijgen, is nu ook al mogelijk. Dus tenzij je partijbelang boven landsbelang stelt, is er geen reden om niet nu al een poging te wagen.
Er is een hele goede reden en dat is dat dit kabinet geen draagvlak meer heeft en dat ook 2 van de resterende partijen hebben laten zien de verantwoordelijkheid van regeringsdeelname absoluut niet te kunnen dragen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar er is geen goede reden om het niet in ieder geval te proberen. De coalitie die we waarschijnlijk na de verkiezingen krijgen, is nu ook al mogelijk. Dus tenzij je partijbelang boven landsbelang stelt, is er geen reden om niet nu al een poging te wagen.
Is stilstand, nachtelijke overleggen met ondoordachte paniekmaatregelen die de woningbouw schaden en constante ruzie landsbelang?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Achteraf gezien had je 'm gewoon premier moeten maken, dan had ie de slachtofferrol in ieder geval een stuk moeilijker kunnen claimen dan dat ie nu probeert.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zij hebben hem ook veel te veel ruimte gegeven voor iemand die niet eens in het kabinet zat. Hij liet zien telkens een schoft te zijn en het kabinet ging vrolijk door, Echt een onwerkbare situatie.
Verklaar?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
De reden is dat Timmermans helemaal geen zin heeft om de puinhopen van deze bende op te ruimen. Laat mensen eerst maar eens hun oordeel vellen over het succes van rechts-populistische one issue-partijen in nieuwe verkiezingen voordat we kijken naar hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar er is geen goede reden om het niet in ieder geval te proberen.
De thesis van Omtzigt dat een sterke premier goed beleid schaadt is in ieder geval rijp voor de schroothoop.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat alles en iedereen in Den Haag niet alleen de PVV liever kwijt dan rijk is, maar ook de ruïnes van Omtzigt en vooral de invloed van Caroline "ik ben zo lekker naturel" Van der Plas
Man, dan was de chaos compleet. Die man wil het graag op de Trump manier doen. Lekker uit de losse pols crisissen uitroepen, zodat ie persoonlijk allerlei mandaten kan schrijven. Laat die man lekker met pensioen gaan zou ik zeggen. Aan pluche heb je niets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Achteraf gezien had je 'm gewoon premier moeten maken, dan had ie de slachtofferrol in ieder geval een stuk moeilijker kunnen claimen dan dat ie nu probeert.
Prachtig, hoe 'links' altijd de schuld krijgt, terwijl we in decennia geen links kabinet hebben gehad.quote:
Laten we eerst maar eens afwachten wat de verkiezingsuitslag wordt. Kunnen prima nog verrassingen in zitten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:53 schreef OmniRocket het volgende:
Als VVD en PVDA/GL er niet uit gaan komen na de volgende verkiezingen gaat het een lastig verhaal worden om een coalitie te vormen.
Ik denk dat zijn extreem-rechtse matties wat teleurgesteld in hem waren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ergens ook wel interessant dat dit zo kort na het bezoekje van Wilders aan zijn extremistische vriendjes heeft plaatsgevonden. Zou er een verband zijn?
Je kan blanco stemmen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:56 schreef speknek het volgende:
Als je een online poll maakt, helpt het altijd om een "ik wil ergens op klikken" optie te geven.
• Optie A
• Optie B
• Optie C
• Ik heb niet echt een mening maar wil graag meedoen met de poll
Daar vang je zo de helft van de trollen mee af. Mensen wordt gevraagd om hun mening en ze vinden dat ze die dan maar moeten geven maar hebben misschien helemaal niet echt een mening.
Kunnen we dat niet op het stemformulier erbij doen?
Maak een keuze uit VVD PVV PVDA CDA IKVINDALLEMAALNIKSMAARWILWELSTEMMEN
Volgens mij knalt zo de helft van de PVV, FVD etc basis eruit.
Nou daar zeg je wat. Polen is omgekocht, tijd om het volgende land om te kopen. Heeft Wilders zijn marching orders gekregen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ergens ook wel interessant dat dit zo kort na het bezoekje van Wilders aan zijn extremistische vriendjes heeft plaatsgevonden. Zou er een verband zijn?
Ja maar bij een blanco stem vul je niks in. Het gaat erom dat mensen juist wel wat in willen vullen, maar maak het gewoon een grap vakje. Kruis dit vakje aan voor een luid luchthoorn geluid.quote:
Of bij het stembureau aan iedereen vragen of ze een stemformulier willen of een tegoedbon voor de slijterij.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:56 schreef speknek het volgende:
Als je een online poll maakt, helpt het altijd om een "ik wil ergens op klikken" optie te geven.
• Optie A
• Optie B
• Optie C
Daar vang je zo de helft van de trollen mee af. Mensen wordt gevraagd om hun mening en ze vinden dat ze die dan maar moeten geven maar hebben misschien helemaal niet echt een mening.
Logisch, dat plan komt niet eens in de buurt van een meerderheid. Waarom zou je het dan nog uitwerken, als de grootste voorvechter ervan vertrokken is?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef tizitl2 het volgende:
De huurbevriezing is al gelijk ingetrokken, Keijzer denkt de boom in
Ik heb mij de vorige keer afgetrokken op het stembiljet en het goed samengevouwen. De boodschap leek me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:56 schreef speknek het volgende:
• Optie A
• Optie B
• Optie C
Nah, die 10-punten ingelaste persconferentie van Geert was de start van dit. En dat was daarvoor.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, een vrijwillige stembureau medewerker zo hard schofferen dat Faber er jaloers op zou zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb mij de vorige keer afgetrokken op het stembiljet en het goed samengevouwen. De boodschap leek me wel duidelijk.
Nou, dan is iedereen die potentieel nog met je wil samenwerken tegen je in het harnas jagen niet direct de beste strategie, denk je wel?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, die 10-punten ingelaste persconferentie van Geert was de start van dit. En dat was daarvoor.
Wilders wil proberen om premier te worden. Dit is zijn laatste kans.
Dat heeft dan weer niets met zijn bezoek aan CPAC te maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dan is iedereen die potentieel nog met je wil samenwerken tegen je in het harnas jagen niet direct de beste strategie, denk je wel?
Het is sowieso z'n laatste move in de Nederlandse politiek, want hij is inmiddels bijna 62 en heeft z'n vrouw beloofd op z'n 65e met pensioen te gaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn politieke vriendjes in zoverre wel van belang zijn. Hij staat namelijk voor schut. Hij wil zoveel en heel streng en heeft een grote bek, maar er gebeurt helemaal niets.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, die 10-punten ingelaste persconferentie van Geert was de start van dit. En dat was daarvoor.
Ik heb er geen bezwaar tegen als het tijdperk Wilders tot een einde komt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso z'n laatste move in de Nederlandse politiek, want hij is inmiddels bijna 62 en heeft z'n vrouw beloofd op z'n 65e met pensioen te gaan.
Ik gok dat hij inzet op 'premier over 4 jaar'. Nog lekker 4 jaar vanuit de oppositie met ~25 zetels kunnen haten op links, rechters, media, etc. We kennen het grapje wel. En dan over 4 jaar weer een gooi naar de grootste partij. De PVV stemmer is immers zeer beïnvloedbaar voor zijn gedoe.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoog tijd. Wilders heeft ons land veel politieke energie gekost en he-le-maal niks opgeleverd. Polarisatie en inhoudsloos geroeptoeter zijn genormaliseerd dankzij hem. Ons land is zwakker dankzij dat soort politici.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso z'n laatste move in de Nederlandse politiek, want hij is inmiddels bijna 62 en heeft z'n vrouw beloofd op z'n 65e met pensioen te gaan.
Hij weet zelf ook wel dat hem dat nooit gaat lukken. Dan zou ie samen moeten met BBB, JA21 en SGP. En die gaan van hun langzalzeleven nooit een meerderheid halen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok dat hij inzet op 'premier over 4 jaar'. Nog lekker 4 jaar vanuit de oppositie met ~25 zetels kunnen haten op links, rechters, media, etc. We kennen het grapje wel. En dan over 4 jaar weer een gooi naar de grootste partij. De PVV stemmer is immers zeer beïnvloedbaar voor zijn gedoe.
Als dit klopt, dan gaat dat niet gebeuren. Tenzij zijn vrouw over haar hart strijkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is hij al 66 jaar. Het is de vraag of hij dan nog in goede gezondheid is met zijn levensstijl en stress.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok dat hij inzet op 'premier over 4 jaar'. Nog lekker 4 jaar vanuit de oppositie met ~25 zetels kunnen haten op links, rechters, media, etc. We kennen het grapje wel. En dan over 4 jaar weer een gooi naar de grootste partij. De PVV stemmer is immers zeer beïnvloedbaar voor zijn gedoe.
Ben wel benieuwd bij welke partij we haar gaan terugzien de volgende keer.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef tizitl2 het volgende:
Dit is een erg goed idee. Zouden de standaard moeten invoeren ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of bij het stembureau aan iedereen vragen of ze een stemformulier willen of een tegoedbon voor de slijterij.
Ja man, want iedereen veel meer zorgpremie betalen om dat te compenseren is zoveel beter.... Wat een onzin.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Die is blij dat ze het af kan schuiven op Wilders ipv het negatieve advies van de RvSquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef tizitl2 het volgende:
Wilders zei een paar maanden geleden nog dat voor hem 65 toch echt 65 was, er komt toch echt binnenkort een einde aan zijn nutteloze aanwezigheid in de politiek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Als dit klopt, dan gaat dat niet gebeuren. Tenzij zijn vrouw over haar hart strijkt.
Het is wel triest om zo'n verkiezingsbelofte te doen en dan vervolgens zorgen dat deze belofte faalt. Even ongeacht of het een goed idee was of niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:37 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Ja man, want iedereen veel meer zorgpremie betalen om dat te compenseren is zoveel beter.... Wat een onzin.
Er is altijd een enorm gat tussen wat de PVV zegt en wat de PVV doet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is wel triest om zo'n verkiezingsbelofte te doen en dan vervolgens zorgen dat deze belofte faalt. Even ongeacht of het een goed idee was of niet.
Arme mevrouw die het geld NU NU NU nodig heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is wel triest om zo'n verkiezingsbelofte te doen en dan vervolgens zorgen dat deze belofte faalt. Even ongeacht of het een goed idee was of niet.
Deze act gaan we gewoon weer krijgenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Arme mevrouw die het geld NU NU NU nodig heeft.
Alleen maar in de ogen van heel erg rechtse figuren als jij voor wie alles links van de PVV al links isquote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er is gedoe over het feit dat ze nu geen lintje krijgen...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:50 schreef Faraday01 het volgende:
Waarom zijn de PVV ministers nog niet buiten? In 20 minuten moet het toch lukken om op te stappen
Ja, dat wordt weer genieten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Deze act gaan we gewoon weer krijgen
Ze kan haar kont verkopen achter het stationquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Arme mevrouw die het geld NU NU NU nodig heeft.
Kondquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze kan haar kont verkopen achter het station
Ze hoeven niet op te stappen op zichquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is gedoe over het feit dat ze nu geen lintje krijgen...
Dit komt doordat het vluchtelingenverdrag in 1951 door Drees van de PvdA is ondertekend. De EU is opgericht ten tijde van een CDA-PvdA-kabinet. De PvdA heeft mede bepaald dat we geen kant meer op kunnen in dit land ten aanzien van migratie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Alleen maar in de ogen van heel erg rechtse figuren als jij voor wie alles links van de PVV al links is
Het is bijzonder hoe rechts het voor elkaar heeft gekregen dat 40 jaar neo-liberaal economisch beleid op migratie en economie 'links' is geworden
(Arbeiders)petje af wat dat betreft.
Dan hoop ik wel dat die muts van de vvd gaat aftreden want dit moeten we toch ook niet willen met elkaar. Wat een verschrikking is dat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:53 schreef capricia het volgende:
Gaat het gewoon weer een ouderwetse tweestrijd tussen VVD en PvdA/GL worden??
"ouderwets"quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:53 schreef capricia het volgende:
Hij zal de eerste man van in de 60 niet zijn die een belofte aan zijn vrouw verbreekt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Als dit klopt, dan gaat dat niet gebeuren. Tenzij zijn vrouw over haar hart strijkt.
Vergis je niet in Bontenbal, zou me niks verbazen als die tegen de tijd dat verkiezingsstrijd los barst al ongeveer op gelijke hoogte met die beide staat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:53 schreef capricia het volgende:
Mjah ... dan is het te hopen dat hij daarin mbt zichzelf wat standvastiger is dan mbt de rest van het land.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zei een paar maanden geleden nog dat voor hem 65 toch echt 65 was, er komt toch echt binnenkort een einde aan zijn nutteloze aanwezigheid in de politiek.
Hij heeft in al die jaren maar 2 goede beslissingen genomen: de stekker trekken uit Rutte 1 en de stekker trekken uit dit kabinet.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stemmers op Wilders plots weglopen. Verkiezingen leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat, met het verschil dat NSC en BBB krimpen en het CDA groter wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:53 schreef capricia het volgende:
Kan niet wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat wordt weer genieten.De partijen die de afgelopen periode hebben zitten prutsen en niks voor elkaar hebben gekregen gaan ons vertellen hoe erg het wel niet zou zijn als de PvdA en d66 de grootsten zouden zijn.
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stemmers op Wilders plots weglopen. Verkiezingen leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat, met het verschil dat NSC en BBB krimpen en het CDA groter wordt.
Dat kan ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergis je niet in Bontenbal, zou me niks verbazen als die tegen de tijd dat verkiezingsstrijd los barst al ongeveer op gelijke hoogte met die beide staat.
En dat is prima. Er kon nu een kabinet PvdA-GL, VVD, NSC, D66 komen en dan straks dus CDA ipv NSC. Is gewoon een prima situatie, echt verschuivingen zijn niet nodig om een goed regeerbare samenstelling te krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stemmers op Wilders plots weglopen. Verkiezingen leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat, met het verschil dat NSC en BBB krimpen en het CDA groter wordt.
Ik denk het niet, want Wilders gaat hen beloven dat hij nu zelf de premier wordt en het asielbeleid onder hem echt verandert. Bovendien heeft Wilders de steun van Rusland, China en de VS. Het zal wel losgaan op social media.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijn
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want Wilders gaat hen beloven dat hij nu zelf de premier wordt en het asielbeleid onder hem echt verandert. Bovendien heeft Wilders de steun van Rusland, China en de VS. Het zal wel losgaan op social media.
Ik verwacht dat er een heleboel gaan thuisblijven. Die stemmen niet op iets anders, die stemmen gewoon niet. En minder stemmen voor niet-constructieve partijen lijkt me sowieso een goed idee, ongeacht de richting.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We zullen zien, maar ik vrees dat Wilders nog groter wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.
Ik denk dat PVV weer terugzakt naar rond de 20 (van oudsher zat ie altijd tussen de 15 tot 20 daar in de buurt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er wordt alleen gesproken over inderdaad Coenradie en wellicht Beljaarts omdat die ook van buiten komt. De rest zijn volgers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel PVV'ers blijven er aan? Ik zet in op in ieder geval Coenradie, inclusief t.z.t. een overstap naar een andere partij.
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is prima. Er kon nu een kabinet PvdA-GL, VVD, NSC, D66 komen en dan straks dus CDA ipv NSC. Is gewoon een prima situatie, echt verschuivingen zijn niet nodig om een goed regeerbare samenstelling te krijgen.
Ik denk alleen dat er wel minstens 10 zetels van PVV naar VVD, JA21 en evt CDA gaan.
Dat wil ik nog graag meemaken, een VVD-er die de waarheid vertelt !quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren.
Hoe oud ben jij, 11?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat wil ik nog graag meemaken, een VVD-er die de waarheid vertelt !
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijn
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.
Daar ben ik ook bang voor, ja. Gelukkig zijn er inmiddels wel een hoop Nederlanders niet meer aanwezig op X, maar toch.quote:
Of, en dat zal wel wishfull thinking zijn, Yesilgoz wordt niet degene die de campagne gaat doen! Andere leider voor de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.
Timmermans houdt wat mij betreft een groot links blok tegen. Een bevlogen politicus, maar met hoge irritatiefactor door zijn maniertjes en eindeloze gelul. Hart op de goede plaats, maar verkeerd als leider van het GL/PvdA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:07 schreef Japepk het volgende:
In het officiële statement heeft Timmermans het over 'het kabinet Wilders-Yesilgoz'. Hoe stom kun je zijn om tegenover de VVD te gaan staan. En dan ook praten over 'leiderschap'. Terwijl hij haast het enige overblijfsel is van de oude politiek die daarom were verguisd. Ja, je kunt dat wel zo menen en vinden, maar die kennen echt het Nederlandse electoraat niet hoor, man man. Er is maar een missie, en dat is de PVV wegvagen. Dat zal met wat platte retoriek moeten, mijns inziens vooral tegen Wilders/hun faalbeleid(lees; Faber) en wat grote plannen over zorg en wonen. Dan hoef je de kiezer nog niet voor te liegen, maar het normen en waarden praatje gaat de patstelling echt niet doorbreken
Instructies van wie?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of, en dat zal wel wishfull thinking zijn, Yesilgoz wordt niet degene die de campagne gaat doen! Andere leider voor de VVD.
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alkle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Omtzigt was gedoemd te falen, die heeft een meetlat geschapen waar geen enkele politicus aan kon voldoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Omtzigt gefaald hè.
Hij had er ook zelf de stekker uit kunnen trekken toen hij opstapte.
Nu is het helemaal niets, partij ook gewoon weg.
Hij is enkel de enabler geweest van regeren met de PVV.
De lokale afdeling van de CU hier heeft ongewild een proef gedaan hoe groot het effect van social media op verkiezingen is. Ze hebben vorige keer niks aan borden e.d. uitgegeven, maar 5000 euro aan een echt behoorlijk grote social media campagne, op aanraden en met medewerking van mensen die in de reclamebusiness zitten. De bestuursleden en fractieleden kregen tot een week voor de verkiezingen continue de vraag of de CU dit jaar wel mee deed (of zelfs de opmerking dat het jammer was dat ze dit jaar niet mee deden).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, ja. Gelukkig zijn er inmiddels wel een hoop Nederlanders niet meer aanwezig op X, maar toch.
Nee. Zo denken de ' boze burgers' niet. Die laten zich gewoon weer aanpraten dat de linkse partijen (waaronder de VVD) weer niks gaan doen aan die vreselijke immigratie tsunami met alle gevolgen voor hun arme kindjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.
Ik hoop vurig met je mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat er een heleboel gaan thuisblijven. Die stemmen niet op iets anders, die stemmen gewoon niet. En minder stemmen voor niet-constructieve partijen lijkt me sowieso een goed idee, ongeacht de richting.
Onmogelijk. Die partij gaat eindigen met 0 zetels bij de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie de boel bij NSC moet redden
Ja, we moeten nu niet gaan doen alsof 37 zetels plots de standaard is voor de PVV en alsof de PVV een enorm trouwe achterban heeft. In de Eerste Kamer hebben ze niet voor niets maar 4 zetels, in 2019 haalden ze in de EU zelfs 0 zetels. Tweede Kamer schommelen ze tussen 15 en 20 en daar zullen ze nu ook wel weer op uit komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.
We kunnen de posts in het NWS draadje van eenzelfde strekking waarschijnlijk niet meer op twee handen tellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Als Veldkamp het doet halen ze wel 5 tot 7 zetels, met ieder ander worden het er hooguit 2. En ik denk niet dat Veldkamp het gaat doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie de boel bij NSC moet redden...
Yeşilgöz kan er niets aan doen, maar ze heeft een hele meisjesachtige stem en het is heel stom, maar ik vrees voor haar dat sommige potentiële VVD-kiezers daardoor afhaken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat we nu nodig hebben is een premier die ook Europees gezien een aanzien kan verwerven. Schoof had de verkeerde uitstraling, Yesilgöz acht ik daarvoor ongeschikt en van de huidige generatie politica acht ik alleen Timmermans en Bontenbal geschikt voor die functie. Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Nou ja, die laatste partijen hebben er wel voor gezorgd dat ik in elk geval pas bij de volgende verkiezingen. Wel knap in een korte tijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat wordt weer genieten.De partijen die de afgelopen periode hebben zitten prutsen en niks voor elkaar hebben gekregen gaan ons vertellen hoe erg het wel niet zou zijn als de PvdA en d66 de grootsten zouden zijn.
Dit klinkt niet eens onrealistisch, een verademing om iets dergelijks door jou gepost te zien.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Wat te denken van Lidewij de Vos of Pepijn van Houwelingen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat we nu nodig hebben is een premier die ook Europees gezien een aanzien kan verwerven. Schoof had de verkeerde uitstraling, Yesilgöz acht ik daarvoor ongeschikt en van de huidige generatie politica acht ik alleen Timmermans en Bontenbal geschikt voor die functie. Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Misschien moet je eens Googlen op de term ' ironie'.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit klinkt niet eens onrealistisch, een verademing om iets dergelijks door jou gepost te zien.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat veruit de meeste linkse wensdromen hier geuit bedrog zijn gebleken, dus waarschijnlijk zit je er ook met je pvv analyse weer naast.
Ik kan mij nog wel zijn maidenspeech herinneren, dus misschien dat hij ons verrast.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Veldkamp het doet halen ze wel 5 tot 7 zetels, met ieder ander worden het er hooguit 2. En ik denk niet dat Veldkamp het gaat doen.
In april wilde hij nog niet: https://www.trouw.nl/poli(...)jsttrekker~b14f8da7/quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik kan mij nog wel zijn maidenspeech herinneren, dus misschien dat hij ons verrast.
Als reactie op de opmerking dat we een premier nodig hebben, die aanzien in Europa kan verwerven kom jij met Pepijn van Houwelingen. Juist. Misschien minder drinken voordat je post.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat te denken van Lidewij de Vos of Pepijn van Houwelingen?
Zwakjes, al te vaak gezien.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien moet je eens Googlen op de term ' ironie'.
Pjotr Omtzigt heeft zichzelf opgeblazen door eerst PVV uit te sluiten maar na verkiezingsuitslag opeens deur wagenwijd open te slaan. Hij had een uitstekende positie om met VVD een centrumkabinet te verkrijgen. Echt geen idee wat hij dacht te bereiken door met PVV in zee te gaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:19 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Omtzigt was gedoemd te falen, die heeft een meetlat geschapen waar geen enkele politicus aan kon voldoen.
Premiers zijn altijd ongekozen en hebben het altijd te doen met het mandaat van de coalitie die ze daar heeft neergezet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Deze hele shitshow met ongekozen premiers zonder mandaat en incapabele ministers moeten we niet nog een keer willen.
Dat hangt er vanaf hoeverre de VVD-strategen denken dat het populistisch-rechts landschap klappen gaat vangen voor deze kabinetsperiode. Anders voorzie ik dat Yesilgöz hard in gaat zetten op behoorlijk bestuur, bestuurlijke ervaring, de burger laten weten waar hij in toe is ipv. de ene na de andere crisis/noodwet en gewoon glashard liegt over de eigen bijdrage aan het amateurisme van het afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.
Dat zal wel meevallen toch. Als dat echt zo is is het ook tijd dat alle partijen VVD uitsluiten zodat die ook flink krimpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.
Nederland is gewoon vrij rechts geworden en voor de VVD is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief. Voor een deel van de kiezers kan het CDA dat misschien nog wel zijn, maar als je echt rechts wil stemmen kom je anders op alleen maar rare partijen uit: PVV, FvD, JA21 (die hebben wel potentie, maar Eerdmans is het niet), SGP. Stuk voor stuk partijen waar de meeste weldenkende mensen nooit op zouden stemmen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of veel mensen op VVD stemmen ik vind die Yesilgöz echt zo weinig leiderschap en rust uitstralen. Misschien omdat ze een vrouw is of omdat Rutte zo goed was maar zij kost echt stemmen voor die partij.
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of veel mensen op VVD stemmen ik vind die Yesilgöz echt zo weinig leiderschap en rust uitstralen. Misschien omdat ze een vrouw is of omdat Rutte zo goed was maar zij kost echt stemmen voor die partij.
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederland is gewoon vrij rechts geworden en voor de VVD is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief. Voor een deel van de kiezers kan het CDA dat misschien nog wel zijn, maar als je echt rechts wil stemmen kom je anders op alleen maar rare partijen uit: PVV, FvD, JA21 (die hebben wel potentie, maar Eerdmans is het niet), SGP. Stuk voor stuk partijen waar de meeste weldenkende mensen nooit op zouden stemmen.
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukkenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De tijd is aangebroken om Nederland meer naar links te trekken. Dat experiment met een constante ruk naar rechts is gefaald met dit kabinet als voorlopig dieptepunt.
Ik denk niet dat Omtzigt die klap nog te boven gaat komen. Alleen maar persoonlijke toeslagen en een verliezersexit.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onmogelijk. Die partij gaat eindigen met 0 zetels bij de volgende verkiezingen.
Nee, de kiezer is dom en laat zich in de luren leggen door de leugens van rechts over koopkracht en asielinstroom.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben voor, maar in werkelijkheid is de kiezer rechts. Ook economisch. En daar moeten we het mee doen, vrees ik.
Hoe verklaar je het enorme verschil in zetels tussen enerzijds de periode onder Rutte en nu onder haar?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:44 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De meeste mensen die VVD stemmen, stemmen op het (al dan niet vermeende) gedachtengoed en niet vanwege het poppetje, denk ik.
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:46 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, maar wie gaat daar voor zorgen? Met Timmermans of Jimmy Dijk gaat dat niet lukken
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kan bijna niet want hun gedachtegoed is de afgelopen 20 jaar gedraaid op bijna elk standpunt. Neem bijvoorbeeld hoe het woningtekort willen oplossen. Eerst wilden ze het volledig aan de markt overlaten. Dat is compleet geflopt, nu willen ze het niet meer alleen aan de markt overlaten. Denk aan de gezondheidszorg daar zijn ze ook weer teruggekomen op het idee dat er meer marktwerking moet.
Maar op bijna elk terrein zijn ze teruggekomen op wat ze 20 jaar terug als oplossing zagen.
Zo, ik ben niet eens gay, maar zelfs ik zou overwegen daarop te stemmen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
De VVD moet Karremans naar voren schuiven als premier kandidaat.
[ afbeelding ]
En dan ook een kalender uitbrengen. En dan mag hij in de maand november.
En wie willen we dan nog meer?
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee, Habtamu de Hoop? Misschien kan die nieuwe partij de 30 messias zetels ophalen dit keer en op een zetel of 50 komen. Ik denk dat Jimmy ook nog flink wat zeteltjes gaat scoren, ik mag zijn geluid niet zo maar rechts heeft bewezen dat populistisch blaten heel succesvol is. Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Als het schaap verdronken is dempt men de put. Zelfde met de GGZ, of eigenlijk zorg in het algemeen en nog meer doorgeslagen bezuinigingen en privatisering. Het is allemaal moedwillig naar de klote geholpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
Ieuwwwquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zit dus wel lerend vermogen. Tenzij ze het over 10 jaar opnieuw als oplossing gaan presenteren.
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jimmy heeft alleen net zoveel charisma als mijn bankstel.
Die trui maakt die foto best vreemd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Wilders had vroeger nog een goed gevoel voor humor maar komt nu echt alleen nog maar zuur en kleinzerig over. Na zijn laatste stunt is het hopelijk ook voorgoed klaar met hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat denk ik ook van Wilders, mensen die van populisten houden zien dat toch anders.
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Links deed dat eigenlijk nooit zo maar Jimmy kan tegenwoordig ook heel goed de kiezer op elk onderwerp naar de mond praten.
Dat is standaard bij de VVD. De Partij tegen de Burger van de Speld is min of meer wat de VVD zou zijn als het beschaafde randje eraf gaat.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat lerend vermogen valt wel mee, want ze accepteren niet dat ze fouten hebben gemaakt met de oorspronkelijke keuze. Daarbij maakte Yesilgoz een fout die door Rutte al geleerd was; niet regeren met de PVV. Het is positief dat ze kunnen draaien, maar een paar dagen terug presenteerden ze toch weer vol in te zetten op meer macht naar het bedrijfsleven ten koste van burgers.
Die was ook echt volledig nietszeggend. Ik denk dat haar Brabantse accent ook niet hielp.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:57 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mwoah ik weet niet hoe jij Marijnissen (en dan doel ik op de oude) hebt meegekregen maar die was toch ook behoorlijk bedreven in het bedienen van het populistisch orgel hoor
Roemer was internationaal gezien geen premiermateriaal, ondanks dat het een degelijke vent was.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toen scoorden ze toch ook véél beter dan nu. Dat lijkt me juist een uitstekend argument wat ik zou kunnen aanvoeren dat poupulisme ook kan scoren voor links. Met Roemer was er zelfs even de kans dat hij premier kon worden, tot hij met een rietje dronk ofzo.
Tja maar daarvoor is de spoeling extreem dun. Ik zie Yesilgoz toch ook geen potten breken op internationaal toneel. Of Bontebal. Daarbij is het belangrijkste lijkt me ook nationaal. Uiteindelijk zal internationaal vaak ook meer belang zijn bij goede diplomaten dan een supermediagenieke premier.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Roemer was internationaal gezien geen premiermateriaal, ondanks dat het een degelijke vent was.
Ook die zijn te licht en nietszeggend voor internationale vertegenwoordiging ja. Ik weet niet of nationaal het belangrijkste is. De EU en handel is heel belangrijk geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja maar daarvoor is de spoeling extreem dun. Ik zie Yesilgoz toch ook geen potten breken op internationaal toneel. Of Bontebal. Daarbij is het belangrijkste lijkt me ook nationaal. Uiteindelijk zal internationaal vaak ook meer belang zijn bij goede diplomaten dan een supermediagenieke premier.
Die zien dat waarschijnlijk als de enige kans om nog iets voor elkaar te krijgen, gezien de peilingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lol dus NSC hoopt nog op een doorstart van dit kabinet. Hef gewoon die partij op. De paar mensen die wat kunnen mogen vast wel weer bij het CDA aansluiten.
Een soort minister van buitenlandse zaken!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook die zijn te licht en nietszeggend voor internationale vertegenwoordiging ja. Ik weet niet of nationaal het belangrijkste is. De EU en handel is heel belangrijk geworden.
Misschien is een internationale premier en een nationale premier een idee
Vind ik een beetje flauw. Ze hebben meer uitgewerkte ideeen dan de PVV. Hoeveel water ze bij de wijn moeten doen hangt ook af van hun coalitiepartners. Met VVD zullen ze niet in een coalitie kunnen dan nee. Als ik wat punten naloop gaat er ook veel minder recht tegen alle wetten in.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
De SP heeft ook hetzelfde probleem als de PVV: een totaal onuitvoerbaar programma. Niet voor niets dat ze het nooit laten doorrekenen. Ze zouden zoveel water bij de wijn moeten doen, dat je de wijn niet meer proeft.
Toch is dat ook het coalitiesysteem: iedereen neemt een uitgesproken standpunt in en daar waar je elkaar kunt vinden, kun je een samenwerking aangaan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
De SP heeft ook hetzelfde probleem als de PVV: een totaal onuitvoerbaar programma. Niet voor niets dat ze het nooit laten doorrekenen. Ze zouden zoveel water bij de wijn moeten doen, dat je de wijn niet meer proeft.
Niet tegen wetten in, maar ze zijn onuitvoerbaar en onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind ik een beetje flauw. Ze hebben meer uitgewerkte ideeen dan de PVV. Hoeveel water ze bij de wijn moeten doen hangt ook af van hun coalitiepartners. Met VVD zullen ze niet in een coalitie kunnen dan nee. Als ik wat punten naloop gaat er ook veel minder recht tegen alle wetten in.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil tóch premier worden in een volgend kabinet: Wilders: ik wil volgende keer premier worden - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86554199
Dan zal hij niet nu van mening zijn veranderd. Ik gok dat het iemand uit de oorspronkelijke top 10 wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
In april wilde hij nog niet: https://www.trouw.nl/poli(...)jsttrekker~b14f8da7/
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdDquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan zal hij niet nu van mening zijn veranderd. Ik gok dat het iemand uit de oorspronkelijke top 10 wordt.
Uitermark, Palmen, Van Huijm, Soepboer, of Six Dijkstra?
Niemand die dit geloofdquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil tóch premier worden in een volgend kabinet: Wilders: ik wil volgende keer premier worden - https://nos.nl/l/2569753#UPDATE-container-86554199
Prins Carnaval in Venlo lukt misschien nog net.quote:
Ik neem aan dat ze wel meedoen met de verkiezingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdD
Die zinken een stuk dieper denk ik. Voor PvdD liggen er kansen, die bouwen zich gestaag op. Misschien dit keer de echte doorbraak. CU zal wel leeggezogen worden door CDA denk ik geen idee hoe die zich willen profileren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
NSC degradeert toch tot partij in de marge, in hetzelfde hoekje als de CU/SGP/PvdD
Waarschijnlijk zit PVV gelukkig weer meer in de marge dan die 3 partijen na de verkiezingen. CU en SGP krijgen veel voor elkaar via overleg, naar PvdD wordt blijkbaar goed geluisterd. Men stemt vrijwel nooit mee, maar neemt na een paar jaar de plannen vaak wel over. Natuurlijk wil de PvdD als echte getuigenispartij dan altijd meer.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vond de SP altijd prima als oppositie, maar zou ze niet aan het roer willen hebben. Maar de PVV Geert Wilders (het is en blijft een eenmanspartij) heeft geen programma, een programma van 2 A4-kantjes, met wat doelen (minder immigratie!) kun je geen programma noemen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
Zou de SP niet in een kabinet willen als daarmee bijvoorbeeld het minimumloon omhoog gaat?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:
Terecht. CU zit nog te veel op het Christenorgel. We leven niet meer in 1960.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zinken een stuk dieper denk ik. Voor PvdD liggen er kansen, die bouwen zich gestaag op. Misschien dit keer de echte doorbraak. CU zal wel leeggezogen worden door CDA denk ik geen idee hoe die zich willen profileren.
Zou dit eigenlijk op tafel liggen daar? Ze hebben geen echte leider meer, hun boegbeeld is verdwenen en het zal een rol in de marge worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze wel meedoen met de verkiezingen.
CU profileert zich zoals ze altijd doen. Eens dat leegtrekken door het CDA waarschijnlijk gaat gebeuren, maar eerlijk je bij je principes houden is belangrijker dan het aantal zetels. CU komt nog wel weer terug naar 5 zetels, ook als ze nu naar 2 zakken. De huidige groep 20ers in hun achterban is principiëler dan de 30ers en 40ers (en groter).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die zinken een stuk dieper denk ik. Voor PvdD liggen er kansen, die bouwen zich gestaag op. Misschien dit keer de echte doorbraak. CU zal wel leeggezogen worden door CDA denk ik geen idee hoe die zich willen profileren.
De harde kern gaat nooit bij het CDA die gaan nog liever naar de SGP.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU profileert zich zoals ze altijd doen. Eens dat leegtrekken door het CDA waarschijnlijk gaat gebeuren, maar eerlijk je bij je principes houden is belangrijker dan het aantal zetels. CU komt nog wel weer terug naar 5 zetels, ook als ze nu naar 2 zakken.
Ze krijgen al bijna niks voor elkaar toen ze wel missionair waren, laat staan in de huidige staat.quote:
Echt waar, hij had het kabinet moeten vertellen. Jongens Geert kan lullen wat die wil we gaan door.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze krijgen al bijna niks voor elkaar toen ze wel missionair waren, laat staan in de huidige staat.
Deze ga ik ook gebruiken als ik ergens weg wil.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:40 schreef klaasweetalles het volgende:
WHAT THE FUCK
HARTELIJK DANK
IK MOET NAAR DE KONING
EN WEG WAS HIJ
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb tientallen leden aan de telefoon gehad die wel Bontenbal willen stemmen, zelfs mensen die op de lijst staan de komende gemeenteraadsverkiezingen. Zelfs een huidig gemeenteraadslid denkt daar over.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
De harde kern gaat nooit bij het CDA die gaan nog liever naar de SGP.
Misschien gedwongen door de rest van de ploeg? NSC lijkt echt niets meer met PVV te maken te willen hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Coenradi en Beljaarts dus ook weg. Valt tegen van die lui. Nouja ze zullen ook met vakantie willen.
Echt waar, hij had het kabinet moeten vertellen. Jongens Geert kan lullen wat die wil we gaan door.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze krijgen al bijna niks voor elkaar toen ze wel missionair waren, laat staan in de huidige staat.
Niet veel dichter; wel dichter bij. De gereformeerde vrijgemaakte bijvoorbeeld gaan al richting de SGP.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb tientallen leden aan de telefoon gehad die wel Bontenbal willen stemmen, zelfs mensen die op de lijst staan de komende gemeenteraadsverkiezingen. Zelfs een huidig gemeenteraadslid denkt daar over.
De CU kerken en de kerken waar vanouds de CDA achterban zit doen inmiddels ook alles samen, CU staat veel dichter bij het CDA dan bij de SGP.
quote:
De GKV bestaat niet eens meer. We zijn samengegaan met de NGK, dat was van oudsher veel meer een CDA kerk. Ik ben nota bene al 38 jaar lid van die kerk. En nee, we schuiven niet op naar de SGP. Men stemt CU, CDA of soms PvdD of PVV (ja, dat helaas ook) in onze kerken, dan heb je het wel gehad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet veel dichter; wel dichter bij. De gereformeerde vrijgemaakte bijvoorbeeld gaan al richting de SGP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |