Kan niet wachten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dat wordt weer genieten.De partijen die de afgelopen periode hebben zitten prutsen en niks voor elkaar hebben gekregen gaan ons vertellen hoe erg het wel niet zou zijn als de PvdA en d66 de grootsten zouden zijn.
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stemmers op Wilders plots weglopen. Verkiezingen leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat, met het verschil dat NSC en BBB krimpen en het CDA groter wordt.
Dat kan ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergis je niet in Bontenbal, zou me niks verbazen als die tegen de tijd dat verkiezingsstrijd los barst al ongeveer op gelijke hoogte met die beide staat.
En dat is prima. Er kon nu een kabinet PvdA-GL, VVD, NSC, D66 komen en dan straks dus CDA ipv NSC. Is gewoon een prima situatie, echt verschuivingen zijn niet nodig om een goed regeerbare samenstelling te krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de stemmers op Wilders plots weglopen. Verkiezingen leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat, met het verschil dat NSC en BBB krimpen en het CDA groter wordt.
Ik denk het niet, want Wilders gaat hen beloven dat hij nu zelf de premier wordt en het asielbeleid onder hem echt verandert. Bovendien heeft Wilders de steun van Rusland, China en de VS. Het zal wel losgaan op social media.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijn
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:08 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want Wilders gaat hen beloven dat hij nu zelf de premier wordt en het asielbeleid onder hem echt verandert. Bovendien heeft Wilders de steun van Rusland, China en de VS. Het zal wel losgaan op social media.
Ik verwacht dat er een heleboel gaan thuisblijven. Die stemmen niet op iets anders, die stemmen gewoon niet. En minder stemmen voor niet-constructieve partijen lijkt me sowieso een goed idee, ongeacht de richting.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We zullen zien, maar ik vrees dat Wilders nog groter wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als de andere partijen duidelijk zijn dat ze met hem geen coalitie aangaan, zullen er ook veel niet op hem stemmen, want kansloos.
Ik denk dat PVV weer terugzakt naar rond de 20 (van oudsher zat ie altijd tussen de 15 tot 20 daar in de buurt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er wordt alleen gesproken over inderdaad Coenradie en wellicht Beljaarts omdat die ook van buiten komt. De rest zijn volgers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel PVV'ers blijven er aan? Ik zet in op in ieder geval Coenradie, inclusief t.z.t. een overstap naar een andere partij.
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is prima. Er kon nu een kabinet PvdA-GL, VVD, NSC, D66 komen en dan straks dus CDA ipv NSC. Is gewoon een prima situatie, echt verschuivingen zijn niet nodig om een goed regeerbare samenstelling te krijgen.
Ik denk alleen dat er wel minstens 10 zetels van PVV naar VVD, JA21 en evt CDA gaan.
Dat wil ik nog graag meemaken, een VVD-er die de waarheid vertelt !quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren.
Hoe oud ben jij, 11?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat wil ik nog graag meemaken, een VVD-er die de waarheid vertelt !
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is een kans dat PVV-stemmers gedesillusioneerd zijn en helemaal niet meer gaan stemmen. Dat zou op zich winst zijn
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar Yesilgöz gaat ons de komende vier maanden vertellen dat ons land ten dode is opgeschreven als PvdA/GL gaat regeren. Smeed er dan na afloop nog maar eens een coalitie van. Dat gif in de campagne is zo dodelijk voor een fatsoenlijke samenwerking - en voor het vertrouwen.
Daar ben ik ook bang voor, ja. Gelukkig zijn er inmiddels wel een hoop Nederlanders niet meer aanwezig op X, maar toch.quote:
Of, en dat zal wel wishfull thinking zijn, Yesilgoz wordt niet degene die de campagne gaat doen! Andere leider voor de VVD.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.
Timmermans houdt wat mij betreft een groot links blok tegen. Een bevlogen politicus, maar met hoge irritatiefactor door zijn maniertjes en eindeloze gelul. Hart op de goede plaats, maar verkeerd als leider van het GL/PvdA.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:07 schreef Japepk het volgende:
In het officiële statement heeft Timmermans het over 'het kabinet Wilders-Yesilgoz'. Hoe stom kun je zijn om tegenover de VVD te gaan staan. En dan ook praten over 'leiderschap'. Terwijl hij haast het enige overblijfsel is van de oude politiek die daarom were verguisd. Ja, je kunt dat wel zo menen en vinden, maar die kennen echt het Nederlandse electoraat niet hoor, man man. Er is maar een missie, en dat is de PVV wegvagen. Dat zal met wat platte retoriek moeten, mijns inziens vooral tegen Wilders/hun faalbeleid(lees; Faber) en wat grote plannen over zorg en wonen. Dan hoef je de kiezer nog niet voor te liegen, maar het normen en waarden praatje gaat de patstelling echt niet doorbreken
Instructies van wie?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Yeşilgöz instructies krijgt het over internationale betrekkingen en defensie te hebben, dat bleek ook al uit haar eerste tweet. En dat ze juist daarom de partij die heel dicht op dat gebied bij de VVD staat niet te hard moet aanvallen, dat het doel vooral moet zijn die 20 zetels van de PVV terug te winnen. Daarbij wel wijzend op 'een stem op Wilders maakt Timmermans de grootste' uiteraard.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of, en dat zal wel wishfull thinking zijn, Yesilgoz wordt niet degene die de campagne gaat doen! Andere leider voor de VVD.
De grootste fanatiekelingen zullen inderdaad niet uit het veld geslagen zijn, maar er zijn denk ik ook een hoop casual PVV-stemmers die het verder allemaal niet zo volgen en nu denken "laat ook maar, het wordt toch niks" en lekker thuis blijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wahahahahahahahahahahaha! Jij bent grappig. De zielige kiezers die op de PVV gestemd hebben, vinden zichzelf nog steeds zielig, hoor. Zieliger, vermoed ik zelfs. Want HUN PVV had de macht en werd aan alkle kanten tegengewerkt door het oppermachtige Linksch en de duivelse EU en die vervloekte D66 rechters en ambtenaren, die hun daadkrachtige en capabele minister Faber hebben gesaboteerd, waardoor er nog steeds enge buut'nlaonders bij komen. De enige manier om een kans te hebben om hun Messiaanse denkbeelden te laten uitvoeren is weer op de PVV te stemmen en hun vrienden en familie over te halen dat ook te doen.
Omtzigt was gedoemd te falen, die heeft een meetlat geschapen waar geen enkele politicus aan kon voldoen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Omtzigt gefaald hč.
Hij had er ook zelf de stekker uit kunnen trekken toen hij opstapte.
Nu is het helemaal niets, partij ook gewoon weg.
Hij is enkel de enabler geweest van regeren met de PVV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |