Brennan die Christen en van Gils makkelijk kan volgens op een slotklim van 2,4km aan 7.7% is er alsnog wel tamelijk over, vind je niet?quote:
Dat vind ik.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Brennan die Christen en van Gils makkelijk kan volgens op een slotklim van 2,4km aan 7.7% is er alsnog wel tamelijk over, vind je niet?
En dan mag Wout weer leadout zijn, de Vlaamse media kan dat niet aan johquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat vind ik.
Ik vind ook dat Visma hem mee moet nemen maar de Tour. IJzer smeden als het heet is.
Pff, arme Robert. Wat een tegenslagen en erger dan dit gaat het niet wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
Als ik de Instagram van Gesink zelf mag geloven is zijn vrouw overleden, wat triest
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
Als ik de Instagram van Gesink zelf mag geloven is zijn vrouw overleden, wat triest
Dit ja. Was ze ernstig ziek of totaal onverwacht?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Pff, arme Robert. Wat een tegenslagen en erger dan dit gaat het niet worden
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)ng-in-de-lappenmand/quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jezus wat heeft die jongen allemaal al te verduren gehad
Aldus Wielerflits.quote:Pas enkele weken geleden werd een agressieve ziekte bij haar ontdekt waar de artsen helaas niets meer tegen konden doen.
Sowieso bij 1 van de kinderen ja, toen stapte Gesink om die reden uit de Vueltaquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:44 schreef Momo het volgende:
Jeetje Robert, wat een klap weer. Nog 2 jonge kinderen. Ze was al ziek in verleden en had slecht gelegen bij de geboorte van hun kinderen dacht ik te herinneren
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van Gils nog op z'n bek, haha.
Die knalde nog tegen iemand aan toch? Van Gils doet het helemaal zelf.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:40 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Moet een beetje denken aan die van R.EV. in de Vuelta.
Vrijdag blijkbaar overleden, dus een dag voor zijn verjaardag dan. Maakt het natuurlijk niet minder ernstig.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
En 31 mei is ook nog de verjaardag van Robert, dus ze is overleden op zijn verjaardag
Die 100 komen er niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arme Kristoff. Kannibaal Brennan deelt geen cadeautjes uit.
Fretin staat al weer klaar om 1.1's te sweepen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:35 schreef H.Vviv het volgende:
Lund derde en zal dankzij boni's schuift die ook wat op in het klassement, prima voor Picnic
Vierde. Pakt 100 punten mee. Zijn nu over Cofidis heen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:35 schreef H.Vviv het volgende:
Lund derde en zal dankzij boni's schuift die ook wat op in het klassement, prima voor Picnic
Zag tussen de 1232 statistieken van PCS bij het verslag dat hij nu Evenepoel voorbij is ja. Matthews en Groves ook al meerdere zeges voor hun 20equote:Op zondag 1 juni 2025 15:34 schreef Pistolero het volgende:
Brennan staat nu dus eerste op de zegeranking van 2025 (lol).
Wat is het record voor aantal zeges voor je 20e? Dat moet wel in handen zijn van Evenepoel momenteel, of heeft Brennan dat record ook al?
Ze zijn inmiddels wel aan het sprokkelen geslagen, Poole straks ook nog ruim 100 puntjes en kans op punten voor Van Uden.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vierde. Pakt 100 punten mee. Zijn nu over Cofidis heen.
2 uitvallers vandaagquote:Op zondag 1 juni 2025 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Flopploeg Intermarche krijgt het weer niet voor elkaar om de boel te controleren. Aike Visbeek, neem je rommel mee.
Dan moet Cofidis wel opeens de brommer aanslingeren..quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
2 uitvallers vandaagHoe? Als het zo door gaat gaan ze nog degraderen.
Op deze manier gaan ze echt nog in de gevarenzone terechtkomen ja.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk niet dat Cofidis Intermarché nog in gaat halen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat dat betreft pure verspilling van koersdagen om Aranburu naar de Tour te sturen.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet Cofidis wel opeens de brommer aanslingeren..
Maar Intermarche heeft echt een seizoen van niks ja. En verwacht niet dat Bini weer zo’n Tour rijdt. En hij mist natuurlijk de schitterende ondersteuning van Teunissen!
Dat is extreem snel gegaan, extreem sneu voor Robbert weer.quote:
@Redefinequote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Speciaal voor @:Rellende_Rotscholier, een documentaire uit de mobiele rukbunker
Refinery89 (wie?) gaan op de shitlist vanwege de monetizationaids
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Veel van dat soort bedrijfjes. Kopen ruimte op websites in en verkopen dat weer aan de hoogste bieder die er zijn reclame op wil. Daar tussenin segmenteren ze, o.a. door via pixels e.d. je internetgedrag te volgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:
https://refinery89.com/?
quote:Op maandag 2 juni 2025 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:
https://refinery89.com/?
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...quote:Op maandag 2 juni 2025 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel van dat soort bedrijfjes. Kopen ruimte op websites in en verkopen dat weer aan de hoogste bieder die er zijn reclame op wil. Daar tussenin segmenteren ze, o.a. door via pixels e.d. je internetgedrag te volgen.
Maar PCS bepaalt natuurlijk wel wat ze in grote lijnen op hun eigen website doen. Dus die reclames achter die secondetikker om je een abonnement aan te smeren, dat is PCS zelf.
Narcistische lul van een ventquote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...
Wat vooral bizar is, is dat STEEF technisch er dus geen klote van kan en alles aan z'n vriend of zwager te danken heeft.En dan iedereen altijd maar de maat nemen...
Ja, ik vind hem ook irritant, maar ze doen die website samen, toch? Dat betekent taken verdelen. De meeste mensen die technisch heel goed zijn, zijn wat minder goed in geld verdienen met een website en alles dat daar bij komt kijken.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...
Wat vooral bizar is, is dat STEEF technisch er dus geen klote van kan en alles aan z'n vriend of zwager te danken heeft.En dan iedereen altijd maar de maat nemen...
Mani?quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Dit is een van de meest tenenkrommende filmpjes die ik de afgelopen tijd heb gezien.quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Optiemaaizenquote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is een van de meest tenenkrommende filmpjes die ik de afgelopen tijd heb gezien.
Steef ziet nog genoeg mogelijkheden om de site verder te optiemaaizen. Er zijn een paar plekjes over om het volk nog meer reclame door de strot te duwen, met andere woorden.
Vroeg me dit laatst nog eens af, hoe doet Tusveld het. Maar jij geeft ‘t antwoord al. Ben wel benieuwd , wat verwachten ze eigenlijk van hem dit seizoen?quote:Op maandag 2 juni 2025 11:51 schreef Halcon het volgende:
Vandaag en morgen geen wielrennen op TV?
Tusveld een DNF in de Ronde van Estland trouwens. Beat zou daar even makkelijk punten op gaan rapen, aldus Thijs Z. Dat werden uiteindelijk 15 punten van Sintmaartensdijk.
Nu is de Ronde van Estland geen parcours voor Tusveld, maar toch... Paar maanden geleden jammerde hij dat geen WT-ploeg hem wilde hebben en baalde hij dat INEOS voor Caleb koos.
Maar wat had hij daar überhaupt willen gaan doen![]()
8 koersdagen dit jaar tot nu toe. 3 keer een DNF en beste resultaat een 61e plek in een 1.2 wedstrijd in Slovenië waar twee ploegmaten van hem één en twee werden. En Tusveld op twee minuten eindigde (wel lek meen ik)...
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "quote:Op maandag 2 juni 2025 18:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vroeg me dit laatst nog eens af, hoe doet Tusveld het. Maar jij geeft ‘t antwoord al. Ben wel benieuwd , wat verwachten ze eigenlijk van hem dit seizoen?
De renners die zich na terugvallen naar CT hebben terug geknokt zijn zeldzaam.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "
Heel, heel veel dank aan de partners die het mogelijk hebben gemaakt om extra budget te vinden voor een renner die ons als ploeg direct op zoveel vlakken beter maakt.".
Dit zei Thijs er over. Misschien dat Tusveld geweldig werk levert in de mentale begeleiding van jonge renners (want dat zou hij ook gaan doen), maar prestaties op de fiets vallen vies tegen.
Zijn Strava niet heel aandachtig bekeken, maar echt echt volle bak trainen lijkt 'ie ook niet te doen. Hoop ritjes in Frankrijk met z'n vriendin om dan in Estland de finish niet te halen...
Zoals in het verleden wel vaker met afgedraaide ex-WT-renners, kun je je als CT altijd wel afvragen hoe gemotiveerd ze nog zijn.
Ja, sinds je die filmpjes moet kijken is het veel minder gebruiksvriendelijk geworden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
quote:
quote:“Hij had zijn training speciaal uitgesteld om te kunnen volgen”: Remco Evenepoel ziet renner uit jeugdploeg Belgisch kampioen worden en belt hem meteen op
Na een bijzonder spannende eindspurt was het Mathias De Keersmaeker die zondag in Hoogstraten de Belgische titel pakte bij de juniores. De Keersmaeker rijdt voor het R.EV Cycling Team, dat is de junioresploeg van Remco Evenepoel. Die laatste had speciaal zijn trainingsritje uitgesteld om de koers van zijn jonkie te kunnen volgen.
Het was na een massasprint dat Mathias De Keersmaeker (18) zich zondag wist te kronen tot Belgisch kampioen bij de junioren. Een nieuw succes dus voor het R.EV Cycling Team, de junioresploeg die Remco Evenepoel uit de grond stampte. Evenepoel volgde gisteren dan ook aandachtig - vanuit Spanje - mee. “Remco is altijd heel nauw betrokken”, vertelde De Keersmaeker achteraf bij RTV. “Hij weet de resultaten altijd heel snel.”
Echter is Evenepoel zo betrokken, dat hij zijn trainingsritje in Spanje uitstelde om zijn ploeg te kunnen volgen. “Hij had zelfs speciaal gewacht om te gaan trainen om te kunnen bellen als we zouden winnen. Patrick (de vader van Remco, red.) zei dat Remco het voorspeld had.”
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "
Heel, heel veel dank aan de partners die het mogelijk hebben gemaakt om extra budget te vinden voor een renner die ons als ploeg direct op zoveel vlakken beter maakt.".
Dit zei Thijs er over. Misschien dat Tusveld geweldig werk levert in de mentale begeleiding van jonge renners (want dat zou hij ook gaan doen), maar prestaties op de fiets vallen vies tegen.
Zijn Strava niet heel aandachtig bekeken, maar echt echt volle bak trainen lijkt 'ie ook niet te doen. Hoop ritjes in Frankrijk met z'n vriendin om dan in Estland de finish niet te halen...
Zoals in het verleden wel vaker met afgedraaide ex-WT-renners, kun je je als CT altijd wel afvragen hoe gemotiveerd ze nog zijn.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:55 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag, niet eens een amateurwedstrijd ergens. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 17 juli 2023 13:09 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:Op maandag 18 september 2023 07:07 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:Op maandag 12 mei 2025 11:15 schreef Koffieplanter het volgende:
De meeste renners stoppen dan. Maar hij liet toch wel blijken eind vorig seizoen en begin dit seizoen dat hij graag verder zou gaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.
Vermeltfoort is idd wel een mooi voorbeeld. Die heeft een prachtige carrière op CT niveau.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit is een kortere compilatie dan ik dacht.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat ga jij nu doen op maandag- en vrijdagavonden? Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 26 juli 2021 15:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Zowel vandaag als morgen geen koers. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 13 september 2021 10:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen enkele koers vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 18 oktober 2021 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Elden Ring delayed. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 6 februari 2022 22:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco is pas over tien dagen weer te zien. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen enkele koers vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 26 februari 2023 19:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen 0 (nul) koersen op de agenda. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 13 april 2025 17:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen 0 (nul) wedstrijden op het programma. Heeft het leven nog wel zin?
Vermeltfoort is natuurlijk een erg succesvolle CT renner die even heeft mogen proeven van het hoogste niveau, soort bonus. Tusveld heeft het grootste deel van zijn carrière op het hoogste niveau gefietst. Voor hem zal CT niveau een degradatie zijn. Ik denk dat dat wel een verschil is op mentaal vlak. Sowieso twee verschillende type renners, de ene een afmaker, de andere een knecht.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.
Vermeltfoort is idd wel een mooi voorbeeld. Die heeft een prachtige carrière op CT niveau.
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Gisteren heb ik de aflevering van In de Waaier beluisterd waarin Richard Plugge te gast was.
Zitten we nu echt te wachten op meerdere divisies binnen het wielrennen? Dus echte scheiding tussen WT, PCT en CT. Ik niet in ieder geval. Ook een ranglijst van ploegen met op het einde een beker en gala boeit me niet echt.
Natuurlijk zijn er nog wel stappen te maken om het wielrennen beter in de markt te zetten maar linksom of rechtsom blijft het 'slow tv' met een grote diversiteit aan type wedstrijden.
Voor mij hoeft het niet perse maar als ik dan iets zou doen is het herintroduceren van een wereldbeker van 8 tot 10 wedstrijden met een flinke prijzenpot en een vast tv format.
Aan het aantal niveaus kan natuurlijk iets worden gedaan, je kan .1 en .2 koersen samenvoegen tot .Con oid. Maar het zou dodelijk zijn voor de meeste .Pro en .1 wedstrijden als daar geen teams van een hoger niveau meer aan mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.
Een harde knip vind ik sowieso een slecht idee, maar ik zou het niet erg vinden als CT wat meer als een officieel profniveau wordt beschouwd. Er vinden daar ook hartstikke mooie wedstrijden plaats met meer dan genoeg sportieve waarde.
Als ik Plugge goed begrepen heb een harde knip.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.
Een harde knip vind ik sowieso een slecht idee, maar ik zou het niet erg vinden als CT wat meer als een officieel profniveau wordt beschouwd. Er vinden daar ook hartstikke mooie wedstrijden plaats met meer dan genoeg sportieve waarde.
Alsof die mensen wel alle F1-coureurs, F1-wedstrijden en CL-deelnemers op kunnen noemen.quote:Als je aan mensen vraagt welke wedstrijden allemaal tot de WorldTour behoren, weten velen dat niet.
Dat doet hij zelf. Waarom vragen ze niet door aan Plugge waarom die schrale Deen niet eens 'n WK rijdt? Of een Ronde van Lombardije of Luik-Bastenaken-Luik?quote:‘Ga maar eens uitleggen waarom Jonas bijvoorbeeld niet rijdt tegen Tadej in de Ronde van Vlaanderen. Ik kan dat makkelijk verklaren, maar leg het maar eens uit aan iemand die het wielrennen niet volgt. De UCI moet ervoor zorgen dat de grote namen vaker tegen elkaar rijden in de belangrijke wedstrijden, maar op dit moment zijn het er gewoon veel te veel.’
Ook al zo'n onzin. Messi was in elke voetbalwedstrijd wel van waarde. Bij wielrennen hangt veel af van het parcours en de seizoensplanning. Je kunt niet het hele jaar in topvorm zijn.quote:‘Toen Messi nog in Europa speelde, was het ondenkbaar dat hij niet mee zou doen aan een Champions League-wedstrijd’, legt Plugge de vergelijking. ‘In het wielrennen gebeurt dat nu wél. Natuurlijk hoeft niet iedereen altijd in de grootste koersen te rijden, maar momenteel is slechts zo’n 30% van de toppers erbij. Dat zou eigenlijk richting de 70% moeten.’
Alsof elke WT-wedstrijd bij het publiek even zwaar weegt. Het staat hem helemaal vrij om Vingegaard en Van Aert meer te laten koersen.quote:Nu zijn er meer dan 180 wedstrijddagen in de World Tour. In al die koersen is het continu een in- en uitstroom van renners, wat het een pak moeilijker maakt om er bij het grote publiek celebrity’s van te maken. Sterren zijn cruciaal om relevant te zijn als grote sport
Ook slap van Thijs/Hidde dat ze Plugge daar ook niet op aanspraken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:39 schreef Halcon het volgende:
Ik ben een beetje afgehaakt toen Plugge begon te zeuren dat de beste renners niet vaker tegen elkaar rijden. Daar is juist zijn ploeg een van de veroorzakers van. Van Aert zit op een berg in plaats van in Milaan-San Remo tegen Pogacar en v/d Poel te rijden. En Vingegaard koerst al jaren amper.
Ja, waardeloos. Zonneveld vindt voortdurend dat er over van alles en nog wat een discussie gevoerd moet worden, maar gaat die hier dan niet aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook slap van Thijs/Hidde dat ze Plugge daar ook niet op aanspraken.
En zoals je zegt is wielrennen nou eenmaal een sport met een grote diversiteit aan type wedstrijden, in tegenstelling tot voetbal waarbij het format hetzelfde is. Daarom zeg ik herintroduceer dan een wereldbeker met een stuk of 10 eendaagse wedstrijden.
Dat ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef Halcon het volgende:
Maar ja, dan zullen allerlei figuren ook wel weer gaan zwaaien met wedstrijden in Australië, China, VAE en Noord-Amerika onder het mom van internationalisering van de wielersport.
Maar gaan renners die die koersen nu skippen, in zo’n situatie wel starten? Misschien dat het de koersen in het najaar wat helpt (zoals San Sebastián), maar bij de voorjaarsklassiekers kiezen renners meestal bewust voor een ander programma. Gaan ze het dan wel overwegen als er meer geld tegenover staat?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat ja.
Terwijl het niet zo moeilijk is, begin nou eens gewoon met: MSR, RVV, PR, AGR, LBL, Hamburg, Sebastian, Montreal of Quebec en Lombardije. Vette prijzenpot. Giet dat in een gelikt media sausje met bij elke wedstrijd dezelfde tv graphics.
Daarom b.v. voor België alleen Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
al moet je dan wel een divers aantal wedstrijden hebben en niet 5 vlaamse eendagswedstrijden.
Dat is natuurlijk de vraag, daarom ook maar een beperkt aantal wedstrijden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar gaan renners die die koersen nu skippen, in zo’n situatie wel starten? Misschien dat het de koersen in het najaar wat helpt (zoals San Sebastián), maar bij de voorjaarsklassiekers kiezen renners meestal bewust voor een ander programma. Gaan ze het dan wel overwegen als er meer geld tegenover staat?
terug naar 1948:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de vraag, daarom ook maar een beperkt aantal wedstrijden.
Hoe was dat vroeger?
Met zo'n kitscherige HYMNE, net als de sjempjuns liek bij voetjebal!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, waardeloos. Zonneveld vindt voortdurend dat er over van alles en nog wat een discussie gevoerd moet worden, maar gaat die hier dan niet aan.
De oude wereldbeker, zoals toen Erik Dekker 'm won, was prima wat mij betreft. Maar ja, dan zullen allerlei figuren ook wel weer gaan zwaaien met wedstrijden in Australië, China, VAE en Noord-Amerika onder het mom van internationalisering van de wielersport.
De natte droom van Plugge zal zijn over ter wereld wereld op afgezette rondjes rijden en dan hopen dat het een soort Formule 1 gaat worden.
Zo'n prijzenpot levert een renner niet veel op als die met de ploeg gedeeld moet worden. Plus ze willen toch allemaal trainen voor de periode waar hun hoofddoelen liggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar gaan renners die die koersen nu skippen, in zo’n situatie wel starten? Misschien dat het de koersen in het najaar wat helpt (zoals San Sebastián), maar bij de voorjaarsklassiekers kiezen renners meestal bewust voor een ander programma. Gaan ze het dan wel overwegen als er meer geld tegenover staat?
In de huidige tijd zou het meestal naar Pogacar gaan, met eventueel nog wat concurrentie van Mathieu.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n prijzenpot levert een renner niet veel op als die met de ploeg gedeeld moet worden. Plus ze willen toch allemaal trainen voor de periode waar hun hoofddoelen liggen.
En de Wereldbeker wordt ook wel behoorlijk geromantiseerd. Uiteindelijk waren het maar een handjevol renners dat al uitslagen had gereden dat er extra wedstrijden bij ging pakken, waarbij de hype vaak ook nog groter was dan hun impact op de wedstrijden.
Eens ja. Al was er natuurlijk wel een speciale truiquote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo'n prijzenpot levert een renner niet veel op als die met de ploeg gedeeld moet worden. Plus ze willen toch allemaal trainen voor de periode waar hun hoofddoelen liggen.
En de Wereldbeker wordt ook wel behoorlijk geromantiseerd. Uiteindelijk waren het maar een handjevol renners dat al uitslagen had gereden dat er extra wedstrijden bij ging pakken, waarbij de hype vaak ook nog groter was dan hun impact op de wedstrijden.
Heeft dat niet ook te maken met dat ze niet te vroeg al te goed willen zijn? Je ziet de laatste jaren ook wel dat de renners die goed zijn in Down Under dat niet door kunnen trekken in de rest van het voorjaarquote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
We zien ook de tendens dat wielrenners niet meer zo veel willen reizen (qua tijdzones) en doorgaans een heel periodieke aanpak volgen. Dat gaat nu al ten koste van bijvoorbeeld Down Under, waar echt een heel matig veld stond, en dit versterkt bijvoorbeeld de seizoensstart op Mallorca.
Als je entree gaat heffen, wordt het rustig, denk ik. Entree heffen kan bij criteriums na de Tour, als er ook veel bier is en Marco Schuitemaker op het podium staat, maar verder... Enige wat je kunt doen is VIP-tenten vullen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
interessante podcast met Plugge,
En dat hij aangeeft dat bij voetbal de toppers vaker tegen elkaar spelen klopt ook niet helemaal.
Zlatan heeft bv amper op een EK voetbal gespeeld (en ja ik weet dat Zweden zich dan moet kwalificeren). Hij heeft wel wat puntjes.
Denk dat toekomst van wedstrijden meer en meer op lokale rondes gereden gaat worden.
waarbij je dan wellicht entree kunt heffen op bepaalde punten.
een nieuw soort wereldbeker zou inderdaad niet slecht zijn.
al moet je dan wel een divers aantal wedstrijden hebben en niet 5 vlaamse eendagswedstrijden.
Het punt mbt de extra ploeg in de Giro had hij wel gelijk in.
Je hebt een cyclus van 3 jaar, en in het laatste jaar worden plots de spelregels aangepast.
Vroeger reden renners sowieso veel meer. Vergelijk bijvoorbeeld het aantal koersdagen van Tom Boonen en Peter van Petegem met die van Van Aert of v/d Poel.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 18:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de vraag, daarom ook maar een beperkt aantal wedstrijden.
Hoe was dat vroeger?
Had juist het idee dat van Petegem amper koersen reed en ook enkel die paar weken in april echt vloogquote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vroeger reden renners sowieso veel meer. Vergelijk bijvoorbeeld het aantal koersdagen van Tom Boonen en Peter van Petegem met die van Van Aert of v/d Poel.
Tchmil in 1999 had in PCS (waar wsl niet alles in staat) al 82 koersdagen. Omloop het Volk, KBK, Parijs-Nice, Milaan San Remo, E3 Prijs, Panne, RvV, Gent-Wevelgem, Parijs-Roubaix, LBL, Gold Race, San Sebastian, Kampioenschap van Zurich, Vuelta (DNF), Parijs-Tours, WK, Lombardije onder andere. En dan nog hoop kleinere koersen.
Er gold toen ook wel een minimaal aantal deelnames aan wedstrijden voor de wereldbeker om in het eindklassement opgenomen te worden.
Van Petegem reed ook behoorlijk wat, in 1998 bijvoorbeeld. Voor een deel ook wel echt voorbereidingskoersen inderdaad. Indurain deed vroeger de Giro zelfs als voorbereiding op de Tour. Nu is men er achter gekomen dat training veel efficiënter is om je vorm en conditie te verbeteren. Vingegaard rijdt die paar wedstrijden die hij rijdt, allemaal om te winnen. Niet om ergens anoniem beetje mee te peddelen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had juist het idee dat van Petegem amper koersen reed en ook enkel die paar weken in april echt vloog
Maar weet niet of het eerlijk om enkel naar het aantal koersdagen te kijken. Je zag toen ook vaker dat renners wedstrijden gebruikten om zich in vorm te rijden, dat ziet je nu bij de toprenners veel minder
Jan Ullrich gebruikte het hele voorjaar om alle overbodige winterkilo's weg te koersen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Had juist het idee dat van Petegem amper koersen reed en ook enkel die paar weken in april echt vloog
Maar weet niet of het eerlijk om enkel naar het aantal koersdagen te kijken. Je zag toen ook vaker dat renners wedstrijden gebruikten om zich in vorm te rijden, dat ziet je nu bij de toprenners veel minder
Dan moet dhr. Plugge maar lekker verhuizen naar dat infantiele balspelletje net als zijn voormalige topstrateeg.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
De natte droom van Plugge zal zijn over ter wereld wereld op afgezette rondjes rijden en dan hopen dat het een soort Formule 1 gaat worden.
Tijdens de Tour de Suisse zag je al langzaam de wangen invallen. Om dan lekker te schroeien in de Tourquote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jan Ullrich gebruikte het hele voorjaar om alle overbodige winterkilo's weg te koersen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:15 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Dan moet dhr. Plugge maar lekker verhuizen naar dat infantiele balspelletje net als zijn voormalige topstrateeg.
Visma rijdt wel heel weinig inderdaad (met ook als gevolg dat talentvolle renners amper voor eigen kans kunnen rijden), maar de vergelijking met UAE wint geen enkele ploeg, gok ik.. die doen mee in zowat elke mogelijke koers. Maar dat zorgt er wel voor dat ze alle talenten genoeg eigen kansen geven (om dan meestal ook voor zichzelf te willen koersen in de grotere wedstrijden.. )quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zo'n Jonas Vingegaard heeft natuurlijk ook niets te zoeken in Milaan - San Remo of Omloop het Volk.
Plugge is alleen maar bezig om zijn omzet te maximaliseren. Daarbij verliest hij de essentie van het wielrennen uit het oog. Hij kan maar beter beginnen met zijn renners meer te laten koersen. De mannen van UAE rijden een veel drukker programma dan die van Visma en komen dus vaker in beeld en winnen ook meer.
Campenaerts, Jorgenson en Kuss hebben niet meer gekoerst vanaf april. Die zitten op vulkaan tot de Dauphine. Jonas nog van eerder (met excuusje).
UAE heeft op dit moment 180 koersdagen meer gehad dan Visma. Verdeeld over de renners uiteraard maar dat is fors.
Vingegaard weet inmiddels ook uit ervaring dat elke koers die je extra rijdt een extra kans is om keihard op je bek te gaan en je halve seizoen om zeep te helpen. Ja in training kun je ook crashen, maar de kans is wel kleiner als je niet middenin een bloednerveus peloton zit waar ze bezig zijn met ware doodsverachting een massasprint voor te bereiden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Petegem reed ook behoorlijk wat, in 1998 bijvoorbeeld. Voor een deel ook wel echt voorbereidingskoersen inderdaad. Indurain deed vroeger de Giro zelfs als voorbereiding op de Tour. Nu is men er achter gekomen dat training veel efficiënter is om je vorm en conditie te verbeteren. Vingegaard rijdt die paar wedstrijden die hij rijdt, allemaal om te winnen. Niet om ergens anoniem beetje mee te peddelen.
Zoals Plugge voorstelde (en als voorbeeld gaf) in de Ronde van Vlaanderen zie je ook al dat ze lusje Oude Kwaremont/Paterberg 2x doen. Waat de VIP tenten jaarlijks groter lijken te worden. In de Amstel zie je het bv met de Cauberg die meermaals wordt beklommen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je entree gaat heffen, wordt het rustig, denk ik. Entree heffen kan bij criteriums na de Tour, als er ook veel bier is en Marco Schuitemaker op het podium staat, maar verder... Enige wat je kunt doen is VIP-tenten vullen.
Die extra ploeg heeft hij wel gelijk. Dat is natuurlijk onzin. Je moet ergens een grens trekken. Zoveel voegde Pidlul nu ook weer niet toe. Als hij niet mee had gedaan, was deze Giro-editie niet minder leuk geweest.
Ja, bij Visma hebben ze altijd van die brokkenpiloten. Eerst Roglic, nu Vingegaard en ook van Aert is al aardig wat keren flink tegen de grond geklapt. Vine zou er prima passen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vingegaard weet inmiddels ook uit ervaring dat elke koers die je extra rijdt een extra kans is om keihard op je bek te gaan en je halve seizoen om zeep te helpen. Ja in training kun je ook crashen, maar de kans is wel kleiner als je niet middenin een bloednerveus peloton zit waar ze bezig zijn met ware doodsverachting een massasprint voor te bereiden.
Dus helemaal geen koersen samen met Pogacar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:13 schreef Marcoss het volgende:
Ayuso neemt de komende tijd rust en komt weer terug in San Sebastián, rijdt daarna sowieso het WK, Emilia en Tre Valli. Rijdt geen Lombardije en geen Vuelta, bij UAE willen ze renners onder de 25 geen 2 grote rondes in 1 jaar laten rijden (even los van de vraag of ze het überhaupt overwogen)
Pogi rijdt WK niet?quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:25 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dus helemaal geen koersen samen met Pogacar.
Komt dat toevallig even goed uit. Daarom hebben ze het bij Almeida en McNulty wel gedaan.quote:Op woensdag 4 juni 2025 14:13 schreef Marcoss het volgende:
Ayuso neemt de komende tijd rust en komt weer terug in San Sebastián, rijdt daarna sowieso het WK, Emilia en Tre Valli. Rijdt geen Lombardije en geen Vuelta, bij UAE willen ze renners onder de 25 geen 2 grote rondes in 1 jaar laten rijden (even los van de vraag of ze het überhaupt overwogen)
Niet Gianetti of die sprint tussen Bartoli en VBB1?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:40 schreef Faraday01 het volgende:
https://tally.so/r/3NQy2B?redirect_from=podpage
In de waaier gaat into de jaren 90. Via de link kun je stemmen. Het enige goede antwoord is natuurlijk 3. Gewiss
Vreemd dat de LBL overwinning van VDB er niet tussen staat.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:40 schreef Faraday01 het volgende:
https://tally.so/r/3NQy2B?redirect_from=podpage
In de waaier gaat into de jaren 90. Via de link kun je stemmen. Het enige goede antwoord is natuurlijk 3. Gewiss
Er zijn tientallen cult momenten in dat decennium. Maar voor mij blijft Gewiss op de muur van huy het ultieme symbool van het epo tijdperk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet Gianetti of die sprint tussen Bartoli en VBB1?
Dat is een voetnoot, het echte moment staat er wel tussen: De showdown op de Redoutequote:Op woensdag 4 juni 2025 17:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemd dat de LBL overwinning van VDB er niet tussen staat.
Ook 4 rabo's in een groep van 15quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is een voetnoot, het echte moment staat er wel tussen: De showdown op de Redoute
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook 4 rabo's in een groep van 15
Die vlogen ook collectief in dat hele voorjaar. Om daarna achteruit te fietsen in de Tourquote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook 4 rabo's in een groep van 15
Bij mij is dat de Tour van 1996 waarbij ik sowieso de ritzege van Boogerd en de teloorgang van Indurain live heb gezien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?
Indurain die het niet redde in Pamplona 1996. Sowieso was die Tour mijn eerste echte kennismaking met deze nobele sportquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?
Ik moet bij Casartelli altijd meteen denken aan dat interview met Breukink direct na de finish. Misschien wel het aller slechtste interview in de sportgeschiedenis.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:34 schreef Ericr het volgende:
Conconi/Ferarri. Ook al begon dat al bij Moser natuurlijk. Maar die momenten in de jaren 90 zijn bijna allemaal gekenmerkt door mutanten acties.
Dood Casartelli staat er overigens twee keer tussen. Absoluut dieptepunt van die periode.
Ik heb een vage herinnering aan de intralipid affaire alleen was ik doen nog heel erg jong.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Indurain die het niet redde in Pamplona 1996. Sowieso was die Tour mijn eerste echte kennismaking met deze nobele sport
Dat is zo pijnlijk. Maar die etappe hadden ze gewoon moeten neutraliseren. Er reden renners rond die wisten wat er speelde zoals Chiapucci die tweede werd achter Virenque.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik moet bij Casartelli altijd meteen denken aan dat interview met Breukink direct na de finish. Misschien wel het aller slechtste interview in de sportgeschiedenis.
Die van mij de Tour van 98. Pantani in hondenweer richting Les Deux Alpes en Ullrich die er helemaal door zakte. Heroïsche beelden. Ik was gelijk verkochtquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rinero en Meier!quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:20 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Die van mij de Tour van 98. Pantani in hondenweer richting Les Deux Alpes en Ullrich die er helemaal door zakte. Heroïsche beelden. Ik was gelijk verkocht
Rinero in mijn Tourploeg van 99 toen bij een of ander spel in de krant. Nog nooit zo beflikkerd geweestquote:
Intralipid weet ik nog wel. Ik keek toen alleen de samenvattingen of de uitslagen. Was toen fan van PDM en van Poppel in het bijzonder. Halve ploeg in een rit eruit en de rest daarna niet meer gestart. Geneuzel over die bedorven kip daarna was ik nog te jong voor om dat op waarde te schatten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb een vage herinnering aan de intralipid affaire alleen was ik doen nog heel erg jong.
Vanaf 1994 of 1995 heb ik wat meer herinneringen, waaronder de betreurde afdaling van Fabio Casartelli
Dat hebben we best wat jaren gehad natuurlijkquote:
Die van het WK specifiek was wel de meest jammere.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hebben we best wat jaren gehad natuurlijk
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik had vroeger een schriftje waar ik de prestaties van mijn tourpool in de krant bij hieldBobby Julich was mijn dark horse voor een klassement en JP Nazon mijn stokpaardje voor de sprints. Andere stokpaardje was volgens mij Sebastien Hinault.
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:56 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.
Edit: ook had ik een bizarre voorliefde voor Luc Leblanc.
Seixas misschien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.
En echt heel dichtbij is het ook nooit geweest. Dumoulin was er waarschijnlijk nog het dichtst bij, maar ook toen had je nooit echt het gevoel dat het zou gebeuren. Pinot in de Tour van Bernal had een kans, maar helaas die knie.
Zou graag die gekte meemaken als het echt mogelijk is.
Dufaux is 'n Zwitserquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.quote:
Wel relatief vaak podium in de jaren '90 met Rominger en Zulle.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.
Ja toen gingen Contador en Froome op hun bek en had Nibali niet echt tegenstand meer. Peraud kwam heel langzaam maar zeker bovendrijven als 'best of the rest', met name dankzij een sterke afsluitende tijdrit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Edit: vergeten dat Dufaux geen Fransman was![]()
Die etappe naar Mende was dat, legendarischquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Seixas misschien.
Bij Pinot had ik dat gevoel ook niet echt eigenlijk. Fignon was er in 1989 nog een keer heel dichtbij. Zelf op tv daarna Leblanc, Virenque, Jalabert, Rinero, Robin zien rijden in de jaren '90. Maar die hadden natuurlijk ook geen kans toen.
Lino red nog een keer tot bijna de laatste week in het geel dankzij 'n vlucht en hield langer stand dan verwacht. Maar Natuurlijk ook geen kans tegen Indurain.
Nog wel een keer een ritgezien waarbij Banesto een kopgroep, met daarin wat mensen van ONCE en volgens mij Jalabert, veel te veel ruimte gaf. Uiteindelijk hebben ze dat toen door andere ploegen op te trommelen nog wel binnen de perken weten te houden.
PCS een beetje na zitten kijken, dat was14 juli 1995 geweest zijn. Mauri en Jalabert in een kopgroep die uiteindelijk 5:41 voorsprong behield. Maar dat was veel en veel meer.
Gij moet uw mond houden gij.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:31 schreef The_Undertone het volgende:
Pinot had gewoon moeten winnen in plaats van Bernal, dat vind ik nog altijd tragisch.
Edit: en uiteindelijk is de laatste Belgische Tourzege Peerke Pollentier in 1978 natuurlijk, iedereen haalde toen zulke trucs uit.
Zorgelijk inderdaad. Niet gek met al die wedstrijden die verdwijnen, sowieso heeft wielrennen al een hoge drempel als je niet uit een wieleromgeving komt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:17 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in de jeugdcategorieën (jeugd, nieuwelingen, junioren) is duidelijk zichtbaar dat het niet goed gaat. Zo is het aantal jeugdlicenties sinds 2007 afgenomen van 2.736 naar 1.556 in 2024, wat uitkomt op een daling van meer dan veertig procent. Bij de nieuwelingen en junioren is eenzelfde trend zichtbaar, zij het iets minder extreem.
Bij de junior-mannen ook zorgwekkende cijfers: Van 674 in 2020 naar slechts 364 in 2023. Een daling van 43 procent in totaal.
Zorgwekkende cijfers.
Dat valt dan uiteindelijk nog wel mee, maar hij moet wel een keer leren dat hij zulke uitstapjes niet zo maar met een halve voorbereiding kan doen.quote:
Nooit slim om een mening in de kop van het artikel te verwerken..quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:48 schreef The_Undertone het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250604_93725674
(onterechte)
Op Vegard Stake Laengen na is dat zeker niet uitgesloten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Etappezege voor Rui Oliveira, eerste profzege. Echt iedereen van UAE gaat dit jaar iets winnen he?
#41!quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Etappezege voor Rui Oliveira, eerste profzege. Echt iedereen van UAE gaat dit jaar iets winnen he?
quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Professional is WT of PRT. Elite zijn de continentale renners en clubrenners, zeg maar de niet -profs. Je hebt ook nog wel professionele crossers, die bij een professioneel cross team zitten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zorgelijk inderdaad. Niet gek met al die wedstrijden die verdwijnen, sowieso heeft wielrennen al een hoge drempel als je niet uit een wieleromgeving komt.
Wat is het verschil tussen Elite en Professional?
Oh, toen ik het live zag vond ik het niet zo erg, maar hij maakt wijkt iets van zijn lijn af ja. Dom, hij had sowieso wel gewonnen denk ik, Christen begon te vroeg aan zijn sprint.quote:
Ok, dacht dat Elite eigenlijk gewoon CT, PRT en WT was.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Professional is WT of PRT. Elite zijn de continentale renners en clubrenners, zeg maar de niet -profs. Je hebt ook nog wel professionele crossers, die bij een professioneel cross team zitten.
Het is heel zorgwekkend. Minder renners betekent ook minder clubs en minder wedstrijden. Dat heeft ook weer effect op het aantal renners. Vicieuze cirkel waar het Nederlandse wielrennen in terecht komt.
Het is een dure en tijdsintensieve sport. Bij de jeugd, nieuwelingen en junioren vooral ook voor de ouders. Materiaal is tegenwoordig best belangrijk. Fatsoenlijke carbon fiets met carbon wielen ben je zo ¤ 10k kwijt. En dan nog alle andere spullen die je nodig hebt en dingen die slijten.
Dan de wedstrijden. De tijden dat er elke week een wedstrijd in de buurt was zijn wel voorbij. Jeugdrenners uit Zeeuws-Vlaanderen koersen in Limburg, Gelderland en weet ik waar bijvoorbeeld. Reistijd, brandstof en de tijd dat je daar bent.
En de tijd en moeite die je erin steekt en de dingen die je moet laten. Veel junioren en nieuwelingen leven, eten en trainen al zo ongeveer als profs. Ga je daar niet in mee, dan wordt presteren lastig en is de lol er zo vanaf.
Maximale verkoopprijs en/of wat zwaarder minimum gewicht.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
10k voor een kinderfiets is ook absurd. Eigenlijk zou dat verboden moeten worden.
Maximale verkoopprijs, lastig denk ik. Zwaarder minimum gewicht kan wel, maar dan moet dan internationaal, anders heb je ook alweer een aparte fiets nodig voor Nederland en eentje voor het buitenland.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maximale verkoopprijs en/of wat zwaarder minimum gewicht.
Of in Nederland houdt de bond fietsen waar je dan contributie voor betaald en die je kan leasen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maximale verkoopprijs, lastig denk ik. Zwaarder minimum gewicht kan wel, maar dan moet dan internationaal, anders heb je ook alweer een aparte fiets nodig voor Nederland en eentje voor het buitenland.
Dat zou nog wel kunnen, ja. Voor ouders die niet meteen de portemonnee kunnen/willen trekken, is dat ook nog wel een oplossing.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Of in Nederland houdt de bond fietsen waar je dan contributie voor betaald en die je kan leasen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHAHAHAHA
Dit zag echt niemand aankomen.
En Julius Johansenquote:Op donderdag 5 juni 2025 15:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Op Vegard Stake Laengen na is dat zeker niet uitgesloten.
Schitterende stadquote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind ¤25.000 niet heel veel geld om als etappeplaats te fungeren
[ afbeelding ]
bron: website gemeente Terneuzen.
Genoeg kansrijke ritjes volgens mij hoorquote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Trek niet zo goed naar het parcours van de Dauphine heeft gekeken, die starten met een ploeg die gericht is op sprints, maar waarschijnlijk is er maar 1 rit voor de sprinters..
Skjelmose zou starten, maar die start nu in Zwitserland. Verschil in klassementsrenners is ook wel enorm, daar is hij na Almeida 1 van de favorieten, terwijl hij in de Dauphine een heleboel kleppers voor zich heeft
Dat valt inderdaad erg mee.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind ¤25.000 niet heel veel geld om als etappeplaats te fungeren
[ afbeelding ]
bron: website gemeente Terneuzen.
Ik zie wel meer kansen op sprintritten in de Dauphiné. Daarnaast zijn er in deze periode niet veel andere wedstrijden, tenzij je in België wilt gaan koersen. Maar daar is de kans op valpartijen weer wat groter.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Trek niet zo goed naar het parcours van de Dauphine heeft gekeken, die starten met een ploeg die gericht is op sprints, maar waarschijnlijk is er maar 1 rit voor de sprinters..
Wel voor types als Mathieu, denk dat Milan er dan niet meer bij zit.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:36 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
Genoeg kansrijke ritjes volgens mij hoor
Die staat toch op de lijst voor de Dauphiné?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lars Boven hard op weg naar einde carrière. Die had 1 goed najaar en 1 goed voorseizoen in Australië. Wat een rare carrière. Wat is daar aan de hand?
Jep, maar hij rijdt echt als een patatje. 1x koers uitgereden de laatste maanden. Chanant.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:30 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die staat toch op de lijst voor de Dauphiné?
Die heeft eigenlijk na de Ronde van Algarve in 2024 geen goede uitslag meer gereden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jep, maar hij rijdt echt als een patatje. 1x koers uitgereden de laatste maanden. Chanant.
Heel frappant wel. Niks over gehoord of gelezen dat hij fysieke ongemakken of zo zou hebben.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die heeft eigenlijk na de Ronde van Algarve in 2024 geen goede uitslag meer gereden.
quote:De ZLM Tour begint dan met een openingstijdrit rond Kapelle, waarna op dag twee een rit van Westkapelle naar Heinkenszand over de Oosterscheldekering en de Zeelandbrug volgt. Later in de week is er ook nog een rit met start en finish in Schijndel.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Skjelmose zou starten, maar die start nu in Zwitserland. Verschil in klassementsrenners is ook wel enorm, daar is hij na Almeida 1 van de favorieten, terwijl hij in de Dauphine een heleboel kleppers voor zich heeft
quote:Enkele dagen geleden liet zijn ploeg Lidl-Trek al weten dat Mattias Skjelmose (als een van de weinige klassementsmannen) niet zal deelnemen aan de Dauphiné. Nu komt de Deen zelf met een update en geeft een reden waarom. Op zijn Instagram schrijft hij het volgende: "Ik kon een week lang niet fietsen door een maaginfectie en kon daardoor ook niet eten. Het is frustrerend dat ik alweer tegenslag heb, en al helemaal door de timing. Maar ook dat hoort bij de sport."
Niet dat TGH zo goed is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:01 schreef wimderon het volgende:
De BV Lopez lekker voor eigen rekening aan het rijden terwijl hij niet meer in het klassement staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |