Brennan die Christen en van Gils makkelijk kan volgens op een slotklim van 2,4km aan 7.7% is er alsnog wel tamelijk over, vind je niet?quote:
Dat vind ik.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Brennan die Christen en van Gils makkelijk kan volgens op een slotklim van 2,4km aan 7.7% is er alsnog wel tamelijk over, vind je niet?
En dan mag Wout weer leadout zijn, de Vlaamse media kan dat niet aan johquote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat vind ik.
Ik vind ook dat Visma hem mee moet nemen maar de Tour. IJzer smeden als het heet is.
Pff, arme Robert. Wat een tegenslagen en erger dan dit gaat het niet wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
Als ik de Instagram van Gesink zelf mag geloven is zijn vrouw overleden, wat triest
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
Als ik de Instagram van Gesink zelf mag geloven is zijn vrouw overleden, wat triest
Dit ja. Was ze ernstig ziek of totaal onverwacht?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Pff, arme Robert. Wat een tegenslagen en erger dan dit gaat het niet worden
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 19:44 schreef Remco het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)ng-in-de-lappenmand/quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Jezus wat heeft die jongen allemaal al te verduren gehad
Aldus Wielerflits.quote:Pas enkele weken geleden werd een agressieve ziekte bij haar ontdekt waar de artsen helaas niets meer tegen konden doen.
Sowieso bij 1 van de kinderen ja, toen stapte Gesink om die reden uit de Vueltaquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:44 schreef Momo het volgende:
Jeetje Robert, wat een klap weer. Nog 2 jonge kinderen. Ze was al ziek in verleden en had slecht gelegen bij de geboorte van hun kinderen dacht ik te herinneren
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 18:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van Gils nog op z'n bek, haha.
Die knalde nog tegen iemand aan toch? Van Gils doet het helemaal zelf.quote:Op zondag 1 juni 2025 14:40 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Moet een beetje denken aan die van R.EV. in de Vuelta.
Vrijdag blijkbaar overleden, dus een dag voor zijn verjaardag dan. Maakt het natuurlijk niet minder ernstig.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
En 31 mei is ook nog de verjaardag van Robert, dus ze is overleden op zijn verjaardag
Die 100 komen er niet.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arme Kristoff. Kannibaal Brennan deelt geen cadeautjes uit.
Fretin staat al weer klaar om 1.1's te sweepen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:35 schreef H.Vviv het volgende:
Lund derde en zal dankzij boni's schuift die ook wat op in het klassement, prima voor Picnic
Vierde. Pakt 100 punten mee. Zijn nu over Cofidis heen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:35 schreef H.Vviv het volgende:
Lund derde en zal dankzij boni's schuift die ook wat op in het klassement, prima voor Picnic
Zag tussen de 1232 statistieken van PCS bij het verslag dat hij nu Evenepoel voorbij is ja. Matthews en Groves ook al meerdere zeges voor hun 20equote:Op zondag 1 juni 2025 15:34 schreef Pistolero het volgende:
Brennan staat nu dus eerste op de zegeranking van 2025 (lol).
Wat is het record voor aantal zeges voor je 20e? Dat moet wel in handen zijn van Evenepoel momenteel, of heeft Brennan dat record ook al?
Ze zijn inmiddels wel aan het sprokkelen geslagen, Poole straks ook nog ruim 100 puntjes en kans op punten voor Van Uden.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vierde. Pakt 100 punten mee. Zijn nu over Cofidis heen.
2 uitvallers vandaagquote:Op zondag 1 juni 2025 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Flopploeg Intermarche krijgt het weer niet voor elkaar om de boel te controleren. Aike Visbeek, neem je rommel mee.
Dan moet Cofidis wel opeens de brommer aanslingeren..quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
2 uitvallers vandaagHoe? Als het zo door gaat gaan ze nog degraderen.
Op deze manier gaan ze echt nog in de gevarenzone terechtkomen ja.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk niet dat Cofidis Intermarché nog in gaat halen.quote:Op zondag 1 juni 2025 15:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat dat betreft pure verspilling van koersdagen om Aranburu naar de Tour te sturen.quote:Op zondag 1 juni 2025 16:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet Cofidis wel opeens de brommer aanslingeren..
Maar Intermarche heeft echt een seizoen van niks ja. En verwacht niet dat Bini weer zo’n Tour rijdt. En hij mist natuurlijk de schitterende ondersteuning van Teunissen!
Dat is extreem snel gegaan, extreem sneu voor Robbert weer.quote:
@Redefinequote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Speciaal voor @:Rellende_Rotscholier, een documentaire uit de mobiele rukbunker
Refinery89 (wie?) gaan op de shitlist vanwege de monetizationaids
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Veel van dat soort bedrijfjes. Kopen ruimte op websites in en verkopen dat weer aan de hoogste bieder die er zijn reclame op wil. Daar tussenin segmenteren ze, o.a. door via pixels e.d. je internetgedrag te volgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:
https://refinery89.com/?
quote:Op maandag 2 juni 2025 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schijnbaar een bedrijf dat die shit-ads als winstmodel introduceert bij andere bedrijven:
https://refinery89.com/?
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...quote:Op maandag 2 juni 2025 17:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel van dat soort bedrijfjes. Kopen ruimte op websites in en verkopen dat weer aan de hoogste bieder die er zijn reclame op wil. Daar tussenin segmenteren ze, o.a. door via pixels e.d. je internetgedrag te volgen.
Maar PCS bepaalt natuurlijk wel wat ze in grote lijnen op hun eigen website doen. Dus die reclames achter die secondetikker om je een abonnement aan te smeren, dat is PCS zelf.
Narcistische lul van een ventquote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...
Wat vooral bizar is, is dat STEEF technisch er dus geen klote van kan en alles aan z'n vriend of zwager te danken heeft.En dan iedereen altijd maar de maat nemen...
Ja, ik vind hem ook irritant, maar ze doen die website samen, toch? Dat betekent taken verdelen. De meeste mensen die technisch heel goed zijn, zijn wat minder goed in geld verdienen met een website en alles dat daar bij komt kijken.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat was wel duidelijk. Wel een extreem verkrachte gebruikerservaring met die troep altijd gelijk...
Wat vooral bizar is, is dat STEEF technisch er dus geen klote van kan en alles aan z'n vriend of zwager te danken heeft.En dan iedereen altijd maar de maat nemen...
Mani?quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Dit is een van de meest tenenkrommende filmpjes die ik de afgelopen tijd heb gezien.quote:Op maandag 2 juni 2025 14:17 schreef DeeBee het volgende:
Optiemaaizenquote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is een van de meest tenenkrommende filmpjes die ik de afgelopen tijd heb gezien.
Steef ziet nog genoeg mogelijkheden om de site verder te optiemaaizen. Er zijn een paar plekjes over om het volk nog meer reclame door de strot te duwen, met andere woorden.
Vroeg me dit laatst nog eens af, hoe doet Tusveld het. Maar jij geeft ‘t antwoord al. Ben wel benieuwd , wat verwachten ze eigenlijk van hem dit seizoen?quote:Op maandag 2 juni 2025 11:51 schreef Halcon het volgende:
Vandaag en morgen geen wielrennen op TV?
Tusveld een DNF in de Ronde van Estland trouwens. Beat zou daar even makkelijk punten op gaan rapen, aldus Thijs Z. Dat werden uiteindelijk 15 punten van Sintmaartensdijk.
Nu is de Ronde van Estland geen parcours voor Tusveld, maar toch... Paar maanden geleden jammerde hij dat geen WT-ploeg hem wilde hebben en baalde hij dat INEOS voor Caleb koos.
Maar wat had hij daar überhaupt willen gaan doen![]()
8 koersdagen dit jaar tot nu toe. 3 keer een DNF en beste resultaat een 61e plek in een 1.2 wedstrijd in Slovenië waar twee ploegmaten van hem één en twee werden. En Tusveld op twee minuten eindigde (wel lek meen ik)...
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "quote:Op maandag 2 juni 2025 18:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vroeg me dit laatst nog eens af, hoe doet Tusveld het. Maar jij geeft ‘t antwoord al. Ben wel benieuwd , wat verwachten ze eigenlijk van hem dit seizoen?
De renners die zich na terugvallen naar CT hebben terug geknokt zijn zeldzaam.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "
Heel, heel veel dank aan de partners die het mogelijk hebben gemaakt om extra budget te vinden voor een renner die ons als ploeg direct op zoveel vlakken beter maakt.".
Dit zei Thijs er over. Misschien dat Tusveld geweldig werk levert in de mentale begeleiding van jonge renners (want dat zou hij ook gaan doen), maar prestaties op de fiets vallen vies tegen.
Zijn Strava niet heel aandachtig bekeken, maar echt echt volle bak trainen lijkt 'ie ook niet te doen. Hoop ritjes in Frankrijk met z'n vriendin om dan in Estland de finish niet te halen...
Zoals in het verleden wel vaker met afgedraaide ex-WT-renners, kun je je als CT altijd wel afvragen hoe gemotiveerd ze nog zijn.
Ja, sinds je die filmpjes moet kijken is het veel minder gebruiksvriendelijk geworden.quote:Op maandag 2 juni 2025 17:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
quote:
quote:“Hij had zijn training speciaal uitgesteld om te kunnen volgen”: Remco Evenepoel ziet renner uit jeugdploeg Belgisch kampioen worden en belt hem meteen op
Na een bijzonder spannende eindspurt was het Mathias De Keersmaeker die zondag in Hoogstraten de Belgische titel pakte bij de juniores. De Keersmaeker rijdt voor het R.EV Cycling Team, dat is de junioresploeg van Remco Evenepoel. Die laatste had speciaal zijn trainingsritje uitgesteld om de koers van zijn jonkie te kunnen volgen.
Het was na een massasprint dat Mathias De Keersmaeker (18) zich zondag wist te kronen tot Belgisch kampioen bij de junioren. Een nieuw succes dus voor het R.EV Cycling Team, de junioresploeg die Remco Evenepoel uit de grond stampte. Evenepoel volgde gisteren dan ook aandachtig - vanuit Spanje - mee. “Remco is altijd heel nauw betrokken”, vertelde De Keersmaeker achteraf bij RTV. “Hij weet de resultaten altijd heel snel.”
Echter is Evenepoel zo betrokken, dat hij zijn trainingsritje in Spanje uitstelde om zijn ploeg te kunnen volgen. “Hij had zelfs speciaal gewacht om te gaan trainen om te kunnen bellen als we zouden winnen. Patrick (de vader van Remco, red.) zei dat Remco het voorspeld had.”
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
" Het voelt alsof we op een paar minuten voor het sluiten van het transferwindow toch nog een tweebenige middenvelder uit de Champions League hebben binnengehengeld" en "
Heel, heel veel dank aan de partners die het mogelijk hebben gemaakt om extra budget te vinden voor een renner die ons als ploeg direct op zoveel vlakken beter maakt.".
Dit zei Thijs er over. Misschien dat Tusveld geweldig werk levert in de mentale begeleiding van jonge renners (want dat zou hij ook gaan doen), maar prestaties op de fiets vallen vies tegen.
Zijn Strava niet heel aandachtig bekeken, maar echt echt volle bak trainen lijkt 'ie ook niet te doen. Hoop ritjes in Frankrijk met z'n vriendin om dan in Estland de finish niet te halen...
Zoals in het verleden wel vaker met afgedraaide ex-WT-renners, kun je je als CT altijd wel afvragen hoe gemotiveerd ze nog zijn.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:55 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
0 (nul) koersen vandaag, niet eens een amateurwedstrijd ergens. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 17 juli 2023 13:09 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:Op maandag 18 september 2023 07:07 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:Op maandag 12 mei 2025 11:15 schreef Koffieplanter het volgende:
De meeste renners stoppen dan. Maar hij liet toch wel blijken eind vorig seizoen en begin dit seizoen dat hij graag verder zou gaan.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.
Vermeltfoort is idd wel een mooi voorbeeld. Die heeft een prachtige carrière op CT niveau.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit is een kortere compilatie dan ik dacht.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:28 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat ga jij nu doen op maandag- en vrijdagavonden? Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 26 juli 2021 15:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Zowel vandaag als morgen geen koers. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 13 september 2021 10:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen enkele koers vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 18 oktober 2021 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Elden Ring delayed. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 6 februari 2022 22:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco is pas over tien dagen weer te zien. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op maandag 28 februari 2022 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:
Geen enkele koers vandaag. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 26 februari 2023 19:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen 0 (nul) koersen op de agenda. Heeft het leven nog wel zin?
quote:Op zondag 13 april 2025 17:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Morgen 0 (nul) wedstrijden op het programma. Heeft het leven nog wel zin?
Vermeltfoort is natuurlijk een erg succesvolle CT renner die even heeft mogen proeven van het hoogste niveau, soort bonus. Tusveld heeft het grootste deel van zijn carrière op het hoogste niveau gefietst. Voor hem zal CT niveau een degradatie zijn. Ik denk dat dat wel een verschil is op mentaal vlak. Sowieso twee verschillende type renners, de ene een afmaker, de andere een knecht.quote:Op maandag 2 juni 2025 23:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer de motivatie hebt om je ballen er af te draaien op training voor koersjes in Estland wanneer je in het verleden de Tour hebt gereden.
Vermeltfoort is idd wel een mooi voorbeeld. Die heeft een prachtige carrière op CT niveau.
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Gisteren heb ik de aflevering van In de Waaier beluisterd waarin Richard Plugge te gast was.
Zitten we nu echt te wachten op meerdere divisies binnen het wielrennen? Dus echte scheiding tussen WT, PCT en CT. Ik niet in ieder geval. Ook een ranglijst van ploegen met op het einde een beker en gala boeit me niet echt.
Natuurlijk zijn er nog wel stappen te maken om het wielrennen beter in de markt te zetten maar linksom of rechtsom blijft het 'slow tv' met een grote diversiteit aan type wedstrijden.
Voor mij hoeft het niet perse maar als ik dan iets zou doen is het herintroduceren van een wereldbeker van 8 tot 10 wedstrijden met een flinke prijzenpot en een vast tv format.
Aan het aantal niveaus kan natuurlijk iets worden gedaan, je kan .1 en .2 koersen samenvoegen tot .Con oid. Maar het zou dodelijk zijn voor de meeste .Pro en .1 wedstrijden als daar geen teams van een hoger niveau meer aan mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.
Een harde knip vind ik sowieso een slecht idee, maar ik zou het niet erg vinden als CT wat meer als een officieel profniveau wordt beschouwd. Er vinden daar ook hartstikke mooie wedstrijden plaats met meer dan genoeg sportieve waarde.
Als ik Plugge goed begrepen heb een harde knip.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar bedoelen ze dat aan WT-koersen alleen WT-ploegen meedoen, et cetera? Dat zou niet eens werken aangezien er 4 niveaus (semi-)profwedstrijden zijn (WT, Pro, 1 en 2) en maar 3 niveaus (semi-)profploegen (WT, PCT, CT). En dan daaronder heb je de nationale koersen en clubteams enzo.
Een harde knip vind ik sowieso een slecht idee, maar ik zou het niet erg vinden als CT wat meer als een officieel profniveau wordt beschouwd. Er vinden daar ook hartstikke mooie wedstrijden plaats met meer dan genoeg sportieve waarde.
Alsof die mensen wel alle F1-coureurs, F1-wedstrijden en CL-deelnemers op kunnen noemen.quote:Als je aan mensen vraagt welke wedstrijden allemaal tot de WorldTour behoren, weten velen dat niet.
Dat doet hij zelf. Waarom vragen ze niet door aan Plugge waarom die schrale Deen niet eens 'n WK rijdt? Of een Ronde van Lombardije of Luik-Bastenaken-Luik?quote:‘Ga maar eens uitleggen waarom Jonas bijvoorbeeld niet rijdt tegen Tadej in de Ronde van Vlaanderen. Ik kan dat makkelijk verklaren, maar leg het maar eens uit aan iemand die het wielrennen niet volgt. De UCI moet ervoor zorgen dat de grote namen vaker tegen elkaar rijden in de belangrijke wedstrijden, maar op dit moment zijn het er gewoon veel te veel.’
Ook al zo'n onzin. Messi was in elke voetbalwedstrijd wel van waarde. Bij wielrennen hangt veel af van het parcours en de seizoensplanning. Je kunt niet het hele jaar in topvorm zijn.quote:‘Toen Messi nog in Europa speelde, was het ondenkbaar dat hij niet mee zou doen aan een Champions League-wedstrijd’, legt Plugge de vergelijking. ‘In het wielrennen gebeurt dat nu wél. Natuurlijk hoeft niet iedereen altijd in de grootste koersen te rijden, maar momenteel is slechts zo’n 30% van de toppers erbij. Dat zou eigenlijk richting de 70% moeten.’
Alsof elke WT-wedstrijd bij het publiek even zwaar weegt. Het staat hem helemaal vrij om Vingegaard en Van Aert meer te laten koersen.quote:Nu zijn er meer dan 180 wedstrijddagen in de World Tour. In al die koersen is het continu een in- en uitstroom van renners, wat het een pak moeilijker maakt om er bij het grote publiek celebrity’s van te maken. Sterren zijn cruciaal om relevant te zijn als grote sport
Ook slap van Thijs/Hidde dat ze Plugge daar ook niet op aanspraken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:39 schreef Halcon het volgende:
Ik ben een beetje afgehaakt toen Plugge begon te zeuren dat de beste renners niet vaker tegen elkaar rijden. Daar is juist zijn ploeg een van de veroorzakers van. Van Aert zit op een berg in plaats van in Milaan-San Remo tegen Pogacar en v/d Poel te rijden. En Vingegaard koerst al jaren amper.
Ja, waardeloos. Zonneveld vindt voortdurend dat er over van alles en nog wat een discussie gevoerd moet worden, maar gaat die hier dan niet aan.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ook slap van Thijs/Hidde dat ze Plugge daar ook niet op aanspraken.
En zoals je zegt is wielrennen nou eenmaal een sport met een grote diversiteit aan type wedstrijden, in tegenstelling tot voetbal waarbij het format hetzelfde is. Daarom zeg ik herintroduceer dan een wereldbeker met een stuk of 10 eendaagse wedstrijden.
Dat ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:53 schreef Halcon het volgende:
Maar ja, dan zullen allerlei figuren ook wel weer gaan zwaaien met wedstrijden in Australië, China, VAE en Noord-Amerika onder het mom van internationalisering van de wielersport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |