Die van het WK specifiek was wel de meest jammere.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hebben we best wat jaren gehad natuurlijk
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik had vroeger een schriftje waar ik de prestaties van mijn tourpool in de krant bij hieldBobby Julich was mijn dark horse voor een klassement en JP Nazon mijn stokpaardje voor de sprints. Andere stokpaardje was volgens mij Sebastien Hinault.
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:56 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.
Edit: ook had ik een bizarre voorliefde voor Luc Leblanc.
Seixas misschien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.
En echt heel dichtbij is het ook nooit geweest. Dumoulin was er waarschijnlijk nog het dichtst bij, maar ook toen had je nooit echt het gevoel dat het zou gebeuren. Pinot in de Tour van Bernal had een kans, maar helaas die knie.
Zou graag die gekte meemaken als het echt mogelijk is.
Dufaux is 'n Zwitserquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.quote:
Wel relatief vaak podium in de jaren '90 met Rominger en Zulle.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.
Ja toen gingen Contador en Froome op hun bek en had Nibali niet echt tegenstand meer. Peraud kwam heel langzaam maar zeker bovendrijven als 'best of the rest', met name dankzij een sterke afsluitende tijdrit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Edit: vergeten dat Dufaux geen Fransman was![]()
Die etappe naar Mende was dat, legendarischquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Seixas misschien.
Bij Pinot had ik dat gevoel ook niet echt eigenlijk. Fignon was er in 1989 nog een keer heel dichtbij. Zelf op tv daarna Leblanc, Virenque, Jalabert, Rinero, Robin zien rijden in de jaren '90. Maar die hadden natuurlijk ook geen kans toen.
Lino red nog een keer tot bijna de laatste week in het geel dankzij 'n vlucht en hield langer stand dan verwacht. Maar Natuurlijk ook geen kans tegen Indurain.
Nog wel een keer een ritgezien waarbij Banesto een kopgroep, met daarin wat mensen van ONCE en volgens mij Jalabert, veel te veel ruimte gaf. Uiteindelijk hebben ze dat toen door andere ploegen op te trommelen nog wel binnen de perken weten te houden.
PCS een beetje na zitten kijken, dat was14 juli 1995 geweest zijn. Mauri en Jalabert in een kopgroep die uiteindelijk 5:41 voorsprong behield. Maar dat was veel en veel meer.
Bekijk deze YouTube-video
Gij moet uw mond houden gij.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:31 schreef The_Undertone het volgende:
Pinot had gewoon moeten winnen in plaats van Bernal, dat vind ik nog altijd tragisch.
Edit: en uiteindelijk is de laatste Belgische Tourzege Peerke Pollentier in 1978 natuurlijk, iedereen haalde toen zulke trucs uit.
Zorgelijk inderdaad. Niet gek met al die wedstrijden die verdwijnen, sowieso heeft wielrennen al een hoge drempel als je niet uit een wieleromgeving komt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:17 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in de jeugdcategorieën (jeugd, nieuwelingen, junioren) is duidelijk zichtbaar dat het niet goed gaat. Zo is het aantal jeugdlicenties sinds 2007 afgenomen van 2.736 naar 1.556 in 2024, wat uitkomt op een daling van meer dan veertig procent. Bij de nieuwelingen en junioren is eenzelfde trend zichtbaar, zij het iets minder extreem.
Bij de junior-mannen ook zorgwekkende cijfers: Van 674 in 2020 naar slechts 364 in 2023. Een daling van 43 procent in totaal.
Zorgwekkende cijfers.
Dat valt dan uiteindelijk nog wel mee, maar hij moet wel een keer leren dat hij zulke uitstapjes niet zo maar met een halve voorbereiding kan doen.quote:
Nooit slim om een mening in de kop van het artikel te verwerken..quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:48 schreef The_Undertone het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250604_93725674
(onterechte)
Op Vegard Stake Laengen na is dat zeker niet uitgesloten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Etappezege voor Rui Oliveira, eerste profzege. Echt iedereen van UAE gaat dit jaar iets winnen he?
#41!quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Etappezege voor Rui Oliveira, eerste profzege. Echt iedereen van UAE gaat dit jaar iets winnen he?
quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:58 schreef Mykonos het volgende:
Etappezege voor Rui Oliveira, eerste profzege. Echt iedereen van UAE gaat dit jaar iets winnen he?
Professional is WT of PRT. Elite zijn de continentale renners en clubrenners, zeg maar de niet -profs. Je hebt ook nog wel professionele crossers, die bij een professioneel cross team zitten.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zorgelijk inderdaad. Niet gek met al die wedstrijden die verdwijnen, sowieso heeft wielrennen al een hoge drempel als je niet uit een wieleromgeving komt.
Wat is het verschil tussen Elite en Professional?
Oh, toen ik het live zag vond ik het niet zo erg, maar hij maakt wijkt iets van zijn lijn af ja. Dom, hij had sowieso wel gewonnen denk ik, Christen begon te vroeg aan zijn sprint.quote:
Ok, dacht dat Elite eigenlijk gewoon CT, PRT en WT was.quote:Op donderdag 5 juni 2025 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Professional is WT of PRT. Elite zijn de continentale renners en clubrenners, zeg maar de niet -profs. Je hebt ook nog wel professionele crossers, die bij een professioneel cross team zitten.
Het is heel zorgwekkend. Minder renners betekent ook minder clubs en minder wedstrijden. Dat heeft ook weer effect op het aantal renners. Vicieuze cirkel waar het Nederlandse wielrennen in terecht komt.
Het is een dure en tijdsintensieve sport. Bij de jeugd, nieuwelingen en junioren vooral ook voor de ouders. Materiaal is tegenwoordig best belangrijk. Fatsoenlijke carbon fiets met carbon wielen ben je zo ¤ 10k kwijt. En dan nog alle andere spullen die je nodig hebt en dingen die slijten.
Dan de wedstrijden. De tijden dat er elke week een wedstrijd in de buurt was zijn wel voorbij. Jeugdrenners uit Zeeuws-Vlaanderen koersen in Limburg, Gelderland en weet ik waar bijvoorbeeld. Reistijd, brandstof en de tijd dat je daar bent.
En de tijd en moeite die je erin steekt en de dingen die je moet laten. Veel junioren en nieuwelingen leven, eten en trainen al zo ongeveer als profs. Ga je daar niet in mee, dan wordt presteren lastig en is de lol er zo vanaf.
Maximale verkoopprijs en/of wat zwaarder minimum gewicht.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
10k voor een kinderfiets is ook absurd. Eigenlijk zou dat verboden moeten worden.
Maximale verkoopprijs, lastig denk ik. Zwaarder minimum gewicht kan wel, maar dan moet dan internationaal, anders heb je ook alweer een aparte fiets nodig voor Nederland en eentje voor het buitenland.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maximale verkoopprijs en/of wat zwaarder minimum gewicht.
Of in Nederland houdt de bond fietsen waar je dan contributie voor betaald en die je kan leasen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maximale verkoopprijs, lastig denk ik. Zwaarder minimum gewicht kan wel, maar dan moet dan internationaal, anders heb je ook alweer een aparte fiets nodig voor Nederland en eentje voor het buitenland.
Dat zou nog wel kunnen, ja. Voor ouders die niet meteen de portemonnee kunnen/willen trekken, is dat ook nog wel een oplossing.quote:Op donderdag 5 juni 2025 20:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Of in Nederland houdt de bond fietsen waar je dan contributie voor betaald en die je kan leasen.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHAHAHAHA
Dit zag echt niemand aankomen.
En Julius Johansenquote:Op donderdag 5 juni 2025 15:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Op Vegard Stake Laengen na is dat zeker niet uitgesloten.
Schitterende stadquote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind ¤25.000 niet heel veel geld om als etappeplaats te fungeren
[ afbeelding ]
bron: website gemeente Terneuzen.
Genoeg kansrijke ritjes volgens mij hoorquote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Trek niet zo goed naar het parcours van de Dauphine heeft gekeken, die starten met een ploeg die gericht is op sprints, maar waarschijnlijk is er maar 1 rit voor de sprinters..
Skjelmose zou starten, maar die start nu in Zwitserland. Verschil in klassementsrenners is ook wel enorm, daar is hij na Almeida 1 van de favorieten, terwijl hij in de Dauphine een heleboel kleppers voor zich heeft
Dat valt inderdaad erg mee.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vind ¤25.000 niet heel veel geld om als etappeplaats te fungeren
[ afbeelding ]
bron: website gemeente Terneuzen.
Ik zie wel meer kansen op sprintritten in de Dauphiné. Daarnaast zijn er in deze periode niet veel andere wedstrijden, tenzij je in België wilt gaan koersen. Maar daar is de kans op valpartijen weer wat groter.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Trek niet zo goed naar het parcours van de Dauphine heeft gekeken, die starten met een ploeg die gericht is op sprints, maar waarschijnlijk is er maar 1 rit voor de sprinters..
Wel voor types als Mathieu, denk dat Milan er dan niet meer bij zit.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:36 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
Genoeg kansrijke ritjes volgens mij hoor
Die staat toch op de lijst voor de Dauphiné?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lars Boven hard op weg naar einde carrière. Die had 1 goed najaar en 1 goed voorseizoen in Australië. Wat een rare carrière. Wat is daar aan de hand?
Jep, maar hij rijdt echt als een patatje. 1x koers uitgereden de laatste maanden. Chanant.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:30 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Die staat toch op de lijst voor de Dauphiné?
Die heeft eigenlijk na de Ronde van Algarve in 2024 geen goede uitslag meer gereden.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Jep, maar hij rijdt echt als een patatje. 1x koers uitgereden de laatste maanden. Chanant.
Heel frappant wel. Niks over gehoord of gelezen dat hij fysieke ongemakken of zo zou hebben.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die heeft eigenlijk na de Ronde van Algarve in 2024 geen goede uitslag meer gereden.
quote:De ZLM Tour begint dan met een openingstijdrit rond Kapelle, waarna op dag twee een rit van Westkapelle naar Heinkenszand over de Oosterscheldekering en de Zeelandbrug volgt. Later in de week is er ook nog een rit met start en finish in Schijndel.
quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Trek niet zo goed naar het parcours van de Dauphine heeft gekeken, die starten met een ploeg die gericht is op sprints, maar waarschijnlijk is er maar 1 rit voor de sprinters..
Skjelmose zou starten, maar die start nu in Zwitserland. Verschil in klassementsrenners is ook wel enorm, daar is hij na Almeida 1 van de favorieten, terwijl hij in de Dauphine een heleboel kleppers voor zich heeft
quote:Enkele dagen geleden liet zijn ploeg Lidl-Trek al weten dat Mattias Skjelmose (als een van de weinige klassementsmannen) niet zal deelnemen aan de Dauphiné. Nu komt de Deen zelf met een update en geeft een reden waarom. Op zijn Instagram schrijft hij het volgende: "Ik kon een week lang niet fietsen door een maaginfectie en kon daardoor ook niet eten. Het is frustrerend dat ik alweer tegenslag heb, en al helemaal door de timing. Maar ook dat hoort bij de sport."
Niet dat TGH zo goed is.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 15:01 schreef wimderon het volgende:
De BV Lopez lekker voor eigen rekening aan het rijden terwijl hij niet meer in het klassement staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |