Die van het WK specifiek was wel de meest jammere.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat hebben we best wat jaren gehad natuurlijk
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik had vroeger een schriftje waar ik de prestaties van mijn tourpool in de krant bij hieldBobby Julich was mijn dark horse voor een klassement en JP Nazon mijn stokpaardje voor de sprints. Andere stokpaardje was volgens mij Sebastien Hinault.
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.quote:Op woensdag 4 juni 2025 22:56 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Begin jaren '90 de koers beginnen volgen. Iedereen was voor Johan Musseeuw, ik hoopte dat er een Belg iets in de tour zou presteren maar we hadden enkel Kurt Vandewouwer en Johan Buryneel. Jarenlang gedacht dat VDB ooit een grote ronde zou winnen maar het bleef bij die ene VUelta en die fantastische LBL.
Edit: ook had ik een bizarre voorliefde voor Luc Leblanc.
Seixas misschien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 23:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is bizar dat we al 40 jaar wachten op een Frans/Belgische/Nederlandse Tourwinnaar.
En echt heel dichtbij is het ook nooit geweest. Dumoulin was er waarschijnlijk nog het dichtst bij, maar ook toen had je nooit echt het gevoel dat het zou gebeuren. Pinot in de Tour van Bernal had een kans, maar helaas die knie.
Zou graag die gekte meemaken als het echt mogelijk is.
Dufaux is 'n Zwitserquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.quote:
Wel relatief vaak podium in de jaren '90 met Rominger en Zulle.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die wachten ook al bijna 75 jaar op een nieuwe zege.
Ja toen gingen Contador en Froome op hun bek en had Nibali niet echt tegenstand meer. Peraud kwam heel langzaam maar zeker bovendrijven als 'best of the rest', met name dankzij een sterke afsluitende tijdrit.quote:Op donderdag 5 juni 2025 08:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Je had ook nog Dufaux. En wat recenter werd Peraud 2e, maar die kwam nooit echt dichtbij.
Edit: vergeten dat Dufaux geen Fransman was![]()
Die etappe naar Mende was dat, legendarischquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Seixas misschien.
Bij Pinot had ik dat gevoel ook niet echt eigenlijk. Fignon was er in 1989 nog een keer heel dichtbij. Zelf op tv daarna Leblanc, Virenque, Jalabert, Rinero, Robin zien rijden in de jaren '90. Maar die hadden natuurlijk ook geen kans toen.
Lino red nog een keer tot bijna de laatste week in het geel dankzij 'n vlucht en hield langer stand dan verwacht. Maar Natuurlijk ook geen kans tegen Indurain.
Nog wel een keer een ritgezien waarbij Banesto een kopgroep, met daarin wat mensen van ONCE en volgens mij Jalabert, veel te veel ruimte gaf. Uiteindelijk hebben ze dat toen door andere ploegen op te trommelen nog wel binnen de perken weten te houden.
PCS een beetje na zitten kijken, dat was14 juli 1995 geweest zijn. Mauri en Jalabert in een kopgroep die uiteindelijk 5:41 voorsprong behield. Maar dat was veel en veel meer.
Bekijk deze YouTube-video
Gij moet uw mond houden gij.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:31 schreef The_Undertone het volgende:
Pinot had gewoon moeten winnen in plaats van Bernal, dat vind ik nog altijd tragisch.
Edit: en uiteindelijk is de laatste Belgische Tourzege Peerke Pollentier in 1978 natuurlijk, iedereen haalde toen zulke trucs uit.
Zorgelijk inderdaad. Niet gek met al die wedstrijden die verdwijnen, sowieso heeft wielrennen al een hoge drempel als je niet uit een wieleromgeving komt.quote:Op woensdag 4 juni 2025 21:17 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in de jeugdcategorieën (jeugd, nieuwelingen, junioren) is duidelijk zichtbaar dat het niet goed gaat. Zo is het aantal jeugdlicenties sinds 2007 afgenomen van 2.736 naar 1.556 in 2024, wat uitkomt op een daling van meer dan veertig procent. Bij de nieuwelingen en junioren is eenzelfde trend zichtbaar, zij het iets minder extreem.
Bij de junior-mannen ook zorgwekkende cijfers: Van 674 in 2020 naar slechts 364 in 2023. Een daling van 43 procent in totaal.
Zorgwekkende cijfers.
Dat valt dan uiteindelijk nog wel mee, maar hij moet wel een keer leren dat hij zulke uitstapjes niet zo maar met een halve voorbereiding kan doen.quote:
Nooit slim om een mening in de kop van het artikel te verwerken..quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:48 schreef The_Undertone het volgende:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250604_93725674
(onterechte)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |