Er zijn tientallen cult momenten in dat decennium. Maar voor mij blijft Gewiss op de muur van huy het ultieme symbool van het epo tijdperk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet Gianetti of die sprint tussen Bartoli en VBB1?
Dat is een voetnoot, het echte moment staat er wel tussen: De showdown op de Redoutequote:Op woensdag 4 juni 2025 17:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vreemd dat de LBL overwinning van VDB er niet tussen staat.
Ook 4 rabo's in een groep van 15quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is een voetnoot, het echte moment staat er wel tussen: De showdown op de Redoute
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook 4 rabo's in een groep van 15
Die vlogen ook collectief in dat hele voorjaar. Om daarna achteruit te fietsen in de Tourquote:Op woensdag 4 juni 2025 17:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook 4 rabo's in een groep van 15
Bij mij is dat de Tour van 1996 waarbij ik sowieso de ritzege van Boogerd en de teloorgang van Indurain live heb gezien.quote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?
Indurain die het niet redde in Pamplona 1996. Sowieso was die Tour mijn eerste echte kennismaking met deze nobele sportquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die lijst is voor mij echt een trip down memory lane. Alleen wat is de oudste herinnering die ik 'live' heb gezien?
Ik moet bij Casartelli altijd meteen denken aan dat interview met Breukink direct na de finish. Misschien wel het aller slechtste interview in de sportgeschiedenis.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:34 schreef Ericr het volgende:
Conconi/Ferarri. Ook al begon dat al bij Moser natuurlijk. Maar die momenten in de jaren 90 zijn bijna allemaal gekenmerkt door mutanten acties.
Dood Casartelli staat er overigens twee keer tussen. Absoluut dieptepunt van die periode.
Ik heb een vage herinnering aan de intralipid affaire alleen was ik doen nog heel erg jong.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Indurain die het niet redde in Pamplona 1996. Sowieso was die Tour mijn eerste echte kennismaking met deze nobele sport
Dat is zo pijnlijk. Maar die etappe hadden ze gewoon moeten neutraliseren. Er reden renners rond die wisten wat er speelde zoals Chiapucci die tweede werd achter Virenque.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik moet bij Casartelli altijd meteen denken aan dat interview met Breukink direct na de finish. Misschien wel het aller slechtste interview in de sportgeschiedenis.
Die van mij de Tour van 98. Pantani in hondenweer richting Les Deux Alpes en Ullrich die er helemaal door zakte. Heroïsche beelden. Ik was gelijk verkochtquote:Op woensdag 4 juni 2025 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Rinero en Meier!quote:Op woensdag 4 juni 2025 20:20 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Die van mij de Tour van 98. Pantani in hondenweer richting Les Deux Alpes en Ullrich die er helemaal door zakte. Heroïsche beelden. Ik was gelijk verkocht
Rinero in mijn Tourploeg van 99 toen bij een of ander spel in de krant. Nog nooit zo beflikkerd geweestquote:
Intralipid weet ik nog wel. Ik keek toen alleen de samenvattingen of de uitslagen. Was toen fan van PDM en van Poppel in het bijzonder. Halve ploeg in een rit eruit en de rest daarna niet meer gestart. Geneuzel over die bedorven kip daarna was ik nog te jong voor om dat op waarde te schatten.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb een vage herinnering aan de intralipid affaire alleen was ik doen nog heel erg jong.
Vanaf 1994 of 1995 heb ik wat meer herinneringen, waaronder de betreurde afdaling van Fabio Casartelli
Dat hebben we best wat jaren gehad natuurlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |