quote:Op zondag 25 mei 2025 11:34 schreef Armani XL het volgende:
[modbreak]
We gaan het even wat anders doen!
[/modbreak]
@:Masberum, laten we afspreken dat we dit topic open laten zodat je advies kan krijgen van de andere users (al is het misschien handig/verstandig om er ook naar te luisteren en kritisch naar jezelf te kijken). Je topics gaan in principe toch allemaal over hetzelfde en deze topictitel die toch getuigd van een beetje (zelf)inzicht zou misschien mooi zijn voor een nieuw begin voor jou.
Nieuwe topics die je gaat openen over hetzelfde onderwerp of in het verlengde daarvan liggen zullen we sluiten en je naar dit topic verwijzen.
Ik wil verder iedereen vragen om het normaal en beschaafd te houden. Reageren is prima en het mag best confronterend zijn, daar is het tenslotte een forum voor, maar dat kan ook op een normale (volwassen) manier.
Als extra service voor nieuwe mensen is er genoeg leesvoer om eerst te lezen voordat je gaat reageren:
- R&P / Niet meer eten maar wel alcohol
- R&P / Kinderen terug willen winnen
- R&P / Hoe een vrouw terug te winnen?
Game on
Aangezien zijn ellenlange pohi over dit onderwerp, waar hij al jarenlang dezelfde adviezen krijgt (om professionele hulp te zoeken, dat is het enige wat kán helpen) en daar steevast niks mee doet, en hij alleen 's avonds (dus onder invloed, waardoor er sowieso geen land mee te bezeilen is) reageert, is dit topic gewoon een herhaling van alle tig topics hiervoor.quote:Op donderdag 29 mei 2025 22:55 schreef Cupfighter het volgende:
Waarmee wil je geholpen worden of waarover wil je advies TS?
Ik ben benieuwd omdat hij zelf aangeeft dat we niet helpen en off topic gaanquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Aangezien zijn ellenlange pohi over dit onderwerp, waar hij al jarenlang dezelfde adviezen krijgt (om professionele hulp te zoeken, dat is het enige wat kán helpen) en daar steevast niks mee doet, en hij alleen 's avonds (dus onder invloed, waardoor er sowieso geen land mee te bezeilen is) reageert, is dit topic gewoon een herhaling van alle tig topics hiervoor.
Aandacht en vooral iedereen de schuld geven behalve zichzelf.
Deze TS is niet meer te helpen, dat weet eigenlijk iedereen die de posthistorie kent, en mensen die dit soort figuren zelf hebben meegemaakt.
En hij weet dat zelf ook wel.
Eindeloze herhaling van stappen (en topics).
Die rechtstreekse vragen zijn hem al zoooo vaak gesteld.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd omdat hij zelf aangeeft dat we niet helpen en off topic gaan
Dus vandaar de rechtstreekse vraag
In de OP liegt hij ook nog steeds dusjaquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:16 schreef TornadoDK het volgende:
Was 1 topic niet genoeg....
Ts wilt toch niks doen om het te veranderen.
OPquote:Op donderdag 29 mei 2025 23:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]
In de TS liegt hij ook nog steeds dusja
Ook nuchter?quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja aangepast. Ik ben wakker echt waar
Dat is wel hele sterke drank 😱quote:
quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:30 schreef r_one het volgende:
NIET reageren (op TS) is niet zo heel erg moeilijk
Ah oke, het moet een inhoudelijk kwaliteitstopic blijven.quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:32 schreef Armani XL het volgende:
Dit is ook niet de Slowchat. De lolletjes kunnen wmb wel ergens anders.
Wat verwacht je/jullie nou eigenlijk van dit topic?quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:32 schreef Armani XL het volgende:
Dit is ook niet de Slowchat. De lolletjes kunnen wmb wel ergens anders.
Waarover lieg ik?quote:Op donderdag 29 mei 2025 23:09 schreef Friday12 het volgende:
[..]
In de OP liegt hij ook nog steeds dusja
Ik wil mijn kinderen terug, ik wil alleen vrijdag t/m zondag drinken, doordeweeks niet, ik wil dat mijn vriendin excuses aanbiedt voor het onwettig ontvoeren van mijn kinderen. Die ik haar heb gegeven en daarna is het *poef* je bestaat niet meer, ik heb wat ik wil (de kinderen die ik gaf) dank je welquote:Op donderdag 29 mei 2025 22:55 schreef Cupfighter het volgende:
Waarmee wil je geholpen worden of waarover wil je advies TS?
Mag je de kinderen helemaal niet meer zien?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik wil mijn kinderen terug, ik wil alleen vrijdag t/m zondag drinken, doordeweeks niet, ik wil dat mijn vriendin excuses aanbiedt voor het onwettig ontvoeren van mijn kinderen. Die ik haar heb gegeven en daarna is het *poef* je bestaat niet meer, ik heb wat ik wil (de kinderen die ik gaf) dank je wel
Er ontbreekt een woord, maar ik gok dat het 'uur' moet zijn daar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:10 schreef Masberum het volgende:
Maar ik wil eigenlijk graag mijn kinderen wel wat vaker zien dan dat het nu is, maximaal 1 keer per week en dan voor ongeveer 4 [???] lang.
heb je contact met een advocaat ? Of heb je een ander plan?quote:
lijkt me een goed begin, maar ik denk dat je uiteindelijk moet gaan voor helemaal niet drinken, (weekend drinken is voor verslaafden doorgaans een gepasseerd station waar je niet naar terug kunt), heb je zelf een idee hoe dit te bereiken en/of hoe je hier hulp kunt krijgen?quote:ik wil alleen vrijdag t/m zondag drinken, doordeweeks niet.
zet dit maar uit je hoofd, je hebt hier geen invloed op, snap je boosheid, en teleurstelling, leuk is het zeker nietquote:ik wil dat mijn vriendin excuses aanbiedt voor het onwettig ontvoeren van mijn kinderen.
je geeft geen kinderen je hebt kinderen gekregen (samen)quote:Die ik haar heb gegeven
wederom je hebt hier waarschijnlijk geen invloed op, er is waarschijnlijk een reden waarom ze klaar met je is, verwacht niets, bedenk eerst wat je voor je kinderen kunt zijn en doen. Op haar wensen heb je geen enkele invloed.quote:en daarna is het *poef* je bestaat niet meer, ik heb wat ik wil (de kinderen die ik gaf) dank je wel
Voor info over de juridische weg om je kinderen vaker te zien is er WGR.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik wil mijn kinderen terug, ik wil alleen vrijdag t/m zondag drinken, doordeweeks niet, ik wil dat mijn vriendin excuses aanbiedt voor het onwettig ontvoeren van mijn kinderen. Die ik haar heb gegeven en daarna is het *poef* je bestaat niet meer, ik heb wat ik wil (de kinderen die ik gaf) dank je wel
Allereerst fijn dat je een reactie geeft op deze vraagquote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je hebt het allemaal al uitbedacht. Ik kan er over uit gaan weiden, maar dat heeft toch geen zin. Puur omdat het blijkbaar de makkelijkste weg kiest en dat het alleen maar over jou gaat. Heb je wel eens bedacht wat je ex wilt? En wat je kinderen willen?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jullie kinderen zijn niet ontvoerd en ik denk dat jij niet in staat bent om alleen van vrijdag tot zondag te drinken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 01:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
Stichting Eigenbelang noemen we dat.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Jullie kinderen zijn niet ontvoerd en ik denk dat jij niet in staat bent om alleen van vrijdag tot zondag te drinken.
Jouw ex hoeft nergens excuses voor aan te bieden, het is eerder andersom.
Maar wie weet kom je daar zelf ooit nog achter als je wat nuchterder bent ,realistischer in het leven staat
en je kinderen op 1 zet.
Maar dat je doe je al jaren niet.
Het zijn niet jouw kinderen, het zijn jullie kinderen. Als je dit wil, zul je dus in gesprek moeten met je ex-vriendin. Als zij hier niet aan wil meewerken, staat je de gang naar de rechter vrij.quote:
Het staat je vrij om te drinken tot je doodgaat. Dat is jouw goed recht. Even zo goed als dat je daarmee ook de consequenties van drank/drinken accepteert: je bent daarmee niet een veilige plek voor kinderen. Je kunt op dat moment niet de verantwoordelijkheid nemen die je hebt. Verder, alleen drinken als de kinderen er niet zijn, daar neem je het risico mee dat je op enig moment wel nodig bent, en dan op stel en sprong zaken moet regelen terwijl je niet nuchter bent. Mocht er iets misgaan, wordt je dit (extra) zwaar aangerekend. Nogmaals, het is jouw keuze, je neemt alleen bewust een risico.quote:ik wil alleen vrijdag t/m zondag drinken, doordeweeks niet
1. Het is je ex-vriendinquote:ik wil dat mijn vriendin excuses aanbiedt voor het onwettig ontvoeren van mijn kinderen.
Je geeft een ander geen kind, je maakt samen een (of meer) kinderen. Team-effort, dus samen opofferingen maken. Je bestaat nog steeds, dat is slechts jouw interpretatie van hoe ze jou behandelt. Is dat netjes? Denk het niet. Maar zou er een reden kunnen zijn dat ze zich zo gedraagt?quote:Die ik haar heb gegeven en daarna is het *poef* je bestaat niet meer, ik heb wat ik wil (de kinderen die ik gaf) dank je wel
Ze heeft die kinderen niet ontvoerd, ze heeft ze in veiligheid gebracht. Wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Jullie kinderen zijn niet ontvoerd en ik denk dat jij niet in staat bent om alleen van vrijdag tot zondag te drinken.
Maar wie weet kom je daar zelf ooit nog achter als je wat nuchterder bent ,realistischer in het leven staat
en je kinderen op 1 zet.
Beide niet (TS 'heeft' ze gewoon nog 1 dag/week).quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ze heeft die kinderen niet ontvoerd, ze heeft ze in veiligheid gebracht. Wezenlijk verschil.
Dacht gelezen te hebben dat hij ze 4 uur per week mag bezoeken, bij de moeder thuis.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Beide niet (TS 'heeft' ze gewoon nog 1 dag/week).
Ze heeft ze niet bij TS achtergelaten toen zij bij TS vertrok.
Dat klopt ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dacht gelezen te hebben dat hij ze 4 uur per week mag bezoeken, bij de moeder thuis.
Ik krijg het idee als het niet onder toezicht is dat TS dan de kinderen meeneemt en moeders maar moet zien wanneer ze de kinderen terug krijgt. Want volgens TS zijn de kinderen zijn bezitquote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dacht gelezen te hebben dat hij ze 4 uur per week mag bezoeken, bij de moeder thuis.
TS is alleen 's avonds en 's nachts online dus je zult even moeten wachten op antwoord.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:42 schreef Friday12 het volgende:
TS antwoord eens de vraag wat willen je kinderen en wat is goed voor je kinderen.
En laat even weg wat jij wil.
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
TS is alleen 's avonds en 's nachts online dus je zult even moeten wachten op antwoord.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Oke, my bad.quote:
Maar dan is-ie beneveld en zijn zijn antwoorden diffuus.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
TS is alleen 's avonds en 's nachts online dus je zult even moeten wachten op antwoord.
Zijn roes uitslapenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar dan is-ie beneveld en zijn zijn antwoorden diffuus.
(wat zou TS overdag aan het uitvreten zijn dan? just thinking)
En dit is het enige juiste antwoordquote:Op vrijdag 30 mei 2025 09:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
en je kinderen op 1 zet.
Dat was MickeyTT, die terminale kanker gefaked heeftquote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:23 schreef Questular het volgende:
Alcoholist zijn en dan alleen in het weekend willen drinken, je zou denken dat je terminale kanker diagnose een paar jaar geleden je wel van inzicht had doen veranderen.
dit is waar en ik wel gedaan, het is idd moeilijk om naar huisarts te gaan enzo en dan maar alles op tafel te leggen, maar adviseer het uit ervaring wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel goed dat je enkel in het weekend wil drinken. Echter als je elke dag drinkt of op dezelfde momenten een alcohol onttrekkings delier krijgen (ken iemand die dat heeft gehad en dat is heftig)
Ik weet dat je niet naar de HA wil, maar pas een beetje op. Ik weet niet hoeveel je drinkt en hoelang. Alleen "cold turkey" is niet altijd verstandig om op eigen houtje zonder toezicht te doen.
Door blijven drinken is nog minder een optie
Dus ga alsjeblieft naar de huisarts. Die veroordeelt je niet. Die gaat het enkel goed van je vinden
Als je je kinderen terug wil moet er echt wat veranderen. Wat je nu doet is niet verantwoordelijk en veilig voor je kinderen
Masberum ook , met zijn andere oude kloonquote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was MickeyTT, die terminale kanker gefaked heeft
Wtf wat mankeert mensen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:33 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Masberum ook , met zijn andere oude kloon
Echt uit de duim gezogen? Niet dat ze een (op zijn Amerikaans, pardon) een "cancer scare" die goed uitpakte?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:41 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik weet het niet , ik snap daar ook niets van.
Aandacht, die Mikey komt dat nog tekort, over elke scheet een topic makenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:41 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik weet het niet , ik snap daar ook niets van.
Echt verzonnenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Echt uit de duim gezogen? Niet dat ze een (op zijn Amerikaans, pardon) een "cancer scare" die goed uitpakte?
Er waren er meer die dat hebben gedaan , hij is niet uniek wat dat betreft.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Echt uit de duim gezogen? Niet dat ze een (op zijn Amerikaans, pardon) een "cancer scare" die goed uitpakte?
Kap met het kapen van het topic aub. Dank je wel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 19:46 schreef kree het volgende:
ik zeg alleen maar hoe ik meemaakte en hoe ik ermee omging, rest topic. zie maar
niet mee eens dit/. mss moet er meer gekapt moeten worden met mensen die denken het te weten en er totaal geen ervaring mee hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kap met het kapen van het topic aub. Dank je wel.
Wat ik zei van dat delier is de ervaring die ik heb gezienquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:17 schreef kree het volgende:
[..]
niet mee eens dit/. mss moet er meer gekapt moeten worden met mensen die denken het te weten en er totaal geen ervaring mee hebben.
Wat een neerbuigende toon is dit. Jouw ervaring is niet de enige ervaring en niet de absolute waarheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:20 schreef kree het volgende:
[..]
het gaat om een grens denk ik, enne oke. jullie weten mijn verhaal. maar er is vooroordeel over. enne als ik zo luister naar wat jullie zeggen dan denk ik vaak, kindjes kindjes. jullie weten eigenlijk niet hoe het is of gaat.
Alweer zo neerbuigend naar anderen. Je bent niet de enige die met dit soort problematiek heeft te maken gehad, zowel naaste of zelf.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:20 schreef kree het volgende:
[..]
het gaat om een grens denk ik, enne oke. jullie weten mijn verhaal. maar er is vooroordeel over. enne als ik zo luister naar wat jullie zeggen dan denk ik vaak, kindjes kindjes. jullie weten eigenlijk niet hoe het is of gaat.
hmm snap je me toch verkeerd, want alles wat ik zeg bedoel ik niet zoals jij het hier uitlegt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:23 schreef notturna het volgende:
[..]
Alweer zo neerbuigend naar anderen. Je bent niet de enige die met dit soort problematiek heeft te maken gehad, zowel naaste of zelf.
En jochie, je mag jezelf een kindje vinden, maar dat hoef je niet op anderen te projecteren.
Ja hoor. Dit gaat weer de grote kreeshow worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:20 schreef kree het volgende:
[..]
Je zegt het wel. Wie weet zou je eens wat beter over je posts na moeten denken en dan pas posten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:25 schreef kree het volgende:
[..]
hmm snap je me toch verkeerd, want alles wat ik zeg bedoel ik niet zoals jij het hier uitlegt.
euh nee, ik kan ook alleen maar uitleggen hoe ik het ondervond en de lering en etc. en denk heb ik het nog wel aardig bij gepost over hoe en wat., rest. zie maar wat ze ervan van denken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja hoor. Dit gaat weer de grote kreeshow worden.
En niet iedereen die drankproblemen heeft gekend hangt ze aan de grote klok zoals jij doet. Misschien zou je wat minder arrogant kunnen doen.
Nee? Nou, wat hieronder staat laat aan duidelijkheid niet heel veel te wensen over.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:25 schreef kree het volgende:
[..]
hmm snap je me toch verkeerd, want alles wat ik zeg bedoel ik niet zoals jij het hier uitlegt.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:20 schreef kree het volgende:
[..]
denk er niet teveel over en zeg eigenlijk wat in me opkomt. naja je kunt er maar tegen of niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:26 schreef notturna het volgende:
[..]
Je zegt het wel. Wie weet zou je eens wat beter over je posts na moeten denken en dan pas posten.
Vindt het wel best met je. Negeer je welquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:29 schreef kree het volgende:
[..]
denk er niet teveel over en zeg eigenlijk wat in me opkomt. naja je kunt er maar tegen of niet.
Als jij zonder nadenken mensen gaat kwetsen en zelfs boos maken kan je een reactie verwachten. Jij bent boven niemand verheven en wij zijn absoluut niet domquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:29 schreef kree het volgende:
[..]
denk er niet teveel over en zeg eigenlijk wat in me opkomt. naja je kunt er maar tegen of niet.
neem het je niet kwalijk. en mag,. maar respecteer ook hoe ik erover denk en voor de rest enzoquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:30 schreef notturna het volgende:
[..]
Vindt het wel best met je. Negeer je wel
Zou me nog een rot zorg zijn of je het me kwalijk neemt of niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:31 schreef kree het volgende:
[..]
neem het je niet kwalijk. en mag,. maar respecteer ook hoe ik erover denk en voor de rest enzo
alcoholdelier en een onttrekkingsinsult, ik heb ze beiden gehad in 5 dagen tijd incl een reanimatie. \quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ik zei van dat delier is de ervaring die ik heb gezien
Dus daarom bij echt veel drinken oppassen met op eigen houtje zo te stoppen
tja dat kan. ik ben er niet zo moeilijk in eigenlijk of veroordeel ,mensen gelijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:32 schreef notturna het volgende:
[..]
Zou me nog een rot zorg zijn of je het me kwalijk neemt of niet.
Ik ben blij dat je dit kan navertellenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:33 schreef R_Nest het volgende:
[..]
alcoholdelier en een onttrekkingsinsult, ik heb ze beiden gehad in 5 dagen tijd incl een reanimatie. \
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor plotseling stoppen door stevige drinkers zonder toezicht.
Heftig!!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:33 schreef R_Nest het volgende:
[..]
alcoholdelier en een onttrekkingsinsult, ik heb ze beiden gehad in 5 dagen tijd incl een reanimatie. \
Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor plotseling stoppen door stevige drinkers zonder toezicht.
Damnnnquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:20 schreef kree het volgende:
[..]
Even nadenken voordat je op versturen drukt kan geen kwaadquote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:29 schreef kree het volgende:
[..]
Fijn dat je ondanks deze heftige ervaring, het toch nog na mag vertellen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:33 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je ?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:33 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Niet herkenbaar qua wat je hebt ondergaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:33 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Prima hoor!quote:
Ik ben super trots op jouquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:01 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Prima hoor!
Wel een +20 jaar verslaving waar de hele dag door waar mogelijk werd gedronken maar ook gewoon gewerkt enz geen noemenswaardige problemen. Bijzonder gehaaid word je daar in.
Wat dat aan gaat heb ik ook ernstige twijfels bij TS zijn alcohol probleem of iig hoe groot hij het maakt.
Hij wil tenslotte steeds maar al te graag naar de alcohol wijzen voor het probleem met zijn vriendin. Het lijkt de aandacht afleiden van de werkelijke reden....maar goed ik kan het mis hebben.
Knap hoor!!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:01 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Prima hoor!
Wel een +20 jaar verslaving waar de hele dag door waar mogelijk werd gedronken maar ook gewoon gewerkt enz geen noemenswaardige problemen. Bijzonder gehaaid word je daar in.
Wat dat aan gaat heb ik ook ernstige twijfels bij TS zijn alcohol probleem of iig hoe groot hij het maakt.
Hij wil tenslotte steeds maar al te graag naar de alcohol wijzen voor het probleem met zijn vriendin. Het lijkt de aandacht afleiden van de werkelijke reden....maar goed ik kan het mis hebben.
Ik denk dat je het juist zietquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:01 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Prima hoor!
Tnx!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben super trots op jouecht heel erg knap
ik ken ts niet zo he? wat ik eg hier is maar wat ik denk.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Even nadenken voordat je op versturen drukt kan geen kwaad
Je hebt nu bijna hetzelfde gedrag als TS
Je zet hier gewoon een groep mensen weg met je kindjes, kindjes, kindjes jullie weten eigenlijk niet hoe het is of gaatquote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:51 schreef kree het volgende:
[..]
ik ken ts niet zo he? wat ik eg hier is maar wat ik denk.
je zou je misschien kunnen inlezen in zijn PoHi.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:51 schreef kree het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon besluiten even niet te posten.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:51 schreef kree het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 20:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Even nadenken voordat je op versturen drukt kan geen kwaad
Je hebt nu bijna hetzelfde gedrag als TS
Kree, je bent echt vrij onsamenhangend. Dit is niet goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:19 schreef kree het volgende:
TS mag wel ff wat zeggen denk onderhand. voor wat ik zeg is ook maar wat ik meemaak.
Dat is duidelijk, stop dan met die onzin te plaatsen hier, het is niet te volgenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:25 schreef kree het volgende:
ik weet niet wat ik echt moet vertellen enzo nog erover. een over deze topic
\
niet mijn bedoeling, maar probeer maar te zeggen hoe ging met mij.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kree, je bent echt vrij onsamenhangend. Dit is niet goed.
nee joh, ik denk het is nog oke, maar allemaal weer verkeerd elkaar begrepen.quote:
Hoe zou dit nu komenquote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kree, je bent echt vrij onsamenhangend. Dit is niet goed.
De enige die niet te begrijpen is ben jijquote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:28 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh, ik denk het is nog oke, maar allemaal weer verkeerd elkaar begrepen.
Ik hoop oprecht dat het je luktquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ga vanaf maandag niet meer drinken denk ik doordeweeks. Eerst maandag niet. Dan maandag en dinsdag niet en dan na een maand drink ik dan maandag t/m donderdag niet zoals normale mensen doen.
Ik ben een tijdje werkeloos geweest waarbij ik echt geen baan kon vinden. Toen ben ik doordeweeks wat dingen gaan bijleren en (vrijdag/zaterdag) zoop ik dan zoveel ik wilde. De rest van de week weer niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ga vanaf maandag niet meer drinken denk ik doordeweeks. Eerst maandag niet. Dan maandag en dinsdag niet en dan na een maand drink ik dan maandag t/m donderdag niet zoals normale mensen doen.
Ik zie dat je een nieuwe user bent.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:44 schreef Roesjesjager het volgende:
Jammer om te lezen dat je dit allemaal is overkomen. Je kinderen kwijtraken is niet eenvoudig, dan ook nog eens relatiesstres met je vrouw. Die heeft kunnen sparen, terwijl jij de rekeningen moest betalen.
Hoe voel jij je nu als vader en partner? Ik kan me voorstellen dat het allemaal wel hard is binnengekomen. Heeft iemand eigenlijk al eens gevraagd of interesse getoond in hoe het nu met jou gaat?
Goed voornemen, hoop dat het je luktquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ben niet van de inquisitie, niemand is perfect. We maken allemaal fouten, ik zie iemand die om hulp vraagt. Hulp is niet altijd het probleem oplossen, soms is het luisteren en vragen hoe het met iemand gaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zie dat je een nieuwe user bent.
TS heeft nogal een lange geschiedenis, en heeft nogal de neiging wat informatie niet te delen en te doen alsof het hem allemaal overkomen is, buiten zijn schuld om.
Kort verhaal, het is allemaal volledig aan zichzelf en de drank te wijten.
Sterker nog, zijn ex heeft heel veel geduld gehad.
Menig vrouw was al jaren eerder weg geweest.
Pro tip: duik eens in zijn posthistorie.
Ik heb geen behoefte om je hele Pohi te lezen, hoewel je ook geen hele onbekende voor me bent?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Zorg dat je bezigheden hebt om je van de drank af te houden. En probeer je focus te houden op momenten dat je toch zin in alcohol hebt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Een doel stellen is goed. Maar plan ook wat voor de weg ernaar toe. Hoe ga je ermee om als je maandag cravings krijgt? Heb je iemand in je omgeving die je steunt? Bezigheden die je afleiden? Morgenavond preventief alle alcohol die in huis is weggooien? Etc.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Dank uquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om je hele Pohi te lezen, hoewel je ook geen hele onbekende voor me bent?
Wat let je nu echt om naar de dokter te gaan?
Heb je 2 mogelijkheden.
1. De dokter zegt goed bezig met je voornemen, hier heb je een pilletje om de craving te verminderen.
Prikken we bloed om te kijken hoe het met je lever is en je vitamines bv (uit eigen ervaring, je neemt momenteel 0,0 vitamines tot je door evt fruit, want je lever is veel te druk met het alcohol te verwerken).
2. De dokter zegt, dit is een serieus probleem, zullen we een plan van aanpak maken.
3. Je gaat naar een specialist en je gaat 3 weken intern of ambulant gewoon stoppen.
Een "ik denk dat ik op maandag ga stoppen met drinken" is een reden waarbij je jezelf voor de gek houdt (en wat users hier).
Alleen op maandag niet te hard rijden of je partner slaan zou je bij een ander ook gek vinden.
Je bent ziek en je hebt hulp nodig.
Punt, klaar, TOP advies en ook nog eens welgemeend.
Het idee is wel goed want je wil er blijkbaar toch wat aan doen....tenminste dat zou je zo denken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Je moet het zeker weten .....quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Als het medisch gezien haalbaar is zou je beter cold turkey kunnen stoppen. Afbouwen zonder noodzaak is geen haalbare zaak. De de niet-drinkdagen zullen gepaard gaan met een continu "over x uur mag ik weer"quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ga vanaf maandag niet meer drinken denk ik doordeweeks. Eerst maandag niet. Dan maandag en dinsdag niet
Dan ben ik vast niet normaal. Maar hey, wat weet een geheelonthouder afkomstig van familie Drankprobleem nu van alcoholisme...quote:en dan na een maand drink ik dan maandag t/m donderdag niet zoals normale mensen doen.
Als je dit écht meent, kudosquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Daar zit onbewust al een voorbehoud in, mentaal gezien.quote:
Ik geloof niet dat dit poging 1 isquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:36 schreef nostra het volgende:
Nou ja, alle achterdeurtjes (taperen, bepaalde dagen drinken, geen sterk, niet alleen drinken, juist wel alleen drinken etc.) zijn op zich fases die elke alcoholist doormaakt in zijn herstel, dat over het algemeen niet in één keer lukt (het gemiddelde is 7 echte pogingen geloof ik), dus het is een begin in de goede richting, waarbij hij er vanzelf wel achterkomt dat dat het najagen van een onrealiseerbare droom is.
Ik negeer posts nooit op basis van of ik een user mag of niet mag.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:26 schreef StateOfMind het volgende:
Je zult deze post vast negeren omdat ie van mij komt, maar soit.
wil je wel de andere vragen beantwoorden?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik negeer posts nooit op basis van of ik een user mag of niet mag.
Maar mensen die ik niet mag zijn vaak de mensen die niet inhoudelijk ingaan op iets maar steeds gewoon persoonlijk aanvallen. Daar is minder op te reageren in het algemeen (ook al wil ik me soms wel verdedigen tegen onzin)
Over inhoudelijk gesproken jaquote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:59 schreef maily het volgende:
[..]
wil je wel de andere vragen beantwoorden?
Ik lees best wat inhoudelijke reacties terug op je mededeling over je stoppoging.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik negeer posts nooit op basis van of ik een user mag of niet mag.
Maar mensen die ik niet mag zijn vaak de mensen die niet inhoudelijk ingaan op iets maar steeds gewoon persoonlijk aanvallen. Daar is minder op te reageren in het algemeen (ook al wil ik me soms wel verdedigen tegen onzin)
En wat zijn je plannen voor het weekend? Moet ik dan denken aan jezelf helemaal klemzuipen of aan drie bier?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Op zich moet dat natuurlijk geen probleem zijn om een bepaalde datum te kiezen om te te stoppen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En wat zijn je plannen voor het weekend? Moet ik dan denken aan jezelf helemaal klemzuipen of aan drie bier?
Op je 15e heb je dan ook nog geen jarenlange verslaving opgebouwd, dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich moet dat natuurlijk geen probleem zijn om een bepaalde datum te kiezen om te te stoppen.
Om even offtopic te gaan, toen ik een jaar of 15 besloot dat ik ging stoppen met roken (en dus niet 'te proberen te stoppen') besloot ik ook eerst op te roken wat ik nog had![]()
Een paar dagen later, toen ik 's avonds de laatste peuk uitdrukte, zei ik hardop tegen mijzelf 'zo, dit was het'.
En sindsdien nooit meer gerookt, nooit meer aan gedacht.
Zonder enig probleem.
Einde offtopic
15 jaar geleden moet dat zijn, na 19 jaar lang veel gerookt te hebben (4 pakken shag in de week).quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Op je 15e heb je dan ook nog geen jarenlange verslaving opgebouwd, dat scheelt nogal.
Zo werkt dat nietquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Zo heb ik ook een poging gedaan, heb een nacht lang liggen zweten en wakker gelegen denkend aan een sigaret, de volgende dag een pakje peuken opgerookt.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich moet dat natuurlijk geen probleem zijn om een bepaalde datum te kiezen om te te stoppen.
Om even offtopic te gaan, toen ik een jaar of 15 geleden besloot dat ik ging stoppen met roken (en dus niet 'te proberen te stoppen') besloot ik ook eerst op te roken wat ik nog had![]()
Een paar dagen later, toen ik 's avonds de laatste peuk uitdrukte, zei ik hardop tegen mijzelf 'zo, dit was het'.
En sindsdien nooit meer gerookt, nooit meer aan gedacht.
Zonder enig probleem.
Einde offtopic
Laat Lucille erbuiten ja 😱quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:21 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zo heb ik ook een poging gedaan, heb een nacht lang liggen zweten en wakker gelegen denkend aan een sigaret, de volgende dag een pakje peuken opgerookt.
Kan raar lopen.
Nee dat niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:50 schreef notturna het volgende:
TS heb je straks voor de moeilijke momenten iemand bij wie je terecht kan om bv ff te praten. Zodat je die hele lastige momenten niet alleen hoeft te staan?
Het zijn toch vooral steunbetuigingen? Van hoe goed ik wel niet bezig ga zijn. Wat moet ik daarmee? Iedereen individueel bedanken voor hun positieve comment na tig negatieve?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees best wat inhoudelijke reacties terug op je mededeling over je stoppoging.
Vragen over steunsystemen, reacties van ervaringsdeskundigen.
Dat zijn inderdaad reacties die zijn gericht aan jou als persoon. Logisch, lijkt me. Omdat jij het topic hebt geopend en hier zaken deelt over je leven en keuzes die je maakt.
Op die reacties reageer je tot dusver niet (en we zijn nu 20 minuten verder). Zie je dat soort reacties ook als persoonlijke aanvallen? Welk soort reacties zouden jou dan wel uitnodigen om te reageren?
Of zie je dit topic meer als een eenzijdig dagboek waarin jij je sores van je afschrijft en is het de bedoeling dat anderen alleen meelezen en niet reageren?
Ja.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het zijn toch vooral steunbetuigingen? Van hoe goed ik wel niet bezig ga zijn. Wat moet ik daarmee? Iedereen individueel bedanken voor hun positieve comment na tig negatieve?
En daarom is zelf stoppen gedoemd te falen in jouw geval.quote:
Ik heb 2 posts met vragen gesteld, daar zou ik wel graag een reactie op willen zien.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het zijn toch vooral steunbetuigingen? Van hoe goed ik wel niet bezig ga zijn. Wat moet ik daarmee? Iedereen individueel bedanken voor hun positieve comment na tig negatieve?
Sowieso zitten er hier nog wel meer mensen met ervaring.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb 2 posts met vragen gesteld, daar zou ik wel graag een reactie op willen zien.
Met alle respect voor de users met hun steunbetuigingen, de meesten hebben niet de ervaring en kennis van een R_Nest en ondergetekende.
Het hoeft niet he, maar dan hoor ik dat liever.
Mensen hebben mij toendertijd (ook op fok!) geholpen met hun kennis en ervaring, en dat wil best teruggeven.
Maar een doorgewinterde ex-verslaafde prikt zo door je rookgordijnen heen.
Welke posts? ik heb teruggekeken maar dit is dan voor gisternacht gepost?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb 2 posts met vragen gesteld, daar zou ik wel graag een reactie op willen zien.
Vanavond 22.00 uurquote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
Welke posts? ik heb teruggekeken maar dit is dan voor gisternacht gepost?
Wandelen 's avonds, eerder in bed gaan liggenquote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat het je lukt
Heb je een plan van aanpak? Hoe ga je ervoor zorgen dat je niet gaat drinken, wat ga je in de plaats doen?
Ik wil mijn kinderen weer vaker zien, mijn vriendin hoef ik niet terug. En ik wil niet dat mijn gezondheid extra verslechterd. Ik begin het wel te merken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje werkeloos geweest waarbij ik echt geen baan kon vinden. Toen ben ik doordeweeks wat dingen gaan bijleren en (vrijdag/zaterdag) zoop ik dan zoveel ik wilde. De rest van de week weer niet.
Ik denk dat normale mensen gemiddeld 1x per week of zelfs minder drinken. Ik denk echter dat je plan wel kan helpen daar je minder gaat drinken. Mag ik vragen wat jou op dit moment motiveert?
Nou ja ik drink alleen 's avonds dus overdag neem ik wel vitamines op. Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om je hele Pohi te lezen, hoewel je ook geen hele onbekende voor me bent?
Wat let je nu echt om naar de dokter te gaan?
Heb je 2 mogelijkheden.
1. De dokter zegt goed bezig met je voornemen, hier heb je een pilletje om de craving te verminderen.
Prikken we bloed om te kijken hoe het met je lever is en je vitamines bv (uit eigen ervaring, je neemt momenteel 0,0 vitamines tot je door evt fruit, want je lever is veel te druk met het alcohol te verwerken).
2. De dokter zegt, dit is een serieus probleem, zullen we een plan van aanpak maken.
Juist niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.
Beiden niet waar, die lever breekt je alcohol af en die vitamines ken ie niets mee..quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik drink alleen 's avonds dus overdag neem ik wel vitamines op. Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op pastquote:Op zondag 1 juni 2025 00:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
Beiden niet waar, die lever breekt je alcohol af en die vitamines ken ie niets mee..
En een huisarts zal nooit en te nimmer je vrouw informeren (weet je zelf ook wel) en je komt er maximaal voor een drietal gesprekken en een doorverwijzing.
Ga.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
Ik zit nu ook al te denken dat maandag uberhaupt niet gaat lukken, het is gewoon de constante drang
Daarom, ga naar de huisarts en start het project.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
Ik zit nu ook al te denken dat maandag uberhaupt niet gaat lukken, het is gewoon de constante drang
Je motivatie is het meer zien van je kinderen, maar de drang is sterker dan je motivatie?quote:Op zondag 1 juni 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:24 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Je motivatie is het meer zien van je kinderen, maar de drang is sterker dan je motivatie?
Wat kun je nog meer doen, om die drang het hoofd te bieden? Wat lijkt jou het verstandigste?
Zoek hulp en laat je opnemen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat in zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
Heftig! Op die manier leg je het wel heel erg buiten jezelf. Het is bijna alsof je zelf hebt opgegeven en hoopt dat iets van buitenaf intervenieert. Ik vraag me af, wat je zelf voelt en hoe de afgelopen tijd voor jou is geweest. Het is duidelijk dat je het moeilijk hebt.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ga vanaf maandag niet meer drinken denk ik doordeweeks.
quote:Op zondag 1 juni 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
Je wikt en weegt teveel (en ook nog eens onder invloed) en ondertussen draai je met grote bogen om de hete brij heen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden
quote:
Je bent, kort na het voornemen om maandag te beginnen met je verslaving aan te pakken, alweer met uitvluchten bezig...quote:Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
Dus je huisarts mag beslist niet van je drankprobleem afweten maar op de IC mogen ze dat wel?quote:Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Iedereen mag het weten/weet het, behalve de enige persoon (die een beroepsgeheim heeft) die hem kan helpenquote:Op zondag 1 juni 2025 00:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus je huisarts mag beslist niet van je drankprobleem afweten maar op de IC mogen ze dat wel?
Idem dito de snee in z'n anus.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iedereen mag het weten/weet het, behalve de enige persoon (die een beroepsgeheim heeft) die hem kan helpen
Nou ja, misschien even de laatste reactie voor deze nacht van mij. Morgen weer een dag. Maar ik heb het moeilijk, maar op mijn eigen manier. Emoties zijn voor mij vrij duf, niet alleen met alcohol op maar gewoon ook de rest van de tijd. Zelf denk ik dat ik wel een geval ben (in negatieve zin) die gewoon niet zoals andere mensen emoties ervaart. Bijvoorbeeld de angst voor de dood, mij maakt het weinig uit of ik sterf of niet, terwijl ik weet dat ik dan 2 kinderen zonder vader achterlaat. Als ik juist wat meer gevoel wat dat betreft zou hebben dan zou ik eerder geneigd zijn om te stoppen. Maar dat is voor mij allemaal vanuit een derde persoon geredeneerd. Zelf ervaar ik dat niet zoquote:Op zondag 1 juni 2025 00:31 schreef Roesjesjager het volgende:
[..]
Heftig! Op die manier leg je het wel heel erg buiten jezelf. Het is bijna alsof je zelf hebt opgegeven en hoopt dat iets van buitenaf intervenieert. Ik vraag me af, wat je zelf voelt en hoe de afgelopen tijd voor jou is geweest. Het is duidelijk dat je het moeilijk hebt.
De laatste (gouden) opmerking die ik kreeg van mijn verslavingsarts toen ik binnen kwam en een checkup kreeg.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja, misschien even de laatste reactie voor deze nacht van mij. Morgen weer een dag. Maar ik heb het moeilijk, maar op mijn eigen manier. Emoties zijn voor mij vrij duf, niet alleen met alcohol op maar gewoon ook de rest van de tijd. Zelf denk ik dat ik wel een geval ben (in negatieve zin) die gewoon niet zoals andere mensen emoties ervaart. Bijvoorbeeld de angst voor de dood, mij maakt het weinig uit of ik sterf of niet, terwijl ik weet dat ik dan 2 kinderen zonder vader achterlaat. Als ik juist wat meer gevoel wat dat betreft zou hebben dan zou ik eerder geneigd zijn om te stoppen. Maar dat is voor mij allemaal vanuit een derde persoon geredeneerd. Zelf ervaar ik dat niet zo
Wow, en je vindt het niet persoonlijk hoe je reageert?quote:Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.
Vol smoesjes en uitvluchten.
Zoals alle tig voorgaande topics.
Neverending story...
En zoals verwacht, na een (ongemeend) voornemen om maandag dan toch dit keer écht écht écht te gaan beginnen met stoppen, is dat binnen een paar uur toch weer, hoe verrassend, niet zo te zijn...
Hoe lang moet zich dit eindeloze verhaal blijven herhalen?
@:Armani XL
@:Yvonne
@:CoolGuy
Ik vind het topic nog niet echt (weer) ontspoordquote:Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.
Neverending story...
En zoals verwacht, na een (ongemeend) voornemen om maandag dan toch dit keer écht écht écht te gaan beginnen met stoppen, is dat binnen een paar uur toch weer, hoe verrassend, niet zo te zijn...
Hoe lang moet zich dit eindeloze verhaal blijven herhalen?
@:Armani XL
@:Yvonne
@:CoolGuy
Dit quote ik omdat het precies aangeeft waar ik elke keer weer mee te maken heb.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
Er is er maar eentje die daar verandering in kan aanbrengenquote:Op zondag 1 juni 2025 01:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dit quote ik omdat het precies aangeeft waar ik elke keer weer mee te maken heb.
Klinkt voor mij als iemand die mensen valse moed geeft aan 9 van de 10quote:Op zondag 1 juni 2025 00:53 schreef Droopie het volgende:
"9 van de 10 mensen met donkere gedachten, willen niet dood, die willen alleen niet meer het leven hebben dat ze momenteel leiden, jij hebt alles in je om een ander leven te krijgen"
Je praat zijn reactie goed.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Er is er maar eentje die daar verandering in kan aanbrengen
Ontspoord niet nee, maar er kunnen nog 300 dezelfde topics volgen, die zullen exact hetzelfde zijn als alle voorgaande topics, waarin TS uiteindelijk hetzelfde doet als altijd, helemaal niks.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind het topic nog niet echt (weer) ontspoord![]()
Wel totaal inhoudsloos en zinloos maar dat vereist nog geen acuut ingrijpen door de crew
Hij heeft een punt met dit dus volgens jou:quote:
Terwijl er niks aan de hand wasquote:Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.
Ja inderdaad.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hij heeft een punt met dit dus volgens jou:
[..]
Moet er eerst wat aan de hand zijn dan, voordat je (chronische) passiviteit, ontwijkingsgedrag en uitvluchten mag benoemen?quote:Terwijl er niks aan de hand was
Jij zit nu vanuit drank en emotie te reageren in plaats van dat je rationeel reageert.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ontspoord niet nee, maar er kunnen nog 300 dezelfde topics volgen, die zullen exact hetzelfde zijn als alle voorgaande topics, waarin TS uiteindelijk hetzelfde doet als altijd, helemaal niks.
Iedereen weet dat, de users, TS, de mods, de admins.
Oneindige nutteloze herhaling van zetten.
Niet iedereen is te redden.
Ik reageerde juist actief op vragen die gesteld werden. En juist nu kies jij het moment uit om achter iemand te staan die compleet onredelijk dingen stelt die niet waar zijn..quote:Op zondag 1 juni 2025 01:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
[..]
Moet er eerst wat aan de hand zijn dan, voordat je (chronische) passiviteit mag benoemen?
Ach welneequote:Op zondag 1 juni 2025 01:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij zit nu vanuit drank en emotie te reageren in plaats van dat je rationeel reageert.
Wees eens net zo eerlijk als ik. Als je het morgen herleest dan zie je het wel, ook al zou je het wellicht niet willen toegeven. Maar dit is zulks slecht gedragquote:
Wat is er dan niet waar aan wat hij zegt?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik reageerde juist actief op vragen die gesteld werden. En juist nu kies jij het moment uit om achter iemand te staan die compleet onredelijk dingen stelt die niet waar zijn..
HIJ is niet dronken. En ook niet overgeëmotioneerd.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wees eens net zo eerlijk als ik. Als je het morgen herleest dan zie je het wel, ook al zou je het wellicht niet willen toegeven. Maar dit is zulks slecht gedrag
quote:Op zondag 1 juni 2025 01:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat is er dan niet waar aan wat hij zegt?
Lees eens rustig terug. Ik heb niks raars gedaan sinds de heropening van dit topic. De sluiting van dit topic was buiten mij om ook zelfs.quote:Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.
Broodnuchter en rationeel...quote:Op zondag 1 juni 2025 01:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij zit nu vanuit drank en emotie te reageren in plaats van dat je rationeel reageert.
Daarin heb ik je (gisteren al) gelijk gegeven en het topic is weer open. Waarom blijf je daarin zwelgen?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:15 schreef Masberum het volgende:
De sluiting van dit topic was buiten mij om ook zelfs.
Wij zijn beide nuchter hè. Non-alcoholicoquote:Op zondag 1 juni 2025 01:17 schreef Masberum het volgende:
Oke jullie 2 winnen. Ik kan niet discussiëren met mensen zoals jullie
Zegt niks over je intelligentie en daarmee vermogen om logisch na te denken. En nee dat bedoel ik niet als een steek ofzo. Maar met jullie 2 is gewoon niks mogelijkquote:Op zondag 1 juni 2025 01:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Wij zijn beide nuchter hè. Non-alcoholico
Waarom noem je het dan überhaupt?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zegt niks over je intelligentie en daarmee vermogen om logisch na te denken. En nee dat bedoel ik niet als een steek ofzo.
Nou, wat had je ervan gedacht kerel? Ik zou gaan slapen als ik jou wasquote:Op zondag 1 juni 2025 00:44 schreef Masberum het volgende:
Nou ja, misschien even de laatste reactie voor deze nacht van mij. Morgen weer een dag.
Jij kan je echt niet erbij neerleggen als je niet je gelijk krijgt en hebt. Zo flauw, je denkt elke keer gelijk te hebben maar als ik erop reageer dan verval je alsnog in dit soort reacties.quote:Op zondag 1 juni 2025 01:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, wat had je ervan gedacht kerel? Ik zou gaan slapen als ik jou was
En deze reactie. Wat is dit?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:21 schreef StateOfMind het volgende:
Nee, dan alcoholisten met een stuk in de kraag
De ratio zelve, kolere![]()
Hey, het waren niet mijn woorden (drie kwartier geleden)quote:Op zondag 1 juni 2025 01:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij kan je echt niet erbij neerleggen als je niet je gelijk krijgt en hebt. Zo flauw, je denkt elke keer gelijk te hebben maar als ik erop reageer dan verval je alsnog in dit soort reacties.
Ik zal het ze vragen.quote:Waarom je ouders je niet wat opgevoed hebben weet ik niet
Hetzelfde als dit:quote:
quote:Op zondag 1 juni 2025 01:10 schreef Masberum het volgende:
Ik quote mezelf even, omdat ik het weer zie gebeuren, maar hopelijk neem je toch de goedbedoelde tips ter harte i,p.v. continue in te hakken op de users die nog de moeite nemen om op je te reageren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:27 schreef Shii het volgende:
Deze user is er alleen maar op uit om anderen te bashen. Iedere post die goedbedoeld is wordt beantwoord met beschuldigingen i.p.v. te luisteren naar de tips van mensen die het goed bedoelen.
Niet echt en kijk maar even in feedback, hij vraagt om een ban voor julliequote:Op zondag 1 juni 2025 02:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Zijn we er ooit weggeweest dan?
[ afbeelding ]
Zag het zojuist al via z'n PoHiquote:Op zondag 1 juni 2025 02:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet echt en kijk maar even in feedback, hij vraagt om een ban voor jullie
De eikel van het jaar award wint deze TS met gemak
Zolang je stap 1 niet hebt uitgevoerd kom je niet toe aan stap twee.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:18 schreef Ridocar het volgende:
1, stoppen met drinken. Niet wachten, flikker de restjes uit de flessen in de gootsteen.
2, zien we dan wel weer.
Eerst je eigen shit op orde brengen.
Mag ik nog een inhoudelijke reactie op mijn inhoudelijke post?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:02 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik ga even inhoudelijk reageren op elk punt.
[..]
Het zijn niet jouw kinderen, het zijn jullie kinderen. Als je dit wil, zul je dus in gesprek moeten met je ex-vriendin. Als zij hier niet aan wil meewerken, staat je de gang naar de rechter vrij.
[..]
Het staat je vrij om te drinken tot je doodgaat. Dat is jouw goed recht. Even zo goed als dat je daarmee ook de consequenties van drank/drinken accepteert: je bent daarmee niet een veilige plek voor kinderen. Je kunt op dat moment niet de verantwoordelijkheid nemen die je hebt. Verder, alleen drinken als de kinderen er niet zijn, daar neem je het risico mee dat je op enig moment wel nodig bent, en dan op stel en sprong zaken moet regelen terwijl je niet nuchter bent. Mocht er iets misgaan, wordt je dit (extra) zwaar aangerekend. Nogmaals, het is jouw keuze, je neemt alleen bewust een risico.
[..]
1. Het is je ex-vriendin
2. Je mag dit willen, en zij mag het weigeren.
3. Het is geen ontvoering (juridisch)
4. Het zijn jullie kinderen, niet jouw kinderen.
[..]
Je geeft een ander geen kind, je maakt samen een (of meer) kinderen. Team-effort, dus samen opofferingen maken. Je bestaat nog steeds, dat is slechts jouw interpretatie van hoe ze jou behandelt. Is dat netjes? Denk het niet. Maar zou er een reden kunnen zijn dat ze zich zo gedraagt?
Nou, genoeg inhoudelijke reactie, ben benieuwd naar jouw antwoorden
Lijkt me wel handig. Je zal best momenten hebben dat de drang naar alcohol sterk zal zijn, dan is het belangrijk om zelf sterk te blijven en een luisterend oor of zelfs een stok achter de deur te hebben. Als je geen professionele hulp wil inroepen dan is dit misschien wel een idee voor je.quote:
Mijn eigen ervaring daarin is dat je die kant pas gaat zien/willen zien als je gestopt bent.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar ook genoeg mensen die ervaring hebben met verslaafden in hun eigen kring, waaronder ondergetekende.
Ook die hebben ruimschoots ervaring met het gedrag, en de uitvluchten, en smoesjes, etcetera van verslaafden.
Die kennen een verslaving en de gevolgen van de andere kant, die een (ex) verslaafde zelf niet heeft.
Weliswaar niet te vergelijken, gelukkig, met het zelf verslaafd zijn, maar genoeg aanleiding om ook te reageren.
Ik werk in de verslavingszorg en zo zwart wit is het echt niet. Je kinderen zijn niet bij jou nu dus het is geen (acuut) onveilige situatie dus ook niets te melden. Dat is anders als je een alleenstaande vader zou zijn die drinkt als je de zorg voor de kinderen hebt. Er wordt niet zomaar informatie uitgewisseld met veilig thuis oid, kan en mag niet met AVG tenzij echt gevaarlijk. Heb zoveel ouders behandeld en denk ik maar één keer echt een melding gemaakt bij een koppel waarvan de moeder dronk als ze alleen was met haar 5jarige kind. Zij kreeg uiteindelijk begeleiding en ziet haar kind nu onder toezicht (drinkt nog steeds) voor de veiligheid. Inzet is juist contact met je kinderen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op past
Welke antwoorden verwacht je van ons?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:01 schreef Masberum het volgende:
Ik reageer juist ook weer inhoudelijk elke post voor zover ik weet sinds de heropening (gesloten zonder dat ik er iets mee te maken had)
Jij bent diegene die hier weer compleet over de grens gaat.
En dit is hoe het escaleert en wellicht gesloten wordt uiteindelijk zonder dat ik er weer iets mee te maken heb..
Heel misschien he, zou jijzelf als eerste voor die veiligheid moeten zorgen voor je kinderen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op past
Sterker nog, die mensen uit de omgeving hebben er vaak meer last van dan de verslaafde zelf.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring daarin is dat je die kant pas gaat zien/willen zien als je gestopt bent.
Er ging een wereld voor me open toen ik naar mensen ging luisteren en ze hun verhaal liet doen zonder ze te onderbreken of direct alles proberen te downplayen.
Mensen aan die kant van de situatie hebben zeker ook recht op een mening hierover. Sterker nog, die mensen zijn ontzettend belangrijk omdat die worden meegezogen in jouw probleem maar heel waarschijnlijk ook je enige steun zijn.
Daar kun je op jagenquote:
Denk aan je gemoedsrust kerelquote:Fris en fruitig? Vanavond weer lekker aan de zuip? Gewoon doen, wat kunnen die kinderen je schelen...
Ik ben klaar met de adviezen, alles is al gezegd. Zoek het dan maar uit.
Daar is ook een aparte groep voor, AlAnon, en als je intern gaat vaak systeemgesprekken. Maar ja, als...quote:Op zondag 1 juni 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen uit de omgeving hebben er vaak meer last van dan de verslaafde zelf.
Die vinden hun partner/ ouder laveloos op de bank en moeten dealen met de grillige buien van de verslaafde.
Even dezequote:Op zondag 1 juni 2025 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is ook een aparte groep voor, AlAnon, en als je intern gaat vaak systeemgesprekken. Maar ja, als...
Dat laatste zal wel niet, maar er zijn (veel) meer mensen als TS en wie weet loopt zo iemand eens tegen dit topic aan.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Even dezequoten, voor als er weer geklaagd wordt dat maar 5% van de posts (of minder) ontopic is.
Hoewel ik niet denk dat de ex en de kinderen van TS AIAnon nodig gaan hebben maar dat terzijde.
Dit + een berg psychische problemen is wel de samenvatting eigenlijk.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
En daarom ook de 'quote:Op zondag 1 juni 2025 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste zal wel niet, maar er zijn (veel) meer mensen als TS en wie weet loopt zo iemand eens tegen dit topic aan.
Kortom: voer voor R&Pquote:Op zondag 1 juni 2025 11:07 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit + een berg psychische problemen is wel de samenvatting eigenlijk.
Al vele topics lang weten we nog niet veel meer dan dat hij de rekeningen betaald en cadeaus geeft , we weten niks van zijn achtergrond want dat vertelt hij nietquote:
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FBquote:Op zondag 1 juni 2025 11:22 schreef Cupfighter het volgende:
Nee hij bespreekt het hier en wij kunnen weinig zeker niet met iemand die als een lompe eikel om zich heen slaat
Zeker. Ik heb het aardig voor elkaar: vrouw, kinderen, huis, baan, auto. Al die dingen die ts niet of in mindere mate bezit.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar kun je op jagen
[..]
Denk aan je gemoedsrust kerel
Vast wel iemand die hem kan aanpassen voor de OP van dit topicquote:Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FB![]()
[ afbeelding ]
(maar dan een overlay met 'Masberum' ipv 'R&P mods')
quote:Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FB![]()
afbeelding
(maar dan een overlay met 'Masberum' ipv 'R&P mods')
Ik quote deze nogmaals, mocht @Masberum er overheen lezen.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:43 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik werk in de verslavingszorg en zo zwart wit is het echt niet. Je kinderen zijn niet bij jou nu dus het is geen (acuut) onveilige situatie dus ook niets te melden. Dat is anders als je een alleenstaande vader zou zijn die drinkt als je de zorg voor de kinderen hebt. Er wordt niet zomaar informatie uitgewisseld met veilig thuis oid, kan en mag niet met AVG tenzij echt gevaarlijk. Heb zoveel ouders behandeld en denk ik maar één keer echt een melding gemaakt bij een koppel waarvan de moeder dronk als ze alleen was met haar 5jarige kind. Zij kreeg uiteindelijk begeleiding en ziet haar kind nu onder toezicht (drinkt nog steeds) voor de veiligheid. Inzet is juist contact met je kinderen.
Dus dat het averechts werkt voor 'iets met je kinderen' of je kinderen niet meer mogen zien is niet waar.
Toevoeging, je kan het protocol ook nalezen. https://www.rijksoverheid(...)lijk-geweld/meldcode
Er zijn methoden waar verslaafden in een soort van narcose worden gehouden om de lichamelijke effecten van het afkicken niet bewust mee te hoeven maken. Dit is voor mensen met een serieuze verslaving aan meerdere middelen tegelijk (meestal in combinatie met heroïne), niet voor alcohol.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En jij volgens mij onbewust ook, met je hypothetische post over in coma raken en zo afkicken. Levensgevaarlijke verwondingen… hoe dieper zou je nog willen zakken?
Ik vind het begrijpelijk dat een topic open zou blijven.quote:
Hoe vervelend ook dat is toch echt de keuzevrijheid van de ts.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat een topic open zou blijven.
Als een TS dan ook daadwerkelijk eens zou lezen wat users posten.
I.p.v. cherrypicking en hakken
Ik heb @:Droopie nu al meerdere erg goede en heldere adviezen zien geven
Waar TS amper tot niet op in gaat
Erg jammer
100 procent hier mee eens.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:31 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe vervelend ook dat is toch echt de keuzevrijheid van de ts.
Advies hier blijft vrijblijvend.
Laat je vooral niet vangen door gedoe, en maak wel overwogen keuze in wie je helpt en hoeveel energie dat kost.
Deze ts lijkt het negatieve in de ander te zoeken zodat hij zich even wat minder negatief over zichzelf hoeft te voelen.
Logisch dat hij dan een stuk minder wordt aangetrokken tot goed bedoelde adviezen.
Hij wil kunnen klagen en aanklagen.
Oplossen zit er dan voorlopig nog even niet in.
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastigquote:Op zondag 1 juni 2025 19:53 schreef kree het volgende:
mss is het altijd goed om eerst bij jezelf te zoeken. en ben je ok bezig enzo?
het is niet makkelijk, maar dat geef ik dan maar als tip.
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?quote:Op zondag 1 juni 2025 19:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastig
Dat is ook lastig, weet ik helaas ook uit ervaring. Je had het eerder over alleen in het weekend drinken. Heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet. Het enige dat helpt is radicaal stoppen. Geen druppel meer. En zorgen dat je geen drank in huis hebt.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastig
Nee hij heeft geen backup.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?
nouja niet heel raar, want had ik ook niet?quote:
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van henquote:Op zondag 1 juni 2025 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?
het is best wel herkenbaar he, ook voor mij. maar je moet mensen hebben met wie je kunt praten enzo. en dat is niet alleen fok. hoewel ook best daar goeie tips van komen.
Maar meer dus mensen die je ziet persoonlijk, dat hielp mij.
npouja ik had geen kinderen of iemand toen. maar vind geen slecht idee? heb je wel eens met huisarts gepraat over mogelijkheden?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van hen
Iedereen heeft al gezegd dat hij met de huisarts moet gaan praten. Heeft ie nog niet gedaan. Lees eerst even bij voordat je gaat reageren.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:10 schreef kree het volgende:
[..]
npouja ik had geen kinderen of iemand toen. maar vind geen slecht idee? heb je wel eens met huisarts gepraat over mogelijkheden?
Wat heb je nodig van ons zodat je wel het gevoel hebt dat er steun/hulp van deze kant komt?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van hen
ik zeg alleen wat mij helpt. en mag ie mee doen wat ie wil. ik ga niet hele topics teruglezen en analyseren enzo.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Iedereen heeft al gezegd dat hij met de huisarts moet gaan praten. Heeft ie nog niet gedaan. Lees eerst even bij voordat je gaat reageren.
En je gaat niet weer het hele topic kapen mag ik hopen.
Dat lijkt me een goed idee, want je bent weer aardig aanwezig.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:16 schreef kree het volgende:
TS doet maar ff DM dan ofzo. ik wil er wel wat meer over praten. maar is meer persoonlijk dan als hier openbaar.
Misschien als je jouw Pohi laat lezen dat ie denkt, jemig dat is echt geen bodemput die ik ooit wil bereiken.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:13 schreef kree het volgende:
mss helpt het dat ik zeg uit ervaring. en was voor mij net zo moeilijk enzo.
bijvoorbeeld ik heb het niet voor niks gedaan, wat iedereen daar tot trekt als lering? hoop maar het goeie.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien als je jouw Pohi laat lezen dat ie denkt, jemig dat is echt geen bodemput die ik ooit wil bereiken.
Serieus, het is een opeenstapeling van de waanzin die ik eerder beschreef.
DM mag altijd.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:16 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed idee, want je bent weer aardig aanwezig.
ik ben het hiermee eens, en hoewel lastig en toegeven problemen. ik kan niet benadrukken hoe belangrijk het is om hulp te zoeken. je komt in zelfde als ik had he? en gaat van kwaad tot erger. er is hulp. accepteer het.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:21 schreef StateOfMind het volgende:
@:Masberum
Nu je nog redelijk nuchter bent, denk ik, het is nog vroeg![]()
Wat ik je gisteren zei, en serieus en opbouwend bedoeld was, en ook betrekking heeft op je kinderen (als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kinderen).
Ga zo snel mogelijk naar de huisarts en ga het professionele hulpverlenings circuit in.
Je hebt het regelmatig over dat je je kinderen terug wil, en meer dan eens per 1 of 2 weken 4 uurtjes onder toezicht (wat in de huidige situatie heel begrijpelijk is).
Die stap zal in jouw voordeel werken vwb een gunstigere omgangsregeling.
Als je aantoonbaar stappen zet (door professionele hulp te zoeken), zal dat op tal van fronten voordelige effecten voor jou hebben.
Na zoveel jaren drink je toch nog steeds? Ben je je rijbewijs kwijt? Ben je regelmatig niet in staat om te werken? Zit je snachts om 0500 op Fok! te raaskallen.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:19 schreef kree het volgende:
[..]
bijvoorbeeld ik heb het niet voor niks gedaan, wat iedereen daar tot trekt als lering? hoop maar het goeie.
je trekt hoop conclusie die er niet is?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na zoveel jaren drink je toch nog steeds? Ben je je rijbewijs kwijt? Ben je regelmatig niet in staat om te werken? Zit je snachts om 0500 op Fok! te raaskallen.
Dus of je geeft hem goed en eerlijk verhaal of je leest je in en maak pas op de plaats lijkt mij dan he.
Dus hop hop, niet het topic kapen voor je eigen aandacht.
Nou nodig is een groot woord. Maar het zou handig zijn als mensen het zat zijn om mij te 'helpen' ze niet meer reageren in plaats van zo'n negatieve invloed te hebben telkens. Heel veel posts gaan nergens over, of zijn ronduit beledigend. Ook posts dat ik een enorme eikel ben worden gewoon getolereerd. Het zou handig zijn als het beleid hier ook wat zou worden toegepast zoals dat bij andere users ook gebeurd. Ik lijk wat dat betreft een uitzondering, er kan van alles maar gezegd worden tegen mij, beledigend, aanvallend, beschuldigend, offtopic en er wordt niks aan gedaan. Stiekem misschien (niet zo stiekem dus maar goed) juist fijn gevonden en geaccepteerd dat mensen zo reageren, omdat ik niet zo reageer zoals sommige mensen willenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat heb je nodig van ons zodat je wel het gevoel hebt dat er steun/hulp van deze kant komt?
Zou bv een avond niet drinken samen met dit topic en mensen die je de hele tijd af leiden en steunen kunnen helpen? Je had namelijk even het voornemen om maandag niet te drinken? Misschien heb je even een kleine overwinning nodig? Dat hoeft niet nu maandag te zijn, het is maar een voorbeeld.
Je hebt alles zelf opgeschreven, dus als je wat wil toelichten doe het in een van je vele dagboek topics , Maar niet dit topic kapen!!!quote:
euh nee? ik vertel het hier dan wel.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hebt alles zelf opgeschreven, dus als je wat wil toelichten doe het in een van je vele dagboek topics , Maar niet dit topic kapen!!!
Nee hoor, je hoeft niets toe te lichten.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:29 schreef kree het volgende:
weet niet ,mss moet ik toelichten nog ff hoe het dan nu gaat na hele verhaal, want volgens mij is dat niet duidelijk?
Je zou dankbaar mogen zijn dat mensen je nog proberen te helpen.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:30 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nodig is een groot woord. Maar het zou handig zijn als mensen het zat zijn om mij te 'helpen' ze niet meer reageren in plaats van zo'n negatieve invloed te hebben telkens. Heel veel posts gaan nergens over, of zijn ronduit beledigend. Ook posts dat ik een enorme eikel ben worden gewoon getolereerd. Het zou handig zijn als het beleid hier ook wat zou worden toegepast zoals dat bij andere users ook gebeurd. Ik lijk wat dat betreft een uitzondering, er kan van alles maar gezegd worden tegen mij, beledigend, aanvallend, beschuldigend, offtopic en er wordt niks aan gedaan. Stiekem misschien (niet zo stiekem dus maar goed) juist fijn gevonden en geaccepteerd dat mensen zo reageren, omdat ik niet zo reageer zoals sommige mensen willen
heb je eens naar huisarts gegaan en gevraagd wat die denken wat je moest doen?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:30 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nodig is een groot woord. Maar het zou handig zijn als mensen het zat zijn om mij te 'helpen' ze niet meer reageren in plaats van zo'n negatieve invloed te hebben telkens. Heel veel posts gaan nergens over, of zijn ronduit beledigend. Ook posts dat ik een enorme eikel ben worden gewoon getolereerd. Het zou handig zijn als het beleid hier ook wat zou worden toegepast zoals dat bij andere users ook gebeurd. Ik lijk wat dat betreft een uitzondering, er kan van alles maar gezegd worden tegen mij, beledigend, aanvallend, beschuldigend, offtopic en er wordt niks aan gedaan. Stiekem misschien (niet zo stiekem dus maar goed) juist fijn gevonden en geaccepteerd dat mensen zo reageren, omdat ik niet zo reageer zoals sommige mensen willen
die vraag heb je net al gesteld; en die is ook al beantwoordquote:Op zondag 1 juni 2025 20:33 schreef kree het volgende:
[..]
heb je eens naar huisarts gegaan en gevraagd wat die denken wat je moest doen?
Als er nou geen kinderen in het spel waren was het een heel ander verhaal.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:25 schreef kree het volgende:
[..]
ik ben het hiermee eens, en hoewel lastig en toegeven problemen. ik kan niet benadrukken hoe belangrijk het is om hulp te zoeken. je komt in zelfde als ik had he? en gaat van kwaad tot erger. er is hulp. accepteer het.
mwah min of meer. maar is altijd beter ff persoonlijk praten als hier openbaar. en ik herken dit enzo en heb zelfde wel beetje meegemaakt. ik wil wel helpen. maarja moet ff vragen dan he.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
die vraag heb je net al gesteld; en die is ook al beantwoord
zie #248 !!!quote:Op zondag 1 juni 2025 20:35 schreef kree het volgende:
[..]
mwah min of meer. maar is altijd beter ff persoonlijk praten als hier openbaar. en ik herken dit enzo en heb zelfde wel beetje meegemaakt. ik wil wel helpen. maarja moet ff vragen dan he.
Je doet alsof mijn reacties erg inhoudelijk veranderen als ik alcohol op heb in vergelijking met geen alcohol. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:21 schreef StateOfMind het volgende:
@:Masberum
Nu je nog redelijk nuchter bent, denk ik, het is nog vroeg![]()
Of je nog drinkt weten wij niet, het vermoeden is er van wel, wat wel een feit is, en dat is al meerdere keren door meerdere mensen tegen je gezegd, je trekt dit topic naar je toe en maakt er een grote kree show van ipv dat het over TS gaat, kap daar nou eens meequote:
ik zeg echt uit eigen ervaring. en of dat jou helpt weet ik niet, maar het is geen slecht idee om ff over te praten.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:38 schreef Masberum het volgende:
En Kree is wat mij betreft hier welkom zolang hij inhoudelijk reageert. Als je inhoudelijk reageert kan je naar mijn idee nooit een topic kapen.
Dat heeft hij al toegegeven.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Of je nog drinkt weten wij niet, het vermoeden is er van wel,
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg echt uit eigen ervaring. en of dat jou helpt weet ik niet, maar het is geen slecht idee om ff over te praten.
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)quote:Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef Roesjesjager het volgende:
Wat gaat er door jouw hoofd heen Masberum? Wat houdt jou bezig?
Dat heb jijzelf niet in de gaten nee.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je doet alsof mijn reacties erg inhoudelijk veranderen als ik alcohol op heb in vergelijking met geen alcohol. Dat is niet het geval.
mwah ik weet met teveel drinken heb ik hier ook problemen veroorzaakt.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.
Maar wat denk je van de suggestie om rigoureus te stoppen met de alcohol? Zorgen dat je geen drank meer in huis hebt?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.
Omdat je eerste regel al weer iets was wat niet klopt. Net zoals de reacties van veel andere users. Dat betekent veel voor wat daarna volgt als de eerste regel of alinea al niet klopt.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
Maar waarom ga jij wel op de eerste alinea in en negeer je de rest?
Heb je al eens een psycholoog overwogen? Niet voor de drank, maar je geeft toch wel vaak aan dat gevoelens voor jou anders werken. Ik hou het niet voor onmogelijk dat je leidt aan anhedonie of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)
Het probleem met dat soort issues is dat drank een geweldig medicijn daarvoor is, voor even, maar het probleem vervolgens alleen maar groter maakt. Anhedonia is een welbekende, langdurige bijwerking na stoppen bijvoorbeeld (en dan heb ik het over jaren).quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)
Oke, ik ben wel benieuwd naar je ervaring daarmee eigenlijk..quote:Op zondag 1 juni 2025 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
mwah ik weet met teveel drinken heb ik hier ook problemen veroorzaakt.
al met al. ik heb wel traject van jaar gedaan of mss nog iets langer. en was eigenlijk a;;een positief.
en hoop mss is zoiets iets voor jou ook. gewoon een reset en ff terug naar jezelf komen zonder stress. het hielp mij en wil graag ff over voor je vertellen.
Nou bedankt voor dit onnodige en sombere manier om afscheid te nemen terwijl je ook niet hoefde te postenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:49 schreef Droopie het volgende:
Nou TS , iig succes met alles.
Wens je het allerbeste en hoop dat je niet te diep valt, maar ik vrees het ergste.
owh dat vertel ik graag? want het heeft mij echt veel geholpen.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, ik ben wel benieuwd naar je ervaring daarmee eigenlijk..
Ik heb een plan voor eerst. Om morgen niet te drinken. En eerst wil ik het zelf proberen want anders zit ik in het systeem en daar kom je denk ik niet echt meer uit (dat het bekend is bij instanties etc.)quote:Op zondag 1 juni 2025 20:50 schreef kree het volgende:
@:masberum dit is goeie vraag.
als je kijkt naar je zelf. en hoe je het nu doet enzo? vind jij dat dat de goeie manier is? en moet je echt eerlijk zijn over jezelf?
ik denk nl niet. en daarom moet je ff mss toch hulp zoeken hoe lastig het ook lijkt. geloof me. het werkt later in je voordeel..
ja wil ik wel, maar is omdat we ver van elkaar wonen volgens mij. kan niet echt die aanraden die ik had.quote:
eigenlijk vind ik mag ook openbaar. ,maar goed. ik wil wel; helpen enzo en wat ik weet. maarja woon in westland he.quote:
Nou ja ik hoor gewoon graag in enkele alinea's wat je ervaringen waren. Waar dat was.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:56 schreef kree het volgende:
[..]
ja wil ik wel, maar is omdat we ver van elkaar wonen volgens mij. kan niet echt die aanraden die ik had.
maar for share wss is er daar ook wel wat?
Nou, we gaan het merkenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik hoor gewoon graag in enkele alinea's wat je ervaringen waren. Waar dat was.
Dus niet in posts na elkaar oneliners. Maar dat je in een aardig stuk tekst gewoon beschrijft wat jou heeft geholpen, waar het was etc.
Ik kan me voorstellen dat de mods wat bang zijn dat je weer veel one-liners gebruikt per post.. Dus als je gewoon een volledige tekst wil geven Kree dan zou ik dat zeker waarderen. En ik neem aan dat ze daar dan geen probleem mee hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |