abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217813736
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb 2 posts met vragen gesteld, daar zou ik wel graag een reactie op willen zien.

Welke posts? ik heb teruggekeken maar dit is dan voor gisternacht gepost?
pi_217813759
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 23:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
Welke posts? ik heb teruggekeken maar dit is dan voor gisternacht gepost?
Vanavond 22.00 uur
Hell To The Liars
pi_217813761
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik hoop oprecht dat het je lukt

Heb je een plan van aanpak? Hoe ga je ervoor zorgen dat je niet gaat drinken, wat ga je in de plaats doen?
Wandelen 's avonds, eerder in bed gaan liggen

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:48 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Ik ben een tijdje werkeloos geweest waarbij ik echt geen baan kon vinden. Toen ben ik doordeweeks wat dingen gaan bijleren en (vrijdag/zaterdag) zoop ik dan zoveel ik wilde. De rest van de week weer niet.

Ik denk dat normale mensen gemiddeld 1x per week of zelfs minder drinken. Ik denk echter dat je plan wel kan helpen daar je minder gaat drinken. Mag ik vragen wat jou op dit moment motiveert?
Ik wil mijn kinderen weer vaker zien, mijn vriendin hoef ik niet terug. En ik wil niet dat mijn gezondheid extra verslechterd. Ik begin het wel te merken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb geen behoefte om je hele Pohi te lezen, hoewel je ook geen hele onbekende voor me bent?

Wat let je nu echt om naar de dokter te gaan?
Heb je 2 mogelijkheden.

1. De dokter zegt goed bezig met je voornemen, hier heb je een pilletje om de craving te verminderen.
Prikken we bloed om te kijken hoe het met je lever is en je vitamines bv (uit eigen ervaring, je neemt momenteel 0,0 vitamines tot je door evt fruit, want je lever is veel te druk met het alcohol te verwerken).

2. De dokter zegt, dit is een serieus probleem, zullen we een plan van aanpak maken.

Nou ja ik drink alleen 's avonds dus overdag neem ik wel vitamines op. Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.
  zaterdag 31 mei 2025 @ 23:59:11 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217813782
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.
Juist niet.

Als je via de huisarts professionele hulp zoekt, kun je juíst aantonen dat je er serieus aan werkt.

Dat werkt juist in je voordeel vwb de omgang met je kinderen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217813797
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja ik drink alleen 's avonds dus overdag neem ik wel vitamines op. Huisarts kan volgens mij problemen geven met het zien van mijn kinderen. Ook als ik in de toekomst verander dan blijft dit een smet op officiële documenten die mijn ex wellicht kan gebruiken. Ik wil haar geen meer munitie geven dan ze heeft.
Beiden niet waar, die lever breekt je alcohol af en die vitamines ken ie niets mee..
En een huisarts zal nooit en te nimmer je vrouw informeren (weet je zelf ook wel) en je komt er maximaal voor een drietal gesprekken en een doorverwijzing.
Hell To The Liars
pi_217813873
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:02 schreef Droopie het volgende:

[..]
Beiden niet waar, die lever breekt je alcohol af en die vitamines ken ie niets mee..
En een huisarts zal nooit en te nimmer je vrouw informeren (weet je zelf ook wel) en je komt er maximaal voor een drietal gesprekken en een doorverwijzing.
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op past
pi_217813879
Ik zit nu ook al te denken dat maandag uberhaupt niet gaat lukken, het is gewoon de constante drang
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 00:24:21 #158
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217813891
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:20 schreef Masberum het volgende:
Ik zit nu ook al te denken dat maandag uberhaupt niet gaat lukken, het is gewoon de constante drang
Ga.
Naar.
Je.
Huisarts.
  zondag 1 juni 2025 @ 00:24:51 #159
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217813894
quote:
Daarom, ga naar de huisarts en start het project.

Dat is echt de enige optie voor jou, en zal uiteindelijk alleen maar in jouw voordeel werken, op eigenlijk alle fronten.

Ook, en juist, wat betreft de omgang met je kinderen.

Geen uitvluchten, geen smoesjes (ja maar....), verzamel al je moed, zet je schaamte/trots opzij en ga.
A murky, forgotten land.
pi_217813895
quote:
Je motivatie is het meer zien van je kinderen, maar de drang is sterker dan je motivatie?

Wat kun je nog meer doen, om die drang het hoofd te bieden? Wat lijkt jou het verstandigste?
pi_217813905
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:24 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Je motivatie is het meer zien van je kinderen, maar de drang is sterker dan je motivatie?

Wat kun je nog meer doen, om die drang het hoofd te bieden? Wat lijkt jou het verstandigste?
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
  Spellchecker zondag 1 juni 2025 @ 00:28:35 #162
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217813907
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:27 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat in zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
Zoek hulp en laat je opnemen.
Beter dan aangereden worden.
pi_217813913
quote:

[..]
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden en een paar weken in coma zou zitten ik wellicht van de verslaving af zou kunnen zijn. Tijdelijk of voor langere termijn. En nee ik ga geen ongeluk veroorzaken, maar ik denk dat als ik de pech zou hebben om aangereden te worden dat zo'n situatie wellicht voordelig kan zijn voor de langere termijn.
Heftig! Op die manier leg je het wel heel erg buiten jezelf. Het is bijna alsof je zelf hebt opgegeven en hoopt dat iets van buitenaf intervenieert. Ik vraag me af, wat je zelf voelt en hoe de afgelopen tijd voor jou is geweest. Het is duidelijk dat je het moeilijk hebt.
pi_217813919
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2025 21:45 schreef Masberum het volgende:
Ik ga vanaf maandag niet meer drinken denk ik doordeweeks.
quote:
quote:
Ik zat er weleens aan te denken dat als ik aangereden zou worden
Je wikt en weegt teveel (en ook nog eens onder invloed) en ondertussen draai je met grote bogen om de hete brij heen.

ONDERNEEM ACTIE!
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:24 schreef maily het volgende:

[..]
Ga.
Naar.
Je.
Huisarts.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 1 juni 2025 @ 00:36:40 #165
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217813933
quote:

[..]
Je bent, kort na het voornemen om maandag te beginnen met je verslaving aan te pakken, alweer met uitvluchten bezig...

Voor een ouder zouden je kinderen toch dé ultieme motivatie moeten zijn.

NEEM die eerste, moeilijke, stap, en bel maandag de huisarts en zet alles in werking...

Doe het voor je kinderen en zorg dat ze een vader hebben.

Als je op dit pad door blijft gaan, komt er een dag dat ze hun vader mogen begraven...

Ik heb dat in 2 van de 3 gevallen in mijn nabije omgeving zien gebeuren (in het 3e geval, mijn zwager, gelukkig geen kinderen).
A murky, forgotten land.
pi_217813936
quote:

[..]
Dus je huisarts mag beslist niet van je drankprobleem afweten maar op de IC mogen ze dat wel? :?

Vreemd
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 1 juni 2025 @ 00:39:16 #167
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217813945
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus je huisarts mag beslist niet van je drankprobleem afweten maar op de IC mogen ze dat wel? :?
Iedereen mag het weten/weet het, behalve de enige persoon (die een beroepsgeheim heeft) die hem kan helpen :')
A murky, forgotten land.
pi_217813959
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Iedereen mag het weten/weet het, behalve de enige persoon (die een beroepsgeheim heeft) die hem kan helpen :')
Idem dito de snee in z'n anus.

Zelfs z'n ex-vriendin, de vrouw die hij zo vervloekt om het 'ontvoeren' van zijn kinderen, heeft het mogen aanschouwen _O- maar de huisarts :N
.
pi_217813964
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:31 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Heftig! Op die manier leg je het wel heel erg buiten jezelf. Het is bijna alsof je zelf hebt opgegeven en hoopt dat iets van buitenaf intervenieert. Ik vraag me af, wat je zelf voelt en hoe de afgelopen tijd voor jou is geweest. Het is duidelijk dat je het moeilijk hebt.
Nou ja, misschien even de laatste reactie voor deze nacht van mij. Morgen weer een dag. Maar ik heb het moeilijk, maar op mijn eigen manier. Emoties zijn voor mij vrij duf, niet alleen met alcohol op maar gewoon ook de rest van de tijd. Zelf denk ik dat ik wel een geval ben (in negatieve zin) die gewoon niet zoals andere mensen emoties ervaart. Bijvoorbeeld de angst voor de dood, mij maakt het weinig uit of ik sterf of niet, terwijl ik weet dat ik dan 2 kinderen zonder vader achterlaat. Als ik juist wat meer gevoel wat dat betreft zou hebben dan zou ik eerder geneigd zijn om te stoppen. Maar dat is voor mij allemaal vanuit een derde persoon geredeneerd. Zelf ervaar ik dat niet zo
pi_217813982
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja, misschien even de laatste reactie voor deze nacht van mij. Morgen weer een dag. Maar ik heb het moeilijk, maar op mijn eigen manier. Emoties zijn voor mij vrij duf, niet alleen met alcohol op maar gewoon ook de rest van de tijd. Zelf denk ik dat ik wel een geval ben (in negatieve zin) die gewoon niet zoals andere mensen emoties ervaart. Bijvoorbeeld de angst voor de dood, mij maakt het weinig uit of ik sterf of niet, terwijl ik weet dat ik dan 2 kinderen zonder vader achterlaat. Als ik juist wat meer gevoel wat dat betreft zou hebben dan zou ik eerder geneigd zijn om te stoppen. Maar dat is voor mij allemaal vanuit een derde persoon geredeneerd. Zelf ervaar ik dat niet zo
De laatste (gouden) opmerking die ik kreeg van mijn verslavingsarts toen ik binnen kwam en een checkup kreeg.

"9 van de 10 mensen met donkere gedachten, willen niet dood, die willen alleen niet meer het leven hebben dat ze momenteel leiden, jij hebt alles in je om een ander leven te krijgen"

En toen begon het lange herstel.

Dus ook dat, zo speciaal ben je echt niet. Die vent zei dat volgens mij standaard tegen mensen. Maar hij had wel gelijk.
Hell To The Liars
  zondag 1 juni 2025 @ 00:55:27 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217813992
Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.

Vol smoesjes en uitvluchten.

Zoals alle tig voorgaande topics.

Neverending story...

En zoals verwacht, na een (ongemeend) voornemen om maandag dan toch dit keer écht écht écht te gaan beginnen met stoppen, is dat binnen een paar uur toch weer, hoe verrassend, niet zo te zijn...

Hoe lang moet zich dit eindeloze verhaal blijven herhalen?

@Armani XL
@yvonne
@CoolGuy
A murky, forgotten land.
pi_217814005
quote:
4s.gif Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.

Neverending story...

En zoals verwacht, na een (ongemeend) voornemen om maandag dan toch dit keer écht écht écht te gaan beginnen met stoppen, is dat binnen een paar uur toch weer, hoe verrassend, niet zo te zijn...

@:Armani XL
@:Yvonne
@:CoolGuy
Wow, en je vindt het niet persoonlijk hoe je reageert?

Ik reageer juist ook weer inhoudelijk elke post voor zover ik weet sinds de heropening (gesloten zonder dat ik er iets mee te maken had)

Jij bent diegene die hier weer compleet over de grens gaat.

En dit is hoe het escaleert en wellicht gesloten wordt uiteindelijk zonder dat ik er weer iets mee te maken heb..
pi_217814007
quote:

Neverending story...

@:Armani XL
@:Yvonne
@:CoolGuy
Ik vind het topic nog niet echt (weer) ontspoord :N

Wel totaal inhoudsloos en zinloos maar dat vereist nog geen acuut ingrijpen door de crew
.
pi_217814014
quote:
Dit quote ik omdat het precies aangeeft waar ik elke keer weer mee te maken heb.
pi_217814022
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2025 01:02 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dit quote ik omdat het precies aangeeft waar ik elke keer weer mee te maken heb.
Er is er maar eentje die daar verandering in kan aanbrengen :{w
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')