Hey, het waren niet mijn woorden (drie kwartier geleden)quote:Op zondag 1 juni 2025 01:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij kan je echt niet erbij neerleggen als je niet je gelijk krijgt en hebt. Zo flauw, je denkt elke keer gelijk te hebben maar als ik erop reageer dan verval je alsnog in dit soort reacties.
Ik zal het ze vragen.quote:Waarom je ouders je niet wat opgevoed hebben weet ik niet
Hetzelfde als dit:quote:
quote:Op zondag 1 juni 2025 01:10 schreef Masberum het volgende:
Jij zit nu vanuit drank en emotie te reageren in plaats van dat je rationeel reageert.
Ik quote mezelf even, omdat ik het weer zie gebeuren, maar hopelijk neem je toch de goedbedoelde tips ter harte i,p.v. continue in te hakken op de users die nog de moeite nemen om op je te reageren.quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:27 schreef Shii het volgende:
Deze user is er alleen maar op uit om anderen te bashen. Iedere post die goedbedoeld is wordt beantwoord met beschuldigingen i.p.v. te luisteren naar de tips van mensen die het goed bedoelen.
Zijn we er ooit weggeweest dan?quote:
Niet echt en kijk maar even in feedback, hij vraagt om een ban voor julliequote:Op zondag 1 juni 2025 02:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Zijn we er ooit weggeweest dan?
[ afbeelding ]
Zag het zojuist al via z'n PoHiquote:Op zondag 1 juni 2025 02:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet echt en kijk maar even in feedback, hij vraagt om een ban voor jullie
De eikel van het jaar award wint deze TS met gemak
Zolang je stap 1 niet hebt uitgevoerd kom je niet toe aan stap twee.quote:Op zondag 25 mei 2025 08:18 schreef Ridocar het volgende:
1, stoppen met drinken. Niet wachten, flikker de restjes uit de flessen in de gootsteen.
2, zien we dan wel weer.
Eerst je eigen shit op orde brengen.
Mag ik nog een inhoudelijke reactie op mijn inhoudelijke post?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:02 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik ga even inhoudelijk reageren op elk punt.
[..]
Het zijn niet jouw kinderen, het zijn jullie kinderen. Als je dit wil, zul je dus in gesprek moeten met je ex-vriendin. Als zij hier niet aan wil meewerken, staat je de gang naar de rechter vrij.
[..]
Het staat je vrij om te drinken tot je doodgaat. Dat is jouw goed recht. Even zo goed als dat je daarmee ook de consequenties van drank/drinken accepteert: je bent daarmee niet een veilige plek voor kinderen. Je kunt op dat moment niet de verantwoordelijkheid nemen die je hebt. Verder, alleen drinken als de kinderen er niet zijn, daar neem je het risico mee dat je op enig moment wel nodig bent, en dan op stel en sprong zaken moet regelen terwijl je niet nuchter bent. Mocht er iets misgaan, wordt je dit (extra) zwaar aangerekend. Nogmaals, het is jouw keuze, je neemt alleen bewust een risico.
[..]
1. Het is je ex-vriendin
2. Je mag dit willen, en zij mag het weigeren.
3. Het is geen ontvoering (juridisch)
4. Het zijn jullie kinderen, niet jouw kinderen.
[..]
Je geeft een ander geen kind, je maakt samen een (of meer) kinderen. Team-effort, dus samen opofferingen maken. Je bestaat nog steeds, dat is slechts jouw interpretatie van hoe ze jou behandelt. Is dat netjes? Denk het niet. Maar zou er een reden kunnen zijn dat ze zich zo gedraagt?
Nou, genoeg inhoudelijke reactie, ben benieuwd naar jouw antwoorden
Lijkt me wel handig. Je zal best momenten hebben dat de drang naar alcohol sterk zal zijn, dan is het belangrijk om zelf sterk te blijven en een luisterend oor of zelfs een stok achter de deur te hebben. Als je geen professionele hulp wil inroepen dan is dit misschien wel een idee voor je.quote:
Mijn eigen ervaring daarin is dat je die kant pas gaat zien/willen zien als je gestopt bent.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 23:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar ook genoeg mensen die ervaring hebben met verslaafden in hun eigen kring, waaronder ondergetekende.
Ook die hebben ruimschoots ervaring met het gedrag, en de uitvluchten, en smoesjes, etcetera van verslaafden.
Die kennen een verslaving en de gevolgen van de andere kant, die een (ex) verslaafde zelf niet heeft.
Weliswaar niet te vergelijken, gelukkig, met het zelf verslaafd zijn, maar genoeg aanleiding om ook te reageren.
Ik werk in de verslavingszorg en zo zwart wit is het echt niet. Je kinderen zijn niet bij jou nu dus het is geen (acuut) onveilige situatie dus ook niets te melden. Dat is anders als je een alleenstaande vader zou zijn die drinkt als je de zorg voor de kinderen hebt. Er wordt niet zomaar informatie uitgewisseld met veilig thuis oid, kan en mag niet met AVG tenzij echt gevaarlijk. Heb zoveel ouders behandeld en denk ik maar één keer echt een melding gemaakt bij een koppel waarvan de moeder dronk als ze alleen was met haar 5jarige kind. Zij kreeg uiteindelijk begeleiding en ziet haar kind nu onder toezicht (drinkt nog steeds) voor de veiligheid. Inzet is juist contact met je kinderen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op past
Welke antwoorden verwacht je van ons?quote:Op zondag 1 juni 2025 01:01 schreef Masberum het volgende:
Ik reageer juist ook weer inhoudelijk elke post voor zover ik weet sinds de heropening (gesloten zonder dat ik er iets mee te maken had)
Jij bent diegene die hier weer compleet over de grens gaat.
En dit is hoe het escaleert en wellicht gesloten wordt uiteindelijk zonder dat ik er weer iets mee te maken heb..
Heel misschien he, zou jijzelf als eerste voor die veiligheid moeten zorgen voor je kinderen.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Als ze weten dat je alcohol teveel gebruikt dan gaan ze kinderbescherming etc. inschakelen. Ze hebben een vertrouwensplicht maar ook een plicht voor de veiligheid voor zover ik weet. Tenzij ik het echt verkeerd heb gelezen vroeger, maar zulk soort dingen kunnen altijd hele grote gevolgen hebben als je niet op past
Sterker nog, die mensen uit de omgeving hebben er vaak meer last van dan de verslaafde zelf.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:40 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring daarin is dat je die kant pas gaat zien/willen zien als je gestopt bent.
Er ging een wereld voor me open toen ik naar mensen ging luisteren en ze hun verhaal liet doen zonder ze te onderbreken of direct alles proberen te downplayen.
Mensen aan die kant van de situatie hebben zeker ook recht op een mening hierover. Sterker nog, die mensen zijn ontzettend belangrijk omdat die worden meegezogen in jouw probleem maar heel waarschijnlijk ook je enige steun zijn.
Daar kun je op jagenquote:
Denk aan je gemoedsrust kerelquote:Fris en fruitig? Vanavond weer lekker aan de zuip? Gewoon doen, wat kunnen die kinderen je schelen...
Ik ben klaar met de adviezen, alles is al gezegd. Zoek het dan maar uit.
Daar is ook een aparte groep voor, AlAnon, en als je intern gaat vaak systeemgesprekken. Maar ja, als...quote:Op zondag 1 juni 2025 10:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen uit de omgeving hebben er vaak meer last van dan de verslaafde zelf.
Die vinden hun partner/ ouder laveloos op de bank en moeten dealen met de grillige buien van de verslaafde.
Even dezequote:Op zondag 1 juni 2025 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is ook een aparte groep voor, AlAnon, en als je intern gaat vaak systeemgesprekken. Maar ja, als...
Dat laatste zal wel niet, maar er zijn (veel) meer mensen als TS en wie weet loopt zo iemand eens tegen dit topic aan.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Even dezequoten, voor als er weer geklaagd wordt dat maar 5% van de posts (of minder) ontopic is.
Hoewel ik niet denk dat de ex en de kinderen van TS AIAnon nodig gaan hebben maar dat terzijde.
Dit + een berg psychische problemen is wel de samenvatting eigenlijk.quote:Op zondag 1 juni 2025 00:55 schreef StateOfMind het volgende:
Wederom elke andere, inhoudelijke, post negerend, zwelgend in zelfmedelijden, zonder enige zelfreflectie.
Vol smoesjes en uitvluchten.
Zoals alle tig voorgaande topics.
En daarom ook de 'quote:Op zondag 1 juni 2025 11:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste zal wel niet, maar er zijn (veel) meer mensen als TS en wie weet loopt zo iemand eens tegen dit topic aan.
Kortom: voer voor R&Pquote:Op zondag 1 juni 2025 11:07 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dit + een berg psychische problemen is wel de samenvatting eigenlijk.
Al vele topics lang weten we nog niet veel meer dan dat hij de rekeningen betaald en cadeaus geeft , we weten niks van zijn achtergrond want dat vertelt hij nietquote:
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FBquote:Op zondag 1 juni 2025 11:22 schreef Cupfighter het volgende:
Nee hij bespreekt het hier en wij kunnen weinig zeker niet met iemand die als een lompe eikel om zich heen slaat
Zeker. Ik heb het aardig voor elkaar: vrouw, kinderen, huis, baan, auto. Al die dingen die ts niet of in mindere mate bezit.quote:Op zondag 1 juni 2025 10:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar kun je op jagen
[..]
Denk aan je gemoedsrust kerel
Vast wel iemand die hem kan aanpassen voor de OP van dit topicquote:Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FB![]()
[ afbeelding ]
(maar dan een overlay met 'Masberum' ipv 'R&P mods')
quote:Op zondag 1 juni 2025 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik moet telkens weer denken aan dat plaatje in de OP van FB![]()
afbeelding
(maar dan een overlay met 'Masberum' ipv 'R&P mods')
Ik quote deze nogmaals, mocht @Masberum er overheen lezen.quote:Op zondag 1 juni 2025 09:43 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik werk in de verslavingszorg en zo zwart wit is het echt niet. Je kinderen zijn niet bij jou nu dus het is geen (acuut) onveilige situatie dus ook niets te melden. Dat is anders als je een alleenstaande vader zou zijn die drinkt als je de zorg voor de kinderen hebt. Er wordt niet zomaar informatie uitgewisseld met veilig thuis oid, kan en mag niet met AVG tenzij echt gevaarlijk. Heb zoveel ouders behandeld en denk ik maar één keer echt een melding gemaakt bij een koppel waarvan de moeder dronk als ze alleen was met haar 5jarige kind. Zij kreeg uiteindelijk begeleiding en ziet haar kind nu onder toezicht (drinkt nog steeds) voor de veiligheid. Inzet is juist contact met je kinderen.
Dus dat het averechts werkt voor 'iets met je kinderen' of je kinderen niet meer mogen zien is niet waar.
Toevoeging, je kan het protocol ook nalezen. https://www.rijksoverheid(...)lijk-geweld/meldcode
Er zijn methoden waar verslaafden in een soort van narcose worden gehouden om de lichamelijke effecten van het afkicken niet bewust mee te hoeven maken. Dit is voor mensen met een serieuze verslaving aan meerdere middelen tegelijk (meestal in combinatie met heroïne), niet voor alcohol.quote:Op zondag 1 juni 2025 11:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En jij volgens mij onbewust ook, met je hypothetische post over in coma raken en zo afkicken. Levensgevaarlijke verwondingen… hoe dieper zou je nog willen zakken?
Ik vind het begrijpelijk dat een topic open zou blijven.quote:
Hoe vervelend ook dat is toch echt de keuzevrijheid van de ts.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik vind het begrijpelijk dat een topic open zou blijven.
Als een TS dan ook daadwerkelijk eens zou lezen wat users posten.
I.p.v. cherrypicking en hakken
Ik heb @:Droopie nu al meerdere erg goede en heldere adviezen zien geven
Waar TS amper tot niet op in gaat
Erg jammer
100 procent hier mee eens.quote:Op zondag 1 juni 2025 18:31 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe vervelend ook dat is toch echt de keuzevrijheid van de ts.
Advies hier blijft vrijblijvend.
Laat je vooral niet vangen door gedoe, en maak wel overwogen keuze in wie je helpt en hoeveel energie dat kost.
Deze ts lijkt het negatieve in de ander te zoeken zodat hij zich even wat minder negatief over zichzelf hoeft te voelen.
Logisch dat hij dan een stuk minder wordt aangetrokken tot goed bedoelde adviezen.
Hij wil kunnen klagen en aanklagen.
Oplossen zit er dan voorlopig nog even niet in.
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastigquote:Op zondag 1 juni 2025 19:53 schreef kree het volgende:
mss is het altijd goed om eerst bij jezelf te zoeken. en ben je ok bezig enzo?
het is niet makkelijk, maar dat geef ik dan maar als tip.
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?quote:Op zondag 1 juni 2025 19:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastig
Dat is ook lastig, weet ik helaas ook uit ervaring. Je had het eerder over alleen in het weekend drinken. Heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet. Het enige dat helpt is radicaal stoppen. Geen druppel meer. En zorgen dat je geen drank in huis hebt.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou nee ik ben niet oke bezig. Ik zou veel minder moeten drinken. Maar dat is gewoon erg lastig
Nee hij heeft geen backup.quote:Op zondag 1 juni 2025 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?
nouja niet heel raar, want had ik ook niet?quote:
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van henquote:Op zondag 1 juni 2025 19:58 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook, heb je hulp enzo of mensen die je advies geven buiten fok om. die je zelf kent enzo?
het is best wel herkenbaar he, ook voor mij. maar je moet mensen hebben met wie je kunt praten enzo. en dat is niet alleen fok. hoewel ook best daar goeie tips van komen.
Maar meer dus mensen die je ziet persoonlijk, dat hielp mij.
npouja ik had geen kinderen of iemand toen. maar vind geen slecht idee? heb je wel eens met huisarts gepraat over mogelijkheden?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van hen
Iedereen heeft al gezegd dat hij met de huisarts moet gaan praten. Heeft ie nog niet gedaan. Lees eerst even bij voordat je gaat reageren.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:10 schreef kree het volgende:
[..]
npouja ik had geen kinderen of iemand toen. maar vind geen slecht idee? heb je wel eens met huisarts gepraat over mogelijkheden?
Wat heb je nodig van ons zodat je wel het gevoel hebt dat er steun/hulp van deze kant komt?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, ik heb eigenlijk niemand in het echt om me heen om mee te praten verder. Ik ben wat dat betreft altijd heel content in mijn eentje geweest. Maar met kinderen is het wat anders, ik hou wel van hen
ik zeg alleen wat mij helpt. en mag ie mee doen wat ie wil. ik ga niet hele topics teruglezen en analyseren enzo.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:11 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Iedereen heeft al gezegd dat hij met de huisarts moet gaan praten. Heeft ie nog niet gedaan. Lees eerst even bij voordat je gaat reageren.
En je gaat niet weer het hele topic kapen mag ik hopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |