Of je nog drinkt weten wij niet, het vermoeden is er van wel, wat wel een feit is, en dat is al meerdere keren door meerdere mensen tegen je gezegd, je trekt dit topic naar je toe en maakt er een grote kree show van ipv dat het over TS gaat, kap daar nou eens meequote:
ik zeg echt uit eigen ervaring. en of dat jou helpt weet ik niet, maar het is geen slecht idee om ff over te praten.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:38 schreef Masberum het volgende:
En Kree is wat mij betreft hier welkom zolang hij inhoudelijk reageert. Als je inhoudelijk reageert kan je naar mijn idee nooit een topic kapen.
Dat heeft hij al toegegeven.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Of je nog drinkt weten wij niet, het vermoeden is er van wel,
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg echt uit eigen ervaring. en of dat jou helpt weet ik niet, maar het is geen slecht idee om ff over te praten.
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)quote:Op zondag 1 juni 2025 20:40 schreef Roesjesjager het volgende:
Wat gaat er door jouw hoofd heen Masberum? Wat houdt jou bezig?
Dat heb jijzelf niet in de gaten nee.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je doet alsof mijn reacties erg inhoudelijk veranderen als ik alcohol op heb in vergelijking met geen alcohol. Dat is niet het geval.
mwah ik weet met teveel drinken heb ik hier ook problemen veroorzaakt.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.
Maar wat denk je van de suggestie om rigoureus te stoppen met de alcohol? Zorgen dat je geen drank meer in huis hebt?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, met jou ook nooit problemen gehad om te praten, dat wil ik toch ook een keer gezegd hebben maat.
Omdat je eerste regel al weer iets was wat niet klopt. Net zoals de reacties van veel andere users. Dat betekent veel voor wat daarna volgt als de eerste regel of alinea al niet klopt.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef StateOfMind het volgende:
Maar waarom ga jij wel op de eerste alinea in en negeer je de rest?
Heb je al eens een psycholoog overwogen? Niet voor de drank, maar je geeft toch wel vaak aan dat gevoelens voor jou anders werken. Ik hou het niet voor onmogelijk dat je leidt aan anhedonie of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)
Het probleem met dat soort issues is dat drank een geweldig medicijn daarvoor is, voor even, maar het probleem vervolgens alleen maar groter maakt. Anhedonia is een welbekende, langdurige bijwerking na stoppen bijvoorbeeld (en dan heb ik het over jaren).quote:Op zondag 1 juni 2025 20:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik heb het idee dat ik niet echt plezier haal uit dingen zoals andere mensen dat doen. Sommige mensen doen bijvoorbeeld citytrips en krijgen dan allemaal informatie over de oude gebouwen etc. Die mensen vinden dat interessant en leuk. Als ik naar zoiets kijk dan zie ik niks behalve stenen om het zo maar te zeggen. Ik vind het leven an sich gewoon ook niet zo boeiend. Ik doe wel dingen, werk, gamen, films/series. Maar ik weet niet, ik denk dat het voor mij allemaal wat leger aanvoelt dan voor de meeste andere mensen (en dan bedoel ik dus ook toen ik juist nog weinig dronk)
Oke, ik ben wel benieuwd naar je ervaring daarmee eigenlijk..quote:Op zondag 1 juni 2025 20:46 schreef kree het volgende:
[..]
mwah ik weet met teveel drinken heb ik hier ook problemen veroorzaakt.
al met al. ik heb wel traject van jaar gedaan of mss nog iets langer. en was eigenlijk a;;een positief.
en hoop mss is zoiets iets voor jou ook. gewoon een reset en ff terug naar jezelf komen zonder stress. het hielp mij en wil graag ff over voor je vertellen.
Nou bedankt voor dit onnodige en sombere manier om afscheid te nemen terwijl je ook niet hoefde te postenquote:Op zondag 1 juni 2025 20:49 schreef Droopie het volgende:
Nou TS , iig succes met alles.
Wens je het allerbeste en hoop dat je niet te diep valt, maar ik vrees het ergste.
owh dat vertel ik graag? want het heeft mij echt veel geholpen.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, ik ben wel benieuwd naar je ervaring daarmee eigenlijk..
Ik heb een plan voor eerst. Om morgen niet te drinken. En eerst wil ik het zelf proberen want anders zit ik in het systeem en daar kom je denk ik niet echt meer uit (dat het bekend is bij instanties etc.)quote:Op zondag 1 juni 2025 20:50 schreef kree het volgende:
@:masberum dit is goeie vraag.
als je kijkt naar je zelf. en hoe je het nu doet enzo? vind jij dat dat de goeie manier is? en moet je echt eerlijk zijn over jezelf?
ik denk nl niet. en daarom moet je ff mss toch hulp zoeken hoe lastig het ook lijkt. geloof me. het werkt later in je voordeel..
ja wil ik wel, maar is omdat we ver van elkaar wonen volgens mij. kan niet echt die aanraden die ik had.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |