Ja, de heritage foundation heeft ook de pijlen al gericht op Europa. https://www.desmog.com/20(...)e-eu-european-union/quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Hier moeten we ook niet blij mee zijn:
Trumpisten uiten op congres Polen steun voor conservatieve presidentskandidaat
Oftewel, maga-cultisten proberen ook in Europa langzaamaan de democratie om zeep te helpen.
Ging Trump niet pas volledig uit zn dak omdat CBS probeerde de verkiezingen in de VS te beïnvloeden (of nouja, dat vond hij)? Rules for thee, not for me.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:46 schreef xpompompomx het volgende:
Hier moeten we ook niet blij mee zijn:
Trumpisten uiten op congres Polen steun voor conservatieve presidentskandidaat
Oftewel, maga-cultisten proberen ook in Europa langzaamaan de democratie om zeep te helpen.
quote:The "closed-door workshop" featured a debate on a new paper produced by the lobby groups MCC and Ordo Iuris entitled: "The Great Reset: Restoring Member State Sovereignty in the 21st Century".
Alles is projectie he. Zal me niets verbazen als 'the great reset' als conspiracy verspreid is via de gebruikelijke BNW kanalen door dezelfde organisatie zodat de omgekeerde beschuldiging, welke *wel* hout snijdt niet meer werkt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:33 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ging Trump niet pas volledig uit zn dak omdat CBS probeerde de verkiezingen in de VS te beïnvloeden (of nouja, dat vond hij)? Rules for thee, not for me.
Goede naam ook, Great Reset:
[..]
Her en der is er lokaal wel wat weerstand en oproer van mensen als Pritzker, Newsom en wat senatoren maar over het algemeen is het voor zover ik het bezie voornamelijk wat tandeloos en structuurloos gemiereneuk in de verre ruimte.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Irrem het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de democraten? Weten die zich inmiddels wel te verenigen of zijn AOC en Bernie nog steeds de enige die wat van zich laten horen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Booker hield de langste speech ooit in het congress. Raskin sprak zich uit, Obama heeft er wat over gezegd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Irrem het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de democraten? Weten die zich inmiddels wel te verenigen of zijn AOC en Bernie nog steeds de enige die wat van zich laten horen?
En niet te vergeten, Schumer heeft Trump een brief gestuurd.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:45 schreef Beathoven het volgende:
Booker hield de langste speech ooit in het congress. Raskin sprak zich uit, Obama heeft er wat over gezegd.
De race om het burgermeesterschap van New York is ook wel interessant om te volgen met de zeer progressieve kandidaat Zohran Mamdani die als een raket is gestegen en nu 2e staat in de polls. Als hij wint zou dat positieve neveneffecten kunnen hebben landelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Irrem het volgende:
En die brief is bij Trump meteen in het vierkante archief gegaan? Die man bereik je toch alleen door een x te sturen of een miljoen te betalen voor een diner.quote:Op woensdag 28 mei 2025 13:54 schreef chibibo het volgende:
[..]
En niet te vergeten, Schumer heeft Trump een brief gestuurd.
Alsof ze niet genoeg boze brieven zullen hebben van advocatenkantoren tot universiteiten etcetera. Kan Trump uberhaupt lezen? Toen Starmer hem een brief van de koning gaf leek het daar niet op.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die brief is bij Trump meteen in het vierkante archief gegaan? Die man bereik je toch alleen door een x te sturen of een miljoen te betalen voor een diner.
Er zijn zat initiatieven. Het heeft alleen weinig effect allemaal zolang de Republikeinen één front vormen in het Congres en overal een meerderheid hebben. Dat kan pas na de midterms (nov. 2026) eventueel veranderen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 11:15 schreef Irrem het volgende:
De republikeinen vormen niet een front, bij de Big Beautiful Bill spande het erom. Wat dat betreft is de gerontocratie in de Democratische partij ook een groot probleem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zijn zat initiatieven. Het heeft alleen weinig effect allemaal zolang de Republikeinen één front vormen in het Congres en overal een meerderheid hebben. Dat kan pas na de midterms (nov. 2026) eventueel veranderen.
Gelukkig werkt de rechtspraak nog steeds grotendeels zoals het hoort waardoor Trump's initiatieven per EO worden teruggefloten. Intussen is er natuurlijk wel al enorme schade aangericht aan allerlei instituten.
Zoveel 'verdeeldheid' is er ook nog niet bij de Democraten maar de (te verwachten) strijd om vernieuwing in de partij in de aanloop naar de volgende algemene verkiezingen begint zich al te ontwikkelen.
https://www.thenation.com(...)nnolly-gerontocracy/quote:Three of the 215 House Democrats have died this year, all from states that Trump won (TX/AZ) or have a Republican Governor (TX/VA). Six House Democrats have died since April 2024. The last eight House members to die in office have been Democrats, going back to 2022.
I think the question here is whether we realize that this is simply not a coincidence—it’s the result of decisions made regarding seniority and running for re-election.
One last point: 11 of the 14 House members over 80 are Democrats.
In a Congress where Republicans have only a thin hold on power, every vote counts. On Thursday, Congress passed the reconciliation bill by a vote of 215–214, with two Republicans breaking rank. As Branko Marcetic of Jacobin points out, “Three Democrats who would’ve made the losing vote 214-217 died in office this year. So basically, the budget Democrats have warned non-stop is a disaster will pass directly because of their insistence they stay in Congress until death.”
Their devotion to seniority makes clear that gerontocracy is merely a symptom of a deeper issue: The Democrats have no guiding ideology or principles holding them together. The party is a heterogenous coalition of centrists and progressives that has failed to define a core goal. Even anti-Trumpism, which served as an effective glue for holding the faction-ridden party together from 2016 to 2024, is no longer effective. Trump’s victory over Biden has demoralized the party, and some leading figures in purple states are all too eager to stay on the good side of MAGA.
It’s increasingly difficult to know what Democrats, as a collectivity, believe. This explains why the party continues to be unpopular even though Trump himself is also losing popularity.
Dat is de Maga-mascotte. Best bijzonder als her waar is. Maar goed, uiteindelijk komt iedereen onder de bus.quote:Op woensdag 28 mei 2025 16:44 schreef Kijkertje het volgende:
MAGA's J6-held Jacob Chansley is uit de gratie![]()
Kan het niet controleren. Heb geen Twitter-account meer.
[ afbeelding ]
#ETTDquote:Op woensdag 28 mei 2025 17:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is de Maga-mascotte. Best bijzonder als her waar is. Maar goed, uiteindelijk komt iedereen onder de bus.
Barron wordt loodgieter?quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:00 schreef Kijkertje het volgende:
Trump krabbelde niet terug, hij oefende wat druk uit ...
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lq6zm7jz7i2a
[ afbeelding ]
Harvard is WOKE!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lq72ay3oac2p
[ afbeelding ]
Zes jaar geleden?quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat iemand de brandzalf opzoeken, Donnie just got burned!
[ afbeelding ]
Nee president toch. Don Jr, lijkt meer een fuckup als Hunter. Gezien in Amerika dat presidentsschap maar voor een paar families weggelegd lijkt denk ik dat er meer kans is dat Barron een keer president wordt dan niet.quote:
Die brief van Charles bleek anders een meesterzet van Starmer.quote:Op woensdag 28 mei 2025 14:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die brief is bij Trump meteen in het vierkante archief gegaan? Die man bereik je toch alleen door een x te sturen of een miljoen te betalen voor een diner.
Just..quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat iemand de brandzalf opzoeken, Donnie just got burned!
[ afbeelding ]
Ik heb niet het hele artikel, maar dit zegt toch voldoende?quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom plaats je niet gewoon het artikel? Tweetdumps en screenshots verpesten het hele topic.
Letterlijk 5 seconden, gewoon wired.com in de adresbalk typen en het staat op de voorpagina. Kom op zeg.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:08 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele artikel, maar dit zegt toch voldoende?
Dat is zoiets als dat Trump maar een beetje gek isquote:Op woensdag 28 mei 2025 16:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoveel 'verdeeldheid' is er ook nog niet bij de Democraten maar de (te verwachten) strijd om vernieuwing in de partij in de aanloop naar de volgende algemene verkiezingen begint zich al te ontwikkelen.
Naar aanleiding hiervan eens gezocht op X.quote:
Zij is wel echt extreem.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Naar aanleiding hiervan eens gezocht op X.
[ x ]
Het aardige vind ik dat de reacties vrijwel louter negatief zijn over Mace. Anekdotisch bewijs hoor, en het is maar 1 tweetje, maar ik vind het met die eenzijdigheid en 'giftige verschuiving naar rechts' (of iets dergelijks) op dat platform wel meevallen. Ook ontelbare tweets en reacties over Trump waarin hij met de grond gelijk wordt gemaakt.
Verder, tja: doen veel politici dit niet? Het lijkt me een aandachtshoer eerste klas, afgaande op wat verschillende verhalen die ik lees, maar ik geloof niet dat ze hier uniek in is.
Met haar openbaar toilet verslaving.quote:
Oh, ongetwijfeld. Afgaande op wat flarden informatie over haar (ik ken haar verder niet), lijkt ze niet al te stabiel over te komen in sommige opzichten. Aan de andere kant is het dan bijvoorbeeld weer een van de weinige Reps die scherpe kritiek op Trump uitte m.b.t. 6 januari, of het opnam voor Ilhan Omar n.a.v. negatieve uitspraken van collega-Rep Lauren Boebert.quote:
Ze is dan ook nogal veranderd van gematigd Republikein naar totaal gestoord Trump-fan in de loop van 2023. Waarom denk je dat dat is? Dat leverde haar meer aanzien op in een partij die onderhand gedomineerd werd door MAGA/Trump-aanhangers. Anders was ze er ook gewoon uitgewerkt.quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, ongetwijfeld. Afgaande op wat flarden informatie over haar (ik ken haar verder niet), lijkt ze niet al te stabiel over te komen in sommige opzichten. Aan de andere kant is het dan bijvoorbeeld weer een van de weinige Reps die scherpe kritiek op Trump uitte m.b.t. 6 januari, of het opnam voor Ilhan Omar n.a.v. negatieve uitspraken van collega-Rep Lauren Boebert.
In die zin lijkt ze dan weer niet zo makkelijk binnen een hokje te plaatsen.
Valt wel mee toch, ze zijn de boot in gegaan met hun trade deal. Ik denk dat ze nu wel spijt krijgen dat ze niet in de EU zitten. Minder kans dat de EU zich de kaas van het brood laat eten.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Die brief van Charles bleek anders een meesterzet van Starmer.
https://www.politico.com/(...)edia-europe-00372280quote:Rubio on Wednesday criticized efforts by foreign governments to allegedly pressure U.S. tech companies into embracing global content moderation rules that would affect social media users in the U.S.
Rubio said the US will begin to restrict visas to foreign nationals who are responsible for “censorship of protected expression in the United States”.
“It is unacceptable for foreign officials to issue or threaten arrest warrants on US citizens or US residents for social media posts on American platforms while physically present on US soil,” Rubio said in a statement.
“It is similarly unacceptable for foreign officials to demand that American tech platforms adopt global content moderation policies or engage in censorship activity that reaches beyond their authority and into the United States,” he said.
“We will not tolerate encroachments upon American sovereignty, especially when such encroachments undermine the exercise of our fundamental right to free speech.”
Rubio has said he has revoked the US visas for thousands of people, largely students who have protested against Israel’s offensive in Gaza.
Ja, zoals ik al zei: ze komt niet al te stabiel over, afgaande op wat ik hier en daar lees.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze is dan ook nogal veranderd van gematigd Republikein naar totaal gestoord Trump-fan in de loop van 2023. Waarom denk je dat dat is? Dat leverde haar meer aanzien op in een partij die onderhand gedomineerd werd door MAGA/Trump-aanhangers. Anders was ze er ook gewoon uitgewerkt.
Het was puur opportunisme. Nu haalt ze de ene na de andere stunt uit om maar aandacht te krijgen. Haar laatste optreden: haar ex (ea) zonder enig bewijs beschuldigen van verkrachting, voyeurisme etc tijdens een hearing in het Huis over cybersecurity. Met foto's en al. Helemaal naar het voorbeeld van MTG zeg maar. Mss nog wel erger.
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lpmpwd5gch27
[ afbeelding ]
Rep. Nancy Mace details accusations of rape and sexual abuse in a speech from the House floor
Mace, R-S.C., alleged “some of the most heinous crimes against women imaginable” were committed by her ex-fiancé and three other men, all of whom denied the accusations.
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhvojri66s2u
[ afbeelding ]
Het punt is ook helemaal niet of het wel of niet in twijfel moet worden getrokken, het punt is dat een hearing in het Congres niet de juiste plaats is om persoonlijke beschuldigingen naar buiten te brengen tegen mensen die zich (op dat moment) helemaal niet kunnen verweren terwijl ze zelf immuniteit geniet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei: ze komt niet al te stabiel over, afgaande op wat ik hier en daar lees.
Wat me aan de andere kant dan wel weer opvalt in deze (gewoon een eigen observatie in het algemeen hoor, niet op jou gericht): wanneer normaliter een vrouw een of meerdere mannen beticht van seksueel misbruik (zeker wanneer het een bekend persoon betreft), lijken veel mensen er doorgaans als de kippen bij om dat scherp te veroordelen. De 'daders' zijn direct eigenlijk al zo goed als schuldig.
Nu het 'slachtoffer' niet geheel van de juiste politieke signatuur van sommige mensen is, wordt het ernstig in twijfel getrokken en gesuggereerd dat het om de aandacht te doen is. Dat laatste vind ik overigens terecht, want het lijken nogal wilde beschuldigingen te zijn, maar het valt wel enigszins op.
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Ik zeg alleen dat de reactie erop gevoelsmatig (puur persoonlijk) anders lijkt, vanwege de persoon die ze uit. Even ongeacht waar ze dat doet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het punt is ook helemaal niet of het wel of niet in twijfel moet worden getrokken, het punt is dat een hearing in het Congres niet de juiste plaats is om persoonlijke beschuldigingen naar buiten te brengen tegen mensen die zich helemaal niet kunnen verweren..
Dat is jouw beeld vermoed ik. Ik zie het als een reactie op immoreel gedrag. Zoiets doet een integer mens niet.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Ik zeg alleen dat de reactie erop gevoelsmatig (puur persoonlijk) anders lijkt, vanwege de persoon die ze uit. Even ongeacht waar ze dat doet.
Klopt, dat is mijn beeld. Dat gaf ik ook expliciet aan.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is jouw beeld vermoed ik. Ik zie het als een reactie op immoreel gedrag. Zoiets doet een integer mens niet.
Denken dat de reactie anders geweest zou zijn als een het een andere persoon had betroffen is geen enkele reden voor. Dat zit idd in jouw hoofd.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, dat is mijn beeld. Dat gaf ik ook expliciet aan.
quote:"I will take a look at it," Trump said in the Oval Office on Wednesday. The president suggested that the men were unfairly convicted, asserting that they "got railroaded."
"You know, they were drinking, and I think they said stupid things, but I'll take a look at that," he said.
De reactie op de aantijgingen van misbruik zouden van bepaalde mensen anders zijn geweest, zoals we al zo vaak hebben gezien sinds het hele #metoo.quote:Op donderdag 29 mei 2025 00:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Denken dat de reactie anders geweest zou zijn als een het een andere persoon had betroffen is geen enkele reden voor. Dat zit idd in jouw hoofd.
Een goed persoon zou dat nooit doen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 01:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
De reactie op de aantijgingen van misbruik zouden van bepaalde mensen anders zijn geweest, zoals we al zo vaak hebben gezien sinds het hele #metoo.
Kritiek op die aantijgingen als zijnde 'aandachttrekkerij' en de verkeerde plek om die te uiten (waar ik het overigens helemaal mee eens ben) zouden onder 'victim blaming' en meer van dat soort buzzwords vallen, wanneer het wel een 'goed' persoon zou zijn.
En ja, dat zit inderdaad in mijn hoofd. Ik beweer ook niet anders.
Alles is te koop!quote:Op donderdag 29 mei 2025 02:48 schreef Kijkertje het volgende:
De ene gang is de andere blijkbaar niet ...
Trump Has Commuted Larry Hoover’s Sentence
The president, on a pardon spree, shortened the infamous former gang leader’s sentence after years of advocates pressing for his release.
[ afbeelding ]
Trump staat zo wel behoorlijk voor joker voor de hele wereld.quote:Op donderdag 29 mei 2025 02:10 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.wsj.com/polit(...)s-9befa448?st=rk8Bfb
Zouden die bedragen nu ook teruggeeist kunnen worden?quote:A panel of federal judges on Wednesday blocked President Trump from imposing some of his steepest tariffs on China and other U.S. trading partners, finding that federal law did not grant him "unbounded authority" to tax imports from nearly every country around the world.
The ruling, by the U.S. Court of International Trade, delivered an early yet significant setback to Mr. Trump, undercutting his primary leverage as he looks to pressure other nations into striking trade deals more beneficial to the United States.
Before Mr. Trump took office, no president had sought to invoke the International Emergency Economic Powers Act, a 1977 law, to impose tariffs on other nations. The law, which primarily concerns trade embargoes and sanctions, does not even mention tariffs.
But Mr. Trump adopted a novel interpretation of its powers as he announced, and then suspended, high levies on scores of countries in April. He also used the law to impose tariffs on products from Canada and Mexico in return for what he said was their role in sending fentanyl to the United States.
On Wednesday, the Court of International Trade, the primary federal legal body overseeing such matters, found that Mr. Trump's tariffs "exceed any authority granted" to the president by the emergency powers law. Ruling in separate cases brought by states and businesses, a bipartisan panel of three judges essentially declared many, but not all, of Mr. Trump's tariffs to have been issued illegally.
[..]
Ja heeft Schiff toch weer bedacht dat hij weerstand moet bieden tegen Trump? In November dacht hij nog dat ze gemeenschappelijkheden met hem moesten zoeken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 03:10 schreef Kijkertje het volgende:
Initiatief: Sen.Schiff Takes To Senate Floor to Lay Out Trump's 10 Most Corrupt Acts So Far
Bekijk deze YouTube-video
Ik ga de initiatieven van de Democraten in het Congres nu ook maar posten voor mensen die de indruk hebben dat die er helemaal niet zijn naast die van AOC en Sanders.
Allemaal mooie, maar loze pogingen. De republikeinen zitten er als decoratie bij en veroeren geen vin als ze geen verweer hebben.quote:Op donderdag 29 mei 2025 03:10 schreef Kijkertje het volgende:
Initiatief: Sen.Schiff Takes To Senate Floor to Lay Out Trump's 10 Most Corrupt Acts So Far
Ik ga de initiatieven van de Democraten in het Congres nu ook maar posten voor mensen die de indruk hebben dat die er helemaal niet zijn naast die van AOC en Sanders.
Hij zegt op het eind dit: "He does not care about you. He does not care about making your life better."quote:Op donderdag 29 mei 2025 03:10 schreef Kijkertje het volgende:
'Activist judges', je hoort de deplorables het ook zeggen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 05:38 schreef Kijkertje het volgende:
Dat antwoord ook van Hinson![]()
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lqb3bp2lbc2o
[ afbeelding ]
Ik vind het programma vaak vreselijk, maar dit was wel sterk (totdat ie mensen gaat interviewen).quote:Op donderdag 29 mei 2025 08:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is meer mensen opgevallen hoe de Nederlandse media Trump sanwashed.
Het gaat niet meer om de stemmers. Die hebben Trump al in het zadel geholpen. Zijn niet meer nodig.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij zegt op het eind dit: "He does not care about you. He does not care about making your life better."
Helemaal waar. Bizar dat de mensen die op hem stemmen dit nog altijd niet inzien.
Ze gaan hun gang maar daar.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het gaat niet meer om de stemmers. Die hebben Trump al in het zadel geholpen. Zijn niet meer nodig.
Waar het nu om draait is de bestaanszekerheid van Republikeinse politici. Want die zijn tegen als ze de weg van de doorsnee burger ingaan. Want momenteel ben je alleen in het voordeel qua korting op belastingen als je multi-miljonair bent en helemaal als je miljardair bent. Iedereen van arm tot middenklasse gaat erop achteruit.
'The Big beautiful bill' bevat twee belangrijke punten.
- Politici, of mogelijk alleen "Trump steunende politici" krijgen pass-throughs als het gaat om de belastinghervormingen. Wat betekent dat ze er niet op inleveren, maar tot in gradatie meeprofiteren.
Dit was wat een aantal republikeinen mogelijk van standpunt heeft doen veranderen.
- Er staat een regel ingeschreven waarmee Trump volledig boven de wet komt te staan. Nu gedraagt hij zich al zo, maar dat wordt dus ook steeds meer ondersteunt.
Lekker makkelijk. Je zou er maar familie hebben wonen.quote:
Zou ik ook zeggen als het één of t ander weinig beduidend landje zou zijn dat weinig sporen van invloed meer heeft.quote:
Waarom in een topic over Amerikaanse politiek posten als je blijkbaar onverschillig bent?quote:
Oké, als ik een verontruste reactie had gepost was er dan iets veranderd?quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Je zou er maar familie hebben wonen.
Ik kan er vooral niks aan veranderen. Dus ik vind het interessant om te zien wat er af en toe voorbijkomt en verder zitten we gewoon de rit uit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom in een topic over Amerikaanse politiek posten als je blijkbaar onverschillig bent?
Of een inhoudelijke reactie, ik kan mij niet voorstellen dat jij de hele dag niets zinnigs zegt op Fok! omdat het toch al geen verschil gaat maken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, als ik een verontruste reactie had gepost was er dan iets veranderd?
Ben benieuwd. M'n S&P 500 ETFs kunnen wel een zetje gebruiken.quote:Op donderdag 29 mei 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit gaan we ook daadwerkelijk zien.
Een op hol geslagen bende luchthandelquote:Op donderdag 29 mei 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit gaan we ook daadwerkelijk zien.
Dan zou de kans groot zijn dat ze op Trump hebben gestemd lol.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Je zou er maar familie hebben wonen.
Ik vond dat wel komisch. Je ziet ook gelijk het verschil met een Powned. Opeens kan de interviewer gewoon mensen vinden die niet volledig wap zijn wel van een grapje houden. Ik denk dat daar veel van de weerstand van demonstraties tegenwoordig vandaan komt. De rechtse media doet altijd extreem hun best om bij zon demonstratie de meest leipe figuren te vinden en dan doen alsof dat de norm zou zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het programma vaak vreselijk, maar dit was wel sterk (totdat ie mensen gaat interviewen).
Klopt maar ook dan gun je ze niet dat ze in een land leven waar hun rechten worden afgepakt. Ook dan gun je ze niet te leven onder een oligarchie, zonder rechtsstaat. Ze mogen dan een extreem domme keuze hebben gemaakt toch is het niet lachen als ze zichzelf keihard in de voet schieten. Daarbij ook voor ons aan deze kant van de oceaan is het niet chill als er een handelsoorlog komt en er keiharde afbraak is aan een van de meest belangrijke democratieen en de internationele rechtsorde.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zou de kans groot zijn dat ze op Trump hebben gestemd lol.
En wat is daar anders aan dan het ‘D66 rechters’ gejank hier?quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Activist judges', je hoort de deplorables het ook zeggen.
Het laat weer zien dat dit niet gaat stoppen voordat men in grote opstand komt.
Voor mij is dat een heel kortzichtige gedachte. Wat ze in Amerika doen heeft invloed op hoe de EU shit voor elkaar krijgt. Denk aan het groeiende fascisme dat Amerika ook probeert te voeden in Europa, ze staan erg positief tegenover alle fascisten in Europa, denk aan Meloni, AfD, Reform. Ze proberen Europa onder druk te zetten door bijvoorbeeld regulering van social media tegen te houden door te dreigen de Europese officals die daarover beslissen het leven moeilijker te maken, ze willen dat wij hun voedsel dat veel ongezonder is in onze markt toelaten. Ze verkloten het op internationaal toneel, met Oekraine en Israel (nou zou in het tweede geval Kamala dat ook doen). Door de afbraak van de doctrine dat we door samenwerken en vrijhandel rijker worden is er een grote kans op een wereldwijde economische depressie.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit dus, vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de EU haar shit voor elkaar heeft.
Zure druiven gegeten?quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor mij is dat een heel kortzichtige gedachte. Wat ze in Amerika doen heeft invloed op hoe de EU shit voor elkaar krijgt. Denk aan het groeiende fascisme dat Amerika ook probeert te voeden in Europa, ze staan erg positief tegenover alle fascisten in Europa, denk aan Meloni, AfD, Reform. Ze proberen Europa onder druk te zetten door bijvoorbeeld regulering van social media tegen te houden door te dreigen de Europese officals die daarover beslissen het leven moeilijker te maken, ze willen dat wij hun voedsel dat veel ongezonder is in onze markt toelaten. Ze verkloten het op internationaal toneel, met Oekraine en Israel (nou zou in het tweede geval Kamala dat ook doen). Door de afbraak van de doctrine dat we door samenwerken en vrijhandel rijker worden is er een grote kans op een wereldwijde economische depressie.
Je ziet dat de realiteitsontkenning en nooit verantwoordelijkheid nemen door politici besmettelijk is. Dan hebben we het er nog niet over wat een handelsoorlog en Amerika dat failliet gaat voor effecten gaan hebben op de wereld. Natuurlijk bied de ondergang van Amerika als de wereldmacht ook kansen maar het brengt ook grote risico's met zich mee bijvoorbeeld dat van oorlog.
Daarbij kan je dit argument maken van alle politiek, ze doen maar ik vind het belangrijker dat ik gelukkig ben. Maar die politiek kan daar wel invloed op hebben. Maargoed ik heb ook nog nooit iets met enige intelligentie gezegd zien worden door @:richestorags die trollt bij elk topic met deze kortzichtige instelling.
Niets.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat is daar anders aan dan het ‘D66 rechters’ gejank hier?
Dat de overheid actief ervan werk maakt om die D66 rechters buitenspel te zetten. Bijvoorbeeld die Abrego Garcia is nog altijd niet terug, ook al waren de rechters extreem duidelijk dat de regering dat moest regelen. Kijk ook naar de Trumpcoin of dat vliegtuig, blijkbaar mag je tegenwoordig gewoon openlijk jezelf laten omkopen elke dag een rijke crimineel een pardon geven. Trump komt ook direct uit voor zijn corruptie, gevraagd naar dat vliegtuig zegt hij letterlijk, ik zou nee kunnen zeggen als mensen me giften willen geven maar ik ben niet rijk geworden door dat te doen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat is daar anders aan dan het ‘D66 rechters’ gejank hier?
Dat is fijn, dan ga je naar het EU-topic. Het is net zo relevant om zoiets te zeggwn onder een bericht over GTA 6.quote:Op donderdag 29 mei 2025 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit dus, vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de EU haar shit voor elkaar heeft.
Nee volgens Capricia was het leuker discussieren als ik een persoon tag die ik noem. Weer niks te melden?/quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]. Wat krijg je daarvan, dat helden als Luigi
Tja Luigi is net als Trump een symptoom van een door en door verrot systeem. Dat hoef je van mij niet te accepteren. Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom het zo is. Ik walg dan weer van mensen die ontkennen dat een functionerende rechtsstaat nodig is om eigenrichting te voorkomen.quote:
Tegen jou niet zoveel. Je bent altijd zo op tilt geslagen. Alsof je continu onder spanning staat.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee volgens Capricia was het leuker discussieren als ik een persoon tag die ik noem. Weer niks te melden?/
Ja jij hebt zo weinig te melden dat ik me afvraag of je permanent aan de slaappillen zit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tegen jou niet zoveel. Je bent altijd zo op tilt geslagen. Alsof je continu onder spanning staat.
Er is geen enkele rechtvaardiging om een laffe moordenaar een held te noemen. Geen enkele.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tja Luigi is net als Trump een symptoom van een door en door verrot systeem. Dat hoef je van mij niet te accepteren. Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom het zo is. Ik walg dan weer van mensen die ontkennen dat een functionerende rechtsstaat nodig is om eigenrichting te voorkomen.
Daarom zeg ik ook, Europa moet zijn shit voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor mij is dat een heel kortzichtige gedachte. Wat ze in Amerika doen heeft invloed op hoe de EU shit voor elkaar krijgt. Denk aan het groeiende fascisme dat Amerika ook probeert te voeden in Europa, ze staan erg positief tegenover alle fascisten in Europa, denk aan Meloni, AfD, Reform. Ze proberen Europa onder druk te zetten door bijvoorbeeld regulering van social media tegen te houden door te dreigen de Europese officals die daarover beslissen het leven moeilijker te maken, ze willen dat wij hun voedsel dat veel ongezonder is in onze markt toelaten. Ze verkloten het op internationaal toneel, met Oekraine en Israel (nou zou in het tweede geval Kamala dat ook doen). Door de afbraak van de doctrine dat we door samenwerken en vrijhandel rijker worden is er een grote kans op een wereldwijde economische depressie.
Je ziet dat de realiteitsontkenning en nooit verantwoordelijkheid nemen door politici besmettelijk is. Dan hebben we het er nog niet over wat een handelsoorlog en Amerika dat failliet gaat voor effecten gaan hebben op de wereld. Natuurlijk bied de ondergang van Amerika als de wereldmacht ook kansen maar het brengt ook grote risico's met zich mee bijvoorbeeld dat van oorlog.
Daarbij kan je dit argument maken van alle politiek, ze doen maar ik vind het belangrijker dat ik gelukkig ben. Maar die politiek kan daar wel invloed op hebben. Maargoed ik heb ook nog nooit iets met enige intelligentie gezegd zien worden door @:richestorags die trollt bij elk topic met deze kortzichtige instelling.
Dit soort types dweept met dat soort figuren, net als al die idioten die Che op een voetstuk zetten, nog steeds. Zij geloven niet in democratie en rechtsstaat, maar in simpele oplossingen omdat ze die tenminste in staat zijn te begrijpen. Hangen ook vaak terroristen aan, of sekteleiders.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen enkele rechtvaardiging om een laffe moordenaar een held te noemen. Geen enkele.
Luigi is geen moordenaar hij deed aan zelfverdediging. Je hebt geen enkel argument aangevoerd waarom hij een moordenaar zou zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen enkele rechtvaardiging om een laffe moordenaar een held te noemen. Geen enkele.
https://www.theguardian.c(...)s-hospital-transfersquote:Revealed: UnitedHealth secretly paid nursing homes to reduce hospital transfers
Internal emails show, for example, that UnitedHealth supervisors gave their teams “budgets” showing how many hospital admissions they had “left” to use up on nursing home patients.
The company also monitored nursing homes that had smaller numbers of patients with “do not resuscitate” – or DNR – and “do not intubate” orders in their files. Without such orders, patients are in line for certain life-saving treatments that might lead to costly hospital stays.
In several cases identified by the Guardian, the company’s insertion of itself into nursing home emergency protocols helped delay or avert transfers for patients who could have benefited from immediate hospital care.
But in practice, the company’s tactics put pressure on facility nurses to turn over patient care decisions to UnitedHealth staffers, according to internal documents and interviews with current and former UnitedHealth medical providers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |