abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:51:00 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217786630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom in een topic over Amerikaanse politiek posten als je blijkbaar onverschillig bent?
Ik kan er vooral niks aan veranderen. Dus ik vind het interessant om te zien wat er af en toe voorbijkomt en verder zitten we gewoon de rit uit.
  donderdag 29 mei 2025 @ 11:51:18 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217786635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oké, als ik een verontruste reactie had gepost was er dan iets veranderd?
Of een inhoudelijke reactie, ik kan mij niet voorstellen dat jij de hele dag niets zinnigs zegt op Fok! omdat het toch al geen verschil gaat maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217786965
twitter

Dit gaan we ook daadwerkelijk zien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217787033
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Ben benieuwd. M'n S&P 500 ETFs kunnen wel een zetje gebruiken. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 29 mei 2025 @ 12:53:14 #180
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217787181

Met name de dame rechts heeft een punt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217787191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Een op hol geslagen bende luchthandel
pi_217788000
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lekker makkelijk. Je zou er maar familie hebben wonen.
Dan zou de kans groot zijn dat ze op Trump hebben gestemd lol.
pi_217788043
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vind het programma vaak vreselijk, maar dit was wel sterk (totdat ie mensen gaat interviewen).
Ik vond dat wel komisch. Je ziet ook gelijk het verschil met een Powned. Opeens kan de interviewer gewoon mensen vinden die niet volledig wap zijn wel van een grapje houden. Ik denk dat daar veel van de weerstand van demonstraties tegenwoordig vandaan komt. De rechtse media doet altijd extreem hun best om bij zon demonstratie de meest leipe figuren te vinden en dan doen alsof dat de norm zou zijn.
Ken het programma verder niet kwam het tegen en het leek me relevant omdat ze het hebben over hoe media niet uitspreken dat Trump liegt maar dat ze hem gewoon quoten. De snijftafel van Kasper C Jansen had daar ook al een item over, hoe de NOS duikt door sommige citaten enkel in airquotes te zetten en dan niet genoeg context geeft waardoor de lezer of kijker zou kunnen denken dat de waarheid in het midden ligt.
pi_217788286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan zou de kans groot zijn dat ze op Trump hebben gestemd lol.
Klopt maar ook dan gun je ze niet dat ze in een land leven waar hun rechten worden afgepakt. Ook dan gun je ze niet te leven onder een oligarchie, zonder rechtsstaat. Ze mogen dan een extreem domme keuze hebben gemaakt toch is het niet lachen als ze zichzelf keihard in de voet schieten. Daarbij ook voor ons aan deze kant van de oceaan is het niet chill als er een handelsoorlog komt en er keiharde afbraak is aan een van de meest belangrijke democratieen en de internationele rechtsorde.

Het enige positieve is dat meer en meer mensen zich realiseren dat het systeem niet werkt, Trump is daar enkel een symptoom van niet de oorzaak.
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:46:06 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217788369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ze gaan hun gang maar daar.
Dit dus, vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de EU haar shit voor elkaar heeft.
  donderdag 29 mei 2025 @ 15:51:19 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_217788402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 10:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Activist judges', je hoort de deplorables het ook zeggen.

Het laat weer zien dat dit niet gaat stoppen voordat men in grote opstand komt.
En wat is daar anders aan dan het ‘D66 rechters’ gejank hier?
pi_217788451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit dus, vind het eerlijk gezegd belangrijker dat de EU haar shit voor elkaar heeft.
Voor mij is dat een heel kortzichtige gedachte. Wat ze in Amerika doen heeft invloed op hoe de EU shit voor elkaar krijgt. Denk aan het groeiende fascisme dat Amerika ook probeert te voeden in Europa, ze staan erg positief tegenover alle fascisten in Europa, denk aan Meloni, AfD, Reform. Ze proberen Europa onder druk te zetten door bijvoorbeeld regulering van social media tegen te houden door te dreigen de Europese officals die daarover beslissen het leven moeilijker te maken, ze willen dat wij hun voedsel dat veel ongezonder is in onze markt toelaten. Ze verkloten het op internationaal toneel, met Oekraine en Israel (nou zou in het tweede geval Kamala dat ook doen). Door de afbraak van de doctrine dat we door samenwerken en vrijhandel rijker worden is er een grote kans op een wereldwijde economische depressie.
Je ziet dat de realiteitsontkenning en nooit verantwoordelijkheid nemen door politici besmettelijk is. Dan hebben we het er nog niet over wat een handelsoorlog en Amerika dat failliet gaat voor effecten gaan hebben op de wereld. Natuurlijk bied de ondergang van Amerika als de wereldmacht ook kansen maar het brengt ook grote risico's met zich mee bijvoorbeeld dat van oorlog.

Daarbij kan je dit argument maken van alle politiek, ze doen maar ik vind het belangrijker dat ik gelukkig ben. Maar die politiek kan daar wel invloed op hebben. Maargoed ik heb ook nog nooit iets met enige intelligentie gezegd zien worden door @Richestorags die trollt bij elk topic met deze kortzichtige instelling.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:02:03 #188
396550 Richestorags
pi_217788458
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Voor mij is dat een heel kortzichtige gedachte. Wat ze in Amerika doen heeft invloed op hoe de EU shit voor elkaar krijgt. Denk aan het groeiende fascisme dat Amerika ook probeert te voeden in Europa, ze staan erg positief tegenover alle fascisten in Europa, denk aan Meloni, AfD, Reform. Ze proberen Europa onder druk te zetten door bijvoorbeeld regulering van social media tegen te houden door te dreigen de Europese officals die daarover beslissen het leven moeilijker te maken, ze willen dat wij hun voedsel dat veel ongezonder is in onze markt toelaten. Ze verkloten het op internationaal toneel, met Oekraine en Israel (nou zou in het tweede geval Kamala dat ook doen). Door de afbraak van de doctrine dat we door samenwerken en vrijhandel rijker worden is er een grote kans op een wereldwijde economische depressie.
Je ziet dat de realiteitsontkenning en nooit verantwoordelijkheid nemen door politici besmettelijk is. Dan hebben we het er nog niet over wat een handelsoorlog en Amerika dat failliet gaat voor effecten gaan hebben op de wereld. Natuurlijk bied de ondergang van Amerika als de wereldmacht ook kansen maar het brengt ook grote risico's met zich mee bijvoorbeeld dat van oorlog.

Daarbij kan je dit argument maken van alle politiek, ze doen maar ik vind het belangrijker dat ik gelukkig ben. Maar die politiek kan daar wel invloed op hebben. Maargoed ik heb ook nog nooit iets met enige intelligentie gezegd zien worden door @:richestorags die trollt bij elk topic met deze kortzichtige instelling.
Zure druiven gegeten?
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:04:24 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217788484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Niets.
pi_217788487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat de overheid actief ervan werk maakt om die D66 rechters buitenspel te zetten. Bijvoorbeeld die Abrego Garcia is nog altijd niet terug, ook al waren de rechters extreem duidelijk dat de regering dat moest regelen. Kijk ook naar de Trumpcoin of dat vliegtuig, blijkbaar mag je tegenwoordig gewoon openlijk jezelf laten omkopen elke dag een rijke crimineel een pardon geven. Trump komt ook direct uit voor zijn corruptie, gevraagd naar dat vliegtuig zegt hij letterlijk, ik zou nee kunnen zeggen als mensen me giften willen geven maar ik ben niet rijk geworden door dat te doen.

Nou zou Wilders dat ook allemaal maar wat graag willen maar gelukkig staat hij daar nog vrijwel alleen in. Toch zal de VVD er ook wel oren naar hebben, uiteraard als partij met verreweg de meeste corruptie schandalen. Wat krijg je daarvan, dat helden als Luigi dan maar moeten doen wat het rechtssysteem en de politiek nalaten.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:06:02 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217788491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is fijn, dan ga je naar het EU-topic. Het is net zo relevant om zoiets te zeggwn onder een bericht over GTA 6.
pi_217788492
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zure druiven gegeten?
Nee volgens Capricia was het leuker discussieren als ik een persoon tag die ik noem. Weer niks te melden?/
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:09:52 #193
66444 Lord_Vetinari
pi_217788513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]. Wat krijg je daarvan, dat helden als Luigi
:r :r :r :r :r :r :r :N
pi_217788633
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:r :r :r :r :r :r :r :N
Tja Luigi is net als Trump een symptoom van een door en door verrot systeem. Dat hoef je van mij niet te accepteren. Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom het zo is. Ik walg dan weer van mensen die ontkennen dat een functionerende rechtsstaat nodig is om eigenrichting te voorkomen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 16:36:24 #195
396550 Richestorags
pi_217788710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee volgens Capricia was het leuker discussieren als ik een persoon tag die ik noem. Weer niks te melden?/
Tegen jou niet zoveel. Je bent altijd zo op tilt geslagen. Alsof je continu onder spanning staat.
pi_217788777
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tegen jou niet zoveel. Je bent altijd zo op tilt geslagen. Alsof je continu onder spanning staat.
Ja jij hebt zo weinig te melden dat ik me afvraag of je permanent aan de slaappillen zit.
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:20:57 #197
66444 Lord_Vetinari
pi_217789024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja Luigi is net als Trump een symptoom van een door en door verrot systeem. Dat hoef je van mij niet te accepteren. Ik heb vaak genoeg uitgelegd waarom het zo is. Ik walg dan weer van mensen die ontkennen dat een functionerende rechtsstaat nodig is om eigenrichting te voorkomen.
Er is geen enkele rechtvaardiging om een laffe moordenaar een held te noemen. Geen enkele.
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:37:28 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217789139
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Daarbij kan je dit argument maken van alle politiek, ze doen maar ik vind het belangrijker dat ik gelukkig ben. Maar die politiek kan daar wel invloed op hebben. Maargoed ik heb ook nog nooit iets met enige intelligentie gezegd zien worden door @:richestorags die trollt bij elk topic met deze kortzichtige instelling.
Daarom zeg ik ook, Europa moet zijn shit voor elkaar krijgen.
Je kan nog zo met poppen gooien, jammeren en boze posts schrijven over die oranje troll, dat maakt allemaal geen reet uit.
Omgaan met de politiek van de VS het beste als volgt:
Zorgen dat Europa op gebied van defensie, cybercenter technologie (HW en SW) op eigen benen staat. Een sterke binnenmarkt heeft en op energiegebied ook zelfstandig wordt. Een sterke buitenlandse politiek voert. de Euro stabiel houdt (en inflatie harder aanpakt). Financieel dienstverlening zelfstandig en autark dit en nog meer zaken voor elkaar krijgen is veel beter dan jankzakken over Trump.
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:40:29 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217789164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is geen enkele rechtvaardiging om een laffe moordenaar een held te noemen. Geen enkele.
Dit soort types dweept met dat soort figuren, net als al die idioten die Che op een voetstuk zetten, nog steeds. Zij geloven niet in democratie en rechtsstaat, maar in simpele oplossingen omdat ze die tenminste in staat zijn te begrijpen. Hangen ook vaak terroristen aan, of sekteleiders.
pi_217789577
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Luigi is geen moordenaar hij deed aan zelfverdediging. Je hebt geen enkel argument aangevoerd waarom hij een moordenaar zou zijn.
De moordenaar ligt op het kerkhof. Bizar hoe je probeert goed te praten dat een CEO beleid mag uitvoeren waar mensen aan overlijden zodat er meer winst gemaakt wordt.
Maar natuurlijk ik snap dat kortzichtige mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Dus maak je slachtoffer dader en doe je alsof een dader een slachtoffer is. Uiteindelijk is vrijspraak bijna gegarandeerd, no way dat ze mensen kunnen vinden die hem zullen veroordelen voor zijn heldendaad als ze zich moeten inlezen.
Lees zo'n artikeltje maar eens.
quote:
Revealed: UnitedHealth secretly paid nursing homes to reduce hospital transfers

Internal emails show, for example, that UnitedHealth supervisors gave their teams “budgets” showing how many hospital admissions they had “left” to use up on nursing home patients.

The company also monitored nursing homes that had smaller numbers of patients with “do not resuscitate” – or DNR – and “do not intubate” orders in their files. Without such orders, patients are in line for certain life-saving treatments that might lead to costly hospital stays.

In several cases identified by the Guardian, the company’s insertion of itself into nursing home emergency protocols helped delay or avert transfers for patients who could have benefited from immediate hospital care.

But in practice, the company’s tactics put pressure on facility nurses to turn over patient care decisions to UnitedHealth staffers, according to internal documents and interviews with current and former UnitedHealth medical providers.
https://www.theguardian.c(...)s-hospital-transfers

Ik zeg altijd het systeem zou dat type gedrag moeten bestraffen maar dat doet het niet. Winst is belangrijker dan mensenlevens blijkbaar, dat vind ik niet. Het systeem bestraft corruptie of laffe moord door bedrijsbeleid niet. Daarbij laf? Hij riskeert letterlijk zijn leven voor de goede zaak dat is gewoon een heldendaad. Wat laf is is zo'n moordenaar die zich verschuilt achter het systeem dat laffe moorden toestaat. Hoe zou jij het vinden als je ouders' verzekering ze onder druk zet om niet gereanimeerd te worden? Als ze bij een tia niet naar het ziekenhuis worden gestuurd want te duur volgens de verzekeraar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 29-05-2025 18:28:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')