Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Ja, 20 minuten tussen land 1 en land 2 nu in live topicquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:48 schreef Greys het volgende:
Het trekken van de running order is kennelijk niet meer te zien. Lekker transparant wel. Maar de resultaten daarvan komen nu naar buiten via de omroepen oid.
Beetje gek hoe dit gaat wel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, 20 minuten tussen land 1 en land 2 nu in live topic
Owh god, producers choicequote:
Ook dat nog ja.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft dat nu kennelijk.
WTF
En dan Israël straks tweede helft zekerquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft dat nu kennelijk.
WTF
Ze hebben wat goed te maken vind ik, dus kom maar op met een mooie startplek.quote:
Nou hij heeft al bijna z'n zin zo te zien.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef Momo het volgende:
Christer Björkman de Zweed wou eigenlijk alles Producers Choice hebben
Ik vertrouw ze nog steeds echt nietquote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Ze hebben wat goed te maken vind ik, dus kom maar op met een mooie startplek.
Ja, ze gaan duidelijk een paar favorieten goed zetten en andere bewust dwarsbomen net als vorig jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:58 schreef NailQueen het volgende:
Ik was de producers choice even vergeten. Nou we gaan het meemaken.
Op beeld beter dan verwacht. Nog steeds wel donker en zijn reis komt ook niet duidelijk over, toch verlies je Claude geen moment uit het oog. Dus dat hebben ze wel goed gedaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:59 schreef TheVulture het volgende:
Door naar de finale en wat was het leuk in de zaal
Kneep m wel even met de bekendmaking, blij verrast dat ie meteen door was toen ie in beeld kwam ten koste van Tommy Cash.
Hoe was het op beeld?
Zou verfrissend zijn als ze Zweden daar nu voor gebruiken. Vaak genoeg gewonnen dus waarom niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ze gaan duidelijk een paar favorieten goed zetten en andere bewust dwarsbomen net als vorig jaar.
Ja heel eerlijk allemaal.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ze gaan duidelijk een paar favorieten goed zetten en andere bewust dwarsbomen net als vorig jaar.
Als we weer een kutpositie hebben voor de winnaar of als afleiding voor Israël kom ik op het nieuwsquote:Op woensdag 14 mei 2025 01:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie ze Zweden op plek 22 zetten ofzoquote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou verfrissend zijn als ze Zweden daar nu voor gebruiken. Vaak genoeg gewonnen dus waarom niet.
Ja dat shot met die spiegel was in de zaal ook al heel mooi te zien.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Op beeld beter dan verwacht. Nog steeds wel donker en zijn reis komt ook niet duidelijk over, toch verlies je Claude geen moment uit het oog. Dus dat hebben ze wel goed gedaan.
Was er veel bijval vanuit de zaal voor Claude?
Dat dacht ik eigenlijk wel ja? Al hadden ze vorig jaar volgens mij die lootjes ook eerlijk verdeeld, toen zat er wel balans in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:07 schreef Greys het volgende:
Zou het nog kunnen dat (bijna) alle Producers Choices in deze semi geloot zijn en dat er in semi 2 amper PC is dan? Of zouden er daar ook zo veel zijn?
Een schrale troost is misschien dat in elk geval in deze semi het bepaald geen voordeel was om in de tweede helft te zitten. Eerder het tegendeel, vreemd genoeg.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:14 schreef d_elise het volgende:
Het zou toch wel heel opvallend zijn als we voor het tweede jaar op rij als een van de favorieten voor een mooie score weer op zo'n vervelende startplek komen. Maar goed, niet dat het de EBU iets uit maakt. Ik hou me maar vast aan het gegeven dat Claude goed ligt bij de producers en het team daar, aangezien Martin Ö al zo gezellig met hem was bij de openingsceremonie. Hopelijk vertaalt dat zich in iets van een gunst oid.
Ja krijgt toch bijna het idee dat veel mensen na een paar nummers compleet overprikkeld zijn en het tweede deel minder goed registeren. Nu snap ik dat ook best in deze semiquote:Op woensdag 14 mei 2025 01:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een schrale troost is misschien dat in elk geval in deze semi het bepaald geen voordeel was om in de tweede helft te zitten. Eerder het tegendeel, vreemd genoeg.
Als de verdeling hetzelfde is als vorig jaar is er nog 6 keer producer's choice, 3 keer eerste helft en 4 keer tweede helft beschikbaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:07 schreef Greys het volgende:
Zou het nog kunnen dat (bijna) alle Producers Choices in deze semi geloot zijn en dat er in semi 2 amper PC is dan? Of zouden er daar ook zo veel zijn?
Als de producers echt ballen hebben laten ze Zweden de finale openen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou verfrissend zijn als ze Zweden daar nu voor gebruiken. Vaak genoeg gewonnen dus waarom niet.
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:33 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Als de verdeling hetzelfde is als vorig jaar is er nog 6 keer producer's choice, 3 keer eerste helft en 4 keer tweede helft beschikbaar.
Te veel valse noten. Hij kan duidelijk niet tegelijk zingen en dansen. Madonna kan dat wel (maar die playbackt en dat is niet voor niets).quote:
Alweer?quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als we weer een kutpositie hebben voor de winnaar of als afleiding voor Israël kom ik op het nieuws
Ik ga flauw doen, maar er kan in de komende 3 dagen nog van alles misgaan.quote:
Of plek 2.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als de producers echt ballen hebben laten ze Zweden de finale openen.
Als de producers een keer echt ballen hebben gooien ze 26 ballen in een pot en pakken ze ze er één voor één uit, en is dat de volgorde.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als de producers echt ballen hebben laten ze Zweden de finale openen.
Zo ging het ook ooit. Totdat de SVT (wie anders) besloot om de producer de startvolgorde te laten bepalen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de producers een keer echt ballen hebben gooien ze 26 ballen in een pot en pakken ze ze er één voor één uit, en is dat de volgorde.
Dat zou terecht zijn. Maar de rode loper zal er wel voor uitgerold worden want dat record moet en zal naar Zweden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zijn er wel 13 producers met ballen dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de producers een keer echt ballen hebben gooien ze 26 ballen in een pot en pakken ze ze er één voor één uit, en is dat de volgorde.
Maar er zijn natuurlijk wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het structureel voortrekken dan wel benadelen van bepaalde landen, wat al jaren gebeurt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:53 schreef vencodark het volgende:
Ze moeten natuurlijk een mooie, variabele show opzetten. Dan komen bepaalde liedjes in een bepaalde volgorde beter tot z’n recht.
Jammer dat het soms zo gigantisch stom uitpakt (Douwe Bob).![]()
Ja, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen maar ik ronde mijn post te snel af.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar er zijn natuurlijk wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het structureel voortrekken dan wel benadelen van bepaalde landen, wat al jaren gebeurt.
Heb toch het idee dat elk ander land in zo'n situatie wel tegengewerkt zou worden, aangezien het een beetje teveel van het goede is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zou terecht zijn. Maar de rode loper zal er wel voor uitgerold worden want dat record moet en zal naar Zweden.
Het punt dit jaar is natuurlijk dat Zweden, en misschien Estland, als enige in aanmerking komt om de televoting te winnen van Israël. Mocht iets als Frankrijk de hele zaak winnen, maar 5e worden bij televoting en daarna niets doen in de hitlijsten, dan ga je daarna nog een jaar horen dat Israël de "real winner/people's winner" was.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heb toch het idee dat elk ander land in zo'n situatie wel tegengewerkt zou worden, aangezien het een beetje teveel van het goede is.
Volgens de praattafel bij de voorbeschouwing hebben de Zweden inmiddels zelf ook geen zin meer om het te organiseren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heb toch het idee dat elk ander land in zo'n situatie wel tegengewerkt zou worden, aangezien het een beetje teveel van het goede is.
Zie jij het als een serieuze mogelijkheid dat Frankrijk wint? Ik voel het echt niet namelijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het punt dit jaar is natuurlijk dat Zweden, en misschien Estland, als enige in aanmerking komt om de televoting te winnen van Israël. Mocht iets als Frankrijk de hele zaak winnen, maar 5e worden bij televoting en daarna niets doen in de hitlijsten, dan ga je daarna nog een jaar horen dat Israël de "real winner/people's winner" was.
Ik denk dat Estland nog wel tegen gaat vallen eerlijk gezegd. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het allemaal niet zo goed begrijpen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het punt dit jaar is natuurlijk dat Zweden, en misschien Estland, als enige in aanmerking komt om de televoting te winnen van Israël. Mocht iets als Frankrijk de hele zaak winnen, maar 5e worden bij televoting en daarna niets doen in de hitlijsten, dan ga je daarna nog een jaar horen dat Israël de "real winner/people's winner" was.
Ik geloof ook niet in Frankrijk. En ook niet in Oostenrijk trouwens. Maar mocht Zweden per ongeluk tegenvallen, dan moet er toch iets anders winnen. Vooraf had ik Zweden als topfavoriet, nu nog steeds, met als mogelijke alternatieven Estland, Nederland en Israël. Estland lijkt me toch wat te onbenullig om echt te winnen, Nederland heeft een onnavolgbare act als altijd en Israël gaan ze ongetwijfeld op alle fronten tegenwerken. Maar als de mensen en de jury Zweden maar 400 punten ofzo geven, zal toch minstens één van de genoemde erboven komen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zie jij het als een serieuze mogelijkheid dat Frankrijk wint? Ik voel het echt niet namelijk.
Winst voor Israël lijkt me dramatisch, zowel voor het ESF als voor de community. Dan hou je alleen Oostenrijk over als tweede bij de bookies.
Ik vond vooral de act rommelig, het leidde enorm af van het nummer, en de zang was ook matig.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat Estland nog wel tegen gaat vallen eerlijk gezegd. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het allemaal niet zo goed begrijpen.
Dan hoop ik Nederland en een revamp van Rotterdam 2021quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in Frankrijk. En ook niet in Oostenrijk trouwens. Maar mocht Zweden per ongeluk tegenvallen, dan moet er toch iets anders winnen. Vooraf had ik Zweden als topfavoriet, nu nog steeds, met als mogelijke alternatieven Estland, Nederland en Israël. Estland lijkt me toch wat te onbenullig om echt te winnen, Nederland heeft een onnavolgbare act als altijd en Israël gaan ze ongetwijfeld op alle fronten tegenwerken. Maar als de mensen en de jury Zweden maar 400 punten ofzo geven, zal toch minstens één van de genoemde erboven komen.
Eens.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vond vooral de act rommelig, het leidde enorm af van het nummer, en de zang was ook matig.
Het nummer is niet slecht ondanks het hoge gehalte satire, maar het werd gevoelsmatig niet echt naar een hoger plan getild op deze manier.
Ik volg je redenering wel. Maar Zweden lijkt me wel een televotingmagneet en de jury zie ik er ook wel voor gaan, want Zweden. Sowieso is de jury niet altijd even makkelijk te peilen; ze gingen ook vol gas op Maneskin terwijl ik daar vooraf echt niet op had gegokt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in Frankrijk. En ook niet in Oostenrijk trouwens. Maar mocht Zweden per ongeluk tegenvallen, dan moet er toch iets anders winnen. Vooraf had ik Zweden als topfavoriet, nu nog steeds, met als mogelijke alternatieven Estland, Nederland en Israël. Estland lijkt me toch wat te onbenullig om echt te winnen, Nederland heeft een onnavolgbare act als altijd en Israël gaan ze ongetwijfeld op alle fronten tegenwerken. Maar als de mensen en de jury Zweden maar 400 punten ofzo geven, zal toch minstens één van de genoemde erboven komen.
Ik verwacht dat het bij de jury niet heel goed doet en ik denk dat de iets oudere generatie wat kijkt dit ook niet begrijpt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vond vooral de act rommelig, het leidde enorm af van het nummer, en de zang was ook matig.
Het nummer is niet slecht ondanks het hoge gehalte satire, maar het werd gevoelsmatig niet echt naar een hoger plan getild op deze manier.
Ik denk dat de oudere generatie dan Zweden wel wat makkelijker kan begrijpen. Los van de mopperkonten die elke vorm van humor een schande vinden op het songfestival.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het bij de jury niet heel goed doet en ik denk dat de iets oudere generatie wat kijkt dit ook niet begrijpt.
Klopt ja. En daar bovenop was de loting ook nog slecht. In een sterk jaar met 18 landen in de semi had dit gewoon een NQ kunnen zijn als je kijkt naar wat er gisteravond stond.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Eens.
Als je vergelijkt met Europapa dan werd Europapa naar een hoger plan getild ook al was de zang matig.
Ik denk dat ze Portugal enz ook wel waarderen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de oudere generatie dan Zweden wel wat makkelijker kan begrijpen. Los van de mopperkonten die elke vorm van humor een schande vinden op het songfestival.
Ik ben verbaasd dat dit zonder jury door de semi gekomen is. Maakt het ook gelijk lastig om in te schatten waar dit zaterdag eindigt. Het is wel ietwat forgettable en daardoor kansrijk voor de bottom 5. Sowieso komt Portugal natuurlijk vaak niet verder dan de middenmoot.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Portugal enz ook wel waarderen.
Het stak wel aardig af tegen Zweden ervoor. Mensen die niet zo van de kermis houden maar wat meer van wat serieuzere liedjes kunnen dat onthouden hebben.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd dat dit zonder jury door de semi gekomen is. Maakt het ook gelijk lastig om in te schatten waar dit zaterdag eindigt. Het is wel ietwat forgettable en daardoor kansrijk voor de bottom 5. Sowieso komt Portugal natuurlijk vaak niet verder dan de middenmoot.
Ik verwacht gewoon dat Zweden wint hè. Maar het is nog niet in beton gebeiteld. Het kan ook zijn dat het een kleiner publiek trekt dan verwacht.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik volg je redenering wel. Maar Zweden lijkt me wel een televotingmagneet en de jury zie ik er ook wel voor gaan, want Zweden. Sowieso is de jury niet altijd even makkelijk te peilen; ze gingen ook vol gas op Maneskin terwijl ik daar vooraf echt niet op had gegokt.
Dit was de voorkeur van de boomers in de Avrotros app:quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Portugal enz ook wel waarderen.
Denk dat ze boodschap duidelijker hadden kunnen uitbeelden van het nummer. Denk dat ze dan wel meer stemmen hadden kunnen pakken. Maar leuk dat zoiets ook door is. Je hoeft niet full out of uptempo te zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd dat dit zonder jury door de semi gekomen is. Maakt het ook gelijk lastig om in te schatten waar dit zaterdag eindigt. Het is wel ietwat forgettable en daardoor kansrijk voor de bottom 5. Sowieso komt Portugal natuurlijk vaak niet verder dan de middenmoot.
Ah zat Momo wel goed met Zweden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit was de voorkeur van de boomers in de Avrotros app:
[ x ]
Ik wacht wel even af met complimenten tot de punten bekend zijn. Als dit door diaspora voting met 12 van Zwitserland, 10 van Spanje, 8 van België, 6 van Nederland en nog 8 punten van alle andere landen samen of zoiets is doorgegaan, dan zou het toch niet helemaal de eigen verdienste zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat ze boodschap duidelijker hadden kunnen uitbeelden van het nummer. Denk dat ze dan wel meer stemmen hadden kunnen pakken. Maar leuk dat zoiets ook door is. Je hoeft niet full out of uptempo te zijn.
Zou kunnen, maar ik denk dat ze ook wel wat 3-4 punten hebben gepakt op eigen verdienste. Indierock fans weten dit wel te waarderen denk ik.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik wacht wel even af met complimenten tot de punten bekend zijn. Als dit door diaspora voting met 12 van Zwitserland, 10 van Spanje, 8 van België, 6 van Nederland en nog 8 punten van alle andere landen samen of zoiets is doorgegaan, dan zou het toch niet helemaal de eigen verdienste zijn.
Het zou best kunnen hoor. Ik vind het moeilijk inschatten. Ook omdat ik dat optreden van Portugal één van de zwakste van de avond vond.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik denk dat ze ook wel wat 3-4 punten hebben gepakt op eigen verdienste. Indierock fans weten dit wel te waarderen denk ik.
Ik denk dat de Nederlandse staging niet eens zozeer het probleem is. Gisteravond klopten de shots, en zag het er redelijk smooth uit. Het is niet een “wow!”-staging die mensen nog gaan opzoeken op YouTube, maar het nummer komt best goed tot z’n recht, en het is een emotioneel optreden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Portugal is traditioneel ook niet een land wat echt met een dijk van een inzending komt. Afgezien van Sobral dan. Het enige wat verder destijds echt opviel, omdat het een vocale powerhouse was, was Senhora do Mar. En dat is tig jaar geleden. 2e in de semi en uiteindelijk alsnog geëindigd in de middenmoot.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat ze boodschap duidelijker hadden kunnen uitbeelden van het nummer. Denk dat ze dan wel meer stemmen hadden kunnen pakken. Maar leuk dat zoiets ook door is. Je hoeft niet full out of uptempo te zijn.
Ik vond het vooral verfrissend omdat het een ander soort nummer was, maar als liedje op zich vond ik het weinig memorabel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik denk dat ze ook wel wat 3-4 punten hebben gepakt op eigen verdienste. Indierock fans weten dit wel te waarderen denk ik.
Op zich worden de juryleden geacht het totaalpakket te beoordelen, het is immers niet The Voice of Basel. Dus ze zullen kijken naar het liedje, de uitstraling, de staging, enz. Uiteraard moet de zang niet te ver ernaast zitten, want dan worden die andere dingen vanzelf ook minder.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse staging niet eens zozeer het probleem is. Gisteravond klopten de shots, en zag het er redelijk smooth uit. Het is niet een “wow!”-staging die mensen nog gaan opzoeken op YouTube, maar het nummer komt best goed tot z’n recht, en het is een emotioneel optreden.
Het probleem is de zuiverheid van de vocals. Als de jury’s echt kritisch luisteren, of het hoeft niet eens zo kritisch, dan moeten ze concluderen dat hij zelden echt op de toon zit. En in de pre-chorus (“and around and around”) zit hij er gewoon een halve toon naast. Daar kun je als jurylid niet doorheen luisteren… lijkt mij.
Grappig genoeg stond Portugal een tijdje vierde bij de bookies dit seizoen en ze waren de laatste nationale finale van het seizoen op dat moment, vlak voor de deadline. Er waren twee ballads favoriet. Maar de jury's komen uit verschillende regio´s daar en jury's gingen die twee favorieten tactisch op lage plekken zetten voor hun eigen kandidaat. Zo won NAPA onder andere en Portugal zakte als een baksteen in de odds.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Portugal is traditioneel ook niet een land wat echt met een dijk van een inzending komt. Afgezien van Sobral dan. Het enige wat verder destijds echt opviel, omdat het een vocale powerhouse was, was Senhora do Mar. En dat is tig jaar geleden. 2e in de semi en uiteindelijk alsnog geëindigd in de middenmoot.
De boomers die op IJsland en Noorwegen stemmen… interessant.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit was de voorkeur van de boomers in de Avrotros app:
[ x ]
Hé. Running Scared wist ook te winnen ondanks dat het op z’n zachtst gezegd niet overal even zuiver wasquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich worden de juryleden geacht het totaalpakket te beoordelen, het is immers niet The Voice of Basel. Dus ze zullen kijken naar het liedje, de uitstraling, de staging, enz. Uiteraard moet de zang niet te ver ernaast zitten, want dan worden die andere dingen vanzelf ook minder.
Aantal woorden: SIM kaarten distributie, omgekochte juryledenquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hé. Running Scared wist ook te winnen ondanks dat het op z’n zachtst gezegd niet overal even zuiver was
Geinig feitje, ik wist dit niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Grappig genoeg stond Portugal een tijdje vierde bij de bookies dit seizoen en ze waren de laatste nationale finale van het seizoen op dat moment, vlak voor de deadline. Er waren twee ballads favoriet. Maar de jury's komen uit verschillende regio´s daar en jury's gingen die twee favorieten tactisch op lage plekken zetten voor hun eigen kandidaat. Zo won NAPA onder andere en Portugal zakte als een baksteen in de odds.
Ja, en we hebben in die jaren wel meer bedenkelijke winnaars en net-niet-winnaars gehad.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Aantal woorden: SIM kaarten distributie, omgekochte juryleden
Oh nu zie ik ook voor het eerst pas hoe dat hokje van Cornald eruit ziet haha.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:49 schreef Greys het volgende:
Leuke achter de schermen beelden, ik zag in de snelheid volgens mij ook een van de KAJ heren die met Claude danste van blijdschap.
[ x ]
Jakobquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:49 schreef Greys het volgende:
Leuke achter de schermen beelden, ik zag in de snelheid volgens mij ook een van de KAJ heren die met Claude danste van blijdschap.
[ x ]
Jaaaaaa Jakobquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:49 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Ijsland vond ik op zich niet verkeerd, maar Noorwegen was echt een marteling voor de trommelvliezen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De boomers die op IJsland en Noorwegen stemmen… interessant.
De jeugd vindt die app ook erg leuk.
Zijn familie komt ook zo lief overquote:Op woensdag 14 mei 2025 09:57 schreef Dave het volgende:
[ x ]
En goede vriendjes met Aran als ik het goed zie op 0:40
Gemiste kans voor C'est la vlaai.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Taart voor Claude en de pers van AVROTROS
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens de praattafel bij de voorbeschouwing hebben de Zweden inmiddels zelf ook geen zin meer om het te organiseren.
Geen idee of het waar is maar ik zou het wel bijzonder vinden als het waar is. Eerst het hele ESF kapen en alles naar je hand zetten, en dan gaan huilen dat je te vaak wint.
Ik begin eigenlijk ook wel wat aan Zweden te twijfelen, vooral bij de jury. Maar ja wie dan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
Ik weet niet of dit iets zegt qua winnaar maar toch erg opvallend. TikTok views van de halve finale:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
Zweden pas op de 11e plek met slechts 306k views. Zou het kunnen dat ze toch niet de televoting gaan winnen met overmacht?
Denk dat heel Scandinavië dat nummer en performance inmiddels wel heeft gezien, dus daar zal de nieuwigheid wel vanaf zijn. Veel views zullen toch uit eigen land komen. Bij Estland is dat "eigen land" dan Italiëquote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
Ik weet niet of dit iets zegt qua winnaar maar toch erg opvallend. TikTok views van de halve finale:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
Zweden pas op de 11e plek met slechts 306k views. Zou het kunnen dat ze toch niet de televoting gaan winnen met overmacht?
En nu maar hopen dat er weer een grote artiest een arena komt opeisen. Lady Gaga misschien?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NLpop het volgende:
[..]
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.
Maar we mogen er wel vanuit gaan dat de Björksterdahl & co maffia wel wil winnen.
fingers crossed - no more Sweden in the next 10 years pleasequote:Op woensdag 14 mei 2025 11:38 schreef aarontje112 het volgende:
1. Estland, 2,5 miljoen
2. Polen, 915k
3. Nederland 880k
had dat ook, was zoveel overdaad bij de andere landen dat het bijkomen was bij Claude en (my guilty pleasure sinds 2021) Portugalquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef Greys het volgende:
Ik vond Claude echt een verademing gister tussen al dat *veel*.
En ja z'n zenuwen waren hoorbaar en zichtbaar (beetje trillende hand toen hij close up de microfoon naar zijn mond bracht) maar dat werkte juist versterkend in zijn optreden. Dat hele close gefilmde ook, je (be)leefde het hele ding van seconde tot seconde met hem mee. Inclusief de zenuwen. Maakte het één brok menselijkheid en warmte.
Het maakt hem ook die 21-jarige jongen, ipv de 35-jarige man zoals de hele vibe van deze staging is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:04 schreef Greys het volgende:
Ik vond Claude echt een verademing gister tussen al dat *veel*.
En ja z'n zenuwen waren hoorbaar en zichtbaar (beetje trillende hand toen hij close up de microfoon naar zijn mond bracht) maar dat werkte juist versterkend in zijn optreden. Dat hele close gefilmde ook, je (be)leefde het hele ding van seconde tot seconde met hem mee. Inclusief de zenuwen. Maakte het één brok menselijkheid en warmte.
(En stiekem dacht ik gister heel even 'dit had zelfs alleen met de violen gekund, de dansers waren niet zo'n belangrijke toevoeging. Kan je nagaan. 😄)
Ja. Ook dat. Heel lief. Net als die uiting van opluchting, dat heel hoorbare opgeluchte ademen en z'n "poahhhh I did it!"-blik toen, meteen na de laatste noot.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het maakt hem ook die 21-jarige jongen, ipv de 35-jarige man zoals de hele vibe van deze staging is.
Hoe vaker ik het optreden van Claude bekijk, hoe meer ik onder de gedachte achter de staging snap.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel geinig dat wij ons druk maken om die staging, en dan zie je zo'n tiktok-filmpje waarop de staging toch amper is te zien. Je ziet alleen Claude, de rest is buiten beeld. En dat hoofd van Claude doet het natuurlijk wel goed.
Misschien moet je het er wel een beetje dik bovenop laten liggen inderdaad, want ook hier kreeg je reacties toen er violen in de staging bleken te zitten als "maar er zitten toch helemaal geen violen in het nummer?" Al neem ik aan dat de juryleden dat wel horen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:14 schreef Niels93 het volgende:
[..]
- Violen om de kwaliteit van het nummer te benadrukken, juist richting de juries
Lalala met naar binnen gezogen bovenlip etc bedoel je?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:12 schreef Guanabana het volgende:
Hij moet wel een beetje letten op die rare dingen die hij met zijn mond deedSnap dat dat zenuwen kunnen zijn geweest, maar vond het er soms een beetje raar uitzien.
True! Al zou het mij dus ook niks verbazen als Zweden eigenlijk alleen favoriet is in Scandinavië en Noord-West Europaquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk dat heel Scandinavië dat nummer en performance inmiddels wel heeft gezien, dus daar zal de nieuwigheid wel vanaf zijn. Veel views zullen toch uit eigen land komen. Bij Estland is dat "eigen land" dan Italië
Ik vind het trouwens wel geinig dat wij ons druk maken om die staging, en dan zie je zo'n tiktok-filmpje waarop de staging toch amper is te zien. Je ziet alleen Claude, de rest is buiten beeld. En dat hoofd van Claude doet het natuurlijk wel goed.
Malmö heeft er ook een puinhoop van gemaakt en had de pech van ongebruikelijk hoge beveiligingskosten. Normaal gesproken is de organisatie van een ESF een bijzonder goedkope manier om je stad voor 160 miljoen kijkers in beeld te brengen, en ik er twijfel er ook niet aan dat ze in Göteborg of Stockholm heel enthousiast zullen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef NLpop het volgende:
[..]
De stad Malmö heeft gezegd dat ze het niet meer willen, mocht Zweden winnen. Het lokale bestuur. Dan zou het in een andere stad moeten.
Maar we mogen er wel vanuit gaan dat de Björksterdahl & co maffia wel wil winnen.
Als dat IJsland, Noorwegen, Finland, Denemarken, Estland, Letland, Litouwen, Ierland, UK, Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk zijn, kunnen ze in totaal natuurlijk nog best 250-300 punten pakken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
True! Al zou het mij dus ook niks verbazen als Zweden eigenlijk alleen favoriet is in Scandinavië en Noord-West Europa
Bijvoorbeeld jaquote:Op woensdag 14 mei 2025 12:34 schreef Dave het volgende:
[..]
Lalala met naar binnen gezogen bovenlip etc bedoel je?
Ja, dit had ik ook. Het was geen tegenvaller zoals met Francesco Gabbani ofzo, waarvan iedereen op het moment zelf niets meer begreep van de hype, maar ik had er toch meer van verwacht denk ik.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:57 schreef d_elise het volgende:
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht. Geen winner vibes. Maar misschien komt dat ook doordat ik het nummer + act al heel vaak gezien heb. Veel mensen zagen gisteren voor het eerst, laat staan zaterdag.
En zonder al te chauvinistisch te klinken vond ik C'est la vie echt een van de beste acts gisteren. Het werkt prima, zeker tussen alle drukke nummers en stagings door. Zang vond ik ook gewoon heel prima, er klonk emotie in.
Was het ook niet de geluidmix, en met name het publiek dat heel zacht gezet is, dat er voor zorgde dat het geheel wat minder levendig en feestelijk overkwam?quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit had ik ook. Het was geen tegenvaller zoals met Francesco Gabbani ofzo, waarvan iedereen op het moment zelf niets meer begreep van de hype, maar ik had er toch meer van verwacht denk ik.
Ik kreeg het idee dat het podium te groot was voor de staging en ze niet wisten wat ze mee moesten. 'Oh dan lopen we gewoon naar voren en gaan we dan op en neer'quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:57 schreef d_elise het volgende:
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht. Geen winner vibes. Maar misschien komt dat ook doordat ik het nummer + act al heel vaak gezien heb. Veel mensen zagen gisteren voor het eerst, laat staan zaterdag.
En zonder al te chauvinistisch te klinken vond ik C'est la vie echt een van de beste acts gisteren. Het werkt prima, zeker tussen alle drukke nummers en stagings door. Zang vond ik ook gewoon heel prima, er klonk emotie in.
Ik kan er niet de vinger achter krijgen. Het leek allemaal wat vlakjes. Maar de sfeer in de zaal zat er ook niet echt lekker in, dat hielp niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Was het ook niet de geluidmix, en met name het publiek dat heel zacht gezet is, dat er voor zorgde dat het geheel wat minder levendig en feestelijk overkwam?
Ik vroeg me al of of het publiek aan de stille kant was. Zwitsers staan namelijk niet bekend om hun uitbundigheid, maar ook bij veel acts vond ik de geluidmix niet zo goed. De vocals van Red Sebastian verdronken in het nummer, was slecht afgesteld vond ik.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Was het ook niet de geluidmix, en met name het publiek dat heel zacht gezet is, dat er voor zorgde dat het geheel wat minder levendig en feestelijk overkwam?
Het publiek zal best internationaal zijn, en toch wel bovengemiddeld enthousiast over de favoriet. Maar het leek alsof ze in een vissenkom zaten en daaruit juichten, want zelfs het boegeroep bij Martin Österdahl was amper hoorbaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:12 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik vroeg me al of of het publiek aan de stille kant was. Zwitsers staan namelijk niet bekend om hun uitbundigheid, maar ook bij veel acts vond ik de geluidmix niet zo goed. De vocals van Red Sebastian verdronken in het nummer, was slecht afgesteld vond ik.
Ja, Claude kan naar de 3e plek stijgen. Maar goed, morgenavond zal Louane optreden in SF2, daarna zien of het zo blijft.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:18 schreef Niels93 het volgende:
Ik snap de berekeningen achter de odds niet zo goed, maar kruipen we nu langzaam richting nummer 3 (Frankrijk)?
Het is totaal onbegrijpelijk waarom Zweden bij de bookies met kop en schouders bovenaan staat. Dit is toch een belachelijk slecht lied?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:57 schreef d_elise het volgende:
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht.
Denk dat dat te hoog gegrepen is...quote:
Ik denk wel dat het een voordeel is dat we op dinsdag moesten. C'est la Vie is een nummer dat een beetje moet sudderen. Dat was bij mij tenminste zo, de eerste keer horen dacht ik: ja wel mooi, maar wel een heel simpel refrein. Maar je krijgt het niet meer uit je hoofd. Hopelijk gebeurt dat bij meer mensen, en zijn ze tegen zaterdag om.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
De T denkt dat het nummer nog enorm gaat groeien en sluit niet uit dat we nog gaan meedoen om de winst.
Dat lijkt mij wat ambitieus maar een goede klassering moet geen enkel probleem zijn.
Oké dan stel ik mijn verwachtingen bij naar een top 5 plek.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Denk dat dat te hoog gegrepen is...
Ik vermoed dat het allemaal weer een beetje gaat tegenvallen, zoals wel vaker met Nederland. Of dat dan de jury of de televote is is de vraag. Denk dat we al blij mogen zijn met een top 10 (en een keer geen 11) en héél blij met top 5.
Wat is er belachelijk slecht aan dan? Het is geen hogere cultuur nee, maar het is een hele lekkere pop/schlager-song.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is totaal onbegrijpelijk waarom Zweden bij de bookies met kop en schouders bovenaan staat. Dit is toch een belachelijk slecht lied?
Ik vind het It goes up It goes down stukje nog steeds vele malen beter dan het refrein. Dat is wat het nummer maakt eigenlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:26 schreef blackswangreen het volgende:
Ik denk wel dat het een voordeel is dat we op dinsdag moesten. C'est la Vie is een nummer dat een beetje moet sudderen. Dat was bij mij tenminste zo, de eerste keer horen dacht ik: ja wel mooi, maar wel een heel simpel refrein.
Dat klopt, maar dat is wel het stuk dat hij live echt vals zingt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vind het It goes up It goes down stukje nog steeds vele malen beter dan het refrein.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:37 schreef Aadrianus het volgende:
Laten we niet alles over-analyseren mensen. [heel verhaal]
Ja! Echt wel! Heel goed zelfs!quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:17 schreef linebear het volgende:
Had het gevoel dat bij NL je het publiek duidelijk hoorde
Hij zong toch niet echt vals? Af en toe wat wankel of een beetje "bibberend", maar ik vond het niet vals, dat het onprettig klonk oid. Misschien hebben we een andere definitie van wat vals is, dat kan, maar die rehearsal clip was duidelijk vals, dat was gisteren niet naar mijn idee.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wel het stuk dat hij live echt vals zingt.
Is ook wel zo. Maar misschien zijn er mensen die als een soort proteststem tegen Israël VOOR dat andere land stemmen dat slachtoffer is van een oorlog, omdat ze nu eenmaal niet op Palestina kunnen stemmen ter steunbetuiging.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar is het lied veel te zwak voor.
Dat hele pityvote geneuzel is sowieso idioot. Ik weet dat het een controversiële mening is, maar ik vind dat alle landen waar een gewapend conflict gaande is, uitgesloten zouden moeten worden. Of ze nou dader of slachtoffer zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:57 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Is ook wel zo. Maar misschien zijn er mensen die als een soort proteststem tegen Israël VOOR dat andere land stemmen dat slachtoffer is van een oorlog, omdat ze nu eenmaal niet op Palestina kunnen stemmen ter steunbetuiging.
Ook met een andere (slechtere) inzending?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hele pityvote geneuzel is sowieso idioot. Ik weet dat het een controversiële mening is, maar ik vind dat alle landen waar een gewapend conflict gaande is, uitgesloten zouden moeten worden. Of ze nou dader of slachtoffer zijn.
In 2022 hadden ze net zo goed het ESF kunnen afblazen en de beker naar Oekraïne kunnen opsturen. Alle andere inzendingen waren bij voorbaat kansloos, terwijl die landen en artiesten er ook tijd, geld en energie in hebben gestoken. Geen eerlijk speelveld, niet fair.
Jaquote:Op woensdag 14 mei 2025 14:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ook met een andere (slechtere) inzending?
Ja.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ook met een andere (slechtere) inzending?
Dat hij af en toe bibbert of een beetje tegen de toon aan zingt is niet zo'n probleem, hij is een mens en geen robot, en er zit emotie in. Maar in "around and around" zit hij er altijd een halve toon naast... en dat is dus gewoon vals. De meeste casual kijkers zal het gelukkig niet opvallen, dus dat valt weer meequote:Op woensdag 14 mei 2025 13:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Hij zong toch niet echt vals? Af en toe wat wankel of een beetje "bibberend", maar ik vond het niet vals, dat het onprettig klonk oid. Misschien hebben we een andere definitie van wat vals is, dat kan, maar die rehearsal clip was duidelijk vals, dat was gisteren niet naar mijn idee.
We schrijven alvast met potlood op dat Claude als 3e mag optreden in de finalequote:Op woensdag 14 mei 2025 14:06 schreef Greys het volgende:
AvroTros gaat bij de EBU navraag doen waarom ze Joost hebben overgeslagen in dat overzicht en ook Telegraaf heeft de EBU om een reactie daarover gevraagd.
Want je kunt niet doen alsof hij nooit meegedaan heeft en tegelijkertijd wél z'n clip al die tijd wel op je officiële Eurovision youtube houden om views binnen te harken.
Prima zaak.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:06 schreef Greys het volgende:
AvroTros gaat bij de EBU navraag doen waarom ze Joost hebben overgeslagen in dat overzicht en ook Telegraaf heeft de EBU om een reactie daarover gevraagd.
Want je kunt niet doen alsof hij nooit meegedaan heeft en tegelijkertijd wél z'n clip al die tijd wel op je officiële Eurovision youtube houden om views binnen te harken.
Mjah. Er helemaal niks van zeggen had ik 'met de pootjes omhoog op de rug gaan liggen' gevonden dus ben tóch blij dat ze iets gaan zeggen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We schrijven alvast met potlood op dat Claude als 3e mag optreden in de finale
Een situatieschetsquote:Op woensdag 14 mei 2025 14:06 schreef Greys het volgende:
Dacht precies hetzelfdequote:Op woensdag 14 mei 2025 14:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We schrijven alvast met potlood op dat Claude als 3e mag optreden in de finale
Ja!quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:23 schreef Em31 het volgende:
Alsnog wel terecht dat ze het vragen trouwens, verwijder hem dan ook maar van YouTube.
Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. Ze gaan Claude vast niet als eerste zetten en verder, mwah.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:27 schreef bloempje-moi het volgende:
Dus wat is nou een goede plek voor in de finale en waar wil je absoluut niet geplaatst worden?
Ergens in de tweede helft, met het hoogtepunt zo rond de 17-21e startpositie is het beste. Later dan dat is ook prima, maar niet als allerlaatste, als mensen het wel geloven en hun ranking gaan maken. Vroeger dan dat wordt per positie steeds een beetje slechter, met 2-5e nog wat slechter dan als eerste.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:27 schreef bloempje-moi het volgende:
Dus wat is nou een goede plek voor in de finale en waar wil je absoluut niet geplaatst worden?
Dan zetten we Nederland tussen Zweden en Estland.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:32 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk komen we na een bak chaos, dat werkte gisteren ook erg goed voor mijn gevoel.
Net zoals dat artikel vorig jaar, meeste streams en views ooit! Ja door wie kwam dat. Jemigquote:Op woensdag 14 mei 2025 14:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja!
Heb net even gekeken maar zowel z'n clip met 56 miljoen views als zijn live optreden in de semi met 39 miljoen views staan al die tijd nog gewoon inkomsten voor Eurovision te harken op hun youtube.
Niet aan de ene kant hem blijven gebruiken en aan de andere kant uitgummen.
En in het specifieke geval van dit jaar het liefst na de 20e positie omdat Zwitserland (Franstalig, ballad, rustig camerawerk) plek 19 als draw heeft.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ergens in de tweede helft, met het hoogtepunt zo rond de 17-21e startpositie is het beste. Later dan dat is ook prima, maar niet als allerlaatste, als mensen het wel geloven en hun ranking gaan maken. Vroeger dan dat wordt per positie steeds een beetje slechter, met 2-5e nog wat slechter dan als eerste.
Nou dat. Zo onnodig allemaal weer.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Net zoals dat artikel vorig jaar, meeste streams en views ooit! Ja door wie kwam dat. Jemig, had dit gewoon lekker weggelaten. Was echt nodig meteen een jaar later.
Dan liever niet daarna imho.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:37 schreef Niels93 het volgende:
[..]
En in het specifieke geval van dit jaar het liefst na de 20e positie omdat Zwitserland (Franstalig, ballad, rustig camerawerk) plek 19 als draw heeft.
Bereid je mentaal maar voor dat we haar volgend jaar weer zien.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat. Zo onnodig allemaal weer.
(Net als wéér Petra Mede.Hoe leuk ik haar verder ook vind. Ze playbackte enorm slecht trouwens.)
Dat was ook lekker random in een nummer over Zwitserland.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat. Zo onnodig allemaal weer.
(Net als wéér Petra Mede.Hoe leuk ik haar verder ook vind. Ze playbackte enorm slecht trouwens.)
Zet Frankrijk maar 12equote:Op woensdag 14 mei 2025 14:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan liever niet daarna imho.
Dan ben je een beetje 'van hetzelfde' qua stemmig en donker qua staging en close up en one shot.
Ik doe hem maar rond plek 12 ofzo dan.
Frankrijk is al zo ontzettend vaak genaaid met de running order, dan kan deze er ook nog wel bij inderdaad.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zet Frankrijk maar 12e![]()
Claude kan prima als 25e.
Je denkt trouwens dat Claude misschien zoveel ouder is dan de jongens van IJsland en Noorwegen. Maar ze zijn allemaal binnen 2 jaar van elkaar geboren.quote:
Hahaha oké oké oké.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zet Frankrijk maar 12e![]()
Claude kan prima als 25e.
Terecht hoor, maar je bent dan gewoon weer de Calimero die loopt te stampvoeten. Het antwoord van EBU is namelijk al wel duidelijk; hij is gediskwalificeerd dus we nemen hem niet meer mee in officiële uitingen. Het optreden is van daarvoor, dus dat mag nog wel op YouTube blijven staan. Is het fair? Natuurlijk niet. Maar ze hebben een antwoord klaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:06 schreef Greys het volgende:
Tof. Dit heb ik met @Greys ! Komt wel heel dichtbij zo.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Je denkt trouwens dat Claude misschien zoveel ouder is dan de jongens van IJsland en Noorwegen. Maar ze zijn allemaal binnen 2 jaar van elkaar geboren.
Zó duidelijk was dat antwoord kennelijk niet want ze (EBU) hebben Telegraaf net laten weten hun vraag te hebben doorgespeeld aan de Zwitserse omroep omdat zij over de inhoud van de show gaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:28 schreef Japepk het volgende:
[..]
Terecht hoor, maar je bent dan gewoon weer de Calimero die loopt te stampvoeten. Het antwoord van EBU is namelijk al wel duidelijk; hij is gediskwalificeerd dus we nemen hem niet meer mee in officiële uitingen.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:35 schreef Dave het volgende:
[..]
Tof. Dit heb ik met @:Greys ! Komt wel heel dichtbij zo.
Maar verwacht je uiteindelijk alsnog een mea culpa of rectificatie in dit verhaal? Dit wordt doorgespeeld om tijd te kopen, zodat het geen rel wordt tijdens ESF en om het antwoord wolliger te kunnen maken. Je wint er niks mee, want het kwaad is al geschied.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Zó duidelijk was dat antwoord kennelijk niet want ze (EBU) hebben Telegraaf net laten weten hun vraag te hebben doorgespeeld aan de Zwitserse omroep omdat zij over de inhoud van de show gaan.
Ik verwacht helemaal niks, maar ik vind het goed dat men toch even gaat informeren waarom dat nou precies was en of dat nou echt zo moet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:51 schreef Japepk het volgende:
[..]
Maar verwacht je uiteindelijk alsnog een mea culpa of rectificatie in dit verhaal? Dit wordt doorgespeeld om tijd te kopen, zodat het geen rel wordt tijdens ESF en om het antwoord wolliger te kunnen maken. Je wint er niks mee, want het kwaad is al geschied.
En het ging over William Tell. Dat is een man. Had dan Luca Hänni neergezet ofzo.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat was ook lekker random in een nummer over Zwitserland.
Ik denk dat menig commentator het dit jaar ook benoemd dat ze het fijn vinden dat Nederland er na vorig jaar weer gewoon bij is en ook nog met een positieve inzending.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:28 schreef Japepk het volgende:
[..]
Terecht hoor, maar je bent dan gewoon weer de Calimero die loopt te stampvoeten. Het antwoord van EBU is namelijk al wel duidelijk; hij is gediskwalificeerd dus we nemen hem niet meer mee in officiële uitingen. Het optreden is van daarvoor, dus dat mag nog wel op YouTube blijven staan. Is het fair? Natuurlijk niet. Maar ze hebben een antwoord klaar.
Niet meedoen. Dat was het antwoord geweest. Daar hadden commentatoren heus wel over gesproken, en anders maar niet. Dan had je je eigen principes aan je kant gehouden en konden ze het verder uitzoeken. Nu heb jij toegegeven en blijven zij je voor lul zetten.
Behalve als….quote:
quote:
Outsider?quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
We zijn gevaarlijke outsider voor de winst geworden.
Iedereen haat België, zou je denken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:05 schreef d_elise het volgende:
Wat leuk en wat gun ik Claude dit![]()
Al neem ik dit nu met een hele grote korrel zout na de exit van België gister
Het zou een enorme stunt zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
We zijn gevaarlijke outsider voor de winst geworden.
Eerlijk gezegd, de staging was erg goed gedaan, maar de looks en de zang voelde voor mij erg plastic, zelfs de hoge noten. Dus.... Ik snap wel waarom het niet door is.Van andere nummers die wél door zijn, snap ik het evengoed niet, hoor. Het was een beetje een tombola, heb ik het gevoel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Iedereen haat België, zou je denken.
Nou het gekke was dat de Belgen bij de bookmakers wel vrij laag stonden om door te gaan naar de finale, dus in zoverre hadden ze wel goed gezien dat het een beetje een hit or miss act zou zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:05 schreef d_elise het volgende:
Wat leuk en wat gun ik Claude dit![]()
Al neem ik dit nu met een hele grote korrel zout na de exit van België gister
Iets van 85% kans op kwalificatie hadden ze. Dat is toch wel vrij veel. (al is zo'n percentage natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen, maar ja... in Eurovisieland gelden de bookmakers als exacte wetenschap)quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou het gekke was dat de Belgen bij de bookmakers wel vrij laag stonden om door te gaan naar de finale, dus in zoverre hadden ze wel goed gezien dat het een beetje een hit or miss act zou zijn.
In de laatste paar dagen is dat nog enorm gestegen, maar ze stonden een hele tijd 9de voor de eerste halve finale met 'maar' rond de 70% kans.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iets van 85% kans op kwalificatie hadden ze. Dat is toch wel vrij veel. (al is zo'n percentage natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen, maar ja... in Eurovisieland gelden de bookmakers als exacte wetenschap)
Wij krijgen naast stemmen voor Claude zelf, ook nog allemaal sympathy votes, na Het Onrecht van vorig jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:21 schreef Em31 het volgende:
Dan zou Zweden moeten tegenvallen bij de jury en Oostenrijk bij het publiek, dan zou het per ongeluk kunnen.
Al kan ik niet zo goed inschatten of wij het wel echt goed gaan doen in de televote.
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:52 schreef Nexum het volgende:
Het zou me niet verbazen als we i.i.g. dichtbij de winst komen. Of het echt gaat gebeuren durf ik niet te zeggen. Maar ik denk wel dat Zweden lager gaat uitvallen bij de jury dan men denkt waardoor de televote niet meer kan bijbenen.
Het is ook niet zo dat het nu ineens helemaal wegloopt in de odds ofzo.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.
Ook niet vergeten dat de bookmakers vorig jaar verkeerd zaten met de winnaar.
Ze worden nu ook overal zo zeer opgevoerd als topfavoriet dat je met een andere blik gaat kijken... in Melfest waren ze de underdog, die rol ligt hen goed. Maar als je nu denkt naar een Eurovisiewinnaar te kijken valt het misschien een beetje tegen, die uitstraling hebben ze helemaal niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.
Ik ben benieuwd naar de Spotify-cijfers morgen. Tommy Cash en KAJ zullen het ongetwijfeld beter doen, maar ik verwacht Claude toch wel op de 3e plek.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:21 schreef Em31 het volgende:
Dan zou Zweden moeten tegenvallen bij de jury en Oostenrijk bij het publiek, dan zou het per ongeluk kunnen.
Al kan ik niet zo goed inschatten of wij het wel echt goed gaan doen in de televote.
Superlief weer!quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
Met een speciale boodschap voor @:Greys en @:Cee![]()
Bekijk deze YouTube-video
ROTTERDAM 2026quote:
#nogsteedsboos.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij krijgen naast stemmen voor Claude zelf, ook nog allemaal sympathy votes, na Het Onrecht van vorig jaar.
Frankrijk kan je afschrijven voor de winst. Dus dan hou je over Zweden met wij en Oostenrijk als outsiders.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:01 schreef d_elise het volgende:
Ook wel benieuwd of het te maken heeft met Frankrijk dat ietwat tegenvalt volgens de repetitie reviews. Maar misschien is dat nog te vroeg om daar wat over te zeggen. Ik had deze opmars niet meer verwacht na afgelopen week eerlijk gezegd, heel leukToch fijn om er goed voor te staan tegen de tijd dat de RO gemaakt wordt.
Zonder beeld heb ik dit:quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:09 schreef JaneDoe het volgende:
Kan ik ergens de live commentaren vinden van BBC, VRT etc als reactie op het optreden van onze Claude?
quote:De Britse en Belgische commentatoren van het Eurovisie Songfestival denken dat Claude met zijn lied C’est La Vie een goede kans maakt om hoge ogen te gooien dit jaar. De Belgische commentator Peter Van de Veire noemde het optreden van de 21-jarige zanger “heel netjes”.
“Heel goed gedaan, Nederland. Proper door naar die finale, dat voel je nu al”, aldus Van de Veire.
Rylan Clark-Neal en Scott Mills, de twee Britse commentatoren, noemden het liedje van Claude “echt heel catchy”. Zij verwachten dat Claude, mocht hij doorgaan naar de finale, indruk maakt bij de jury’s. “Ik denk als dit doorgaat, dat het liedje het heel goed gaat doen bij de jury”, zei een van hen. De ander beaamde dat. In de halve finales gaan de kandidaten door op basis van de punten die het publiek geeft. In de finale tellen de punten van de internationale jury’s pas mee.
https://www.rtl.nl/boulev(...)er-indruk-van-claude
quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
Met een speciale boodschap voor @:Greys en @:Cee![]()
Bekijk deze YouTube-video
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:09 schreef Greys het volgende:
Dat met die bookies komt ook door dit soort tweets en draadjes op X van mensen die wedden en het over NL hebben. Dan zetten er weer wat mensen wat geld op in haha.
[ x ]
Zoals Claude zelf al zingt:quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.
En andersom hebben we natuurlijk ook al gezien
Die rollercoaster is toch precies waar de ESF-beleving om draaitquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.
En Duncan zong er ook al overquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals Claude zelf al zingt:
OH THIS ROLLERCOASTERRRRR
![]()
Yes, en terecht!quote:
Ja dat is het zeker. Elk jaar weer. Daarom kom ik hier ook graag in de ESF-weekquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals Claude zelf al zingt:
OH THIS ROLLERCOASTERRRRR
![]()
Nou dat zeker!quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat is het zeker. Elk jaar weer. Daarom kom ik hier ook graag in de ESF-week
Maar ook al winnen we niet, we gaan lekker op het ESF. In dik 10 jaar tijd 1x gewonnen en 2x meegedaan om de winst. Dat lukt niet veel landen. En dat is ook wel eens anders geweest.
24 uur geleden was het nog spannend of we überhaupt zouden kwalificeren. Nou heb ik het nooit zo slecht ingezien, maar om nou te zeggen dat ik lekker ontspannen voor de tv zat gisteren... En nu probeer ik m'n eigen enthousiasme en verwachtingen voor een eventuele winst/top 3 te temperenquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Francesco Gabbani stond ooit ook zo enorm veel voor volgens mij bij de bookmakers. Dat liep toch anders af.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:59 schreef Aadrianus het volgende:
Ik zie bij Zweden voornamelijk rode balletjes bij de bookmakers. En voor Nederland voornamelijk groene. Zweden staat wel met een flink percentage voor.... Maar.... het is een trend, zal ik maar zeggen. 😊
Dat dat kale bolletje van Daniel Dekker opeens bij Zweden opduikt?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:06 schreef Em31 het volgende:
Straks krijgen we dit maar dan andersom![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat zou pas een verrassing zijn Fred!quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat dat kale bolletje van Daniel Dekker opeens bij Zweden opduikt?
Oh, ik dacht dat daar iets mis ging, maar daar waren die 20 seconden speling dus voor.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
Bij Eva vertelde Maurice Wijnen dat ze de 8 seconden stilte voordat Claude begint bewust gedaan hebben. Dat is een truc die ze in het theater ook toepassen. Dit is om de aandacht van de mensen naar het toneel te trekken.
Of het waar is? Die stilte viel trouwens wel op.
Ja Maurice zei dat. Dan zuigt de aandacht van het publiek naar het toneel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:51 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat daar iets mis ging, maar daar waren die 20 seconden speling dus voor.
Aan het einde ook die knuffel ♡quote:
Ik kan wel bevestigen dat het werkt. Zelfde als met een paar man hard SSST doen. Al is dat een stuk minder subtielquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:54 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ja Maurice zei dat. Dan zuigt de aandacht van het publiek naar het toneel.
Ik vond dat begin zó tof en slim gedaan. Hoe drukker het nummer straks is dat voor hem komt in de finale, hoe beter. Muisstil, alle aandacht op Claude, spotlights, ready to go.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
Bij Eva vertelde Maurice Wijnen dat ze de 8 seconden stilte voordat Claude begint bewust gedaan hebben. Dat is een truc die ze in het theater ook toepassen. Dit is om de aandacht van de mensen naar het toneel te trekken.
Lol. Nou een Ongevalle was het zeker gisteravondquote:Voor u samengesteld door Filip Van Ongevalle
Goeienavond beste lezer,
22 uur: “Fantastisch optreden van Red Sebastian. Laten we on-Vlaams ambitieus stellen: hiermee gaat België regelrecht naar de finale en moeten we altijd in de top vijf eindigen."
23.25 uur: “Verrassing van formaat: Red Sebastian uitgeschakeld."
23.30 uur: "Ontgoocheling van formaat: Red Sebastian niet naar de finale van het Songfestival."
Ja het begin is echt héél goed gedaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vond dat begin zó tof en slim gedaan. Hoe drukker het nummer straks is dat voor hem komt in de finale, hoe beter. Muisstil, alle aandacht op Claude, spotlights, ready to go.
Zij hadden het ook over een geluidje. Geluidje dat je teruggaat in de tijd ofzo. Dat heb ik niet gehoord.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:01 schreef d_elise het volgende:
Volgens GJ en Marco was het in de repetities zo dat die stilte klonk en dat Claude in beeld stapte. Gister in de halve finale stond hij al in beeld, dus of dat is last minute gewijzigd of het was een foutje van Claude. Die stilte hoort er in ieder geval bij.
Ja, vond ik ook.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het begin is echt héél goed gedaan.
Dan hou je bijna automatisch je adem in van 'Oeh wat is dit'. En met die close up zuigt het je zo z'n aura in, bij wijze van.
Luister maar aan het begin met een koptelefoon op, dan hoor je een soort van ruisen van de wind.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zij hadden het ook over een geluidje. Geluidje dat je teruggaat in de tijd ofzo. Dat heb ik niet gehoord.
Oh dát was het! Echt geweldigquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
quote:
Welkom op het leukste subforum. Zo gaat het hier bijna elk jaar. Die ups en downs zijn slopend (10 jaar ouder in de rehearsal week) maar ook verslavend.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren alleen even naar het Zweedse commentaar geluisterd bij onze inzending en als ik het goed heb verstaan met m'n Ikea Zweeds benoemden ze de diskwalificatie wel even. Daarna over de boodschap van het lied met als laatste een mooie 'Welkom terug Nederland'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:57 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat menig commentator het dit jaar ook benoemd dat ze het fijn vinden dat Nederland er na vorig jaar weer gewoon bij is en ook nog met een positieve inzending.
Ik weet er alles van ik kom hier al een poosje. Jaren lopen lurken en uiteindelijk ergens een keer mee gaan posten. De soap rond TCL, de hobbezak van Trijntje, het veenlijk en zo nog wat. Alle hoogtepunten, maar ook de complete meltdowns. Zelden zo gelachenquote:Op woensdag 14 mei 2025 23:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Welkom op het leukste subforum. Zo gaat het hier bijna elk jaar. Die ups en downs zijn slopend (10 jaar ouder in de rehearsal week) maar ook verslavend.
Zelfs toen het 1 grote teringbende was met de act van Trijntje en iedereen hier in diepe rouw was geloofde hij er nog in. Tot op de avond zelf aan toe. Mooie vent was het.quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:16 schreef Greys het volgende:
Ik mis ato nog zó hier.
Met zijn altijd optimistische posts.
'Let maar op dit gaat scoren'.
Ook als het niet ging scoren.
En idd als hij een borreltje op had dat hij dan elke zin in een aparte post onder elkaar ging zetten haha. Maar ook dan alles positief.
Hij was in het echt net zo lief als hier.
(En had Songfestivalmuziek op z'n uitvaart.)
Jaaaa.quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs toen het 1 grote teringbende was met de act van Trijntje en iedereen hier in diepe rouw was geloofde hij er nog in. Tot op de avond zelf aan toe. Mooie vent was het.
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:24 schreef summer52 het volgende:
8% en veel groen![]()
Zweden verliest juist weer % maar Oostenrijk krijgt dat erbij.
Maar wij zijn groen[ afbeelding ]
Ik denk dat Oostenrijk zich wel kwalificeert maar ik krijg de kriebels van die hoge noten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.
Procentje erbij betekentquote:Op donderdag 15 mei 2025 07:24 schreef summer52 het volgende:
8% en veel groen![]()
Zweden verliest juist weer % maar Oostenrijk krijgt dat erbij.
Maar wij zijn groen[ afbeelding ]
Ik denk ondertussen dat gewoon niemand gaat winnen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Oostenrijk is een aardige inzending maar ik hoor er geen winnaar in eigenlijk?
Ja ik gaat toch maar weer voor de top 3. 🤞🏼quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:20 schreef GeorgeM het volgende:
Ik moet telkens met de ogen knipperen als ik zie dat wij op 3 staan
Wij![]()
![]()
![]()
Hoi, welkom hier!quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:45 schreef Orange123 het volgende:
Hi! Even een vraag.
Portugal en Zwitserland (twee rustige nummers) hebben een plaats in de tweede helft van de finale. Is het dan niet héél aannemelijk dat Claude in de eerste helft wordt geplaatst? Zeker omdat het Zwitserse nummer ook Franstalig is en de producer een gevarieerde show wil….
Ik denk dat Claude in het meest gunstige geval een plaats krijgt aan het eind van de 1e helft (de Duncan spot), bij voorkeur na een bak herrie/hysterie. Even afwachten wat Oostenrijk en Frankrijk gaan loten.
Daarnaast vermoed ik dat Estland zal worden gebruikt om Israël of Oekraïne te neutraliseren (net zoals Joost vorig jaar).
Als er zaterdag net zo weinig vaart in de show zit als in semi 1, dan is dat helemaal geen nadeel.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoi, welkom hier!
Ja ik vermoed ook dat Claude in de eerste helft komt. En hopelijk wat later in die helft inderdaad.
Israël en Griekenland hebben ook ballads, dus hangt ook af van wat die zouden loten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:45 schreef Orange123 het volgende:
Hi! Even een vraag.
Portugal en Zwitserland (twee rustige nummers) hebben een plaats in de tweede helft van de finale. Is het dan niet héél aannemelijk dat Claude in de eerste helft wordt geplaatst? Zeker omdat het Zwitserse nummer ook Franstalig is en de producer een gevarieerde show wil….
Ik denk dat Claude in het meest gunstige geval een plaats krijgt aan het eind van de 1e helft (de Duncan spot), bij voorkeur na een bak herrie/hysterie. Even afwachten wat Oostenrijk en Frankrijk gaan loten.
Daarnaast vermoed ik dat Estland zal worden gebruikt om Israël of Oekraïne te neutraliseren (net zoals Joost vorig jaar).
Nog steeds Fuck EBU voor afgelopen dinsdag.quote:
Ik hoop op een enorme verrassing en dat Oostenrijk zich niet kwalificeert. Want dat betekent dat de EBU vast nog wel een keer nadenkt over het weglaten van de jury's in de halve finalesquote:Op donderdag 15 mei 2025 07:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.
quote:Claude profiteert van de nieuwe richtlijnen, zegt ze. Hij kan zich terugtrekken wanneer hij even rust nodig heeft. Toch heeft Van der Pas, om het diplomatiek uit te drukken, nog wel enkele punten voor de evaluatie. Zo is de reeks socialemediaverplichtingen voor de kanalen van de organisatie volgens haar nog net zo lang als vorig jaar.
En dan is er nog het verplichte inkijkje in de repetitie. Claude zong daarin vorige week niet geheel zuiver, hetgeen in Nederlandse media tot opschudding leidde. Van der Pas: “We moeten vooraf aangeven welk deel van de song naar buiten mag. We zouden dit in de toekomst liever anders zien en de keuze voor een fragment pas na afloop bepalen.”
Wel vervelend dat je als artiest daar in dan net een vocale slipper maakt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:17 schreef Greys het volgende:
Repetitieclip moet dus vooraf al gekozen worden kennelijk. Bijzonder.
[ x ]
Klein stukje uit het hele stuk, hier spreekt Raatgever met onze HoD:
[..]
Ja. Want de run waaruit het fragment komt staat ook al vast. Je kunt dan kennelijk niet meer zeggen 'ja datzelfde fragment maar dan graag uit de eerste keer dat ik hem net deed'.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel vervelend dat je als artiest daar in dan net een vocale slipper maakt.
Verklaard wel t een en anderquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:17 schreef Greys het volgende:
Repetitieclip moet dus vooraf al gekozen worden kennelijk. Bijzonder.
[ x ]
Klein stukje uit het hele stuk, hier spreekt Raatgever met onze HoD:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |