Outsider?quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
We zijn gevaarlijke outsider voor de winst geworden.
Iedereen haat België, zou je denken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:05 schreef d_elise het volgende:
Wat leuk en wat gun ik Claude dit![]()
Al neem ik dit nu met een hele grote korrel zout na de exit van België gister
Het zou een enorme stunt zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
We zijn gevaarlijke outsider voor de winst geworden.
Eerlijk gezegd, de staging was erg goed gedaan, maar de looks en de zang voelde voor mij erg plastic, zelfs de hoge noten. Dus.... Ik snap wel waarom het niet door is.Van andere nummers die wél door zijn, snap ik het evengoed niet, hoor. Het was een beetje een tombola, heb ik het gevoel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Iedereen haat België, zou je denken.
Nou het gekke was dat de Belgen bij de bookmakers wel vrij laag stonden om door te gaan naar de finale, dus in zoverre hadden ze wel goed gezien dat het een beetje een hit or miss act zou zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:05 schreef d_elise het volgende:
Wat leuk en wat gun ik Claude dit![]()
Al neem ik dit nu met een hele grote korrel zout na de exit van België gister
Iets van 85% kans op kwalificatie hadden ze. Dat is toch wel vrij veel. (al is zo'n percentage natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen, maar ja... in Eurovisieland gelden de bookmakers als exacte wetenschap)quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou het gekke was dat de Belgen bij de bookmakers wel vrij laag stonden om door te gaan naar de finale, dus in zoverre hadden ze wel goed gezien dat het een beetje een hit or miss act zou zijn.
In de laatste paar dagen is dat nog enorm gestegen, maar ze stonden een hele tijd 9de voor de eerste halve finale met 'maar' rond de 70% kans.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Iets van 85% kans op kwalificatie hadden ze. Dat is toch wel vrij veel. (al is zo'n percentage natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen, maar ja... in Eurovisieland gelden de bookmakers als exacte wetenschap)
Wij krijgen naast stemmen voor Claude zelf, ook nog allemaal sympathy votes, na Het Onrecht van vorig jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:21 schreef Em31 het volgende:
Dan zou Zweden moeten tegenvallen bij de jury en Oostenrijk bij het publiek, dan zou het per ongeluk kunnen.
Al kan ik niet zo goed inschatten of wij het wel echt goed gaan doen in de televote.
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:52 schreef Nexum het volgende:
Het zou me niet verbazen als we i.i.g. dichtbij de winst komen. Of het echt gaat gebeuren durf ik niet te zeggen. Maar ik denk wel dat Zweden lager gaat uitvallen bij de jury dan men denkt waardoor de televote niet meer kan bijbenen.
Het is ook niet zo dat het nu ineens helemaal wegloopt in de odds ofzo.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.
Ook niet vergeten dat de bookmakers vorig jaar verkeerd zaten met de winnaar.
Ze worden nu ook overal zo zeer opgevoerd als topfavoriet dat je met een andere blik gaat kijken... in Melfest waren ze de underdog, die rol ligt hen goed. Maar als je nu denkt naar een Eurovisiewinnaar te kijken valt het misschien een beetje tegen, die uitstraling hebben ze helemaal niet.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik krijg ook het idee dat Zweden bij de televote wel eens kan tegenvallen, het lijkt de casual kijker toch wat tegen te vallen voor een topfavoriet.
Ik ben benieuwd naar de Spotify-cijfers morgen. Tommy Cash en KAJ zullen het ongetwijfeld beter doen, maar ik verwacht Claude toch wel op de 3e plek.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:21 schreef Em31 het volgende:
Dan zou Zweden moeten tegenvallen bij de jury en Oostenrijk bij het publiek, dan zou het per ongeluk kunnen.
Al kan ik niet zo goed inschatten of wij het wel echt goed gaan doen in de televote.
Superlief weer!quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
Met een speciale boodschap voor @:Greys en @:Cee![]()
Bekijk deze YouTube-video
ROTTERDAM 2026quote:
#nogsteedsboos.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij krijgen naast stemmen voor Claude zelf, ook nog allemaal sympathy votes, na Het Onrecht van vorig jaar.
Frankrijk kan je afschrijven voor de winst. Dus dan hou je over Zweden met wij en Oostenrijk als outsiders.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:01 schreef d_elise het volgende:
Ook wel benieuwd of het te maken heeft met Frankrijk dat ietwat tegenvalt volgens de repetitie reviews. Maar misschien is dat nog te vroeg om daar wat over te zeggen. Ik had deze opmars niet meer verwacht na afgelopen week eerlijk gezegd, heel leukToch fijn om er goed voor te staan tegen de tijd dat de RO gemaakt wordt.
Zonder beeld heb ik dit:quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:09 schreef JaneDoe het volgende:
Kan ik ergens de live commentaren vinden van BBC, VRT etc als reactie op het optreden van onze Claude?
quote:De Britse en Belgische commentatoren van het Eurovisie Songfestival denken dat Claude met zijn lied C’est La Vie een goede kans maakt om hoge ogen te gooien dit jaar. De Belgische commentator Peter Van de Veire noemde het optreden van de 21-jarige zanger “heel netjes”.
“Heel goed gedaan, Nederland. Proper door naar die finale, dat voel je nu al”, aldus Van de Veire.
Rylan Clark-Neal en Scott Mills, de twee Britse commentatoren, noemden het liedje van Claude “echt heel catchy”. Zij verwachten dat Claude, mocht hij doorgaan naar de finale, indruk maakt bij de jury’s. “Ik denk als dit doorgaat, dat het liedje het heel goed gaat doen bij de jury”, zei een van hen. De ander beaamde dat. In de halve finales gaan de kandidaten door op basis van de punten die het publiek geeft. In de finale tellen de punten van de internationale jury’s pas mee.
https://www.rtl.nl/boulev(...)er-indruk-van-claude
quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
Met een speciale boodschap voor @:Greys en @:Cee![]()
Bekijk deze YouTube-video
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:09 schreef Greys het volgende:
Dat met die bookies komt ook door dit soort tweets en draadjes op X van mensen die wedden en het over NL hebben. Dan zetten er weer wat mensen wat geld op in haha.
[ x ]
Zoals Claude zelf al zingt:quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.
En andersom hebben we natuurlijk ook al gezien
Die rollercoaster is toch precies waar de ESF-beleving om draaitquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel weer typisch voor hoe het hier werkt. Van totale grafstemming naar WE GAAN WINNON!!!1 in 48 uur. Ok ik chargeer. Maar toch.
En Duncan zong er ook al overquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals Claude zelf al zingt:
OH THIS ROLLERCOASTERRRRR
![]()
Yes, en terecht!quote:
Ja dat is het zeker. Elk jaar weer. Daarom kom ik hier ook graag in de ESF-weekquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals Claude zelf al zingt:
OH THIS ROLLERCOASTERRRRR
![]()
Nou dat zeker!quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat is het zeker. Elk jaar weer. Daarom kom ik hier ook graag in de ESF-week
Maar ook al winnen we niet, we gaan lekker op het ESF. In dik 10 jaar tijd 1x gewonnen en 2x meegedaan om de winst. Dat lukt niet veel landen. En dat is ook wel eens anders geweest.
24 uur geleden was het nog spannend of we überhaupt zouden kwalificeren. Nou heb ik het nooit zo slecht ingezien, maar om nou te zeggen dat ik lekker ontspannen voor de tv zat gisteren... En nu probeer ik m'n eigen enthousiasme en verwachtingen voor een eventuele winst/top 3 te temperenquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Francesco Gabbani stond ooit ook zo enorm veel voor volgens mij bij de bookmakers. Dat liep toch anders af.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:59 schreef Aadrianus het volgende:
Ik zie bij Zweden voornamelijk rode balletjes bij de bookmakers. En voor Nederland voornamelijk groene. Zweden staat wel met een flink percentage voor.... Maar.... het is een trend, zal ik maar zeggen. 😊
Dat dat kale bolletje van Daniel Dekker opeens bij Zweden opduikt?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:06 schreef Em31 het volgende:
Straks krijgen we dit maar dan andersom![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat zou pas een verrassing zijn Fred!quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat dat kale bolletje van Daniel Dekker opeens bij Zweden opduikt?
Oh, ik dacht dat daar iets mis ging, maar daar waren die 20 seconden speling dus voor.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
Bij Eva vertelde Maurice Wijnen dat ze de 8 seconden stilte voordat Claude begint bewust gedaan hebben. Dat is een truc die ze in het theater ook toepassen. Dit is om de aandacht van de mensen naar het toneel te trekken.
Of het waar is? Die stilte viel trouwens wel op.
Ja Maurice zei dat. Dan zuigt de aandacht van het publiek naar het toneel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:51 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat daar iets mis ging, maar daar waren die 20 seconden speling dus voor.
Aan het einde ook die knuffel ♡quote:
Ik kan wel bevestigen dat het werkt. Zelfde als met een paar man hard SSST doen. Al is dat een stuk minder subtielquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:54 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ja Maurice zei dat. Dan zuigt de aandacht van het publiek naar het toneel.
Ik vond dat begin zó tof en slim gedaan. Hoe drukker het nummer straks is dat voor hem komt in de finale, hoe beter. Muisstil, alle aandacht op Claude, spotlights, ready to go.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
Bij Eva vertelde Maurice Wijnen dat ze de 8 seconden stilte voordat Claude begint bewust gedaan hebben. Dat is een truc die ze in het theater ook toepassen. Dit is om de aandacht van de mensen naar het toneel te trekken.
Lol. Nou een Ongevalle was het zeker gisteravondquote:Voor u samengesteld door Filip Van Ongevalle
Goeienavond beste lezer,
22 uur: “Fantastisch optreden van Red Sebastian. Laten we on-Vlaams ambitieus stellen: hiermee gaat België regelrecht naar de finale en moeten we altijd in de top vijf eindigen."
23.25 uur: “Verrassing van formaat: Red Sebastian uitgeschakeld."
23.30 uur: "Ontgoocheling van formaat: Red Sebastian niet naar de finale van het Songfestival."
Ja het begin is echt héél goed gedaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vond dat begin zó tof en slim gedaan. Hoe drukker het nummer straks is dat voor hem komt in de finale, hoe beter. Muisstil, alle aandacht op Claude, spotlights, ready to go.
Zij hadden het ook over een geluidje. Geluidje dat je teruggaat in de tijd ofzo. Dat heb ik niet gehoord.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:01 schreef d_elise het volgende:
Volgens GJ en Marco was het in de repetities zo dat die stilte klonk en dat Claude in beeld stapte. Gister in de halve finale stond hij al in beeld, dus of dat is last minute gewijzigd of het was een foutje van Claude. Die stilte hoort er in ieder geval bij.
Ja, vond ik ook.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het begin is echt héél goed gedaan.
Dan hou je bijna automatisch je adem in van 'Oeh wat is dit'. En met die close up zuigt het je zo z'n aura in, bij wijze van.
Luister maar aan het begin met een koptelefoon op, dan hoor je een soort van ruisen van de wind.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zij hadden het ook over een geluidje. Geluidje dat je teruggaat in de tijd ofzo. Dat heb ik niet gehoord.
Oh dát was het! Echt geweldigquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:49 schreef summer52 het volgende:
quote:
Welkom op het leukste subforum. Zo gaat het hier bijna elk jaar. Die ups en downs zijn slopend (10 jaar ouder in de rehearsal week) maar ook verslavend.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren alleen even naar het Zweedse commentaar geluisterd bij onze inzending en als ik het goed heb verstaan met m'n Ikea Zweeds benoemden ze de diskwalificatie wel even. Daarna over de boodschap van het lied met als laatste een mooie 'Welkom terug Nederland'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:57 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat menig commentator het dit jaar ook benoemd dat ze het fijn vinden dat Nederland er na vorig jaar weer gewoon bij is en ook nog met een positieve inzending.
Ik weet er alles van ik kom hier al een poosje. Jaren lopen lurken en uiteindelijk ergens een keer mee gaan posten. De soap rond TCL, de hobbezak van Trijntje, het veenlijk en zo nog wat. Alle hoogtepunten, maar ook de complete meltdowns. Zelden zo gelachenquote:Op woensdag 14 mei 2025 23:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Welkom op het leukste subforum. Zo gaat het hier bijna elk jaar. Die ups en downs zijn slopend (10 jaar ouder in de rehearsal week) maar ook verslavend.
Zelfs toen het 1 grote teringbende was met de act van Trijntje en iedereen hier in diepe rouw was geloofde hij er nog in. Tot op de avond zelf aan toe. Mooie vent was het.quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:16 schreef Greys het volgende:
Ik mis ato nog zó hier.
Met zijn altijd optimistische posts.
'Let maar op dit gaat scoren'.
Ook als het niet ging scoren.
En idd als hij een borreltje op had dat hij dan elke zin in een aparte post onder elkaar ging zetten haha. Maar ook dan alles positief.
Hij was in het echt net zo lief als hier.
(En had Songfestivalmuziek op z'n uitvaart.)
Jaaaa.quote:Op donderdag 15 mei 2025 00:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfs toen het 1 grote teringbende was met de act van Trijntje en iedereen hier in diepe rouw was geloofde hij er nog in. Tot op de avond zelf aan toe. Mooie vent was het.
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:24 schreef summer52 het volgende:
8% en veel groen![]()
Zweden verliest juist weer % maar Oostenrijk krijgt dat erbij.
Maar wij zijn groen[ afbeelding ]
Ik denk dat Oostenrijk zich wel kwalificeert maar ik krijg de kriebels van die hoge noten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.
Procentje erbij betekentquote:Op donderdag 15 mei 2025 07:24 schreef summer52 het volgende:
8% en veel groen![]()
Zweden verliest juist weer % maar Oostenrijk krijgt dat erbij.
Maar wij zijn groen[ afbeelding ]
Ik denk ondertussen dat gewoon niemand gaat winnen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Oostenrijk is een aardige inzending maar ik hoor er geen winnaar in eigenlijk?
Ja ik gaat toch maar weer voor de top 3. 🤞🏼quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:20 schreef GeorgeM het volgende:
Ik moet telkens met de ogen knipperen als ik zie dat wij op 3 staan
Wij![]()
![]()
![]()
Hoi, welkom hier!quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:45 schreef Orange123 het volgende:
Hi! Even een vraag.
Portugal en Zwitserland (twee rustige nummers) hebben een plaats in de tweede helft van de finale. Is het dan niet héél aannemelijk dat Claude in de eerste helft wordt geplaatst? Zeker omdat het Zwitserse nummer ook Franstalig is en de producer een gevarieerde show wil….
Ik denk dat Claude in het meest gunstige geval een plaats krijgt aan het eind van de 1e helft (de Duncan spot), bij voorkeur na een bak herrie/hysterie. Even afwachten wat Oostenrijk en Frankrijk gaan loten.
Daarnaast vermoed ik dat Estland zal worden gebruikt om Israël of Oekraïne te neutraliseren (net zoals Joost vorig jaar).
Als er zaterdag net zo weinig vaart in de show zit als in semi 1, dan is dat helemaal geen nadeel.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoi, welkom hier!
Ja ik vermoed ook dat Claude in de eerste helft komt. En hopelijk wat later in die helft inderdaad.
Israël en Griekenland hebben ook ballads, dus hangt ook af van wat die zouden loten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:45 schreef Orange123 het volgende:
Hi! Even een vraag.
Portugal en Zwitserland (twee rustige nummers) hebben een plaats in de tweede helft van de finale. Is het dan niet héél aannemelijk dat Claude in de eerste helft wordt geplaatst? Zeker omdat het Zwitserse nummer ook Franstalig is en de producer een gevarieerde show wil….
Ik denk dat Claude in het meest gunstige geval een plaats krijgt aan het eind van de 1e helft (de Duncan spot), bij voorkeur na een bak herrie/hysterie. Even afwachten wat Oostenrijk en Frankrijk gaan loten.
Daarnaast vermoed ik dat Estland zal worden gebruikt om Israël of Oekraïne te neutraliseren (net zoals Joost vorig jaar).
Nog steeds Fuck EBU voor afgelopen dinsdag.quote:
Ik hoop op een enorme verrassing en dat Oostenrijk zich niet kwalificeert. Want dat betekent dat de EBU vast nog wel een keer nadenkt over het weglaten van de jury's in de halve finalesquote:Op donderdag 15 mei 2025 07:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vanavond weten we of Oostenrijk kwalificeert of niet. Zo niet wordt strijd nl en zweden.
quote:Claude profiteert van de nieuwe richtlijnen, zegt ze. Hij kan zich terugtrekken wanneer hij even rust nodig heeft. Toch heeft Van der Pas, om het diplomatiek uit te drukken, nog wel enkele punten voor de evaluatie. Zo is de reeks socialemediaverplichtingen voor de kanalen van de organisatie volgens haar nog net zo lang als vorig jaar.
En dan is er nog het verplichte inkijkje in de repetitie. Claude zong daarin vorige week niet geheel zuiver, hetgeen in Nederlandse media tot opschudding leidde. Van der Pas: “We moeten vooraf aangeven welk deel van de song naar buiten mag. We zouden dit in de toekomst liever anders zien en de keuze voor een fragment pas na afloop bepalen.”
Wel vervelend dat je als artiest daar in dan net een vocale slipper maakt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:17 schreef Greys het volgende:
Repetitieclip moet dus vooraf al gekozen worden kennelijk. Bijzonder.
[ x ]
Klein stukje uit het hele stuk, hier spreekt Raatgever met onze HoD:
[..]
Ja. Want de run waaruit het fragment komt staat ook al vast. Je kunt dan kennelijk niet meer zeggen 'ja datzelfde fragment maar dan graag uit de eerste keer dat ik hem net deed'.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel vervelend dat je als artiest daar in dan net een vocale slipper maakt.
Verklaard wel t een en anderquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:17 schreef Greys het volgende:
Repetitieclip moet dus vooraf al gekozen worden kennelijk. Bijzonder.
[ x ]
Klein stukje uit het hele stuk, hier spreekt Raatgever met onze HoD:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |