abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 12:56:41 #126
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217630281
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Lalala met naar binnen gezogen bovenlip etc bedoel je?
Bijvoorbeeld ja :P
Koel en donker bewaren
pi_217630286
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht. Geen winner vibes. Maar misschien komt dat ook doordat ik het nummer + act al heel vaak gezien heb. Veel mensen zagen gisteren voor het eerst, laat staan zaterdag.
En zonder al te chauvinistisch te klinken vond ik C'est la vie echt een van de beste acts gisteren. Het werkt prima, zeker tussen alle drukke nummers en stagings door. Zang vond ik ook gewoon heel prima, er klonk emotie in.
pi_217630303
De T denkt dat het nummer nog enorm gaat groeien en sluit niet uit dat we nog gaan meedoen om de winst.

Dat lijkt mij wat ambitieus maar een goede klassering moet geen enkel probleem zijn.
pi_217630332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 12:57 schreef d_elise het volgende:
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht. Geen winner vibes. Maar misschien komt dat ook doordat ik het nummer + act al heel vaak gezien heb. Veel mensen zagen gisteren voor het eerst, laat staan zaterdag.
En zonder al te chauvinistisch te klinken vond ik C'est la vie echt een van de beste acts gisteren. Het werkt prima, zeker tussen alle drukke nummers en stagings door. Zang vond ik ook gewoon heel prima, er klonk emotie in.
Ja, dit had ik ook. Het was geen tegenvaller zoals met Francesco Gabbani ofzo, waarvan iedereen op het moment zelf niets meer begreep van de hype, maar ik had er toch meer van verwacht denk ik.
pi_217630345
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, dit had ik ook. Het was geen tegenvaller zoals met Francesco Gabbani ofzo, waarvan iedereen op het moment zelf niets meer begreep van de hype, maar ik had er toch meer van verwacht denk ik.
Was het ook niet de geluidmix, en met name het publiek dat heel zacht gezet is, dat er voor zorgde dat het geheel wat minder levendig en feestelijk overkwam?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217630347
quote:
Ik kreeg het idee dat het podium te groot was voor de staging en ze niet wisten wat ze mee moesten. 'Oh dan lopen we gewoon naar voren en gaan we dan op en neer'
pi_217630362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Was het ook niet de geluidmix, en met name het publiek dat heel zacht gezet is, dat er voor zorgde dat het geheel wat minder levendig en feestelijk overkwam?
Ik kan er niet de vinger achter krijgen. Het leek allemaal wat vlakjes. Maar de sfeer in de zaal zat er ook niet echt lekker in, dat hielp niet.
pi_217630373
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vroeg me al of of het publiek aan de stille kant was. Zwitsers staan namelijk niet bekend om hun uitbundigheid, maar ook bij veel acts vond ik de geluidmix niet zo goed. De vocals van Red Sebastian verdronken in het nummer, was slecht afgesteld vond ik.
pi_217630404
Had het gevoel dat bij NL je het publiek duidelijk hoorde
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:18:39 #135
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217630413
Ik snap de berekeningen achter de odds niet zo goed, maar kruipen we nu langzaam richting nummer 3 (Frankrijk)?
Just do it »
pi_217630414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:12 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik vroeg me al of of het publiek aan de stille kant was. Zwitsers staan namelijk niet bekend om hun uitbundigheid, maar ook bij veel acts vond ik de geluidmix niet zo goed. De vocals van Red Sebastian verdronken in het nummer, was slecht afgesteld vond ik.
Het publiek zal best internationaal zijn, en toch wel bovengemiddeld enthousiast over de favoriet. Maar het leek alsof ze in een vissenkom zaten en daaruit juichten, want zelfs het boegeroep bij Martin Österdahl was amper hoorbaar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217630431
Op esctracker gaat ie best lekker. *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217630438
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:18 schreef Niels93 het volgende:
Ik snap de berekeningen achter de odds niet zo goed, maar kruipen we nu langzaam richting nummer 3 (Frankrijk)?
Ja, Claude kan naar de 3e plek stijgen. Maar goed, morgenavond zal Louane optreden in SF2, daarna zien of het zo blijft.
pi_217630441
quote:
Toch vond ik Zweden gister wat minder overtuigend dan gedacht.
Het is totaal onbegrijpelijk waarom Zweden bij de bookies met kop en schouders bovenaan staat. Dit is toch een belachelijk slecht lied?
  roze woensdag 14 mei 2025 @ 13:23:53 #140
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217630445
Een top drie plek zou ook heel mooi zijn.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:25:48 #141
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217630460
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:23 schreef Ama het volgende:
Een top drie plek zou ook heel mooi zijn.
Denk dat dat te hoog gegrepen is...

Ik vermoed dat het allemaal weer een beetje gaat tegenvallen, zoals wel vaker met Nederland. Of dat dan de jury of de televote is is de vraag. Denk dat we al blij mogen zijn met een top 10 (en een keer geen 11) en héél blij met top 5.
Koel en donker bewaren
pi_217630464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
De T denkt dat het nummer nog enorm gaat groeien en sluit niet uit dat we nog gaan meedoen om de winst.

Dat lijkt mij wat ambitieus maar een goede klassering moet geen enkel probleem zijn.
Ik denk wel dat het een voordeel is dat we op dinsdag moesten. C'est la Vie is een nummer dat een beetje moet sudderen. Dat was bij mij tenminste zo, de eerste keer horen dacht ik: ja wel mooi, maar wel een heel simpel refrein. Maar je krijgt het niet meer uit je hoofd. Hopelijk gebeurt dat bij meer mensen, en zijn ze tegen zaterdag om.

Winnen is dan weer een ander verhaal inderdaad, maar top-5? Ik geloof er meer in dan vorige week, dat zeker.
  roze woensdag 14 mei 2025 @ 13:27:34 #143
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217630467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:25 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Denk dat dat te hoog gegrepen is...

Ik vermoed dat het allemaal weer een beetje gaat tegenvallen, zoals wel vaker met Nederland. Of dat dan de jury of de televote is is de vraag. Denk dat we al blij mogen zijn met een top 10 (en een keer geen 11) en héél blij met top 5.
Oké dan stel ik mijn verwachtingen bij naar een top 5 plek.
Your beauty never ever scared me.
pi_217630471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:23 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is totaal onbegrijpelijk waarom Zweden bij de bookies met kop en schouders bovenaan staat. Dit is toch een belachelijk slecht lied?
Wat is er belachelijk slecht aan dan? Het is geen hogere cultuur nee, maar het is een hele lekkere pop/schlager-song.
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:30:13 #145
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217630480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:26 schreef blackswangreen het volgende:
Ik denk wel dat het een voordeel is dat we op dinsdag moesten. C'est la Vie is een nummer dat een beetje moet sudderen. Dat was bij mij tenminste zo, de eerste keer horen dacht ik: ja wel mooi, maar wel een heel simpel refrein.
Ik vind het It goes up It goes down stukje nog steeds vele malen beter dan het refrein. Dat is wat het nummer maakt eigenlijk.

Ook jammer dat die bewegingen uit de clip daar niet meer echt bij zitten (behalve dan op het einde) want dat tilde het naar een nog hoger niveau.
Koel en donker bewaren
pi_217630515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:30 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik vind het It goes up It goes down stukje nog steeds vele malen beter dan het refrein.
Dat klopt, maar dat is wel het stuk dat hij live echt vals zingt.
pi_217630522
Laten we niet alles over-analyseren mensen. Ja, Claude was niet overal even zo scherp qua zang als in de videoclip, maar een studioversie kun je nou eenmaal niet vergelijken met een live optreden. Hij heeft met hart en ziel gezongen, en dat hoor je, in de noten die wel on top waren en in de noten die wat wiebelde. Vals was het nergens, dat klinkt echt van een andere orde. Jury's weten ook dat ze een live optreden beoordelen, en die nemen dat heus wel mee. Zingen gaat ook over een gevoel overbrengen. En wat dat betreft heeft Claude zondermeer geleverd. En dat kan niet van alle andere optredens gisteravond gezegd worden.

En wat de staging betreft, daar zat een duidelijk idee achter, het was verstild waar het nodig was en had genoeg dynamiek om het levendig te houden. De violisten (van mij hadden ze niet gehoeven, maar oké) zijn een stuk logischer te verklaren voor de kijkers, dan draken die door de lucht vliegen (om maar wat te noemen) en dat Claudes mond soms wat vreemd doet, vergeef ik hem volledig, omdat zijn gezicht in de eerste paar seconden van het lied boekdelen aan verhaal verteld. Kijk nog maar eens terug, je ziet hem zijn ziel en zaligheid blootleggen en als hij glimlacht en zich 'a melody, la melodie' herinnert en die begint te zingen, dan moed je als kijker wel van het keiharde soort zijn om niet verder te willen kijken en luisteren.

Had het niet allemaal een tikkie beter gekund? Vast wel. Maar eerlijk, vergeleken bij Portugal (het zowat enige andere wat rustige nummer in deze finale) die een aantal doelloos en richtingloze zangers op een gigantisch groot toneel onbegrijpelijke dingen laat doen, is onze staging een wereldwonder. Zwitserland heeft ook de steadycam, maar daar gebeurt echte helemaal niks. Wat sfeerlichtjes op de achtergrond vanuit het publiek haalt het niet bij mini Claude en haar stem zit tegen de irritatiegrens aan, waar Claude alleen maar warmte laat voelen.

Frankrijk als grote concurrent? Ik hoor het niet winnen, dat lied. Oostenrijk als winnaar? België heeft het niet gehaald, ondanks de prachtige staging, daar zit een rede achter. En Oostenrijk kan om diezelfde reden ook de boot wel eens gaan missen. Na Nemo vorig jaar, willen mensen dit jaar waarschijnlijk graag iets anders dan scherpe hoge mannenstem capriolen. Zweden? Ik vind het een gebbetje. En grappig dat Zweden nu eens voor iets anders heeft gekozen dan superstrakgeproduceerde (maar niet altijd avontuurlijke) pop, maar of Europa dat nou echt voluit gaat belonen met een overwinning? Ik betwijfel het, want zo bijzonder is het nou ook weer niet. De act is grappig, maar het lied is mwaw. Israël dan? Hopelijk laat EBU zich wat dat land betreft van de beste manipulerende kant zien en ze in de volgorde van de finale op een plek zetten waar al bij voorbaat een straatlente achterlopen. Of ze sturen er een cameravrouw op af met de opdracht om een incidentje uit te lokken waarop een diskwalificatie staat. Want als Israël wint wordt het festival om zeep geholpen. Misschien wint Oekraïne wel weer. En biedt België zich aan (Brussel is immers de hoofdstad van Europa) om het samen met Oekraïne te organiseren. Staan ze in ieder geval volgend jaar wel in de finale.
  woensdag 14 mei 2025 @ 13:37:28 #148
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217630526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:37 schreef Aadrianus het volgende:
Laten we niet alles over-analyseren mensen. [heel verhaal]
Koel en donker bewaren
pi_217630545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 13:17 schreef linebear het volgende:
Had het gevoel dat bij NL je het publiek duidelijk hoorde