![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Een voorzichtige sneer naar de duiders in de TT
De Sahara is zonder meer erg droog.
Terwijl vorig jaar het ESF in brand stond, was Peter van de Veire al razend (eigenlijk TE) enthousiast over deze editie. Dat is ook wel een aardige anticlimax geworden.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:41 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ja. Maar daar staat tegenover dat er ook kleine landen zijn die er met vrij onopvallende nummers nagenoeg elk jaar wel tussendoor weten te fietsen. Albanië is daar een voorbeeld van.
Al zal de diasporavoting daar ook wel een rol in hebben.
Albanië heeft de diasporavoting ja. Plus dat die vaak wel met liedjes komen die een bepaald (oubollig) deel van het publiek aanspreken. Plus dat je door een paar keer goed te scoren vaak ook wel langer goed gaat scoren. Zie je bij Nederland wel.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat kan ik mij dan inderdaad weer niet voorstellen. Dat zal vrijwel zeker wel Slovenië zijn.
quote:
Azerbeidzjan denk ik. Dat kwam helemaal niet over.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Maar Slovenië ook en Azerbeidzjan heeft vaak nog wel wat gratis punten.
Spanje wordt geprezen bij Bar Laat.
Ik spring even in de groene container.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:46 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Vanavond was het in ieder geval Polen wat qua lied in de traditionele ESF-vijver viste.
Het is sinds een jaar of 8 sowieso wel redelijk gedaan met de traditionele inzendingen, balkanballads, nichtenstampers en dergelijke. Het is veel overgeproduceerde eenheidsworst geworden en voor mij heeft dat wel een deel van de charme van het ESF weggenomen.
Albanië komt juist negen van de tien keer met een heel traditioneel nummer. Donderdag heb je dan nog Montenegro die weer hetzelfde liedje brengen als ze elk jaar al gedaan hebben.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is wel een gevalletje hoe laat ik zien dat ik er geen verstand van heb zonder te zeggen dat ik er geen verstand van heb.
quote:
Het Op Weg Naar-topic was eigenlijk bedoeld als parodie. Niet als kopie van de werkelijkheid
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:49 schreef Strani het volgende:Nou, er zat aardig wat troep tussen zoals altijd maar het viel me uiteindelijk nog wel mee. Ik vond Nederland prima

Niks mis met de staging ook wat mij betreft.
Zweden gaat natuurlijk nog steeds winnen.
Die staan nu op 44%, dat kan niet meer misgaan.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Strani
Beroemde influencer
Twee ergernissen:
De strobes bij het liedje van Cyprus waren echt overdreven fel. Je zou er spontaan epilepsie van krijgen, ook als je het nooit gehad hebt.
En Cornald moet gewoon lekker de presentatoren laten zeggen wie er door zijn.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op dinsdag 13 mei 2025 23:51 schreef Strani het volgende:Twee ergernissen:
De strobes bij het liedje van Cyprus waren echt overdreven fel. Je zou er spontaan epilepsie van krijgen, ook al je het nooit gehad hebt.
En Cornald moet gewoon lekker de presentatoren laten zeggen wie er door zijn.
Het ESF is voor mensen met epilepsie sinds 1999 wel echt een nachtmerrie om te kijken. Bij de BBC hebben ze altijd waarschuwingen in beeld voor veel strobe effects etc.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vooral dat het bij haar de gedachte is dat doordat je als ex-deelnemer en ex-presentator er wel verstand van moet hebben. Wat ze al jaren juist laat zien wat niet zo is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Echt zo'n 'oh ja die' gehalte.
Strani
Beroemde influencer
En, was het nog rellen in het live-topics?
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Geen idee. Een blik op feedback lijkt dat er weinig aan de hand was.
Strani
Beroemde influencer
Mja Jamai de wereld staat altijd wel ergens in brand tijdens een ESF...
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vaak het podium zelf ook tijdens meerdere optredens.
Weet iemand waar de loting te volgen is of wanneer die ergens wordt gepubliceerd?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Bij dit kanaal de livestream in de gaten houden.
https://www.youtube.com/@EurovisionSongContest/streams
Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
Hallo. Ik kom er weer even in. Ik ben zo afgeknapt op zo veel mensen vorig jaar dat ik dit jaar niets van tevoren gehoord heb behalve het liedje van Claude. Maar ja, meeleunen richting doorgedraaide hyena's die niet hadden misstaan in de Rote Armee Fraktion of de Brigate Rosse, is kennelijk voor schrikbarend veel mensen tegenwoordig normaal deel van hun songfestivalbeleving. Ik ben er ziek van en kan maar niet geloven hoe diep zo veel mensen gezonken zijn.
Tot ooit, wellicht. Ik kijk het wel in mijn eentje. Einde dienstmededeling.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
---
Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro:
https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
quote:
Ik had hem ook maar als 8e of 9e ofzo door geloof ik. Maar ik had wel verwacht dat die redelijk probleemloos er wel 5 onder zich had kunnen houden. Dus wat dat betreft is dit toch wel verrassend.
Waren ze in de nabeschouwing in Bar Laat dronken? Paul zat door iedereen heen te praten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 00:16 schreef Andromache het volgende:Hallo. Ik kom er weer even in. Ik ben zo afgeknapt op zo veel mensen vorig jaar dat ik dit jaar niets van tevoren gehoord heb behalve het liedje van Claude. Maar ja, meeleunen richting doorgedraaide hyena's die niet hadden misstaan in de Rote Armee Fraktion of de Brigate Rosse, is kennelijk voor schrikbarend veel mensen tegenwoordig normaal deel van hun songfestivalbeleving. Ik ben er ziek van en kan maar niet geloven hoe diep zo veel mensen gezonken zijn.
Tot ooit, wellicht. Ik kijk het wel in mijn eentje. Einde dienstmededeling.
Waarom deel je in de SC mee dat er schrikbarend veel mensen antisemitisch zijn, terwijl dat nou niet bepaald hier geldt. Dat is in de andere topics wel het geval met een aantal users

Die ook nog weleens bij bijval krijgen wat echt niet kan

En ook elders op het forum. Al is het de vraag of het aantal users die juist dan weer elk Palestijns leven minderwaardig vinden mogelijk nog groter. Met de walgelijke H. Roark voorop
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Arizona
Zeg maar Arißona
Goedemorgen!
@Yesse, voel je je weer wat beter?
Ik heb de uitslag niet meer gezien, ik viel als een blok in slaap toen ik eenmaal in bed lag.
Ik kan goed leven met wie er door zijn, had alleen België met Oekraïne geruild. Gunde Red Sebastian echt wel een herkansing in de finale.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Tacata, van Tacabro!
Wij vroegen ons dit voor gisterenavond ook al af en dochter wist het gisteren opeens
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ik laat die topics dan ook gewoon links liggen. imo zijn beide partijen in dit conflict fout. Maar het is zo extreem gepolariseerd allemaal en zodra je de minste nuance probeert aan te brengen valt iedereen over je heen. Nou laat maar dan.
Ik begrijp ook niet zo goed hoe je in dit conflict heel sterk partij kan kiezen als buitenstaander.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ik laat die topics dan ook gewoon links liggen. imo zijn beide partijen in dit conflict fout. Maar het is zo extreem gepolariseerd allemaal en zodra je de minste nuance probeert aan te brengen valt iedereen over je heen. Nou laat maar dan.
Dat is inderdaad het beste. En ja beide partijen (Hamas en de Netanyahu regering) zijn fout. En daar leiden onschuldige Israëlische en Palestijnse burgers onder

Maar dat blijft voor veel mensen nog te moeilijk om te begrijpen...
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja precies. Waarbij ook daar het merendeel van de Russische bevolking er zelf niet veel aan kan doen. Maar dat geldt bijna altijd wel. Helaas zijn er teveel regeringen in de wereld die menen dat een mensenleven niks waard is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ah zo. Dan is het inderdaad afwachten. We noteren Zweden alvast op een gunstige plek...
Zit er iemand te wachten op de 50e overwinning van Zweden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 13:01 schreef Momo het volgende:[..]
Ja
Groetjes,
Christer Björkman (Head of Contest Eurovision)
Tobias Åberg (Head of Production Eurovision)
Martin Österdahl (De grote baas)
Edward af Sillen (scriptschrijver van het ESF 2026)
Petra Mede (presentatrice ESF 2026)
Tobbe Ek (stukjesschrijver)
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 13:30 schreef skysherrif het volgende:[..]
Je hoeft geen partij kiezen in dit conflict.
Maar gezellig een feestje vieren met een land als deelnemer die bezig is (haar regering dan!) met massale uithongering van honderd duizenden kinderen as we speak met een regering die uitspreekt over de totale vernietiging van het land en geforceerde exodus van haar inwoners vind ik echt bizar fout (van de organisatie, niet mensen die kijken).
En daarmee trek ik geen partij voor 1 van de kanten. (sorry overigens hiermee binnen te walsen maar ik las even mee

)
Ik geef er ook de voorkeur aan dat ze er niet bij zouden zijn. Maar dat is anders dan je ingraven in online discussies.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee. Nog buiten dat ik het nummer daar ook niet sterk genoeg voor vind. Best goed en aanstekelijk hoor, maar een winnaar?
Strani
Beroemde influencer
Ik vond Nederland behoorlijk goed. Ik kreeg hier wat paniek mee over slechte staging en allemaal ellende maar ik zag er totaal geen probleem in.
Op
Strani iets
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 16:04 schreef Strani het volgende:Ik vond Nederland behoorlijk goed. Ik kreeg hier wat paniek mee over slechte staging en allemaal ellende maar ik zag er totaal geen probleem in.
De echte uitvoering viel mij inderdaad ook mee hoor! Kritiekpuntjes: Nog steeds iets te donker naar mijn smaak, wat zenuwtrekjes van Claude en doodzonde van de wideshot bij de bloemen.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 16:02 schreef Yesse het volgende:[..]
Dan nog maar een update van mini:
Van Nederland worden we stil

Zwitserland was niks net als Kroatië maar Albanië werd wel gewaardeerd

Wat vond mini van San Marino?
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 16:02 schreef Yesse het volgende:[..]
Dan nog maar een update van mini:
Van Nederland worden we stil

Zwitserland was niks net als Kroatië maar Albanië werd wel gewaardeerd

Dat is toch leuk dat je het van moeder op kind kan doorgeven
En dat zo`n kleine mini Zwitserland niets vind is te begrijpen
Life is what happens to you while you're busy making other plans
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Als België ooit weer wint laat ze dan de juiste keuze maken om Soundos niet te bellen.
En ik hoop Lynda Woodruff ook niet weer te zien.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 18:41 schreef usagi414 het volgende:[..]
Als België ooit weer wint laat ze dan de juiste keuze maken om Soundos niet te bellen.
En ik hoop Lynda Woodruff ook niet weer te zien.
En Aran hoef ik ook niet weer te zien.
Strani
Beroemde influencer
Ah wat leuk, ik zie dat Nederland inmiddels derde staat bij de bookmakers met 7%.
Zweden is wat omlaag qua winkans, Oostenrijk iets omhoog.
Op
Strani iets
Strani
Beroemde influencer
Edit: Ik schreef iets dat incorrect is.
Dus dan nog maar een sneer richting Soundos.
Op
Strani iets
Wat kan je moe zijn na twee dagen werken.
Na 17 maanden thuis zitten dan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 19:13 schreef Strani het volgende:Ah wat leuk, ik zie dat Nederland inmiddels derde staat bij de bookmakers met 7%.
Zweden is wat omlaag qua winkans, Oostenrijk iets omhoog.
Maar die bookmakers maken het ook lastiger om objectief (voor zover mogelijk) te luisteren.
Zweden staat hoog dus meer aandacht van de media, dus eventueel meer stemmen.
Ik geloof niet dat als Albanië zo hoog stond bij de bookmakers dat de Nederlandse media er net zo veel aandacht aan hadden gegeven.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Dat wist je nog wel.
Dat
@Strani inmidels Spanje heeft verlaten en in Qatar woont heb je gemist.
Hij had meer zon nodig.
quote:
Het is echt heel leuk allemaal, ontzettend positief. Volgende week heb ik meteen al m'n eerste intakes, dus ik mag al snel aan de bak. Maar daar heb ik ook gewoon zin in.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Hij was ook bijna paus geweest!
In Vaticatalonië!
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 19:56 schreef Cyan9 het volgende:[..]
Het is echt heel leuk allemaal, ontzettend positief. Volgende week heb ik meteen al m'n eerste intakes, dus ik mag al snel aan de bak. Maar daar heb ik ook gewoon zin in.
Wat fijn, het is je zo gegund
quote:

Het is wel heftig, beginnen in de songfestivalweek. Ik heb gisteren de eerste halve finale bij een vriendin gekeken, die afspraak stond al heel lang, maar ik was wel pas om 12 uur thuis. Niet heel fijn (en verstandig) met een wekker die om twintig over zes gaat.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 20:01 schreef Cyan9 het volgende:[..]

Het is wel heftig, beginnen in de songfestivalweek. Ik heb gisteren de eerste halve finale bij een vriendin gekeken, die afspraak stond al heel lang, maar ik was wel pas om 12 uur thuis. Niet heel fijn (en verstandig) met een wekker die om twintig over zes gaat.
Hoe kún je het ook zo plannen, nu beginnen
quote:
Ik had nog aangegeven dat ik liever volgende week zou beginnen, maar dit paste beter met inwerken. Dus het is niet anders.

Vanavond op tijd naar bed, morgen dag drie van de eerste werkweek en daarna kan ik instorten met de tweede halve finale.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Het is als je nooit bent weggeweest.
Zet je een kopje thee of koffie klaar voor
@Cyan9 morgen ?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 20:15 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Ik zal proberen eraan te denken, maar gezien ik al even aan het werk ben tegen de tijd dat zijn wekker blijkbaar gaat bestaat de kans dat het enigszins is afgekoeld.

Het feit dat er überhaupt weer een drankje van jou zou staan, zou al genoeg vreugde geven
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Met die ketel moet hij de thee zetten, dus dan moeten we daar niet teveel druk op leggen nee.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 19:56 schreef Cyan9 het volgende:[..]
Mooi
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 20:42 schreef Strani het volgende:[..]
@:roger_epiales mocht je bang zijn dat het niveau erg omhoog is gegaan tijdens jouw afwezigheid: Je ziet dat er totaal geen reden tot zorg is.
Dat wist die al toen die zag dat jij nog steeds in deze SC zat.
Strani
Beroemde influencer
Ik zie dat Van Aarle naar Juventus gaat. Hopelijk hoeft hij daar geen contributie te betalen.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Moet wel nog de post bezorgen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nou, nou, nou, nou, nou
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 21:15 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Dat is idd wel fijn om te zien, hoef ik me daar alvast niet druk om te maken.
Rest alleen de vraag, hoeveel van @:Meke's verjaardagen heb ik gemist?

450
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Hij is toch niet maar drie weken weggeweest joh.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De geleerden zijn er nog niet over uit hoeveel het er nou echt zijn. Het is afwachten tot de studies eind 2032 zijn afgerond.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 21:20 schreef Strani het volgende:Mensen laten we allemaal even extra lief doen naar @:meke als de huidige situatie bij Groningen - Ajax niet verandert... Dan zal het niet gezellig zijn in huis.
Van Heracles hoeven ze in ieder geval geen hulp meer te verwachten
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
quote:
Toch hulp uit Twentse hoek dus
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 21:33 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Moet dat modden altijd maar live gebeuren?
Kan je het niet gewoon een keer van tevoren opnemen zodat je op de avond zelf ook gewoon wat tijd voor jezelf hebt?
Dat merkt toch niemand?
Gewoon wat random bans schedulen voor de usual suspects?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Wat is daarbij het verschil met andere avonden?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 21:56 schreef NailQueen het volgende:[..]
Luctor, ESF1Gamer en ik hebben het een aantal keer overgenomen. Maar we kregen lang niet zoveel complimenten als jouw koffie!
Rogers koffie en thee was gewoon beter
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nou dat scheelt je alweer wat plannen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Daar heb je een punt.
quote:
Jullie waren ook wel erg druk met jullie sportieve plicht in Eindhoven hè?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Jullie hielpen niet echt mee hè tegen PSV!
Twente ook een plek gezakt, dramatische avonc voor het Twentse voetbal
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Psv had er eerder dit seizoen 10, dus in dacht opzicht is Ajax er 9 ingelopen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Pittige DM's beantwoorden van
@Strani
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 22:25 schreef Strani het volgende:[..]
Nee valt mee. Meestal krijg ik aan het eind van de avond één DM van hem waarin hij stelt het pertinent oneens te zijn met al mijn beweringen behalve mijn voorstel om Carthago voor eens en altijd te verwoesten.
Maar je strijd tegen windmolens is hij het dus mee oneens?
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 22:01 schreef H_T het volgende:Op de een of andere manier vind ik Bara Bada Bastu in de halve finale een stuk minder leuk dan hun optreden uit de nationale finale

Volgens mij heerst dat bij wel meer mensen.
Dit was de leukste dag van deze ESF-week voorlopig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 14 mei 2025 22:54 schreef H_T het volgende:Die interval over Zwitserse uitvindingen vind ik nog steeds stom, maar cellofaan omschrijven als adembenemend vind ik leuk gevonden
Ik vond vooral het "Switzerland' muzikaal niet goed passen. Dat klonk echt niet. Daar hadden ze 'Swiss' voor moeten gebruiken. 'It's typical Swiss' etc. Dat zou veel beter hebben gepast en geklonken.
Voor de liefhebber heeft dit topic een update gehad voor de tweede halve finale!
ESF / [2025] Op weg naar...het Songfestival
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Lekker. Dat hebben we wel gemist.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Strani
Beroemde influencer
JA HALLO lieve mensen! Allemaal hard aan het werk??
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Wij wel. Jij niet dan?