Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Hoe ongelukkig is hij eigenlijk om een jongen van 21 jaar op zo’n manier naar beneden te halen? 😅quote:Op maandag 12 mei 2025 18:01 schreef Eightyone het volgende: Gordon. Stomme zak. https://www.mediacourant.(...)aude-jij-winnen-nee/
Hier ligt een kans voor Chantal om een statement te makenquote:Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak!
Dus de ene artiest zal 'beter' kiezen dan de ander. Het blijven mensen met eigen smaken.
Jaaaa dat hoop ik ook zó, een blauwe jurk met puntschouders.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:21 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Hier ligt een kans voor Chantal, om een statement te maken.
Dezelfde Gordon die absoluut zelf geen enkele kritiek kan verdragen? Bah. Wel anderen voor de bus gooien. Claude gaat het in ieder geval beter doen dan hem in 2009. Nu hij weer.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:20 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Hoe ongelukkig is hij eigenlijk om een jongen van 21 jaar op zo’n manier naar beneden te halen? 😅
Omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat dit een of ander diepzinnig chanson is met een boodschap.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:26 schreef Aadrianus het volgende:
The Vibe van de video en van het EVA optreden was krachtig en energiek. En nu is het braaf.
Er zijn keuzes gemaakt. De keuze van de reis van Claude begrijp ik. De keuze van de steadycam begrijp ik helemaal en juich ik toe. De keuze van de kleurstelling snap ik niet. De keuze van de violisten snap ik niet. Je praat als creatief team toch samen over wat je als overall feeling wilt hebben van het geheel (los van camerawerk)? Je maakt toch moodboards? Je hebt toch steekwoorden? Waar is fris en jong gebleven? Waarom is dat in de prullenbak belandt? Waarom is er gekozen voor chique en classy?
Natuurlijk is Claude happy, ik gun het hem ook. Maar is er dan niemand die in dat hele traject denkt: wacht even, waar blijft de jonge vibe van Claude in alles wat we nu aan het bedenken zijn? (Dat vond ik trouwens ook bij S10) AvroTros neemt hier geen beslissingen over. Die kunnen we hooguit kwalijk nemen dat ze misschien iets meer de vinger aan de pols moeten houden in de beginfase van het creatieve proces. In de video had Claude zijn eigen party, nu voelt het als een receptie van de Rotaryclub.
Ik denk nog steeds wel dat we doorgaan máár eerlijk is eerlijk, tot een week of anderhalf geleden wist ik dat duizend procent zeker en geen vuiltje aan de lucht en inmiddels word ik teringzenuwachtig voor morgenavond en voor het bekendmaken van de finalisten. Die ook nog eens op een nieuwe manier gaat. Met televotes only.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:30 schreef d_elise het volgende:
Dezelfde staging had prima gewerkt als de kleuren van de clip waren gebruikt en Claude en zijn dansers dezelfde frisse kleding hadden gedragen. Ik vind het idee van staging wel mooi, maar het is té classy voor het lied. Ik mis vrolijkheid.
Ik zie nu ook rondgaan dat sommige fanpers denkt dat we niet doorgaan en dat vind ik ook weer wat overdreven, maar met deze staging is wel een top 5 weggegooid.
https://imgur.com/a/EYxqVjWquote:Op maandag 12 mei 2025 18:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Dezelfde Gordon die absoluut zelf geen enkele kritiek kan verdragen? Bah. Wel anderen voor de bus gooien. Claude gaat het in ieder geval beter doen dan hem in 2009. Nu hij weer.
Ging gisteren bij de turquoise loper ook een rijtje artiesten af door ze een stukje van hun eigen nummer te laten zingen en begon bij de jongens uit IJsland door zelf in te zetten metquote:Op maandag 12 mei 2025 18:28 schreef Greys het volgende:
EditieNL staat ook alweer aan alle andere deelnemers te vragen wat ze van C'est La Vie vinden.
ARGHHHHHHH.
Tenenkrommend.
Gloeiende gloeiende...quote:Op maandag 12 mei 2025 18:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ging gisteren bij de turquoise loper ook een rijtje artiesten af door ze een stukje van hun eigen nummer te laten zingen en begon bij de jongens uit IJsland door zelf in te zetten met
…. Mila.
Het zal niet zo zijn, maar ik vind dit idee wel bijzonder mooiquote:Op maandag 12 mei 2025 18:12 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Blauw hartje verwijzing naar joost? Of zie ik er nu teveel in 👀
Het lied is wel aardig, maar je moet het wel goed stagen om mensen erop te laten stemmen. En Claude is niet de beste livezanger. Dus kwalificatie was w.m.b. nooit een zekerheidje, maar nu wordt het best spannend, denk ik.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds wel dat we doorgaan máár eerlijk is eerlijk, tot een week of anderhalf geleden wist ik dat duizend procent zeker en geen vuiltje aan de lucht en inmiddels word ik teringzenuwachtig voor morgenavond en voor het bekendmaken van de finalisten. Die ook nog eens op een nieuwe manier gaat. Met televotes only.
IK WILDE GEEN ZENUWEN DIT JAAR.
M'n bloeddruk is nog steeds aan het bijkomen van vorig jaar. Verdorie.😅
Dat wel, ja. Vorig jaar wist ik ook zeker dat we doorgingen en vond ik die halve finale niet zo spannend (de ellende begon erna pas), maar tot aan woensdagmiddag had ik datzelfde gevoel bij Claude: die finale halen lukt wel, vanaf dan wordt het pas spannend. Nu ga ik morgen toch met enige zenuwen voor de tv zitten, zeker omdat de productie er een handje van heeft NL vaak als een van de laatsten te noemen.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds wel dat we doorgaan máár eerlijk is eerlijk, tot een week of anderhalf geleden wist ik dat duizend procent zeker en geen vuiltje aan de lucht en inmiddels word ik teringzenuwachtig voor morgenavond en voor het bekendmaken van de finalisten. Die ook nog eens op een nieuwe manier gaat. Met televotes only.
Eerlijk: gezien z'n plek bij de bookies tot vorige week en het feit dat 'we' eindelijk Pim hebben maakte ik me echt núl zorgen om finale halen.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het lied is wel aardig, maar je moet het wel goed stagen om mensen erop te laten stemmen. En Claude is niet de beste livezanger. Dus kwalificatie was w.m.b. nooit een zekerheidje, maar nu wordt het best spannend, denk ik.
Ik vraag me gewoon af: wie gaat hier z'n telefoon voor pakken? Te saai voor jongeren, te simpel voor liefhebbers van "echte" muziek... ik weet niet wie de doelgroep is van dit nummer + staging.
Echt niet? Geef mij wat van dat vertrouwen haha. Met televote only en die paar specifieke noten die eigenlijk elke keer niet lekker gaan durf ik er echt nog niet op te vertrouwen. Maar ik wil dat wel, dus help me even waarom ik me geen zorgen hoef te maken please. 😅quote:Op maandag 12 mei 2025 18:59 schreef Momo het volgende:
Voor de halve finale maak ik mij niet zorgen eigenlijk.
Zelfs als Claude in zijn bretels optreedt en een pijp rookt gaat hij nog moeiteloos door.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier hoef je echt niet bang voor te zijn. 2/3d gaan door, slechts 5 vallen er af en we kunnen al meer dan 5 namen opschrijven die het slechter gaan doen dan Nederland.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt niet? Geef mij wat van dat vertrouwen haha. Met televote only en die paar specifieke noten die eigenlijk elke keer niet lekker gaan durf ik er echt nog niet op te vertrouwen. Maar ik wil dat wel, dus help me even waarom ik me geen zorgen hoef te maken please. 😅
quote:Op maandag 12 mei 2025 19:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zelfs als Claude in zijn bretels optreedt en een pijp rookt gaat hij nog moeiteloos door.
[ afbeelding ]
Slovenië was tot nu toe voor mij een van die 5 namen. Maar die krijgt een en al lof voor zowel staging als vocalen. 😅quote:Op maandag 12 mei 2025 19:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hier hoef je echt niet bang voor te zijn. 2/3d gaan door, slechts 5 vallen er af en we kunnen al meer dan 5 namen opschrijven die het slechter gaan doen dan Nederland.
Dan gaat Slovenië misschien door ten koste van San Marino, maar niet van Nederland.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Slovenië was tot nu toe voor mij een van die 5 namen. Maar die krijgt een en al lof voor zowel staging als vocalen. 😅
Oké!quote:Op maandag 12 mei 2025 19:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dan gaat Slovenië misschien door ten koste van San Marino, maar niet van Nederland.
Ik vind het wel nogal meevallen qua circusacts.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:15 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Die televote only is de enige valkuil van Nederland. En wat mij betreft moeten ze er direct weer mee stoppen. Het is een vrijbrief voor circusacts ipv kwaliteit.
We hebben gewoon een nummer dat het supergoed doet bij streamingsdiensten, een zanger met charisma, emotioneel momentje. Portugal, San Marino en Azerbeidzjan die tegenvallen. Kroatië is sowieso kansloos. Komt goed.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt niet? Geef mij wat van dat vertrouwen haha. Met televote only en die paar specifieke noten die eigenlijk elke keer niet lekker gaan durf ik er echt nog niet op te vertrouwen. Maar ik wil dat wel, dus help me even waarom ik me geen zorgen hoef te maken please. 😅
En een pijp rooktquote:Op maandag 12 mei 2025 19:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zelfs als Claude in zijn bretels optreedt en een pijp rookt gaat hij nog moeiteloos door.
[ afbeelding ]
Oké gelukkig, dank je.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:19 schreef Momo het volgende:
[..]
We hebben gewoon een nummer dat het supergoed doet bij streamingsdiensten, een zanger met charisma, emotioneel momentje. Portugal, San Marino en Azerbeidzjan die tegenvallen. Kroatië is sowieso kansloos. Komt goed.
En jij zit zo vaak goed qua uitslagen, dat ik bijna geneigd ben je volledig te gelovenquote:Op maandag 12 mei 2025 19:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga er zeker een keer op stemmenquote:Op maandag 12 mei 2025 19:23 schreef Greys het volgende:
Ik denk trouwens dat San Marino echt wel doorgaat.![]()
Teringaanstekelijk lied.
Stuur een berichtje naar Lonneke Haveman.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:28 schreef Greys het volgende:
EditieNL staat ook alweer aan alle andere deelnemers te vragen wat ze van C'est La Vie vinden.
ARGHHHHHHH.
Tenenkrommend.
Gevoelsmatig is het op dat vlak het ergste jaar sinds jaren.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het wel nogal meevallen qua circusacts.
Aran en Telegraaf enzo doen het ook vaak. En ze moeten lekker doen wat ze zelf willen. Ik vind het zelf gewoon enorm gênant maar daar hebben zij vast geen boodschap aan en dat is hun goed recht.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:35 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Stuur een berichtje naar Lonneke Haveman.
Ik ook denk ik.quote:
Die vind ik zo leuk.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:35 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Stuur een berichtje naar Lonneke Haveman.
Dan zijn we echt officieel weer afgegleden naar het niveau van pak een beet 20 tot 25 jaar geleden.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:23 schreef Greys het volgende:
Ik denk trouwens dat San Marino echt wel doorgaat.![]()
Teringaanstekelijk lied.
Portugal en IJsland boven NL.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Officiële Press Poll uitslag van vanmiddag
https://escxtra.com/2025/(...)esults-semi-final-1/
Oef dat is wel schrikken. Wordt het toch nog spannend morgen of we het halen.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Sample Size is wel klein, er is een duidelijke top 4 daarna zijn de verschillen minimaal.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Portugal en IJsland boven NL.
Ja nee, ik ben echt verre van zeker van finale. Sorry.
Is geaccrediteerde pers dus zit al een bepaalde schifting in en ik weet dat er al sowieso drie mensen tussen zitten waar Albanië en Portugal in hun persoonlijke top 3 zitten. Dan harken die de punten al snel binnen.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn vader vond Portugal een oase van rust tussen alle hysterische acts. Gewoon een normale band die een normaal liedje zingen. (Mijn vader's woorden, niet de mijne). Die kunnen er best wel eens doorheen glippen. Beetje vergelijkbaar met Dons vorig jaar.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Oef...quote:Op maandag 12 mei 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet best...quote:Op maandag 12 mei 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
IJsland vind ik oprecht heel erg leukquote:Op maandag 12 mei 2025 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was wel m’n eerste gedachte toen ik die 30 sec afgelopen week zag: dit wordt een NQ, het werkt niet op deze manier. Het komt niet over.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:46 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Oei, de uitslag van de press poll maakt me nu toch wel ernstig nerveus.
Ik zei ergens dat Nederland dit jaar wel eens de shocking non-qualifier kan gaan worden (zo eentje die niemand zag aankomen of begrijpt). Zou het dan echt????
Met Erika Vikman in die bus zong hij het prima. Dan gooit hij er wat meer power in lijkt het wel. In de optredens tot nu toe lijkt hij heel erg te knijpen met z’n stem, verkrampt hij. En dan haal je die noot juist niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:57 schreef Greys het volgende:
Als hij die noten haalt maak ik me ook niet zo'n zorgen over de finale halen, maar die gaan bijna in elk filmpje (ook bij z'n showcase) niet lekker. Dus dat was geen eenmalige uitzondering helaas.
Daarom vraag ik me serieus af of ze die Vie niet toch minder hoog moeten maken voor de live show, want dat begint inmiddels echt ook een geestelijk ding te worden ben ik bang. Dan maar wat minder power in dat stukje. Je kunt hem anders zingen namelijk in dat zinnetje terwijl de tape gewoon hetzelfde blijft en het alsnog prima klinkt.
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren voordat Oekraïne en Estland niet doorgaan naar de finale. En ik heb niks met beide nummers, dus het is geen personal bias.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:57 schreef Cee het volgende:
Pers daar is voor het merendeel een groep fans dat alles al door en door kent en allereerst stemt op de eigen favoriet plus de underdog.
Tsja en daar vallen wij niet onder. Estland helemaal niet. Zelfs Oekraïne niet.
Dan is de spanning er niet.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Met Erika Vikman in die bus zong hij het prima. Dan gooit hij er wat meer power in lijkt het wel. In de optredens tot nu toe lijkt hij heel erg te knijpen met z’n stem, verkrampt hij. En dan haal je die noot juist niet.
Stop met panikeren!quote:Op maandag 12 mei 2025 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
En die hebben we ook niet in de finale gezien.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:03 schreef Fred_B het volgende:
Joost stond vorig jaar in het rechterrijtje van de perspoll van zijn semi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 mei 2025 20:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En die hebben we ook niet in de finale gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op maandag 12 mei 2025 20:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En die hebben we ook niet in de finale gezien.Hashtag too soonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee inderdaad, Noorwegen ging als 10e doorquote:Op maandag 12 mei 2025 20:05 schreef Fred_B het volgende:
Perspoll van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Met andere woorden, die poll boeit niemand.
Joost deed het in al die polls slecht, maar daarvan wist je: dit is een televote-kanon. Dat zou ik van Claude niet durven zeggen.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:03 schreef Fred_B het volgende:
Joost stond vorig jaar in het rechterrijtje van de perspoll van zijn semi.
Ik durf niet te zeggen wat ik na het lezen van deze post als allereerste dacht.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:11 schreef Fred_B het volgende:
Met andere woorden: als je een euro inzet op Claude die niet kwalificeert, win je 50 euro als je gelijk krijgt. Zo klein is die kans dus.
Oké! Deal!quote:Op maandag 12 mei 2025 20:05 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Stop met panikeren!Dit doen we altijd in dit stadium maar vergeten dan dat het ook nog gaat om het liedje. En die doet het gewoon overal goed. Streaming, polls, preview shows etc etc. Omdat wij fans en de fanpers de nummers al 2000 keer hebben beluisterd, kunnen we er niet meer objectief naar kijken en gaan we nu alleen nog maar af op staging en een vals nootje. Claude heeft samen met Zweden en Estland het meest commerciële nummer van deze semi.
En denk daarnaast dat we alleen al met de punten uit België, IJsland, Noorwegen, Zweden en Estland al gaan kwalificeren.
KOMT GOED
Precies dat. Echt nul waarde aan hechten.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:54 schreef Cyan9 het volgende:
We moeten nou ook weer niet te veel waarde gaan hechten aan een pers pol lijkt me. Het is een vrij select groepje.
quote:Op maandag 12 mei 2025 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké! Deal!
Maar oh wee als je geen gelijk hebt!
Mijn bloeddruk dankt u!
Het nummer was een prima excuus om vanaf nu het ESF te boycotten zolang Israel meedoet.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik heb het nummer nog niet beluisterd, maar ik vind het geen goed lied.
Dit leest als ongezellig, en dat kan ook op de kijker zo overkomen.quote:Het podium is mooi opgebouwd, met de Alpen op de achtergrond en veel ledschermen, maar voor kijkers in de zaal wordt het een lastig Songfestival. Aan de voorkant van het podium zijn enorme pilaren neergezet, waardoor je op de tribune een heel deel van het optreden mist. Ook voor pers niet handig: de pilaren creëren een enorme dode hoek.
Het is ook een tv showquote:Op maandag 12 mei 2025 20:44 schreef Eightyone het volgende:
Op de NOS-site:
[..]
Dit leest als ongezellig, en dat kan ook op de kijker zo overkomen.
quote:Op maandag 12 mei 2025 20:44 schreef Eightyone het volgende:
Op de NOS-site:
[..]
Die zitten niet op de tribune, ik ga ervan uit dat die pilaren voor de kijker thuis geen belemmering vormen (net als die schijt-boxen in Malmö vorig jaarquote:Op maandag 12 mei 2025 20:44 schreef Eightyone het volgende:
Op de NOS-site:
[..]
Van fanboysquote:Op maandag 12 mei 2025 19:54 schreef Cyan9 het volgende:
We moeten nou ook weer niet te veel waarde gaan hechten aan een pers pol lijkt me. Het is een vrij select groepje.
Ik doelde meer op de sfeer in de zaal.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Die zitten niet op de tribune, ik ga ervan uit dat die pilaren voor de kijker thuis geen belemmering vormen (net als die schijt-boxen in Malmö vorig jaar).
De pers poll is nog nooit serieus te nemen geweest, iig niet in de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:54 schreef Cyan9 het volgende:
Oh dat zal weinig uitmaken, publiek juicht op alles, komt goedquote:Op maandag 12 mei 2025 20:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de sfeer in de zaal.
Ik maak me eerlijk gezegd ook geen zorgen hoor. Het blijft wel een goed geproduceerd popliedje en zo'n beetje het enige echte normale popliedje. Heel toegankelijk voor een breed publiek. Claude is charismatisch dus combi van alleen het lied en Claude al zorgt wel voor een finaleplek. Die jongen spat van het scherm. Geen twijfel over wat mij betreft.quote:Op maandag 12 mei 2025 19:05 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 mei 2025 22:28 schreef Greys het volgende:
Ahhhh kreeg appjes net van Andy van Eurovoxx! En hij zette erbij dat ik het hier mag posten!
[ afbeelding ]
quote:Spotify:
#11 Netherlands
#88 Iceland
Apple Music:
#8 Netherlands
#90 Finland
#122 Norway
YouTube:
#5 Netherlands
#11 Iceland
#59 Norway
iTunes:
#8 Netherlands
#30 Belarus
#93 Spain
#106 Finland
#142 Switzerland
Shazam:
#26 Netherlands
#37 Greece
Ja idd dacht ik ook!quote:
Volgens mij klonk Claude zuiver. Maar dat kan ik echt niet van alle andere kandidaten zeggen. C'est la Vie is echt wel een weldadig rustpuntje voor zowel de oren als de ogen.quote:
Ja dit vind ik toch best bemoedigend.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:36 schreef Cee het volgende:
https://x.com/escxtra/status/1922057998400184581?s=46
Tweede bij de audience poll!
Wat zegt dit voor morgen? Realistisch dat het dan zo’n uitslag wordt?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:36 schreef Cee het volgende:
Erg mooiquote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:36 schreef Cee het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:45 schreef Fred_B het volgende:
Voor de mensen die echt niet nog een paar uur kunnen wachten en het zonodig op illegale wijze willen kijken, denk aan weggooifiguren als een Fred_B, beelden van Claude’s repetitie in deze spoiler:Wauw!!!!! Ik krijg er tranen van, dit brengt zoveel emotie overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde een eigen tekstje hierover schrijven, maar dit vat het eigenlijk ideaal samenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:49 schreef Fred_B het volgende:
Conclusies zijn overigens hetzelfde als gisteren:
-te donker
-dat jongetje had ook aan het begin moeten zitten
-violisten zijn onlogisch, het hele verhaal ook eigenlijk
-dit is geen winnend optreden
Maar ook:
-een zeer representatief optreden
-mensen die dit liedje waarderen gaan er geen seconde door afgeschrikt worden erop te stemmen
-Claude zelf met het liedje maakt het memorabel genoeg om indruk te maken
Conclusie, Top 10 is een formaliteit, maar we winnen niet.
Voor de mensen die echt niet nog een paar uur kunnen wachten en het zonodig op illegale wijze willen kijken, denk aan weggooifiguren als een Fred_B, beelden van Claude’s repetitie in deze spoiler:Dit is echt wel mooi hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het nummer heeft nog steeds potentie om een (zomer) hit te worden, dus wie weet wat er gebeurt nog![]()
.
Voor de mensen die echt niet nog een paar uur kunnen wachten en het zonodig op illegale wijze willen kijken, denk aan weggooifiguren als een Fred_B, beelden van Claude’s repetitie in deze spoiler:Als je eenmaal dat geknijp met zijn ogen ziet, zie je weinig anders meer. Daardoor lijkt het alsof hij heel erg zijn best moet doen om het te zingen en dan blijft het nog vocaal wankel ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat we niet zullen winnen was vooraf al lang duidelijk. Met een top 10 notering zaterdag mogen we erg tevreden zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:49 schreef Fred_B het volgende:
Conclusies zijn overigens hetzelfde als gisteren:
-te donker
-dat jongetje had ook aan het begin moeten zitten
-violisten zijn onlogisch, het hele verhaal ook eigenlijk
-dit is geen winnend optreden
Maar ook:
-een zeer representatief optreden
-mensen die dit liedje waarderen gaan er geen seconde door afgeschrikt worden erop te stemmen
-Claude zelf met het liedje maakt het memorabel genoeg om indruk te maken
Conclusie, Top 10 is een formaliteit, maar we winnen niet.
Leuk!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:28 schreef molloot200 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXU5YmVueGQwbjV5NA==
Zijn vrienden van “The Streamers” wensen hem succes
Claude is toch wel de beste uit the streamers die we kunnen sturenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Leuk!
Voor degenen zonder insta die het filmpje toch willen zien:
[ x ]
Was een error bij CoolBet die Zweden enorm hoog zette.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef summer52 het volgende:
Ik snap echt niets meer van die odds. Nu staat Oostenrijk op 6% winning chance,Zweden op 3% en Nederland weer op 4%. Maar Nederland staat bij Betfair wel weer op plek 4.[ afbeelding ]
Eens, het is non-nieuws. Voor mainstream (niet-fans) wel handig dat ze linken naar de tiktok waar het optreden te zien is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Nu.nl heeft ook hoogte gekregen van het gelekte juryoptreden. Wel bijzonder dat dit nieuws is. Joost werd vorig jaar ook gelekt. Daar zag je in het nieuws niets van terug.
Sowieso neemt de media-aandacht voor het Songfestival hysterische vormen aan in Nederlandquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Nu.nl heeft ook hoogte gekregen van het gelekte juryoptreden. Wel bijzonder dat dit nieuws is. Joost werd vorig jaar ook gelekt. Daar zag je in het nieuws niets van terug.
Nu weer ditquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Was een error bij CoolBet die Zweden enorm hoog zette.
Het Songfestival genereert enorm veel extra traffic/clicks. Toen ik NLpop runde (met een commercieel bedrijf) kreeg ik veruit de meeste bezoekers voor stukjes over het Songfestival. Ook The Voice of Holland en andere talentshows, zomerfestivals als Pinkpop, Lowlands, Zwarte Cross, enz. maar het Songfestival oversteeg alles in bezoekersaantallen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:32 schreef CityPigeon het volgende:[..]
Sowieso neemt de media-aandacht voor het Songfestival hysterische vormen aan in Nederland
Kan me niet voorstellen dat dat in andere landen ook zo is.
Ik vrees dat we ook vanuit de jury weinig gaan krijgen, daarvoor is zijn stem echt niet goed genoeg in combinatie met de dans. En met Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en België heeft de jury al genoeg goede stemmen om uit te kiezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:38 schreef CityPigeon het volgende:
Toch baal ik ervan dat we weer voor het artistieke donkere hoekje gaan ipv voor een lekkere stoot energie en veel kleur. Dit nummer had makkelijk mee kunnen doen om de winst in een uiterst slap jaar, maar dan had de staging het naar een hoger niveau moeten tillen. En, zoals eigenlijk standaard bij ons, trekt de staging ons juist weer omlaag. We gaan wéér in het jury-hoekje zitten. Van televoters verwacht ik wederom een "verrassend" lage score in de finale.
Nu ook weer premium artikels met 'hoe is het esf ooit begonnen?' 'Waarom zijn er geen live instrumenten?' en natuurlijk komt elk jaar weer de kop 'waarom doet Australië mee?'quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:55 schreef NLpop het volgende:
[..]
Het Songfestival genereert enorm veel extra traffic/clicks. Toen ik NLpop runde (met een commercieel bedrijf) kreeg ik veruit de meeste bezoekers voor stukjes over het Songfestival. Ook The Voice of Holland en andere talentshows, zomerfestivals als Pinkpop, Lowlands, Zwarte Cross, enz. maar het Songfestival oversteeg alles in bezoekersaantallen.
Mainstream commerciële media hebben dat ook ontdekt. Ze concurreren steeds heviger, met clickbait, enz.
België gaat de finale niet halen hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vrees dat we ook vanuit de jury weinig gaan krijgen, daarvoor is zijn stem echt niet goed genoeg in combinatie met de dans. En met Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en België heeft de jury al genoeg goede stemmen om uit te kiezen.
Er zijn verschillende mensen die simulaties runnen, op basis van input fans/odds etc. Een Deen komt dan bijvoorbeeld hier op uit. Er zullen vast wel een paar landen die boven zichzelf uitstijgen en wat tegenvallers bij zitten uiteindelijk maar ik denk dat hij redelijk goed zit hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik vrees dat we ook vanuit de jury weinig gaan krijgen, daarvoor is zijn stem echt niet goed genoeg in combinatie met de dans. En met Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en België heeft de jury al genoeg goede stemmen om uit te kiezen.
De act van België is echt geweldig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
België gaat de finale niet halen hoor.
Wat schattig dat hij denkt dat San Marino doorgaat.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn verschillende mensen die simulaties runnen, op basis van input fans/odds etc. Een Deen komt dan bijvoorbeeld hier op uit. Er zullen vast wel een paar landen die boven zichzelf uitstijgen en wat tegenvallers bij zitten uiteindelijk maar ik denk dat hij redelijk goed zit hier.
[ afbeelding ]
Haha ja ze doen het omdat het werkt. SEO, enz. Dat willen de adverteerders en de bazen ook. Kijken in stats waar mensen op zoeken in Google, en daar dan stukjes over schrijven. De ranking in Google Nieuws is ook heel belangrijk voor ze.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:01 schreef NailQueen het volgende:[..]
Nu ook weer premium artikels met 'hoe is het esf ooit begonnen?' 'Waarom zijn er geen live instrumenten?' en natuurlijk komt elk jaar weer de kop 'waarom doet Australië mee?'
Wel een lekker nummer.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat schattig dat hij denkt dat San Marino doorgaat.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat schattig dat hij denkt dat San Marino doorgaat.
Dit is op zich wel een goed systeem, hoewel het afhankelijk is van de input van fans, en dan krijg je dat Finland opeens 10 plaatsen te hoog staat enzo. En het het volgt ook een trend naar het gemiddelde, waardoor de extremen er niet goed uitkomen. De bovenste plaatsen krijgen te weinig punten en de onderste te veel. Vorig jaar had de winnaar 591 punten en de nummer 16 64 punten, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn verschillende mensen die simulaties runnen, op basis van input fans/odds etc. Een Deen komt dan bijvoorbeeld hier op uit. Er zullen vast wel een paar landen die boven zichzelf uitstijgen en wat tegenvallers bij zitten uiteindelijk maar ik denk dat hij redelijk goed zit hier.
[ afbeelding ]
Als hij jarig is, dan gun ik hem de finale ook welquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:05 schreef Greys het volgende:
[..]
De act van België is echt geweldig.
Dat haalt het geheel enorm op!
En hij is ook nog jarig vandaag.
Niet dat dat wat uitmaakt maar in dit veld hoort België in de finale wmb!
Gaat het hoger eindigen dan ome Serhat als het de finale haalt?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
En ik vind het echt een heerlijk lied. Sorry geen sorry.
Vorig jaar gingen de 12 punten naar Israël. Volgens mij zat San Marino ook in die semi.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:20 schreef NLpop het volgende:
Italië stemt mee, dat is al meteen 12 punten voor San Marino. Bij de borderline qualifiers kunnen die 12 punten het verschil maken. Ik denk dat hierom Slovenië en IJsland iets lager dan San Marino in de qualifying odds staan.
Ome Serhat (quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gaat het hoger eindigen dan ome Serhat als het de finale haalt?
Die reactie van Jan Smit toen Serhat doorging naar de finalequote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ome Serhat () werd 19e in de finale en dat was volgens mij het allerbeste resultaat ooit voor San Marino op Eurovisie. Ik gun ze dat ze nu nog wat hoger komen. Want ze zijn altijd zo lekker enthousiast en eerlijk is eerlijk, ik was Tutta l'Italia na 1236 keer gehoord te hebben als tune van Sanremo dit jaar nog steeds niet zat dus wat mij betreft mag het hoger eindigen!
Die 12 kunnen ook prima naar Oekraïne of Estland gaan. Dat vind ik erg lastig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:20 schreef NLpop het volgende:
Italië stemt mee, dat is al meteen 12 punten voor San Marino. Bij de borderline qualifiers kunnen die 12 punten het verschil maken. Ik denk dat hierom Slovenië en IJsland iets lager dan San Marino in de voorspellingen staan.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vorig jaar gingen de 12 punten naar Israël. Volgens mij zat San Marino ook in die semi.
Ja idd, maar Israël zit nu in de andere semi. Er kan natuurlijk van alles gebeuren. Soms is er een shock no-qualifier. Vorig jaar België, Polen, waarvan mensen (en bookmakers) vooraf dachten dat die het zouden halen. Zo zijn er meer. Kan vanavond ook gebeuren. Maar wie? Sommigen speculeerden afgelopen week Nederland. Maar veel van hen vonden C'est la vie al vanaf het begin niet leuk, en grepen de rehearsal snippet aan om dat te herhalen. Misschien Noorwegen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die 12 kunnen ook prima naar Oekraïne of Estland gaan. Dat vind ik erg lastig.
Sowieso zou ik voor de rest van Europa niet weten waar San Marino 'echte' punten (dus niet een verdwaalde 1 of 2) vandaan moet halen.
Ja, Noorwegen is voor een 'zekere' qualifier nogal overrated. Die kunnen niet te veel laten liggen in Noordwest-Europa, want IJsland gaat ook wel punten pakken. En met Spanje, Zwitserland, België en Nederland die meestemmen heeft Portugal ook al een heel behoorlijke basis van 25-30 punten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:30 schreef NLpop het volgende:
[..]
[..]
Ja idd, maar Israël zit nu in de andere semi. Er kan natuurlijk van alles gebeuren. Soms is er een shock no-qualifier. Vorig jaar België, Polen, waarvan mensen (en bookmakers) vooraf dachten dat die het zouden halen. Zo zijn er meer. Kan vanavond ook gebeuren. Maar wie? Sommigen speculeerden afgelopen week Nederland. Maar veel van hen vonden C'est la vie al vanaf het begin niet leuk, en grepen de rehearsal snippet aan om dat te herhalen. Misschien Noorwegen?
Bij stap 3 besef ik me al dat dansen niks voor mij isquote:
Maar ik ben trots op je dat je het geprobeerd hebt!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij stap 3 besef ik me al dat dansen niks voor mij is
Ik denk dat dit mij ook het meeste stoort, heel pretentieus gaan doen over een basic popliedje geschreven door een commercieel team. Het is niet erg als je zo'n liedje kiest, maar doe dan ook niet alsof het enorme diepgang heeft en de gang van het leven symboliseert (en ook nog op een manier die niemand begrijpt).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:38 schreef CityPigeon het volgende:
Toch baal ik ervan dat we weer voor het artistieke donkere hoekje gaan ipv voor een lekkere stoot energie en veel kleur. Dit nummer had makkelijk mee kunnen doen om de winst in een uiterst slap jaar, maar dan had de staging het naar een hoger niveau moeten tillen. En, zoals eigenlijk standaard bij ons, trekt de staging ons juist weer omlaag. We gaan wéér in het jury-hoekje zitten. Van televoters verwacht ik wederom een "verrassend" lage score in de finale.
Altijd dat betekenisvolle hangt me echt de keel uit. Laat ons ook es een keertje lol hebben joh! Gewoon een mooie lichtshow of goedgekozen LED-achtergrond. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. De gemiddelde kijker zal het echt een rotzorg zijn welke reis hij maakt of welke boodschap hij heeft. Het refrein van het nummer is nota bene lalalalalalalala, kom op zeg.
Help me ff overeind.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij stap 3 besef ik me al dat dansen niks voor mij is
Heerlijk positief type.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:16 schreef summer52 het volgende:
Nu wel met geluid.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Nee joh!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:40 schreef Bassie48 het volgende:
Volgend jaar zijn we massaal vergeten wat de Nederlandse inzending in 2025 was.
Veel plezieeeeer!!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:51 schreef TheVulture het volgende:
Een preparty met Erika en Kaarija in Eurovision Village, genot
Hoop Nederlanders, klaar om te Clauden vanavond
En wat zeggen we dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:51 schreef TheVulture het volgende:
Een preparty met Erika en Kaarija in Eurovision Village, genot
Hoop Nederlanders, klaar om te Clauden vanavond
It’s @Greys it’s partyquote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En wat zeggen we dan?
It's crazy, it's party!
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
It’s @:greys it’s party*gebaart weids en feestelijk*
Voor de mensen die echt niet nog een paar uur kunnen wachten en het zonodig op illegale wijze willen kijken, denk aan weggooifiguren als een Fred_B, beelden van Claude’s repetitie in deze spoiler:Oei, ik ben eigenlijk niet zo heel enthousiast. Gelukkig de bookies wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Ik haat alcohol. De Nederlandse inzending is een niemandalletje. Volgende week weet niemand meer wie Klaut was.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh!
Méér water drinken als je dat soort dingen al zo snel vergeten bent.
Ik haat Smurfen!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik haat alcohol. De Nederlandse inzending is een niemandalletje. Volgende week weet niemand meer wie Klaut was.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:02 schreef Dave het volgende:
[..]
Oei, ik ben eigenlijk niet zo heel enthousiast. Gelukkig de bookies wel.Klopt. En teveel noten blijven wankel. Zijn vocale kwaliteiten zijn matig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry dat ik niet zo enthousiast ben, het is erg on-Nederlands om onze inzending vooraf niet als gedoodverfde winnaar te bestempelen.quote:
Zoiets had ik wel begrepen, ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:26 schreef Dave het volgende:
Waarvoor dienen die gelekte opnames eigenlijk? Als een televote voor een land niet geldig is, worden de jury resultaten gebruikt of zo?
Ik weet niet of je de reacties een beetje hebt gevolgd, maar die zijn vrij negatief. Het is wel typisch Nederlands om dan te roepen dat je daarin de enige bentquote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet zo enthousiast ben, het is erg on-Nederlands om onze inzending vooraf niet als gedoodverfde winnaar te bestempelen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:02 schreef Dave het volgende:
[..]
Oei, ik ben eigenlijk niet zo heel enthousiast. Gelukkig de bookies wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik volg het allemaal niet zo. Ik heb een andere invulling van existentiële zingeving dan de ESF-volgers.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de reacties een beetje hebt gevolgd, maar die zijn vrij negatief. Het is wel typisch Nederlands om dan te roepen dat je daarin de enige bent
Ja, niets zo existentieel zingevend als op een internetforum de Nederlandse songfestivalinzending afkraken...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:35 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik volg het allemaal niet zo. Ik heb een andere invulling van existentiële zingeving dan de ESF-volgers.
En daarvoor speciaal naar een forum komen voor ESF-volgers 😊quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, niets zo existentieel zingevend als op een internetforum de Nederlandse songfestivalinzending afkraken...
Ik wil mij blijven verbazen over anderen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:39 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
En daarvoor speciaal naar een forum komen voor ESF-volgers 😊
Tuurlijk joh! Geldt ook voor ons hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik wil mij blijven verbazen over anderen.
Lalalala la vie ...
Afkraken is een te groot woord, het is matig liedje en een warrige vertoning op het podium maar het kan beroerder.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, niets zo existentieel zingevend als op een internetforum de Nederlandse songfestivalinzending afkraken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Ik denk dat niemand hier denkt dat hij wint. We zijn hier nogal realistisch hoor, zou je nog meevallen denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:23 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet zo enthousiast ben, het is erg on-Nederlands om onze inzending vooraf niet als gedoodverfde winnaar te bestempelen.
Sowieso als back-up tape voor als er vanavond iets live enorm mis gaat en een deel van het podium het niet meer doet ofzo.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:26 schreef Dave het volgende:
Waarvoor dienen die gelekte opnames eigenlijk? Als een televote voor een land niet geldig is, worden de jury resultaten gebruikt of zo?
quote:13. Netherlands
Camerawork: This looks like a one-take and it's visually stunning. So many little details - look behind Claude when he does a Cathérine Ferry and you'll be pleasantly surprised.
Artist: Very vulnerable, but he succeeds at using it to his advantage.
(escnation)
Zie 1 post boven je.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:20 schreef Thrts het volgende:
Vanmiddag was toch de familie show? Hoe ging die bij Claude?
Yesquote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:26 schreef Greys het volgende:
*mompelt iets over jottem San Marino
(Ik vind het lied van San Marino veel leuker dan dat van Oekraïne)
[ x ]
Samequote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:26 schreef Greys het volgende:
*mompelt iets over jottem San Marino
(Ik vind het lied van San Marino veel leuker dan dat van Oekraïne)
[ x ]
Die kennen we toch als concurrent van Joost Klein in 2024?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:08 schreef BillDauterive het volgende:
Bij Eva gaat het zo weer over het songfestival. Met April Darby. Mweh.
Nou dit jaquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:37 schreef d_elise het volgende:
Was gewoon echt heel mooi en een fijn rustpunt tussen alle hysterie.
heel aandoenlijkquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:31 schreef Greys het volgende:
Net als zijn enorme opluchting aan het eind.
Wat eerder iemand ook al zei, ik word er ook echt wel een beetje moe van dat we zonodig elk nummer dat we sturen op de een of andere manier betekenisvol moeten vinden, waardoor ze er ook zogenaamd altijd een bepaalde reis of beleving bij hoort. Het zal 99% van de kijkers geen ene reet boeien wat de betekenis van een nummer is. Het nummer van Zwitserland vind ik ook mooi zonder dat ik weet of er een betekenis achter zit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:46 schreef grazz het volgende:
Ik ging er zo relaxed in, totdat Claude moest en ik toch weer zenuwachtig werd![]()
Mooi zoals Claude op beeld over kwamDit is het type artiest waarmee je als kijker bevriend wil zijn. Ik denk dat top 5 nog steeds mogelijk is
![]()
Die hele reis waar ze het over hadden kwam in elk geval niet over en dat boeit de kijker denk ik ook niet. Ze zijn er wel in geslaagd om de aandacht vast te houden.
Hij deed het echt prima.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:46 schreef grazz het volgende:
Ik ging er zo relaxed in, totdat Claude moest en ik toch weer zenuwachtig werd![]()
Mooi zoals Claude op beeld over kwamDit is het type artiest waarmee je als kijker bevriend wil zijn. Ik denk dat top 5 nog steeds mogelijk is
![]()
Die hele reis waar ze het over hadden kwam in elk geval niet over en dat boeit de kijker denk ik ook niet. Ze zijn er wel in geslaagd om de aandacht vast te houden.
Vooral de wideshot vond ik doodzonde.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:43 schreef Dave het volgende:
Die oranje zon, die bloemenzee en dat lelijke wide shot aan het eind waarbij je de spiegel al ziet staan zijn wel de minpunten.
Maar als je hoort welk fragmentje dan snap ik de stemmen wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:22 schreef Greys het volgende:
Hóly shit Portugal door met televote.
Zullen we nooit meer bang zijn dat we iets sturen dat te kalm is voor televote.
Verdammequote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
En ik vind het echt een heerlijk lied. Sorry geen sorry.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:25 schreef Greys het volgende:
België niet door en Portugal wel.
Met televotes.
Die had echt niemand op z'n bingokaart.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:39 schreef yvonne het volgende:
IJsland, espresso, Noorwegen, Portugal, San Marino, de sauna, Nederland, Italië, zwitserland
Piepquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:39 schreef yvonne het volgende:
IJsland, espresso, Noorwegen, Portugal, San Marino, de sauna, Nederland, Italië, zwitserland
Ik vond Portugal het echte rustpunt in het geheel. Ook als enige zonder dat irritante rode kleur dat overal terugkwam. Niet op gestemd overigens maar vind ik niet verrassend.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:25 schreef Greys het volgende:
België niet door en Portugal wel.
Met televotes.
Die had echt niemand op z'n bingokaart.
quote:
Eén ding moeten we Pim Brassien in elk geval nageven: zijn doel was om Claude heel close bij de kijker te krijgen, en dat is gelukt. Claude is qua uitstraling gewoon goud, die jongen gun je wat. En met zo'n breekbaar optreden buit je dat wel uit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:44 schreef Aadrianus het volgende:
Je ziet het maar, je kunt de hele gymzaal leegplunderen, alle lazerstralen huren die er beschikbaar zijn, ondersteboven in de ringen hangen en pyro's laten knallen waar het maar kan....
Dat staat allemaal niet garant voor een plek in de finale.
Claude was een rustpunt, voor de ogen en de oren. Hij heeft emotievol gezongen, misschien niet altijd zo strak als in de studioversie, maar dat dondert niet. De staging werkte. Het verhaal van Claude is vertaald naar een coherente staging. (Al had ik zelf voor een iets 'jeugdiger' versie gekozen, maar wel met die mooie steadycam.)
In de meeste stagings kon ik toch ook niet echt een lijn vinden die logisch was. Ik vond veel stagings rommelig, druk en te veel van veel en te weinig keuzes gemaakt voor iets dat echt werkt.
Zwitserland was ook intiem, maar..... man wat saai.
EBU moet snel weer de jury's in de halve finales terughalen. Mijn god, wat een gedoe om de gunst van de telemeters te krijgen. Ik word er niet echt happy van. Ik had echt nog nauwelijks iets gezien of gehoord van de meeste landen. Mijn oren toeteren nog.
Dat begin was wel perfect, daarna wordt het wel rommelig maar hij heeft je dan al aardig te pakken ja.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eén ding moeten we Pim Brassien in elk geval nageven: zijn doel was om Claude heel close bij de kijker te krijgen, en dat is gelukt. Claude is qua uitstraling gewoon goud, die jongen gun je wat. En met zo'n breekbaar optreden buit je dat wel uit.
Wat ik een week geleden al zei: Met Claude heb je goud in je handen, je moet het eigenlijk alleen maar laten stralen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eén ding moeten we Pim Brassien in elk geval nageven: zijn doel was om Claude heel close bij de kijker te krijgen, en dat is gelukt. Claude is qua uitstraling gewoon goud, die jongen gun je wat. En met zo'n breekbaar optreden buit je dat wel uit.
Zeker, hoge gunfactor heeft ie wel. Ook niet geheel onbelangrijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Heel goedquote:
https://eurovisionworld.com/odds/eurovisionquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:53 schreef Aadrianus het volgende:
fuck ik ben de link naar de bookmakers ineens kwijt
Thanks.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |