abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217557259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Overstuur nog wel :') :') :')
Van streek
  Forum Admin dinsdag 6 mei 2025 @ 13:57:14 #202
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217557261
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ja, eens, dat zijn prima afwegingen. Ik had het puur over het milieuaspect.
Alle beetjes helpen, natuurlijk. Al kun je je afvragen of het zin heeft als je wel twee keer per jaar het vliegtuig pant naar warme oorden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217557265
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:57 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Van streek
Waarom zou ik van streek zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217557270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alle beetjes helpen, natuurlijk. Al kun je je afvragen of het zin heeft als je wel twee keer per jaar het vliegtuig pant naar warme oorden.
Ik ga meestal in een koude periode 3 weken weg, dat scheelt al snel 300 kuub gas ;)
pi_217557271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarom zou ik van streek zijn?
Goeie vraag ja
  dinsdag 6 mei 2025 @ 13:59:24 #206
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217557287
quote:
quote:
The expansion of soy bean farms (plantations) has led to vast areas of deforestation and destruction of natural habitats, thereby driving the loss of biodiversity in some of the world’s most precious places like the Amazon and the Cerrado in Brazil.

Much of this deforestation is unnecessary. There are more than 25 million hectares, an area larger than the size of the UK, of degraded or abandoned land that could be used to produce soy, without the need for any more clearance of native vegetation.

Over 75% of all soy produced is used to feed animals and therefore is embedded in the food that we eat like meat, cheese, milk and eggs. As the global appetite for meat and animal products grows, this fuels further demand for soy beans and puts greater pressure on valuable forests and savannahs.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 6 mei 2025 @ 13:59:28 #207
400532 Forbry
Tja ...
pi_217557288
quote:
Dat artikel onderstreept juist precies wat Gimmick je duidelijk probeert te maken. :')
Tails tell tales
pi_217557327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
[..]

Ah top, geen antwoord dus.
pi_217557381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:59 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat artikel onderstreept juist precies wat Gimmick je duidelijk probeert te maken. :')
En ik loop al een half topic uit te leggen dat dat voor het resultaat geen zak uitmaakt omdat Soja een commodity is, maar simpele zielen begrijpen dat concept niet, en ik ga het ook niet verder uitleggen, ik zal nog 1 simpel voorbeeld geven en dat is dat veel commodities in landen waar het geproduceerd wordt vaak niet geconsumeerd word doordat de prijs wereldwijd wordt bepaald, en dat vaak door de enorme Westerse vraag, de arme bevolking dankzij die vraag kunnen creperen.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:12:56 #210
37887 Dauthi
Progressive
pi_217557414
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
https://www.devegetarischeslager.be/contact/faq.html

GMO gewassen zijn in de EU niet toegestaan. De soja die wij gebruiken als basis voor een deel van ons assortiment vegetarisch vlees is GMO-vrij en komt uit kleinschalige teelt (Europa, Zuid-Amerika buiten de Amazone, midwesten van de VS, Canada en delen van Azië).

Het milieu en duurzaamheid zijn voor ons zeer belangrijke aspecten in de bedrijfsvoering. Er is inderdaad veel palmolie in omloop die van leveranciers komt die oerbossen kappen. De palmolie en soja die wij gebruiken komt echter uit gecertificeerde bronnen (RSPO) waarvoor geen oerbossen worden gekapt.
quote:
Three-quarters of oil palm concessions in Indonesia and Malaysian Borneo certified by the Roundtable on Sustainable Palm Oil occupy land that was forest and/or wildlife habitat as recently as 30 years ago, a new study shows.
While not the initial drivers of deforestation in those areas, these plantations shouldn’t be certified sustainable if that history is accounted for, the study authors say.
“The fact that someone else did deforestation just a few years before does not absolve the palm oil plantation’s owner and definitely does not justify a sustainability label by a certification scheme,” says co-author Roberto Cazzolla Gatti.
He adds the RSPO’s failure to account for past deforestation means that “every logged area ‘today’ could be certified as a sustainable plantation ‘tomorrow,’ in an infinite loop of meaningless certification.”
https://news.mongabay.com(...)ation-habitat-study/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_217557438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Of linzen en magere kwark. Maar goed, het probleem met het gemiddelde voedingspatroon in Nederland is niet een tekort aan eiwitten of B12 zoals gezegd, maar o.a. een tekort aan vezels en een overdaad aan verzadigde vetten, snelle suikers, calorieën en zout.
Dat los je niet op door vlees te vervangen door vleesvervangers maar door meer groente, fruit en volkorenproducten te eten.

Het tekort aan vezels komt niet doordat mensen vlees eten, het komt omdat mensen te weinig groenten, fruit en volkoren eten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217557445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat los je niet op door vlees te vervangen door vleesvervangers maar door meer groente, fruit en volkorenproducten te eten.

Het tekort aan vezels komt niet doordat mensen vlees eten, het komt omdat mensen te weinig groenten, fruit en volkoren eten.
Dat klopt inderdaad, maar dat is het gevolg van onbalans in het voedingspatroon en daarbij is een overdaad aan vlees wel degelijk weer de oorzaak voor het binnenkrijgen van te veel verzadigde vetten b.v.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217557523
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad, maar dat is het gevolg van onbalans in het voedingspatroon en daarbij is een overdaad aan vlees wel degelijk weer de oorzaak voor het binnenkrijgen van te veel verzadigde vetten b.v.
We zijn opgegroeid met de "schijf van vijf", die lang de aanbeveling deed dat de helft van je dieet bestaat uit koolhydraten en een kwart uit vlees en zuivel. Als je vroeger in een restaurant ging eten, was al gauw twee derde van de maaltijd een lap vlees. Ok, die schijf verandert in de loop van de tijd, waarbij verse groente een steeds groter deel van het totaal innemen. Maar als je beseft dat al die producten in de supermarkt ook echt geconsumeerd worden, dan zijn er maar weinig mensen die dat ook doen.
pi_217557530
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 11:07 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil meer vlees. Meer kiloknallers.
Stoer joh.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:29:46 #215
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217557547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
En ik loop al een half topic uit te leggen dat dat voor het resultaat geen zak uitmaakt omdat Soja een commodity is, maar simpele zielen begrijpen dat concept niet, en ik ga het ook niet verder uitleggen, ik zal nog 1 simpel voorbeeld geven en dat is dat veel commodities in landen waar het geproduceerd wordt vaak niet geconsumeerd word doordat de prijs wereldwijd wordt bepaald, en dat vaak door de enorme Westerse vraag, de arme bevolking dankzij die vraag kunnen creperen.
Nee, je punt was dat soja een grote aanslag op het milieu pleegt. Wat gekeken naar kcal en eiwit per hectare gewoon niet klopt. Problemen verdwijnen niet opeens als soja vervangen wordt door een ander gewas. Sterker nog, die zullen groter worden omdat soja nu eenmaal zo efficient is. Het probleem is niet soja, maar de schaal.
pi_217557554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
Verzadigde vetten komen voornamelijk uit zuivel.

Maar vlees eten is dus niet ongezond, teveel vlees eten is ongezond. Dat is wat je zegt toch?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217557561
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:29 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Nee, je punt was dat soja een grote aanslag op het milieu pleegt. Wat gekeken naar kcal en eiwit per hectare gewoon niet klopt. Problemen verdwijnen niet opeens als soja vervangen wordt door een ander gewas. Sterker nog, die zullen groter worden omdat soja nu eenmaal zo efficient is. Het probleem is niet soja, maar de schaal.
Ja en voor jou is kennelijk de definitie van aanslag op milieu alleen de kcal eiwit per hectare relevant.
Man man man.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:36:15 #218
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217557595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en voor jou is kennelijk de definitie van aanslag op milieu alleen de kcal eiwit per hectare relevant.
Man man man.
Kun je aangeven op welke milieugebieden soja slecht scoort in vergelijking met andere gewassen en/of dierlijke eiwitten?
pi_217557601
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:36 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Kun je aangeven op welke milieugebieden soja slecht scoort in vergelijking met andere gewassen en/of dierlijke eiwitten?
|:( |:( |:( |:(
Als je niet wilt lezen, hou dan maar op.
pi_217557638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Verzadigde vetten komen voornamelijk uit zuivel.

Maar vlees eten is dus niet ongezond, teveel vlees eten is ongezond. Dat is wat je zegt toch?
Ja dat is letterlijk de grootste dooddoener die er is. Ongezond is met zo ongeveer alles geldt dat mate van er toe doet of dat nou chips, cola of vlees is. Punt is dat onze diëten doorgaans gewoon veel te veel vlees bevatten.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:50:59 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217557694
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is letterlijk de grootste dooddoener die er is. Ongezond is met zo ongeveer alles geldt dat mate van er toe doet of dat nou chips, cola of vlees is. Punt is dat onze diëten doorgaans gewoon veel te veel vlees bevatten.
En zout.

Dat ga je niet verbeteren met een gepaneerde gehakte champignons soja schijf waar een hoop zout in moet zitten om er smaak in te krijgen en het dus te doen verkopen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 mei 2025 @ 14:53:51 #222
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217557706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En zout.

Dat ga je niet verbeteren met een gepaneerde gehakte champignons soja schijf waar een hoop zout in moet zitten om er smaak in te krijgen en het dus te doen verkopen.
Vleesvervangens hebben inderdaad zout. Vlees niet. Maar wat doen mensen voordat ze vlees bereiden? Ze voegen zout toe. In de praktijk zit er geen verschil in zoutinname tussen de vleesvervanger en vlees.
pi_217557732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man man man.
De hele discussie gaat over soja voor menselijke consumptie als alternatief voor vlees. Dan is het logisch dat je kijkt naar de belasting die het eerste veroorzaakt (niet zo veel) versus de belasting die het tweede middels soja veroorzaakt (wel veel).
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:00:24 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217557763
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
|:( |:( |:( |:(
Als je niet wilt lezen, hou dan maar op.
Vlees eten is desastreus voor het milieu. Overstappen op een gebalanceerd dieet van vervangers en alternatieven is voor de wereld extreem veel beter.
Antifa
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:17:15 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217557896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alleen maar meer argumenten om soja direct te consumeren in plaats van het eerst op een inefficiënte manier door een dier te laten verwerken.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 6 mei 2025 @ 15:25:13 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217557940
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:28 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Stoer joh.
Dit is niet stoer. Wat heeft dit in godsnaam met stoerheid te maken? Ik kijk alleen maar naar mijn portemonnee. Ik wil goedkoop vlees.

Met je stoerheid :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217557998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vlees eten is desastreus voor het milieu. Overstappen op een gebalanceerd dieet van vervangers en alternatieven is voor de wereld extreem veel beter.
Je hebt je snijtanden al laten vervangen door knobbel kiezen?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 15:58:16 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217558217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja nee dit is echt een topargument hoor :') opeens is de voetafdruk van vleeseten een stuk kleiner geworden!
Antifa
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:12:24 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217558352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja nee dit is echt een topargument hoor :') opeens is de voetafdruk van vleeseten een stuk kleiner geworden!
Sterke Bekijk deze YouTube-video vibes.
Huilen dan.
pi_217558375
Daarom louter poenie chappen
pi_217558408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat een treurnis
pi_217558437
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:53 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Vleesvervangens hebben inderdaad zout. Vlees niet. Maar wat doen mensen voordat ze vlees bereiden? Ze voegen zout toe. In de praktijk zit er geen verschil in zoutinname tussen de vleesvervanger en vlees.
Nee hoor, voeg vaak genoeg geen zout toe.
pi_217558444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom pleit je dan voor vleesvervangers ipv voor minder vlees?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:22:47 #234
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217558519
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
Heb een heel pak ossewit opgegeten toen ik de TT las.
Dat zal ze leren!!!!!!
En je gezichtje zeker ingesmeerd met ranzige reuzel? Prima, maar niet mijn cup of tea! :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:25:47 #235
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217558585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens mij pleit niemand voor vleesvervangers. Ik (we) zeggen alleen dat vleesvervangers niet ongezonder zijn dan vlees.

De gemiddelde Nederlander is beter af als ze een aantal keer per week vlees vervangen door een vleesvervanger. Want minder verzadigd vet en meer vezels. Of nog beter: vlees een keer vervangen door linzen.

Want de gemiddelde Nederlander eet meer vlees/verzadigd vet dan goed is en minder vezels dan goed is.
pi_217558653
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:25 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Volgens mij pleit niemand voor vleesvervangers. Ik (we) zeggen alleen dat vleesvervangers niet ongezonder zijn dan vlees.

De gemiddelde Nederlander is beter af als ze een aantal keer per week vlees vervangen door een vleesvervanger. Want minder verzadigd vet en meer vezels. Of nog beter: vlees een keer vervangen door linzen.

Want de gemiddelde Nederlander eet meer vlees/verzadigd vet dan goed is en minder vezels dan goed is.
Dan kun je nog steeds zeggen: eet minder vlees. Wat doen die vleesvervangers dan precies in het verhaal?
pi_217558780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik pleit helemaal niet voor vleesvervangers als je doelt op die sojaburgers en dergelijke. Ik pleit wel voor een meer flexitarisch dieet voor velen als ze gezond willen eten. Hoeft niet, blijft een keuze natuurlijk.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 16:56:51 #238
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217558888
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:29 schreef Questular het volgende:

[..]
Dan kun je nog steeds zeggen: eet minder vlees. Wat doen die vleesvervangers dan precies in het verhaal?
Het lijkt mij vrij duidelijk dat het een optie is. Als ik zin heb in een hamburger is een Beyond Burger een betere keuze dan een rundvleesburger. Beter voor de gezondheid, beter voor het klimaat en beter voor de koe. En dat voor 95 procent van de ervaring van een echte burger. Dat vind ik geen slechte deal.

Dan kun je zeggen 'linzen zijn gezonder', maar dat vult nu eenmaal niet dezelfde behoefte als een hamburger. Hoe gezond, voedzaam en smaakvol linzen ook zijn.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:00:15 #239
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217558921
Misschien gewoon eens een normale prijs rekenen voor vegetarische varianten? Zolang een vegetarische burger nog minimaal 2x zo duur is als een gewone burger kiest het gros voor de gewone burger. 10-15 geleden zei men, ja vegetarische variant is duur. Maar als mensen meer gaan kopen kan de kostprijs omlaag en zal het beter betaalbaar worden. Dat hebben de vegetarische slager en conchorten dan niet goed begrepen zeker. Smerige zakkenvullers. En ja ik ben echt voor minder vlees en kook zeer geregeld vega maar dan vaak gewoon een vega of vegan gerecht zonder vleesvervanger. Ik vind het echt schandalig dat vleesvervangers nog steeds zo duur zijn. :r
pi_217558956
Ik wil weer betaalbare boodschappen.
pi_217558991
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:04 schreef FL_Freak het volgende:
Ik wil weer betaalbare boodschappen.
De boodschappen zijn betaalbaar het is de luxe die te duur is, de luxe is slechts betaalbaar voor de werkgevers en dat ondanks dat we in 2025 leven.
pi_217559167
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het lijkt mij vrij duidelijk dat het een optie is. Als ik zin heb in een hamburger is een Beyond Burger een betere keuze dan een rundvleesburger. Beter voor de gezondheid, beter voor het klimaat en beter voor de koe. En dat voor 95 procent van de ervaring van een echte burger. Dat vind ik geen slechte deal.

Dan kun je zeggen 'linzen zijn gezonder', maar dat vult nu eenmaal niet dezelfde behoefte als een hamburger. Hoe gezond, voedzaam en smaakvol linzen ook zijn.
Beter voor je gezondheid? Sinds wanneer is rund ongezond?
  dinsdag 6 mei 2025 @ 17:33:54 #243
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217559177
Extreem (s)linkse groene nazis. Mij niet gezien. Ik gooi vanavond lekker een extra Jumbo op de barbeknoei. En GEEN groenten erbij. Mafketels. *Opent blik halve liter huismerk pils*
pi_217559232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:21 schreef WintersICT het volgende:

[..]
Hoezo de klimaatwappies komen niet aan mijn vleesje hoor.
Ik zorg dat ze daar niet aankomen.

Maar goed ik vind jou reactie beperkter overkomen.

Al deze klimaat onzin is er alleen maar om ons een poot uit te draaien in de vorm van meer belasting betalen want ja meer centjes uitgeven dat zorgt er voor dat er minder geconsumeerd wordt.
Geld zorgt er voor het klimaat minder hard achteruit gaat echt waar hoor.
Ja, iedereen heeft het op jou voorzien. Zaai die angst!
Conscience do cost.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:03:06 #245
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217559393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 17:32 schreef Questular het volgende:

[..]
Beter voor je gezondheid? Sinds wanneer is rund ongezond?
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een beyond burger gezonder is dan een rundvleesburger. En daarmee zeg ik niets controversieels. Beyond Burger is lager in verzadigd vet.

Beyond Burger: 2,9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)-2-x-113-g-404827STK)
New York style hamburger 9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)es-2-stuks-198254BAK)
Biologische burger: 7 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)nd-2-stuks-340705TRA)

Ironisch genoeg was het zoutgehalte van de Beyond Burger ook het laagste.

Maar nee, dat maakt Beyond Burger geen gezonde keuze. Hooguit minder slecht.
pi_217559424
Winstpakker nr 1 voor Jumbo ja.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217559435
Ik vind wat negatiefs van bedrijven die tegen hun klanten preken.

Zeker als die bedrijven zelf jarenlang hebben gelobbyd om sigaretten te mogen blijven verkopen en nu het schap nog vol dodelijke troep hebben.
pi_217559440
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:03 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een beyond burger gezonder is dan een rundvleesburger. En daarmee zeg ik niets controversieels. Beyond Burger is lager in verzadigd vet.

Beyond Burger: 2,9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)-2-x-113-g-404827STK)
New York style hamburger 9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)es-2-stuks-198254BAK)
Biologische burger: 7 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)nd-2-stuks-340705TRA)

Meer groente en minder koolhydraten eten, dan hoef je je over dat vet niet meer druk te maken.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:52:40 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217559819
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Questular het volgende:

[..]
Nee hoor, voeg vaak genoeg geen zout toe.
Nou, dan ben je een beter mens dan ik. Salt your meat like you salt your driveway is hier het motto. :@

Dat gezegd hebbende heb ik er niks op tegen dat de Jumbo bijdraagt aan onderzoek naar plantaardige alternatieven. Als klanten dit willen, dan kopen ze het en het ruimere assortiment zal het makkelijker maken voor anderen om een keertje zonder dier te eten.

Ik snap niet dat mensen zich daar druk over maken.
pi_217559837
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:03 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Duidelijk :)
pi_217559839
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Meer groente en minder koolhydraten eten, dan hoef je je over dat vet niet meer druk te maken.
Hij heeft het niet over zichzelf, hoe graag je de doelpalen ook wil verzetten.
pi_217559889
Wel weer erg veel schuimbekkers in dit topic die vervallen in drogredenen, omdat feiten niet om hun gevoelens geven.
pi_217559891
Milieudefensie en XR is trouwens weer goed vertegenwoordigt hier, allemaal van die sneuneuzen met het posten van Infographics gelijk :') :') :') :') :')
Van die figuren die wel 4 van die schijt mormels op de wereld zetten, en liefst 5 keer per jaar intercontinentaal vliegen en dit afkopen met CO2 credits, het liefste wonen ze ook in een jaren 30 woning in Haarlem.
pi_217559928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:59 schreef raptorix het volgende:
Milieudefensie en XR is trouwens weer goed vertegenwoordigt hier, allemaal van die sneuneuzen met het posten van Infographics gelijk :') :') :') :') :')
Van die figuren die wel 4 van die schijt mormels op de wereld zetten, en liefst 5 keer per jaar intercontinentaal vliegen en dit afkopen met CO2 credits, het liefste wonen ze ook in een jaren 30 woning in Haarlem.
Wat je zegt, ben je zelf. Met je Ekoplaza, deugneus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217559956
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat je zegt, ben je zelf. Met je Ekoplaza, deugneus.
Ik ben niet tegen een beter millieu wel rond de hypocraten die daar hun (veganistische) boterham aan verdienen, ik reis louter met OV, ik heb geen kinderen, stook maar 450 kuub gas, vlieg maar 1 keer per jaar. Die lui die schuimbekkent vooraan staan doen het doorgaans bijzonder slecht, heel hypocriet stiekem hun auto parkeren 500 meter van de plek waar ze demonstreren :6
pi_217559961
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onverzadigde vetten verhogen je LDL cholesterol. Het helpt wel om je HDL op te krikken met een gezond dieet en voldoende beweging, maar in de basis wil je dat LDL cholesterol gewoon niet te hoog hebben. Koolhydraten hebben daar verder niet zoveel mee te maken.
pi_217559993
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Onverzadigde vetten verhogen je LDL cholesterol. Het helpt wel om je HDL op te krikken met een gezond dieet en voldoende beweging, maar in de basis wil je dat LDL cholesterol gewoon niet te hoog hebben. Koolhydraten hebben daar verder niet zoveel mee te maken.
Allemaal theoretische verhaaltjes, als ik naar die vega mensen kijk zien ze er allemaal ongezond bleek en ondervoed uit.
pi_217560010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Allemaal theoretische verhaaltjes, als ik naar die vega mensen kijk zien ze er allemaal ongezond bleek en ondervoed uit.
Is er een reden dat je dit topic nu kapot probeert te trollen?
pi_217560021
quote:

[..]
:')

Je bent slimmer dan dit soort onzin.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217560039
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Is er een reden dat je dit topic nu kapot probeert te trollen?
Nee hoor, ik constateer alleen wat ik zie. Daarnaast loop je elke keer maar je riedeltje te houden over allerlei substanties die mensen moeten eten om gezond te blijven. Vrij vermoeiend, dit topic gaat erover dat Jumbo big Food aan het pushen is om hun vega zooi af te zetten.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:18:45 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217560059
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:29 schreef Gimmick het volgende:

Je moet overigens niet uit het oog verliezen dat soja een en/en (veevoer en menseljke consumptie) product is. Als 1 van de twee stromen wegvalt, hetzij het deel veevoer of het deel wat gebruikt wordt voor de menselijke consumptie is het niet meer rendabel om te telen.

quote:
Vanwege de sterk verschillende prijzen van de verschillende sojafracties, is de
waardeverdeling van de mondiale sojamarkt over de verschillende sojafracties anders. Op
basis van de prijzen en productievolumes van de afgelopen 10 jaar, berekenen we dat de
totale waarde van de wereldwijde sojamarkt gemiddeld voor 57% door sojameel bepaald
wordt en voor 35% door sojaolie. Direct gebruik van sojabonen in voedingsproducten maakt
6% uit. Het aandeel van sojahullen is met 1% verwaarloosbaar.

Geconcludeerd kan daarom worden dat de sojateelt twee hoofdproducten oplevert, die
beiden onmisbaar zijn om de continuïteit van de sojateelt te garanderen. Noch sojameel,
noch sojaolie kan tot bij- of restproduct bestempeld worden, omdat de verkoop van beide
producten voor de sojatelers en -handelaars onmisbaar is en omdat de verhouding in
productievolumes tussen de twee sojafracties niet veranderd kan worden. Als de vraag naar
sojameel of de vraag naar sojaolie wegvalt, zou sojateelt niet langer concurrerend zijn met
de teelt van andere gewassen die plantaardige olie en/of eiwithoudende
veevoedergrondstoffen opleveren.
https://web.archive.org/w(...).nl/download/md12101

quote:
Sojabonen kunnen direct worden geconsumeerd, of verwerkt tot sojameel (ook wel sojaschroot genoemd) en sojaolie. Sojameel wordt met name gebruikt als veevoer-component voor kippen, varkens, kalveren en melkvee. Sojaolie wordt in Europa vooral gebruikt voor menselijke consumptie als grondstof voor voedingsmiddelen en cosmetica
Daarbij kan de Nederlandse veehouderij prima zonder soja.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 06-05-2025 19:26:12 ]
pi_217560069
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')

Je bent slimmer dan dit soort onzin.
Jij bent ook wel zo slim om te weten dat je helemaal geen vegetarische shit hoeft te eten om gezond te leven, een gevarieerd dieet is prima, en nee dat hoeft echt niet elke dag vlees te zijn, ik eet meestal 4 dagen in de week vlees, en 3 dagen zonder, Ei en Kaas zijn ook erg lekker, maar dat hoeft niet mijn reet ingeschoven te worden door nota bene Jumbo.
pi_217560071
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:59 schreef raptorix het volgende:
Links begint wel heel erg op een religie te lijken:

- Voel je vooral heel schuldig
- Met geld lossen we alles op
- Ga alleen met mensen om van dezelfde religie (inclusie)
- Ga je toch met andere om dan ben je niet meer welkom
- De uitverkorenen (rechts is zo dom en wij zijn zo slim)
- Alles wordt klakkeloos gelooft.
- Zelf nadenken is verboden
pi_217560093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Bovenal ze bepalen wat andere moeten doen, en voor dat bepalen gaan ze in de zetel zitten op kosten van het gepeupel, vind ook altijd wel mooi dat die figuren dan de halve wereld over vliegen om met elkaar te bespreken hoe ze dat moeten doen, terwijl dat prima via online seminars kan, dan wel lokale werkgroepen.
pi_217560118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hoor, ik constateer alleen wat ik zie. Daarnaast loop je elke keer maar je riedeltje te houden over allerlei substanties die mensen moeten eten om gezond te blijven. Vrij vermoeiend, dit topic gaat erover dat Jumbo big Food aan het pushen is om hun vega zooi af te zetten.
Nee hoor, jij wilt dat het topic daarover gaat, maar dat bepaal jij natuurlijk niet.

Ik reageer letterlijk op iemand die een soortgelijke claim doet, maar je lijkt een beetje het type dat alles vindt rieken naar moralistisch geneuzel op basis van de uitkomst, niet op basis van de argumenten.
pi_217560137
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee hoor, jij wilt dat het topic daarover gaat, maar dat bepaal jij natuurlijk niet.

Ik reageer letterlijk op iemand die een soortgelijke claim doet, maar je lijkt een beetje het type dat alles vindt rieken naar moralistisch geneuzel op basis van de uitkomst, niet op basis van de argumenten.
Het topic is letterlijk gestart over dat Jumbo die transitie aan wil gaan, wat the fucking fuck wil je nou zeggen man.
pi_217560188
En moet ik godverdomme hier nog gaan posten misschien wat voor criminele zooi Jumbo is, of mag dat nog niet duidelijk zijn? Eigenaar letterlijk opgepakt tijdens FIOD inval wegens wegsluizen van geld naar criminelen, man man man, maar dan wel moeten geloven dat ze met de beste intenties een voedseltransitie aan ons duidelijk moeten maken?

Alsof Willem Holleeder morgen een campagne start met dat we omwille van de volksgezondheid en milieu moeten stoppen met het gebruik van Coke en pillen.
pi_217560213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het topic is letterlijk gestart over dat Jumbo die transitie aan wil gaan, wat the fucking fuck wil je nou zeggen man.
Dat je nogal raar en opgefokt reageert. Het topic is een nieuwstopic over Jumbo dat deelneemt in een PPS om te kijken hoe een meer plantaardig dieet gestimuleerd kan worden. De vraag of dat überhaupt zinvol is kan prima onderdeel zijn van die discussie. Ik heb geen idee waarom jij als een kleuter denkt te moet te reageren op iedereen die je van inhoudelijke repliek voorziet. Het helpt mij om ieder geval niet om je serieus te nemen. Veel plezier verder.
pi_217560214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:25 schreef raptorix het volgende:
En moet ik godverdomme hier nog gaan posten misschien wat voor criminele zooi Jumbo is, of mag dat nog niet duidelijk zijn? Eigenaar letterlijk opgepakt tijdens FIOD inval wegens wegsluizen van geld naar criminelen, man man man, maar dan wel moeten geloven dat ze met de beste intenties een voedseltransitie aan ons duidelijk moeten maken?

Alsof Willem Holleeder morgen een campagne start met dat we omwille van de volksgezondheid en milieu moeten stoppen met het gebruik van Coke en pillen.
twitter
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:34:02 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217560236
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:29 schreef ReplaR het volgende:

[..]
[ x ]
Die complotmarmot aanhalen :')
Huilen dan.
pi_217560241
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat je nogal raar en opgefokt reageert. Het topic is een nieuwstopic over Jumbo dat deelneemt in een PPS om te kijken hoe een meer plantaardig dieet gestimuleerd kan worden. De vraag of dat überhaupt zinvol is kan prima onderdeel zijn van die discussie. Ik heb geen idee waarom jij als een kleuter denkt te moet te reageren op iedereen die je van inhoudelijke repliek voorziet. Het helpt mij om ieder geval niet om je serieus te nemen. Veel plezier verder.
Doei, als ik een dieet wil ga ik wel naar een diëtist, dat hoeft me niet door een fucking supermarktketen en wat multinationals duidelijk gemaakt te worden, als jij daar wel behoefte aan hebt, dan ben je inderdaad wel een vol idioot.
pi_217560262
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die complotmarmot aanhalen :')
Ik heb al eerder aangegeven dat de winstmarge op plantaardig voedsel veel hoger en schaalbaarder is dan op dierlijk voedsel, daar hoef je echt geen raketgeleerde voor te zijn. Dat men vervolgens de bekende trucjes voor uithaalt is wel heel doorzichtig, zoals ik al zei, ik daag Jumbo uit dat als ze het echt zo voor hebben op de gezondheid dat men 100% transparant is in de cijfers, maar owee, nee, dan is het strateeeeeeeeeeeeeeeeeegisch belang. Fuck off, ga lekker iemand anders proberen te naaien.
pi_217560282
Wat ook wel grappig is dat het zelfs Unilever wel snel duidelijk was dat er met "Millieu vriendelijke" soja geen droog brood te verdienen is, en dat ze het snel aan de Brazilianen verkopen die geen moeite hebben om dat te verbergen :W :W :W :W :W
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:41:38 #274
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217560301
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je moet overigens niet uit het oog verliezen dat soja een en/en (veevoer en menseljke consumptie) product is. Als 1 van de twee stromen wegvalt, hetzij het deel veevoer of het deel wat gebruikt wordt voor de menselijke consumptie is het niet meer rendabel om te telen.
[..]
https://web.archive.org/w(...).nl/download/md12101
[..]
Daarbij kan de Nederlandse veehouderij prima zonder soja.
Goed punt, maar dat gaat het puur over sojaschroot voor veevoer en sojaolie voor de mens. Als sojaolie op deze schaal dan niet meer rendabel is, dan is dat maar zo. Er zijn ook andere oliegewassen die dan redeabeler zijn.

Voor de menselijke consumptie wordt veelal de hele boon gebruikt of kan nog steeds de olie en hoogwaardige eiwit apart geconsumeerd worden. Wel op een kleinere schaal.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 19:50:39 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217560372
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:41 schreef Gimmick het volgende:
Goed punt, maar dat gaat het puur over sojaschroot voor veevoer en sojaolie voor de mens. Als sojaolie op deze schaal dan niet meer rendabel is, dan is dat maar zo. Er zijn ook andere oliegewassen die dan redeabeler zijn.

Voor de menselijke consumptie wordt veelal de hele boon gebruikt of kan nog steeds de olie en hoogwaardige eiwit apart geconsumeerd worden. Wel op een kleinere schaal.
De olie is een procent of 20 van de totale boon maar vertegenwoordigt ongeveer de helft van de prijs. Dus als je alleen voor de menselijke consumptie wil gaan telen blijft er alsnog zo'n 70-80% van de boon over als veevoer, of je tyft het weg, dat kan ook maar dat is natuurlijk geen efficient gebruik en vooral niet rendabel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 06-05-2025 19:59:00 ]
pi_217561409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je moet gewoon zorgen dat je lichaam die vetten verbrand, door minder koolhydraten te eten.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:48:06 #277
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217561520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
De olie is een procent of 20 van de totale boon maar vertegenwoordigt ongeveer de helft van de prijs. Dus als je alleen voor de menselijke consumptie wil gaan telen blijft er alsnog zo'n 70-80% van de boon over als veevoer, of je tyft het weg, dat kan ook maar dat is natuurlijk geen efficient gebruik en vooral niet rendabel.
Ik heb het niet over menselijke consumptie voor de olie. Puur voor de olie zijn er efficiëntere bronnen. Ik heb het over de 6 procent voor menselijk consumptie (dus de hele boon of het eiwit). Als je tofu maakt zitten de meeste voedingstoffen in de tofu. Je hebt wel een reststroom, maar niet te vergelijken met sojaschroot van de olie-industrie. Sojasaus, miso tofu, sojadrink, tempeh, eiwitisolaat, edemama: dat zijn de meest waardevolle producten voor menselijke consumptie.

Edit: voor 1 ton soja olie is 2,2 hectare nodig. Voor 1 ton raapzaadolie 1,3 hectare. Palmolie ver weg het efficiëntst (0,3 hectare), maar dat heeft weer andere problemen.

https://goldenagri.com.sg(...)ve-vegetable-oil.pdf

[ Bericht 14% gewijzigd door Gimmick op 06-05-2025 22:10:28 ]
pi_217561568
Die hygiënische doekjes van de Jumbo zonder plastic is ook geen succes.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:57:34 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217561620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en wij de consumenten willen dat niet
never, als ik dat zie dan kom ik nooit meer bij de jumbo ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:59:55 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217561657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 19:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Laat die crimineel van de jumbo maar vegetarisch eten in de bajes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217563775
En weer hele stuken oerwoud weg voor plantages.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_217563783
Voor veevoer inderdaad.
  woensdag 7 mei 2025 @ 08:42:36 #283
3542 Gia
User under construction
pi_217564102
Ik denk dat wij het beste functioneren op een dieet van zowel vlees, groente, zuivel en koolhydraten in een goede samenstelling. Eiwitten van vlees, vooral van kip, komen het dichts bij onze eigen lichaamseiwitten, zuivel is daar juist een goede aanvulling op. Om voldoende eiwitten uit groenten te halen, moet je daar bergen van eten. Wat dat kost!! Alsof groenten zo goedkoop zijn.

Vergelijk groenten maar met vlees:
https://fitchef.nl/blog/aankomen/eiwitrijke-groenten
https://fitmeals.nl/vlees-eiwitten/

Om 100 gram kipfilet (22,8 gr. eiwit/100 gram) te vervangen, moet ik een pond alfalfa eten, of 700 gram bloemkool. Of elke dag linzen en zaden. Volgens mij zijn die ook niet goedkoop.

Nee, doe mij maar een lapje vlees en ruim groente en iets van koolhydraten. Geen supermarkt die mij daarvan af krijgt.
  woensdag 7 mei 2025 @ 08:53:12 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217564122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:42 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat wij het beste functioneren op een dieet van zowel vlees, groente, zuivel en koolhydraten in een goede samenstelling. Eiwitten van vlees, vooral van kip, komen het dichts bij onze eigen lichaamseiwitten, zuivel is daar juist een goede aanvulling op. Om voldoende eiwitten uit groenten te halen, moet je daar bergen van eten. Wat dat kost!! Alsof groenten zo goedkoop zijn.

Om 100 gram kipfilet (22,8 gr. eiwit/100 gram) te vervangen, moet ik een pond alfalfa eten, of 700 gram bloemkool. Of elke dag linzen en zaden. Volgens mij zijn die ook niet goedkoop.

Nee, doe mij maar een lapje vlees en ruim groente en iets van koolhydraten. Geen supermarkt die mij daarvan af krijgt.
Zo sterk overtuigd zijn van je eigen gelijk maar tegelijkertijd dermate slecht geïnformeerd zijn dat je kip met bloemkool en alfalfa gaat vergelijken als bron van eiwitten 8)7 .
Huilen dan.
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:01:56 #285
3542 Gia
User under construction
pi_217564144
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zo sterk overtuigd zijn van je eigen gelijk maar tegelijkertijd dermate slecht geïnformeerd zijn dat je kip met bloemkool en alfalfa gaat vergelijken als bron van eiwitten 8)7 .
Het gaat mij om de hoeveelheid die je ervan moet eten en wat dat kost.
60 gram kiemgroente kost 2 euro. Wil ik net zoveel eiwitten daarvan binnen krijgen als met 100 gram kip, dan moet ik daar 500 gram van eten. Dat kost dan bijna 20 euro! Die 100 gram kip kost nog geen 2 euro.

En ja, je kunt meerdere soorten groenten eten, maar sorry, ik ben geen konijn. Ik ben een omnivoor, ik eet zowel vlees als groenten.
pi_217564159
Edit: dubbel
twitter

Toevallig!
Plaats hier uw advertentie
pi_217564164
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 15:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dit is niet stoer. Wat heeft dit in godsnaam met stoerheid te maken? Ik kijk alleen maar naar mijn portemonnee. Ik wil goedkoop vlees.

Met je stoerheid :{
Gaaf hoor, grote jongen.
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:07:29 #288
400532 Forbry
Tja ...
pi_217564166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:42 schreef Gia het volgende:

Ik hoop dat je een grapje maakt, maar zo niet en dat lijkt erop, dan lijkt het mij voor iedereen, ook voor jezelf, beter om je gewoon buiten deze discussie te houden. :')
Tails tell tales
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:08:44 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217564171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:01 schreef Gia het volgende:

[..]
60 gram kiemgroente kost 2 euro. Wil ik net zoveel eiwitten daarvan binnen krijgen als met 100 gram kip, dan moet ik daar 500 gram van eten. Dat kost dan bijna 20 euro! Die 100 gram kip kost nog geen 2 euro.

En ja, je kunt meerdere soorten groenten eten, maar sorry, ik ben geen konijn. Ik ben een omnivoor, ik eet zowel vlees als groenten.
Konijnen staan er ook om bekend zichzelf niet zo best te informeren, dus ik vraag het me af.

Waarom blijf je kiemgroenten met kip vergelijken als eiwitbron? Dat slaat echt helemaal nergens op.
Huilen dan.
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:08:46 #290
400532 Forbry
Tja ...
pi_217564172
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En Red_85 die die post - natuurlijk - nog een like geeft ook! :')
Hierbij overigens ook maar een like gegeven voor de meest stompzinnige post in dit topic tot nu toe! *O*
Tails tell tales
pi_217564175
quote:

[..]
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 09:09:55 #292
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_217564183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:07 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Gaaf hoor, grote jongen.
Waar slaat dit op man?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_217564190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:07 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik hoop dat je een grapje maakt, maar zo niet en dat lijkt erop, dan lijkt het mij voor iedereen, ook voor jezelf, beter om je gewoon buiten deze discussie te houden. :')
Kijk daar hebben we onze XR persoon weer, die gaat andere vertellen hoe we het moeten doen, en vooral anderen vertellen dat ze niet aan de discussie mogen deelnemen, alleen mensen met dezelfde mening hebben gelijk. En uiteraard vieren ze dit met een retraite in Thailand.
pi_217564191
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Daar tegenover staan dan weer sporters als Kaepernick, de gezusters Williams, Lewis Hamilton en ga zo maar door die niet bepaald uitgemergeld zijn. Maar goed, infantiele stereotypen helpen je wereldbeeld in stand houden niet waar?
pi_217564198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Daar tegenover staan dan weer sporters als Kaepernick, de gezusters Williams, Lewis Hamilton en ga zo maar door die niet bepaald uitgemergeld zijn. Maar goed, infantiele stereotypen helpen je wereldbeeld in stand houden niet waar?
Ben benieuwd hoe zij er over 20 jaar uit zien.
pi_217564199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij zwarte mensen valt bleek zijn minder op he ;)
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:13:46 #297
400532 Forbry
Tja ...
pi_217564203
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En we hebben er meteen één voor de 2e plek! _O_ *O*
Tails tell tales
  woensdag 7 mei 2025 @ 09:15:38 #298
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217564211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand eet toch bloemkool voor het eiwit?

Een kilo linzen kost 4 euro en bevat 22 gram eiwit (per 100 gram). 100 gram eiwit kost dus EUR 1,8.

Een kilo kipfilet kost 10 euro en bevat 24 gram eiwit. Dat is EUR 4,1.
pi_217564213
Ik weet niet wie irritanter is in deze discussie. De "we gooien nog een biefstuk in de pan" mensen of de "alwetende vegetariërs"
pi_217564221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:16 schreef Questular het volgende:
Ik weet niet wie irritanter is in deze discussie. De "we gooien nog een biefstuk in de pan" mensen of de "alwetende vegetariërs"
Nou ja de basis van het topic is dat de Jumbo en consorten vinden dat we meer plantaardig moeten eten. Die biefstuk in de pan gooien kost me 18 euro, die tijd is allang voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')