Dit is niet stoer. Wat heeft dit in godsnaam met stoerheid te maken? Ik kijk alleen maar naar mijn portemonnee. Ik wil goedkoop vlees.quote:
Je hebt je snijtanden al laten vervangen door knobbel kiezen?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vlees eten is desastreus voor het milieu. Overstappen op een gebalanceerd dieet van vervangers en alternatieven is voor de wereld extreem veel beter.
Ja nee dit is echt een topargument hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt je snijtanden al laten vervangen door knobbel kiezen?
Sterke Bekijk deze YouTube-video vibes.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja nee dit is echt een topargument hooropeens is de voetafdruk van vleeseten een stuk kleiner geworden!
Wat een treurnisquote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt je snijtanden al laten vervangen door knobbel kiezen?
Nee hoor, voeg vaak genoeg geen zout toe.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:53 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Vleesvervangens hebben inderdaad zout. Vlees niet. Maar wat doen mensen voordat ze vlees bereiden? Ze voegen zout toe. In de praktijk zit er geen verschil in zoutinname tussen de vleesvervanger en vlees.
Waarom pleit je dan voor vleesvervangers ipv voor minder vlees?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 14:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is letterlijk de grootste dooddoener die er is. Ongezond is met zo ongeveer alles geldt dat mate van er toe doet of dat nou chips, cola of vlees is. Punt is dat onze diëten doorgaans gewoon veel te veel vlees bevatten.
En je gezichtje zeker ingesmeerd met ranzige reuzel? Prima, maar niet mijn cup of tea!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:15 schreef Harvest89 het volgende:
Heb een heel pak ossewit opgegeten toen ik de TT las.
Dat zal ze leren!!!!!!
Volgens mij pleit niemand voor vleesvervangers. Ik (we) zeggen alleen dat vleesvervangers niet ongezonder zijn dan vlees.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom pleit je dan voor vleesvervangers ipv voor minder vlees?
Dan kun je nog steeds zeggen: eet minder vlees. Wat doen die vleesvervangers dan precies in het verhaal?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:25 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Volgens mij pleit niemand voor vleesvervangers. Ik (we) zeggen alleen dat vleesvervangers niet ongezonder zijn dan vlees.
De gemiddelde Nederlander is beter af als ze een aantal keer per week vlees vervangen door een vleesvervanger. Want minder verzadigd vet en meer vezels. Of nog beter: vlees een keer vervangen door linzen.
Want de gemiddelde Nederlander eet meer vlees/verzadigd vet dan goed is en minder vezels dan goed is.
Ik pleit helemaal niet voor vleesvervangers als je doelt op die sojaburgers en dergelijke. Ik pleit wel voor een meer flexitarisch dieet voor velen als ze gezond willen eten. Hoeft niet, blijft een keuze natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom pleit je dan voor vleesvervangers ipv voor minder vlees?
Het lijkt mij vrij duidelijk dat het een optie is. Als ik zin heb in een hamburger is een Beyond Burger een betere keuze dan een rundvleesburger. Beter voor de gezondheid, beter voor het klimaat en beter voor de koe. En dat voor 95 procent van de ervaring van een echte burger. Dat vind ik geen slechte deal.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan kun je nog steeds zeggen: eet minder vlees. Wat doen die vleesvervangers dan precies in het verhaal?
De boodschappen zijn betaalbaar het is de luxe die te duur is, de luxe is slechts betaalbaar voor de werkgevers en dat ondanks dat we in 2025 leven.quote:
Beter voor je gezondheid? Sinds wanneer is rund ongezond?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:56 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij duidelijk dat het een optie is. Als ik zin heb in een hamburger is een Beyond Burger een betere keuze dan een rundvleesburger. Beter voor de gezondheid, beter voor het klimaat en beter voor de koe. En dat voor 95 procent van de ervaring van een echte burger. Dat vind ik geen slechte deal.
Dan kun je zeggen 'linzen zijn gezonder', maar dat vult nu eenmaal niet dezelfde behoefte als een hamburger. Hoe gezond, voedzaam en smaakvol linzen ook zijn.
Ja, iedereen heeft het op jou voorzien. Zaai die angst!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:21 schreef WintersICT het volgende:
[..]
Hoezo de klimaatwappies komen niet aan mijn vleesje hoor.
Ik zorg dat ze daar niet aankomen.
Maar goed ik vind jou reactie beperkter overkomen.
Al deze klimaat onzin is er alleen maar om ons een poot uit te draaien in de vorm van meer belasting betalen want ja meer centjes uitgeven dat zorgt er voor dat er minder geconsumeerd wordt.
Geld zorgt er voor het klimaat minder hard achteruit gaat echt waar hoor.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een beyond burger gezonder is dan een rundvleesburger. En daarmee zeg ik niets controversieels. Beyond Burger is lager in verzadigd vet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Beter voor je gezondheid? Sinds wanneer is rund ongezond?
Meer groente en minder koolhydraten eten, dan hoef je je over dat vet niet meer druk te maken.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een beyond burger gezonder is dan een rundvleesburger. En daarmee zeg ik niets controversieels. Beyond Burger is lager in verzadigd vet.
Beyond Burger: 2,9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)-2-x-113-g-404827STK)
New York style hamburger 9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)es-2-stuks-198254BAK)
Biologische burger: 7 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)nd-2-stuks-340705TRA)
Ironisch genoeg was het zoutgehalte van de Beyond Burger ook het laagste.
Maar nee, dat maakt Beyond Burger geen gezonde keuze. Hooguit minder slecht.
Nou, dan ben je een beter mens dan ik. Salt your meat like you salt your driveway is hier het motto.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee hoor, voeg vaak genoeg geen zout toe.
Duidelijkquote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat een beyond burger gezonder is dan een rundvleesburger. En daarmee zeg ik niets controversieels. Beyond Burger is lager in verzadigd vet.
Beyond Burger: 2,9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)-2-x-113-g-404827STK)
New York style hamburger 9 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)es-2-stuks-198254BAK)
Biologische burger: 7 gram verzadigd vet (https://www.jumbo.com/pro(...)nd-2-stuks-340705TRA)
Ironisch genoeg was het zoutgehalte van de Beyond Burger ook het laagste.
Maar nee, dat maakt Beyond Burger geen gezonde keuze. Hooguit minder slecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |