Beetje zoals mensen die tegen vegetariërs zeggen dat ze hoe dan ook eiwit tekort komen dus?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk naar de oorspronkelijke post, daar werd gezegt: Vleesvervangers bevatten meer vezels, ik geef alleen maar aan dat dat een non vergelijking is, iedereen weet dat je gevarieerd moet eten, om dan die vergelijking op basis van 1 product te maken is onzin.
Ik zeg helemaal niks, ik bemoei me niet met andermans individuele keuzes, zouden meer mensen eens voorbeeld aan moeten nemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beetje zoals mensen die tegen vegetariërs zeggen dat ze hoe dan ook eiwit tekort komen dus?
Hij heeft wel gelijk.quote:
Ja, dat staat daar toch. Je ziet toch dat er in de post die je quote duidelijk uiteen wordt gezet dat kipfilet op vrijwel iedere gebied beter scoort dan de linzen van jou?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus als je kipfilet combineert met groente en volkorenbrood, dan haal je daar meer goede voedingsstoffen uit dan uit alleen linzen. Goed verhaal.
"X eet je voor" gaat uit van een gebalanceerd dieet waarbij je netjes van alles genoeg eet om te komen aan micro- en macronutriënten zonder daarbij te veel troep binnen te krijgen in de vorm van verzadigde vetten, snelle suikers, zout enzovoort. En laat daar nou net het probleem zitten bij het gemiddelde voedingspatroon.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Vlees eet je niet voor vezels. Vlees eet je voor eiwit, vitamines en mineralen. Groenten en granen eet je voor de vezels.
Dus vlees afrekenen op het vezelgehalte is wel heel erg zoeken naar argumenten om het stempel "ongezond" er op te kunnen zetten.
Hoezo de klimaatwappies komen niet aan mijn vleesje hoor.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:15 schreef ems. het volgende:
[..]
De bangmakerij dat de vermeende klimaatwappies het op jou en je vleesje hebben voorzien? Dat riedeltjes is inderdaad erg populair op de socials van de beperkte man.
En veel van dit soort shit wordt onnodig toegevoegd door Unilever en consorten. Maar die durft onze overheid niet aan te pakken, laat staan dat een Jumbo ze bek er over opentrekt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
"X eet je voor" gaat uit van een gebalanceerd dieet waarbij je netjes van alles genoeg eet om te komen aan micro- en macronutriënten zonder daarbij te veel troep binnen te krijgen in de vorm van verzadigde vetten, snelle suikers, zout enzovoort. En laat daar nou net het probleem zitten bij het gemiddelde voedingspatroon.
Maar het is dan ook niemands intentie om vlees als ongezond te bestempelen of mensen die vlees eten te criminaliseren.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Vlees eet je niet voor vezels. Vlees eet je voor eiwit, vitamines en mineralen. Groenten en granen eet je voor de vezels.
Dus vlees afrekenen op het vezelgehalte is wel heel erg zoeken naar argumenten om het stempel "ongezond" er op te kunnen zetten.
Als je selectief shopt in de voedingswaarden (waar zijn je B1 en B6 b.v.?) en je vult de zwaktes van 1 voedingsmiddel aan met andere, gezonde producten, dan vergelijk je natuurlijk appels met peren.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat staat daar toch. Je ziet toch dat er in de post die je quote duidelijk uiteen wordt gezet dat kipfilet op vrijwel iedere gebied beter scoort dan de linzen van jou?
Ok, dus vlees is niet ongezond ? Het ligt aan het voedingspatroon.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
"X eet je voor" gaat uit van een gebalanceerd dieet waarbij je netjes van alles genoeg eet om te komen aan micro- en macronutriënten zonder daarbij te veel troep binnen te krijgen in de vorm van verzadigde vetten, snelle suikers, zout enzovoort. En laat daar nou net het probleem zitten bij het gemiddelde voedingspatroon.
En toch zijn er veel mensen die jou liever criminaliseren of nog beter van kant maken dan hun geliefde dieren.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het is dan ook niemands intentie om vlees als ongezond te bestempelen of mensen die vlees eten te criminaliseren.
Okequote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef WintersICT het volgende:
[..]
En toch zijn er veel mensen die jou liever criminaliseren of nog beter van kant maken dan hun geliefde dieren.
klimaat hippies en wakker dier zijn daar heel goed in.
Selectief shoppen in voedingswaarden is kijken naar het aantal vezels in kipfilet en dan vervolgens linzen als gezonder alternatief presenteren omdat daar meer vezels in zitten. Het gaat om je totale maaltijd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je selectief shopt in de voedingswaarden (waar zijn je B1 en B6 b.v.?) en je vult de zwaktes van 1 voedingsmiddel aan met andere, gezonde producten, dan vergelijk je natuurlijk appels met peren.
Niet gezegd dat kipfilet ongezond is verder hoor. Dat past prima in een gezond dieet.
Hoho, nu ga je weer vreselijk kort door de bocht. KIpfilet is niet al het vlees. Er is genoeg vlees dat tyfusongezond is met bakken verzadigd vet, toegevoegde zouten en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, dus vlees is niet ongezond ? Het ligt aan het voedingspatroon.
Fijn dat je dat nu ook inziet. Dan zijn we er uit.
Want als ik aardappelen, kipfilet en groente op mijn bord schep heb ik meer mineralen, meer eiwitten, en meer vitamines op mijn bord dan wanneer ik mijn bord opschep met aardappelen, groente en linzen.
De gemiddelde Nederlander krijgt onvoldoende vezels binnen en te veel verzadigd vet. Die aanname lijkt mij dus gemiddeld genomen terecht.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar, dan ga je er vanuit dat iemand dus niet op een andere manier aan vezels komt.
Die B12 staat al in je eigen lijstje. Lezen is ook een vak hoor.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Selectief shoppen in voedingswaarden is kijken naar het aantal vezels in kipfilet en dan vervolgens linzen als gezonder alternatief presenteren omdat daar meer vezels in zitten. Het gaat om je totale maaltijd.
En waar is jouw b12 met je linzen? Geheel afwezig, minder opneembaar ijzer, veel minder eiwit.
Als ik mijn vlees, kip in dit geval, 1 op 1 vervang door linzen heb ik minder:
Ijzer
Eiwit
Vitamines
Mineralen
Maar vezels, die ook al in mijn groente zit die op mijn bord ligt, heb ik vind overvloed.
ReplaR in NWS / Jumbo wilt versnelling plantaardige voedingquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar het is dan ook niemands intentie om vlees als ongezond te bestempelen of mensen die vlees eten te criminaliseren.
Jij kwam met kipfilet vs linzen en daarbij bevat kipfilet meer voedingsstoffen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoho, nu ga je weer vreselijk kort door de bocht. KIpfilet is niet al het vlees. Er is genoeg vlees dat tyfusongezond is met bakken verzadigd vet, toegevoegde zouten en ga zo maar door.
Nee, vlees is niet ongezond omdat het geen vezels bevat. Als je vlees met een vleesvervanger vergelijkt, is het aantal vezels in de vleesvervanger een plus voor de vleesvervanger (want meer vezels is altijd beter). Verzadigd vet is een min voor het vlees (want minder verzadigd vet is beter).quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk.
Klopt, en wat wordt er in "mijn lijstje" gezegd over B12?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die B12 staat al in je eigen lijstje. Lezen is ook een vak hoor.
Lezen is inderdaad een vak apart.quote:Vitamine B12: Alleen kipfilet levert B12, essentieel voor zenuwfunctie en bloedvorming. Linzen bevatten geen B12, wat een aandachtspunt is bij een plantaardig dieet.
We vergeleken linzen met kipfilet en op vrijwel iedere vlak scoort de kipfilet beter maar als je artikelen leest is de kipfilet de ongezonde keuze omdat er geen vezels in zitten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:31 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Nee, vlees is niet ongezond omdat het geen vezels bevat. Als je vlees met een vleesvervanger vergelijkt, is het aantal vezels in de vleesvervanger een plus voor de vleesvervanger (want meer vezels is altijd beter). Verzadigd vet is een min voor het vlees (want minder verzadigd vet is beter).
Dit haalt mijn claim niet bepaald onderuitquote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
ReplaR in NWS / Jumbo wilt versnelling plantaardige voeding
Ja, ik was afgelopen weekend in Duitsland en daar kon je een 'Schnetzel' kopenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat betreft de Vegetarische Slager: ik heb een hoop van hun producten geprobeerd, maar stuk voor stuk smaken ze duidelijk minder goed dan het vlees wat ze proberen te imiteren terwijl ze ongeveer even duur zijn.
De helft van de dagen heb ik geen stukje vlees bij het avondeten, maar dat is omdat ik het weglaat ipv voor een vervanger te kiezen.
En stop eens met die debiele namen voor je vleesvervangers.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is vet niet ongezond en je wordt daar niet dik van. Je wordt dik door te veel te eten. Al die "levensmiddelen" zonder calorieën uit de supermarkt zijn niet gezonder dan al die zoete en zoute troep, waar dan geen vet in zit. Goed voor de winstgevendheid, maar nog steeds slecht voor je gezondheid.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:28 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander krijgt onvoldoende vezels binnen en te veel verzadigd vet. Die aanname lijkt mij dus gemiddeld genomen terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |