abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 april 2025 @ 19:29:43 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217495271

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217495590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 18:52 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de wettelijke waarde van zo’n executive order eigenlijk? Is dat een soort beleidsnota van: “dit is wat ik van plan ben” of heeft t ook echt een wettelijke basis?
pi_217495789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, we kunnen er een grapje van maken, maar dit sentiment blijkt het inderdaad erg goed te doen.

Ik zal mezelf nooit en te nimmer als links bestempelen, maar waar ik niets van begrijp is dat de grootste stroming van rechts op dit moment bestaat uit het dwarszitten van groepen die even niet zo mooi in het plaatje passen. Daar wil ik ook niet bijhoren.
Hmm. Welke groepen worden volgens jou op dit moment dwarsgezeten dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217496130
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de VS? Minderheden, mensen met autisme, LHBTQ+, kinderen

Zo kunnen we nog wel even doorgaan, denk je ook niet?
pi_217496341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Nee volgens Howard is Amerika volstrekt egalitair. Alle wetten hebben als resultaat dat er geen discriminatie meer is
pi_217496352
quote:

[..]

Maar dat is eigen schuld dikke bult bleek uit een nieuwsitem over Arnhem elders op dit forum.
Die minderheden hebben dat over zichzelf uitgeroepen.
pi_217496408
quote:

[..]

Hmm. mensen met autisme en kinderen? Op welke manier heb je het gevoel dat die het lastiger hebben dan nu? Ik vind zelfs niet dat er sprake van is mbt homo's of lesbiennes. De genderiodelogie wordt natuurlijk wel stevig aangepakt, maar dat vind ik een uitstekende ontwikkeling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee volgens Howard is Amerika volstrekt egalitair. Alle wetten hebben als resultaat dat er geen discriminatie meer is
Er is geen land te bedenken waar is er zoveel nadruk ligt op racisme en discriminatie als de VS. Dat wil niet zeggen dat een samenleving volstrekt egalitair is, dat ga je ook nooit hebben. Elke samenleving kent verschillen in uitkomsten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217496452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En zolang Trumps beleid andere minderheden treft doet hij uitstekend werk.

Een typisch Maga standpunt.
pi_217496533
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2025 21:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. mensen met autisme en kinderen? Op welke manier heb je het gevoel dat die het lastiger hebben dan nu? Ik vind zelfs niet dat er sprake van is mbt homo's of lesbiennes. De genderiodelogie wordt natuurlijk wel stevig aangepakt, maar dat vind ik een uitstekende ontwikkeling.
RFK Jr doet goed zijn best mensen met autisme te stigmatiseren, het een ziekte te noemen die komt door vaccinatie. Denk ook aan het stopzetten van allerlei onderzoek omdat hij er geen geloof in heeft.

Kinderen: De toegang tot scholing wordt moeilijker gemaakt, kinderen met een leerachterstand krijgen het een stuk lastiger doordat de Department of Education gekortwiekt is.

Een paar links die ik zo snel tegen kwam:
Transgender troops will be removed from the military, Pentagon says
Trump administration orders University of Pennsylvania to erase transgender swimmer’s records

Trump cuts 69 global programs tackling child labor and human trafficking

Zo kunnen we nog wel stapels links opduikelen. Ik begrijp dat je het eens bent met het beleid dat daar gevoerd wordt, maar zeggen dat die groepen het nu niet lastiger hebben dan in het verleden is gewoon onzin.
pi_217496578
Bovendien worden bepaalde bevolkingsgroepen zonder enige vorm van gedegen besluitvorming het land uit gezet. Dat lijkt mij nog wel het beste voorbeeld dat bepaalde groepen worden dwarsgezeten. Al dekt dat de lading niet.
  dinsdag 29 april 2025 @ 22:13:53 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217496602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:11 schreef Friggles het volgende:
Bovendien worden bepaalde bevolkingsgroepen zonder enige vorm van gedegen besluitvorming het land uit gezet. Dat lijkt mij nog wel het beste voorbeeld dat bepaalde groepen worden dwarsgezeten. Al dekt dat de lading niet.
Dwarszitten is nogal een eufemisme ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217496793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
RFK Jr doet goed zijn best mensen met autisme te stigmatiseren, het een ziekte te noemen die komt door vaccinatie. Denk ook aan het stopzetten van allerlei onderzoek omdat hij er geen geloof in heeft.

Kinderen: De toegang tot scholing wordt moeilijker gemaakt, kinderen met een leerachterstand krijgen het een stuk lastiger doordat de Department of Education gekortwiekt is.

Een paar links die ik zo snel tegen kwam:
Transgender troops will be removed from the military, Pentagon says
Trump administration orders University of Pennsylvania to erase transgender swimmer’s records

Trump cuts 69 global programs tackling child labor and human trafficking

Zo kunnen we nog wel stapels links opduikelen. Ik begrijp dat je het eens bent met het beleid dat daar gevoerd wordt, maar zeggen dat die groepen het nu niet lastiger hebben dan in het verleden is gewoon onzin.
Het begint bij de T in LGBT, de kleinste groep die ook door conservatieve homo's gehaat wordt..
Dat is het meest eenvoudige doelwit om mee te beginnen.
De volgende stap is het beperken van rechten voor homo's, te beginnen met het homohuwelijk. Daarvoor zijn de eerste stappen inmiddels gezet.
Het homohuwelijk is een doorn in het oog bij christelijke conservatieven.
Dit wordt gedaan door de federale bescherming van het homohuwelijk door het Hooggerechtshof in 2015 te verwerpen.
Trump kan dan op dezelfde manier als bij abortus zijn handen in onschuld wassen.
Hij verbiedt het homohuwelijk immers niet, hij laat het aan de individuele staten over.
En de conservatieve staten gaan het verbieden.
Deze stap is lastiger dan het ontmenselijken van transgenders. Dr steun voor het homohuwelijk is veel groter.

We gaan zien hoever ze daarmee gaan komen, en wat dan de volgende stap zal zijn.
  dinsdag 29 april 2025 @ 22:56:10 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217496871
Malle Pietje gaat weer eens de mist in.
https://www.nu.nl/verkiez(...)-blijkt-te-zijn.html
  dinsdag 29 april 2025 @ 23:06:30 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217496926
quote:

[..]

En wetenschapper, ambtenaren, onderwijzers, veteranen, mensen met een andere mening, mensen die niet aardig zijn tegen Trump, slachtoffers van Putin, rechters, journalisten, advocaten enz.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 29 april 2025 @ 23:21:13 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217496970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:11 schreef Friggles het volgende:
Ga er nou niet direct op in, want dan krijg je het spelletje:

A: Je hebt geen due process nodig, want ze zijn illegaal

B: En hoe weet je of iemand wel of niet illegaal is?

A: Dat is toch zo, anders worden ze niet ineens teruggezet naar eigen land?

B: Die persoon mocht gewoon in de VS blijven van de rechter en werd niet teruggezet, maar verkocht aan een gevangenis met mensonterende praktijken.

A: Nou en, hij heeft zijn vrouw ooit geslagen!

B: Dus iedereen die ooit een aanklacht heeft gehad moet naar die gevangenis in El Salvador?

A: Ja hij was een fout persoon!

B: Dat wil toch niet zeggen dat je meteen naar een gevangenis moet in een ander land? Dit klinkt eigenlijk bijzonder als een strafproces, waarom dan geen uitspraak afwachten van de rechter?

A: Oh, wacht, hij was een bendelid, want hij heeft tattoos.

B: Maar wat je zegt is steeds verschillend, hoe kun je nu weten of ie nu een administratieve fout is, een foute man, of een bendelid? Dit lijkt mij een ultiem geval om iemand gebruik te laten maken van zijn rechten.

A: 'Ja, maar rechten' :')

Het is uiteindelijk niets anders dan fatsoen en democratie veinzen, maar intussen juist het tegenovergestelde beweren. Want er is geen echt argument, het idee is: Buitenlanders moeten oppleuren. Vandaag was er zelfs zo'n clown die beweerde dat al die rechten die je hebt als burger en niet-burgers in de VS ooit ingesteld waren toen er nog niet zoveel van die migranten het land kwamen overspoelen en dat was dan weer een gevaar voor 'onze cultuur'. Met andere woorden: 'Rechten zijn er alleen voor de mensen waarvan ik even ga bepalen of ze dat wel waard zijn'.

Er worden geen argumenten gebruikt om een punt te maken, er wordt 'creatief' datgene geroepen om die vervelende buitenlanders maar weg te krijgen, ook al doet men alsof het een eerlijke gang van zaken is.

En hier in Nederland krijgen diezelfde mensen een hele harde plasser van het idee alle tweede paspoorten in te trekken en meteen (en heel belangrijk) hardhandig uit Nederland te sodemieteren, met voorkeur naar een land waar ze zonder rechten meteen worden vastgezet voor onbepaalde tijd in een mensonterende gevangenis. Als we nu allemaal niet zo woke doen door niet te gaan zeuren over stomme dingen als 'rechten' en 'grondwet', dan kijken we allemaal even de andere kant op en zijn onze Westerse waarden gered. Echt complete mafkezen zijn het.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vis1980 op 29-04-2025 23:31:10 ]
pi_217496976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Malle Pietje gaat weer eens de mist in.
https://www.nu.nl/verkiez(...)-blijkt-te-zijn.html
De minister Faber van de VS.
  dinsdag 29 april 2025 @ 23:33:25 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217496994
quote:

[..]
Kom kom, je bent slimmer dan dit. Ik vind het prima dat je het steunt, dat moet je verder zelf weten, maar je maakt mij niet wijs dat je het echt niet ziet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217497015
Niet.te.pruimen.
Interview The Atlantic en met Goldberg, die per ongeluk in de 1e Signal gate werd betrokken door Heggeth.

https://archive.ph/QpTZq
pi_217497041
Bezos is alweer overstag gegaan

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 30 april 2025 @ 01:19:51 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217497137
Trump houdt een rally, waarvoor? Probeert ie zijn rating omhoog te krijgen? Tijdens de rally zegt ie:

quote:
'"We cannot allow a handful of communist radical left judges to obstruct the enforcement of our laws and assume the duties that belong solely to the president. Judges are trying to take away the power given to the president."
Trias politica is waarschijnlijk ook woke en staat 'onze cultuur' in de weg....

Man, man, wat mensen allemaal toelaten omdat ze buitenlanders zo haten.
pi_217497159
quote:
83s.gif Op dinsdag 29 april 2025 23:56 schreef Kijkertje het volgende:
Bezos is alweer overstag gegaan

[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat ik het wel geloofwaardig vind dat excuus. Het was toch ook al duidelijk dat hij in de WaPo geen kritische stukken over het regime wil. Als dat al publiek is lijkt het me best logisch dat hij al helemaal bij Amazon niks wil doen om zijn relatie met het regime onder druk te zetten. 'Hij is natuurlijk wel een van de mensen die het meeste kunnen verdienen met dit Trump presidentsschap.

Niet dat ik het met dat soort beslissingen eens ben maar zo gaat dat. Ook Bezos kunnen we het beste op een eindeloze ruimtemissie sturen.
  woensdag 30 april 2025 @ 01:59:02 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217497161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 01:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik het wel geloofwaardig vind dat excuus. Het was toch ook al duidelijk dat hij in de WaPo geen kritische stukken over het regime wil. Als dat al publiek is lijkt het me best logisch dat hij al helemaal bij Amazon niks wil doen om zijn relatie met het regime onder druk te zetten. 'Hij is natuurlijk wel een van de mensen die het meeste kunnen verdienen met dit Trump presidentsschap.

Niet dat ik het met dat soort beslissingen eens ben maar zo gaat dat. Ook Bezos kunnen we het beste op een eindeloze ruimtemissie sturen.
En jonge, wat heeft ie het nodig...
  woensdag 30 april 2025 @ 02:03:15 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217497165
Had iemand deze al gepost? Ben benieuwd hoe het afloopt.

Bekijk deze YouTube-video

En oja, dit mogen we ook niet vergeten.

twitter
  woensdag 30 april 2025 @ 04:08:20 #24
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217497254
quote:

[..]
LHBTQ+. De gender-ideologie waar wordt bepleit voor het natuurlijk bestaan van 65 of meer verschillende genders en waar heteroseksualiteit abnormaal is, is natuurlijk van een krankzinnige cultuuruiting die om een tegenreactie vroeg. Trump cs. gaat veel te ver met die reactie maar dat er een reactie kwam op deze gekheid is volkomen logisch.
Science matters
pi_217497290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 04:08 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
LHBTQ+. De gender-ideologie waar wordt bepleit voor het natuurlijk bestaan van 65 of meer verschillende genders en waar heteroseksualiteit abnormaal is, is natuurlijk van een krankzinnige cultuuruiting die om een tegenreactie vroeg. Trump cs. gaat veel te ver met die reactie maar dat er een reactie kwam op deze gekheid is volkomen logisch.
Waar is dat?
pi_217497391
Ook Kerstmis 2025 zal waarschijnlijk voor de consumenten in de VS kapot gaan als de terugval van chinese import doorzet.

Retailers Fear Toy Shortages at Christmas as Tariffs Freeze Supply Chain

Dit bovenstaand verhaal gaat natuurlijk ook op voor veel andere zaken waarin china dat land voorziet in complete producten maar ook halffabrikaten.
pi_217497399
'100 DAYS of GREATNESS'

:') :') :') :') :') :') :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217497404
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 01:19 schreef Vis1980 het volgende:
Trump houdt een rally, waarvoor? Probeert ie zijn rating omhoog te krijgen? Tijdens de rally zegt ie:
[..]
Trias politica is waarschijnlijk ook woke en staat 'onze cultuur' in de weg....

Man, man, wat mensen allemaal toelaten omdat ze buitenlanders zo haten.
Iedereen die de miniscule marges van woke tot in de diepte heeft bestreden is voor het karretje gespannen van radicaal rechts. Die het als containerbegrip voor vrouwenrechten, sociale zekerheden, consumentenrechten en nu trias politica zagen.

Alles wat men in de steentijd als woke zag o.i.d. :p

Er is ooit ook een flinke rel om huisnummer-invoering geweest (overheden konden nu makkelijker bewoners bereiken). Ook maar afschaffen.
  woensdag 30 april 2025 @ 07:29:11 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217497415
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 02:03 schreef Vis1980 het volgende:

Bekijk deze YouTube-video

[ x ]
Lindsey Graham :') :') :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217497654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 02:03 schreef Vis1980 het volgende:

[ x ]
Graham is 28 dagen te laat.
pi_217497728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 07:16 schreef Basp1 het volgende:
Ook Kerstmis 2025 zal waarschijnlijk voor de consumenten in de VS kapot gaan als de terugval van chinese import doorzet.

Retailers Fear Toy Shortages at Christmas as Tariffs Freeze Supply Chain

Dit bovenstaand verhaal gaat natuurlijk ook op voor veel andere zaken waarin china dat land voorziet in complete producten maar ook halffabrikaten.
Gisteren was die Treasury minister bij Leavitt en die wist nogmaals te vertellen dat China vooral de VS nodig had, omdat China degene was die meer te verliezen had. Dat komt niet helemaal overeen met de toon die China aanslaat, dat het ze niet echt uitmaakt als ze de VS kwijtraken. Vraag me af wie 't dan mis heeft (ik heb zo'n vermoeden dat ik 't wel weet, maargoed)
pi_217497863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 23:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Kom kom, je bent slimmer dan dit. Ik vind het prima dat je het steunt, dat moet je verder zelf weten, maar je maakt mij niet wijs dat je het echt niet ziet.
Waarom vind je dat prima?
What Would Goku Do
pi_217497891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 09:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik gok omdat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 april 2025 @ 09:29:02 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217497925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 09:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik gok omdat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
Dat inderdaad. Ik vind het door Howard gestelde zelf niet prima.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217497958
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 08:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gisteren was die Treasury minister bij Leavitt en die wist nogmaals te vertellen dat China vooral de VS nodig had, omdat China degene was die meer te verliezen had. Dat komt niet helemaal overeen met de toon die China aanslaat, dat het ze niet echt uitmaakt als ze de VS kwijtraken. Vraag me af wie 't dan mis heeft (ik heb zo'n vermoeden dat ik 't wel weet, maargoed)
Propaganda spreekpoppen die dagelijks weer compleet tegenovergestelde dingen beweren daar geloof ik weinig meer van . :D

En ja het is nog even wachten totdat de consumenten daar lege schappen zien en/of flinke prijsverhogingen. Ik ben benieuwd wat de propagandisten dan verzinnen om dit te downplayen of zo te spinnen dat het in ieder geval echt helemaal niet door het bizarre zwalkende beleid van Trump komt dat het echt doordacht 12d schaakzetten van de stabiele genie wannabe koning zijn. :')
pi_217498169
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 23:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik bekijk dat oprecht niet op die manier. Als je bijvoorbeeld het aanpakken van illegale migratie of de genderideologie neemt zijn dat beide dingen die ik inderdaad steun. Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving. Die kaders ontbraken bij de vorige regering.

Dat wil in deze gevallen dus zeggen probeer op een legale manier naar de VS te komen en ga niet de maatschappij gaslighten dat je van het andere geslacht bent als je dat niet bent. Het is vervelend voor mensen met genderdysforie, maar ik vind niet dat de overtuigingen die zij hebben over hun eigen geslacht (die aantoonbaar onjuist zijn) leidend moeten zijn in de samenleving.
pi_217498259
Zolang illegalen in de vs een social security nummer kunnen krijgen en hiermee ook mogen werken en belasting betalen zou het veel logischer zijn om deze aanzuigende werking af te schaffen maar daar horen we Trump niet over..

Boter op hun hoofd beleid waarbij illegalen de nieuwe joden zijn voor de neofascisten die o.a fun videos maken en mensen zonder proces uitzetten.. :')
pi_217498321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 10:24 schreef Basp1 het volgende:
Zolang illegalen in de vs een social security nummer kunnen krijgen en hiermee ook mogen werken en belasting betalen zou het veel logischer zijn om deze aanzuigende werking af te schaffen maar daar horen we Trump niet over..
Over een aanzuigende werking gesproken, wie zijn de bedrijven die die illegalen in dienst nemen? Waarom pakken ze die ook niet aan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 april 2025 @ 10:46:54 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217498398
'Je mag best homo, vrouw of buitenlander zijn, als jij je maar aan mij aanpast'

Brrrrr, wat een engheid.

Nou, vervang al die dingen met 'Jood' en meneer gaat helemaal los van woede.
pi_217498403
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik bekijk dat oprecht niet op die manier. Als je bijvoorbeeld het aanpakken van illegale migratie of de genderideologie neemt zijn dat beide dingen die ik inderdaad steun. Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving. Die kaders ontbraken bij de vorige regering.

Dat wil in deze gevallen dus zeggen probeer op een legale manier naar de VS te komen en ga niet de maatschappij gaslighten dat je van het andere geslacht bent als je dat niet bent. Het is vervelend voor mensen met genderdysforie, maar ik vind niet dat de overtuigingen die zij hebben over hun eigen geslacht (die aantoonbaar onjuist zijn) leidend moeten zijn in de samenleving.
Heb je echt last van ze? Op welke manier?
  woensdag 30 april 2025 @ 10:55:46 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217498443
quote:
5s.gif Op woensdag 30 april 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Over een aanzuigende werking gesproken, wie zijn de bedrijven die die illegalen in dienst nemen? Waarom pakken ze die ook niet aan?
Omdat die bedrijven en personen grote donateurs zijn aan Republikeinse (‘volks’)vertegenwoordigers. En die verwachten daarvoor iets terug, zoals de mogelijkheid werknemers te gebruiken, die ze een fractie van het normale loon kunnen betalen en kunnen chanteren met de dreiging uitgezet te worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 30 april 2025 @ 10:57:07 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217498453
quote:
Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving.
En dan de xenofobe mensenhater uithangen is natuurlijk wel 'je op een normale manier aanpassen aan de samenleving'?

Want ja die samenleving wilde ook gelijkheid, maar daar gaat meneer zich niet aan aanpassen. Nee, dan openlijk gaan rondbazuinen dat je vindt dat andere mensen geen rechten hebben, want ja, dat is dan blijkbaar wel onze samenleving.
  woensdag 30 april 2025 @ 11:23:50 #43
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217498595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
'Je mag best homo, vrouw of buitenlander zijn, als jij je maar aan mij aanpast'

Brrrrr, wat een engheid.

Zowel extreem rechts als extreem links hebben er nogal een handje van om de Gestapo te spelen wat dat betreft.

Gaat (helaas) nog wel een keer goed fout in Amerika.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 30 april 2025 @ 11:25:16 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217498606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zowel extreem rechts als extreem links hebben er nogal een handje van om de Gestapo te spelen wat dat betreft.

Wanneer was extreem links precies aan de macht?
  woensdag 30 april 2025 @ 11:25:17 #45
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217498607
quote:

Ik vind dat je medische en psychische zaken niet politiek moet maken. Wetenschappers en medici doen onderzoek en trekken daar conclusies uit, waarom moeten mensen die er geen verstand van hebben dat tegenspreken om zieltjes te winnen.

Ik ken meerdere transgender mensen en die zijn een heel traject van begeleiding door het VU doorgegaan door specialisten. Het is niet of je zomaar besluit van de ene dag op de andere dat je een ander geslacht hebt. Het is ook een hele moeilijke weg, zowel lichamelijk als psychisch, niet een weg die je zou kiezen als je de keuze zou hebben.

Als laatste vraag ik me ook af waar die focus op transgenders toch vandaan komt. Ze doen niemand kwaad, zijn een kwetsbare groep en welke invloed hebben zij op het gemiddelde leven van een Nederlander/Amerikaan.

Ik heb het gevoel dat het gewoon een makkelijke afleiding is van wat MAGA in Amerika doet: de rijken rijker maken en de armen onderdrukken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217498623
quote:

[..]

Goed nieuws voor je:, de Republikeinen zijn bezig om de federale bescherming van het homohuwelijk ongedaan te maken, zodat conservatieve staten hen kan dwingen zich aan te passen aan de heteronormatieve christelijk conservatieve samenleving.
pi_217498640
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 10:24 schreef Basp1 het volgende:

Boter op hun hoofd beleid waarbij illegalen de nieuwe joden zijn voor de neofascisten die o.a fun videos maken en mensen zonder proces uitzetten.. :')
Dan kun je ook niet meer spreken van illegaal toch, dat ze een SSA krijgen is juist ook onder trump 1 gestart en in plaats van illegaal spreek je dan volgens mij van migranten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_217498702
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Aangezien ze in de vs alleen extreem rechts (GOP) en een beetje rechts (democraten) kennen hoeven we daar geen discussie over te voeren. Of je moet de overduidelijk GOP propaganda blijven geloven dat de democraten extreem links zijn . :D
  woensdag 30 april 2025 @ 11:51:54 #49
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217498761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Aangezien ze in de vs alleen extreem rechts (GOP) en een beetje rechts (democraten) kennen hoeven we daar geen discussie over te voeren. Of je moet de overduidelijk GOP propaganda blijven geloven dat de democraten extreem links zijn . :D
Je hebt gelijk. Extreem links bestaat niet in Amerika.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 30 april 2025 @ 11:57:11 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217498797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 11:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Extreem links bestaat niet in Amerika.
Heus wel. Er zijn altijd genoeg Amerikanen geweest die met plezier en uit overtuiging spioneerden voor de Sovjets. Maar het is zeker geen politieke invloed van betekenis.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')