Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Wat is de wettelijke waarde van zo’n executive order eigenlijk? Is dat een soort beleidsnota van: “dit is wat ik van plan ben” of heeft t ook echt een wettelijke basis?quote:
Hmm. Welke groepen worden volgens jou op dit moment dwarsgezeten dan?quote:Op dinsdag 29 april 2025 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen er een grapje van maken, maar dit sentiment blijkt het inderdaad erg goed te doen.
Ik zal mezelf nooit en te nimmer als links bestempelen, maar waar ik niets van begrijp is dat de grootste stroming van rechts op dit moment bestaat uit het dwarszitten van groepen die even niet zo mooi in het plaatje passen. Daar wil ik ook niet bijhoren.
In de VS? Minderheden, mensen met autisme, LHBTQ+, kinderenquote:Op dinsdag 29 april 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Welke groepen worden volgens jou op dit moment dwarsgezeten dan?
Nee volgens Howard is Amerika volstrekt egalitair. Alle wetten hebben als resultaat dat er geen discriminatie meer isquote:Op dinsdag 29 april 2025 21:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
In de VS? Minderheden, mensen met autisme, LHBTQ+, kinderen
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, denk je ook niet?
Maar dat is eigen schuld dikke bult bleek uit een nieuwsitem over Arnhem elders op dit forum.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hmm. mensen met autisme en kinderen? Op welke manier heb je het gevoel dat die het lastiger hebben dan nu? Ik vind zelfs niet dat er sprake van is mbt homo's of lesbiennes. De genderiodelogie wordt natuurlijk wel stevig aangepakt, maar dat vind ik een uitstekende ontwikkeling.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is geen land te bedenken waar is er zoveel nadruk ligt op racisme en discriminatie als de VS. Dat wil niet zeggen dat een samenleving volstrekt egalitair is, dat ga je ook nooit hebben. Elke samenleving kent verschillen in uitkomsten.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee volgens Howard is Amerika volstrekt egalitair. Alle wetten hebben als resultaat dat er geen discriminatie meer is
En zolang Trumps beleid andere minderheden treft doet hij uitstekend werk.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee volgens Howard is Amerika volstrekt egalitair. Alle wetten hebben als resultaat dat er geen discriminatie meer is
RFK Jr doet goed zijn best mensen met autisme te stigmatiseren, het een ziekte te noemen die komt door vaccinatie. Denk ook aan het stopzetten van allerlei onderzoek omdat hij er geen geloof in heeft.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. mensen met autisme en kinderen? Op welke manier heb je het gevoel dat die het lastiger hebben dan nu? Ik vind zelfs niet dat er sprake van is mbt homo's of lesbiennes. De genderiodelogie wordt natuurlijk wel stevig aangepakt, maar dat vind ik een uitstekende ontwikkeling.
Dwarszitten is nogal een eufemisme ja.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:11 schreef Friggles het volgende:
Bovendien worden bepaalde bevolkingsgroepen zonder enige vorm van gedegen besluitvorming het land uit gezet. Dat lijkt mij nog wel het beste voorbeeld dat bepaalde groepen worden dwarsgezeten. Al dekt dat de lading niet.
Het begint bij de T in LGBT, de kleinste groep die ook door conservatieve homo's gehaat wordt..quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:07 schreef beefkeek het volgende:
[..]
RFK Jr doet goed zijn best mensen met autisme te stigmatiseren, het een ziekte te noemen die komt door vaccinatie. Denk ook aan het stopzetten van allerlei onderzoek omdat hij er geen geloof in heeft.
Kinderen: De toegang tot scholing wordt moeilijker gemaakt, kinderen met een leerachterstand krijgen het een stuk lastiger doordat de Department of Education gekortwiekt is.
Een paar links die ik zo snel tegen kwam:
Transgender troops will be removed from the military, Pentagon says
Trump administration orders University of Pennsylvania to erase transgender swimmer’s records
Trump cuts 69 global programs tackling child labor and human trafficking
Zo kunnen we nog wel stapels links opduikelen. Ik begrijp dat je het eens bent met het beleid dat daar gevoerd wordt, maar zeggen dat die groepen het nu niet lastiger hebben dan in het verleden is gewoon onzin.
En wetenschapper, ambtenaren, onderwijzers, veteranen, mensen met een andere mening, mensen die niet aardig zijn tegen Trump, slachtoffers van Putin, rechters, journalisten, advocaten enz.quote:Op dinsdag 29 april 2025 21:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ga er nou niet direct op in, want dan krijg je het spelletje:quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:11 schreef Friggles het volgende:
Bovendien worden bepaalde bevolkingsgroepen zonder enige vorm van gedegen besluitvorming het land uit gezet. Dat lijkt mij nog wel het beste voorbeeld dat bepaalde groepen worden dwarsgezeten. Al dekt dat de lading niet.
De minister Faber van de VS.quote:Op dinsdag 29 april 2025 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Malle Pietje gaat weer eens de mist in.
https://www.nu.nl/verkiez(...)-blijkt-te-zijn.html
Kom kom, je bent slimmer dan dit. Ik vind het prima dat je het steunt, dat moet je verder zelf weten, maar je maakt mij niet wijs dat je het echt niet ziet.quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trias politica is waarschijnlijk ook woke en staat 'onze cultuur' in de weg....quote:'"We cannot allow a handful of communist radical left judges to obstruct the enforcement of our laws and assume the duties that belong solely to the president. Judges are trying to take away the power given to the president."
Ik moet zeggen dat ik het wel geloofwaardig vind dat excuus. Het was toch ook al duidelijk dat hij in de WaPo geen kritische stukken over het regime wil. Als dat al publiek is lijkt het me best logisch dat hij al helemaal bij Amazon niks wil doen om zijn relatie met het regime onder druk te zetten. 'Hij is natuurlijk wel een van de mensen die het meeste kunnen verdienen met dit Trump presidentsschap.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:56 schreef Kijkertje het volgende:
Bezos is alweer overstag gegaan
[ afbeelding ]
En jonge, wat heeft ie het nodig...quote:Op woensdag 30 april 2025 01:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het wel geloofwaardig vind dat excuus. Het was toch ook al duidelijk dat hij in de WaPo geen kritische stukken over het regime wil. Als dat al publiek is lijkt het me best logisch dat hij al helemaal bij Amazon niks wil doen om zijn relatie met het regime onder druk te zetten. 'Hij is natuurlijk wel een van de mensen die het meeste kunnen verdienen met dit Trump presidentsschap.
Niet dat ik het met dat soort beslissingen eens ben maar zo gaat dat. Ook Bezos kunnen we het beste op een eindeloze ruimtemissie sturen.
LHBTQ+. De gender-ideologie waar wordt bepleit voor het natuurlijk bestaan van 65 of meer verschillende genders en waar heteroseksualiteit abnormaal is, is natuurlijk van een krankzinnige cultuuruiting die om een tegenreactie vroeg. Trump cs. gaat veel te ver met die reactie maar dat er een reactie kwam op deze gekheid is volkomen logisch.quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar is dat?quote:Op woensdag 30 april 2025 04:08 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
LHBTQ+. De gender-ideologie waar wordt bepleit voor het natuurlijk bestaan van 65 of meer verschillende genders en waar heteroseksualiteit abnormaal is, is natuurlijk van een krankzinnige cultuuruiting die om een tegenreactie vroeg. Trump cs. gaat veel te ver met die reactie maar dat er een reactie kwam op deze gekheid is volkomen logisch.
Iedereen die de miniscule marges van woke tot in de diepte heeft bestreden is voor het karretje gespannen van radicaal rechts. Die het als containerbegrip voor vrouwenrechten, sociale zekerheden, consumentenrechten en nu trias politica zagen.quote:Op woensdag 30 april 2025 01:19 schreef Vis1980 het volgende:
Trump houdt een rally, waarvoor? Probeert ie zijn rating omhoog te krijgen? Tijdens de rally zegt ie:
[..]
Trias politica is waarschijnlijk ook woke en staat 'onze cultuur' in de weg....
Man, man, wat mensen allemaal toelaten omdat ze buitenlanders zo haten.
Lindsey Grahamquote:Op woensdag 30 april 2025 02:03 schreef Vis1980 het volgende:
Had iemand deze al gepost? Ben benieuwd hoe het afloopt.
Bekijk deze YouTube-video
En oja, dit mogen we ook niet vergeten.
[ x ]
Graham is 28 dagen te laat.quote:Op woensdag 30 april 2025 02:03 schreef Vis1980 het volgende:
Had iemand deze al gepost? Ben benieuwd hoe het afloopt.
En oja, dit mogen we ook niet vergeten.
[ x ]
Gisteren was die Treasury minister bij Leavitt en die wist nogmaals te vertellen dat China vooral de VS nodig had, omdat China degene was die meer te verliezen had. Dat komt niet helemaal overeen met de toon die China aanslaat, dat het ze niet echt uitmaakt als ze de VS kwijtraken. Vraag me af wie 't dan mis heeft (ik heb zo'n vermoeden dat ik 't wel weet, maargoed)quote:Op woensdag 30 april 2025 07:16 schreef Basp1 het volgende:
Ook Kerstmis 2025 zal waarschijnlijk voor de consumenten in de VS kapot gaan als de terugval van chinese import doorzet.
Retailers Fear Toy Shortages at Christmas as Tariffs Freeze Supply Chain
Dit bovenstaand verhaal gaat natuurlijk ook op voor veel andere zaken waarin china dat land voorziet in complete producten maar ook halffabrikaten.
Waarom vind je dat prima?quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kom kom, je bent slimmer dan dit. Ik vind het prima dat je het steunt, dat moet je verder zelf weten, maar je maakt mij niet wijs dat je het echt niet ziet.
Ik gok omdat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.quote:
quote:
Dat inderdaad. Ik vind het door Howard gestelde zelf niet prima.quote:Op woensdag 30 april 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik gok omdat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
Propaganda spreekpoppen die dagelijks weer compleet tegenovergestelde dingen beweren daar geloof ik weinig meer van .quote:Op woensdag 30 april 2025 08:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Gisteren was die Treasury minister bij Leavitt en die wist nogmaals te vertellen dat China vooral de VS nodig had, omdat China degene was die meer te verliezen had. Dat komt niet helemaal overeen met de toon die China aanslaat, dat het ze niet echt uitmaakt als ze de VS kwijtraken. Vraag me af wie 't dan mis heeft (ik heb zo'n vermoeden dat ik 't wel weet, maargoed)
Ik bekijk dat oprecht niet op die manier. Als je bijvoorbeeld het aanpakken van illegale migratie of de genderideologie neemt zijn dat beide dingen die ik inderdaad steun. Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving. Die kaders ontbraken bij de vorige regering.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kom kom, je bent slimmer dan dit. Ik vind het prima dat je het steunt, dat moet je verder zelf weten, maar je maakt mij niet wijs dat je het echt niet ziet.
Over een aanzuigende werking gesproken, wie zijn de bedrijven die die illegalen in dienst nemen? Waarom pakken ze die ook niet aan?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:24 schreef Basp1 het volgende:
Zolang illegalen in de vs een social security nummer kunnen krijgen en hiermee ook mogen werken en belasting betalen zou het veel logischer zijn om deze aanzuigende werking af te schaffen maar daar horen we Trump niet over..
Heb je echt last van ze? Op welke manier?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik bekijk dat oprecht niet op die manier. Als je bijvoorbeeld het aanpakken van illegale migratie of de genderideologie neemt zijn dat beide dingen die ik inderdaad steun. Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving. Die kaders ontbraken bij de vorige regering.
Dat wil in deze gevallen dus zeggen probeer op een legale manier naar de VS te komen en ga niet de maatschappij gaslighten dat je van het andere geslacht bent als je dat niet bent. Het is vervelend voor mensen met genderdysforie, maar ik vind niet dat de overtuigingen die zij hebben over hun eigen geslacht (die aantoonbaar onjuist zijn) leidend moeten zijn in de samenleving.
Omdat die bedrijven en personen grote donateurs zijn aan Republikeinse (‘volks’)vertegenwoordigers. En die verwachten daarvoor iets terug, zoals de mogelijkheid werknemers te gebruiken, die ze een fractie van het normale loon kunnen betalen en kunnen chanteren met de dreiging uitgezet te worden.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over een aanzuigende werking gesproken, wie zijn de bedrijven die die illegalen in dienst nemen? Waarom pakken ze die ook niet aan?
En dan de xenofobe mensenhater uithangen is natuurlijk wel 'je op een normale manier aanpassen aan de samenleving'?quote:Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving.
Zowel extreem rechts als extreem links hebben er nogal een handje van om de Gestapo te spelen wat dat betreft.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:46 schreef Vis1980 het volgende:
'Je mag best homo, vrouw of buitenlander zijn, als jij je maar aan mij aanpast'
Brrrrr, wat een engheid.
Wanneer was extreem links precies aan de macht?quote:Op woensdag 30 april 2025 11:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zowel extreem rechts als extreem links hebben er nogal een handje van om de Gestapo te spelen wat dat betreft.
Gaat (helaas) nog wel een keer goed fout in Amerika.
Ik vind dat je medische en psychische zaken niet politiek moet maken. Wetenschappers en medici doen onderzoek en trekken daar conclusies uit, waarom moeten mensen die er geen verstand van hebben dat tegenspreken om zieltjes te winnen.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Dat wil in deze gevallen dus zeggen probeer op een legale manier naar de VS te komen en ga niet de maatschappij gaslighten dat je van het andere geslacht bent als je dat niet bent. Het is vervelend voor mensen met genderdysforie, maar ik vind niet dat de overtuigingen die zij hebben over hun eigen geslacht (die aantoonbaar onjuist zijn) leidend moeten zijn in de samenleving.
Goed nieuws voor je:, de Republikeinen zijn bezig om de federale bescherming van het homohuwelijk ongedaan te maken, zodat conservatieve staten hen kan dwingen zich aan te passen aan de heteronormatieve christelijk conservatieve samenleving.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik bekijk dat oprecht niet op die manier. Als je bijvoorbeeld het aanpakken van illegale migratie of de genderideologie neemt zijn dat beide dingen die ik inderdaad steun. Ik vind dat ook niet dat zulke mensen worden 'dwarsgezeten', maar dat het aan hen is zich op een normale manier aan te passen aan de samenleving. Die kaders ontbraken bij de vorige regering.
Dan kun je ook niet meer spreken van illegaal toch, dat ze een SSA krijgen is juist ook onder trump 1 gestart en in plaats van illegaal spreek je dan volgens mij van migranten.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:24 schreef Basp1 het volgende:
Zolang illegalen in de vs een social security nummer kunnen krijgen en hiermee ook mogen werken en belasting betalen zou het veel logischer zijn om deze aanzuigende werking af te schaffen maar daar horen we Trump niet over..
Boter op hun hoofd beleid waarbij illegalen de nieuwe joden zijn voor de neofascisten die o.a fun videos maken en mensen zonder proces uitzetten..
Aangezien ze in de vs alleen extreem rechts (GOP) en een beetje rechts (democraten) kennen hoeven we daar geen discussie over te voeren. Of je moet de overduidelijk GOP propaganda blijven geloven dat de democraten extreem links zijn .quote:Op woensdag 30 april 2025 11:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zowel extreem rechts als extreem links hebben er nogal een handje van om de Gestapo te spelen wat dat betreft.
Gaat (helaas) nog wel een keer goed fout in Amerika.
Je hebt gelijk. Extreem links bestaat niet in Amerika.quote:Op woensdag 30 april 2025 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien ze in de vs alleen extreem rechts (GOP) en een beetje rechts (democraten) kennen hoeven we daar geen discussie over te voeren. Of je moet de overduidelijk GOP propaganda blijven geloven dat de democraten extreem links zijn .
Heus wel. Er zijn altijd genoeg Amerikanen geweest die met plezier en uit overtuiging spioneerden voor de Sovjets. Maar het is zeker geen politieke invloed van betekenis.quote:Op woensdag 30 april 2025 11:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Extreem links bestaat niet in Amerika.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |