quote:
29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bouwt de graven voor de profeten en versiert de grafmonumenten van de rechtvaardigen,
30en u zegt: Als wij in de tijd van onze vaderen hadden geleefd, hadden wij niet met hen meegewerkt om het bloed van de profeten te vergieten.
31Aldus getuigt u tegen uzelf, dat u kinderen bent van hen die de profeten gedood hebben.
Het is geen detail en je draait hier zelf weg.
quote:
Wat wel gebeurd is, althans volgens de Bijbel, is enorme moordpartijen in opdracht van de liefhebbende God. Op de meest afgrijselijke manieren. Mannen, vrouwen, kinderen, zuigelingen... Door profeten, koningen en andere door God aangestelde machthebbers.
Pas maar op dat je er zelf ook niet bijgerekend wordt.
quote:
God kan in zijn almacht wel wat anders verzinnen om alleen de echt foute mensen te elimineren, maar nee dat moet massaal met de scherpte des zwaards, door verdrinking, list en bedrog, door ze van een rots te stoten tot zij barsten en noem maar op. Het kan niet wreed genoeg zijn.
Genesis 18:20 Daarom sprak Jahweh:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 Petrus:24Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op woensdag 23 april 2025 22:44 schreef Panterjong het volgende:De adventskerk heeft decennia lang de KKK gesponsord waardoor er honderden mensen zijn vermoord. Maar daar hoor je hem niet over.
Wie heeft meer bloed aan de handen, sda, rkk of calvinisme?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]
Omdat het onzin is. Als je ervan overtuigd bent van niet, laat dan bewijs van geldstromen van een officiële entiteit zien, zoals de general conference, een divisie of een unie. Wat enkele leden of een individuele kerk doen, is niet 'de kerk'.
De enige onzin hier is de gal die je spuwt naar de katholieke kerk toe. Wat overigens groepsbelediging is en dat is volgens de wet een strafbaar feit.
En dan kun je beweren dat het slechtst om de leiding gaat maar dat is misplaatste keutel-intrekkerij om je groepsbelediging te bedekken. Woorden als 'Rome' of 'de katholieke kerk' impliceren simpelweg dat je de gehele groep die daar onder valt
bedoelt.
Puur gedrag behorend bij een sekte. Een sekte die, volgens bronnen van de gemeenschap zelf, jarenlang de KKK heeft gefinancieerd. Die bronnen heb ik je eerder laten zien. Het verbaasde me overigens dat je niet op de hoogte was van deze wantoestanden binnen de adventskerk en dat je ondanks de bronnen van de advenstkerk zelf je kop in het zand blijft steken en het lijkt te bedekken met de mantel der liefde.
Hetzelfde geldt voor het in stand houden van rassenscheiding en het excommuniceren van gescheiden vrouwen.
Verder ben ik wel weer klaar met je, ook vanwege ons gesprek hiervoor. De onderwerpen zijn wel interessant maar met mensen die bij een sekte zitten valt gewoon niet te praten.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Ik denk alles bij elkaar de rkk. Die zijn er ook al wat langer he. En de adventskerk is natuurlijk ook maar een klein clubje.
Maar wat is je punt?
[ Bericht 2% gewijzigd door Panterjong op 24-04-2025 17:52:52 ]
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op donderdag 24 april 2025 16:37 schreef Kerelx. het volgende:[..]
Die wordt hier op het forum in verschillende richtingen gespuwd. Atheïsten richting religie, katholieken richting de islam of protestantisme, hindoes richting de Abrahamitische religies, enz.
Dat is nogal overdreven. Zo zou ik niet weten welke katholieken hier haat zaaien naar de islam toe.
Je lijkt sowieso kritiek met haat zaaien door elkaar te halen.
offtopic, en enkel aanname.
[ Bericht 94% gewijzigd door Mijk op 24-04-2025 21:34:08 ]
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op donderdag 24 april 2025 21:25 schreef Kerelx. het volgende:[..]
Dat is niet overdreven. Je weet dat niet, omdat je vooral in F&L zit. Als je vaak in NWS bent dan zie je daar een katholiek vaak zijn gal spuwen op de islam en moslims, in die mate dat zelfs een rechtsextremist vond dat hij te ver ging. En hij heeft daar ook complotten over, zoals dat Nederland klaargestoomd wordt voor de islam. Verder levert iedereen hier kritiek op andermans overtuiging, waarbij ook gif wordt gespuwd. Ik zie niet in waarom hierin de een de mond gesnoerd moet worden en de rest zijn gang kan gaan.
Kritiek op de islam/moslims of religie in het algemeen zoals dat hier of in NWS gebeurt kan je ook als haat zaaien neer zetten.
Okee. Dat zal dan wel.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op donderdag 24 april 2025 21:25 schreef Kerelx. het volgende:[..]
Dat is niet overdreven. Je weet dat niet, omdat je vooral in F&L zit. Als je vaak in NWS bent dan zie je daar een katholiek vaak zijn gal spuwen op de islam en moslims, in die mate dat zelfs een rechtsextremist vond dat hij te ver ging. En hij heeft daar ook complotten over, zoals dat Nederland klaargestoomd wordt voor de islam. Verder levert iedereen hier kritiek op andermans overtuiging, waarbij ook gif wordt gespuwd. Ik zie niet in waarom hierin de een de mond gesnoerd moet worden en de rest zijn gang kan gaan.
Kritiek op de islam/moslims of religie in het algemeen zoals dat hier of in NWS gebeurt kan je ook als haat zaaien neer zetten.
Oh lieverd toch.
Ik spuw mijn gal net zo veel over katholieken die leren dat er een plaats van eeuwige marteling is als je 'niet deugt', dat vrouwen minderwaardig zijn en homo's de nazaten van Sodom en Gomorra.
Verschil is: dat katholicisme wordt niet zo gefaciliteerd door allerlei deugneuzen met witte erfschuld. Zoveel katholieken zijn er niet eens meer in dit voorheen seculiere land.
Dat types als jij er heel veel moeite mee hebben als anderen die sprookjes van je bekritiseren, is vooral je eigen probleem. Niets heeft menselijke vrijheid en waardigheid meer beschadigd dan religie. Elke religie.
Sowieso: iedereen die leert en gelooft dat er een god is die zijn eigen schepsels wel zo ongelooflijk haat dat hij ze met eeuwige pijniging martelt (waar vooral christendom en islam een handje van hebben, maar op bepaalde manier net zo goed al die Oosterse 'SAMSARA' filosofieën) moet ZWIJGEN over welke haat dan ook. En daar nog RESPECT voor eisen ook, zulk geloof.
[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-04-2025 22:07:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
EttovanBelgie
Alles komt goed.
Sowieso best veelzeggend dat al die religies vooral de belangen van mannen behartigen, niet...
Aanrader: Yoko Ono's fenomenale LP 'Feeling the Space' (1973, wees gerust, geen krijs-LP, maar echt goede kunststukjes waarin een vrouw even zegt waar het op staat):
Bekijk deze YouTube-video
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op donderdag 24 april 2025 22:14 schreef Kerelx. het volgende:[..]
Hij gaf soms gewoon aan dat hij hindoe is, zie o.a. hier:
[..]
Dat hij het hindoeïsme als waarheid zag verkondigde hij ook vaak. Het boeddhisme, als het puntje bij paaltje kwam, zag hij als een slap aftreksel ervan.
Zijn gedrag hier was dan ook een punt van kritiek en uiteindelijk verbanning. Maar wat je in je laatste alinea zegt kan je natuurlijk over users/mensen in het algemeen zeggen ongeacht religie of geen religie. Men handelt vaak niet naar wat men weet en laat zich door het ego leiden. Daarom zei ik ook dat er vanuit verschillende overtuigingen gif wordt gespuwd richting andere overtuigingen. Ook in het hindoeïsme en boeddhisme zie je dit tussen stromingen, inclusief verkettering. M.a.w. het is echt niet iets specifieks bij Ali_Kannibali richting RKK. Dus ik snap die kritiek niet op hem, het wordt namelijk net zo goed de andere kant op gedaan, ook hier. Atheïsten halen hier ook vaak hard uit naar religie en gelovigen, inclusief schelden en denigrerende opmerkingen.
Uiteindelijk kruipen al die conservatieve religies wel bij elkaar om de mensheid wederom te knechten, wees gerust.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op donderdag 24 april 2025 22:24 schreef Mijk het volgende:[..]
Religie is het gevolg, ego de oorzaak.
In bovenstaand voorbeeld van jou, zou je nog kunnen twijfelen of geld niet een grotere factor is geweest dan religie, maar ook hier; ego als achterliggende oorzaak...
m.a.w.; de mens en z'n ego, zijn t probleem, religie is in essentie bij uitstek bedacht om daar voorbij te geraken maar wordt op contradictionele wijze gebruikt om het juist te versterken. Dát is het daadwerkelijke probleem, en het énige probleem wereldwijd.
Het probleem is dat er vooral wat ego's rondlopen en hebben gelopen die menen te spreken voor het al, voor het universum en voor god.
Waarbij voornoemde groepen, vooral vrouwen, steeds de spreekwoordelijke lul zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
quote:
Op donderdag 24 april 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:[..]
Het probleem is dat er vooral wat ego's rondlopen en hebben gelopen die menen te spreken voor het al, voor het universum en voor god.
Waarbij voornoemde groepen, vooral vrouwen, steeds de spreekwoordelijke lul zijn.
Jep.
'God has an order': Head of Trump's faith office says women must 'submit' to men
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Zei ik toch.
Ze kruipen altijd bij elkaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 08:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]
Dat kan alleen via de politiek. Wiens filosofie is het dat de staat in dienst van de kerk moet zijn? Wie claimt beide zwaarden, het spirituele en het temporele?
Heb ik het niet recent nog gehad over hoe de VS als een evenbeeld van Rome zal zijn? Hoe er een 'evenbeeld van het beest' opkomt, dat de wil van het eerste beest doet?
Dit zijn dus het soort trends die dit reflecteren. Maar er zijn nog veel en veel meer dingen.
Als je met Rome de katholieke kerk bedoelt. Zou je dan in Amerika de adventskerk kunnen zien aangezien ze zich duivels gedragen hebben met hun sponsoring van een groep moordenaars?
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 08:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]
Waarom begin je er dan weer over als het heel duidelijk geen kloon is?
Alsof het zijn schuld is dat mensen denken dat hij een kloon van mij is? Of mijn schuld? Waarom betrek je mij erbij? Als het een 'kloon van mij' is, dan ben ik degene die dat account zou hebben aangemaakt hè.
Moeten wij ons aan jullie aanpassen om te vermijden dat jullie denken dat wij klonen van elkaar zijn en daar het ene na het andere onzinnige bericht over te zien?
Neem gewoon verantwoordelijkheid voor jullie eigen gedrag. Beschuldig mensen niet vals zonder enige basis. Ik begrijp ook totaal niet dat geen mod daar ooit op heeft ingegrepen, het slaat echt nergens op.
Ontopic graag
Wel een goede denkoefening. Bewijzen dat iets niet bestaat. Het lijkt me onmogelijk, omdat ook de vermoedens zijn dat er meerdere universa bestaan, dus je kunt het zo gek niet bedenken of het zou kunnen bestaan. Zelfs zoiets als een spaghettigod. Bewijzen dat God niet bestaat lijkt mij ook onmogelijk. Bewijzen dat God wel bestaat is wel mogelijk. We hebben tot nu toe alleen de middelen op aarde nog niet.
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 13:48 schreef Vincent_student het volgende:Wel een goede denkoefening. Bewijzen dat iets niet bestaat. Het lijkt me onmogelijk, omdat ook de vermoedens zijn dat er meerdere universa bestaan, dus je kunt het zo gek niet bedenken of het zou kunnen bestaan. Zelfs zoiets als een spaghettigod. Bewijzen dat God niet bestaat lijkt mij ook onmogelijk. Bewijzen dat God wel bestaat is wel mogelijk. We hebben tot nu toe alleen de middelen op aarde nog niet.
Dat laatste vraag me ik me af. E.e.a. hangt af van de definitie die je aan God hangt. De menselijke maatstaven daarvoor zorgen daarop weer voor een probleem.
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 14:10 schreef Vincent_student het volgende:[..]
Op dit moment kan het nog niet. Maar stel je voor dat plotseling Jezus wel terugkomt. Het gekke is, ik geloof wel dat het een keer gaat gebeuren, maar ik durf er mijn spaargeld op te verwedden dat het niet in mijn leven nu op aarde gaat gebeuren.
Zie jij Jezus ook als God, of als een manifestatie van God?
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 15:27 schreef Vincent_student het volgende:[..]
Nee. De meningen verschillen, maar ik zie dat niet zo. Ik zie Jezus als een hogere geest. Maar mocht hij verschijnen dan is hij wel een bewijs van een geestelijke wereld.
Heb je bijbelteksten voorhanden om je visie te ondersteunen?
En betekent het bewijs van een geestelijke wereld dan direct het bewijs van God. Of ligt het bewijs van God in de verechijning van Jezus?
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 15:34 schreef Vincent_student het volgende:[..]
Nee. Het zijn dingen die ik zelf denk. Ik kan geen van mijn gedachten ondersteunen met teksten of bewijzen. Het is gewoon mijn innerlijke denkwereld.
Vertrouw op je gevoel. Die klopt vaak!
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 17:41 schreef Doedelzak77 het volgende:[..]
Wat een onzin weer Etto niemand is goed zegt God niet 1 en daarom heeft ook iedereen Jezus nodig die is voor onze zonde gestorven zodat je naar de hemel kan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel. En alle zondes die je hebt begaan ziet ie door de vingers haha dan snap je echt niks van vooral het nieuwe testament....
En waarom moest Jezus dan sterven want is volgens jou niet nodig en kan je die bijbel wel weggooien ook....
Waar en wanneer heeft God dat gezegd?
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Hoe je hebt gequoted is het net alsof ik dat zeg.
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 19:19 schreef Vincent_student het volgende:[..]
Ik kan het mezelf niet goed voorstellen dat als iemand niet in Jezus gelooft dat die iemand dan door God actief in de hel wordt gegooid. Dat zijn dictatoriële maatregelen. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat de wereld slecht is en dat als je roept om hulp dat iemand je dan redt.
Je maakt heel iets anders van wat hij zegt in die quote en dan kan je je het niet goed voorstellen?
quote:
Je quote
@Panterjong maar schrijft een heel andere tekst in die quote.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 17:41 schreef Doedelzak77 het volgende:[..]
Wat een onzin weer Etto niemand is goed zegt God niet 1 en daarom heeft ook iedereen Jezus nodig die is voor onze zonde gestorven zodat je naar de hemel kan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel. En alle zondes die je hebt begaan ziet ie door de vingers haha dan snap je echt niks van vooral het nieuwe testament....
En waarom moest Jezus dan sterven want is volgens jou niet nodig en kan je die bijbel wel weggooien ook....
Ach gut. De hel.
Denk je nu echt dat je me daar mee nog bang kunt maken?
Wat een infantiele religie is het toch ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Ik denk dat ik het hiermaar bij laat hier. Ik ben die ruzies zat.
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
Ik snap je helemaal hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
EttovanBelgie
Alles komt goed.
quote:
goeiedag, hij heeft gewoon verkeerd gequote... is toch duidelijk wat hij bedoelt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Ik wist niet dat de boel hier op springen stond,
@Vincent_student ik ben niet uit op ruzie.
Mijn excuus als dat wel zo overkwam.
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Zie post 140. Geen probleem verder hoor.
En ik hoop dat je rond blijft hangen. De meesten hier zijn gewoon aardige lui.
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Nee geen probleem.
Het deel dat je aanhaalde had doedelzak geschreven. Maar met quoten is er iets mis bij je gegaan waardoor het leek alsof ik het had gezegd.
Niet zo belangrijk verder.
Panterjong
I Refuse Limitation
quote:
Op vrijdag 25 april 2025 19:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:[..]
Mensen oogsten simpelweg wat ze in hun leven zaaien. Als God bereid was om als mens op aarde te komen en te sterven, dan is er ook geen reden om te geloven dat God 'mensen in de hel gooit' of op een andere manier laat boeten voor hun eigen daden op een manier die niet rechtvaardig is. Vertrouw nou maar gewoon op de goedheid en liefde van God en dat Hij weet wat het beste is. Waarom zou je aan Gods oordeel twijfelen als je in Gods liefde gelooft? De werkelijke vraag die je je zou moeten stellen is of je God eigenlijk wel goed genoeg kent, en dus ook of je Zijn karakter kan onderscheiden.
Waarom verzin je dingen over me en beschuldig je me vals? Ben je aan het trollen of heb je je gewoon vergist?