Ja voor mij ook, ik geloof dan ook niet, ik weet bepaalde zaken, of ik weet ze niet.quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:41 schreef Vincent_student het volgende:
Ik hang een beetje tussen religie en wetenschap. Voor mij is de bijbel geen heilig boek. Er staan wreedheden in door God, waar ik niet achter sta. Als dat mijn God moet zijn, wil ik niets met hem te maken hebben. Ik denk eerder dat de waarheid iets anders in elkaar steekt dan de bijbel ons voorspiegelt, afgezien van de goede gedeelten die er in staan, die er absoluut zeker zijn. Er zijn mensen die het cherrypicking noemen, er zijn mensen die dan roepen, dan geloof je niet echt. Dat mogen ze allemaal roepen, maar ik moet wel met mezelf en met mijn gedachten leven. Ik ben een groot liefhebber van de wetenschap. Ik kan me verder niet voorstellen dat het leven zomaar vanzelf is ontstaan.
Deze viel vandaag weer op de mat:
Heerlijk leesvoer.
[ afbeelding ]
Dat hoeft niet na je stervenquote:Op vrijdag 25 april 2025 16:50 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Mocht het echt allemaal waar zijn, dan hebben God en ik nog een zeer pittig gesprek na mijn sterven. Of ik nou onderdaan ben of niet.
Klopt, ik heb die uitspraak van Socrates. Maar meer dan fantaseren deed hij niet, hij toetste zijn opvattingen niet aan de werkelijkheid. Hij was een groot denker maar geen wetenschapper. Denken en dingen verzinnen is niet voldoende om de werkelijkheid ECHT te begrijpen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:30 schreef Mijk het volgende:
[..]
Daarom was Socrates ook niet zomaar een grootheid met uitspraken he... ondanks dat hij wordt weggezet als "fantaserende griek zonder enig waarheids gehalte" () , zei hij iets behoorlijk wijs;
"I am the wisest man on earth, as for i do know, that i know nothing".
Als religie is bewezen dan is er geen ruimte meer voor geloof en zal de moeite die men getroost voor het uitoefenen van het geloof als sneeuw voor de zon verdwijnen. De religie is dan een kwestie geworden van 'weten'. Religie houdt dan op te bestaan.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..] Zolang religie niet bewezen is, praat je eerder over vermoedens en geloof.
Wat een onzin weer Etto niemand is goed zegt God niet 1 en daarom heeft ook iedereen Jezus nodig die is voor onze zonde gestorven zodat je naar de hemel kan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel. En alle zondes die je hebt begaan ziet ie door de vingers haha dan snap je echt niks van vooral het nieuwe testament....quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is heel simpel.
Leef je leven, wees een goed mens voor anderen en jezelf, en de hemel volgt vanzelf.
Geen heilige boeken, profeten of tempels voor nodig.
Vertrouw op je gevoel. Die klopt vaak!quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:34 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee. Het zijn dingen die ik zelf denk. Ik kan geen van mijn gedachten ondersteunen met teksten of bewijzen. Het is gewoon mijn innerlijke denkwereld.
Ja maar dat iemand een denker is en een statement maakt, wil niet zeggen dat het "lukraak verzonnen is". Dat het niet bewezen is is wat anders, maar het zegt niet dat het niet waar is enkel verzonnen, als iets onbewezen is.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:15 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb die uitspraak van Socrates. Maar meer dan fantaseren deed hij niet, hij toetste zijn opvattingen niet aan de werkelijkheid. Hij was een groot denker maar geen wetenschapper. Denken en dingen verzinnen is niet voldoende om de werkelijkheid ECHT te begrijpen.
Waar en wanneer heeft God dat gezegd?quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer Etto niemand is goed zegt God niet 1 en daarom heeft ook iedereen Jezus nodig die is voor onze zonde gestorven zodat je naar de hemel kan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel. En alle zondes die je hebt begaan ziet ie door de vingers haha dan snap je echt niks van vooral het nieuwe testament....
En waarom moest Jezus dan sterven want is volgens jou niet nodig en kan je die bijbel wel weggooien ook....
Hoe je hebt gequoted is het net alsof ik dat zeg.quote:Op vrijdag 25 april 2025 18:33 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dit is het punt een beetje. Moet ook even zoeken in de bijbel.
Je maakt heel iets anders van wat hij zegt in die quote en dan kan je je het niet goed voorstellen?quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik kan het mezelf niet goed voorstellen dat als iemand niet in Jezus gelooft dat die iemand dan door God actief in de hel wordt gegooid. Dat zijn dictatoriële maatregelen. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat de wereld slecht is en dat als je roept om hulp dat iemand je dan redt.
Je quote @Panterjong maar schrijft een heel andere tekst in die quote.quote:
Heb ik die veranderd dan? Dat zou ik nooit doen. Welke is dat dan. Dat vind ik heel erg dat dat veranderd zou zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je quote @:Panterjong maar schrijft een heel andere tekst in die quote.
Ach gut. De hel.quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer Etto niemand is goed zegt God niet 1 en daarom heeft ook iedereen Jezus nodig die is voor onze zonde gestorven zodat je naar de hemel kan en zonder Jezus ga je gewoon naar de hel. En alle zondes die je hebt begaan ziet ie door de vingers haha dan snap je echt niks van vooral het nieuwe testament....
En waarom moest Jezus dan sterven want is volgens jou niet nodig en kan je die bijbel wel weggooien ook....
Ik snap je helemaal hoor.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:46 schreef Vincent_student het volgende:
Ik denk dat ik het hiermaar bij laat hier. Ik ben die ruzies zat.
goeiedag, hij heeft gewoon verkeerd gequote... is toch duidelijk wat hij bedoeltquote:Op vrijdag 25 april 2025 19:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je maakt heel iets anders van wat hij zegt in die quote en dan kan je je het niet goed voorstellen?
Mensen oogsten simpelweg wat ze in hun leven zaaien. Als God bereid was om als mens op aarde te komen en te sterven, dan is er ook geen reden om te geloven dat God 'mensen in de hel gooit' of op een andere manier laat boeten voor hun eigen daden op een manier die niet rechtvaardig is. Vertrouw nou maar gewoon op de goedheid en liefde van God en dat Hij weet wat het beste is. Waarom zou je aan Gods oordeel twijfelen als je in Gods liefde gelooft? De werkelijke vraag die je je zou moeten stellen is of je God eigenlijk wel goed genoeg kent, en dus ook of je Zijn karakter kan onderscheiden.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:19 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik kan het mezelf niet goed voorstellen dat als iemand niet in Jezus gelooft dat die iemand dan door God actief in de hel wordt gegooid. Dat zijn dictatoriële maatregelen. Wel kan ik me er iets bij voorstellen dat de wereld slecht is en dat als je roept om hulp dat iemand je dan redt.
Zie post 140. Geen probleem verder hoor.quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je quote @:Panterjong maar schrijft een heel andere tekst in die quote.
Nee geen probleem.quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:49 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb een deel aangehaald. Is dat zo'n probleem? Maar goed, ik ben hier weg. Ik ben het gewoon zat hier. Dit is een slangenkuil.
Waarom verzin je dingen over me en beschuldig je me vals? Ben je aan het trollen of heb je je gewoon vergist?quote:Op vrijdag 25 april 2025 19:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mensen oogsten simpelweg wat ze in hun leven zaaien. Als God bereid was om als mens op aarde te komen en te sterven, dan is er ook geen reden om te geloven dat God 'mensen in de hel gooit' of op een andere manier laat boeten voor hun eigen daden op een manier die niet rechtvaardig is. Vertrouw nou maar gewoon op de goedheid en liefde van God en dat Hij weet wat het beste is. Waarom zou je aan Gods oordeel twijfelen als je in Gods liefde gelooft? De werkelijke vraag die je je zou moeten stellen is of je God eigenlijk wel goed genoeg kent, en dus ook of je Zijn karakter kan onderscheiden.
Ik zie het nu, het is een quote van een quote. Ik ga dat ongelukkige ding weghalen. Maar ik ben wel weg hier. Ik voel me totaal niet meer thuis hier.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:07 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Nee geen probleem.
Het deel dat je aanhaalde had doedelzak geschreven. Maar met quoten is er iets mis bij je gegaan waardoor het leek alsof ik het had gezegd.
Niet zo belangrijk verder.
Ik vind bijbelteksten best mooi, maar wel in de context van het verhaal waar de tekst in wordt toegepast. Als men er kris-kras mee gaat lopen remixen voor eigen gewin, dan haak ik af.quote:Op vrijdag 25 april 2025 21:42 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik bedoel met hier niet thuishoren is dat we altijd maar weer terecht worden gewezen door ladingen van bijbelteksten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |