abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217452947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:44 schreef Panterjong het volgende:
De adventskerk heeft decennia lang de KKK gesponsord waardoor er honderden mensen zijn vermoord. Maar daar hoor je hem niet over.
Sektevorming leidt bijna altijd tot geweld. Religieuze sekteleden kunnen uiteindelijk gevaarlijke gekken worden.
pi_217453191
quote:
De adventskerk heeft decennia lang de KKK gesponsord waardoor er honderden mensen zijn vermoord. Maar daar hoor je hem niet over.
Ik heb zo'n idee dat MAGA zijn goedkeuring ook wel krijgt. Ja, hij zal wel wat kleine puntjes van kritiek hebben. Maar niet dat ie de poten onder de stoel probeert weg te zagen zoals bij het Katholieke geloof.
pi_217454022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
voor die vermoeide zielen is sowieso een mooi plekje in de hemel
Daar is het evangelie voor bedoeld. Wie gezond is heeft geen dokter nodig.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217456009
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 13:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Detail. Je draait weer weg, zoals gewoonlijk. Jij sprak over een gewoonte. Die zie ik niet.
29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bouwt de graven voor de profeten en versiert de grafmonumenten van de rechtvaardigen,
30en u zegt: Als wij in de tijd van onze vaderen hadden geleefd, hadden wij niet met hen meegewerkt om het bloed van de profeten te vergieten.
31Aldus getuigt u tegen uzelf, dat u kinderen bent van hen die de profeten gedood hebben.

Het is geen detail en je draait hier zelf weg.

quote:
Wat wel gebeurd is, althans volgens de Bijbel, is enorme moordpartijen in opdracht van de liefhebbende God. Op de meest afgrijselijke manieren. Mannen, vrouwen, kinderen, zuigelingen... Door profeten, koningen en andere door God aangestelde machthebbers.
Pas maar op dat je er zelf ook niet bijgerekend wordt.

quote:
God kan in zijn almacht wel wat anders verzinnen om alleen de echt foute mensen te elimineren, maar nee dat moet massaal met de scherpte des zwaards, door verdrinking, list en bedrog, door ze van een rots te stoten tot zij barsten en noem maar op. Het kan niet wreed genoeg zijn.
Genesis 18:20 Daarom sprak Jahweh:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 Petrus:24Want als God de engelen die gezondigd hebben, niet gespaard heeft, maar hen in de hel geworpen en overgegeven heeft aan de ketenen van de duisternis om tot het oordeel bewaard te worden;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217456424
quote:
Omdat het onzin is. Als je ervan overtuigd bent van niet, laat dan bewijs van geldstromen van een officiële entiteit zien, zoals de general conference, een divisie of een unie. Wat enkele leden of een individuele kerk doen, is niet 'de kerk'.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ali_Kannibali op 24-04-2025 15:10:51 ]
pi_217456800
quote:
Wie heeft meer bloed aan de handen, sda, rkk of calvinisme?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  donderdag 24 april 2025 @ 15:48:56 #82
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217456814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat het onzin is. Als je ervan overtuigd bent van niet, laat dan bewijs van geldstromen van een officiële entiteit zien, zoals de general conference, een divisie of een unie. Wat enkele leden of een individuele kerk doen, is niet 'de kerk'.
De enige onzin hier is de gal die je spuwt naar de katholieke kerk toe. Wat overigens groepsbelediging is en dat is volgens de wet een strafbaar feit.
En dan kun je beweren dat het slechtst om de leiding gaat maar dat is misplaatste keutel-intrekkerij om je groepsbelediging te bedekken. Woorden als 'Rome' of 'de katholieke kerk' impliceren simpelweg dat je de gehele groep die daar onder valt
bedoelt.
Puur gedrag behorend bij een sekte. Een sekte die, volgens bronnen van de gemeenschap zelf, jarenlang de KKK heeft gefinancieerd. Die bronnen heb ik je eerder laten zien. Het verbaasde me overigens dat je niet op de hoogte was van deze wantoestanden binnen de adventskerk en dat je ondanks de bronnen van de advenstkerk zelf je kop in het zand blijft steken en het lijkt te bedekken met de mantel der liefde.
Hetzelfde geldt voor het in stand houden van rassenscheiding en het excommuniceren van gescheiden vrouwen.
Verder ben ik wel weer klaar met je, ook vanwege ons gesprek hiervoor. De onderwerpen zijn wel interessant maar met mensen die bij een sekte zitten valt gewoon niet te praten.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_217456861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:48 schreef Panterjong het volgende:

[..]
De enige onzin hier is de gal die je spuwt naar de katholieke kerk toe. Wat overigens groepsbelediging is en dat is volgens de wet een strafbaar feit.
En dan kun je beweren dat het slechtst om de leiding gaat maar dat is misplaatste keutel-intrekkerij om je groepsbelediging te bedekken. Woorden als 'Rome' of 'de katholieke kerk' impliceren simpelweg dat je de gehele groep die daar onder valt
bedoelt.
Puur gedrag behorend bij een sekte. Een sekte die, volgens bronnen van de gemeenschap zelf, jarenlang de KKK heeft gefinancieerd. Die bronnen heb ik je eerder laten zien. Het verbaasde me overigens dat je niet op de hoogte was van deze wantoestanden binnen de adventskerk en dat je ondanks de bronnen van de advenstkerk zelf je kop in het zand blijft steken en het lijkt te bedekken met de mantel der liefde.
Hetzelfde geldt voor het in stand houden van rassenscheiding en het excommuniceren van gescheiden vrouwen.
Verder ben ik wel weer klaar met je, ook vanwege ons gesprek hiervoor. De onderwerpen zijn wel interessant maar met mensen die bij een sekte zitten valt gewoon niet te praten.
Praat toch niet zo'n onzin joh. Je hebt geen bewijs.
pi_217457122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:48 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Die wordt hier op het forum in verschillende richtingen gespuwd. Atheïsten richting religie, katholieken richting de islam of protestantisme, hindoes richting de Abrahamitische religies, enz.
  donderdag 24 april 2025 @ 17:41:19 #85
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217457530
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 15:46 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Wie heeft meer bloed aan de handen, sda, rkk of calvinisme?
Ik denk alles bij elkaar de rkk. Die zijn er ook al wat langer he. En de adventskerk is natuurlijk ook maar een klein clubje.
Maar wat is je punt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Panterjong op 24-04-2025 17:52:52 ]
  donderdag 24 april 2025 @ 17:51:42 #86
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217457600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:37 schreef Kerelx. het volgende:

[..]
Die wordt hier op het forum in verschillende richtingen gespuwd. Atheïsten richting religie, katholieken richting de islam of protestantisme, hindoes richting de Abrahamitische religies, enz.
Dat is nogal overdreven. Zo zou ik niet weten welke katholieken hier haat zaaien naar de islam toe.

Je lijkt sowieso kritiek met haat zaaien door elkaar te halen.
pi_217457665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:51 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Dat is nogal overdreven. Zo zou ik niet weten welke katholieken hier haat zaaien naar de islam toe.

Klopt, er is hier geen haat op dit forum. Er is van mijn kant wel een ongenadige minachting voor religieuze waanzin en pseudowetenschappelijke l@lkoek.
  donderdag 24 april 2025 @ 19:30:59 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217458566
Niets op deze wereld heeft meer ellende gebracht dan religie, met christendom en islam als absolute koplopers in menshatendheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217459022
offtopic, en enkel aanname.

[ Bericht 94% gewijzigd door Mijk op 24-04-2025 21:34:08 ]
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 21:16:40 #90
57816 crew  Mijk
BAM
pi_217459787
Houden we t ff gezellig jongens, als ik er weer bij moet komen gaat er niemand levend naar huis vandaag he :*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:00 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Klopt, er is hier geen haat op dit forum. Er is van mijn kant wel een ongenadige minachting voor religieuze waanzin en pseudowetenschappelijke l@lkoek.
Bestaan er volgens jou wel dingen die gewoon niet bewezen zijn op dit moment, of niet eens bewezen kunnen worden, is dat mogelijk? Ben wel benieuwd wat je daarvan denkt.
As above, so below.
pi_217459844
quote:
12s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:16 schreef Mijk het volgende:
Houden we t ff gezellig jongens, als ik er weer bij moet komen gaat er niemand levend naar huis vandaag he :*
[..]
Bestaan er volgens jou wel dingen die gewoon niet bewezen zijn op dit moment, of niet eens bewezen kunnen worden, is dat mogelijk? Ben wel benieuwd wat je daarvan denkt.
Zat dingen. Er kan bijvoorbeeld (nog) niet bewezen worden dat God wel of niet bestaat. Zo lang kan er op los worden verzonnen door de religieuze mens.

Ik heb zo vaak hier gezegd Mijk, wetenschap bewijst helemaal niks, ze kan verbanden wel aannemelijk en plausibel maken. Religieuzen e.d. kletsen maar wat raak.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 21:23:29 #92
57816 crew  Mijk
BAM
pi_217459867
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:21 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Zat dingen. Er kan bijvoorbeeld (nog) niet bewezen worden dat God wel of niet bestaat. Zo lang kan er op los worden verzonnen door de religieuze mens.

Ik heb zo vaak hier gezegd Mijk, wetenschap bewijst helemaal niks, ze kan verbanden wel aannemelijk en plausibel maken. Religieuzen e.d. kletsen maar wat raak.
Een ontkenning bewijzen kan niet echt, wiskundig gezien wel, maar niet in de praktijk., jij kunt ook niet bewijzen dat er geen spaghettimonster bestaat.
As above, so below.
pi_217459896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:51 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Dat is niet overdreven. Je weet dat niet, omdat je vooral in F&L zit. Als je vaak in NWS bent dan zie je daar een katholiek vaak zijn gal spuwen op de islam en moslims, in die mate dat zelfs een rechtsextremist vond dat hij te ver ging. En hij heeft daar ook complotten over, zoals dat Nederland klaargestoomd wordt voor de islam. Verder levert iedereen hier kritiek op andermans overtuiging, waarbij ook gif wordt gespuwd. Ik zie niet in waarom hierin de een de mond gesnoerd moet worden en de rest zijn gang kan gaan.

Kritiek op de islam/moslims of religie in het algemeen zoals dat hier of in NWS gebeurt kan je ook als haat zaaien neer zetten.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 21:30:16 #94
57816 crew  Mijk
BAM
pi_217459948
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:37 schreef Kerelx. het volgende:

[..]
Ik heb nog geen Hindu's gezien op dit forum. Hoewel, eerder wel ns, maar de laatste jaren niet meer.

En religies maken elkaar voor vanalles uit, de oostersen houden zich daar 99/100 keer buiten, vaak als ze (fysiek) aangevallen worden door anderen, zoals Boeddhisme wel eens aangevallen is door moslims, in fysieke zin, dan reageren ze ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:25 schreef Kerelx. het volgende:
Kritiek op de islam/moslims of religie in het algemeen zoals dat hier of in NWS gebeurt kan je ook als haat zaaien neer zetten.
En ja, dat is de cultuur waarin we hier leven, zeg dat in Israel en je bent een volksheld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mijk op 24-04-2025 21:37:21 ]
As above, so below.
pi_217460044
quote:
3s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:30 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik heb nog geen Hindu's gezien op dit forum. Hoewel, eerder wel ns, maar de laatste jaren niet meer.

En religies maken elkaar voor vanalles uit, de oostersen houden zich daar 99/100 keer buiten, vaak als ze (fysiek) aangevallen worden door anderen, zoasl Boeddhisme wel eens aangevallen is door moslims, in fysieke zin, dan reageren ze ja.
[..]
En ja, dat is de cultuur waarin we hier leven, zeg dat in Israel en je bent een volksheld.
Libertarisch zag zichzelf als hindoe en stelde het Hindoeïsme superieur aan de Abrahamitische religies, waar hij vaak zijn gal over spuwde.

Dat zeg ik daar ook, dat religies elkaar voor alles uitmaken. En nee het boeddhisme en hindoeïsme zijn daarin echt niet beter. Er is een lange lijst van gevallen, tot de dag van vandaag, waar boeddhisten en hindoes moslims en christenen of andere minderheden fysiek aanvallen of verdrijven.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 21:43:45 #96
57816 crew  Mijk
BAM
pi_217460102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:38 schreef Kerelx. het volgende:

[..]
Libertarisch zag zichzelf als hindoe en stelde het Hindoeïsme superieur aan de Abrahamitische religies, waar hij vaak zijn gal over spuwde.

Dat zeg ik daar ook, dat religies elkaar voor alles uitmaken. En nee het boeddhisme en hindoeïsme zijn daarin echt niet beter. Er is een lange lijst van gevallen, tot de dag van vandaag, waar boeddhisten en hindoes moslims en christenen of andere minderheden fysiek aanvallen of verdrijven.
HIj leek het Hinduism superieur te zien in vergelijking met de rest idd, maar dat hij zichzelf als Hindu bestempelde heb ik nooit meegekregen verder. Hij had ook behoorlijk wat kennis van Boeddhisme.

Nu snap ik wel waarom iemand zoiets zegt, omdat imo de oosterse leren ook beter uitleggen wat er gebeurt, maar superioriteit is iets van t ego, hierarchie ansich ook, dus ja... dat gaat al direct in tegen wat de leer probeert te leren.

Dus nee, ik zag Libertarisch niet echt als hindu, en alstie dat al was, dan was het er ééntje die de klok had horen luiden maar niet wist waar de klepel hing, want ondanks dat hji best wat wist vanuit die leer, hoe hij met mensen hier omging, was vaak stuitend. En dat gaat voorbij álle theoretische kennis die je van een religie kunt hebben. Hoe je met anderen omgaat is een behoorlijke maatstaf van hoe goed iemand z'n religie kent.
As above, so below.
  donderdag 24 april 2025 @ 21:51:22 #97
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217460218
quote:

[..]
Dat is niet overdreven. Je weet dat niet, omdat je vooral in F&L zit. Als je vaak in NWS bent dan zie je daar een katholiek vaak zijn gal spuwen op de islam en moslims, in die mate dat zelfs een rechtsextremist vond dat hij te ver ging. En hij heeft daar ook complotten over, zoals dat Nederland klaargestoomd wordt voor de islam. Verder levert iedereen hier kritiek op andermans overtuiging, waarbij ook gif wordt gespuwd. Ik zie niet in waarom hierin de een de mond gesnoerd moet worden en de rest zijn gang kan gaan.

Okee. Dat zal dan wel.
  donderdag 24 april 2025 @ 21:56:48 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217460283
Laat haat maar over aan religie. Is het al eeuwen een ster in.

Vooral vrouwen, homoseksuelen en vrijdenkers kunnen daar over meepraten.

[ Bericht 20% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-04-2025 22:04:53 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 april 2025 @ 22:00:07 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217460312
quote:

[..]

Oh lieverd toch.

Ik spuw mijn gal net zo veel over katholieken die leren dat er een plaats van eeuwige marteling is als je 'niet deugt', dat vrouwen minderwaardig zijn en homo's de nazaten van Sodom en Gomorra.

Verschil is: dat katholicisme wordt niet zo gefaciliteerd door allerlei deugneuzen met witte erfschuld. Zoveel katholieken zijn er niet eens meer in dit voorheen seculiere land.

Dat types als jij er heel veel moeite mee hebben als anderen die sprookjes van je bekritiseren, is vooral je eigen probleem. Niets heeft menselijke vrijheid en waardigheid meer beschadigd dan religie. Elke religie.

Sowieso: iedereen die leert en gelooft dat er een god is die zijn eigen schepsels wel zo ongelooflijk haat dat hij ze met eeuwige pijniging martelt (waar vooral christendom en islam een handje van hebben, maar op bepaalde manier net zo goed al die Oosterse 'SAMSARA' filosofieën) moet ZWIJGEN over welke haat dan ook. En daar nog RESPECT voor eisen ook, zulk geloof.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-04-2025 22:07:37 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217460468
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2025 21:43 schreef Mijk het volgende:

[..]
HIj leek het Hinduism superieur te zien in vergelijking met de rest idd, maar dat hij zichzelf als Hindu bestempelde heb ik nooit meegekregen verder. Hij had ook behoorlijk wat kennis van Boeddhisme.

Nu snap ik wel waarom iemand zoiets zegt, omdat imo de oosterse leren ook beter uitleggen wat er gebeurt, maar superioriteit is iets van t ego, hierarchie ansich ook, dus ja... dat gaat al direct in tegen wat de leer probeert te leren.

Dus nee, ik zag Libertarisch niet echt als hindu, en alstie dat al was, dan was het er ééntje die de klok had horen luiden maar niet wist waar de klepel hing, want ondanks dat hji best wat wist vanuit die leer, hoe hij met mensen hier omging, was vaak stuitend. En dat gaat voorbij álle theoretische kennis die je van een religie kunt hebben. Hoe je met anderen omgaat is een behoorlijke maatstaf van hoe goed iemand z'n religie kent.
Hij gaf soms gewoon aan dat hij hindoe is, zie o.a. hier:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:14 schreef Libertarisch het volgende:
Again, subtiel punt en lastig over te brengen maar hartstikke logisch voor mij als hindoe.
Dat hij het hindoeïsme als waarheid zag verkondigde hij ook vaak. Het boeddhisme, als het puntje bij paaltje kwam, zag hij als een slap aftreksel ervan.

Zijn gedrag hier was dan ook een punt van kritiek en uiteindelijk verbanning. Maar wat je in je laatste alinea zegt kan je natuurlijk over users/mensen in het algemeen zeggen ongeacht religie of geen religie. Men handelt vaak niet naar wat men weet en laat zich door het ego leiden. Daarom zei ik ook dat er vanuit verschillende overtuigingen gif wordt gespuwd richting andere overtuigingen. Ook in het hindoeïsme en boeddhisme zie je dit tussen stromingen, inclusief verkettering. M.a.w. het is echt niet iets specifieks bij Ali_Kannibali richting RKK. Dus ik snap die kritiek niet op hem, het wordt namelijk net zo goed de andere kant op gedaan, ook hier. Atheïsten halen hier ook vaak hard uit naar religie en gelovigen, inclusief schelden en denigrerende opmerkingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')