https://www.ad.nl/buitenl(...)de-paasdag~a63bb393/quote:Paus Franciscus (88) overleden
De paus is overleden. Dat meldt het Vaticaan. De 88-jarige Franciscus stierf nadat hij op eerste paasdag nog een zegen uitsprak.
Buitenlandredactie 21-04-25, 09:59 Laatste update: 10:10
Het Vaticaan meldt zijn dood in een videobericht. ,,Lieve broeders en zusters. Het is met een diepe droevenis dat ik de dood van onze Heilige Vader Franciscus moet aankondigen", zegt kardinaal Kevin Farrell op het tv-kanaal van het Vaticaan. ,,Om 07.35 vanmorgen is de bisschop van Rome teruggekeerd naar het huis van de Vader."
Franciscus stond twaalf jaar aan het hoofd van de katholieke kerk. Hij was de eerste Zuid-Amerikaan die de functie bekleedde. Afgelopen maanden ging zijn toestand hard achteruit. Hij lag geruime tijd in het ziekenhuis, onder meer met longproblemen.
Op 14 februari werd hij met een dubbele longontsteking opgenomen in het Gemelli-ziekenhuis in Rome. De zorgen over de gezondheid van het hoofd van de rooms-katholieke kerk waren groot en de behandeling was 'gecompliceerd' volgens de artsen. In zijn jonge jaren verwijderden artsen een longkwab bij paus Franciscus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?quote:Ontmoeting tussen vicepresident JD Vance en paus Franciscus
Een half lijk als het morele baken voor één miljard+ mensen, de Katholieke Kerk heeft het weer lekker voor elkaar.quote:Op maandag 21 april 2025 00:14 schreef Scjvb het volgende:
Triest?
Ehm.. tja! Ergens klopt dat laatste mss wel.
Verwacht nu binnen afzienbare tijd ook wel opnieuw witte rook na twaalf lange jaren.
De goede man heeft immers erg veel zorgen gekend bij het 'orde op zaken stellen' en dergelijke.![]()
Maar met uitzondering van Benedictus XVI, gaat ongeacht een uiterst broze toestand deze paus ambtshalve werkelijk ook tot het gaatje.
Complottheorieën in 3, 2, 1... (niet voor jou specifiek maak tegenwoordig hebben mensen er een handje van om overal een compot van te maken)quote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oei, die satan Vance is hem teveel geworden.
Die mag niet meer op schoot zitten bij Trumpquote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef MadMaster het volgende:
Wat heeft die JD Vance in Vaticaanstad uitgespookt?
Ruzzische thee 😱quote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef MadMaster het volgende:
Wat heeft die JD Vance in Vaticaanstad uitgespookt?
🤔quote:Op maandag 21 april 2025 10:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De voorproever was op vakantie?
Ze hebben besloten hem toch te begraven.quote:
Ja, daar zou ik ook prompt van sterven.quote:
Zulke taalflaters kunnen niet gezien het onderwerp en eerbied die de man toekomt.quote:Maar op dit moment geld dit helemaal voor de beterschap van Franciscus, die tijdens zijn ziekenhuisperiode vanwege een kritieke dubbele longontsteking toch op het randje van de dood verkeerde.
Beter dit dan steeds maar het benadrukken dat hij een vervanging van God of discipelen is en alle andere theoretische dingen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vond hem veel te progressief voor een Paus. Een paus moet mijn inziens een baken zijn voor behoudendheid, traditie, en pal staan voor klassieke thema's. Mijn inziens deed hij dat te weinig. Maar ik ben verder ook geen paus fluisteraar.
Als vervanger van Jezus zou ie vooral voor naastenliefde moeten staan. En dat Gilead wereldje dat jij wenst is absoluut geen baken van naastenliefde.quote:Op maandag 21 april 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vond hem veel te progressief voor een Paus. Een paus moet mijn inziens een baken zijn voor behoudendheid, traditie, en pal staan voor klassieke thema's. Mijn inziens deed hij dat te weinig. Maar ik ben verder ook geen paus fluisteraar.
Alsof er zoveel mensen in NL zijn die zich een vliegende fuck interesseren voor de paus.quote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
jeetje was er geen belangrijk nieuws?
[ afbeelding ]
Volkomen gelijk hoor. Typfout, my bad!quote:Op maandag 21 april 2025 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
Hoezeer ik de TS ook waardeer moet toch het volgende mij van het hart:
@:Scjvb
[..]
Zulke taalflaters kunnen niet gezien het onderwerp en eerbied die de man toekomt.
Hij is van ellende gestorven.quote:Op zondag 20 april 2025 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?
Ik moet ook nu een nieuwe kalender kopenquote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
En een kaartje aanstekenquote:Op maandag 21 april 2025 11:34 schreef Scjvb het volgende:
Verder best geschrokken van het plotselinge overlijden. Had dit zo snel ook weer niet verwacht! De Paus zat eigenlijk al op het randje van de dood, het zal gister vast teveel voor hem geweest zijn!
Later vanmorgen werd na aanleiding hiervan gezamenlijk voor Franciscus gebeden.
Rest in peace!
Staatspropaganda geactiveerd.quote:Op zondag 20 april 2025 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?
Hoewel het ambt als priester zeker niet verkeerd is, sad but true dat laatste!quote:Italiaanse roots en een familie geworteld in Argentinië
Jorge Mario Bergoglio werd op 17 december 1936 in Buenos Aires geboren als zoon van Italiaanse immigranten. Zijn ouders, Mario José Bergoglio en Regina María Sivori, vertrokken in de jaren twintig van de vorige eeuw vanuit Italië naar Argentinië. Ze waren op de vlucht voor de economische problemen in hun geboorteland. Deze dubbele cultuur had een grote invloed op de visie van de toekomstige paus: hij vermengde Europese traditie met de Latijns-Amerikaanse identiteit.
Een jeugd getekend door teleurgestelde liefde
Voordat Jorge Mario Bergoglio het religieuze pad koos, maakte hij iets mee dat de loop van zijn leven had kunnen veranderen. Als tieners hadden Jorge en Amalia, een jong meisje uit de wijk Flores in Buenos Aires, gevoelens voor elkaar. Toen hij tussen de 10 en 12 jaar oud was, vroeg Jorge Mario Bergoglio haar ten huwelijk. Hij liet haar een tekening zien van een huis met een rood dak en witte muren en legde uit dat dit hun toekomstige thuis zou worden als ze zouden trouwen. Amalia's ouders waren fel tegen deze relatie. Teleurgesteld zou de jonge Jorge Mario Bergoglio tegen Amalia hebben gezegd: "Als ik niet met je trouw, word ik priester."
© https://www.msn.com/nl-nl(...)6dceb9e8a62b5c1&ei=7
voorbeeld van conservatieve nonsens?quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, was een man die eindelijk brak met allerlei conservatieve nonsens...
Had hij het werk maar kunnen afmaken: de totale schoonmaak van het Vaticaan.
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
De haast pathologische afkeer van (homo)seksualiteit, vooral, en het dreigen met hel en verdoemenis wanneer men niet de catechismus van A tot Z gelooft en leeft.quote:Op maandag 21 april 2025 12:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
voorbeeld van conservatieve nonsens?
Als ze een beetje fatsoen hebben daar dan kiezen ze voor de neger.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
De volgende Paus wordt 1 van deze 5:
1. Peter Erdo - Een Hongaarse kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk die sinds 2003 de aartsbisschop van Esztergom-Boedapest en primaat van Hongarije.
[ afbeelding ]
2. Fridolin Ambongo Besungu - Een geestelijke afkomstig uit Congo-Kinshasa en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk.
[ afbeelding ]
3. Wim Eijk - Kardinaal uit Nederland
[ afbeelding ]
4. Mario Grech - Maltees bisschop en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
5. Pierbattista Pizzaballa - Italiaans geestelijke en een patriarch van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
nummer 5. Die heeft tenminste een viesdik baardjequote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
1. Peter Erdo - Een Hongaarse kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk die sinds 2003 de aartsbisschop van Esztergom-Boedapest en primaat van Hongarije.
[ afbeelding ]
2. Fridolin Ambongo Besungu - Een geestelijke afkomstig uit Congo-Kinshasa en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
5. Pierbattista Pizzaballa - Italiaans geestelijke en een patriarch van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.quote:
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.quote:Op maandag 21 april 2025 12:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.
Het resulteert namelijk in ontmenselijking.
Het Christendom moet zich niet aanpassen aan de tijd, de tijd moet zich aanpassen aan het Christendom. Anders raken we allemaal de weg kwijt.
Ik zou het niet erg vinden.quote:Op maandag 21 april 2025 12:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als ze een beetje fatsoenlijk hebben daar dan kiezen ze voor de neger.
leuk vrouwtjequote:Op maandag 21 april 2025 12:35 schreef Tengano het volgende:
Intussen in de UK.......
Bekijk deze YouTube-video
Doe maar 4 dan.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Dan kan de rook zwart blijven.quote:Op maandag 21 april 2025 12:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als ze een beetje fatsoen hebben daar dan kiezen ze voor de neger.
ah joh, gewoon lekker neuken, ja toch.quote:Op maandag 21 april 2025 12:38 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.
Het resulteert namelijk in ontmenselijking.
Waar het vandaan komt boeit me niet zoveel. Je moet de leer en wijsheid vanuit een groter perspectief benaderen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.
Daarbij komt het natuurlijk vooral altijd mannen heel goed uit, dat 'conservatisme'...
Volgens wie? Volgens jouzelf of heb je een bron dat dit de kandidaten worden?quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
De eerste naam zou je zelfs af kunnen korten naar PeDoquote:Op maandag 21 april 2025 12:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Doe maar 4 dan.
3 ervan hebben echt een pedo kop
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.
Daarbij komt het natuurlijk vooral altijd mannen heel goed uit, dat 'conservatisme'...
Oh vertel...quote:Op maandag 21 april 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.
anonieme bronnenquote:Op maandag 21 april 2025 12:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens wie? Volgens jouzelf of heb je een bron dat dit de kandidaten worden?
Dat het mannen goed uitkomt? Nou...quote:Op maandag 21 april 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.
quote:Op maandag 21 april 2025 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ze bij elke paus iets in zijn drinken doen.
Die beginnen sterk en fris, krachtig. En na een jaar zijn ze al een stuk zwakker. Met de tijd zie je ze trager worden, slomer.
Zelfs bij die hevige Duitse Paus zag je dit.
De kardinalen zullen nooit een Nederlander kiezen, daar heeft het Vaticaan geen goede ervaringen meequote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Wat heeft dat met progressivisme te maken?quote:Op maandag 21 april 2025 12:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Communisme, de ellende van woke, etc.
De strijd moet wel gelijk blijven natuurlijk, het kamp van de ongelovigen is namelijk jonger maar zwakker, een zwakkere paus kan het kamp van de ongelovigen dus wel aan.quote:Op maandag 21 april 2025 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ze bij elke paus iets in zijn drinken doen.
Die beginnen sterk en fris, krachtig. En na een jaar zijn ze al een stuk zwakker. Met de tijd zie je ze trager worden, slomer.
Dat is gewoon wat progressivisme in de praktijk is.quote:Op maandag 21 april 2025 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met progressivisme te maken?
Communisme en woke zijn gewoon pseudo-religies met eigen heilige teksten, geboden en hogepriesters.
Dogmatisch. Collectivistisch. Ritualistisch.
Overigens, zoals prof. Schubart al in 1946 aangaf: de seksuele moraal van bolsjewieken was niet veel anders dan die van religieuzen.
Nee hoor.quote:Op maandag 21 april 2025 12:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is gewoon wat progressivisme in de praktijk is.
4 ziet er wel sympathiek uit. Of iemand die bij de vorige conclaaf te jong werd geacht. Even zoeken wie toen de kandidaten waren.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Dit is pas een pedokop:quote:Op maandag 21 april 2025 12:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Doe maar 4 dan.
3 ervan hebben echt een pedo kop
Ja, want zo wordt een nieuwe Paus gekozenquote:Op maandag 21 april 2025 12:56 schreef TLC het volgende:
[..]
De kardinalen zullen nooit een Nederlander kiezen, daar heeft het Vaticaan geen goede ervaringen mee
De duivel die zich omhult in de goede daden van een ander, door het uitspreken van roem naar mensen die wel wat voor de wereld betekend hebben.quote:Op maandag 21 april 2025 13:11 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/ewaldeng/status/1914273099169624287
Die Mario man, dat lijkt wel een rapper met ze bling bling kruis.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Elke bisschop en kardinaal draagt zo'n kruis volgens mijquote:Op maandag 21 april 2025 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Mario man, dat lijkt wel een rapper met ze bling bling kruis.
https://en.wikipedia.org/wiki/2025_papal_conclavequote:Pietro Parolin and Matteo Zuppi of Italy,[6] Robert Sarah of Guinea,[6] and Luis Antonio Tagle of the Philippines[6] are among the cardinals most often identified in press reports as those most likely to be elected.
koningsdag is op zaterdagquote:Op maandag 21 april 2025 13:31 schreef zakjapannertje het volgende:
komt Koningsdag in gevaar trouwens? Johannes Paulus II werd op een vrijdag begraven, 6 dagen na zijn dood
Nee.quote:Op maandag 21 april 2025 13:31 schreef zakjapannertje het volgende:
komt Koningsdag in gevaar trouwens? Johannes Paulus II werd op een vrijdag begraven, 6 dagen na zijn dood
Dit dus.quote:Op maandag 21 april 2025 13:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee.
Koningsdag in Nederland heeft niets te maken met het begraven vd paus in Vaticaanstad.
Anaal of oraal?quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Het koninklijk huis is protestants.quote:Op maandag 21 april 2025 13:31 schreef zakjapannertje het volgende:
Ook dat.quote:Op maandag 21 april 2025 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het koninklijk huis is protestants.
Nederpaus > negerpausquote:Op maandag 21 april 2025 12:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als ze een beetje fatsoen hebben daar dan kiezen ze voor de neger.
Arturo Sosa is de zwarte paus en superior general, de witte paus is enkel voor pr.quote:
hopelijk wordt er voor Máxima een livestream geregeld dan. In het geval datquote:Op maandag 21 april 2025 13:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dit dus.
Neemt verder niet weg dat menigeen het begraven van de Paus wellicht niet zal willen missen![]()
quote:Op maandag 21 april 2025 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Want ja, op hoge leeftijd ga je niks mankeren natuurlijk dus we helpen ff.
Die gaan wws op hun telefoon kijken.quote:Op maandag 21 april 2025 13:51 schreef zakjapannertje het volgende:
hopelijk wordt er voor Máxima een livestream geregeld dan. In het geval dat
Zeker! En het is daar absoluut geen Koningsdag.quote:Op maandag 21 april 2025 14:01 schreef Tengano het volgende:
Druk druk druk in Rome
Bekijk deze YouTube-video
Ik vraag me wel eens af hoe dat nou voelt, lekker edgy zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof er zoveel mensen in NL zijn die zich een vliegende fuck interesseren voor de paus.
De Filipijnse nummer twee bij de wedkantoren staat er niet eens tussenquote:Op maandag 21 april 2025 12:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens wie? Volgens jouzelf of heb je een bron dat dit de kandidaten worden?
Nou, juist niet. De zwarte kardinalen komen uit Afrika en die keerden zich tegen Benedictus toen die homoseksuele stellen ging inzegenen.quote:
quote:Op maandag 21 april 2025 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Filipijnse nummer twee bij de wedkantoren staat er niet eens tussen
quote:Standpunten
Tagle staat bekend als iemand die regelmatig de aandacht vestigt op de sociale problemen in de Filipijnen. Hij komt daarbij op voor de armen en hulpbehoevenden, terwijl hij tegelijkertijd oppositie voert tegen abortus en het gebruik van anticonceptie. Hij was net als de meeste Filipijnse bisschoppen fel tegenstander van de Reproductive Health Bill. Mede door deze tegenstand duurde het meer dan tien jaar voor deze wet, die erop gericht is om bijvoorbeeld anticonceptie toegankelijker te maken, in 2012 werd aangenomen door het Filipijns Congres. Door zijn positie als de de facto leider van de Katholieke Kerk in de Filipijnen, waar een groot deel van de inwoners katholiek is, heeft Tagle een grote religieuze en maatschappelijke invloed in het land.[2][3][4][5]
Tagle wordt gezien als een vertegenwoordiger van de progressieve vleugel van de katholieke kerk.[6][7][8] Hij heeft zich verzet tegen de heftige bewoordingen waarmee de katholieke kerk zich gekeerd heeft tegen LGBT mensen, als ook gescheiden en hertrouwde katholieken die hij, op individuele basis beoordeeld, de communie niet wil onthouden.[9][10]
Die kijkt alsof hij net twee 10 jarige koorknaapjes heeft afgezogen.quote:
Geen idee eigenlijk of die onmoeting met Vance gister al een probleem voor 'm was.quote:Op maandag 21 april 2025 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Enige voordeel is wel dat hij niet te lang over die griezel van een Vance heeft na hoeven denken.
Mona Keijzer óók?!quote:Op maandag 21 april 2025 16:00 schreef TheVulture het volgende:
Toch sneu voor de man dat ie op zijn laatste dag op aarde JD Vance en Mona Keijzer moest ontmoeten
Ze zullen er neem ik aan wel naartoe gaanquote:Op maandag 21 april 2025 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het koninklijk huis is protestants.
Het is waarschijnlijk gewoon een zeer zwaar, slopend beroep voor zo'n oude man.quote:Op maandag 21 april 2025 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Hij stierf vandaag om 07:35 uur. Dat gezwaai is echt niet het lastste wat hij gezien heeftquote:Op maandag 21 april 2025 16:05 schreef Toby56 het volgende:
Ach, JD Vance, Mona Keijzer.
Zelfingenomen stervelingen.
Dat rondritje over het Pietersplein, aan het einde van de Paasviering, heeft de paus niet voor niets als bonus laten inlassen.
Met een beetje geluk heeft hij als laatste het gezwaai van de mensen aldaar aan de binnenkant van z'n ogen kunnen bekijken.
En daarna ging het beeld op zwart. Lekker rustig.
Ik had het over het aan de binnenkant van je ogen bekijken.quote:Op maandag 21 april 2025 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij strief vandaag om 07:35 uur. Dat gezwaai is echt niet het lastste wat hij gezien heeft
Owh, okquote:Op maandag 21 april 2025 16:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik had het over het aan de binnenkant van je ogen bekijken.
Zoals clown Bassie.
"Mooi ritje met lieve mensen tot slot. Dat ga ik nog ff aan de binnenkant van m'n ogen bekijken."
(Diepe zucht & boeken toe.)
Roomsen zijn sowieso goed in het maken (en (her)bekijken) van beelden.quote:
Hij is wel tegen anticonceptie, abortus, euthanasie etc., etc.quote:Op maandag 21 april 2025 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Die Tagle is wel de jongste van de genoemden, kunnen we toch weer een jaar of 20 vooruit
Zijn ze dat niet allemaal?quote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is wel tegen anticonceptie, abortus, euthanasie etc., etc.
Dus of dat nou zo'n goed idee is..
Ik verwacht geen paus die daar ineens helemaal voor isquote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tegen anticonceptie, tegen abortus en tegen euthanasie zijn ze zo'n beetje allemaal.quote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al wordt hij gerekend tot de "progressieve tak" vd katholieke kerk![]()
De progressieven zijn meer vh opkomen voor de kwetsbaren en "iedereen hoort erbij" (dat laatste overigens niet in de zin van een functie bij de kerk mogen bekleden of zelfs maar mogen trouwen o.i.d.). Franciscus was van het "iedereen hoort erbij" (maar dus maar tot op bepaalde hoogte).quote:Op maandag 21 april 2025 16:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tegen anticonceptie, tegen abortus en tegen euthanasie zijn ze zo'n beetje allemaal.
Ook zij die tot de 'progressieve' tak behoren/behoorden, zoals Johannes XXIII, Paulus VI, Johannes Paulus I en Franciscus.
Die opvattingen behoren nu eenmaal tot de eeuwigdurende grondvesten van de kerk, dus daar gaat geen enkele paus verandering in brengen. Hooguit verschilt het taalgebruik jegens de 'zondaars', en daarin zijn de meer progressieven iets milder.
Wat ik zeggen wilde, is dat niemand in dit topic geïnteresseerd is in die vraag, anders waren ze wel uit dit topic weggebleven.quote:Op maandag 21 april 2025 16:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zal, maar dat was de vraag niet.
Franciscus gaf aan dat het (laatste) oordeel over zondaars niet aan hem was, maar aan een hogere macht.quote:Op maandag 21 april 2025 16:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De progressieven zijn meer vh opkomen voor de kwetsbaren en "iedereen hoort erbij" (dat laatste overigens niet in de zin van een functie bij de kerk mogen bekleden of zelfs maar mogen trouwen o.i.d.). Franciscus was van het "iedereen hoort erbij" (maar dus maar tot op bepaalde hoogte).
Heb ik beweerd van wel dan?quote:Op maandag 21 april 2025 16:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Franciscus gaf aan dat het (laatste) oordeel over zondaars niet aan hem was, maar aan een hogere macht.
Dus was hij geen figuur die de behoefte voelde om - al dan niet zware - zondaars verbaal neer te sabelen of volledig uit te sluiten.
Deze uitspraak is gezien het gebruik van de term ultramontaan wat tegenstrijdig. Ultramontanen geloven immers dat de paus een sterke invloed kan uitoefenen op de Christelijke doctrine, wat nodig zou moeten zijn om het Vaticaan te zuiveren.quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
Zoals een kardinaal van de curie al zei tegen Boris Dittrich, toen laatstgenoemde dol van vreugde om de pauskeuze (want hij had wat mildere dingen gezegd over homoseksuelen) zijn opwachting maakte bij het Vaticaan: "de waarheden van de kerk zijn eeuwig. Daar gaat de paus niet over."quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welke kenmerken mis je in de moderne mens?quote:Op maandag 21 april 2025 12:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Waar het vandaan komt boeit me niet zoveel. Je moet de leer en wijsheid vanuit een groter perspectief benaderen.
In Genesis 1:27 wordt ons verteld dat de mens geschapen is naar het beeld van God. Als ik kijk naar de mens van het heden, herken ik dat niet.
Mensen zijn teveel bezig om een nieuwe God te schapen naar het beeld van de nieuwe mens.
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.quote:Op maandag 21 april 2025 16:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zullen er neem ik aan wel naartoe gaan
in zijn lijk wordt ook niet gesneden, waarschijnlijk wilde Franciscus zijn organen niet doneren dusquote:Op maandag 21 april 2025 17:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoals een kardinaal van de curie al zei tegen Boris Dittrich, toen laatstgenoemde dol van vreugde om de pauskeuze (want hij had wat mildere dingen gezegd over homoseksuelen) zijn opwachting maakte bij het Vaticaan: "de waarheden van de kerk zijn eeuwig. Daar gaat de paus niet over."
https://nos.nl/collectie/(...)paus-van-bemoedigingquote:De doodsoorzaak wordt waarschijnlijk nooit officieel bekendgemaakt, zegt Vaticaan-correspondent Andrea Vreede. "Bij pausen wordt nooit een lijkschouwing gedaan, een autopsie."
Tuurlijk wel. Pausen hebben ook vrienden en familie.quote:Op maandag 21 april 2025 17:17 schreef Postbus100 het volgende:
'RIP aan de nabestaanden' kan zeker niet bij een paus?
Hoezo? Willem Bier is ook met een katholieke vrouw getrouwdquote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.
"RIP aan de nabestaanden" is sowieso een volkomen lijpe uitdrukking.quote:Op maandag 21 april 2025 17:17 schreef Postbus100 het volgende:
'RIP aan de nabestaanden' kan zeker niet bij een paus?
Willem-Alexander is getrouwd met een katholieke vrouwquote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.
Het is dan ook een Fok!-grapjequote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"RIP aan de nabestaanden" is sowieso een volkomen lijpe uitdrukking.
Het zijn niet de nabestaanden die we eeuwige rust toewensen, maar de overledenen.
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Voor de nabestaanden rest [sic] sowieso, tot nader order uiteraard, de aardse onrust.
Een betere vertaling is Moge hij in vrede rusten of in het Engels + may, he is namelijk een subjunctief in het Latijn.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het zijn niet de nabestaanden die we eeuwige rust toewensen, maar de overledenen.
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Voor de nabestaanden rest [sic] sowieso, tot nader order uiteraard, de aardse onrust.
valt wel mee. koning Willem I was tot zijn dood ook getrouwd met een katholieke dame.quote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 april 2025 17:35 schreef bianconeri het volgende:
Waardeloze paus.
Sure, kon overal vriendjes maken en ging mee in deze wereld.
Maar dat is juist niet wat een paus en kerk moet doen. Die moeten juist vasthouden aan de Bijbel, aan wat God wil.
Deze man deed alleen maar aan vriendjespolitiek voor het publiek en de stemmen.
Voor de kerk een hele foute paus geweest.
Maar hè, wat boeit de RKK nou. Niets idd
Yep.quote:Op maandag 21 april 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een betere vertaling is Moge hij in vrede rusten of in het Engels + may, he is namelijk een subjunctief in het Latijn.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ausen~1745222351105/quote:Van Mullem verwijst bijvoorbeeld naar de kisten. Vorige pausen werden traditiegetrouw in 3 verschillende kisten gelegd. Paus Franciscus heeft voor 1 kist gekozen.
Er zijn aardig wat conservatieve katholieken die er zo over denken.quote:
Het enige echt leuke feessie in de Roomsche Kerk.quote:
Ik vind het altijd wel grappig.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Daar zit wel wat in.quote:Op maandag 21 april 2025 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Willem-Alexander is getrouwd met een katholieke vrouw![]()
Dus ook Amalia mag best trouwen met een katholiek.
quote:Een klein gezelschap komt vanavond al samen in de kapel van de Domus Sanctae Marthae, het gastenverblijf waar paus Franciscus jarenlang woonde. De ceremonie begint om 20.00 uur en wordt geleid door de Iers-Amerikaanse kardinaal Farrell. Hij heeft als kardinaal-kamerlengo de taak om de kerk te besturen tot er een nieuwe paus is.
Tijdens de kleinschalige ceremonie wordt het overlijden van paus Franciscus officieel vastgesteld. Ook wordt zijn lichaam in een kist gelegd.
quote:Op zondag 20 april 2025 22:33 schreef Harvest89 het volgende:
Die ziet er uit alsof hij een driedubbele hersenbloeding achter de rug heeft.
quote:Paus Franciscus stierf aan hersenbloeding
Paus Franciscus is mogelijk overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Dat melden Italiaanse media. De 88-jarige kerkleider stierf vanochtend. Gelovigen en andere geïnteresseerden kunnen waarschijnlijk vanaf woensdag afscheid van hem nemen.
https://nos.nl/artikel/25(...)k-aan-hersenbloeding
Mij dunkt.quote:Op maandag 21 april 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
Het was een bijzondere en zeer menselijke paus die door velen gemist zal worden.
Maar heer, er is onder auspiciën van (wijlen) paus Franciscus al het een en ander in positieve zin veranderd binnen de Kerk.quote:Op maandag 21 april 2025 20:20 schreef Het_Bokje het volgende:
VOLGENDE, NEXT!
Over de doden niets dan goeds enzo, maar ik kan mij niets boeiends herinneren van deze man.
Zou dingen gaan veranderen sinds Benedictus. Ik kan mij wederom niets herinneren.
Jammer, volgende keer beter.
ah het standaard stokpaardje weer.quote:
The Assassiniquote:Op maandag 21 april 2025 20:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah het standaard stokpaardje weer.
En hoe heeft een paus daar invloed op precies? Bijv. op onze nederlandse wetgeving?
Die gaat onze 17% (bron) die nog iets met het katholieke smaakje hebben, influisteren dat we een strenger dan het 'strengste asielbeleid ooit' moeten krijgen?
Influisteren zal iig niet tijdens de zondagse mis veel zoden bij de dijk zetten, want daar zit sowieso geen hond
Het is wel sneu eigenlijk, heb je zo'n mooi leven gehad is een van de laatste gezichten die je gezien hebt op deze aarde van jd fucking vance.quote:Op maandag 21 april 2025 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Enige voordeel is wel dat hij niet te lang over die griezel van een Vance heeft na hoeven denken.
De enige juiste keuze voor diversiteit.quote:
quote:
Wat een bangmakerij.quote:
op NOS staat dat hij 110 van de 135 kies kardinalen heeft aangesteld, of heb ik dat verkeerd begrepen .. Dat zullen dan toch niet van die hardliners zijn?quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Misschien gebrek aan beter.quote:Op maandag 21 april 2025 21:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
op NOS staat dat hij 110 van de 135 kies kardinalen heeft aangesteld, of heb ik dat verkeerd begrepen .. Dat zullen dan toch niet van die hardliners zijn?
quote:Op maandag 21 april 2025 22:18 schreef Perrin het volgende:
Trump heeft iig zin in de begrafenis.
[ x ]
Ja beetje netwerken, wat dure accessoires showen.quote:
Dus je krijgt ook een apart topic als je komt te overlijden ?quote:Op maandag 21 april 2025 22:21 schreef ricky3 het volgende:
Gaan we voor iedere randdebiel van 88 die overlijdt een apart topic maken
Als ie zo blij is. Misschien heeft Vance dan toch wat in het drankje van de paus gestoptquote:Op maandag 21 april 2025 22:18 schreef Perrin het volgende:
Trump heeft iig zin in de begrafenis.
[ x ]
Wat voor live uitzending had er precies gemaakt moeten worden dan?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
Ach, de moslimknuffelaars van de nos
[ x ]
https://x.com/VictorVlam/status/1914242609830138233
Dan zou die Vance helaas toch zo ''aardig'' niet zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 22:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ie zo blij is. Misschien heeft Vance dan toch wat in het drankje van de paus gestopt
Tja van mij hoeft dat niet. Maar seniele 88er die overlijdt van ouderdom die z'n hele leven een leugen achtervolgd heeftquote:Op maandag 21 april 2025 22:21 schreef ricky3 het volgende:
Gaan we voor iedere randdebiel van 88 die overlijdt een apart topic maken
Zit je nou jezelf te quoten? Wie is hier nou seniel?quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:29 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Tja van mij hoeft dat niet. Maar seniele 88er die overlijdt van ouderdom die z'n hele leven een leugen achtervolgd heeft
Dat zal op voldoende manieren te volgen zijnquote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Misclickquote:Op dinsdag 22 april 2025 01:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Zit je nou jezelf te quoten? Wie is hier nou seniel?
Wellicht even vijf minuten tussendoor, maar verder...boeiend. Laat de Breaking News-samenleving maar in de VSquote:Op maandag 21 april 2025 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat voor live uitzending had er precies gemaakt moeten worden dan?
Deze NOS?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
quote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
Mss zag de paus wat het is om een echte christen te zijn en dacht hij toen, wat doe ik hier nog?quote:Op maandag 21 april 2025 23:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dan zou die Vance helaas toch zo ''aardig'' niet zijn.
Jij hebt de "MOSLIMS!@@#$&*"-variant van Tourette?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
No shit, Sherlock.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Vind je het gek, de religieuze leiders willen verraders in het kamp van zwakkere jongeren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:26 schreef Gunner het volgende:
Wel weer heel typisch (maar ook heel voorspelbaar) dat sommige hier deze gebeurtenis aangrijpen om hun aversie tegen religie denken te moeten ventileren.
Een open kist idd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Zag net de eerste beelden van de dode paus, weten ze zeker dat die niet al langer dood is?
Die hadden ze ook wel ff kunnen bijwerken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb toch echt gisterochtend een extra NOS-journaal zitten kijken.quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Wat is hier precies het probleem waar heel hard woke tegen geschreeuwd moet worden?quote:
"Wie als paus het conclaaf in gaat komt er als kardinaal uit"quote:
quote:Artikel door ANP • 1u •Kardinaal Eijk staat ervoor open paus Franciscus op te volgen
© Copyright ANP 2025
AMSTERDAM (ANP) - Kardinaal Wim Eijk zou ervoor open staan om de maandag overleden paus Franciscus op te volgen. Dat zegt hij in het AT5-programma Het Gesprek aan de Amstel. "Als de kardinalen je kiezen, dan kun je dat zien als een roeping die je krijgt van de Heilige Geest. Ik denk dat je dan echt in geweten verplicht bent om ja te zeggen."
Eijk merkt hierbij op dat een kandidaat nee kan zeggen, bijvoorbeeld als hij het pontificaat om gezondheidsredenen niet aan zou kunnen. Maar als je het wel aankunt, moet je ja zeggen, vindt de kardinaal. "Op een gegeven moment komt de decaan van het kardinalencollege naar voren en vraagt de kandidaat die gekozen is of hij het wil worden", legt Eijk uit. "En dan is hopelijk het antwoord: accepto, ik aanvaard het." De interviewer: "Dus dan zou u het doen?" "Dan zou ik het doen", bevestigt Eijk.
De woordvoerder van de Nederlandse Bisschoppenconferentie benadrukt dat kardinalen zichzelf niet kunnen aanbieden. "De kardinaal heeft gezegd dat als er een beroep op hem zou worden gedaan hij dit niet zou weigeren. Dit is dus iets anders dan jezelf aanbieden en ervoor lobbyen. Een heel belangrijk verschil."
Het hele interview met Eijk, dat kort voor het overlijden van paus Franciscus werd opgenomen, is vrijdag te zien op AT5.
Keer een Nederlander, ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:35 schreef Scjvb het volgende:
Kardinaal Eijk staat ervoor open paus Franciscus op te volgen
https://www.msn.com/nl-nl(...)bca7aafd9cd66f3&ei=8
Als contactpersonen tussen meerdere Nederlandse bisdommen - en aangeslotenen bij met name het Bisdom Haarlem-Amsterdam - hopen wij vurig op een eventuele aanstelling als nieuwe paus van Wim Eijk, die thans het ambt bekleedt als kardinaal en aartsbisschop in Utrecht.
Omdat deze ons eveneens bekende, integere en tevens zeer tot uiterst katholiek ingestelde kardinaal er zin an heeft, zou ik zeggen: Beste Wim, ga ervoor als deze gulden kans zich aandient wanneer u ervoor gevraagd wordt!
Wij zullen uiteraard alle updates rond de pauswisseling nauwlettend blijven volgen!~
Scjvb
[..]
Hij is genoemdquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:35 schreef Scjvb het volgende:
Kardinaal Eijk staat ervoor open paus Franciscus op te volgen
https://www.msn.com/nl-nl(...)bca7aafd9cd66f3&ei=8
Als contactpersonen tussen meerdere Nederlandse bisdommen - en aangeslotenen bij met name het Bisdom Haarlem-Amsterdam - hopen wij vurig op een eventuele aanstelling als nieuwe paus van Wim Eijk, die thans het ambt bekleedt als kardinaal en aartsbisschop in Utrecht.
Omdat deze ons eveneens bekende, integere en tevens zeer tot uiterst katholiek ingestelde kardinaal er zin an heeft, zou ik zeggen: Beste Wim, ga ervoor als deze gulden kans zich aandient wanneer u ervoor gevraagd wordt!
Wij zullen uiteraard alle updates rond de pauswisseling nauwlettend blijven volgen!~
Scjvb
[..]
Paus Adrianus VIquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Keer een Nederlander, ook niet verkeerd.
Bring back de gouden eeuwquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:43 schreef Tengano het volgende:
Dat zou die Eijk wel willen natuurlijk. Rutte SG van de Navo en Eijk hoofd van de katholieke kerk.
Tijd om de boel weer te kolonialiseren. Nederland is de volgende unipolaire wereldmacht.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:20 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Bring back de gouden eeuwalle NLers de baas
Sowieso zij al die oude mannen geen reclame voor een krachtige leider.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Wim Eijk lijkt me niet de beste reclame voor ons land.
Zit jij nou te hinten op Arie Boomsma?quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:55 schreef kibo het volgende:
Sowieso zij al die oude mannen geen reclame voor een krachtige leider.
Waarom geen jonge, gespierde Pausboy als kandidaat?
Ja voor het geld hoef je het niet te doen iddquote:Op dinsdag 22 april 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
Die kardinalen verdienen 4500/ 5000 euro per maand
Damnquote:Op dinsdag 22 april 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
De kerk is schat en schatrijk. Die hele organistie is op een verdienmodel gebaseerd; je zonden kun je 'afkopen'.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
En als ze paus worden krijgen ze geen salaris meer.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
De kerk is schat en schatrijk. Die hele organistie is op een verdienmodel gebaseerd; je zonden kun je 'afkopen'.
Daarom moeten ware christenen ook niks van de katholieke kerk hebben omdat Christus voor onze zonden gestorven is. En christenen hebben helemaal geen mediator, tussenpersoon, of handelaar nodig om die zonden af te kopen.
Daarnaast mag niemand zich 'vader' noemen volgens de bijbel. Die hele roomkatholieke kerk en vooral die paus, die beweert Jezus op aarde te zijn is alles behalve bijbels en dus des duivels.
Maar de paus beweert helemaal niet Jezus op aarde te zijn. Geen idee of dat 'afkopen' tegenwoordig nog relevant is, maar dat was inderdaad natuurlijk wel totale onzin/waanzin en een supermakkelijk verdienmodel.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
De kerk is schat en schatrijk. Die hele organistie is op een verdienmodel gebaseerd; je zonden kun je 'afkopen'.
Daarom moeten ware christenen ook niks van de katholieke kerk hebben omdat Christus voor onze zonden gestorven is. En christenen hebben helemaal geen mediator, tussenpersoon, of handelaar nodig om die zonden af te kopen.
Daarnaast mag niemand zich 'vader' noemen volgens de bijbel. Die hele roomkatholieke kerk en vooral die paus, die beweert Jezus op aarde te zijn is alles behalve bijbels en dus des duivels.
Niks maar hij hoeft ook niks te betalenquote:Op dinsdag 22 april 2025 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja voor het geld hoef je het niet te doen idd
En wat verdient de Paus?
Aflaten kopen is een briljant systeemquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon bizar veel onzin aangaande katholieken gehoord. En het nog voor waarheid aangenomen ookquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs het interieur is als een slang en satanisch ingericht. Maar jij hebt duidelijk weer geen flauw idee waar je het over hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een grote graai bende en mensen trappen er in, je kan gewoon geloven in God zonder dit circusquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder weinig voor die baanquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niks maar hij hoeft ook niks te betalen
Btw ik vind het veel geld voor die baan
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon bizar veel onzin aangaande katholieken gehoord. En het nog voor waarheid aangenomen ook
Satan is ook welkomquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs het interieur is als een slang en satanisch ingericht. Maar jij hebt duidelijk weer geen flauw idee waar je het over hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfs aan de buitenkant is dat gebouw ontworpen als een slangekop.quote:
Daar heb ik niet genoeg drank voor op om dat erin te kunnen zienquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs aan de buitenkant is dat gebouw ontworpen als een slangekop.
[ afbeelding ]
En aan de binnenkant zie je het ook niet?quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar heb ik niet genoeg drank voor op om dat erin te kunnen zien
Dat sowieso ja, allerlei leidinggevende figuren en weet ik het wat zijn totaal niet nodig om zelf te geloven. Maar ja, mensen slaan vast zonder leiderquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is een grote graai bende en mensen trappen er in, je kan gewoon geloven in God zonder dit circus
Hoe zie je hier een slang in? Tyyyyyfuslelijk, dat wel, maar geen slangquote:
De kop van een slang. En dat is echt geen toeval.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe zie je hier een slang in? Tyyyyyfuslelijk, dat wel, maar geen slang
Ga naar BNW ofzo met deze onzinquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
De kop van een slang. En dat is echt geen toeval.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Pff, ik ben inmiddels wel overtuigdquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:De paus is volgens de Rooms-Katholieke Kerk de opvolger van Petrus en de leider van de gehele christelijke kerk wereldwijd. De paus wordt door deze kerk gezien als leider van de wereldkerk en als de plaatsbekleder van Christus op aarde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Paus
quote:Het evangelie naar Matteüs 23:9-12 NBG51.
En gij zult op aarde niemand uw vader noemen, want één is uw Vader, Hij, die in de hemelen is. Laat u ook geen leidslieden noemen, want één is uw Leidsman, de Christus. Maar wie de grootste onder u is, zal uw dienaar zijn.
Dat is niet wat het betekent.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit stond eronder.quote:
quote:Hij verenigt in zijn persoon de hoogste geestelijke macht, dit wil zeggen het hoogste leergezag, de opperste wetgevende en rechterlijke macht. Toch is zijn macht niet enig in de Rooms-Katholieke Kerk. Hij wordt bijgestaan door de Curie en de bisschoppen hebben belangrijke bevoegdheden binnen hun diocees.
Les 1: Laat feiten nooit je kinderachtige complottheorie in de weg staan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet wat het betekent.
Het Latijns voor Vaticanus betekent 'Heuvel van profeten'.
Geen idee waar je die slangen vandaan haalt.
Goed dat je zelf je eerdere statement onderuit haalt.quote:
Zit ook een 'n' in. Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het Latijnse woord voor slang is 'serpens'.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zit ook een 'n' in. Ik bedoel maar.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs aan de buitenkant is dat gebouw ontworpen als een slangekop.
[ afbeelding ]
Om die reden dan misschien wel. Iemand behoort voor zoiets eigenlijk zelf ook katholiek te zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zouden ze Trump bij deze begrafenis de toegang niet kunnen weigeren? Trump is verre van katholiek. Eerder de antiChrist zelve. De paus minachtte hem. Ze kunnen beter Biden uitnodigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |