https://www.ad.nl/buitenl(...)de-paasdag~a63bb393/quote:Paus Franciscus (88) overleden
De paus is overleden. Dat meldt het Vaticaan. De 88-jarige Franciscus stierf nadat hij op eerste paasdag nog een zegen uitsprak.
Buitenlandredactie 21-04-25, 09:59 Laatste update: 10:10
Het Vaticaan meldt zijn dood in een videobericht. ,,Lieve broeders en zusters. Het is met een diepe droevenis dat ik de dood van onze Heilige Vader Franciscus moet aankondigen", zegt kardinaal Kevin Farrell op het tv-kanaal van het Vaticaan. ,,Om 07.35 vanmorgen is de bisschop van Rome teruggekeerd naar het huis van de Vader."
Franciscus stond twaalf jaar aan het hoofd van de katholieke kerk. Hij was de eerste Zuid-Amerikaan die de functie bekleedde. Afgelopen maanden ging zijn toestand hard achteruit. Hij lag geruime tijd in het ziekenhuis, onder meer met longproblemen.
Op 14 februari werd hij met een dubbele longontsteking opgenomen in het Gemelli-ziekenhuis in Rome. De zorgen over de gezondheid van het hoofd van de rooms-katholieke kerk waren groot en de behandeling was 'gecompliceerd' volgens de artsen. In zijn jonge jaren verwijderden artsen een longkwab bij paus Franciscus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?quote:Ontmoeting tussen vicepresident JD Vance en paus Franciscus
Een half lijk als het morele baken voor één miljard+ mensen, de Katholieke Kerk heeft het weer lekker voor elkaar.quote:Op maandag 21 april 2025 00:14 schreef Scjvb het volgende:
Triest?
Ehm.. tja! Ergens klopt dat laatste mss wel.
Verwacht nu binnen afzienbare tijd ook wel opnieuw witte rook na twaalf lange jaren.
De goede man heeft immers erg veel zorgen gekend bij het 'orde op zaken stellen' en dergelijke.![]()
Maar met uitzondering van Benedictus XVI, gaat ongeacht een uiterst broze toestand deze paus ambtshalve werkelijk ook tot het gaatje.
Complottheorieën in 3, 2, 1... (niet voor jou specifiek maak tegenwoordig hebben mensen er een handje van om overal een compot van te maken)quote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oei, die satan Vance is hem teveel geworden.
Die mag niet meer op schoot zitten bij Trumpquote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef MadMaster het volgende:
Wat heeft die JD Vance in Vaticaanstad uitgespookt?
Ruzzische thee 😱quote:Op maandag 21 april 2025 10:07 schreef MadMaster het volgende:
Wat heeft die JD Vance in Vaticaanstad uitgespookt?
🤔quote:Op maandag 21 april 2025 10:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De voorproever was op vakantie?
Ze hebben besloten hem toch te begraven.quote:
Ja, daar zou ik ook prompt van sterven.quote:
Zulke taalflaters kunnen niet gezien het onderwerp en eerbied die de man toekomt.quote:Maar op dit moment geld dit helemaal voor de beterschap van Franciscus, die tijdens zijn ziekenhuisperiode vanwege een kritieke dubbele longontsteking toch op het randje van de dood verkeerde.
Beter dit dan steeds maar het benadrukken dat hij een vervanging van God of discipelen is en alle andere theoretische dingen.quote:Op maandag 21 april 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vond hem veel te progressief voor een Paus. Een paus moet mijn inziens een baken zijn voor behoudendheid, traditie, en pal staan voor klassieke thema's. Mijn inziens deed hij dat te weinig. Maar ik ben verder ook geen paus fluisteraar.
Als vervanger van Jezus zou ie vooral voor naastenliefde moeten staan. En dat Gilead wereldje dat jij wenst is absoluut geen baken van naastenliefde.quote:Op maandag 21 april 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vond hem veel te progressief voor een Paus. Een paus moet mijn inziens een baken zijn voor behoudendheid, traditie, en pal staan voor klassieke thema's. Mijn inziens deed hij dat te weinig. Maar ik ben verder ook geen paus fluisteraar.
Alsof er zoveel mensen in NL zijn die zich een vliegende fuck interesseren voor de paus.quote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
jeetje was er geen belangrijk nieuws?
[ afbeelding ]
Volkomen gelijk hoor. Typfout, my bad!quote:Op maandag 21 april 2025 10:38 schreef phpmystyle het volgende:
Hoezeer ik de TS ook waardeer moet toch het volgende mij van het hart:
@:Scjvb
[..]
Zulke taalflaters kunnen niet gezien het onderwerp en eerbied die de man toekomt.
Hij is van ellende gestorven.quote:Op zondag 20 april 2025 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?
Ik moet ook nu een nieuwe kalender kopenquote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
jeetje was er geen belangrijk nieuws?
[ afbeelding ]
En een kaartje aanstekenquote:Op maandag 21 april 2025 11:34 schreef Scjvb het volgende:
Verder best geschrokken van het plotselinge overlijden. Had dit zo snel ook weer niet verwacht! De Paus zat eigenlijk al op het randje van de dood, het zal gister vast teveel voor hem geweest zijn!
Later vanmorgen werd na aanleiding hiervan gezamenlijk voor Franciscus gebeden.
Rest in peace!
Staatspropaganda geactiveerd.quote:Op zondag 20 april 2025 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft de paus niet de goddelijke macht om duivels te verdrijven?
Hoewel het ambt als priester zeker niet verkeerd is, sad but true dat laatste!quote:Italiaanse roots en een familie geworteld in Argentinië
Jorge Mario Bergoglio werd op 17 december 1936 in Buenos Aires geboren als zoon van Italiaanse immigranten. Zijn ouders, Mario José Bergoglio en Regina María Sivori, vertrokken in de jaren twintig van de vorige eeuw vanuit Italië naar Argentinië. Ze waren op de vlucht voor de economische problemen in hun geboorteland. Deze dubbele cultuur had een grote invloed op de visie van de toekomstige paus: hij vermengde Europese traditie met de Latijns-Amerikaanse identiteit.
Een jeugd getekend door teleurgestelde liefde
Voordat Jorge Mario Bergoglio het religieuze pad koos, maakte hij iets mee dat de loop van zijn leven had kunnen veranderen. Als tieners hadden Jorge en Amalia, een jong meisje uit de wijk Flores in Buenos Aires, gevoelens voor elkaar. Toen hij tussen de 10 en 12 jaar oud was, vroeg Jorge Mario Bergoglio haar ten huwelijk. Hij liet haar een tekening zien van een huis met een rood dak en witte muren en legde uit dat dit hun toekomstige thuis zou worden als ze zouden trouwen. Amalia's ouders waren fel tegen deze relatie. Teleurgesteld zou de jonge Jorge Mario Bergoglio tegen Amalia hebben gezegd: "Als ik niet met je trouw, word ik priester."
© https://www.msn.com/nl-nl(...)6dceb9e8a62b5c1&ei=7
voorbeeld van conservatieve nonsens?quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, was een man die eindelijk brak met allerlei conservatieve nonsens...
Had hij het werk maar kunnen afmaken: de totale schoonmaak van het Vaticaan.
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
De haast pathologische afkeer van (homo)seksualiteit, vooral, en het dreigen met hel en verdoemenis wanneer men niet de catechismus van A tot Z gelooft en leeft.quote:Op maandag 21 april 2025 12:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
voorbeeld van conservatieve nonsens?
Als ze een beetje fatsoen hebben daar dan kiezen ze voor de neger.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
De volgende Paus wordt 1 van deze 5:
1. Peter Erdo - Een Hongaarse kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk die sinds 2003 de aartsbisschop van Esztergom-Boedapest en primaat van Hongarije.
[ afbeelding ]
2. Fridolin Ambongo Besungu - Een geestelijke afkomstig uit Congo-Kinshasa en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk.
[ afbeelding ]
3. Wim Eijk - Kardinaal uit Nederland
[ afbeelding ]
4. Mario Grech - Maltees bisschop en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
5. Pierbattista Pizzaballa - Italiaans geestelijke en een patriarch van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
nummer 5. Die heeft tenminste een viesdik baardjequote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
1. Peter Erdo - Een Hongaarse kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk die sinds 2003 de aartsbisschop van Esztergom-Boedapest en primaat van Hongarije.
[ afbeelding ]
2. Fridolin Ambongo Besungu - Een geestelijke afkomstig uit Congo-Kinshasa en een kardinaal van de Rooms-Katholieke Kerk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
5. Pierbattista Pizzaballa - Italiaans geestelijke en een patriarch van de Rooms-Katholieke Kerk
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.quote:
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.quote:Op maandag 21 april 2025 12:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.
Het resulteert namelijk in ontmenselijking.
Het Christendom moet zich niet aanpassen aan de tijd, de tijd moet zich aanpassen aan het Christendom. Anders raken we allemaal de weg kwijt.
Ik zou het niet erg vinden.quote:Op maandag 21 april 2025 12:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als ze een beetje fatsoenlijk hebben daar dan kiezen ze voor de neger.
leuk vrouwtjequote:Op maandag 21 april 2025 12:35 schreef Tengano het volgende:
Intussen in de UK.......
Bekijk deze YouTube-video
Doe maar 4 dan.quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
Dan kan de rook zwart blijven.quote:Op maandag 21 april 2025 12:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als ze een beetje fatsoen hebben daar dan kiezen ze voor de neger.
ah joh, gewoon lekker neuken, ja toch.quote:Op maandag 21 april 2025 12:38 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben 100% voorstander van het celibaat, zo vind ik dat elke christen de bijbel gelezen moet hebben, en sta ik volledige achter de christelijk conservatieve gedachtengoed m.b.t. seksualiteit.
Het resulteert namelijk in ontmenselijking.
Waar het vandaan komt boeit me niet zoveel. Je moet de leer en wijsheid vanuit een groter perspectief benaderen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.
Daarbij komt het natuurlijk vooral altijd mannen heel goed uit, dat 'conservatisme'...
Volgens wie? Volgens jouzelf of heb je een bron dat dit de kandidaten worden?quote:Op maandag 21 april 2025 12:26 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn voorkeur:
1, 4, 2, 5, 3
De eerste naam zou je zelfs af kunnen korten naar PeDoquote:Op maandag 21 april 2025 12:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Doe maar 4 dan.
3 ervan hebben echt een pedo kop
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.quote:Op maandag 21 april 2025 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmenselijking? Als iets de mens heeft ontmenselijkt is het wel de 'moraaltheologie' van Augustinus, gretig opgevolgd door zowel protestantisme als islam.
Daarbij komt het natuurlijk vooral altijd mannen heel goed uit, dat 'conservatisme'...
Oh vertel...quote:Op maandag 21 april 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.
anonieme bronnenquote:Op maandag 21 april 2025 12:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens wie? Volgens jouzelf of heb je een bron dat dit de kandidaten worden?
Dat het mannen goed uitkomt? Nou...quote:Op maandag 21 april 2025 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we op deze tour? Dat kun je net zo goed over progressivisme zeggen.
quote:Op maandag 21 april 2025 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ze bij elke paus iets in zijn drinken doen.
Die beginnen sterk en fris, krachtig. En na een jaar zijn ze al een stuk zwakker. Met de tijd zie je ze trager worden, slomer.
Zelfs bij die hevige Duitse Paus zag je dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |