Mij dunkt.quote:Op maandag 21 april 2025 19:27 schreef rutger05 het volgende:
Het was een bijzondere en zeer menselijke paus die door velen gemist zal worden.
Maar heer, er is onder auspiciën van (wijlen) paus Franciscus al het een en ander in positieve zin veranderd binnen de Kerk.quote:Op maandag 21 april 2025 20:20 schreef Het_Bokje het volgende:
VOLGENDE, NEXT!
Over de doden niets dan goeds enzo, maar ik kan mij niets boeiends herinneren van deze man.
Zou dingen gaan veranderen sinds Benedictus. Ik kan mij wederom niets herinneren.
Jammer, volgende keer beter.
ah het standaard stokpaardje weer.quote:
The Assassiniquote:Op maandag 21 april 2025 20:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah het standaard stokpaardje weer.
En hoe heeft een paus daar invloed op precies? Bijv. op onze nederlandse wetgeving?
Die gaat onze 17% (bron) die nog iets met het katholieke smaakje hebben, influisteren dat we een strenger dan het 'strengste asielbeleid ooit' moeten krijgen?
Influisteren zal iig niet tijdens de zondagse mis veel zoden bij de dijk zetten, want daar zit sowieso geen hond
Het is wel sneu eigenlijk, heb je zo'n mooi leven gehad is een van de laatste gezichten die je gezien hebt op deze aarde van jd fucking vance.quote:Op maandag 21 april 2025 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
Enige voordeel is wel dat hij niet te lang over die griezel van een Vance heeft na hoeven denken.
De enige juiste keuze voor diversiteit.quote:
quote:
Wat een bangmakerij.quote:
op NOS staat dat hij 110 van de 135 kies kardinalen heeft aangesteld, of heb ik dat verkeerd begrepen .. Dat zullen dan toch niet van die hardliners zijn?quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, was een man die eindelijk brak met allerlei conservatieve nonsens...
Had hij het werk maar kunnen afmaken: de totale schoonmaak van het Vaticaan.
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
Misschien gebrek aan beter.quote:Op maandag 21 april 2025 21:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
op NOS staat dat hij 110 van de 135 kies kardinalen heeft aangesteld, of heb ik dat verkeerd begrepen .. Dat zullen dan toch niet van die hardliners zijn?
quote:Op maandag 21 april 2025 22:18 schreef Perrin het volgende:
Trump heeft iig zin in de begrafenis.
[ x ]
Ja beetje netwerken, wat dure accessoires showen.quote:
Dus je krijgt ook een apart topic als je komt te overlijden ?quote:Op maandag 21 april 2025 22:21 schreef ricky3 het volgende:
Gaan we voor iedere randdebiel van 88 die overlijdt een apart topic maken
Als ie zo blij is. Misschien heeft Vance dan toch wat in het drankje van de paus gestoptquote:Op maandag 21 april 2025 22:18 schreef Perrin het volgende:
Trump heeft iig zin in de begrafenis.
[ x ]
Wat voor live uitzending had er precies gemaakt moeten worden dan?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
Ach, de moslimknuffelaars van de nos
[ x ]
https://x.com/VictorVlam/status/1914242609830138233
Dan zou die Vance helaas toch zo ''aardig'' niet zijn.quote:Op maandag 21 april 2025 22:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ie zo blij is. Misschien heeft Vance dan toch wat in het drankje van de paus gestopt
Tja van mij hoeft dat niet. Maar seniele 88er die overlijdt van ouderdom die z'n hele leven een leugen achtervolgd heeftquote:Op maandag 21 april 2025 22:21 schreef ricky3 het volgende:
Gaan we voor iedere randdebiel van 88 die overlijdt een apart topic maken
Zit je nou jezelf te quoten? Wie is hier nou seniel?quote:Op dinsdag 22 april 2025 00:29 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Tja van mij hoeft dat niet. Maar seniele 88er die overlijdt van ouderdom die z'n hele leven een leugen achtervolgd heeft
Dat zal op voldoende manieren te volgen zijnquote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Misclickquote:Op dinsdag 22 april 2025 01:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Zit je nou jezelf te quoten? Wie is hier nou seniel?
Wellicht even vijf minuten tussendoor, maar verder...boeiend. Laat de Breaking News-samenleving maar in de VSquote:Op maandag 21 april 2025 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat voor live uitzending had er precies gemaakt moeten worden dan?
Deze NOS?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
quote:Op maandag 21 april 2025 11:15 schreef Evangelion het volgende:
jeetje was er geen belangrijk nieuws?
[ afbeelding ]
Mss zag de paus wat het is om een echte christen te zijn en dacht hij toen, wat doe ik hier nog?quote:Op maandag 21 april 2025 23:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dan zou die Vance helaas toch zo ''aardig'' niet zijn.
Jij hebt de "MOSLIMS!@@#$&*"-variant van Tourette?quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
No shit, Sherlock.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"RIP aan de nabestaanden" is sowieso een volkomen lijpe uitdrukking.
Het zijn niet de nabestaanden die we eeuwige rust toewensen, maar de overledenen.
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Voor de nabestaanden rest [sic] sowieso, tot nader order uiteraard, de aardse onrust.
Vind je het gek, de religieuze leiders willen verraders in het kamp van zwakkere jongeren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:26 schreef Gunner het volgende:
Wel weer heel typisch (maar ook heel voorspelbaar) dat sommige hier deze gebeurtenis aangrijpen om hun aversie tegen religie denken te moeten ventileren.
Een open kist idd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Zag net de eerste beelden van de dode paus, weten ze zeker dat die niet al langer dood is?
Die hadden ze ook wel ff kunnen bijwerken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb toch echt gisterochtend een extra NOS-journaal zitten kijken.quote:Op maandag 21 april 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[ x ]
"Wie als paus het conclaaf in gaat komt er als kardinaal uit"quote:
quote:Artikel door ANP • 1u •Kardinaal Eijk staat ervoor open paus Franciscus op te volgen
© Copyright ANP 2025
AMSTERDAM (ANP) - Kardinaal Wim Eijk zou ervoor open staan om de maandag overleden paus Franciscus op te volgen. Dat zegt hij in het AT5-programma Het Gesprek aan de Amstel. "Als de kardinalen je kiezen, dan kun je dat zien als een roeping die je krijgt van de Heilige Geest. Ik denk dat je dan echt in geweten verplicht bent om ja te zeggen."
Eijk merkt hierbij op dat een kandidaat nee kan zeggen, bijvoorbeeld als hij het pontificaat om gezondheidsredenen niet aan zou kunnen. Maar als je het wel aankunt, moet je ja zeggen, vindt de kardinaal. "Op een gegeven moment komt de decaan van het kardinalencollege naar voren en vraagt de kandidaat die gekozen is of hij het wil worden", legt Eijk uit. "En dan is hopelijk het antwoord: accepto, ik aanvaard het." De interviewer: "Dus dan zou u het doen?" "Dan zou ik het doen", bevestigt Eijk.
De woordvoerder van de Nederlandse Bisschoppenconferentie benadrukt dat kardinalen zichzelf niet kunnen aanbieden. "De kardinaal heeft gezegd dat als er een beroep op hem zou worden gedaan hij dit niet zou weigeren. Dit is dus iets anders dan jezelf aanbieden en ervoor lobbyen. Een heel belangrijk verschil."
Het hele interview met Eijk, dat kort voor het overlijden van paus Franciscus werd opgenomen, is vrijdag te zien op AT5.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |