Mona Keijzer óók?!quote:Op maandag 21 april 2025 16:00 schreef TheVulture het volgende:
Toch sneu voor de man dat ie op zijn laatste dag op aarde JD Vance en Mona Keijzer moest ontmoeten
Ze zullen er neem ik aan wel naartoe gaanquote:Op maandag 21 april 2025 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het koninklijk huis is protestants.
Het is waarschijnlijk gewoon een zeer zwaar, slopend beroep voor zo'n oude man.quote:Op maandag 21 april 2025 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ze bij elke paus iets in zijn drinken doen.
Die beginnen sterk en fris, krachtig. En na een jaar zijn ze al een stuk zwakker. Met de tijd zie je ze trager worden, slomer.
Zelfs bij die hevige Duitse Paus zag je dit.
Hij stierf vandaag om 07:35 uur. Dat gezwaai is echt niet het lastste wat hij gezien heeftquote:Op maandag 21 april 2025 16:05 schreef Toby56 het volgende:
Ach, JD Vance, Mona Keijzer.
Zelfingenomen stervelingen.
Dat rondritje over het Pietersplein, aan het einde van de Paasviering, heeft de paus niet voor niets als bonus laten inlassen.
Met een beetje geluk heeft hij als laatste het gezwaai van de mensen aldaar aan de binnenkant van z'n ogen kunnen bekijken.
En daarna ging het beeld op zwart. Lekker rustig.
Ik had het over het aan de binnenkant van je ogen bekijken.quote:Op maandag 21 april 2025 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij strief vandaag om 07:35 uur. Dat gezwaai is echt niet het lastste wat hij gezien heeft
Owh, okquote:Op maandag 21 april 2025 16:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik had het over het aan de binnenkant van je ogen bekijken.
Zoals clown Bassie.
"Mooi ritje met lieve mensen tot slot. Dat ga ik nog ff aan de binnenkant van m'n ogen bekijken."
(Diepe zucht & boeken toe.)
Roomsen zijn sowieso goed in het maken (en (her)bekijken) van beelden.quote:
Hij is wel tegen anticonceptie, abortus, euthanasie etc., etc.quote:Op maandag 21 april 2025 16:14 schreef TheVulture het volgende:
Die Tagle is wel de jongste van de genoemden, kunnen we toch weer een jaar of 20 vooruit
Zijn ze dat niet allemaal?quote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is wel tegen anticonceptie, abortus, euthanasie etc., etc.
Dus of dat nou zo'n goed idee is..
Ik verwacht geen paus die daar ineens helemaal voor isquote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tegen anticonceptie, tegen abortus en tegen euthanasie zijn ze zo'n beetje allemaal.quote:Op maandag 21 april 2025 16:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al wordt hij gerekend tot de "progressieve tak" vd katholieke kerk![]()
De progressieven zijn meer vh opkomen voor de kwetsbaren en "iedereen hoort erbij" (dat laatste overigens niet in de zin van een functie bij de kerk mogen bekleden of zelfs maar mogen trouwen o.i.d.). Franciscus was van het "iedereen hoort erbij" (maar dus maar tot op bepaalde hoogte).quote:Op maandag 21 april 2025 16:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tegen anticonceptie, tegen abortus en tegen euthanasie zijn ze zo'n beetje allemaal.
Ook zij die tot de 'progressieve' tak behoren/behoorden, zoals Johannes XXIII, Paulus VI, Johannes Paulus I en Franciscus.
Die opvattingen behoren nu eenmaal tot de eeuwigdurende grondvesten van de kerk, dus daar gaat geen enkele paus verandering in brengen. Hooguit verschilt het taalgebruik jegens de 'zondaars', en daarin zijn de meer progressieven iets milder.
Wat ik zeggen wilde, is dat niemand in dit topic geïnteresseerd is in die vraag, anders waren ze wel uit dit topic weggebleven.quote:Op maandag 21 april 2025 16:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zal, maar dat was de vraag niet.
Franciscus gaf aan dat het (laatste) oordeel over zondaars niet aan hem was, maar aan een hogere macht.quote:Op maandag 21 april 2025 16:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De progressieven zijn meer vh opkomen voor de kwetsbaren en "iedereen hoort erbij" (dat laatste overigens niet in de zin van een functie bij de kerk mogen bekleden of zelfs maar mogen trouwen o.i.d.). Franciscus was van het "iedereen hoort erbij" (maar dus maar tot op bepaalde hoogte).
Heb ik beweerd van wel dan?quote:Op maandag 21 april 2025 16:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Franciscus gaf aan dat het (laatste) oordeel over zondaars niet aan hem was, maar aan een hogere macht.
Dus was hij geen figuur die de behoefte voelde om - al dan niet zware - zondaars verbaal neer te sabelen of volledig uit te sluiten.
Deze uitspraak is gezien het gebruik van de term ultramontaan wat tegenstrijdig. Ultramontanen geloven immers dat de paus een sterke invloed kan uitoefenen op de Christelijke doctrine, wat nodig zou moeten zijn om het Vaticaan te zuiveren.quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, was een man die eindelijk brak met allerlei conservatieve nonsens...
Had hij het werk maar kunnen afmaken: de totale schoonmaak van het Vaticaan.
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
Zoals een kardinaal van de curie al zei tegen Boris Dittrich, toen laatstgenoemde dol van vreugde om de pauskeuze (want hij had wat mildere dingen gezegd over homoseksuelen) zijn opwachting maakte bij het Vaticaan: "de waarheden van de kerk zijn eeuwig. Daar gaat de paus niet over."quote:Op maandag 21 april 2025 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jammer, was een man die eindelijk brak met allerlei conservatieve nonsens...
Had hij het werk maar kunnen afmaken: de totale schoonmaak van het Vaticaan.
Mijn vrees is nu vooral, gezien de aartsconservatieve roedel kardinalen, dat er weer een ultramontaan verkozen wordt.
Welke kenmerken mis je in de moderne mens?quote:Op maandag 21 april 2025 12:50 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Waar het vandaan komt boeit me niet zoveel. Je moet de leer en wijsheid vanuit een groter perspectief benaderen.
In Genesis 1:27 wordt ons verteld dat de mens geschapen is naar het beeld van God. Als ik kijk naar de mens van het heden, herken ik dat niet.
Mensen zijn teveel bezig om een nieuwe God te schapen naar het beeld van de nieuwe mens.
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.quote:Op maandag 21 april 2025 16:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zullen er neem ik aan wel naartoe gaan
in zijn lijk wordt ook niet gesneden, waarschijnlijk wilde Franciscus zijn organen niet doneren dusquote:Op maandag 21 april 2025 17:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoals een kardinaal van de curie al zei tegen Boris Dittrich, toen laatstgenoemde dol van vreugde om de pauskeuze (want hij had wat mildere dingen gezegd over homoseksuelen) zijn opwachting maakte bij het Vaticaan: "de waarheden van de kerk zijn eeuwig. Daar gaat de paus niet over."
https://nos.nl/collectie/(...)paus-van-bemoedigingquote:De doodsoorzaak wordt waarschijnlijk nooit officieel bekendgemaakt, zegt Vaticaan-correspondent Andrea Vreede. "Bij pausen wordt nooit een lijkschouwing gedaan, een autopsie."
Tuurlijk wel. Pausen hebben ook vrienden en familie.quote:Op maandag 21 april 2025 17:17 schreef Postbus100 het volgende:
'RIP aan de nabestaanden' kan zeker niet bij een paus?
Hoezo? Willem Bier is ook met een katholieke vrouw getrouwdquote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.
"RIP aan de nabestaanden" is sowieso een volkomen lijpe uitdrukking.quote:Op maandag 21 april 2025 17:17 schreef Postbus100 het volgende:
'RIP aan de nabestaanden' kan zeker niet bij een paus?
Willem-Alexander is getrouwd met een katholieke vrouwquote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, de constitutionele monarchie met een Nederlands Hervormd koningshuis is nog steeds een dingetje. Ik denk niet dat Amalia met een katholiek mag trouwen zonder gedegradeerd te worden van koninklijk huis naar koninklijke familie.
Het is dan ook een Fok!-grapjequote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"RIP aan de nabestaanden" is sowieso een volkomen lijpe uitdrukking.
Het zijn niet de nabestaanden die we eeuwige rust toewensen, maar de overledenen.
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Voor de nabestaanden rest [sic] sowieso, tot nader order uiteraard, de aardse onrust.
Een betere vertaling is Moge hij in vrede rusten of in het Engels + may, he is namelijk een subjunctief in het Latijn.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het zijn niet de nabestaanden die we eeuwige rust toewensen, maar de overledenen.
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Voor de nabestaanden rest [sic] sowieso, tot nader order uiteraard, de aardse onrust.
valt wel mee. koning Willem I was tot zijn dood ook getrouwd met een katholieke dame.quote:Op maandag 21 april 2025 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 april 2025 17:35 schreef bianconeri het volgende:
Waardeloze paus.
Sure, kon overal vriendjes maken en ging mee in deze wereld.
Maar dat is juist niet wat een paus en kerk moet doen. Die moeten juist vasthouden aan de Bijbel, aan wat God wil.
Deze man deed alleen maar aan vriendjespolitiek voor het publiek en de stemmen.
Voor de kerk een hele foute paus geweest.
Maar hè, wat boeit de RKK nou. Niets idd
Yep.quote:Op maandag 21 april 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een betere vertaling is Moge hij in vrede rusten of in het Engels + may, he is namelijk een subjunctief in het Latijn.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ausen~1745222351105/quote:Van Mullem verwijst bijvoorbeeld naar de kisten. Vorige pausen werden traditiegetrouw in 3 verschillende kisten gelegd. Paus Franciscus heeft voor 1 kist gekozen.
Er zijn aardig wat conservatieve katholieken die er zo over denken.quote:
Het enige echt leuke feessie in de Roomsche Kerk.quote:
Ik vind het altijd wel grappig.quote:Op maandag 21 april 2025 17:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Requiescat in pace.
Rest in peace.
Rust in vrede.
Daar zit wel wat in.quote:Op maandag 21 april 2025 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Willem-Alexander is getrouwd met een katholieke vrouw![]()
Dus ook Amalia mag best trouwen met een katholiek.
quote:Een klein gezelschap komt vanavond al samen in de kapel van de Domus Sanctae Marthae, het gastenverblijf waar paus Franciscus jarenlang woonde. De ceremonie begint om 20.00 uur en wordt geleid door de Iers-Amerikaanse kardinaal Farrell. Hij heeft als kardinaal-kamerlengo de taak om de kerk te besturen tot er een nieuwe paus is.
Tijdens de kleinschalige ceremonie wordt het overlijden van paus Franciscus officieel vastgesteld. Ook wordt zijn lichaam in een kist gelegd.
quote:Op zondag 20 april 2025 22:33 schreef Harvest89 het volgende:
Die ziet er uit alsof hij een driedubbele hersenbloeding achter de rug heeft.
quote:Paus Franciscus stierf aan hersenbloeding
Paus Franciscus is mogelijk overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Dat melden Italiaanse media. De 88-jarige kerkleider stierf vanochtend. Gelovigen en andere geïnteresseerden kunnen waarschijnlijk vanaf woensdag afscheid van hem nemen.
https://nos.nl/artikel/25(...)k-aan-hersenbloeding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |