Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 17:45 |
Bron Business Insider Bron. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 17:45 |
Dat was echt tegen je zere been he? ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 17:52 |
Nee, ik verwacht simpelweg een beetje volwassen gedrag hier. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 18:37 |
Dit noem jij volwassen? Samen met nog enkelen die stuk voor stuk een IQ hebben lager dan hun schoenmaat | |
LXIV | zaterdag 5 april 2025 @ 19:21 |
De waardering van dit aandeel is extreem hoog voor een bedrijf met zoveel problemen en beren op de weg. Maar denk niet dat ze failliet gaan. | |
Repentless | zaterdag 5 april 2025 @ 19:31 |
Doorgaans houden mensen zich mijns inziens vooral bezig met wat ze wel willen kopen, niet met wat ze bewust niet willen kopen. Als de stoelen niet fijn waren met je lengte, dan valt de keuze sowieso al af, lijkt me. Hoe weet je dat ze niet fijn zijn voor je? Toch een proefrit gemaakt, of een keer met iemand meegereden? De vraag die naar boven komt: was een Tesla wel een optie geweest als Musk geen CEO was geweest? Zo ja, waarom? | |
BEFEM | zaterdag 5 april 2025 @ 19:40 |
Al die getallen die genoemd worden kloppen ook niet ![]() | |
LXIV | zaterdag 5 april 2025 @ 19:51 |
Wat bedoel je? | |
BEFEM | zaterdag 5 april 2025 @ 20:03 |
Oh het is een artikel uit 2024 ipv 2025 ![]() ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 20:49 |
Nou, als je werkelijk denkt dat Trump heeft overwogen om het niet kopen van een Tesla strafbaar te maken, dan ben je wel achterlijk. Maar zoals gezegd, het is waarschijnlijk gewoon dat je net doet alsof. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 20:53 |
Niet mijn OP he ![]() | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 20:54 |
Er staat nergens dat hij dat overwogen gee8. ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 20:56 |
Gaslighting Wantie door de bocht…
| |
LXIV | zaterdag 5 april 2025 @ 20:59 |
Waarom ben je zo fel pro-tesla? Zit je long op de aandelen of heb je zelf een tesla? | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 20:59 |
Iets willen en overwegen het te doen zijn niet hetzelfde. Anyway, je reageert weer als een wesp gestoken als Trump wordt genoemd. Bijzonder. | |
SymbolicFrank | zaterdag 5 april 2025 @ 21:46 |
Hij heeft zelf met Elon Musk gepraat en is alleen geïnteresseerd in de ondernemers met de beste financiële resultaten. Elon (ik zie het helemaal voor me: "Can I call you Elon?") is dus zijn grote held. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:07 |
Is het relevant? Of vraag je je ook af waarom sommigen zo fel anti Tesla zijn? | |
epicbeardman | zaterdag 5 april 2025 @ 22:07 |
Heul grappig. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:08 |
Tuurlijk… Nu moeten we geloven dat jij weet wat Trump wil. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:08 |
Het zit je wel hoog hè. Waarom als je altijd aan op Trump eigenlijk? | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:10 |
Je moet echt onder een steen hebben geleefd als je daar het antwoord niet op weet. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:10 |
Nope. Maar dat had je geweten als je ook maar half zo slim was als je zelf denkt te zijn. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:11 |
Waarom haal jij er Trump steeds bij? | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:13 |
Dat kleine clubje dolgedraaide progressieven is niet de maat der dingen. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:17 |
En dus kruip je onder een steen. Helder! Tja, die loopt reclame te maken voor Tesla. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:20 |
FSD supervised in Amsterdam: https://x.com/teslaeurope(...)eta.233622%2Fpage-94 | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:22 |
Nee, ik weet dat er een klein clubje idioten is. Alleen is dat niet de maat der dingen. En het extreme verlies van progressieven in de VS is inmiddels wel zo lang geleden dat je een keer uitgehuild mag zijn. | |
BEFEM | zaterdag 5 april 2025 @ 22:26 |
Oh. Omdat lxiv het quote en er 4 april in het artikel stond dacht ik dat het een fout was ![]() | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:27 |
Ik voel je frustratie ![]() | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:27 |
Ja het is wat een vage OP. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:30 |
Ben je weer lekker aan het projecteren? Frustratie… omdat het bij Tesla even iets minder draait (bij Tesla is minder draaien nog steeds voldoende voor bv de best verkochte auto in China)? Gaat ie lekker? | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:35 |
Je komt ongelooflijk gefrustreerd over door als een wesp gestoken te reageren op opmerkingen overTrump en je doet net alsof de weerstand tegen Trump en Musk gebaseerd is op een mega verlies van progressief. Terwijl het verschil tussen Trump en kamala iets van 1,5% was, en mensen vooral boos zijn op de shitzooi die Trump en Musk van de afgelopen 2 maanden. En je bent echt verblind door zware frustratie als je denkt dat alleen progressief Amerika daar problemen mee heeft. | |
LXIV | zaterdag 5 april 2025 @ 22:35 |
Ben gewoon benieuwd. De mensen die anti-tesla zijn hebben dat in de media gehoord. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:50 |
Je moet het maar durven. Dag in, dag uit lopen fulmineren tegen een automerk uit politieke overwegingen en dan net doen alsof mensen die daarop reageren gefrustreerd zijn. Hoe dan ook: je hele post is weer eens puur op de man. Laten we het over Tesla hebben en hoe knap het is dat FSD supervised nu al soepeltjes in Amsterdam rond kan rijden. Vele malen interessanter dan dat geneuzel van jou. | |
VEM2012 | zaterdag 5 april 2025 @ 22:50 |
Voor zover van belang: ik rij inderdaad naar volle tevredenheid een Tesla Model S Plaid. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 22:55 |
Niemand loopt hier dag in dag uit te fulmineren tegen een automerk uit politieke overwegingen. Dat zit volledig tussen je oren. | |
knoopie | zaterdag 5 april 2025 @ 23:17 |
https://carnewschina.com/(...)onsecutive-quarters/ | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 23:20 |
Musk lacht er om. Bekijk deze YouTube-video | |
epicbeardman | zaterdag 5 april 2025 @ 23:24 |
Elon LIVE PoE2 vanuit een van zijn vliegtuigen!! https://x.com/i/broadcasts/1mrGmPleodQKy Goddelijk starlink internet | |
knoopie | zaterdag 5 april 2025 @ 23:27 |
Dertien jaar geleden wel ja. | |
Wantie | zaterdag 5 april 2025 @ 23:40 |
Ja, ik ben benieuwd hoe hij er nu tegen aan kijkt. Steve Balmer lachtte destijds de iPhone uit. De Windows Phone bestaat inmiddels niet meer. | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 01:06 |
Model vs merk. Unfuckinbelievable… | |
knoopie | zondag 6 april 2025 @ 09:19 |
Dan moet je je statement preciezer formuleren. “Tesla is de bestverkochte auto” kan zowel over het model als over het hele merk gaan. In ieder geval wilde ik jouw opmerking even relativeren. De tesla model Y was misschien het meest verkochte model in China, maar BYD heeft veel meer BEV auto’s in totaal verkocht in China. Volgens mij niet in de laatste plaats juist omdat ze zo een breed portfolio hebben. Tesla laat de hele markt van kleine auto’s en bedrijfswagens links liggen. | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 09:43 |
En mondiaal gezien heeft Tesla in 2024 de meeste BEV’s verkocht. En dat wordt dan verkocht alsof Tesla compleet in de shit zit. Vind ik wat apart eerlijk gezegd. BYD heeft om te beginnen een enorm voordeel op de thuismarkt. En ten tweede kunnen ze alleen maar zo goedkoop zijn vanwege staatssteun. China wil namelijk dat Chinese merken de automotive volledig gaan domineren wereldwijd. En het is opvallend hoeveel mensen hier in Europa op de hand zijn van de Chinezen… Maar goed, de weg met ons mentaliteit is vrij sterk bij een specifieke groep in de Westerse wereld. | |
TheFreshPrince | zondag 6 april 2025 @ 10:04 |
Maar wel minder dan in 2023 en dit jaar is het nog maar afwachten. De expansie is er wel uit nu. | |
Wantie | zondag 6 april 2025 @ 10:12 |
Dat laatste is wel te begrijpen gezien de laatste ontwikkelingen in de VS. China bemoeit zich over het algemeen niet met de politiek in andere landen. Het is natuurlijk een groot verlies voor Tesla dat de Chinezen worden gezien als een waardig alternatief. Terwijl we voorheen onze bedenkingen hadden vanwege de Chinese politiek. | |
SymbolicFrank | zondag 6 april 2025 @ 11:01 |
Het eerste kwartaal is nog zo goed omdat het pas de laatste maand compleet is ingestort. | |
epicbeardman | zondag 6 april 2025 @ 11:30 |
Dus? denk niet dat Elon daar wakker van ligt, gister liep ie lekker PoE te spelen vanuit zijn privejet, op zijn eigen starlink internet. Mooiste is nog wel van dat er users zijn hier die nu in eens "trots" zijn dat Tesla eventjes paar maandjes wat minder sales hebben gehad. Alsof hen online e-protesten en comments op het interwebs daar voor hebben gezorgd. Nee jullie haters zijn geen "online" Che Guevara's. En de expansie is er helemaal niet uit, want je weet niet wat ze in de toekomst allemaal op de markt brengen. ![]() | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 12:24 |
Prima, maar dat maakt het nog geen crisis bij het bedrijf. Het kan voor de beurswaarde gevolgen hebben natuurlijk. | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 12:25 |
Je hebt het misschien gemist, maar de Europese autobouwers hebben nog veel meer last van de Chinese opmars. Dus kom daar ajb niet mee aan. | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 12:26 |
Dat is gewoon gelul. | |
Wantie | zondag 6 april 2025 @ 13:06 |
Bij een keuze tussen een Amerikaans merk en Chinees merk doet dat er niet toe Verder bouwt BYD een fabriek in Europa. Daarnaast rij jij niet Europees. Ik overigens wel op dit moment. | |
epicbeardman | zondag 6 april 2025 @ 13:15 |
FSD in onze hoofdstad, je kan ook via Elon's goddelijke platform de snelheid op 0.25 zetten indien het te snel gaat. Mooi stukje ook op 1:15 als hij de brug over moet en telkens stop voor de tegemoetkomende fietsers. | |
Landgeld | zondag 6 april 2025 @ 22:11 |
Mijn Tesla afbesteld ![]() Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig. | |
Repentless | zondag 6 april 2025 @ 22:14 |
Waarom heb je daar dan niet direct voor gekozen, als je de stoelen ook niet lekker vond zitten? | |
Wantie | zondag 6 april 2025 @ 22:23 |
Dat zijn ook mooie wagens. Vriend van me heeft zijn Tesla ingeruild voor een E-Tech. Dat was voor het Musk debacle overigens. | |
VEM2012 | zondag 6 april 2025 @ 23:13 |
2 dagen geleden had hij nog zogenaamd een niet-Tesla gekocht, nu een Tesla afbesteld en een E-tech (lekker random) geleased. Lekker laten lullen… | |
Repentless | zondag 6 april 2025 @ 23:18 |
Ja, ik ben er wel benieuwd naar. | |
RotatoR | zondag 6 april 2025 @ 23:26 |
SymbolicFrank | maandag 7 april 2025 @ 00:26 |
Misschien wilde hij de auto wel gewoon kunnen besturen zonder iedere keer het touch-screen te moeten gebruiken (en er naar te moeten kijken)? Gewoon met hendeltjes, zoals alle andere auto's? Of misschien vond iedereen om hem heen wel dat die Tesla de beste is, omdat ze dat al 10 jaar gewend zijn, en heeft hij zelf een besluit genomen? En het zou zelfs kunnen, dat de lease-maatschappij die in de aanbieding had gedaan omdat ze er van af wilden. Of, nou die Tesla wel onder vuur ligt, heeft hij ook een proefrit gemaakt in wat andere auto's? Het zou zelfs kunnen, dat zijn vrouw of dochter wat anders wilde dan zo'n standaard bak waar iedereen al in rijd. Het is tenslotte niet zo, dat die Tesla met stip en verreweg de beste auto is. Het is er gewoon 1 van vele. | |
Repentless | maandag 7 april 2025 @ 00:46 |
Leuk verhaal. Vorige topic: "Auto gekocht en bewust geen Tesla. Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !" Dit topic: "Mijn Tesla afbesteld ![]() Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig." Dus: - overhyped - stoelen niet fijn - patserig - minder mooi En dan heb je opeens een Tesla afbesteld en gekozen voor een Renault. Dan is het een vrij logische vraag waarom je die auto eerst wilde met al die nadelen en hem al besteld had, terwijl het betere alternatief er al was en je die keuze dus toen al had. | |
SymbolicFrank | maandag 7 april 2025 @ 00:49 |
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen". | |
Repentless | maandag 7 april 2025 @ 00:50 |
Welk antwoord? Hij heeft nog geen antwoord gegeven. | |
RotatoR | maandag 7 april 2025 @ 01:04 |
Oei dat is niet best. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 06:33 |
Hoe goed is aan gegoten aluminium frame in vergelijking met een stalen frame? Jerry Rig Everything testte een Cybertruck met aluminium frame en een Dodge met stalen frame. Bekijk deze YouTube-video | |
Landgeld | maandag 7 april 2025 @ 06:50 |
Gaat nog erger worden. Zolang Musk Trump steunt . | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 07:46 |
Ach, we zien weer dat onze forum genie compleet mist dat iemand zichzelf in twee korte berichtjes zichzelf op meerdere vlakken tegenspreekt… | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 07:48 |
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert. Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou… (Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd) | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 08:08 |
Lang geleden... Deze video is 3 weken oud. Verder laat je niet zien wat er allemaal wel niet fout was aan de test. Feit blijft dat de Dodge er geen moeite mee had. | |
Perrin | maandag 7 april 2025 @ 08:50 |
Gaat Tesla onder de 200 duiken vandaag?
| |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 09:26 |
Op het internet is ophef van 3 weken geleden lang geleden. Verder is het niet relevant dat de Dodge er geen moeite mee had. Er is gewoonweg geen probleem met de achterzijde van de CT. En dat wordt ten onrechte wel gesuggereerd. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 09:32 |
Nou, dan heeft Tampon Tim weer materiaal om te onaneren. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 10:00 |
Wat is er dan volgens jou mis aan deze test? Hij test beide trekhaken op dezelfde manier. Een verticale belasting op een trekhaak is op geen enkele manier raar. Eventueel kan je zeggen dat het juister zou zijn om een belgian road vibratory duurtest te doen. Maar dat is alleen nog maar meer in het nadeel van de aluminium constructie. Bovendien is het niet ongebruikelijk om een maximale belastingstest te doen, omdat je via de Wöhlerkromme dan de levensduur voor een bepaalde belasting kan inschatten. De Wöhlerkromme van staal vlakt af. Met andere woorden, als de belasting maar laag genoeg is, kan je oneindig lang aan een stuk staal heen en weer wiebelen. Daarom zijn veren ook van staal gemaakt. De Wöhlerkromme van aluminium (en helemaal van gegoten aluminium) vlakt niet af. Dus het maakt niet uit hoe laag de belasting is, uiteindelijk zal aluminium altijd breken bij een wisselende belasting. In onderstaande grafiek bijvoorbeeld na 10e6 belastingcycli, op slechts een kwart van zijn maximale belasting. Terwijl het staal theoretisch een oneindig aantal cycli kan overleven, als je maar onder 60% van de maximale belasting blijft. ![]() | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 10:33 |
Je kan dit soort dingen zelfs met een superslechte search engine als google vinden... maar voor deze ene keer: https://www.reddit.com/r/(...)r_do_not_tow_with_a/ En Reddit is bepaald geen Teslavriendelijke omgeving. Zie ook de commentaren, waar meerderen die aangeven dat dit een stupide test was nog even duidelijk maken hoe ze over Musk/Tesla denken. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 11:03 |
Terminologie zoals Wölberkromme kan je ook met elke zoekmachine vinden. Probeer dat eens op te zoeken. Probeer het eens in je eigen woorden in plaats van een linkje te dumpen, want je hebt het overduidelijk niet begrepen of gelezen. In die reddit hebben de topcommentaren het net als ik ook over het feit dat een cyclische belasting en gegoten aluminium een slechte combinatie is. Een belasting van 10.000 pounds in verticale richting heb je in de praktijk natuurlijk nooit op je trekhaak, dus dat is het probleem niet. Maar een belasting van 10% of 5 % daarvan heb je waarschijnlijk wel heel regelmatig als je een aanhanger er aan hebt. Bijvoorbeeld bij van die amerikaanse snelwegen die van betonplaten gemaakt zijn, waar de trekhaak dus elke paar meter een schok krijgt. Aluminium gaat op den duur kapot by een cyclische belasting. Altijd. De vraag is alleen of het binnen de levensduur van de rest van de auto is, of daarna pas. En een stalen onderdeel dat dezelfde maximale belasting aan kan, heeft per definitie altijd een langere levensduur bij een cyclische belasting. Dus ik zeg absoluut niet dat de Tesla-trekhaak te slap is of te vroeg kapot gaat, maar ik kan je wel garanderen dat als beide tot breuk getest worden op een belgian road vibratory test, dat 100% zeker het aluminium onderdeel eerder kapot is.
[ Bericht 1% gewijzigd door knoopie op 07-04-2025 11:19:46 ] | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 11:38 |
Vrij relevante vraag, nietwaar? Het zou mij werkelijk niets kunnen schelen als deze 5 jaar na de economische levensduur stuk gaat en die van staal pas 50 jaar later. Dat staal een langere levensduur heeft dan aluminium was al bekend (mij zelfs al en ik heb als het hierover gaat alleen maar algemene kennis). Daar had deze Teslahatende YouTuber geen domme test voor hoeven te doen. Jij snapt ook best dat hij suggereert alsof er een probleem is met die trekhaak/de belasting daarvan. En dat is simpelweg niet zo. Iedere auto kun je slopen. Boeie. | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 11:44 |
Bekijk deze YouTube-video Op 5:55 nog een mooie test. Zal ook wel niet aan de gestelde testnormen voldoen? | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 11:51 |
Economische levensduur? Er rijden heel wat autos op de weg die dat punt voorbij zijn. Dat de manier van belasten in de praktijk niet zal voorkomen is duidelijk in de video uitgelegd. Maar ook situaties waarbij het gewicht van de aanhanger wèl op de trekhaak drukt. En dan is de vraag van wat heb je liever: een auto waarbij dit tot ver na de economische levensduur geen probleem vormt, of eentje die de grenzen op zoekt en onder bepaalde omstandigheden veel eerder zou kunnen breken? De Cybertruck rijdt nog niet zo lang op de weg. De tijd zal het moeten leren hoeveel zwakker het geworden is na verloop van tijd. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 12:01 |
Dat is wel een probleem als het na vijf jaar gebeurt. Want het kan dan heel goed onverwacht gebeuren, terwijl die Cybertruck met een aanhanger net voor jou rijdt... De gemiddelde auto in Nederland is 10 jaar oud ondertussen, dus ik verwacht van zekerheidsrelevante onderdelen die je niet kan vervangen, dat ze net zo lang houden. Dat weet je helemaal niet of dit in de praktijk een probleem gaat zijn. Dus bij voorbaat weer roepen dat het allemaal niet zo erg is, alleen maar omdat het Tesla in een slecht daglicht stelt is ontzettend naïef van je. Maar laten we het vergelijken met een gewone auto. Een gewone trekhaak aan een stalen frame kan makkelijk 2000kg piekbelasting aan. Toch zijn die trekhaken maximaal tot 75kg kogeldruk toegelaten. Dus een factor van 27 tussen piekbelasting en maximale kogeldruk in de praktijk. Bij de cybertruck is de piekbelasting 4500kg volgens de test. Dus als je een stalen frame zou hebben en de conservatieve veiligheidsfactor gebruikt, kom je op een maximale kogeldruk van 167kg. Bij aluminium moet je minstens een dubbele veiligheidsfactor aanhouden bij een cyclische belasting. Waarschijnlijk eerder het viervoudige, afhankelijk van de levensduur die je specificeert. Dan kom je dus op een maximale kogeldruk van 75kg. Dat rijmt zich niet met de gespecificeerde 11.000 pounds trekgewicht van de cybertruck. Dat is waar het probleem zit. Tesla doet alsof het een "worktruck for real work people" (woorden van Musk zelf) is, maar dat is het dus niet. Edit: Volgens Tesla chief engineer voor de cybertruck Wes Morrill zelf is de maximale kogeldruk in verticale richting maar 160lbs of 72kg. Dus ze hebben bij hun "worktruck" dezelfde kogeldruk als een middenklasser. ![]() | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 12:09 |
Ik heb gezegd dat de test onzinnig is. Verder kan ik helemaal niet gaan zonder de Cybertruck zelf te testen. Snap je dat nou echt niet? Producten in een kwaad daglicht stellen met stomme tests kan iedereen. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 12:10 |
Je kan met deugdelijke tests werken als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent hierin. En verder hebben we in Nederland een APK, waar de pauperhaak onder valt. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 12:12 |
Zoals gezegd: je kan iedere auto slopen als je dat wil. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 12:17 |
Ik heb je nu twee keer uitgelegd dat er een bewezen relatie is tussen maximale kracht en de levensduur bij cyclische belasting. Dus een maximale belastingstest om de levensduur af te leiden is juist wel een heel zinnige test die ook vaak gedaan wordt, omdat het nu eenmaal veel sneller gaat dan 200.000km rijden testen. En dat die relatie tussen max en cyclisch bij aluminium wezenlijk slechter is dan bij staal is ook een bewezen feit. Dus deze test is wel zinnig en laat ook overduidelijk zien dat een cybertruck ook bij normale belasting eerder kapot gaat dan de referentie. En zoals ik in mijn vorige post schreef is de Tesla chief engineer Wes Morrill het met mij eens, want die heeft uitgelegd dat de Cybertruck een maximale kogeldruk van 72kg mag hebben. En dat is net genoeg voor twee ebikes op je twinny load, maar ronduit belachelijk als je het als een "worktruck" wil verkopen. Het zou je sieren, en de rest van de tijd een stuk geloofwaardiger maken, als af en toe als je er overduidelijk naast zit gewoon eens zou toegeven dat je er naast zit. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 12:20 |
Oh ja? De trekhaak wordt altijd op belasting getest bij de APK? ![]() Zoals ik net al zei; je zou de rest van de tijd een stuk geloofwaardiger en sympathieker over komen als je af en toe als je er overduidelijk naast zit dat gewoon eens toegeeft. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 12:26 |
Dan moeten ze röntgenfoto's maken denk ik Hoe zie je anders dat de sterkte van het aluminium is afgenomen? | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 12:35 |
De trekhaak met 10 ton belasten. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 12:37 |
Nou, tot nu toe is er volgens mij nog nooit een auto geweest met een aluminium subframe waar een trekhaak aan werd gehangen. Dus tot nu toe heeft nog geen apk-station ervaring opgedaan met het testen van aluminiumsterkte. Zelfs in het theoretische geval dat het onderdeel van de apk keuring zou zijn. De meest praktische methode bij een ingebouwd subframe is waarschijnlijk ultrasoon testen. Al is zelfs dat moeilijk, als je ziet hoe verstopt het subframe zit. De enige andere methode is destructief. Dus dat. ![]() | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 12:41 |
Hij bezweek bij 4,5 ton? | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 12:42 |
Dan komt hij dus niet door de keuring ![]() | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 12:43 |
Op zich wel vermakelijk en leerzaam. Wel zonde van beide autos. Zo trekt hij zomaar enkele strips van de auto. Daarvoor is er een terugroepactie geweest. Die zaten niet goed vastgeplakt. Op een aantal punten doet de truck het verrassend goed. En op bepaalde punten juist verbazend slecht. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 12:47 |
Volgende keer als je in de werkplaats bent maar eens goed opletten. Ze hebben speciaal voor het testen van trekhaken altijd een Aziatische mannetjesolifant in een hoekje staan. Geen Afrikaanse olifant natuurlijk, want die zijn te zwaar. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 12:58 |
Nee, het is een onzinnige test en zoals ik al eerder schreef: dat staal in dezen duurzamer is, wist iedereen al vooraf. De CT lijkt mij ook totaal niet bedoeld als een werktruck, maar veel eerder als een lifestyle product zoals de SUV. Ik heb ook nooit de gedachte gehad dat de Cayenne Turbo die ik had bedoeld was om het terrein meer in te gaan. Net als bij de CT zaten daar bij aflevering banden op die zich als een vis in het water voelen op asfalt. | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 12:58 |
Volgens mij zijn deze test nogal luguber en een hele sterke overdrijving van de inzet in de praktijk. Maar ik afgaande op de test zou ik ook niet zien waarom deze beide auto's, de Cubertruck en de F150, in dezelfde werkgebieden zou worden ingezet. Ik ben er niet echt van overtuigd dat de Cybertruck echt een werkpaard is. Zi het zelf meer als een soort cult-wagen. Afhankelijk van hoe je hem toe wilt passen kan het best een nuttige bak zijn. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 12:59 |
Hij wordt meegenomen bij de APK. Punt. Dat is wat ik schreef en dat is simpelweg correct. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 13:00 |
Maak jij je ook zo druk om het feit dat bij de Mach-E het dak (ook verlijmd!) eraf kan vliegen? Of vind je dat ok, want geen Musk? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 13:04 |
Zo simpel is het toch? Heel Nederland staat vol met SUV's met voorwielaandrijving. Daar moet je eens een keer het terrein mee ingaan... Kun je direct een bevriende boer bellen om je uit de blubber te trekken. Die Cayenne van mij kon tenminste nog een beetje in het terrein uit de voeten (mits je er banden onder legde waar ik nog nooit een Cayenne mee rond heb zien rijden). Overigens: vrijwel alle sportauto's die in Nederland verkocht worden zijn ongeschikt om zonder aanpassing te worden gebruikt op het circuit. Een paar rondjes lukt wel, maar echt langdurig vol jagen op een circuit... nope. | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 13:22 |
Inde basis is het wel zo simpel ja. Maar dan alleen als we het hebben over bepaalde tests en hoe zinvol deze zijn. Nou ben ik niet natuurkundig afgestudeerd maar ik kan nog wel inschatten dat een aluminium frame in een auto bekleed met RVS panelen geen heel goed idee is als je een "truck" wilt maken. Maar goed; wat heb je aan een truck waarmee je geen fatsoenlijke aanhangwagen kan trekken voor langere tijd? Wat heb je aan een SUV waarmee je niet off-road kan? Wat heb je aan een sportwagen Als de maximum snelheid 100 km/u is. Wat heb je aan een acceleratiesnelheid (0-100) van 2,1 seconden als dat alleen betekent dat je sneller bij het volgende rode licht, rotonde of kruispunt staat te wachten? Ik geloof zelf niet zo dat er nou veel bouwvakkers zijn die een Cybertruck kopen als werkauto als die al bijna 2 keer zoveel kost als een truck die wél gemaakt is voor bepaalde klussen. Ik geloof ook niet dat mensen een Model S kopen om er het circuit mee op te gaan. Maar ook hier weer, de Tesla cybertruck is een over geprijsde auto, net als de meeste Tesla's. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 13:39 |
Dat je de CT een nutteloze auto vindt en te duur voor wat hij biedt, dat kan. Het is niet alsof daar nu echt referenties bij te pakken zijn. Maar de overige Tesla's bieden ten opzichte van referenties simpelweg meer voor minder. Dus om Tesla's in zijn algemeenheid te duur te noemen, dat is gewoon raar. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 13:43 |
En hoe wordt bij de APK dan zeker gesteld dat de trekhaak en het subframe waar ze aan hangen nog veilig is? Bij een stalen frame is het relatief simpel. Als het verroest is, dan is het niet goed meer. En als het verbogen is, dan is het ook niet meer goed, want ooit overbelast. Vermoeiing is geen thema. Hoe doen ze dat bij een aluminium subframe? Ultrasoon checken? Of uitbouwen en röntgen? ![]() | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 13:45 |
Ik zag net nog een youtube video van iemand die een CT met kar van 5000 kilo door de bergen reed. Die was wat gestresst omdat hij nog 1% batterij had, maar gezien de afstand die hij nog moest leek me dat geen probleem. Ik denk dat die op 0% nog wel 20 mijl kan rijden. Anyway: hij wordt als truck verkocht en gebruikt, en tijdens de demonstratie werd de onverwoestbaarheid van de CT geëtaleerd. Dat schept verwachtingen. Jij vindt beide heel normaal kennelijk? | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 13:49 |
Maar wat voor de Cybertruck geldt, geldt ook voor de eerste generatie Tesla's. Mogelijk kijk je dan ook echt alleen naar de specs (aanname). | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 13:53 |
Hoeveel terugroepacties zijn er al geweest voor het dak van de Mach-E? Lijmen is prima, als je het goed doet. | |
SymbolicFrank | maandag 7 april 2025 @ 14:19 |
Audi A2. Op de modellen van voor 2003 mag je geen trekhaak bevestigen. Ik weet niet hoe ze dat bij die latere modellen hebben opgelost. | |
SymbolicFrank | maandag 7 april 2025 @ 14:24 |
Ja, Fokker lijmde ook het grootste deel van hun vliegtuigen. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 14:29 |
Nee, maar ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om mij daar druk om te maken en negatief over Ford te posten. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 14:32 |
Die eerste generatie had geen goede referenties. En omdat destijds de BEV nog in de kinderschoenen stond waren ze tov ICE referenties inderdaad aan de prijs. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 14:35 |
Gewoon 1 voor het dak in 2021. Daarnaast nog 1 voor de ruitenwisser. Daarnaast nog 1 voor de accusysteem. Misschien nog wel meer, maar deze kan ik zo vinden. Tav fysieke recalls dus anderhalf keer zoveel als de CT. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 15:00 |
Waarom plaats je het dan? | |
over_hedge | maandag 7 april 2025 @ 15:39 |
-8% na 10 min de markt open. Oof | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 15:41 |
De mentale gymnastiek die jij beoefent om maar niet toe te hoeven geven dat de mensen bij Tesla ook maar mensen zijn is vermakelijk! Ze, Tesla als bedrijf en Elon Musk zelf, hebben de cybertruck als "work horse" willen verkopen, maar dat is het simpelweg niet. Eerst vindt je de test onzinnig omdat niemand 5000kg verticaal op zijn trekhaak zet. Als ik je voorreken dat het weldegelijk zinvol is omdat je er de duurzaamheid mee kan voorspellen, dan antwoord je met alleen een Reddit topic wat je overduidelijk zelf niet gelezen en/of begrepen hebt. Als ik je laat zien dat ze het daar in feite met mij eens zijn, dan zeg je dat het niet uitmaakt omdat het jou niet interesseert of de auto na vijf jaar uit elkaar valt. (Wat sowieso ontzettend egocentrisch is, maar dat terzijde) Als ik je er op wijs dat dat weldegelijk uitmaakt als je er achter rijdt en ineens de aanhanger en trekhaak loskomen, dan zeg je dat dat niet erg is, want dat wordt gecheckt bij de APK. Als ik je er op wijs dat ze met de huidige methodes bij een APK station onmogelijk even de vermoeiing van een aluminium subframe kunnen testen, dan maakt dat ineens niet meer uit omdat de nederlandse SUV´s met voorwielaandrijving ook niet offroad kunnen. Dus daarom gaat niemand de Cybertruck gebruiken om een aanhanger te trekken? ![]() Al deze hersengymnastiek alleen maar omdat je het simpelweg niet voor elkaar krijgt om ook maar één negatief punt over Tesla te laten staan, ook al is het nog zo overduidelijk! ![]() | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 18:09 |
Lees even terug, misschien dat het kwartje dan valt. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 18:13 |
Ah, het was #whataboutism. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 18:14 |
Waar heeft Tesla gezegd dat de CT primair als workhorse is bedoeld? Verder ben je aardig aan het verzinnen hoe de discussie is verlopen. Ik heb gezegd dat deze discussie al is uitgekauwd en dat de tendens overduidelijk is dat het een stupide test is. Meer niet. Ik heb geen enkele moeite met dat Tesla ook fouten maakt, maar jouw onzinnige prietpraat overtuigt mij ter zake bepaald niet. Maar je zal vast zelf overtuigd zijn dat je ‘beet’ hebt. Maar: nee. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 18:31 |
Hoezo bepaal jij dat? | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 19:02 |
Even Grok gevraagd: De Tesla Cybertruck is een elektrische pick-uptruck met een aantal beoogde doelen en functionaliteiten: Algemeen gebruik en transport: • Personenvervoer: De Cybertruck biedt zitplaatsen voor vijf personen. • Goederenvervoer: Het heeft een laadbak met een laadvermogen van ongeveer 1134 kg en een sleepvermogen tot 4990 kg (afhankelijk van de uitvoering). Dit maakt het geschikt voor het vervoeren van allerlei soorten lading, van bouwmaterialen tot recreatieve uitrusting. • Trekken: Met zijn aanzienlijke sleepvermogen kan de Cybertruck aanhangers, boten en andere zware lasten trekken. Werk en functionaliteit: • Werkvoertuig: De robuuste constructie van roestvrij staal en de beschikbare stroomaansluitingen in de laadbak (120V en 240V) maken het potentieel geschikt als werkvoertuig voor diverse beroepen, zoals de bouw, landbouw en ambachten. • Off-road capaciteiten: Bepaalde uitvoeringen zijn uitgerust met vierwielaandrijving en een adaptieve luchtvering die de rijhoogte kan aanpassen, wat de Cybertruck geschikt maakt voor off-road rijden. • Stroomvoorziening: De ingebouwde stroomaansluitingen kunnen worden gebruikt om gereedschap, verlichting en andere apparaten van stroom te voorzien op locatie. Technologische en veiligheidsaspecten: • Elektrisch rijden: Als een volledig elektrische auto biedt de Cybertruck de voordelen van emissievrij rijden, een potentieel lagere эксплуатационные kosten (brandstof en onderhoud) en snelle acceleratie. • Geavanceerde technologie: Het is uitgerust met een groot centraal touchscreen, geavanceerde rijassistentiesystemen (Autopilot) en over-the-air software-updates. • Robuustheid en veiligheid: De constructie van roestvrij staal wordt gepresenteerd als zeer duurzaam en potentieel veiliger. Er wordt gesproken over een zekere mate van kogelwerendheid, hoewel dit tijdens de onthulling niet feilloos werd gedemonstreerd. Imago en onderscheiding: • Uniek design: Het futuristische en opvallende ontwerp zorgt ervoor dat de Cybertruck zich duidelijk onderscheidt van traditionele pick-uptrucks. Dit kan een aantrekkingskracht hebben op mensen die een statement willen maken. • Innovatie: De Cybertruck belichaamt Tesla's streven naar innovatie en het herdefiniëren van bestaande voertuigcategorieën. | |
RamboDirk | maandag 7 april 2025 @ 19:42 |
![]() ![]() user @VEM2012 spartelt na de knock-out van user @knoopie
| |
Gunner | maandag 7 april 2025 @ 19:57 |
Ik vind de continue drang om een merk of persoon te blijven verdedigen …. bijzonder. Het lijkt wel iets religieus. | |
Perrin | maandag 7 april 2025 @ 20:04 |
Stukje tribalisme. Niet alle mensen weten de ingebakken neigingen te overwinnen. | |
Darkomen | maandag 7 april 2025 @ 20:15 |
Interessante verspreking, van Grok | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:18 |
Was me geeneens opgevallen. Maar wel apart inderdaad. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:20 |
Nou, iedereen was er inmiddels klaar mee en door naar de next thing, and the next, and the next, enz. Zo simpel is het. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:21 |
Jij heet 'iedereen'? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:22 |
Grok is geen woordvoerder van Tesla. Wat een aardig beeld geeft is de bandenkeuze. Die is niet gericht op werkpaard, maar gewoon op daily commutes… | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:25 |
Nee hoor. Knoopie heeft niets. Sterker nog, hier staat al lang de kern: Er is helemaal geen discussie verder. Hoogstens doordrammen. | |
kipknots | maandag 7 april 2025 @ 20:27 |
Musk in zijn aankondiging: Als er een voorbeeld is van fake tough is het natuurlijk de cybertruck. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:27 |
Alleen verdedig ik niet. Want een stukkie dat loslaat van de CT is niet goed en dat heb ik ook meteen gezegd. Alleen als mensen dan gaan doen dat het volkomen uniek is dat er gelijmd wordt, of dat er recalls zijn… Overigens: de continue drang om een merk of persoon dagelijks aan te vallen vind je natuurlijk wel normaal? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:28 |
Nee. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:29 |
Tesla zegt: Haul everything you need with 2,500 pounds payload and 11,000 pounds towing capacity—the equivalent of an average African elephant. The super-tough composite bed doesn’t need a liner and is big enough for 4'x8’ construction materials | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:30 |
Want als jij aan een workhorse van een pickup denkt, dan denk jij aan kogelbestendigheid? Ik denk dan eerder aan een limousine. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:34 |
In de folder van de Cayenne werd ook geschreven over de off road kwaliteiten. Nog steeds bedoeld voor de gewone weg. Om iemand comfortabel van a naar b te brengen en met een wegligging waardoor je op het circuit geen modderfiguur hoeft te slaan. | |
kipknots | maandag 7 april 2025 @ 20:35 |
https://www.tesla.com/nl_nl/cybertruck Ja, typische marketing nu voor een personenauto of limousine. Leuk ook, foto's van hoe hij door het water rijdt. Als je doet waar ze mee marketen ben je direct je garantie kwijt. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:41 |
Wat ik nu begrijp is dat het gewoon een prutsauto is die alleen geschikt is voor wat woon en werkverkeer en absoluut niet gebruikt moet worden om bijvoorbeeld een aanhanger te trekken, materiaal te vervoeren of off road mee te rijden. Een soort van Dacia Spring, maar dan 5x duurder. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:45 |
Het is een beetje een auto die alles probeert te zijn. Maar ik zie dat toch echt als het verkopen van een lifestyle, zoals iedere SUV ook in de markt wordt gezet. Ik heb zelf in Malta een T cross (wegen zijn kut en in de ‘steden’ erg smal, net als de parkeerplaatsen) en dat wordt ook verkocht als een soort van terrein geschikt model. Nou ja, je hebt meer bodemvrijheid. En in Malta is het doorgaans kurkdroog. Maar op een echt off road parcours is dat ding geen donder waard. En de Cayenne was eerlijk gezegd nauwelijks beter. Ik ben er wel eens de blubber mee ingegaan, maar toen ik daar tot groot vermaak van mijn vrouw door een tractor uit gered diende te worden was het wel klaar. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:46 |
Dat is weer het andere uiterste, maar de auto is duidelijk niet bedoeld voor een redneck timmerman oid. Al was het maar vanwege de prijs. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:50 |
Kortom, Tesla heeft gelogen over de Cybertruck. | |
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 20:51 |
Maar Tesla overpriced noemen is uit den boze? Al maak ik dat overigens geheel zelf uit. Ik vind een Porsche net zo goed overpriced. Een Mercedes of BMW vind ik ook aan de dure kant maar niet persé overpriced. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 20:52 |
De Cybertruck wordt weggezet als een pickup truck, niet als suv. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:53 |
Als je het zo wil bezien liegt vrijwel ieder bedrijf over de producten die het aan de man (of vrouw) wil brengen. Tsja, dat is reclame. Of dacht je na een Red Bull te kunnen vliegen? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 20:57 |
BMW’s sowieso. Die hebben een verkeerde afslag genomen, dat is niet normaal. Graflelijk en met een opzettelijk slechte wegligging, want de klant wil een auto waarmee je driftend de hoek om kan (maar als je daarmee om kan gaan, dan kan dat ook echt met een neutrale afstemming). Mercedes ook trouwens. Maar minder duidelijk. En Porsche… ja, tegenwoordig zeker. Ik noemde het niet uit den boze, maar raar. Natuurlijk mag jij het vinden. | |
kipknots | maandag 7 april 2025 @ 20:58 |
Maar zelfs als SUV is dat ding geen donder waard... de toegestane kogeldruk van de trekhaak van de cybertruck is hetzelfde als van een fucking Clio. En reken dan nog mee dat Amerikaanse aanhangers het gewicht veel verder naar voren hebben liggen (dus meer kogeldruk) ivm hogere snelheden die je met aanhanger mag rijden. Vandaar dat als je een aanhanger eraan hangt die ook maar in de buurt van het trek gewicht komt, het frame van de auto uit elkaar valt. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:00 |
Dus? Het is toch gewoon een prima vergelijk met de SUV? En de CT is een pickup truck. Dat sowieso. Het is alleen een pickup truck die op een totaal ander publiek mikt dan de gewone pickup trucks. Belachelijke auto’s op zichzelf, maar in de VS gewoon extreem populair. Ja, ook voor mensen die gewoon van a naar b gaan en wiens ‘vracht’ gewoon bestaat uit Walmart. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:01 |
Vraag tussendoor: wat heeft het zijn van SUV te maken met trekhaken? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:06 |
Even voor de goede orde: het werd hier wel beweerd, maar inmiddels heb ik doorgekregen dat het officieel 499 kg is. Dat is ongeveer 10x wat het bij een Clio is. | |
kipknots | maandag 7 april 2025 @ 21:07 |
Waarom denk je dat Amerikanen in de suburbs dat soort oversized dingen kopen? Een van de belangrijkste redenen die je leest is omdat ze hun oversized speelgoed mee willen trekken. Boten, trailers, etc. Leg mij eens uit waarom iemand een cybertruck zou kopen over een andere, veel goedkopere Tesla als hij functioneel niets toevoegt? | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:13 |
Ik heb er zelf een gereserveerd (voor het geval dat ding naar Europa komt). Gewoon geinig. Heel erg in your face. Voor anderen kan ik niet spreken. Amerikanen kopen die dingen om meerdere redenen. Een daarvan is dat ze zelf oversized zijn en nu eenmaal niet zelden denken dat groter ook beter is. Net zoals mensen in Nederland een SUV vaak kopen zonder dat ze ooit iets doen waardoor dat ding enig praktisch nut heeft. De grootste vraag is eigenlijk waarom Tesla eraan begonnen is… Daar heb ik het antwoord nog niet op, want de gemiddelde koper van een pickup truck zie ik bepaald niet rijden in een Tesla. Pickups zijn ook vaak technisch redelijk blijven steken. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:22 |
Ik vind dat als ik een Pickup Truck koop van bijna een ton dat die dan geschikt moet zijn voor datgene dat in de specificaties staat. Dat heeft niets te maken met ludieke reclames a la Red Bull. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:27 |
Wat klopt er niet aan de officiële specificaties dan? Want de rechtspraak in de VS kennende (vraag maar eens na bij Mazda) kom je daar niet mee gedraaid. Dan kun je auto’s gaan terugnemen tegen verkoopprijs… | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:29 |
Nee. Dat bepaal jij niet. Nou, extreem populair... Hij verkoopt maar een fractie van wat Tesla had verwacht. Niet voor niets noemt Forbes het een flop. Verder maakt het niet uit of iemand het als playmobil autootje wil gebruiken. Van een pickup truck mag je verwachten dat die kan worden gebruikt als een pickup truck. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:30 |
Jij beweert eerst dat de specificaties zijn te vergelijken met een Red Bull reclame, en nu opeens kloppen de specificaties wel? | |
Gunner | maandag 7 april 2025 @ 21:31 |
Je doet dagelijks niets anders. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat. | |
knoopie | maandag 7 april 2025 @ 21:32 |
Dat is wel vreemd, want eind afgelopen jaar zei de chief engineer voor de cybertruck Wes Morrill nog dat de maximale kogeldruk in verticale richting zelfs maar 160lbs of 72kg is. https://www.torquenews.co(...)0-lb-tow-rating-isnt | |
kipknots | maandag 7 april 2025 @ 21:32 |
Nadat mensen dat zagen heeft Tesla inderdaad zijn handleiding bijgewerkt. De 160lbs is plotseling 1100 geworden. Maar dan nog, een Clio IV mag 75 kg dragen op zijn trekhaak aan bv fietsen. Een cybertruck heeft nu een rating van 170kg voor motoren, wat redelijk vergelijkbaar is qua afstand van de auto. Dus niet 10x maar dichter bij 2. En daarbij komt nog dat de Tesla een aluminium frame heeft wat gewoon niet geschikt is voor regelmatig trekken. Aluminium als materiaal heeft daar de verkeerde eigenschappen voor; hoe vaker je er druk op zet hoe zwakker het wordt. Daarom gebruikt iedere andere automaker een stalen frame en aluminium panelen. Dat Tesla het andersom doet is gewoon een enorme fout, in een auto van meer dan een ton. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:32 |
Wie heeft bepaald dat Forbes de ‘flop’ arbiter is? Verder sprak ik duidelijk over de pickup truck in zijn algemeenheid. Dat jij de vergelijking niet ziet met hoe de SUV ons leven is binnengewandeld, soit. Dan zie jij het anders. Dat mag ook hoor. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:35 |
Tja, als jouw argument is dat een SUV minder kan dan een Dacia Spring, dan heb je een punt. Maar als ik kijk naar de Cayenne: die presteert best goed voor wat je van een SUV mag verwachten. Daarbij doet het er niet toe of de eigenaar de auto alleen gebruikt in de PC Hoofdstraat. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:38 |
Nou, in jouw link zie ik toch de 500 kg terug. En geen 72 kg. Hoe dan ook: huidige manual geeft gewoon 500 kg aan. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:41 |
https://youtube.com/shorts/d2aAs_eoK4Q?si=IxCZId0_hXRW2pQi De pickup truck die niet als zodanig mag worden gebruikt. Maar dat wel wordt. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:43 |
Het hangt een beetje af van hoe je de koper (en dus de gebruiker) inschat of het een fout is of niet. De CT heeft heel veel keuzes waar je enorm over kan twisten. Overigens is de instap minder dan een ton en dan ook nog in Dollar. Maar het blijft een prijzig ding, zeker tov een normale pickup truck. Maar goed, ik zie dus ook niet iemand van een gewone F150 overstappen in een CT. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:48 |
Waarom jij jouw Dacia erbij haalt ontgaat mij. De Cayenne is offroad gewoon een rare keuze. Net als dat je voor circuitgebruik geen Cayenna moet nemen. Ook een achterlijke keuze. Zeker bij Porsche, want die hebben heel veel goede keuzes voor het circuit. Het is meer dat het ook kan. Je kan met een Cayenne ook het terrein in moest het onverhoopt nodig zijn en je kan natuurlijk ook wel een rondje draaien op het circuit. Zo zie ik de CT dan ook: je kan er best andere dingen mee doen dan alleen maar van a naar b, maar het is bovenal een lifestyle die men probeert te verkopen. Anders maak je andere keuzes, tenzij je niet goed bij je hoofd bent. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:50 |
Hoezo mag hij niet als zodanig worden gebruikt? | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:52 |
Circuit? Hoezo ga je met een suv op een circuit rijden? | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 21:53 |
Dat lijk jij steeds te propageren. Hij is alleen bedoeld voor woon werk verkeer. En niet voor zaken waarvoor je een pickup truck zou gebruiken. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 21:59 |
Dat was de USP van de Cayenne. Een SUV waarmee je het circuit op kon. Overigens, ik heb aardig wat 911’s, BMW M3’s, etc ingehaald op de Nordschleife met de Cayenne. Maar de lol zit dan in de zotheid van het geheel. De GT2 was veel en veel leuker. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 22:02 |
Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven dat het vooral een lifestyle product is naar mijn mening waarbij men mikt op een publiek die wel de ‘stoere’ pickup truck wil, maar dan vooral om van a naar b te geraken. Zo’n beetje als dat de G klasse van Mercedes langzamerhand verworden is tot een yuppenbak, waar die vroeger echt alleen werd verkocht aan mensen die er ook regelmatig mee door de blubber wilden gaan. Overigens, door het imago zijn ook de oude modellen verschrikkelijk duur geworden. | |
Wantie | maandag 7 april 2025 @ 22:10 |
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ondertussen mag je wèl van een cybertruck verwachten dat hij presteert als een pickup truck. En dat is ook wat Tesla stelt op hun website. Die lijst van Grok is wat Tesla zelf aangeeft van wat de auto kan. En gezien de aluminium basis bestaat er twijfel of de auto wel geschikt is voor het regelmatig trekken van een zware belasting. | |
VEM2012 | maandag 7 april 2025 @ 22:13 |
Kennelijk niet bij de toezichthouders. Want laten we wel zijn, als er echt gerede twijfel is over de veiligheid moeten ze dat gaan onderzoeken en bij gebleken onveiligheid Tesla dwingen om die auto veilig te maken. En ze kijken daar ook YouTube. Dus we gaan het vanzelf merken. En totdat er daadwerkelijk een recall ter zake is geef ik ieder merk, dus ook Tesla, het voordeel van de twijfel. | |
Digi2 | woensdag 9 april 2025 @ 22:34 |
Een flinke stijging van het aandeel Tesla, wat mij enigzins verbaast omdat de handelsoorlog met China nog steeds escaleert en Tesla nogal afhankelijk is van de Chinese markt ![]()
| |
voetbalmanager2 | woensdag 9 april 2025 @ 22:39 |
+22.69% ![]() | |
LXIV | vrijdag 11 april 2025 @ 21:20 |
Allemaal retailbeleggers die niet naar cijfers (kunnen) kijken maar gewoon hypen. Als aandeel staat Tesla al heel lang los van iedere realiteit | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 21:45 |
$ 250.16 -2.22 -0.88% Is alweer wat gedaald. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 21:48 |
Tesla eerste slachtoffer van de handelsoorlog tegen China: https://www.rtl.nl/nieuws(...)l-s-en-model-x-china
| |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 22:22 |
Tesla verkocht vorig jaar 657.000 auto's in China. Naar schatting waren zo'n 2.150 daarvan model S en X. Dat komt neer op 0,33% van het totaal. Dus ja, dat maakt je niet meteen een slachtoffer, lijkt me. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 22:29 |
Het is dus goed nieuws dat Tesla dankzij de handelsoorlog 2 modellen schrapt in China? Weer wat geleerd. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 22:31 |
Zeg ik dat? Nee. Maar 0,33% van je omzet kwijtraken maakt je niet direct "slachtoffer van de handelsoorlog". | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 22:36 |
Je hebt gelijk, ze hadden die 2 modellen nooit moeten verkopen in China. [ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 11-04-2025 22:44:40 ] | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 22:41 |
? | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 22:44 |
/s nooit | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 22:49 |
Ook dat zeg ik niet. Maar vind jij dat het staken van het leveren van een product dat 0,33% van je totale afzet vormt in een markt je een slachtoffer maakt? | |
capricia | vrijdag 11 april 2025 @ 22:51 |
Die hele handelsoorlog is gewoon slecht voor Tesla. Ik neem aan dat niemand dat ontkent. En het gaat nog veel slechter worden. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 22:54 |
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 22:58 |
Ik begrijp dat je het probeert te bagatelliseren. Maar als die modellen niets voor Tesla berekenen, hadden ze die niet in China op de markt gebracht. Tesla heeft 2 modellen die in de VS worden geproduceerd van de Chinese markt moeten halen, omdat de importheffingen meer dan 100% bedraagt. Dat is gewoon slecht nieuws. Ongeacht hoe jij dat wilt spinnen. En we staan nog meer aan het begin van de handelsoorlog. | |
TheFreshPrince | vrijdag 11 april 2025 @ 22:59 |
Groter probleem wordt het importeren van onderdelen voor assemblage in de US, zoals accu's. Maar dat is niet een uniek probleem voor Tesla. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:01 |
Ik zeg niet dat die modellen niks voor ze betekenen. Als je ze leuk kunt verkopen daar, dan doe je dat. Wordt dat te duur en valt er daarop geen winst meer te behalen, dan stop je ermee. Maar 0,33% van je afzet kwijtraken maakt je geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", ongeacht hoe jij dat wilt spinnen. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:04 |
Klopt inderdaad. Dat wordt wel lastiger. | |
capricia | vrijdag 11 april 2025 @ 23:06 |
China is groot ja. Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 23:09 |
2 van de hoeveel modellen zijn van de Chinese markt gehaald? En waarom? Hoe je het ook probeert te spinnen: dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Tesla heeft nog mazzel dat de 2 hardlopers in China worden gemaakt en dus minder last hebben. Maar model S en X zijn voorlopig van de baan. Geen kans meer om de verkoopcijfers in China daarvan te verbeteren. Voorlopig nog niet in ieder geval. Jij mag dat niks vinden, ik zie het als een van de eerste gevolgen van deze handelsoorlog. Het werkelijke effect van de handelsoorlog moet nog komen. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:11 |
Dat klopt, maar dat zou dan geen direct gevolg van de handelsoorlog zijn. De Chinese importheffingen gelden namelijk niet voor Tesla's die in Shanghai worden geproduceerd. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 23:12 |
Musk ging door het lint over Navarro, toen Trump de importheffingen aankondigde. Die ziet het niet als een verwaarloosbaar iets. | |
Wantie | vrijdag 11 april 2025 @ 23:13 |
Goh wat raar... Nederland kent ook geen importheffingen op Goudse kaas. Heb ik ook nooit begrepen. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:17 |
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet. Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet. | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:20 |
Beetje vreemd dat je nu zo bijdehand zit te doen. ![]() | |
SymbolicFrank | vrijdag 11 april 2025 @ 23:23 |
Tesla heeft praktisch gezien dus maar 2 modellen. Wanneer kwamen de Robotaxi en het goedkope model er aan? | |
Repentless | vrijdag 11 april 2025 @ 23:29 |
Nee, ze hebben vijf modellen in productie op dit moment. Zesde (nieuwe Roadster) wordt waarschijnlijk later dit jaar gelanceerd. In China nu dus nog maar twee modellen, de 3 en de Y, die daar geproduceerd en verkocht worden. | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 00:03 |
Kennelijk heeft hij gemist dat de Europese merken al gigantische hoeveelheden auto’s in opslag hebben aan de kades in de VS vanwege de heffingen. Tesla wordt juist relatief weinig geraakt omdat men lokaal produceert. Uitzondering is de Model S/X, maar dat gaat inderdaad om zeer kleine aantallen. | |
Repentless | zaterdag 12 april 2025 @ 00:16 |
Klopt inderdaad. Maar goed, hij lijkt alleen te hebben gelezen dat Tesla met die twee modellen stopt in China en dan te denken: "Poeh, dat moet een flinke klap zijn voor Tesla! Dat maakt ze een van de eerste slachtoffers van de handelsoorlog!". Dat is namelijk het enige waar hij zich op focust, gezien het stukje tekst dat is gequote. Afgaande op de pohi in dit topic zal dat vast ook met enige genoegzaamheid zijn, maar goed, dat is een aanname. In het artikel wordt verder niet genoemd wat het aandeel binnen de totaalafzet van Tesla in China is. Daar zelf naar zoeken komt blijkbaar niet in hem op en als je dan ziet dat het slechts 0,33% is en het objectief bezien dus geen significante aderlating is, gewoon blijven volhouden dat het ontzettend slecht nieuws. Tja, het is een keuze. | |
knoopie | zaterdag 12 april 2025 @ 00:31 |
Ai, helaas zijn daar de laatste tijd nogal wat mensen ontslagen. Dus het kan wat langer duren. https://www.newsweek.com/(...)iving-teslas-2058241 Dan hier nog een wat beter onderbouwde YouTube-video voor de medewerkers aldaar: Bekijk deze YouTube-video | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 07:50 |
Dus kortom: Tesla wordt niet geraakt door de importheffingen. Model S en X waren toch al mislukt, dus boeie. Musk stelt zich gewoon aan over de importheffingen. Bedankt voor de verheldering. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 08:22 |
Tesla heeft 4 modellen wereldwijd, 4 modellen in China. Model S is sinds 2014 op de Chinese markt. Jij mag de verkoop insignificant vinden, Tesla zelf vindt het kennelijk toch de moeite waard. Anders houd je dat niet 10 jaar vol. Model S en X zijn in het hogere segment en worden in de VS gebouwd. Door de heffingen raakt Tesla het hogere segment in China kwijt. De Roadster zal naar verwachting ook in de VS worden gebouwd. Die komt dan bij voorbaat niet in China op de markt. Blijft het middensegment over. Daar krijgt Tesla steeds meer concurrentie van Chinese merken. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 08:29 |
Niemand beweert dat Tesla een gigantische markt gaat verliezen. Je haalt er zelf van alles bij. | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 09:13 |
Kijk hem trollen! | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 09:16 |
En nog steeds is de best verkochte auto in China afgelopen maand de Model Y… Als je je zorgen wil maken over autoproducenten, dan kun je beter eens kijken naar VAG en Stellantis. In plaats van keer op keer laten blijken dat je de wereld alleen maar door een zeer politiek gekleurde bril kan zien. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 09:17 |
Het is gewoon lachwekkend hoe alles goed wordt gepraat. Het roekeloze beleid van Trump is schadelijk voor de Amerikaanse industrie. Tesla exporteert niet 10 jaar lang Model S naar China als die handel ze niets interesseert vanwege de omvang. Die export, maar ook van toekomstige modellen die in de VS worden geproduceerd, is nu onmogelijk gemaakt door Trump. | |
Basp1 | zaterdag 12 april 2025 @ 09:30 |
Heb je daar ook een bron van? | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 10:14 |
Meerdere (en jij ook als je wil…). Hier heb je er een: https://bestsellingcarsbl(...)reaks-volume-record/ | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 10:16 |
Als je gewoon had geschreven dat het beleid van Trump op dit punt zwaar klote is voor de autoindustrie dan had ik je gewoon gelijk gegeven. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 10:26 |
Dit topic is Tesla. Dus dan lijkt het mij logisch dat we naar de gevolgen voor Tesla kijken. | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 10:34 |
Prima. Maar noem ze dan niet het eerste slachtoffer, wat gewoon een onwaarheid is. Als je neutraal gemeld had dat Tesla (tijdelijk! net als EU producenten in de VS gestopt zijn met importeren) gestopt is met de Model S/X in China was de discussie anders verlopen lijkt mij zo. Jij geeft er echter draaien aan die reacties oproepen. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 10:51 |
Dat jij getriggerd wordt is verder aan jou. Ik hoop dat dit tijdelijk is en de relatie met China niet definitief is verstoord voor Amerika. China stopt bijvoorbeeld met LNG import uit de VS en richt zich op Australië. Maar dat is voor een ander topic. | |
Repentless | zaterdag 12 april 2025 @ 11:06 |
Snap je het zelf nog een beetje? Ik reageer op die opmerking over markt verliezen. Die was niet van mezelf. Je bent nu echt heel onlogisch aan het reageren om maar een beetje bijdehand te kunnen doen. En dat weet je zelf ook wel. ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 12 april 2025 @ 11:08 |
Ik was niet degene die getriggerd werd in dezen. En verder is het natuurlijk onzinnig om onwaarheden te verkondigen en dan mensen die jou verbeteren de schuld te geven van getriggerd worden… | |
SymbolicFrank | zaterdag 12 april 2025 @ 11:24 |
Wat boeit het nou, dat ze er maar een paar duizend per jaar maken. Dan kost het ze geld. Prima toch? Musk vind het waarschijnlijk een goed excuus om eens te overwegen die modellen helemaal op te doeken. Die roadster lijkt me niet haalbaar, of met maar de helft van de beloofde specificaties. De Robotaxi vereist toestemming om FSD volledig zelfrijdend te maken. Dat lukt ze misschien in Texas en zo, maar zelfs in China zijn ze niet zo gek. En dat goedkope model is dus eigenlijk een gestripte Y, maar waarop kun je daarin nog bezuinigen? De elektrische deur- en raamopeners? Het pookje van de richtingaanwijzer? De stoelen? Dus je kunt hoogstens de halve accu schrappen en/of er ook een tweepersoons model van maken. Zo'n klein Japans gebakje, zeg maar. Een Smart met een ander merkje er op. | |
Wantie | zaterdag 12 april 2025 @ 12:14 |
Jij plakt daar gigantisch aan vast. De handelsoorlog kent alleen verliezers. Tesla is daar 1 van, die kan het hogere segment niet meer afzetten in China. | |
Repentless | zaterdag 12 april 2025 @ 13:02 |
Nee, ook niet. Ik reageerde op deze post: Het klopt simpelweg niet wat je aan mij toeschrijft. ![]() Dat klopt, niemand betwist dat ze dat segment niet meer kunnen afzetten in China. | |
michaelmoore | zondag 13 april 2025 @ 21:30 |
Canada is helemaaal klaar met Tesla Bekijk deze YouTube-video | |
Wantie | zondag 13 april 2025 @ 21:57 |
Och,de afzet was toch al minimaal... | |
michaelmoore | zondag 13 april 2025 @ 22:01 |
nou ja
| |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 09:19 |
Nog iemand iets over Duitse kwaliteit? https://terugroepregister(...)?mgpnummer=MGP240401 Gewoon even om de 60 dagen naar de dealer voor controle van de accu. En niet meer boven de 80% mogen laden. Top! | |
knoopie | maandag 14 april 2025 @ 14:17 |
Waarom plaats je hier een terugroepactie van Porsche uit november 2024, maar noem je niet de vijf meldingen van Tesla die sindsdien in het systeem gezet zijn? Besturing die het ineens niet meer doet omdat de stuurbekrachtigingsmotor een kortsluiting veroorzaakt lijkt mij namelijk ook tamelijk kwalijk, bijvoorbeeld. Of dat ze bij de Tesla model X sierlijsten (alweer) niet goed vastgelijmd hebben, en die er dus vanaf kunnen vliegen. Waarom ge je de hele tijd in de verdediging, terwijl niemand heeft gezegd dat Duitse auto's betere kwaliteit zijn? Als Tesla zo goed is, dan hoef je toch geen andere merken af te kraken om Tesla goed voor de dag te laten komen? En ik wil helemaal niet Tesla aanvallen op de kwaliteit van hun auto, maar ik vraag mij wel heel erg af waarom jij zo de behoefte voelt om uit het niets een terugroepactie van een Porsche van vorig jaar op te rakelen. Zit je zo in de piepzak over de aandelen omdat je je hele pensioenpotje in Tesla geïnvesteerd hebt? | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 15:11 |
Omdat ik er niet 1 daarvan langs heb zien komen. Maar graag: welke vijf? En weldegelijk is door meerderen gemeld dat Duitse auto’s beter zijn. Wat nu bij Porsche moet heb ik bij Tesla nooit gezien. Verder: waarom zo kritisch naar mij, maar alle shitposts over Tesla hier (door sommigen week in, week uit) als normaal zien? Is dat jouw niveau van objectiviteit? | |
Ludachrist | maandag 14 april 2025 @ 15:49 |
Je hebt zelf toch ook het terugroepregister voor je neus? Je post het net nog. | |
Wantie | maandag 14 april 2025 @ 16:28 |
#whataboutism | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 16:50 |
Je kan ook algemeen zoeken. Leuk. Ik zie dat Toyota op 6 staat in dezelfde periode. Dat bewijst dan toch mooi wat eerder besproken werd dat terugroepacties vrij gewoon zijn. Om de 60 dagen terug moeten komen voor controle om te voorkomen dat de hoofdaccu in de hens vliegt is echter wel heel bijzonder. | |
TheFreshPrince | maandag 14 april 2025 @ 18:09 |
Toyota heeft veel meer modellen rondrijden en met meer modellen heb je ook meer kans op terugroepacties. | |
epicbeardman | maandag 14 april 2025 @ 18:52 |
Dus? ADAC in Duitsland noemt Toyota onwerkelijk slecht. https://www.adac.de/rund-(...)gewoehnlich-schlecht Al die cheap ass toyota's worden nl. wel vergelijken in de heilige verkoopaantallen met Elon's goddelijke wagens. Die aziatische aliexpress/temu auto's die het klimaat vervuilen en om de haverklap uitvallen, maarja wat wil je als je een auto koopt voor 10-15k. Plastic fantastic. Vele Tesla's halen makkelijk 4-5ton+ https://www.gaspedaal.nl/tesla?srt=km-d#o114168056 | |
Vliegbaard | maandag 14 april 2025 @ 19:03 |
Je vertaling app werkt niet goed. | |
Ludachrist | maandag 14 april 2025 @ 19:05 |
Letterlijk 3 Tesla's met 4+-ton op de teller tegenover 55 Toyota's met 4+-ton, lekker gewerkt weer baardmansio. | |
Vliegbaard | maandag 14 april 2025 @ 19:07 |
Selectief shoppen in statistieken. Komt hier wel vaker voor geloof ik. Maar goed, om het dan volledig te maken. Er rijden dan waarshcijnlijk ook meer toyota's rond dan Tesla's. En nog wat verder: bijna alle Tesla's zijn leasebakken. | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 19:11 |
Dat is zeker nu niet meer het geval. | |
epicbeardman | maandag 14 april 2025 @ 19:13 |
Komt omdat ze meer modellen hebben ahahah
| |
Vliegbaard | maandag 14 april 2025 @ 19:16 |
Ik zou daar mijn geld niet op inzetten. | |
Vvdjemoeder | maandag 14 april 2025 @ 19:17 |
Hahahaha | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 19:19 |
Dan zul je je geld kwijtraken. | |
Perrin | maandag 14 april 2025 @ 19:20 |
Als je je geld ergens niet op inzet, hoe raak je het dan kwijt ![]() | |
knoopie | maandag 14 april 2025 @ 19:31 |
"Ungewohn" in deze context betekent dat men het niet gewend is van toyota dat die problemen hebben met auto's, omdat ze tot voor kort altijd een van de merken met de minste problemen waren. | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 19:38 |
Omdat je het dan op het tegendeel zet? | |
knoopie | maandag 14 april 2025 @ 19:50 |
Omdat ik niet snap welk punt je probeert te maken en waarom. Jij bent extra in de database van terugroepacties gedoken om nu een berichtje te posten over een terugroepactie van november 2024, van een Porsche die jij helemaal niet hebt. Waarom? Omdat "iedereen" volgens jou de hele tijd zit op te scheppen over de Duitse kwaliteit, maar tegelijkertijd is er op de laatste pagina's van dit topic helemaal niemand die zegt dat Duitse auto's betrouwbaarder zijn. (Vorige week was er wel een discussie over een mooier interieur bij veel Duitse merken, maar dat is een andere soort kwaliteit en nogal subjectief) En als je in diezelfde database kijkt, dan zie je inderdaad dat Tesla vijf keer voor verschillende dingen ook een terugroepactie gehad heeft. En bij een willekeurig ander merk waarschijnlijk net zo. Dus ik snap niet welk punt je hiermee wil maken. Of zoals al eerder gezegd; als Tesla zo ontzettend goed is, dan hoef je toch geen andere merken neer te halen om je punt te bewijzen? | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 19:59 |
Ik ben helemaal niet in de database gedoken. Ik kwam het toevallig tegen. En nogmaals: een accu die zomaar in de hens kan vliegen vind ik nogal wat. Temeer daar die van mij in de garage staat en daarmee het risico bestaat dat je midden in de nacht niet alleen een auto, maar ook een huis kwijtraakt. | |
knoopie | maandag 14 april 2025 @ 20:14 |
Oh ja. Ik kom ook altijd spontaan berichten tegen over terugroepacties van auto's die ik niet heb. Waarschijnlijk omdat ik ook problemen heb met het verschil te zien tussen www.nos.nl en terugroepregister.rdw.nl als ik gewoon even het nieuws wil lezen. En daar komen ook altijd spontaan berichten van een half jaar oud als eerste naar boven. ![]() | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 21:28 |
Werd gewoon op een ander forum gepost. En via google vond ik deze link. Zo simpel is het. | |
Wantie | maandag 14 april 2025 @ 21:51 |
Heeft Porche je nog niet op de hoogte gebracht? | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 22:30 |
Wat is Porche? | |
epicbeardman | maandag 14 april 2025 @ 22:42 |
Bekijk deze YouTube-video Mark Rober Debunk - Heavy Rain Test - 2026 Tesla Model Y HW4 FSD Deboonked ![]() | |
SymbolicFrank | maandag 14 april 2025 @ 22:59 |
Gewoon zelf proberen, dan weet je het zeker. | |
Wantie | dinsdag 15 april 2025 @ 06:29 |
Hij heeft geen Tesla ![]() Anyway, Tesla's met de nieuwste firmware trappen niet in de Roadrunner truc. | |
SymbolicFrank | dinsdag 15 april 2025 @ 07:50 |
Wat?!? Hij heeft zelf geen goddelijke wagen met FSD die zelf rijd? ![]() Maar hij gaat dus langzaam rijden of stoppen als hij niets meer ziet. Op zich prima, maar in delen van de wereld waar het veel regent niet zo heel handig. [ Bericht 5% gewijzigd door SymbolicFrank op 15-04-2025 07:56:59 ] | |
epicbeardman | dinsdag 15 april 2025 @ 16:51 |
Bekijk deze YouTube-video New Porsche 911 v Cybertruck: DRAG RACE Goddelijke prestaties voor een pickup truck ![]() | |
SymbolicFrank | dinsdag 15 april 2025 @ 18:06 |
Ja, rechtdoor over 400 meter. Maar dan haalt de Porsche hem in. En er zitten geen bochten in, dat zou de zaak nog meer in het voordeel van die Porsche hebben beslist. En dat een elektrische auto (met vierwielaandrijving) als eerste weg is bij het stoplicht, dat weten we ondertussen allemaal. Heb je een tank wel eens zien optrekken of stoppen? Toen ik in dienst zat, reed ik een keer in een jeepje achter een tank aan. Toen we bij de kazerne kwamen, ging hij linksaf. Oftewel, hij staat binnen een paar meter stil, terwijl de achterkant een meter omhoog komt. Waardoor ik er bijna onder verpletterd werd. En na het draaien gebeurt het omgekeerde. 0-90 in een seconde of zo. En natuurlijk rijd je met zo'n ding dwars door een huis heen. Daarom hield ik daarna altijd veel afstand van die dingen. Maar, net zoals met de Cybertruck, mag je daar in Europa als burger niet mee rondrijden. | |
epicbeardman | dinsdag 15 april 2025 @ 18:25 |
Ja maar de Porsche is een afstammeling van de VW Beetle.. en die komt uit de mouw van Adolf.. Dus dat is dan kiezen tussen letterlijk Hitler en in jullie ogen Tesla's figuurlijke Hitler. Mmm. Achja.. iedereen met een andere mening is tegenwoordig een Hitler. | |
SymbolicFrank | dinsdag 15 april 2025 @ 18:33 |
Ach, jouw grote held is opgegroeid in Zuid-Afrika, ten tijde van Apartheid. En is nu overal extreem rechtse politieke partijen en presidenten aan het steunen. Klinkt toch aardig fascistisch, nietwaar? Allemaal 1 pot nat. | |
Wantie | dinsdag 15 april 2025 @ 18:36 |
Slaat natuurlijk weer nergens op. | |
Vliegbaard | dinsdag 15 april 2025 @ 18:44 |
Is je AI-assistent overleden? | |
Vliegbaard | dinsdag 15 april 2025 @ 18:45 |
Een elektrische auto is net als alcoholvrij bier. | |
Wantie | dinsdag 15 april 2025 @ 20:35 |
Hij legt het af tegen de Porsche op een droog wegdek... | |
VEM2012 | dinsdag 15 april 2025 @ 22:30 |
Weet je het zeker? Want wat ik vind is dat de Cyberbeast 11s op de kwart mijl doet en de 911 11,5s. | |
SymbolicFrank | dinsdag 15 april 2025 @ 22:38 |
Ga er even 1 huren in de VS en probeer het uit. Wel video van maken en posten, natuurlijk. | |
Hyperdude | dinsdag 15 april 2025 @ 22:40 |
Wel handig. Kan je snel wegrijden als er iemand een dildoraket op je gebakje wil schilderen. | |
Wantie | woensdag 16 april 2025 @ 06:51 |
Op NAT wegdek, terwijl de Porsche achterwielaandrijving heeft | |
VEM2012 | woensdag 16 april 2025 @ 08:31 |
De tijden die ik noem zijn op droog gemeten. | |
Wantie | woensdag 16 april 2025 @ 09:09 |
Je reageert dus niet op de video. | |
Wantie | woensdag 16 april 2025 @ 09:14 |
Wat ik vind is dat dat afhankelijk is van model en leeftijd van de Porsche en de uitvoering van de cybertruck. Als je de traagste uitvoering van 911 vergelijkt met de snelste uitvoering van de cybertruck... Kortom, je bent niet specifiek genoeg. | |
VEM2012 | woensdag 16 april 2025 @ 09:48 |
Nee, op jouw algemene uitspraak. Was dat niet duidelijk voor jou? | |
VEM2012 | woensdag 16 april 2025 @ 09:53 |
Nogmaals, ik reageer op jouw uitspraak... | |
SymbolicFrank | woensdag 16 april 2025 @ 10:57 |
Trump wil nu ook zelf de werknemers van universiteiten gaan selecteren. En als ze daar niet mee akkoord gaan, krijgen ze geen geld meer van de regering. Twee miljard voor Harvard, bijvoorbeeld. Zij willen zelf bepalen wat die leerlingen leren. Net zoals er ook staten zijn waar ze geen evolutietheorie mogen onderwijzen, maar moeten vertellen dat God alles zo geschapen heeft. Of de hele levensmiddelenindustrie, die continu onderzoek laat doen om hun waarheid te bevestigen. Het onderwijs moet dus steeds meer feitenvrij aan het worden en over aan het schakelen op marketing. De regering en het bedrijfsleven gaan bepalen hoe de wereld werkt. En dat moet je daar leren. Meer wensdenken en commercie. Net zoals we zien met de waarde van Tesla aandelen en hun auto's. Nu nog een roze bril, straks leren ze het op school. Als libertarische ondernemer is dat natuurlijk het walhalla. Dat je zo geen wetenschappers en ingenieurs meer kunt produceren is van minder belang, die zitten tegenwoordig toch allemaal in Azië. [ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 16-04-2025 11:31:29 ] | |
epicbeardman | woensdag 16 april 2025 @ 11:04 |
Mooi verhaal, wat je eigenlijk niet snapt is dat dit al jaren gaande is. De werknemers op uni's zijn compleet gehersenspoelde links radicale mensjes. Kijk alleen hier naar: EXCLUSIVE: Washington State instructor arrested for assaulting student wearing MAGA hat Het is niet zo gek dat al die mensen met die wappie/klimaathoax/kunst/extreem linkse studies geen baan krijgen. En wat brabbel je over wetenschappers en ingenieurs in Aziatische landen? Indiërs of Aziaten kunnen nog bijna niet eens een raket naar de maan krijgen. Elon's goddelijke engineers zijn al 20x zo ver dan de hele wereld bij elkaar, laat staan het lachertje van een Space Force vanuit de EU. Biden/Blinken hebben toch een plan in gang gezet waardoor het vrijwel een zekerheid is dat China dus Taiwan gaat binnenvallen, kijken of jullie dan ook nog zo gek zijn op de Aziaten of hen ook beschouwen ala Putin. | |
SymbolicFrank | woensdag 16 april 2025 @ 11:06 |
Q.E.D. | |
epicbeardman | woensdag 16 april 2025 @ 11:10 |
![]() Die kopieer aziaten krijgen het niet voor elkaar om een BYD Seal of Dolphin de ruimte in te knallen. En dat is in Azie niet anders? wel weer opmerkelijk hoe pro China/Communisme geil hier het anti-Tesla/Elon volk is. [ Bericht 16% gewijzigd door epicbeardman op 16-04-2025 11:16:46 ] | |
Wantie | woensdag 16 april 2025 @ 12:30 |
Dan is je reactie dus m00t, omdat die buiten de context vakt6. | |
Wantie | woensdag 16 april 2025 @ 12:39 |
Het probleem is dat er steeds minder argumenten over blijven om een Tesla te kopen. Technisch zijn ze de Chinezen nog wel voor maar op veel andere vlakken niet meer. Overigens zie ik geen waarde in het naar de ruimte schieten van een BYD. Voor Tesla was het een leuke reclamestunt, dat Space X ipv een betonblok een Tesla als testlading vervoerde. Vooral omdat alle anti ruimtevaart gekkies op tilt sloegen. | |
VEM2012 | woensdag 16 april 2025 @ 12:43 |
Hou het gewoon on topic. Huilen over Trump doe je maar elders. | |
VEM2012 | woensdag 16 april 2025 @ 12:44 |
Vertel. | |
SymbolicFrank | woensdag 16 april 2025 @ 13:59 |
Dus je hebt liever feiten dan wensdenken en marketing? Dat is me niet heel duidelijk. | |
michaelmoore | donderdag 17 april 2025 @ 08:08 |
https://www.dongfengbox.nl/ mooi zijn ze niet maar technisch wel goed | |
epicbeardman | donderdag 17 april 2025 @ 10:28 |
Die Aliexpres/Temu/Alibaba adoratie in eens sinds de Elon heksenjacht is wel grappig. Een dongfeng box haha, hoe vind je dit soort auto's? welk respectabel mens wil uberhaupt in zo'n box rijden. https://www.alibaba.com/showroom/dongfeng.html | |
epicbeardman | donderdag 17 april 2025 @ 10:42 |
LXIV | donderdag 17 april 2025 @ 11:00 |
Heel veel auto voor 10K. Genoeg mensen die dat willen | |
SymbolicFrank | donderdag 17 april 2025 @ 11:29 |
De meeste mensen rijden minder dan 50 km per dag, met een gemiddelde van 30. Het grootste struikelblok is of je hem thuis aan het stopcontact krijgt. Dan is het ideaal voor de dagelijkse beslommeringen en ben je klaar voor de toekomst. Het is jammer dat er nog zoveel importbelasting op zit, anders was het helemaal relaxed. | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 12:03 |
Dat jij wat minder cognitief begaafd bent dan je zelf denkt was iedereen al heel lang duidelijk. | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 12:05 |
Is on topic blijven nu echt zo moeilijk? | |
michaelmoore | donderdag 17 april 2025 @ 12:13 |
slecht geslapen ? | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 12:18 |
Nee. Uitstekend zelfs. Dit topic gaat over Tesla. Als jij het over deze frikandel uit China wil hebben, dan is er een algemeen topic over elektrische auto's. | |
epicbeardman | donderdag 17 april 2025 @ 12:42 |
Er was een tijd dat fervente voorstanders van groene politiek en duurzaamheid met passie pleitten voor een schonere planeet. Ze steunden partijen die zich inzetten voor windmolens, zonnepanelen en een toekomst zonder fossiele brandstoffen. Maar sinds Elon Musk, met zijn uitgesproken meningen en controversiële acties, in hun ogen is ‘doorgedraaid’, lijkt een deel van deze groep de grip op rationeel denken te verliezen. Hun afkeer van Musk en zijn bedrijf Tesla heeft hen in een merkwaardige richting geduwd: ze omarmen nu Chinese autobedrijven, vaak met een twijfelachtige reputatie en niet werkende infotainment systemen plus plasticfantastic, als een manier om hun frustratie te uiten. Dit gaat echter ten koste van hun eigen milieu-idealen, en de gevolgen voor het milieu zijn ronduit zorgwekkend. Deze Chinese elektrische auto’s, die op het eerste gezicht betaalbaar en ‘groen’ lijken, vertellen een ander verhaal als je onder de motorkap kijkt – of beter gezegd, naar hun productieketen. Ze worden geproduceerd in fabrieken die draaien op kolencentrales, de meest vervuilende energiebron ter wereld. Elke auto die van de band rolt, draagt al een zware ecologische last voordat hij überhaupt een kilometer heeft gereden. De uitstoot van CO2 en fijnstof bij de productie is enorm, en de winning van grondstoffen zoals lithium, kobalt en nikkel gaat gepaard met vernietiging van ecosystemen en vervuiling van water en bodem. Alsof dat niet genoeg is, worden deze auto’s vaak samengesteld met goedkope, plasticachtige onderdelen – het soort ‘Temu-kwaliteit’ dat na een paar jaar uit elkaar valt, wat leidt tot meer afval en een kortere levensduur. Dan is er het transport. Deze auto’s worden op reusachtige vrachtschepen geladen, die de oceanen oversteken op zware stookolie, een van de meest vervuilende brandstoffen die er bestaan. Elk schip stoot tonnen CO2, zwavel en andere schadelijke stoffen uit, waardoor de ecologische voetafdruk van deze auto’s nog verder oploopt. Wat in China begint als een zogenaamd ‘groene’ auto, arriveert in Europa met een milieu-impact die haaks staat op de idealen van duurzaamheid. Maar de paradox gaat verder. Deze goedkope auto’s worden mogelijk gemaakt door verkapte slavenarbeid, met arbeiders die onder slechte omstandigheden werken voor een hongerloon. En door deze bedrijven te steunen, wordt indirect een regime ondersteund dat verantwoordelijk is voor de onderdrukking van Oeigoeren, die in kampen worden opgesloten onder verschrikkelijke omstandigheden. Dit alles staat in schril contrast met de waarden die deze voormalige milieu-activisten ooit zo hoog in het vaandel droegen. Het is een trieste ironie. Mensen die ooit streden voor een schonere wereld, laten zich nu verblinden door hun afkeer van één man en zijn bedrijf. In hun drang om Tesla te boycotten, kiezen ze voor alternatieven die het milieu meer kwaad doen dan goed. Ze negeren de kolenfabrieken, de vervuilende schepen, de wegwerpkwaliteit van de onderdelen en de ethische misstanden, alleen maar om een statement te maken. Het milieu, dat ze ooit zo fel verdedigden, betaalt de prijs voor hun emotionele kruistocht. | |
Questular | donderdag 17 april 2025 @ 15:32 |
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo. | |
epicbeardman | donderdag 17 april 2025 @ 15:44 |
Zo simpel is het niet, als autofanaat kan ik gewoon waarderen hoe ze de stokoude autobranche in korte periode hebben gerevolutioneerd. De enige reden dat er nu zo veel EV's rondrijden en aanbod is is dankzij Elon's Tesla. En dan hebben ze de lat hoog gelegd en leggen ze die nog steeds voor performance, accu kwaliteit, infotainment, full self driving en ga zo maar door. En ja dat komt van een BMW fanaat. Zo kan ik ook wel andere merken waarderen hoor, Chinese merken toch wat minder. Maarja is ook maar net wat voor budget je uit te geven hebt he. | |
Vliegbaard | donderdag 17 april 2025 @ 17:23 |
Wat een flauwekul allemaal joh. | |
Wantie | donderdag 17 april 2025 @ 18:04 |
Ja, die ziet met argusogen hoe China Tesla links en rechts gaat inhalen. En door alle capriolen van Musk is het maatschappelijke argument voor Tesla ook weg. | |
Wantie | donderdag 17 april 2025 @ 20:35 |
Bright reed in de nieuwe Model Y. Nog steeds op veel vlakken de beste in zijn klasse. Maar is dat voldoende? Bekijk deze YouTube-video | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 20:56 |
Die vraag staat nog open over wat die Chinezen allemaal beter doen. Heb je daar ook een antwoord op, of roep je maar wat? | |
Wantie | donderdag 17 april 2025 @ 21:01 |
'Gaat inhalen' betekent dat Tesla nog niet is ingehaald. | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 21:09 |
Gisteren schreef je nog dat Tesla nu al de Chinezen op veel vlakken niet meer voor is. Wat bedoelde je daarmee dan? | |
Wantie | donderdag 17 april 2025 @ 22:18 |
Dat weet je best. Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y. En dat zal Tesla moeten veranderen. | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 22:38 |
Er zijn in totaal minder dan Chinese auto’s verkocht in maart. Alle merken bij elkaar en dan neem ik het ruim, dus ook Polestar, MG, enz. Tesla, die in maart geen geweldige maand had, verkocht ruim anderhalf keer zoveel. Dus mij is niet helemaal duidelijk waar jij het vandaan haalt dat de Chinese auto’s goed presteren. Het zijn er heel veel en dan lijkt het samen nog wat. Maar een Xpeng G9, zo’n Model Y killer zogenaamd, verkocht slechts 28 stuks. | |
Wantie | donderdag 17 april 2025 @ 22:44 |
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Chinese autos goed presteren. | |
VEM2012 | donderdag 17 april 2025 @ 23:02 |
Waar haal je dan vandaan dat ze aantrekkelijk zijn als je zelf ook al constateert dat ze minder goed zijn dan de Tesla voor hetzelfde geld? | |
Wantie | vrijdag 18 april 2025 @ 06:57 |
Waarom daalt de verkoop van Tesla's eigenlijk? Je loopt steeds om de olifant in de kamer heen. | |
VEM2012 | vrijdag 18 april 2025 @ 07:07 |
Nee, alle mogelijke redenen daarvoor zijn al uit en te na besproken. | |
JopieKlaassen | vrijdag 18 april 2025 @ 07:09 |
En waarom zijn ze dan aantrekkelijk? | |
Wantie | vrijdag 18 april 2025 @ 11:23 |
Doordat de Tesla minder aantrekkelijk is op dit moment, ondanks de technische superioriteit. Daar zal Tesla iets mee moeten doen. | |
JopieKlaassen | vrijdag 18 april 2025 @ 11:26 |
Tesla is alleen minder aantrekkelijk door de strapatsen van Musk. Uiteindelijk zijn de meeste mensen niet zo principieel als het gaat om forse investeringen als een nieuwe auto. Daarbij is niets zo veranderlijk als de stemming op social media. Als Musk zich weer even een paar maanden koest houdt is iedereen zijn ongein weer vergeten. | |
Wantie | vrijdag 18 april 2025 @ 12:43 |
Klopt, maar de gunfactor a la Steve Jobs/Apple heeft wel een flinke deuk opgelopen. In deze thread staan verhalen van verschillende fokkers die dat wel meenemen in hun overweging en in een aantal gevallen toch voor een andere auto kiezen. Het is nog maar de vraag of Musk zich koest kan houden. Hij lijkt te genieten van alle belangstelling en neemt op X geen blad voor de mond. Tesla loopt nu nog voor op de concurrentie, maar die maakt een aardige inhaalslag. Als bijvoorbeeld Chinese merken gelijkwaardig of iets beter zijn dan Tesla's evenknie, dan zet de reputatie van Musk ze wel op 1-0 achterstand. Verder is afwachten wat Trump met zijn handelsoorlog doet, en mensen zich daardoor afkeren van Amerikaanse merken. | |
epicbeardman | vrijdag 18 april 2025 @ 14:03 |
Hier weer een voorbeeld van hoe mensen oprecht denken dat het interwebs een afspiegeling is van de samenleving. Ben je daar na de Trump overwinning nog niet achter? heel FOK, reddit, Tweakers, Youtube, BlueSky zei dat Kamala de winst zou binnenhalen. De normale mens zit niet hele dagen op internet te zoeken naar bad Elon nieuws of te doomscrollen op reddit. Tesla is here to stay. Geen enkel respectabele man zal in een chinese auto gaan rijden. Laat staan iemand die zakelijk wil telefoneren in zulke spyware auto's. Huawei mag om een reden niet met actieve apparatuur in ons EU/Nederlandse 4g/5g netwerk. Ze zien je al aankomen in je dongfeng bloatware box gesponsord bij de Chinese overheid. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door epicbeardman op 18-04-2025 14:08:58 ] | |
Wantie | vrijdag 18 april 2025 @ 15:00 |
Ik voel je frustratie ![]() | |
epicbeardman | vrijdag 18 april 2025 @ 15:20 |
Alles wat Elon aanraakt veranderd in goud. |