abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217392299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je hebt liever feiten dan wensdenken en marketing? Dat is me niet heel duidelijk.
Dat jij wat minder cognitief begaafd bent dan je zelf denkt was iedereen al heel lang duidelijk.
pi_217392310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 08:08 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.dongfengbox.nl/

mooi zijn ze niet maar technisch wel goed
Is on topic blijven nu echt zo moeilijk?
  donderdag 17 april 2025 @ 12:13:43 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217392366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is on topic blijven nu echt zo moeilijk?
slecht geslapen ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217392398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
slecht geslapen ?
Nee. Uitstekend zelfs.

Dit topic gaat over Tesla. Als jij het over deze frikandel uit China wil hebben, dan is er een algemeen topic over elektrische auto's.
pi_217392530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Uitstekend zelfs.

Dit topic gaat over Tesla. Als jij het over deze frikandel uit China wil hebben, dan is er een algemeen topic over elektrische auto's.
Er was een tijd dat fervente voorstanders van groene politiek en duurzaamheid met passie pleitten voor een schonere planeet. Ze steunden partijen die zich inzetten voor windmolens, zonnepanelen en een toekomst zonder fossiele brandstoffen. Maar sinds Elon Musk, met zijn uitgesproken meningen en controversiële acties, in hun ogen is ‘doorgedraaid’, lijkt een deel van deze groep de grip op rationeel denken te verliezen. Hun afkeer van Musk en zijn bedrijf Tesla heeft hen in een merkwaardige richting geduwd: ze omarmen nu Chinese autobedrijven, vaak met een twijfelachtige reputatie en niet werkende infotainment systemen plus plasticfantastic, als een manier om hun frustratie te uiten. Dit gaat echter ten koste van hun eigen milieu-idealen, en de gevolgen voor het milieu zijn ronduit zorgwekkend.

Deze Chinese elektrische auto’s, die op het eerste gezicht betaalbaar en ‘groen’ lijken, vertellen een ander verhaal als je onder de motorkap kijkt – of beter gezegd, naar hun productieketen. Ze worden geproduceerd in fabrieken die draaien op kolencentrales, de meest vervuilende energiebron ter wereld. Elke auto die van de band rolt, draagt al een zware ecologische last voordat hij überhaupt een kilometer heeft gereden. De uitstoot van CO2 en fijnstof bij de productie is enorm, en de winning van grondstoffen zoals lithium, kobalt en nikkel gaat gepaard met vernietiging van ecosystemen en vervuiling van water en bodem. Alsof dat niet genoeg is, worden deze auto’s vaak samengesteld met goedkope, plasticachtige onderdelen – het soort ‘Temu-kwaliteit’ dat na een paar jaar uit elkaar valt, wat leidt tot meer afval en een kortere levensduur.

Dan is er het transport. Deze auto’s worden op reusachtige vrachtschepen geladen, die de oceanen oversteken op zware stookolie, een van de meest vervuilende brandstoffen die er bestaan. Elk schip stoot tonnen CO2, zwavel en andere schadelijke stoffen uit, waardoor de ecologische voetafdruk van deze auto’s nog verder oploopt. Wat in China begint als een zogenaamd ‘groene’ auto, arriveert in Europa met een milieu-impact die haaks staat op de idealen van duurzaamheid.

Maar de paradox gaat verder. Deze goedkope auto’s worden mogelijk gemaakt door verkapte slavenarbeid, met arbeiders die onder slechte omstandigheden werken voor een hongerloon. En door deze bedrijven te steunen, wordt indirect een regime ondersteund dat verantwoordelijk is voor de onderdrukking van Oeigoeren, die in kampen worden opgesloten onder verschrikkelijke omstandigheden. Dit alles staat in schril contrast met de waarden die deze voormalige milieu-activisten ooit zo hoog in het vaandel droegen.

Het is een trieste ironie. Mensen die ooit streden voor een schonere wereld, laten zich nu verblinden door hun afkeer van één man en zijn bedrijf. In hun drang om Tesla te boycotten, kiezen ze voor alternatieven die het milieu meer kwaad doen dan goed. Ze negeren de kolenfabrieken, de vervuilende schepen, de wegwerpkwaliteit van de onderdelen en de ethische misstanden, alleen maar om een statement te maken. Het milieu, dat ze ooit zo fel verdedigden, betaalt de prijs voor hun emotionele kruistocht.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217393499
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo.
pi_217393549
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 15:32 schreef Questular het volgende:
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo.
Zo simpel is het niet, als autofanaat kan ik gewoon waarderen hoe ze de stokoude autobranche in korte periode hebben gerevolutioneerd. De enige reden dat er nu zo veel EV's rondrijden en aanbod is is dankzij Elon's Tesla.

En dan hebben ze de lat hoog gelegd en leggen ze die nog steeds voor performance, accu kwaliteit, infotainment, full self driving en ga zo maar door. En ja dat komt van een BMW fanaat.
Zo kan ik ook wel andere merken waarderen hoor, Chinese merken toch wat minder. Maarja is ook maar net wat voor budget je uit te geven hebt he.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217394089
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2025 15:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet, als autofanaat kan ik gewoon waarderen hoe ze de stokoude autobranche in korte periode hebben gerevolutioneerd. De enige reden dat er nu zo veel EV's rondrijden en aanbod is is dankzij Elon's Tesla.

En dan hebben ze de lat hoog gelegd en leggen ze die nog steeds voor performance, accu kwaliteit, infotainment, full self driving en ga zo maar door. En ja dat komt van een BMW fanaat.
Zo kan ik ook wel andere merken waarderen hoor, Chinese merken toch wat minder. Maarja is ook maar net wat voor budget je uit te geven hebt he.
Wat een flauwekul allemaal joh.
pi_217394414
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 15:32 schreef Questular het volgende:
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo.
Ja, die ziet met argusogen hoe China Tesla links en rechts gaat inhalen.

En door alle capriolen van Musk is het maatschappelijke argument voor Tesla ook weg.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217396135
Bright reed in de nieuwe Model Y.
Nog steeds op veel vlakken de beste in zijn klasse.
Maar is dat voldoende?

Bekijk deze YouTube-video
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217396411
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 18:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die ziet met argusogen hoe China Tesla links en rechts gaat inhalen.

En door alle capriolen van Musk is het maatschappelijke argument voor Tesla ook weg.
Die vraag staat nog open over wat die Chinezen allemaal beter doen. Heb je daar ook een antwoord op, of roep je maar wat?
pi_217396471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die vraag staat nog open over wat die Chinezen allemaal beter doen. Heb je daar ook een antwoord op, of roep je maar wat?
'Gaat inhalen' betekent dat Tesla nog niet is ingehaald.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217396581
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 21:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
'Gaat inhalen' betekent dat Tesla nog niet is ingehaald.
Gisteren schreef je nog dat Tesla nu al de Chinezen op veel vlakken niet meer voor is.

Wat bedoelde je daarmee dan?
pi_217397581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 21:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gisteren schreef je nog dat Tesla nu al de Chinezen op veel vlakken niet meer voor is.

Wat bedoelde je daarmee dan?
Dat weet je best.
Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y.

En dat zal Tesla moeten veranderen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217397793
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat weet je best.
Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y.

En dat zal Tesla moeten veranderen.
Er zijn in totaal minder dan Chinese auto’s verkocht in maart. Alle merken bij elkaar en dan neem ik het ruim, dus ook Polestar, MG, enz.

Tesla, die in maart geen geweldige maand had, verkocht ruim anderhalf keer zoveel.

Dus mij is niet helemaal duidelijk waar jij het vandaan haalt dat de Chinese auto’s goed presteren. Het zijn er heel veel en dan lijkt het samen nog wat. Maar een Xpeng G9, zo’n Model Y killer zogenaamd, verkocht slechts 28 stuks.
pi_217397852
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er zijn in totaal minder dan Chinese auto’s verkocht in maart. Alle merken bij elkaar en dan neem ik het ruim, dus ook Polestar, MG, enz.

Tesla, die in maart geen geweldige maand had, verkocht ruim anderhalf keer zoveel.

Dus mij is niet helemaal duidelijk waar jij het vandaan haalt dat de Chinese auto’s goed presteren. Het zijn er heel veel en dan lijkt het samen nog wat. Maar een Xpeng G9, zo’n Model Y killer zogenaamd, verkocht slechts 28 stuks.
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Chinese autos goed presteren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217397981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Chinese autos goed presteren.
Waar haal je dan vandaan dat ze aantrekkelijk zijn als je zelf ook al constateert dat ze minder goed zijn dan de Tesla voor hetzelfde geld?
pi_217398994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 23:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar haal je dan vandaan dat ze aantrekkelijk zijn als je zelf ook al constateert dat ze minder goed zijn dan de Tesla voor hetzelfde geld?
Waarom daalt de verkoop van Tesla's eigenlijk?

Je loopt steeds om de olifant in de kamer heen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217399008
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 06:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom daalt de verkoop van Tesla's eigenlijk?

Je loopt steeds om de olifant in de kamer heen.
Nee, alle mogelijke redenen daarvoor zijn al uit en te na besproken.
pi_217399010
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:18 schreef Wantie het volgende:
Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y.
En waarom zijn ze dan aantrekkelijk?
pi_217401132
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 07:09 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
En waarom zijn ze dan aantrekkelijk?
Doordat de Tesla minder aantrekkelijk is op dit moment, ondanks de technische superioriteit.
Daar zal Tesla iets mee moeten doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217401149
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Doordat de Tesla minder aantrekkelijk is op dit moment, ondanks de technische superioriteit.
Daar zal Tesla iets mee moeten doen.
Tesla is alleen minder aantrekkelijk door de strapatsen van Musk. Uiteindelijk zijn de meeste mensen niet zo principieel als het gaat om forse investeringen als een nieuwe auto. Daarbij is niets zo veranderlijk als de stemming op social media. Als Musk zich weer even een paar maanden koest houdt is iedereen zijn ongein weer vergeten.
pi_217401760
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:26 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Tesla is alleen minder aantrekkelijk door de strapatsen van Musk. Uiteindelijk zijn de meeste mensen niet zo principieel als het gaat om forse investeringen als een nieuwe auto. Daarbij is niets zo veranderlijk als de stemming op social media. Als Musk zich weer even een paar maanden koest houdt is iedereen zijn ongein weer vergeten.
Klopt, maar de gunfactor a la Steve Jobs/Apple heeft wel een flinke deuk opgelopen.
In deze thread staan verhalen van verschillende fokkers die dat wel meenemen in hun overweging en in een aantal gevallen toch voor een andere auto kiezen.

Het is nog maar de vraag of Musk zich koest kan houden.
Hij lijkt te genieten van alle belangstelling en neemt op X geen blad voor de mond.

Tesla loopt nu nog voor op de concurrentie, maar die maakt een aardige inhaalslag.
Als bijvoorbeeld Chinese merken gelijkwaardig of iets beter zijn dan Tesla's evenknie, dan zet de reputatie van Musk ze wel op 1-0 achterstand.

Verder is afwachten wat Trump met zijn handelsoorlog doet, en mensen zich daardoor afkeren van Amerikaanse merken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217402506
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 12:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar de gunfactor a la Steve Jobs/Apple heeft wel een flinke deuk opgelopen.
In deze thread staan verhalen van verschillende fokkers die dat wel meenemen in hun overweging en in een aantal gevallen toch voor een andere auto kiezen.

Het is nog maar de vraag of Musk zich koest kan houden.
Hij lijkt te genieten van alle belangstelling en neemt op X geen blad voor de mond.

Tesla loopt nu nog voor op de concurrentie, maar die maakt een aardige inhaalslag.
Als bijvoorbeeld Chinese merken gelijkwaardig of iets beter zijn dan Tesla's evenknie, dan zet de reputatie van Musk ze wel op 1-0 achterstand.

Verder is afwachten wat Trump met zijn handelsoorlog doet, en mensen zich daardoor afkeren van Amerikaanse merken.
Hier weer een voorbeeld van hoe mensen oprecht denken dat het interwebs een afspiegeling is van de samenleving. Ben je daar na de Trump overwinning nog niet achter? heel FOK, reddit, Tweakers, Youtube, BlueSky zei dat Kamala de winst zou binnenhalen.

De normale mens zit niet hele dagen op internet te zoeken naar bad Elon nieuws of te doomscrollen op reddit.

Tesla is here to stay.
Geen enkel respectabele man zal in een chinese auto gaan rijden. Laat staan iemand die zakelijk wil telefoneren in zulke spyware auto's. Huawei mag om een reden niet met actieve apparatuur in ons EU/Nederlandse 4g/5g netwerk.

quote:
In Nederland wordt apparatuur van de Chinese fabrikanten Huawei en ZTE al langere tijd geweerd uit 5G-netwerken. Hiermee volgt ons land aanbevelingen van de Europese Commissie, zoals vastgelegd in de 5G-toolbox van de EU.
Ze zien je al aankomen in je dongfeng bloatware box gesponsord bij de Chinese overheid. _O- Nee je bedrijf wordt gelijk niet meer serieus genomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door epicbeardman op 18-04-2025 14:08:58 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217402923
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hier weer een voorbeeld van hoe mensen oprecht denken dat het interwebs een afspiegeling is van de samenleving. Ben je daar na de Trump overwinning nog niet achter? heel FOK, reddit, Tweakers, Youtube, BlueSky zei dat Kamala de winst zou binnenhalen.

De normale mens zit niet hele dagen op internet te zoeken naar bad Elon nieuws of te doomscrollen op reddit.

Tesla is here to stay.
Geen enkel respectabele man zal in een chinese auto gaan rijden. Laat staan iemand die zakelijk wil telefoneren in zulke spyware auto's. Huawei mag om een reden niet met actieve apparatuur in ons EU/Nederlandse 4g/5g netwerk.
[..]
Ze zien je al aankomen in je dongfeng bloatware box gesponsord bij de Chinese overheid. _O- Nee je bedrijf wordt gelijk niet meer serieus genomen.
Ik voel je frustratie :*
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')