Het is gewoon lachwekkend hoe alles goed wordt gepraat.quote:
Heb je daar ook een bron van?quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En nog steeds is de best verkochte auto in China afgelopen maand de Model Y…
Meerdere (en jij ook als je wil…).quote:
Als je gewoon had geschreven dat het beleid van Trump op dit punt zwaar klote is voor de autoindustrie dan had ik je gewoon gelijk gegeven.quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon lachwekkend hoe alles goed wordt gepraat.
Het roekeloze beleid van Trump is schadelijk voor de Amerikaanse industrie.
Tesla exporteert niet 10 jaar lang Model S naar China als die handel ze niets interesseert vanwege de omvang.
Die export, maar ook van toekomstige modellen die in de VS worden geproduceerd, is nu onmogelijk gemaakt door Trump.
Dit topic is Tesla.quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je gewoon had geschreven dat het beleid van Trump op dit punt zwaar klote is voor de autoindustrie dan had ik je gewoon gelijk gegeven.
Prima. Maar noem ze dan niet het eerste slachtoffer, wat gewoon een onwaarheid is.quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit topic is Tesla.
Dus dan lijkt het mij logisch dat we naar de gevolgen voor Tesla kijken.
Dat jij getriggerd wordt is verder aan jou.quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima. Maar noem ze dan niet het eerste slachtoffer, wat gewoon een onwaarheid is.
Als je neutraal gemeld had dat Tesla (tijdelijk! net als EU producenten in de VS gestopt zijn met importeren) gestopt is met de Model S/X in China was de discussie anders verlopen lijkt mij zo.
Jij geeft er echter draaien aan die reacties oproepen.
Snap je het zelf nog een beetje? Ik reageer op die opmerking over markt verliezen. Die was niet van mezelf.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niemand beweert dat Tesla een gigantische markt gaat verliezen.
Je haalt er zelf van alles bij.
Ik was niet degene die getriggerd werd in dezen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 10:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat jij getriggerd wordt is verder aan jou.
Ik hoop dat dit tijdelijk is en de relatie met China niet definitief is verstoord voor Amerika.
China stopt bijvoorbeeld met LNG import uit de VS en richt zich op Australië.
Maar dat is voor een ander topic.
Jij plakt daar gigantisch aan vast.quote:Op zaterdag 12 april 2025 11:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Snap je het zelf nog een beetje? Ik reageer op die opmerking over markt verliezen. Die was niet van mezelf.
De handelsoorlog kent alleen verliezers.quote:Je bent nu echt heel onlogisch aan het reageren om maar een beetje bijdehand te kunnen doen. En dat weet je zelf ook wel.
Nee, ook niet. Ik reageerde op deze post:quote:
Het klopt simpelweg niet wat je aan mij toeschrijft.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
Dat klopt, niemand betwist dat ze dat segment niet meer kunnen afzetten in China.quote:De handelsoorlog kent alleen verliezers.
Tesla is daar 1 van, die kan het hogere segment niet meer afzetten in China.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Tesla Completely Shut Down In Canada After Introducing 100% Tariffs!
Och,de afzet was toch al minimaal...quote:Op zondag 13 april 2025 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
Canada is helemaaal klaar met Tesla
[..]
Bekijk deze YouTube-video
nou jaquote:
quote:Tesla Canada Sales Figures & Recent Highlights
Tesla Canada sales have been increasing rapidly in recent years. In 2020, Tesla Canada sales were 6,030 units. In 2021, Tesla Canada sales rose to 20,799 units.
And in 2022, Tesla Canada sales increased further to 45,000 units.
Waarom plaats je hier een terugroepactie van Porsche uit november 2024, maar noem je niet de vijf meldingen van Tesla die sindsdien in het systeem gezet zijn? Besturing die het ineens niet meer doet omdat de stuurbekrachtigingsmotor een kortsluiting veroorzaakt lijkt mij namelijk ook tamelijk kwalijk, bijvoorbeeld. Of dat ze bij de Tesla model X sierlijsten (alweer) niet goed vastgelijmd hebben, en die er dus vanaf kunnen vliegen.quote:Op maandag 14 april 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
Nog iemand iets over Duitse kwaliteit?
https://terugroepregister(...)?mgpnummer=MGP240401
Gewoon even om de 60 dagen naar de dealer voor controle van de accu. En niet meer boven de 80% mogen laden.
Top!
Omdat ik er niet 1 daarvan langs heb zien komen. Maar graag: welke vijf?quote:Op maandag 14 april 2025 14:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom plaats je hier een terugroepactie van Porsche uit november 2024, maar noem je niet de vijf meldingen van Tesla die sindsdien in het systeem gezet zijn? Besturing die het ineens niet meer doet omdat de stuurbekrachtigingsmotor een kortsluiting veroorzaakt lijkt mij namelijk ook tamelijk kwalijk, bijvoorbeeld. Of dat ze bij de Tesla model X sierlijsten (alweer) niet goed vastgelijmd hebben, en die er dus vanaf kunnen vliegen.
Waarom ge je de hele tijd in de verdediging, terwijl niemand heeft gezegd dat Duitse auto's betere kwaliteit zijn? Als Tesla zo goed is, dan hoef je toch geen andere merken af te kraken om Tesla goed voor de dag te laten komen? En ik wil helemaal niet Tesla aanvallen op de kwaliteit van hun auto, maar ik vraag mij wel heel erg af waarom jij zo de behoefte voelt om uit het niets een terugroepactie van een Porsche van vorig jaar op te rakelen. Zit je zo in de piepzak over de aandelen omdat je je hele pensioenpotje in Tesla geïnvesteerd hebt?
Je hebt zelf toch ook het terugroepregister voor je neus? Je post het net nog.quote:Op maandag 14 april 2025 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ik er niet 1 daarvan langs heb zien komen. Maar graag: welke vijf?
#whataboutismquote:Op maandag 14 april 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
Nog iemand iets over Duitse kwaliteit?
https://terugroepregister(...)?mgpnummer=MGP240401
Gewoon even om de 60 dagen naar de dealer voor controle van de accu. En niet meer boven de 80% mogen laden.
Top!
Je kan ook algemeen zoeken. Leuk. Ik zie dat Toyota op 6 staat in dezelfde periode. Dat bewijst dan toch mooi wat eerder besproken werd dat terugroepacties vrij gewoon zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 15:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch ook het terugroepregister voor je neus? Je post het net nog.
Toyota heeft veel meer modellen rondrijden en met meer modellen heb je ook meer kans op terugroepacties.quote:Op maandag 14 april 2025 16:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan ook algemeen zoeken. Leuk. Ik zie dat Toyota op 6 staat in dezelfde periode. Dat bewijst dan toch mooi wat eerder besproken werd dat terugroepacties vrij gewoon zijn.
Dus? ADAC in Duitsland noemt Toyota onwerkelijk slecht.quote:Op maandag 14 april 2025 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toyota heeft veel meer modellen rondrijden en met meer modellen heb je ook meer kans op terugroepacties.
Al die cheap ass toyota's worden nl. wel vergelijken in de heilige verkoopaantallen met Elon's goddelijke wagens.quote:Toyota ungewöhnlich schlecht
Front und Seitenansicht eines stehenden Toyota C-HR
Auffällig häufig ist Toyota von Batterieproblemen betroffen© Toyota
Besonders auffällig ist, wie schlecht Modelle von Toyota seit zwei Jahren abschneiden. Das gilt fast über alle ausgewerteten Baujahre des Toyota C-HR und des Toyota RAV4, beim Yaris und dem Yaris Cross sind jüngere Baujahre betroffen. Diese Pannenhäufigkeiten überraschen, denn die Marke Toyota hat sich in der Vergangenheit zu Recht den Ruf erworben, zuverlässige Autos zu bauen.
Mit den Ergebnissen konfrontiert erklärt Toyota, dass es Batterieprobleme bei diesen Modellen gegeben habe. Die Starterbatterie ließ sich nicht mit der nötigen Stromaufnahmestärke aufladen. Vielfach seien die Batterien betroffener Fahrzeuge inzwischen durch stärkere Versionen ersetzt worden – entweder kostenlos im Rahmen der 3-jährigen Herstellergarantie oder auf dem Wege einer individuellen Kulanzregelung. Neufahrzeuge würden mit der schwächelnden Batterie nicht mehr bestückt.
Je vertaling app werkt niet goed.quote:Op maandag 14 april 2025 18:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus? ADAC in Duitsland noemt Toyota onwerkelijk slecht.
https://www.adac.de/rund-(...)gewoehnlich-schlecht
[..]
Letterlijk 3 Tesla's met 4+-ton op de teller tegenover 55 Toyota's met 4+-ton, lekker gewerkt weer baardmansio.quote:Op maandag 14 april 2025 18:52 schreef epicbeardman het volgende:
Vele Tesla's halen makkelijk 4-5ton+
https://www.gaspedaal.nl/tesla?srt=km-d#o114168056
Selectief shoppen in statistieken. Komt hier wel vaker voor geloof ik.quote:Op maandag 14 april 2025 19:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Letterlijk 3 Tesla's met 4+-ton op de teller tegenover 55 Toyota's met 4+-ton, lekker gewerkt weer baardmansio.
Komt omdat ze meer modellen hebben ahahahquote:Op maandag 14 april 2025 19:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Letterlijk 3 Tesla's met 4+-ton op de teller tegenover 55 Toyota's met 4+-ton, lekker gewerkt weer baardmansio.
quote:Op maandag 14 april 2025 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toyota heeft veel meer modellen rondrijden en met meer modellen heb je ook meer kans op terugroepacties.
Ik zou daar mijn geld niet op inzetten.quote:Op maandag 14 april 2025 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is zeker nu niet meer het geval.
Dan zul je je geld kwijtraken.quote:Op maandag 14 april 2025 19:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zou daar mijn geld niet op inzetten.
Als je je geld ergens niet op inzet, hoe raak je het dan kwijtquote:
"Ungewohn" in deze context betekent dat men het niet gewend is van toyota dat die problemen hebben met auto's, omdat ze tot voor kort altijd een van de merken met de minste problemen waren.quote:Op maandag 14 april 2025 18:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dus? ADAC in Duitsland noemt Toyota onwerkelijk slecht.
https://www.adac.de/rund-(...)gewoehnlich-schlecht
[..]
Al die cheap ass toyota's worden nl. wel vergelijken in de heilige verkoopaantallen met Elon's goddelijke wagens.
Die aziatische aliexpress/temu auto's die het klimaat vervuilen en om de haverklap uitvallen, maarja wat wil je als je een auto koopt voor 10-15k. Plastic fantastic.
Vele Tesla's halen makkelijk 4-5ton+
https://www.gaspedaal.nl/tesla?srt=km-d#o114168056
Omdat je het dan op het tegendeel zet?quote:Op maandag 14 april 2025 19:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je je geld ergens niet op inzet, hoe raak je het dan kwijt
Omdat ik niet snap welk punt je probeert te maken en waarom. Jij bent extra in de database van terugroepacties gedoken om nu een berichtje te posten over een terugroepactie van november 2024, van een Porsche die jij helemaal niet hebt. Waarom?quote:Op maandag 14 april 2025 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat ik er niet 1 daarvan langs heb zien komen. Maar graag: welke vijf?
En weldegelijk is door meerderen gemeld dat Duitse auto’s beter zijn. Wat nu bij Porsche moet heb ik bij Tesla nooit gezien.
Verder: waarom zo kritisch naar mij, maar alle shitposts over Tesla hier (door sommigen week in, week uit) als normaal zien? Is dat jouw niveau van objectiviteit?
Ik ben helemaal niet in de database gedoken. Ik kwam het toevallig tegen.quote:Op maandag 14 april 2025 19:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
Omdat ik niet snap welk punt je probeert te maken en waarom. Jij bent extra in de database van terugroepacties gedoken om nu een berichtje te posten over een terugroepactie van november 2024, van een Porsche die jij helemaal niet hebt. Waarom?
Omdat "iedereen" volgens jou de hele tijd zit op te scheppen over de Duitse kwaliteit, maar tegelijkertijd is er op de laatste pagina's van dit topic helemaal niemand die zegt dat Duitse auto's betrouwbaarder zijn. (Vorige week was er wel een discussie over een mooier interieur bij veel Duitse merken, maar dat is een andere soort kwaliteit en nogal subjectief)
En als je in diezelfde database kijkt, dan zie je inderdaad dat Tesla vijf keer voor verschillende dingen ook een terugroepactie gehad heeft. En bij een willekeurig ander merk waarschijnlijk net zo. Dus ik snap niet welk punt je hiermee wil maken.
Of zoals al eerder gezegd; als Tesla zo ontzettend goed is, dan hoef je toch geen andere merken neer te halen om je punt te bewijzen?
Oh ja. Ik kom ook altijd spontaan berichten tegen over terugroepacties van auto's die ik niet heb. Waarschijnlijk omdat ik ook problemen heb met het verschil te zien tussen www.nos.nl en terugroepregister.rdw.nl als ik gewoon even het nieuws wil lezen. En daar komen ook altijd spontaan berichten van een half jaar oud als eerste naar boven.quote:Op maandag 14 april 2025 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet in de database gedoken. Ik kwam het toevallig tegen.
En nogmaals: een accu die zomaar in de hens kan vliegen vind ik nogal wat. Temeer daar die van mij in de garage staat en daarmee het risico bestaat dat je midden in de nacht niet alleen een auto, maar ook een huis kwijtraakt.
Werd gewoon op een ander forum gepost. En via google vond ik deze link. Zo simpel is het.quote:Op maandag 14 april 2025 20:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh ja. Ik kom ook altijd spontaan berichten tegen over terugroepacties van auto's die ik niet heb. Waarschijnlijk omdat ik ook problemen heb met het verschil te zien tussen www.nos.nl en terugroepregister.rdw.nl als ik gewoon even het nieuws wil lezen. En daar komen ook altijd spontaan berichten van een half jaar oud als eerste naar boven.
Heeft Porche je nog niet op de hoogte gebracht?quote:Op maandag 14 april 2025 19:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet in de database gedoken. Ik kwam het toevallig tegen.
En nogmaals: een accu die zomaar in de hens kan vliegen vind ik nogal wat. Temeer daar die van mij in de garage staat en daarmee het risico bestaat dat je midden in de nacht niet alleen een auto, maar ook een huis kwijtraakt.
Wat is Porche?quote:Op maandag 14 april 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft Porche je nog niet op de hoogte gebracht?
Gewoon zelf proberen, dan weet je het zeker.quote:Op maandag 14 april 2025 22:42 schreef epicbeardman het volgende:
Mark Rober Debunk - Heavy Rain Test - 2026 Tesla Model Y HW4 FSD
Deboonked
Hij heeft geen Teslaquote:Op maandag 14 april 2025 22:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon zelf proberen, dan weet je het zeker.
Wat?!? Hij heeft zelf geen goddelijke wagen met FSD die zelf rijd?quote:Op dinsdag 15 april 2025 06:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij heeft geen Tesla![]()
Anyway, Tesla's met de nieuwste firmware trappen niet in de Roadrunner truc.
Ja, rechtdoor over 400 meter. Maar dan haalt de Porsche hem in. En er zitten geen bochten in, dat zou de zaak nog meer in het voordeel van die Porsche hebben beslist. En dat een elektrische auto (met vierwielaandrijving) als eerste weg is bij het stoplicht, dat weten we ondertussen allemaal.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:51 schreef epicbeardman het volgende:
New Porsche 911 v Cybertruck: DRAG RACE
Goddelijke prestaties voor een pickup truck
Ja maar de Porsche is een afstammeling van de VW Beetle.. en die komt uit de mouw van Adolf..quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, rechtdoor over 400 meter. Maar dan haalt de Porsche hem in. En er zitten geen bochten in, dat zou de zaak nog meer in het voordeel van die Porsche hebben beslist. En dat een elektrische auto (met vierwielaandrijving) als eerste weg is bij het stoplicht, dat weten we ondertussen allemaal.
Heb je een tank wel eens zien optrekken of stoppen? Toen ik in dienst zat, reed ik een keer in een jeepje achter een tank aan. Toen we bij de kazerne kwamen, ging hij linksaf. Oftewel, hij staat binnen een paar meter stil, terwijl de achterkant een meter omhoog komt. Waardoor ik er bijna onder verpletterd werd. En na het draaien gebeurt het omgekeerde. 0-90 in een seconde of zo. En natuurlijk rijd je met zo'n ding dwars door een huis heen. Daarom hield ik daarna altijd veel afstand van die dingen.
Maar, net zoals met de Cybertruck, mag je daar in Europa als burger niet mee rondrijden.
Dus dat is dan kiezen tussen letterlijk Hitler en in jullie ogen Tesla's figuurlijke Hitler. Mmm. Achja.. iedereen met een andere mening is tegenwoordig een Hitler.quote:In May 1934, at a meeting at Berlin's Kaiserhof Hotel, the leader of Nazi Germany, Adolf Hitler, insisted on the development of a vehicle that could accommodate two adults and three children while not using more than seven litres of fuel per 100 km (33.6 mpg US/40.4 mpg UK).[5] All components were designed for a quick and inexpensive part exchange.
As Hitler explained, the reason for choosing an air-cooled engine was the lack of a garage for every country doctor.[6][7] On 22 June 1934, Ferdinand Porsche received a development contract from the Verband der Automobilindustrie (German Association of the Automotive Industry) for the prototype of an inexpensive and economical passenger car after Hitler decided there was a need for a people's car (in German, "volkswagen")—a car affordable and practical enough for lower-class people to own—to serve the country's new road network, the Reichsautobahn.[8][9] Although the Volkswagen Beetle was primarily the conception of Porsche and Hitler, the idea of a "people's car" is much older than Nazism and has existed since the introduction of automotive mass-production.[10]
Ach, jouw grote held is opgegroeid in Zuid-Afrika, ten tijde van Apartheid. En is nu overal extreem rechtse politieke partijen en presidenten aan het steunen. Klinkt toch aardig fascistisch, nietwaar? Allemaal 1 pot nat.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar de Porsche is een afstammeling van de VW Beetle.. en die komt uit de mouw van Adolf..
[..]
Dus dat is dan kiezen tussen letterlijk Hitler en in jullie ogen Tesla's figuurlijke Hitler. Mmm. Achja.. iedereen met een andere mening is tegenwoordig een Hitler.
Slaat natuurlijk weer nergens op.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar de Porsche is een afstammeling van de VW Beetle.. en die komt uit de mouw van Adolf..
[..]
Dus dat is dan kiezen tussen letterlijk Hitler en in jullie ogen Tesla's figuurlijke Hitler. Mmm. Achja.. iedereen met een andere mening is tegenwoordig een Hitler.
Is je AI-assistent overleden?quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Een elektrische auto is net als alcoholvrij bier.quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:51 schreef epicbeardman het volgende:
Hij legt het af tegen de Porsche op een droog wegdek...quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:51 schreef epicbeardman het volgende:
Weet je het zeker? Want wat ik vind is dat de Cyberbeast 11s op de kwart mijl doet en de 911 11,5s.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij legt het af tegen de Porsche op een droog wegdek...
Ga er even 1 huren in de VS en probeer het uit. Wel video van maken en posten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Want wat ik vind is dat de Cyberbeast 11s op de kwart mijl doet en de 911 11,5s.
Op NAT wegdek, terwijl de Porsche achterwielaandrijving heeftquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Want wat ik vind is dat de Cyberbeast 11s op de kwart mijl doet en de 911 11,5s.
De tijden die ik noem zijn op droog gemeten.quote:Op woensdag 16 april 2025 06:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op NAT wegdek, terwijl de Porsche achterwielaandrijving heeft
Je reageert dus niet op de video.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De tijden die ik noem zijn op droog gemeten.
Wat ik vind is dat dat afhankelijk is van model en leeftijd van de Porsche en de uitvoering van de cybertruck.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik reageer op jouw uitspraak...quote:Op woensdag 16 april 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ik vind is dat dat afhankelijk is van model en leeftijd van de Porsche en de uitvoering van de cybertruck.
Als je de traagste uitvoering van 911 vergelijkt met de snelste uitvoering van de cybertruck...
Kortom, je bent niet specifiek genoeg.
Mooi verhaal, wat je eigenlijk niet snapt is dat dit al jaren gaande is. De werknemers op uni's zijn compleet gehersenspoelde links radicale mensjes.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump wil nu ook zelf de werknemers van universiteiten gaan selecteren. En als ze daar niet mee akkoord gaan, krijgen ze geen geld meer van de regering. Twee miljard voor Harvard, bijvoorbeeld. Zij willen zelf bepalen wat die leerlingen leren. Net zoals er ook staten zijn waar ze geen evolutietheorie mogen onderwijzen, maar moeten vertellen dat God alles zo geschapen heeft. Of de hele levensmiddelenindustrie, die continu onderzoek laat doen om hun waarheid te bevestigen.
Het onderwijs moet dus steeds meer feitenvrij worden en overschakelen op marketing. De regering en het bedrijfsleven gaan bepalen hoe de wereld werkt. En dat moet je daar leren.
Meer wensdenken en commercie.
Net zoals we zien met de waarde van Tesla aandelen en hun auto's. Nu nog een roze bril, straks leren ze het op school. Als libertarische ondernemer is dat natuurlijk het walhalla.
Dat je zo geen wetenschappers en ingenieurs meer kunt produceren is van minder belang, die zitten tegenwoordig toch allemaal in Azië.
Q.E.D.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooi verhaal, wat je eigenlijk niet snapt is dat dit al jaren gaande is. De werknemers op uni's zijn compleet gehersenspoelde links radicale mensjes.
Kijk alleen hier naar:
EXCLUSIVE: Washington State instructor arrested for assaulting student wearing MAGA hat
[ [url= https://twitter.com/FrontlinesTPUSA/status/1912151428161999160 ]x[/url] ]
Het is niet zo gek dat al die mensen met die wappie/klimaathoax/kunst/extreem linkse studies geen baan krijgen.
En wat brabbel je over wetenschappers en ingenieurs in Aziatische landen? Indiërs of Aziaten kunnen nog bijna niet eens een raket naar de maan krijgen.
Elon's goddelijke engineers zijn al 20x zo ver dan de hele wereld bij elkaar, laat staan het lachertje van een Space Force vanuit de EU.
quote:
En dat is in Azie niet anders? wel weer opmerkelijk hoe pro China/Communisme geil hier het anti-Tesla/Elon volk is.quote:Net zoals we zien met de waarde van Tesla aandelen en hun auto's. Nu nog een roze bril, straks leren ze het op school. Als libertarische ondernemer is dat natuurlijk het walhalla.
Dat je zo geen wetenschappers en ingenieurs meer kunt produceren is van minder belang, die zitten tegenwoordig toch allemaal in Azië
Het onderwijs moet dus steeds meer feitenvrij worden en overschakelen op marketing. De regering en het bedrijfsleven gaan bepalen hoe de wereld werkt. En dat moet je daar leren..
Dan is je reactie dus m00t, omdat die buiten de context vakt6.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik reageer op jouw uitspraak...
Het probleem is dat er steeds minder argumenten over blijven om een Tesla te kopen.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die kopieer aziaten krijgen het niet voor elkaar om een BYD Seal of Dolphin de ruimte in te knallen.
[..]
En dat is in Azie niet anders? wel weer opmerkelijk hoe pro China/Communisme geil hier het anti-Tesla/Elon volk is.
Hou het gewoon on topic. Huilen over Trump doe je maar elders.quote:Op woensdag 16 april 2025 10:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Trump wil nu ook zelf de werknemers van universiteiten gaan selecteren. En als ze daar niet mee akkoord gaan, krijgen ze geen geld meer van de regering. Twee miljard voor Harvard, bijvoorbeeld. Zij willen zelf bepalen wat die leerlingen leren. Net zoals er ook staten zijn waar ze geen evolutietheorie mogen onderwijzen, maar moeten vertellen dat God alles zo geschapen heeft. Of de hele levensmiddelenindustrie, die continu onderzoek laat doen om hun waarheid te bevestigen.
Het onderwijs moet dus steeds meer feitenvrij aan het worden en over aan het schakelen op marketing. De regering en het bedrijfsleven gaan bepalen hoe de wereld werkt. En dat moet je daar leren.
Meer wensdenken en commercie.
Net zoals we zien met de waarde van Tesla aandelen en hun auto's. Nu nog een roze bril, straks leren ze het op school. Als libertarische ondernemer is dat natuurlijk het walhalla.
Dat je zo geen wetenschappers en ingenieurs meer kunt produceren is van minder belang, die zitten tegenwoordig toch allemaal in Azië.
Vertel.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:
Technisch zijn ze de Chinezen nog wel voor maar op veel andere vlakken niet meer.
Dus je hebt liever feiten dan wensdenken en marketing? Dat is me niet heel duidelijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hou het gewoon on topic. Huilen over Trump doe je maar elders.
Die Aliexpres/Temu/Alibaba adoratie in eens sinds de Elon heksenjacht is wel grappig.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:08 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.dongfengbox.nl/
mooi zijn ze niet maar technisch wel goed
Heel veel auto voor 10K. Genoeg mensen die dat willenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die Aliexpres/Temu/Alibaba adoratie in eens sinds de Elon heksenjacht is wel grappig.
Een dongfeng box haha, hoe vind je dit soort auto's? welk respectabel mens wil uberhaupt in zo'n box rijden.
https://www.alibaba.com/showroom/dongfeng.html
De meeste mensen rijden minder dan 50 km per dag, met een gemiddelde van 30. Het grootste struikelblok is of je hem thuis aan het stopcontact krijgt. Dan is het ideaal voor de dagelijkse beslommeringen en ben je klaar voor de toekomst. Het is jammer dat er nog zoveel importbelasting op zit, anders was het helemaal relaxed.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel veel auto voor 10K. Genoeg mensen die dat willen
Dat jij wat minder cognitief begaafd bent dan je zelf denkt was iedereen al heel lang duidelijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je hebt liever feiten dan wensdenken en marketing? Dat is me niet heel duidelijk.
Is on topic blijven nu echt zo moeilijk?quote:Op donderdag 17 april 2025 08:08 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.dongfengbox.nl/
mooi zijn ze niet maar technisch wel goed
slecht geslapen ?quote:Op donderdag 17 april 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is on topic blijven nu echt zo moeilijk?
Nee. Uitstekend zelfs.quote:
Er was een tijd dat fervente voorstanders van groene politiek en duurzaamheid met passie pleitten voor een schonere planeet. Ze steunden partijen die zich inzetten voor windmolens, zonnepanelen en een toekomst zonder fossiele brandstoffen. Maar sinds Elon Musk, met zijn uitgesproken meningen en controversiële acties, in hun ogen is ‘doorgedraaid’, lijkt een deel van deze groep de grip op rationeel denken te verliezen. Hun afkeer van Musk en zijn bedrijf Tesla heeft hen in een merkwaardige richting geduwd: ze omarmen nu Chinese autobedrijven, vaak met een twijfelachtige reputatie en niet werkende infotainment systemen plus plasticfantastic, als een manier om hun frustratie te uiten. Dit gaat echter ten koste van hun eigen milieu-idealen, en de gevolgen voor het milieu zijn ronduit zorgwekkend.quote:Op donderdag 17 april 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Uitstekend zelfs.
Dit topic gaat over Tesla. Als jij het over deze frikandel uit China wil hebben, dan is er een algemeen topic over elektrische auto's.
Zo simpel is het niet, als autofanaat kan ik gewoon waarderen hoe ze de stokoude autobranche in korte periode hebben gerevolutioneerd. De enige reden dat er nu zo veel EV's rondrijden en aanbod is is dankzij Elon's Tesla.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:32 schreef Questular het volgende:
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo.
Wat een flauwekul allemaal joh.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet, als autofanaat kan ik gewoon waarderen hoe ze de stokoude autobranche in korte periode hebben gerevolutioneerd. De enige reden dat er nu zo veel EV's rondrijden en aanbod is is dankzij Elon's Tesla.
En dan hebben ze de lat hoog gelegd en leggen ze die nog steeds voor performance, accu kwaliteit, infotainment, full self driving en ga zo maar door. En ja dat komt van een BMW fanaat.
Zo kan ik ook wel andere merken waarderen hoor, Chinese merken toch wat minder. Maarja is ook maar net wat voor budget je uit te geven hebt he.
Ja, die ziet met argusogen hoe China Tesla links en rechts gaat inhalen.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:32 schreef Questular het volgende:
Epic is pro tesla, dat zegt dan wel weer genoeg lijkt me zo.
Die vraag staat nog open over wat die Chinezen allemaal beter doen. Heb je daar ook een antwoord op, of roep je maar wat?quote:Op donderdag 17 april 2025 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die ziet met argusogen hoe China Tesla links en rechts gaat inhalen.
En door alle capriolen van Musk is het maatschappelijke argument voor Tesla ook weg.
'Gaat inhalen' betekent dat Tesla nog niet is ingehaald.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die vraag staat nog open over wat die Chinezen allemaal beter doen. Heb je daar ook een antwoord op, of roep je maar wat?
Gisteren schreef je nog dat Tesla nu al de Chinezen op veel vlakken niet meer voor is.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
'Gaat inhalen' betekent dat Tesla nog niet is ingehaald.
Dat weet je best.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gisteren schreef je nog dat Tesla nu al de Chinezen op veel vlakken niet meer voor is.
Wat bedoelde je daarmee dan?
Er zijn in totaal minder dan Chinese auto’s verkocht in maart. Alle merken bij elkaar en dan neem ik het ruim, dus ook Polestar, MG, enz.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weet je best.
Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y.
En dat zal Tesla moeten veranderen.
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Chinese autos goed presteren.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn in totaal minder dan Chinese auto’s verkocht in maart. Alle merken bij elkaar en dan neem ik het ruim, dus ook Polestar, MG, enz.
Tesla, die in maart geen geweldige maand had, verkocht ruim anderhalf keer zoveel.
Dus mij is niet helemaal duidelijk waar jij het vandaan haalt dat de Chinese auto’s goed presteren. Het zijn er heel veel en dan lijkt het samen nog wat. Maar een Xpeng G9, zo’n Model Y killer zogenaamd, verkocht slechts 28 stuks.
Waar haal je dan vandaan dat ze aantrekkelijk zijn als je zelf ook al constateert dat ze minder goed zijn dan de Tesla voor hetzelfde geld?quote:Op donderdag 17 april 2025 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Chinese autos goed presteren.
Waarom daalt de verkoop van Tesla's eigenlijk?quote:Op donderdag 17 april 2025 23:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar haal je dan vandaan dat ze aantrekkelijk zijn als je zelf ook al constateert dat ze minder goed zijn dan de Tesla voor hetzelfde geld?
Nee, alle mogelijke redenen daarvoor zijn al uit en te na besproken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 06:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom daalt de verkoop van Tesla's eigenlijk?
Je loopt steeds om de olifant in de kamer heen.
En waarom zijn ze dan aantrekkelijk?quote:Op donderdag 17 april 2025 22:18 schreef Wantie het volgende:
Sinds begin dit jaar zijn Chinese autos aantrekkelijk voor de Europese markt, ondanks dat ze technisch onder doen voor Tesla en qua prijs niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de model Y.
Doordat de Tesla minder aantrekkelijk is op dit moment, ondanks de technische superioriteit.quote:Op vrijdag 18 april 2025 07:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En waarom zijn ze dan aantrekkelijk?
Tesla is alleen minder aantrekkelijk door de strapatsen van Musk. Uiteindelijk zijn de meeste mensen niet zo principieel als het gaat om forse investeringen als een nieuwe auto. Daarbij is niets zo veranderlijk als de stemming op social media. Als Musk zich weer even een paar maanden koest houdt is iedereen zijn ongein weer vergeten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doordat de Tesla minder aantrekkelijk is op dit moment, ondanks de technische superioriteit.
Daar zal Tesla iets mee moeten doen.
Klopt, maar de gunfactor a la Steve Jobs/Apple heeft wel een flinke deuk opgelopen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Tesla is alleen minder aantrekkelijk door de strapatsen van Musk. Uiteindelijk zijn de meeste mensen niet zo principieel als het gaat om forse investeringen als een nieuwe auto. Daarbij is niets zo veranderlijk als de stemming op social media. Als Musk zich weer even een paar maanden koest houdt is iedereen zijn ongein weer vergeten.
Hier weer een voorbeeld van hoe mensen oprecht denken dat het interwebs een afspiegeling is van de samenleving. Ben je daar na de Trump overwinning nog niet achter? heel FOK, reddit, Tweakers, Youtube, BlueSky zei dat Kamala de winst zou binnenhalen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar de gunfactor a la Steve Jobs/Apple heeft wel een flinke deuk opgelopen.
In deze thread staan verhalen van verschillende fokkers die dat wel meenemen in hun overweging en in een aantal gevallen toch voor een andere auto kiezen.
Het is nog maar de vraag of Musk zich koest kan houden.
Hij lijkt te genieten van alle belangstelling en neemt op X geen blad voor de mond.
Tesla loopt nu nog voor op de concurrentie, maar die maakt een aardige inhaalslag.
Als bijvoorbeeld Chinese merken gelijkwaardig of iets beter zijn dan Tesla's evenknie, dan zet de reputatie van Musk ze wel op 1-0 achterstand.
Verder is afwachten wat Trump met zijn handelsoorlog doet, en mensen zich daardoor afkeren van Amerikaanse merken.
Ze zien je al aankomen in je dongfeng bloatware box gesponsord bij de Chinese overheid.quote:In Nederland wordt apparatuur van de Chinese fabrikanten Huawei en ZTE al langere tijd geweerd uit 5G-netwerken. Hiermee volgt ons land aanbevelingen van de Europese Commissie, zoals vastgelegd in de 5G-toolbox van de EU.
Ik voel je frustratiequote:Op vrijdag 18 april 2025 14:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hier weer een voorbeeld van hoe mensen oprecht denken dat het interwebs een afspiegeling is van de samenleving. Ben je daar na de Trump overwinning nog niet achter? heel FOK, reddit, Tweakers, Youtube, BlueSky zei dat Kamala de winst zou binnenhalen.
De normale mens zit niet hele dagen op internet te zoeken naar bad Elon nieuws of te doomscrollen op reddit.
Tesla is here to stay.
Geen enkel respectabele man zal in een chinese auto gaan rijden. Laat staan iemand die zakelijk wil telefoneren in zulke spyware auto's. Huawei mag om een reden niet met actieve apparatuur in ons EU/Nederlandse 4g/5g netwerk.
[..]
Ze zien je al aankomen in je dongfeng bloatware box gesponsord bij de Chinese overheid.Nee je bedrijf wordt gelijk niet meer serieus genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |