abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217345571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
?
/s nooit
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:49:51 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345611
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
/s nooit
Ook dat zeg ik niet. Maar vind jij dat het staken van het leveren van een product dat 0,33% van je totale afzet vormt in een markt je een slachtoffer maakt?
  Moderator vrijdag 11 april 2025 @ 22:51:04 #178
236264 crew  capricia
pi_217345625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tesla verkocht vorig jaar 657.000 auto's in China. Naar schatting waren zo'n 2.150 daarvan model S en X. Dat komt neer op 0,33% van het totaal. Dus ja, dat maakt je niet meteen een slachtoffer, lijkt me.
Die hele handelsoorlog is gewoon slecht voor Tesla.
Ik neem aan dat niemand dat ontkent.

En het gaat nog veel slechter worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:54:59 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345647
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hele handelsoorlog is gewoon slecht voor Tesla.
Ik neem aan dat niemand dat ontkent.

En het gaat nog veel slechter worden.
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.
pi_217345668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook dat zeg ik niet. Maar vind jij dat het staken van het leveren van een product dat 0,33% van je totale afzet vormt in een markt je een slachtoffer maakt?
Ik begrijp dat je het probeert te bagatelliseren.

Maar als die modellen niets voor Tesla berekenen, hadden ze die niet in China op de markt gebracht.

Tesla heeft 2 modellen die in de VS worden geproduceerd van de Chinese markt moeten halen, omdat de importheffingen meer dan 100% bedraagt.

Dat is gewoon slecht nieuws.
Ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.

En we staan nog meer aan het begin van de handelsoorlog.
pi_217345677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.
Groter probleem wordt het importeren van onderdelen voor assemblage in de US, zoals accu's.

Maar dat is niet een uniek probleem voor Tesla.
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:01:24 #182
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je het probeert te bagatelliseren.

Maar als die modellen niets voor Tesla berekenen, hadden ze die niet in China op de markt gebracht.

Tesla heeft 2 modellen die in de VS worden geproduceerd van de Chinese markt moeten halen, omdat de importheffingen meer dan 100% bedraagt.

Dat is gewoon slecht nieuws.
Ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.

En we staan nog meer aan het begin van de handelsoorlog.
Ik zeg niet dat die modellen niks voor ze betekenen. Als je ze leuk kunt verkopen daar, dan doe je dat. Wordt dat te duur en valt er daarop geen winst meer te behalen, dan stop je ermee.

Maar 0,33% van je afzet kwijtraken maakt je geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:04:53 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Groter probleem wordt het importeren van onderdelen voor assemblage in de US, zoals accu's.

Maar dat is niet een uniek probleem voor Tesla.
Klopt inderdaad. Dat wordt wel lastiger.
  Moderator vrijdag 11 april 2025 @ 23:06:36 #184
236264 crew  capricia
pi_217345715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217345741
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat die modellen niks voor ze betekenen. Als je ze leuk kunt verkopen daar, dan doe je dat. Wordt dat te duur en valt er daarop geen winst meer te behalen, dan stop je ermee.

Maar 0,33% van je afzet kwijtraken maakt je geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.
2 van de hoeveel modellen zijn van de Chinese markt gehaald?
En waarom?

Hoe je het ook probeert te spinnen: dit is een direct gevolg van de handelsoorlog.
Tesla heeft nog mazzel dat de 2 hardlopers in China worden gemaakt en dus minder last hebben.
Maar model S en X zijn voorlopig van de baan.
Geen kans meer om de verkoopcijfers in China daarvan te verbeteren.
Voorlopig nog niet in ieder geval.

Jij mag dat niks vinden, ik zie het als een van de eerste gevolgen van deze handelsoorlog.

Het werkelijke effect van de handelsoorlog moet nog komen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:11:07 #186
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345747
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:

[..]
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
Dat klopt, maar dat zou dan geen direct gevolg van de handelsoorlog zijn. De Chinese importheffingen gelden namelijk niet voor Tesla's die in Shanghai worden geproduceerd.
pi_217345753
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:

[..]
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
Musk ging door het lint over Navarro, toen Trump de importheffingen aankondigde.

Die ziet het niet als een verwaarloosbaar iets.
pi_217345761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat zou dan geen direct gevolg van de handelsoorlog zijn. De Chinese importheffingen gelden namelijk niet voor Tesla's die in Shanghai worden geproduceerd.
Goh wat raar...

Nederland kent ook geen importheffingen op Goudse kaas.

Heb ik ook nooit begrepen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:17:26 #189
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345793
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
2 van de hoeveel modellen zijn van de Chinese markt gehaald?
En waarom?

Hoe je het ook probeert te spinnen: dit is een direct gevolg van de handelsoorlog.
Tesla heeft nog mazzel dat de 2 hardlopers in China worden gemaakt en dus minder last hebben.
Maar model S en X zijn voorlopig van de baan.
Geen kans meer om de verkoopcijfers in China daarvan te verbeteren.
Voorlopig nog niet in ieder geval.

Jij mag dat niks vinden, ik zie het als een van de eerste gevolgen van deze handelsoorlog.

Het werkelijke effect van de handelsoorlog moet nog komen.
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.

Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet.
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:20:18 #190
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345815
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Goh wat raar...

Nederland kent ook geen importheffingen op Goudse kaas.

Heb ik ook nooit begrepen.
Beetje vreemd dat je nu zo bijdehand zit te doen. :) Ik reageer op de opmerking dat het niet bij die 0,33% (gevolg importheffingen) blijft als Tesla daar gigantisch markt gaat verliezen (geen importheffingen).
pi_217345850
Tesla heeft praktisch gezien dus maar 2 modellen. Wanneer kwamen de Robotaxi en het goedkope model er aan?
  vrijdag 11 april 2025 @ 23:29:22 #192
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217345881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tesla heeft praktisch gezien dus maar 2 modellen. Wanneer kwamen de Robotaxi en het goedkope model er aan?
Nee, ze hebben vijf modellen in productie op dit moment. Zesde (nieuwe Roadster) wordt waarschijnlijk later dit jaar gelanceerd. In China nu dus nog maar twee modellen, de 3 en de Y, die daar geproduceerd en verkocht worden.
pi_217346067
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.

Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet.
Kennelijk heeft hij gemist dat de Europese merken al gigantische hoeveelheden auto’s in opslag hebben aan de kades in de VS vanwege de heffingen.

Tesla wordt juist relatief weinig geraakt omdat men lokaal produceert. Uitzondering is de Model S/X, maar dat gaat inderdaad om zeer kleine aantallen.
  zaterdag 12 april 2025 @ 00:16:34 #194
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217346130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 00:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk heeft hij gemist dat de Europese merken al gigantische hoeveelheden auto’s in opslag hebben aan de kades in de VS vanwege de heffingen.

Tesla wordt juist relatief weinig geraakt omdat men lokaal produceert. Uitzondering is de Model S/X, maar dat gaat inderdaad om zeer kleine aantallen.
Klopt inderdaad. Maar goed, hij lijkt alleen te hebben gelezen dat Tesla met die twee modellen stopt in China en dan te denken: "Poeh, dat moet een flinke klap zijn voor Tesla! Dat maakt ze een van de eerste slachtoffers van de handelsoorlog!". Dat is namelijk het enige waar hij zich op focust, gezien het stukje tekst dat is gequote. Afgaande op de pohi in dit topic zal dat vast ook met enige genoegzaamheid zijn, maar goed, dat is een aanname.

In het artikel wordt verder niet genoemd wat het aandeel binnen de totaalafzet van Tesla in China is. Daar zelf naar zoeken komt blijkbaar niet in hem op en als je dan ziet dat het slechts 0,33% is en het objectief bezien dus geen significante aderlating is, gewoon blijven volhouden dat het ontzettend slecht nieuws. Tja, het is een keuze.
pi_217346231
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 22:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk niet bij de toezichthouders. Want laten we wel zijn, als er echt gerede twijfel is over de veiligheid moeten ze dat gaan onderzoeken en bij gebleken onveiligheid Tesla dwingen om die auto veilig te maken.
Ai, helaas zijn daar de laatste tijd nogal wat mensen ontslagen. Dus het kan wat langer duren.
quote:
Elon Musk and his Department of Government Efficiency (DOGE) reportedly cut 30 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) workers in February, disproportionately affecting regulators tasked with assessing self-driving vehicle risks, according to a Financial Times report.
https://www.newsweek.com/(...)iving-teslas-2058241
quote:
En ze kijken daar ook YouTube. Dus we gaan het vanzelf merken. En totdat er daadwerkelijk een recall ter zake is geef ik ieder merk, dus ook Tesla, het voordeel van de twijfel.
Dan hier nog een wat beter onderbouwde YouTube-video voor de medewerkers aldaar:
Bekijk deze YouTube-video
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217346722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 00:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. Maar goed, hij lijkt alleen te hebben gelezen dat Tesla met die twee modellen stopt in China en dan te denken: "Poeh, dat moet een flinke klap zijn voor Tesla! Dat maakt ze een van de eerste slachtoffers van de handelsoorlog!". Dat is namelijk het enige waar hij zich op focust, gezien het stukje tekst dat is gequote. Afgaande op de pohi in dit topic zal dat vast ook met enige genoegzaamheid zijn, maar goed, dat is een aanname.

In het artikel wordt verder niet genoemd wat het aandeel binnen de totaalafzet van Tesla in China is. Daar zelf naar zoeken komt blijkbaar niet in hem op en als je dan ziet dat het slechts 0,33% is en het objectief bezien dus geen significante aderlating is, gewoon blijven volhouden dat het ontzettend slecht nieuws. Tja, het is een keuze.
Dus kortom: Tesla wordt niet geraakt door de importheffingen.
Model S en X waren toch al mislukt, dus boeie.

Musk stelt zich gewoon aan over de importheffingen.

Bedankt voor de verheldering.
pi_217346829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.

Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet.
Tesla heeft 4 modellen wereldwijd, 4 modellen in China.
Model S is sinds 2014 op de Chinese markt.
Jij mag de verkoop insignificant vinden, Tesla zelf vindt het kennelijk toch de moeite waard. Anders houd je dat niet 10 jaar vol.
Model S en X zijn in het hogere segment en worden in de VS gebouwd.
Door de heffingen raakt Tesla het hogere segment in China kwijt.
De Roadster zal naar verwachting ook in de VS worden gebouwd.
Die komt dan bij voorbaat niet in China op de markt.

Blijft het middensegment over. Daar krijgt Tesla steeds meer concurrentie van Chinese merken.
pi_217346842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Beetje vreemd dat je nu zo bijdehand zit te doen. :) Ik reageer op de opmerking dat het niet bij die 0,33% (gevolg importheffingen) blijft als Tesla daar gigantisch markt gaat verliezen (geen importheffingen).
Niemand beweert dat Tesla een gigantische markt gaat verliezen.
Je haalt er zelf van alles bij.
pi_217347036
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 07:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus kortom: Tesla wordt niet geraakt door de importheffingen.
Model S en X waren toch al mislukt, dus boeie.

Musk stelt zich gewoon aan over de importheffingen.

Bedankt voor de verheldering.
Kijk hem trollen!
pi_217347047
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 08:22 schreef Wantie het volgende:

Blijft het middensegment over. Daar krijgt Tesla steeds meer concurrentie van Chinese merken.
En nog steeds is de best verkochte auto in China afgelopen maand de Model Y…

Als je je zorgen wil maken over autoproducenten, dan kun je beter eens kijken naar VAG en Stellantis. In plaats van keer op keer laten blijken dat je de wereld alleen maar door een zeer politiek gekleurde bril kan zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')