Ook dat zeg ik niet. Maar vind jij dat het staken van het leveren van een product dat 0,33% van je totale afzet vormt in een markt je een slachtoffer maakt?quote:
Die hele handelsoorlog is gewoon slecht voor Tesla.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tesla verkocht vorig jaar 657.000 auto's in China. Naar schatting waren zo'n 2.150 daarvan model S en X. Dat komt neer op 0,33% van het totaal. Dus ja, dat maakt je niet meteen een slachtoffer, lijkt me.
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hele handelsoorlog is gewoon slecht voor Tesla.
Ik neem aan dat niemand dat ontkent.
En het gaat nog veel slechter worden.
Ik begrijp dat je het probeert te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ook dat zeg ik niet. Maar vind jij dat het staken van het leveren van een product dat 0,33% van je totale afzet vormt in een markt je een slachtoffer maakt?
Groter probleem wordt het importeren van onderdelen voor assemblage in de US, zoals accu's.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.
Ik zeg niet dat die modellen niks voor ze betekenen. Als je ze leuk kunt verkopen daar, dan doe je dat. Wordt dat te duur en valt er daarop geen winst meer te behalen, dan stop je ermee.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het probeert te bagatelliseren.
Maar als die modellen niets voor Tesla berekenen, hadden ze die niet in China op de markt gebracht.
Tesla heeft 2 modellen die in de VS worden geproduceerd van de Chinese markt moeten halen, omdat de importheffingen meer dan 100% bedraagt.
Dat is gewoon slecht nieuws.
Ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.
En we staan nog meer aan het begin van de handelsoorlog.
Klopt inderdaad. Dat wordt wel lastiger.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Groter probleem wordt het importeren van onderdelen voor assemblage in de US, zoals accu's.
Maar dat is niet een uniek probleem voor Tesla.
China is groot ja.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker, dat ontken ik ook niet. Maar het staken van leveringen van de model S en X aan China maakt ze geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", als het slechts 0,33% van de totale afzet in die markt bedraagt.
2 van de hoeveel modellen zijn van de Chinese markt gehaald?quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die modellen niks voor ze betekenen. Als je ze leuk kunt verkopen daar, dan doe je dat. Wordt dat te duur en valt er daarop geen winst meer te behalen, dan stop je ermee.
Maar 0,33% van je afzet kwijtraken maakt je geen "eerste slachtoffer van de handelsoorlog", ongeacht hoe jij dat wilt spinnen.
Dat klopt, maar dat zou dan geen direct gevolg van de handelsoorlog zijn. De Chinese importheffingen gelden namelijk niet voor Tesla's die in Shanghai worden geproduceerd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
Musk ging door het lint over Navarro, toen Trump de importheffingen aankondigde.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
China is groot ja.
Als Tesla daar ook gigantisch markt gaat verliezen zoals in de EU, blijft het niet bij die 0,33%.
Goh wat raar...quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou dan geen direct gevolg van de handelsoorlog zijn. De Chinese importheffingen gelden namelijk niet voor Tesla's die in Shanghai worden geproduceerd.
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 van de hoeveel modellen zijn van de Chinese markt gehaald?
En waarom?
Hoe je het ook probeert te spinnen: dit is een direct gevolg van de handelsoorlog.
Tesla heeft nog mazzel dat de 2 hardlopers in China worden gemaakt en dus minder last hebben.
Maar model S en X zijn voorlopig van de baan.
Geen kans meer om de verkoopcijfers in China daarvan te verbeteren.
Voorlopig nog niet in ieder geval.
Jij mag dat niks vinden, ik zie het als een van de eerste gevolgen van deze handelsoorlog.
Het werkelijke effect van de handelsoorlog moet nog komen.
Beetje vreemd dat je nu zo bijdehand zit te doen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh wat raar...
Nederland kent ook geen importheffingen op Goudse kaas.
Heb ik ook nooit begrepen.
Nee, ze hebben vijf modellen in productie op dit moment. Zesde (nieuwe Roadster) wordt waarschijnlijk later dit jaar gelanceerd. In China nu dus nog maar twee modellen, de 3 en de Y, die daar geproduceerd en verkocht worden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tesla heeft praktisch gezien dus maar 2 modellen. Wanneer kwamen de Robotaxi en het goedkope model er aan?
Kennelijk heeft hij gemist dat de Europese merken al gigantische hoeveelheden auto’s in opslag hebben aan de kades in de VS vanwege de heffingen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.
Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet.
Klopt inderdaad. Maar goed, hij lijkt alleen te hebben gelezen dat Tesla met die twee modellen stopt in China en dan te denken: "Poeh, dat moet een flinke klap zijn voor Tesla! Dat maakt ze een van de eerste slachtoffers van de handelsoorlog!". Dat is namelijk het enige waar hij zich op focust, gezien het stukje tekst dat is gequote. Afgaande op de pohi in dit topic zal dat vast ook met enige genoegzaamheid zijn, maar goed, dat is een aanname.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk heeft hij gemist dat de Europese merken al gigantische hoeveelheden auto’s in opslag hebben aan de kades in de VS vanwege de heffingen.
Tesla wordt juist relatief weinig geraakt omdat men lokaal produceert. Uitzondering is de Model S/X, maar dat gaat inderdaad om zeer kleine aantallen.
Ai, helaas zijn daar de laatste tijd nogal wat mensen ontslagen. Dus het kan wat langer duren.quote:Op maandag 7 april 2025 22:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk niet bij de toezichthouders. Want laten we wel zijn, als er echt gerede twijfel is over de veiligheid moeten ze dat gaan onderzoeken en bij gebleken onveiligheid Tesla dwingen om die auto veilig te maken.
https://www.newsweek.com/(...)iving-teslas-2058241quote:Elon Musk and his Department of Government Efficiency (DOGE) reportedly cut 30 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) workers in February, disproportionately affecting regulators tasked with assessing self-driving vehicle risks, according to a Financial Times report.
Dan hier nog een wat beter onderbouwde YouTube-video voor de medewerkers aldaar:quote:En ze kijken daar ook YouTube. Dus we gaan het vanzelf merken. En totdat er daadwerkelijk een recall ter zake is geef ik ieder merk, dus ook Tesla, het voordeel van de twijfel.
Dus kortom: Tesla wordt niet geraakt door de importheffingen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 00:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maar goed, hij lijkt alleen te hebben gelezen dat Tesla met die twee modellen stopt in China en dan te denken: "Poeh, dat moet een flinke klap zijn voor Tesla! Dat maakt ze een van de eerste slachtoffers van de handelsoorlog!". Dat is namelijk het enige waar hij zich op focust, gezien het stukje tekst dat is gequote. Afgaande op de pohi in dit topic zal dat vast ook met enige genoegzaamheid zijn, maar goed, dat is een aanname.
In het artikel wordt verder niet genoemd wat het aandeel binnen de totaalafzet van Tesla in China is. Daar zelf naar zoeken komt blijkbaar niet in hem op en als je dan ziet dat het slechts 0,33% is en het objectief bezien dus geen significante aderlating is, gewoon blijven volhouden dat het ontzettend slecht nieuws. Tja, het is een keuze.
Tesla heeft 4 modellen wereldwijd, 4 modellen in China.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dit is een direct gevolg van de handelsoorlog. Ontkent niemand. Is de discussie ook helemaal niet.
Maar nogmaals: die twee modellen vormen 0,33% van Tesla's totale afzet in China. Jij zegt dat ze hiermee "het eerste slachtoffer van de handelsoorlog" zijn. Jij mag denken dat het missen van 0,33% van je totale afzet in een markt ontzettend significant is. Prima hoor, realistisch is het natuurlijk niet.
Niemand beweert dat Tesla een gigantische markt gaat verliezen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat je nu zo bijdehand zit te doen.Ik reageer op de opmerking dat het niet bij die 0,33% (gevolg importheffingen) blijft als Tesla daar gigantisch markt gaat verliezen (geen importheffingen).
Kijk hem trollen!quote:Op zaterdag 12 april 2025 07:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus kortom: Tesla wordt niet geraakt door de importheffingen.
Model S en X waren toch al mislukt, dus boeie.
Musk stelt zich gewoon aan over de importheffingen.
Bedankt voor de verheldering.
En nog steeds is de best verkochte auto in China afgelopen maand de Model Y…quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:22 schreef Wantie het volgende:
Blijft het middensegment over. Daar krijgt Tesla steeds meer concurrentie van Chinese merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |