Dat is wel vreemd, want eind afgelopen jaar zei de chief engineer voor de cybertruck Wes Morrill nog dat de maximale kogeldruk in verticale richting zelfs maar 160lbs of 72kg is.quote:Op maandag 7 april 2025 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: het werd hier wel beweerd, maar inmiddels heb ik doorgekregen dat het officieel 499 kg is. Dat is ongeveer 10x wat het bij een Clio is.
Nadat mensen dat zagen heeft Tesla inderdaad zijn handleiding bijgewerkt. De 160lbs is plotseling 1100 geworden.quote:Op maandag 7 april 2025 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: het werd hier wel beweerd, maar inmiddels heb ik doorgekregen dat het officieel 499 kg is. Dat is ongeveer 10x wat het bij een Clio is.
Wie heeft bepaald dat Forbes de ‘flop’ arbiter is?quote:Op maandag 7 april 2025 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat bepaal jij niet.
[..]
Nou, extreem populair...
Hij verkoopt maar een fractie van wat Tesla had verwacht.
Niet voor niets noemt Forbes het een flop.
Verder maakt het niet uit of iemand het als playmobil autootje wil gebruiken.
Van een pickup truck mag je verwachten dat die kan worden gebruikt als een pickup truck.
Tja, als jouw argument is dat een SUV minder kan dan een Dacia Spring, dan heb je een punt.quote:Op maandag 7 april 2025 21:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie heeft bepaald dat Forbes de ‘flop’ arbiter is?
Verder sprak ik duidelijk over de pickup truck in zijn algemeenheid.
Dat jij de vergelijking niet ziet met hoe de SUV ons leven is binnengewandeld, soit. Dan zie jij het anders. Dat mag ook hoor.
Nou, in jouw link zie ik toch de 500 kg terug. En geen 72 kg.quote:Op maandag 7 april 2025 21:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want eind afgelopen jaar zei de chief engineer voor de cybertruck Wes Morrill nog dat de maximale kogeldruk in verticale richting zelfs maar 160lbs of 72kg is.
https://www.torquenews.co(...)0-lb-tow-rating-isnt
Het hangt een beetje af van hoe je de koper (en dus de gebruiker) inschat of het een fout is of niet.quote:Op maandag 7 april 2025 21:32 schreef kipknots het volgende:
[..]
Nadat mensen dat zagen heeft Tesla inderdaad zijn handleiding bijgewerkt. De 160lbs is plotseling 1100 geworden.
Maar dan nog, een Clio IV mag 75 kg dragen op zijn trekhaak aan bv fietsen. Een cybertruck heeft nu een rating van 170kg voor motoren, wat redelijk vergelijkbaar is qua afstand van de auto. Dus niet 10x maar dichter bij 2.
En daarbij komt nog dat de Tesla een aluminium frame heeft wat gewoon niet geschikt is voor regelmatig trekken. Aluminium als materiaal heeft daar de verkeerde eigenschappen voor; hoe vaker je er druk op zet hoe zwakker het wordt.
Daarom gebruikt iedere andere automaker een stalen frame en aluminium panelen. Dat Tesla het andersom doet is gewoon een enorme fout, in een auto van meer dan een ton.
Waarom jij jouw Dacia erbij haalt ontgaat mij.quote:Op maandag 7 april 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als jouw argument is dat een SUV minder kan dan een Dacia Spring, dan heb je een punt.
Maar als ik kijk naar de Cayenne: die presteert best goed voor wat je van een SUV mag verwachten.
Daarbij doet het er niet toe of de eigenaar de auto alleen gebruikt in de PC Hoofdstraat.
Hoezo mag hij niet als zodanig worden gebruikt?quote:Op maandag 7 april 2025 21:41 schreef Wantie het volgende:
https://youtube.com/shorts/d2aAs_eoK4Q?si=IxCZId0_hXRW2pQi
De pickup truck die niet als zodanig mag worden gebruikt.
Maar dat wel wordt.
Circuit?quote:Op maandag 7 april 2025 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom jij jouw Dacia erbij haalt ontgaat mij.
De Cayenne is offroad gewoon een rare keuze. Net als dat je voor circuitgebruik geen Cayenna moet nemen. Ook een achterlijke keuze. Zeker bij Porsche, want die hebben heel veel goede keuzes voor het circuit.
Het is meer dat het ook kan. Je kan met een Cayenne ook het terrein in moest het onverhoopt nodig zijn en je kan natuurlijk ook wel een rondje draaien op het circuit.
Zo zie ik de CT dan ook: je kan er best andere dingen mee doen dan alleen maar van a naar b, maar het is bovenal een lifestyle die men probeert te verkopen. Anders maak je andere keuzes, tenzij je niet goed bij je hoofd bent.
Dat lijk jij steeds te propageren.quote:Op maandag 7 april 2025 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo mag hij niet als zodanig worden gebruikt?
Dat was de USP van de Cayenne. Een SUV waarmee je het circuit op kon.quote:Op maandag 7 april 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Circuit?
Hoezo ga je met een suv op een circuit rijden?
Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven dat het vooral een lifestyle product is naar mijn mening waarbij men mikt op een publiek die wel de ‘stoere’ pickup truck wil, maar dan vooral om van a naar b te geraken.quote:Op maandag 7 april 2025 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat lijk jij steeds te propageren.
Hij is alleen bedoeld voor woon werk verkeer.
En niet voor zaken waarvoor je een pickup truck zou gebruiken.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ondertussen mag je wèl van een cybertruck verwachten dat hij presteert als een pickup truck.quote:Op maandag 7 april 2025 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven dat het vooral een lifestyle product is naar mijn mening waarbij men mikt op een publiek die wel de ‘stoere’ pickup truck wil, maar dan vooral om van a naar b te geraken.
Zo’n beetje als dat de G klasse van Mercedes langzamerhand verworden is tot een yuppenbak, waar die vroeger echt alleen werd verkocht aan mensen die er ook regelmatig mee door de blubber wilden gaan. Overigens, door het imago zijn ook de oude modellen verschrikkelijk duur geworden.
Kennelijk niet bij de toezichthouders. Want laten we wel zijn, als er echt gerede twijfel is over de veiligheid moeten ze dat gaan onderzoeken en bij gebleken onveiligheid Tesla dwingen om die auto veilig te maken.quote:Op maandag 7 april 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ondertussen mag je wèl van een cybertruck verwachten dat hij presteert als een pickup truck.
En dat is ook wat Tesla stelt op hun website.
Die lijst van Grok is wat Tesla zelf aangeeft van wat de auto kan.
En gezien de aluminium basis bestaat er twijfel of de auto wel geschikt is voor het regelmatig trekken van een zware belasting.
quote:Tesla Inc
$272.10 +22.64%
Allemaal retailbeleggers die niet naar cijfers (kunnen) kijken maar gewoon hypen. Als aandeel staat Tesla al heel lang los van iedere realiteitquote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Digi2 het volgende:
Een flinke stijging van het aandeel Tesla, wat mij enigzins verbaast omdat de handelsoorlog met China nog steeds escaleert en Tesla nogal afhankelijk is van de Chinese markt
[..]
$ 250.16quote:Op woensdag 9 april 2025 22:34 schreef Digi2 het volgende:
Een flinke stijging van het aandeel Tesla, wat mij enigzins verbaast omdat de handelsoorlog met China nog steeds escaleert en Tesla nogal afhankelijk is van de Chinese markt
[..]
quote:Tesla stopt verkoop Model S en Model X in China
Tesla stopt verkoop Model S en Model X in China
De Amerikaanse elektrische automaker Tesla staakt de verkoop van zijn Model S en Model X-auto's in China. De twee wagens worden in de VS gebouwd en worden dus belast met de torenhoge importheffingen die de Chinese president Xi Jinping heeft ingevoerd als reactie op de Amerikaanse heffingen.
Tesla verkocht vorig jaar 657.000 auto's in China. Naar schatting waren zo'n 2.150 daarvan model S en X. Dat komt neer op 0,33% van het totaal. Dus ja, dat maakt je niet meteen een slachtoffer, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:48 schreef Wantie het volgende:
Tesla eerste slachtoffer van de handelsoorlog tegen China:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)l-s-en-model-x-china
[..]
Het is dus goed nieuws dat Tesla dankzij de handelsoorlog 2 modellen schrapt in China?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tesla verkocht vorig jaar 657.000 auto's in China. Naar schatting waren zo'n 2.150 daarvan model S en X. Dat komt neer op 0,33% van het totaal. Dus ja, dat maakt je niet meteen een slachtoffer, lijkt me.
Zeg ik dat? Nee. Maar 0,33% van je omzet kwijtraken maakt je niet direct "slachtoffer van de handelsoorlog".quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus goed nieuws dat Tesla dankzij de handelsoorlog 2 modellen schrapt in China?
Weer wat geleerd.
Je hebt gelijk, ze hadden die 2 modellen nooit moeten verkopen in China.quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee. Maar 0,33% van je omzet kwijtraken maakt je niet direct "slachtoffer van de handelsoorlog".
?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ze hadden die 2 modellen mooi moeten verkopen in China.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |