Alleen verdedig ik niet. Want een stukkie dat loslaat van de CT is niet goed en dat heb ik ook meteen gezegd. Alleen als mensen dan gaan doen dat het volkomen uniek is dat er gelijmd wordt, of dat er recalls zijn…quote:Op maandag 7 april 2025 19:57 schreef Gunner het volgende:
Ik vind de continue drang om een merk of persoon te blijven verdedigen …. bijzonder. Het lijkt wel iets religieus.
Tesla zegt:quote:Op maandag 7 april 2025 20:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grok is geen woordvoerder van Tesla.
Wat een aardig beeld geeft is de bandenkeuze. Die is niet gericht op werkpaard, maar gewoon op daily commutes…
Want als jij aan een workhorse van een pickup denkt, dan denk jij aan kogelbestendigheid? Ik denk dan eerder aan een limousine.quote:Op maandag 7 april 2025 20:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Musk in zijn aankondiging:
[..]
Als er een voorbeeld is van fake tough is het natuurlijk de cybertruck.
In de folder van de Cayenne werd ook geschreven over de off road kwaliteiten. Nog steeds bedoeld voor de gewone weg. Om iemand comfortabel van a naar b te brengen en met een wegligging waardoor je op het circuit geen modderfiguur hoeft te slaan.quote:Op maandag 7 april 2025 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tesla zegt:
Haul everything you need with 2,500 pounds payload and 11,000 pounds towing capacity—the equivalent of an average African elephant. The super-tough composite bed doesn’t need a liner and is big enough for 4'x8’ construction materials
https://www.tesla.com/nl_nl/cybertruckquote:Op maandag 7 april 2025 20:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want als jij aan een workhorse van een pickup denkt, dan denk jij aan kogelbestendigheid? Ik denk dan eerder aan een limousine.
Wat ik nu begrijp is dat het gewoon een prutsauto is die alleen geschikt is voor wat woon en werkverkeer en absoluut niet gebruikt moet worden om bijvoorbeeld een aanhanger te trekken, materiaal te vervoeren of off road mee te rijden.quote:Op maandag 7 april 2025 20:35 schreef kipknots het volgende:
[..]
https://www.tesla.com/nl_nl/cybertruck
Ja, typische marketing nu voor een personenauto of limousine.
Leuk ook, foto's van hoe hij door het water rijdt. Als je doet waar ze mee marketen ben je direct je garantie kwijt.
Het is een beetje een auto die alles probeert te zijn. Maar ik zie dat toch echt als het verkopen van een lifestyle, zoals iedere SUV ook in de markt wordt gezet.quote:Op maandag 7 april 2025 20:35 schreef kipknots het volgende:
[..]
https://www.tesla.com/nl_nl/cybertruck
Ja, typische marketing nu voor een personenauto of limousine.
Leuk ook, foto's van hoe hij door het water rijdt. Als je doet waar ze mee marketen ben je direct je garantie kwijt.
Dat is weer het andere uiterste, maar de auto is duidelijk niet bedoeld voor een redneck timmerman oid. Al was het maar vanwege de prijs.quote:Op maandag 7 april 2025 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ik nu begrijp is dat het gewoon een prutsauto is die alleen geschikt is voor wat woon en werkverkeer en absoluut niet gebruikt moet worden om bijvoorbeeld een aanhanger te trekken, materiaal te vervoeren of off road mee te rijden.
Een soort van Dacia Spring, maar dan 5x duurder.
Kortom, Tesla heeft gelogen over de Cybertruck.quote:Op maandag 7 april 2025 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, maar de auto is duidelijk niet bedoeld voor een redneck timmerman oid. Al was het maar vanwege de prijs.
Maar Tesla overpriced noemen is uit den boze?quote:Op maandag 7 april 2025 20:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, maar de auto is duidelijk niet bedoeld voor een redneck timmerman oid. Al was het maar vanwege de prijs.
De Cybertruck wordt weggezet als een pickup truck, niet als suv.quote:Op maandag 7 april 2025 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een beetje een auto die alles probeert te zijn. Maar ik zie dat toch echt als het verkopen van een lifestyle, zoals iedere SUV ook in de markt wordt gezet.
Ik heb zelf in Malta een T cross (wegen zijn kut en in de ‘steden’ erg smal, net als de parkeerplaatsen) en dat wordt ook verkocht als een soort van terrein geschikt model. Nou ja, je hebt meer bodemvrijheid. En in Malta is het doorgaans kurkdroog. Maar op een echt off road parcours is dat ding geen donder waard.
En de Cayenne was eerlijk gezegd nauwelijks beter. Ik ben er wel eens de blubber mee ingegaan, maar toen ik daar tot groot vermaak van mijn vrouw door een tractor uit gered diende te worden was het wel klaar.
Als je het zo wil bezien liegt vrijwel ieder bedrijf over de producten die het aan de man (of vrouw) wil brengen. Tsja, dat is reclame.quote:Op maandag 7 april 2025 20:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, Tesla heeft gelogen over de Cybertruck.
BMW’s sowieso. Die hebben een verkeerde afslag genomen, dat is niet normaal. Graflelijk en met een opzettelijk slechte wegligging, want de klant wil een auto waarmee je driftend de hoek om kan (maar als je daarmee om kan gaan, dan kan dat ook echt met een neutrale afstemming).quote:Op maandag 7 april 2025 20:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar Tesla overpriced noemen is uit den boze?
Al maak ik dat overigens geheel zelf uit. Ik vind een Porsche net zo goed overpriced. Een Mercedes of BMW vind ik ook aan de dure kant maar niet persé overpriced.
Maar zelfs als SUV is dat ding geen donder waard... de toegestane kogeldruk van de trekhaak van de cybertruck is hetzelfde als van een fucking Clio.quote:Op maandag 7 april 2025 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Cybertruck wordt weggezet als een pickup truck, niet als suv.
Dus? Het is toch gewoon een prima vergelijk met de SUV?quote:Op maandag 7 april 2025 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Cybertruck wordt weggezet als een pickup truck, niet als suv.
Vraag tussendoor: wat heeft het zijn van SUV te maken met trekhaken?quote:Op maandag 7 april 2025 20:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
Maar zelfs als SUV is dat ding geen donder waard... de toegestane kogeldruk van de trekhaak van de cybertruck is hetzelfde als van een fucking Clio.
Even voor de goede orde: het werd hier wel beweerd, maar inmiddels heb ik doorgekregen dat het officieel 499 kg is. Dat is ongeveer 10x wat het bij een Clio is.quote:Op maandag 7 april 2025 20:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
Maar zelfs als SUV is dat ding geen donder waard... de toegestane kogeldruk van de trekhaak van de cybertruck is hetzelfde als van een fucking Clio.
En reken dan nog mee dat Amerikaanse aanhangers het gewicht veel verder naar voren hebben liggen (dus meer kogeldruk) ivm hogere snelheden die je met aanhanger mag rijden.
Vandaar dat als je een aanhanger eraan hangt die ook maar in de buurt van het trek gewicht komt, het frame van de auto uit elkaar valt.
Waarom denk je dat Amerikanen in de suburbs dat soort oversized dingen kopen? Een van de belangrijkste redenen die je leest is omdat ze hun oversized speelgoed mee willen trekken. Boten, trailers, etc.quote:Op maandag 7 april 2025 21:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vraag tussendoor: wat heeft het zijn van SUV te maken met trekhaken?
Ik heb er zelf een gereserveerd (voor het geval dat ding naar Europa komt). Gewoon geinig. Heel erg in your face.quote:Op maandag 7 april 2025 21:07 schreef kipknots het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Amerikanen in de suburbs dat soort oversized dingen kopen? Een van de belangrijkste redenen die je leest is omdat ze hun oversized speelgoed mee willen trekken. Boten, trailers, etc.
Leg mij eens uit waarom iemand een cybertruck zou kopen over een andere, veel goedkopere Tesla als hij functioneel niets toevoegt?
Ik vind dat als ik een Pickup Truck koop van bijna een ton dat die dan geschikt moet zijn voor datgene dat in de specificaties staat.quote:Op maandag 7 april 2025 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je het zo wil bezien liegt vrijwel ieder bedrijf over de producten die het aan de man (of vrouw) wil brengen. Tsja, dat is reclame.
Of dacht je na een Red Bull te kunnen vliegen?
Wat klopt er niet aan de officiële specificaties dan? Want de rechtspraak in de VS kennende (vraag maar eens na bij Mazda) kom je daar niet mee gedraaid. Dan kun je auto’s gaan terugnemen tegen verkoopprijs…quote:Op maandag 7 april 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat als ik een Pickup Truck koop van bijna een ton dat die dan geschikt moet zijn voor datgene dat in de specificaties staat.
Dat heeft niets te maken met ludieke reclames a la Red Bull.
Nee.quote:Op maandag 7 april 2025 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus? Het is toch gewoon een prima vergelijk met de SUV?
Dat bepaal jij niet.quote:En de CT is een pickup truck. Dat sowieso. Het is alleen een pickup truck die op een totaal ander publiek mikt dan de gewone pickup trucks.
Nou, extreem populair...quote:Belachelijke auto’s op zichzelf, maar in de VS gewoon extreem populair. Ja, ook voor mensen die gewoon van a naar b gaan en wiens ‘vracht’ gewoon bestaat uit Walmart.
Jij beweert eerst dat de specificaties zijn te vergelijken met een Red Bull reclame, en nu opeens kloppen de specificaties wel?quote:Op maandag 7 april 2025 21:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan de officiële specificaties dan? Want de rechtspraak in de VS kennende (vraag maar eens na bij Mazda) kom je daar niet mee gedraaid. Dan kun je auto’s gaan terugnemen tegen verkoopprijs…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |