Dat is gewoon gelul.quote:Op zondag 6 april 2025 11:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het eerste kwartaal is nog zo goed omdat het pas de laatste maand compleet is ingestort.
Bij een keuze tussen een Amerikaans merk en Chinees merk doet dat er niet toequote:Op zondag 6 april 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt het misschien gemist, maar de Europese autobouwers hebben nog veel meer last van de Chinese opmars. Dus kom daar ajb niet mee aan.
Waarom heb je daar dan niet direct voor gekozen, als je de stoelen ook niet lekker vond zitten?quote:Op zondag 6 april 2025 22:11 schreef Landgeld het volgende:
Mijn Tesla afbesteld
Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig.
Dat zijn ook mooie wagens.quote:Op zondag 6 april 2025 22:11 schreef Landgeld het volgende:
Mijn Tesla afbesteld
Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig.
2 dagen geleden had hij nog zogenaamd een niet-Tesla gekocht, nu een Tesla afbesteld en een E-tech (lekker random) geleased.quote:Op zondag 6 april 2025 22:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom heb je daar dan niet direct voor gekozen, als je de stoelen ook niet lekker vond zitten?
Ja, ik ben er wel benieuwd naar.quote:Op zondag 6 april 2025 23:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
2 dagen geleden had hij nog zogenaamd een niet-Tesla gekocht, nu een Tesla afbesteld en een E-tech (lekker random) geleased.
Lekker laten lullen…
Misschien wilde hij de auto wel gewoon kunnen besturen zonder iedere keer het touch-screen te moeten gebruiken (en er naar te moeten kijken)? Gewoon met hendeltjes, zoals alle andere auto's?quote:
Leuk verhaal. Vorige topic: "Auto gekocht en bewust geen Tesla. Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !"quote:Op maandag 7 april 2025 00:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien wilde hij de auto wel gewoon kunnen besturen zonder iedere keer het touch-screen te moeten gebruiken (en er naar te moeten kijken)? Gewoon met hendeltjes, zoals alle andere auto's?
Of misschien vond iedereen om hem heen wel dat die Tesla de beste is, omdat ze dat al 10 jaar gewend zijn, en heeft hij zelf een besluit genomen?
En het zou zelfs kunnen, dat de lease-maatschappij die in de aanbieding had gedaan omdat ze er van af wilden.
Of, nou die Tesla wel onder vuur ligt, heeft hij ook een proefrit gemaakt in wat andere auto's?
Het zou zelfs kunnen, dat zijn vrouw of dochter wat anders wilde dan zo'n standaard bak waar iedereen al in rijd.
Het is tenslotte niet zo, dat die Tesla met stip en verreweg de beste auto is. Het is er gewoon 1 van vele.
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".quote:Op maandag 7 april 2025 00:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Leuk verhaal. Vorige topic: "Auto gekocht en bewust geen Tesla. Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !"
Dit topic: "Mijn Tesla afbesteld
Voorlopig niet gezien worden in zo’n auto. Lease nu Europees en gegaan voor de Renault E-tech! Mooier ook en minder patserig."
Dus:
- overhyped
- stoelen niet fijn
- patserig
- minder mooi
En dan heb je opeens een Tesla afbesteld en gekozen voor een Renault.
Dan is het een vrij logische vraag waarom je die auto eerst wilde met al die nadelen en hem al besteld had, terwijl het betere alternatief er al was en je die keuze dus toen al had.
Welk antwoord? Hij heeft nog geen antwoord gegeven.quote:Op maandag 7 april 2025 00:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".
Ach, we zien weer dat onze forum genie compleet mist dat iemand zichzelf in twee korte berichtjes zichzelf op meerdere vlakken tegenspreekt…quote:Op maandag 7 april 2025 00:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, we zijn weer beland bij: "het antwoord bevalt me niet, dus ik stel de vraag opnieuw, nu in iets andere bewoordingen".
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.quote:Op maandag 7 april 2025 06:33 schreef Wantie het volgende:
Hoe goed is aan gegoten aluminium frame in vergelijking met een stalen frame?
Jerry Rig Everything testte een Cybertruck met aluminium frame en een Dodge met stalen frame.
Bekijk deze YouTube-video
Lang geleden...quote:Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.
Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…
(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
Gaat Tesla onder de 200 duiken vandaag?quote:Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.
Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…
(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Op het internet is ophef van 3 weken geleden lang geleden.quote:Op maandag 7 april 2025 08:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lang geleden...
Deze video is 3 weken oud.
Verder laat je niet zien wat er allemaal wel niet fout was aan de test.
Feit blijft dat de Dodge er geen moeite mee had.
quote:Op maandag 7 april 2025 08:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gaat Tesla onder de 200 duiken vandaag?Nou, dan heeft Tampon Tim weer materiaal om te onaneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er dan volgens jou mis aan deze test? Hij test beide trekhaken op dezelfde manier. Een verticale belasting op een trekhaak is op geen enkele manier raar.quote:Op maandag 7 april 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, eerst trap je in die idioot die door Lidar gesponsord wordt en die ‘per ongeluk’ zijn test compleet verkeerd uitvoert en nu in een idioot die door Ford gesponsord wordt die ‘per ongeluk’ zijn test verkeerd uitvoert.
Wil jij misschien de Golden Gate Bridge van mij kopen? 90% korting, speciaal voor jou…
(Je loopt trouwens ver achter, want alles wat er fout was aan zijn manier van testen is al lang geleden op het internet volledig uitgekauwd)
Je kan dit soort dingen zelfs met een superslechte search engine als google vinden... maar voor deze ene keer:quote:Op maandag 7 april 2025 10:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wat is er dan volgens jou mis aan deze test? Hij test beide trekhaken op dezelfde manier. Een verticale belasting op een trekhaak is op geen enkele manier raar.
Eventueel kan je zeggen dat het juister zou zijn om een belgian road vibratory duurtest te doen. Maar dat is alleen nog maar meer in het nadeel van de aluminium constructie. Bovendien is het niet ongebruikelijk om een maximale belastingstest te doen, omdat je via de Wöhlerkromme dan de levensduur voor een bepaalde belasting kan inschatten.
De Wöhlerkromme van staal vlakt af. Met andere woorden, als de belasting maar laag genoeg is, kan je oneindig lang aan een stuk staal heen en weer wiebelen. Daarom zijn veren ook van staal gemaakt. De Wöhlerkromme van aluminium (en helemaal van gegoten aluminium) vlakt niet af. Dus het maakt niet uit hoe laag de belasting is, uiteindelijk zal aluminium altijd breken bij een wisselende belasting. In onderstaande grafiek bijvoorbeeld na 10e6 belastingcycli, op slechts een kwart van zijn maximale belasting. Terwijl het staal theoretisch een oneindig aantal cycli kan overleven, als je maar onder 60% van de maximale belasting blijft.
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.researchgate.net%2Fpublication%2F360147672%2Ffigure%2Ffig1%2FAS%3A1160703499075595%401653744687781%2FAluminium-and-steel-typical-block-loading-sequence-21_Q640.jpg&f=1&nofb=1&ipt=ff0b1dbb1e2b8b29d8585bff5663308054e5f3a2165b215744ee125121d8d19d&ipo=images]afbeelding[/url] ]
Terminologie zoals Wölberkromme kan je ook met elke zoekmachine vinden. Probeer dat eens op te zoeken.quote:Op maandag 7 april 2025 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan dit soort dingen zelfs met een superslechte search engine als google vinden... maar voor deze ene keer:
Probeer het eens in je eigen woorden in plaats van een linkje te dumpen, want je hebt het overduidelijk niet begrepen of gelezen. In die reddit hebben de topcommentaren het net als ik ook over het feit dat een cyclische belasting en gegoten aluminium een slechte combinatie is.quote:https://www.reddit.com/r/(...)r_do_not_tow_with_a/
En Reddit is bepaald geen Teslavriendelijke omgeving. Zie ook de commentaren, waar meerderen die aangeven dat dit een stupide test was nog even duidelijk maken hoe ze over Musk/Tesla denken.
quote:They explain in the video that yes, there are points in a drive where trailer weight can be converted to tongue weight. An improper loading, or enough of an impact could create the conditions to break a frame in the same way. Also mentioned is the fact that the frame is cast aluminum, which does not have fatigue limits, so it will continue to weaken over time as you do duty cycles on the part. Steel has fatigue limits and does not weaken over time/use in the same way.
quote:That being said, the point about repeated stresses is far scarier imo.
You don't have to reach its failure point for it to become a problem. Cycling loads will compound fatigue over time and that failure point will get lower and lower until one day that thing you've towed successfully 100 times will be too much for it. It's an insidious time bomb.
This doesn't happen with steel unless you exceed its fatigue limit.
quote:Ok, I’ve delved into fatigue a few times over my 25yrs as an ME, here is my take. A lot of materials have a fatigue limit, meaning at some stress much much lower than its ultimate tensile strength it can handle that load/force forever. A good number of steel and titanium alloys exhibit this behavior. A typical rule I’ve observed for titanium 6al/4v is that its fatigue limit occurs at roughly 35-40% of its ultimate strength. Numbers below made up for simplicity! So say that the steel frame here in this video breaks at a load of 100,000N(its ultimate). 35,000N would be your maximum load you could apply for an infinite life. If the Tesla breaks at 100,000N and it were made out of steel, the max load for infinite life would be 35,000N. But since it is made out of aluminum which does not have a fatigue life, every cyclic load put on the hitch reduces its life, even low levels. So eventually it will fatigue and could break at a low force level of a couple thousand Newtons. There is no predictablility in when that aluminum will catosrophically fail. Typically if you design with Aluminum for fatigue situations, you would make it extra beefy, thicken up cross sectional areas etc, I’d bet the frames on F-150s are much much thicker than this Tesla frame. To be honest, personally after seeing the cross sections of this frame, I wouldn’t set foot inside one of these.
Also wanted to point out that the loading of the hitch can be a worst case for fatigue, depending on how you load your trailers. If your load is like a teeter/totter, your cycling thru zero force which is much much harsher. Keep the load forward of the trailer wheels.
quote:Some of y'all need to look up how shock loading works... Yeah it broke at roughly 9x tongue weight. Pretty conservative loading would be around 2x gravity load for ungulating at the ball, so really a 4.5 ish safety factor, for normal load cases (assuming a well loaded trailer) on CAST aluminum which has a fatigue limit. THIS IS BAD. We haven't even gotten into shock loading yet. As the video said if a trailer jumps the ball and caught by the chains it could be a huge shock load, upwards of 5x. This is not made to last and honestly should be recalled to a Class III hitch.
Vrij relevante vraag, nietwaar? Het zou mij werkelijk niets kunnen schelen als deze 5 jaar na de economische levensduur stuk gaat en die van staal pas 50 jaar later.quote:Op maandag 7 april 2025 11:03 schreef knoopie het volgende:
Aluminium gaat op den duur kapot by een cyclische belasting. Altijd. De vraag is alleen of het binnen de levensduur van de rest van de auto is, of daarna pas.
Economische levensduur?quote:Op maandag 7 april 2025 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij relevante vraag, nietwaar? Het zou mij werkelijk niets kunnen schelen als deze 5 jaar na de economische levensduur stuk gaat en die van staal pas 50 jaar later.
Dat staal een langere levensduur heeft dan aluminium was al bekend (mij zelfs al en ik heb als het hierover gaat alleen maar algemene kennis). Daar had deze Teslahatende YouTuber geen domme test voor hoeven te doen. Jij snapt ook best dat hij suggereert alsof er een probleem is met die trekhaak/de belasting daarvan. En dat is simpelweg niet zo.
Iedere auto kun je slopen. Boeie.
Dat is wel een probleem als het na vijf jaar gebeurt. Want het kan dan heel goed onverwacht gebeuren, terwijl die Cybertruck met een aanhanger net voor jou rijdt... De gemiddelde auto in Nederland is 10 jaar oud ondertussen, dus ik verwacht van zekerheidsrelevante onderdelen die je niet kan vervangen, dat ze net zo lang houden.quote:Op maandag 7 april 2025 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij relevante vraag, nietwaar? Het zou mij werkelijk niets kunnen schelen als deze 5 jaar na de economische levensduur stuk gaat en die van staal pas 50 jaar later.
Dat weet je helemaal niet of dit in de praktijk een probleem gaat zijn. Dus bij voorbaat weer roepen dat het allemaal niet zo erg is, alleen maar omdat het Tesla in een slecht daglicht stelt is ontzettend naïef van je.quote:Dat staal een langere levensduur heeft dan aluminium was al bekend (mij zelfs al en ik heb als het hierover gaat alleen maar algemene kennis). Daar had deze Teslahatende YouTuber geen domme test voor hoeven te doen. Jij snapt ook best dat hij suggereert alsof er een probleem is met die trekhaak/de belasting daarvan. En dat is simpelweg niet zo.
Iedere auto kun je slopen. Boeie.
Ik heb gezegd dat de test onzinnig is.quote:Op maandag 7 april 2025 12:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem als het na vijf jaar gebeurt. Want het kan dan heel goed onverwacht gebeuren, terwijl die Cybertruck met een aanhanger net voor jou rijdt... De gemiddelde auto in Nederland is 10 jaar oud ondertussen, dus ik verwacht van zekerheidsrelevante onderdelen die je niet kan vervangen, dat ze net zo lang houden.
[..]
Dat weet je helemaal niet of dit in de praktijk een probleem gaat zijn. Dus bij voorbaat weer roepen dat het allemaal niet zo erg is, alleen maar omdat het Tesla in een slecht daglicht stelt is ontzettend naïef van je.
Maar laten we het vergelijken met een gewone auto. Een gewone trekhaak aan een stalen frame kan makkelijk 2000kg piekbelasting aan. Toch zijn die trekhaken maximaal tot 75kg kogeldruk toegelaten. Dus een factor van 27 tussen piekbelasting en maximale kogeldruk in de praktijk.
Bij de cybertruck is de piekbelasting 4500kg volgens de test. Dus als je een stalen frame zou hebben en de conservatieve veiligheidsfactor gebruikt, kom je op een maximale kogeldruk van 167kg. Bij aluminium moet je minstens een dubbele veiligheidsfactor aanhouden bij een cyclische belasting. Waarschijnlijk eerder het viervoudige, afhankelijk van de levensduur die je specificeert. Dan kom je dus op een maximale kogeldruk van 75kg.
Dat rijmt zich niet met de gespecificeerde 11.000 pounds trekgewicht van de cybertruck. Dat is waar het probleem zit. Tesla doet alsof het een "worktruck for real work people" (woorden van Musk zelf) is, maar dat is het dus niet.
Edit: Volgens Tesla chief engineer voor de cybertruck Wes Morrill zelf is de maximale kogeldruk in verticale richting maar 160lbs of 72kg. Dus ze hebben bij hun "worktruck" dezelfde kogeldruk als een middenklasser.https://www.torquenews.co(...)0-lb-tow-rating-isnt
Je kan met deugdelijke tests werken als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent hierin.quote:Op maandag 7 april 2025 11:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Economische levensduur?
Er rijden heel wat autos op de weg die dat punt voorbij zijn.
Dat de manier van belasten in de praktijk niet zal voorkomen is duidelijk in de video uitgelegd.
Maar ook situaties waarbij het gewicht van de aanhanger wèl op de trekhaak drukt.
En dan is de vraag van wat heb je liever: een auto waarbij dit tot ver na de economische levensduur geen probleem vormt, of eentje die de grenzen op zoekt en onder bepaalde omstandigheden veel eerder zou kunnen breken?
De Cybertruck rijdt nog niet zo lang op de weg.
De tijd zal het moeten leren hoeveel zwakker het geworden is na verloop van tijd.
Zoals gezegd: je kan iedere auto slopen als je dat wil.quote:Op maandag 7 april 2025 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Op 5:55 nog een mooie test. Zal ook wel niet aan de gestelde testnormen voldoen?
Ik heb je nu twee keer uitgelegd dat er een bewezen relatie is tussen maximale kracht en de levensduur bij cyclische belasting. Dus een maximale belastingstest om de levensduur af te leiden is juist wel een heel zinnige test die ook vaak gedaan wordt, omdat het nu eenmaal veel sneller gaat dan 200.000km rijden testen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de test onzinnig is.
Verder kan ik helemaal niet gaan zonder de Cybertruck zelf te testen. Snap je dat nou echt niet?
Producten in een kwaad daglicht stellen met stomme tests kan iedereen.
Oh ja? De trekhaak wordt altijd op belasting getest bij de APK?quote:Op maandag 7 april 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan met deugdelijke tests werken als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent hierin.
En verder hebben we in Nederland een APK, waar de pauperhaak onder valt.
Dan moeten ze röntgenfoto's maken denk ikquote:Op maandag 7 april 2025 12:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh ja? De trekhaak wordt altijd op belasting getest bij de APK?![]()
Zoals ik net al zei; je zou de rest van de tijd een stuk geloofwaardiger en sympathieker over komen als je af en toe als je er overduidelijk naast zit dat gewoon eens toegeeft.
De trekhaak met 10 ton belasten.quote:Op maandag 7 april 2025 12:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moeten ze röntgenfoto's maken denk ik
Hoe zie je anders dat de sterkte van het aluminium is afgenomen?
Nou, tot nu toe is er volgens mij nog nooit een auto geweest met een aluminium subframe waar een trekhaak aan werd gehangen. Dus tot nu toe heeft nog geen apk-station ervaring opgedaan met het testen van aluminiumsterkte. Zelfs in het theoretische geval dat het onderdeel van de apk keuring zou zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 12:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan moeten ze röntgenfoto's maken denk ik
Hoe zie je anders dat de sterkte van het aluminium is afgenomen?
Dus dat.quote:
Op zich wel vermakelijk en leerzaam.quote:Op maandag 7 april 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: je kan iedere auto slopen als je dat wil.
Volgende keer als je in de werkplaats bent maar eens goed opletten. Ze hebben speciaal voor het testen van trekhaken altijd een Aziatische mannetjesolifant in een hoekje staan. Geen Afrikaanse olifant natuurlijk, want die zijn te zwaar.quote:
Nee, het is een onzinnige test en zoals ik al eerder schreef: dat staal in dezen duurzamer is, wist iedereen al vooraf.quote:Op maandag 7 april 2025 12:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik heb je nu twee keer uitgelegd dat er een bewezen relatie is tussen maximale kracht en de levensduur bij cyclische belasting. Dus een maximale belastingstest om de levensduur af te leiden is juist wel een heel zinnige test die ook vaak gedaan wordt, omdat het nu eenmaal veel sneller gaat dan 200.000km rijden testen.
En dat die relatie tussen max en cyclisch bij aluminium wezenlijk slechter is dan bij staal is ook een bewezen feit. Dus deze test is wel zinnig en laat ook overduidelijk zien dat een cybertruck ook bij normale belasting eerder kapot gaat dan de referentie.
En zoals ik in mijn vorige post schreef is de Tesla chief engineer Wes Morrill het met mij eens, want die heeft uitgelegd dat de Cybertruck een maximale kogeldruk van 72kg mag hebben. En dat is net genoeg voor twee ebikes op je twinny load, maar ronduit belachelijk als je het als een "worktruck" wil verkopen.
Het zou je sieren, en de rest van de tijd een stuk geloofwaardiger maken, als af en toe als je er overduidelijk naast zit gewoon eens zou toegeven dat je er naast zit.
Volgens mij zijn deze test nogal luguber en een hele sterke overdrijving van de inzet in de praktijk.quote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich wel vermakelijk en leerzaam.
Wel zonde van beide autos.
Zo trekt hij zomaar enkele strips van de auto.
Daarvoor is er een terugroepactie geweest. Die zaten niet goed vastgeplakt.
Op een aantal punten doet de truck het verrassend goed. En op bepaalde punten juist verbazend slecht.
Hij wordt meegenomen bij de APK. Punt. Dat is wat ik schreef en dat is simpelweg correct.quote:Op maandag 7 april 2025 12:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh ja? De trekhaak wordt altijd op belasting getest bij de APK?![]()
Zoals ik net al zei; je zou de rest van de tijd een stuk geloofwaardiger en sympathieker over komen als je af en toe als je er overduidelijk naast zit dat gewoon eens toegeeft.
Maak jij je ook zo druk om het feit dat bij de Mach-E het dak (ook verlijmd!) eraf kan vliegen? Of vind je dat ok, want geen Musk?quote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich wel vermakelijk en leerzaam.
Wel zonde van beide autos.
Zo trekt hij zomaar enkele strips van de auto.
Daarvoor is er een terugroepactie geweest. Die zaten niet goed vastgeplakt.
Op een aantal punten doet de truck het verrassend goed. En op bepaalde punten juist verbazend slecht.
Zo simpel is het toch?quote:Op maandag 7 april 2025 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze test nogal luguber en een hele sterke overdrijving van de inzet in de praktijk.
Maar ik afgaande op de test zou ik ook niet zien waarom deze beide auto's, de Cubertruck en de F150, in dezelfde werkgebieden zou worden ingezet. Ik ben er niet echt van overtuigd dat de Cybertruck echt een werkpaard is. Zi het zelf meer als een soort cult-wagen. Afhankelijk van hoe je hem toe wilt passen kan het best een nuttige bak zijn.
Inde basis is het wel zo simpel ja. Maar dan alleen als we het hebben over bepaalde tests en hoe zinvol deze zijn. Nou ben ik niet natuurkundig afgestudeerd maar ik kan nog wel inschatten dat een aluminium frame in een auto bekleed met RVS panelen geen heel goed idee is als je een "truck" wilt maken.quote:Op maandag 7 april 2025 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo simpel is het toch?
Heel Nederland staat vol met SUV's met voorwielaandrijving. Daar moet je eens een keer het terrein mee ingaan... Kun je direct een bevriende boer bellen om je uit de blubber te trekken.
Die Cayenne van mij kon tenminste nog een beetje in het terrein uit de voeten (mits je er banden onder legde waar ik nog nooit een Cayenne mee rond heb zien rijden).
Overigens: vrijwel alle sportauto's die in Nederland verkocht worden zijn ongeschikt om zonder aanpassing te worden gebruikt op het circuit. Een paar rondjes lukt wel, maar echt langdurig vol jagen op een circuit... nope.
Dat je de CT een nutteloze auto vindt en te duur voor wat hij biedt, dat kan. Het is niet alsof daar nu echt referenties bij te pakken zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar ook hier weer, de Tesla cybertruck is een over geprijsde auto, net als de meeste Tesla's.
En hoe wordt bij de APK dan zeker gesteld dat de trekhaak en het subframe waar ze aan hangen nog veilig is? Bij een stalen frame is het relatief simpel. Als het verroest is, dan is het niet goed meer. En als het verbogen is, dan is het ook niet meer goed, want ooit overbelast. Vermoeiing is geen thema.quote:Op maandag 7 april 2025 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij wordt meegenomen bij de APK. Punt. Dat is wat ik schreef en dat is simpelweg correct.
Ik zag net nog een youtube video van iemand die een CT met kar van 5000 kilo door de bergen reed.quote:Op maandag 7 april 2025 12:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is een onzinnige test en zoals ik al eerder schreef: dat staal in dezen duurzamer is, wist iedereen al vooraf.
De CT lijkt mij ook totaal niet bedoeld als een werktruck, maar veel eerder als een lifestyle product zoals de SUV. Ik heb ook nooit de gedachte gehad dat de Cayenne Turbo die ik had bedoeld was om het terrein meer in te gaan. Net als bij de CT zaten daar bij aflevering banden op die zich als een vis in het water voelen op asfalt.
Jij vindt beide heel normaal kennelijk?quote:Op maandag 7 april 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maak jij je ook zo druk om het feit dat bij de Mach-E het dak (ook verlijmd!) eraf kan vliegen? Of vind je dat ok, want geen Musk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |