abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217295887
quote:
Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.

De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.

Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.

Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.

De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.

Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.

Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.

Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.

"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.

De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.

Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.

"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.

Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.

De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".

Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiėle cijfers over het eerste kwartaal presenteert.

Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.

Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron Business Insider

quote:
Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.

"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.

In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.

The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Bron.
pi_217295893
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, een leugen waar jij bent ingetrapt. Samen met nog enkelen die stuk voor stuk een IQ hebben lager dan hun schoenmaat.

Dus zeg het maar hoor… ben je er echt ingetrapt, of doe je weer eens alsof?
Dat was echt tegen je zere been he?
:*
pi_217295968
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat was echt tegen je zere been he?
:*
Nee, ik verwacht simpelweg een beetje volwassen gedrag hier.
pi_217296419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik verwacht simpelweg een beetje volwassen gedrag hier.
Dit noem jij volwassen?

Samen met nog enkelen die stuk voor stuk een IQ hebben lager dan hun schoenmaat
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:21:07 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217296739
quote:
De waardering van dit aandeel is extreem hoog voor een bedrijf met zoveel problemen en beren op de weg. Maar denk niet dat ze failliet gaan.
The End Times are wild
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:31:21 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217296831
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:42 schreef Landgeld het volgende:
Auto gekocht , en bewust geen Tesla !
Doei Elon Musk !

Auto overhyped en vond de stoelen sowieso niet fijn met mijn lengte !
Doorgaans houden mensen zich mijns inziens vooral bezig met wat ze wel willen kopen, niet met wat ze bewust niet willen kopen.

Als de stoelen niet fijn waren met je lengte, dan valt de keuze sowieso al af, lijkt me. Hoe weet je dat ze niet fijn zijn voor je? Toch een proefrit gemaakt, of een keer met iemand meegereden?

De vraag die naar boven komt: was een Tesla wel een optie geweest als Musk geen CEO was geweest? Zo ja, waarom?
pi_217296924
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
De waardering van dit aandeel is extreem hoog voor een bedrijf met zoveel problemen en beren op de weg. Maar denk niet dat ze failliet gaan.
Al die getallen die genoemd worden kloppen ook niet :?
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:51:52 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217297024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Al die getallen die genoemd worden kloppen ook niet :?
Wat bedoel je?
The End Times are wild
pi_217297098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Oh het is een artikel uit 2024 ipv 2025 :')

:R voor @Wantie
pi_217297625
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 18:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit noem jij volwassen?

Samen met nog enkelen die stuk voor stuk een IQ hebben lager dan hun schoenmaat
Nou, als je werkelijk denkt dat Trump heeft overwogen om het niet kopen van een Tesla strafbaar te maken, dan ben je wel achterlijk.

Maar zoals gezegd, het is waarschijnlijk gewoon dat je net doet alsof.
pi_217297664
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Oh het is een artikel uit 2024 ipv 2025 :')

:R voor @:Wantie
Niet mijn OP he ;)
pi_217297676
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, als je werkelijk denkt dat Trump heeft overwogen om het niet kopen van een Tesla strafbaar te maken, dan ben je wel achterlijk.

Maar zoals gezegd, het is waarschijnlijk gewoon dat je net doet alsof.
Er staat nergens dat hij dat overwogen gee8.

:R
pi_217297711
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er staat nergens dat hij dat overwogen gee8.

:R
Gaslighting Wantie door de bocht…

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:34 schreef Wantie het volgende:

Gelukkig wil Trump het strafbaar maken.
  zaterdag 5 april 2025 @ 20:59:04 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217297740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
[..]

Waarom ben je zo fel pro-tesla? Zit je long op de aandelen of heb je zelf een tesla?
The End Times are wild
pi_217297742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
[..]

Iets willen en overwegen het te doen zijn niet hetzelfde.

Anyway, je reageert weer als een wesp gestoken als Trump wordt genoemd.

Bijzonder.
pi_217298370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom ben je zo fel pro-tesla? Zit je long op de aandelen of heb je zelf een tesla?
Hij heeft zelf met Elon Musk gepraat en is alleen geļnteresseerd in de ondernemers met de beste financiėle resultaten. Elon (ik zie het helemaal voor me: "Can I call you Elon?") is dus zijn grote held.
pi_217298614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is het relevant? Of vraag je je ook af waarom sommigen zo fel anti Tesla zijn?
pi_217298616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij heeft zelf met Elon Musk gepraat en is alleen geļnteresseerd in de ondernemers met de beste financiėle resultaten. Elon (ik zie het helemaal voor me: "Can I call you Elon?") is dus zijn grote held.
Heul grappig.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217298624
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iets willen en overwegen het te doen zijn niet hetzelfde.

Tuurlijk…

Nu moeten we geloven dat jij weet wat Trump wil.
pi_217298635
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tuurlijk…

Nu moeten we geloven dat jij weet wat Trump wil.
Het zit je wel hoog hč.

Waarom als je altijd aan op Trump eigenlijk?
pi_217298645
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je moet echt onder een steen hebben geleefd als je daar het antwoord niet op weet.
pi_217298649
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nope. Maar dat had je geweten als je ook maar half zo slim was als je zelf denkt te zijn.
pi_217298659
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zit je wel hoog hč.

Waarom als je altijd aan op Trump eigenlijk?
Waarom haal jij er Trump steeds bij?
pi_217298675
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet echt onder een steen hebben geleefd als je daar het antwoord niet op weet.
Dat kleine clubje dolgedraaide progressieven is niet de maat der dingen.
pi_217298710
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat kleine clubje dolgedraaide progressieven is niet de maat der dingen.
En dus kruip je onder een steen.

Helder!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom haal jij er Trump steeds bij?
Tja, die loopt reclame te maken voor Tesla.
pi_217298754
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dus kruip je onder een steen.

Helder!
[..]
Tja, die loopt reclame te maken voor Tesla.
Nee, ik weet dat er een klein clubje idioten is. Alleen is dat niet de maat der dingen.

En het extreme verlies van progressieven in de VS is inmiddels wel zo lang geleden dat je een keer uitgehuild mag zijn.
pi_217298815
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet mijn OP he ;)
Oh. Omdat lxiv het quote en er 4 april in het artikel stond dacht ik dat het een fout was :P
pi_217298816
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik weet dat er een klein clubje idioten is. Alleen is dat niet de maat der dingen.

En het extreme verlies van progressieven in de VS is inmiddels wel zo lang geleden dat je een keer uitgehuild mag zijn.
Ik voel je frustratie :*
pi_217298828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:26 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Oh. Omdat lxiv het quote en er 4 april in het artikel stond dacht ik dat het een fout was :P
Ja het is wat een vage OP.
pi_217298853
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik voel je frustratie :*
Ben je weer lekker aan het projecteren?

Frustratie… omdat het bij Tesla even iets minder draait (bij Tesla is minder draaien nog steeds voldoende voor bv de best verkochte auto in China)? Gaat ie lekker?
pi_217298893
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je weer lekker aan het projecteren?

Frustratie… omdat het bij Tesla even iets minder draait (bij Tesla is minder draaien nog steeds voldoende voor bv de best verkochte auto in China)? Gaat ie lekker?
Je komt ongelooflijk gefrustreerd over door als een wesp gestoken te reageren op opmerkingen overTrump en je doet net alsof de weerstand tegen Trump en Musk gebaseerd is op een mega verlies van progressief.

Terwijl het verschil tussen Trump en kamala iets van 1,5% was, en mensen vooral boos zijn op de shitzooi die Trump en Musk van de afgelopen 2 maanden.

En je bent echt verblind door zware frustratie als je denkt dat alleen progressief Amerika daar problemen mee heeft.
  zaterdag 5 april 2025 @ 22:35:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217298896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben gewoon benieuwd. De mensen die anti-tesla zijn hebben dat in de media gehoord.
The End Times are wild
pi_217298984
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je komt ongelooflijk gefrustreerd over door als een wesp gestoken te reageren op opmerkingen overTrump en je doet net alsof de weerstand tegen Trump en Musk gebaseerd is op een mega verlies van progressief.

Terwijl het verschil tussen Trump en kamala iets van 1,5% was, en mensen vooral boos zijn op de shitzooi die Trump en Musk van de afgelopen 2 maanden.

En je bent echt verblind door zware frustratie als je denkt dat alleen progressief Amerika daar problemen mee heeft.
Je moet het maar durven. Dag in, dag uit lopen fulmineren tegen een automerk uit politieke overwegingen en dan net doen alsof mensen die daarop reageren gefrustreerd zijn.

Hoe dan ook: je hele post is weer eens puur op de man. Laten we het over Tesla hebben en hoe knap het is dat FSD supervised nu al soepeltjes in Amsterdam rond kan rijden. Vele malen interessanter dan dat geneuzel van jou.
pi_217298988
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ben gewoon benieuwd. De mensen die anti-tesla zijn hebben dat in de media gehoord.
Voor zover van belang: ik rij inderdaad naar volle tevredenheid een Tesla Model S Plaid.
pi_217299013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je moet het maar durven. Dag in, dag uit lopen fulmineren tegen een automerk uit politieke overwegingen en dan net doen alsof mensen die daarop reageren gefrustreerd zijn.

Hoe dan ook: je hele post is weer eens puur op de man. Laten we het over Tesla hebben en hoe knap het is dat FSD supervised nu al soepeltjes in Amsterdam rond kan rijden. Vele malen interessanter dan dat geneuzel van jou.
Niemand loopt hier dag in dag uit te fulmineren tegen een automerk uit politieke overwegingen.

Dat zit volledig tussen je oren.
pi_217299133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 22:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
quote:
BYD dethrones Tesla as world’s top BEV seller for two consecutive quarters

The Chinese automaker delivered 416,388 passenger BEVs in Q1 2025, outpacing Tesla’s 336,681 units for the same period. This follows BYD’s Q4 2024 breakthrough, when it delivered 595,413 BEVs compared to Tesla’s 495,570.
https://carnewschina.com/(...)onsecutive-quarters/
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217299178
Elon LIVE PoE2 vanuit een van zijn vliegtuigen!!

https://x.com/i/broadcasts/1mrGmPleodQKy

Goddelijk starlink internet
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217299198
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk lacht er om.

Bekijk deze YouTube-video
Dertien jaar geleden wel ja.
pi_217299281
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:27 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dertien jaar geleden wel ja.
Ja, ik ben benieuwd hoe hij er nu tegen aan kijkt.

Steve Balmer lachtte destijds de iPhone uit.

De Windows Phone bestaat inmiddels niet meer.
pi_217299543
quote:
Model vs merk.

Unfuckinbelievable…
pi_217301346
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 01:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Model vs merk.

Unfuckinbelievable…
Dan moet je je statement preciezer formuleren. “Tesla is de bestverkochte auto” kan zowel over het model als over het hele merk gaan.

In ieder geval wilde ik jouw opmerking even relativeren. De tesla model Y was misschien het meest verkochte model in China, maar BYD heeft veel meer BEV auto’s in totaal verkocht in China. Volgens mij niet in de laatste plaats juist omdat ze zo een breed portfolio hebben. Tesla laat de hele markt van kleine auto’s en bedrijfswagens links liggen.
pi_217301585
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 09:19 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan moet je je statement preciezer formuleren. “Tesla is de bestverkochte auto” kan zowel over het model als over het hele merk gaan.

In ieder geval wilde ik jouw opmerking even relativeren. De tesla model Y was misschien het meest verkochte model in China, maar BYD heeft veel meer BEV auto’s in totaal verkocht in China. Volgens mij niet in de laatste plaats juist omdat ze zo een breed portfolio hebben. Tesla laat de hele markt van kleine auto’s en bedrijfswagens links liggen.
En mondiaal gezien heeft Tesla in 2024 de meeste BEV’s verkocht. En dat wordt dan verkocht alsof Tesla compleet in de shit zit. Vind ik wat apart eerlijk gezegd.

BYD heeft om te beginnen een enorm voordeel op de thuismarkt. En ten tweede kunnen ze alleen maar zo goedkoop zijn vanwege staatssteun. China wil namelijk dat Chinese merken de automotive volledig gaan domineren wereldwijd.

En het is opvallend hoeveel mensen hier in Europa op de hand zijn van de Chinezen… Maar goed, de weg met ons mentaliteit is vrij sterk bij een specifieke groep in de Westerse wereld.
pi_217301777
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En mondiaal gezien heeft Tesla in 2024 de meeste BEV’s verkocht.
Maar wel minder dan in 2023 en dit jaar is het nog maar afwachten.
De expansie is er wel uit nu.
pi_217301827
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En mondiaal gezien heeft Tesla in 2024 de meeste BEV’s verkocht. En dat wordt dan verkocht alsof Tesla compleet in de shit zit. Vind ik wat apart eerlijk gezegd.

BYD heeft om te beginnen een enorm voordeel op de thuismarkt. En ten tweede kunnen ze alleen maar zo goedkoop zijn vanwege staatssteun. China wil namelijk dat Chinese merken de automotive volledig gaan domineren wereldwijd.

En het is opvallend hoeveel mensen hier in Europa op de hand zijn van de Chinezen… Maar goed, de weg met ons mentaliteit is vrij sterk bij een specifieke groep in de Westerse wereld.
Dat laatste is wel te begrijpen gezien de laatste ontwikkelingen in de VS.

China bemoeit zich over het algemeen niet met de politiek in andere landen.

Het is natuurlijk een groot verlies voor Tesla dat de Chinezen worden gezien als een waardig alternatief. Terwijl we voorheen onze bedenkingen hadden vanwege de Chinese politiek.
pi_217302334
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het eerste kwartaal is nog zo goed omdat het pas de laatste maand compleet is ingestort.
pi_217302501
quote:

[..]
Dus? denk niet dat Elon daar wakker van ligt, gister liep ie lekker PoE te spelen vanuit zijn privejet, op zijn eigen starlink internet.

Mooiste is nog wel van dat er users zijn hier die nu in eens "trots" zijn dat Tesla eventjes paar maandjes wat minder sales hebben gehad. Alsof hen online e-protesten en comments op het interwebs daar voor hebben gezorgd.
Nee jullie haters zijn geen "online" Che Guevara's.

En de expansie is er helemaal niet uit, want je weet niet wat ze in de toekomst allemaal op de markt brengen. :P Plus de Tesla Y Yuniper zal inslaan als een bommetje.
pi_217302916
quote:

[..]
Prima, maar dat maakt het nog geen crisis bij het bedrijf.

Het kan voor de beurswaarde gevolgen hebben natuurlijk.
pi_217302923
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 10:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat laatste is wel te begrijpen gezien de laatste ontwikkelingen in de VS.

China bemoeit zich over het algemeen niet met de politiek in andere landen.

Het is natuurlijk een groot verlies voor Tesla dat de Chinezen worden gezien als een waardig alternatief. Terwijl we voorheen onze bedenkingen hadden vanwege de Chinese politiek.
Je hebt het misschien gemist, maar de Europese autobouwers hebben nog veel meer last van de Chinese opmars. Dus kom daar ajb niet mee aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')