quote:Op zondag 30 maart 2025 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En iedereen een broodje bij de soep.
[..]de reactie die ik wist dat zou komen
Jottum!quote:Op zondag 30 maart 2025 13:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga maar alvast wat meuk inpakken voor Praag, geen zin om te klussen vandaag
Ik wou dus gisteren beginnen met de zolder te isoleren. Planken er af, glaswol tussen de balken, planken er weer op.
Er liggen planken van ca 7cm breed op. Dit zitten elke 60cm met drie spijkers vast![]()
quote:Op zondag 30 maart 2025 13:02 schreef derLudolf het volgende:
Oh jakkes. Heb de plinten ook afgekit maar voor die tijd tape op de muur en de plint gedaan.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jottum!
Wij kwamen erachter dat ook de plinten van ‘CanDo’ vervuilt zijn met siliconen. Top….
Waar stoppen ze die siliconen dan? Ik moet ook nog plinten bestellen en dit zegt me even niets.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jottum!
Wij kwamen erachter dat ook de plinten van ‘CanDo’ vervuilt zijn met siliconen. Top….
Dit is vanuit de fabriek. Dan verschijnen er dus ‘kraters’ in je verfwerk. (De plinten zijn al wit, maar wij willen ze iets minder hard wit.) Dit even hebben we al eens eerder gehad maar dat was een ander merk plint. Maakt dus helaas geen verschil. Hopelijk werkt het anti-siliconen spul nog van een jaar geleden, daarvan mocht ik bij de verfwinkel toentertijd wat opzuigen in een spuitje .quote:Op zondag 30 maart 2025 13:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh jakkes. Heb de plinten ook afgekit maar voor die tijd tape op de muur en de plint gedaan.
Ze komen ermee in aanraking. Geen idee hoe en waarom verder, maar het komt vaker voor dat oppervlakken ermee verontreinigd zijn, vertelden ze ook bij de verfwinkel hier. Het is vooral rete irritant wanneer je je plinten een kleurtje wil geven. Er bestaan wel middelen tegen die helpen hoor.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar stoppen ze die siliconen dan? Ik moet ook nog plinten bestellen en dit zegt me even niets.
Ah, op die manier. Wat irritant voor julliequote:Op zondag 30 maart 2025 13:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ze komen ermee in aanraking. Geen idee hoe en waarom verder, maar het komt vaker voor dat oppervlakken ermee verontreinigd zijn, vertelden ze ook bij de verfwinkel hier. Het is vooral rete irritant wanneer je je plinten een kleurtje wil geven. Er bestaan wel middelen tegen die helpen hoor.
En dan waarschijnlijk 7-duimers. Om zeker te weten dat de balk/plank vast zit. En eentje extra want je weet maar nooit.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou dus gisteren beginnen met de zolder te isoleren. Planken er af, glaswol tussen de balken, planken er weer op.
Er liggen planken van ca 7cm breed op. Dit zitten elke 60cm met drie spijkers vast![]()
En ik vertrek 9 april. Dan ga ik naar Essen, hotel vlakbij het station. Volgende ochtend ontbijt (want ontbijt in Duitse hotelsquote:
Dat viel opzich nog mee, maar op het einde zaten wel iets dikkere exemplaren.quote:Op zondag 30 maart 2025 15:31 schreef z80 het volgende:
[..]
En dan waarschijnlijk 7-duimers. Om zeker te weten dat de balk/plank vast zit. En eentje extra want je weet maar nooit.
ik stap ook pas in Düsseldorf in hoorquote:Op zondag 30 maart 2025 16:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En ik vertrek 9 april. Dan ga ik naar Essen, hotel vlakbij het station. Volgende ochtend ontbijt (want ontbijt in Duitse hotels) en dan tegen 10:30 richting het station.
Daar tref ik dennistd en Fles en de rest stapt een half uur later in Düsseldorf in. Of komt op eigen gelegenheid naar Praag.
Ik wou zeggen, ik trekvogel wel vaker, maar ik kom dat echt niet hier melden. Niet elke keerquote:
Met een komma was het duidelijker geweest ja.quote:Op zondag 30 maart 2025 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik stap ook pas in Düsseldorf in hoor
De diva kan dat niet, die kwam om 8 uur en taalt nu nog niet echt naar eten.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iedere ochtend om zes uur staan de honden in de slaapkamer en doen de woefwekker, iedere dag, vanmorgen, klokslag 6 uur.
Om 17;00 willen ze avondeten, iedere dag, krijgen ze om 17:00. Vandaag, 17:00 wij willen eten
Beagles kunnen klokkijken, ik zweer het
Hier verderop staat een vergelijkbaar bord, iets andere hoogtequote:Op zondag 30 maart 2025 14:54 schreef Blues het volgende:
Wij zaten zo fijn te brunchen op het kopjeHeerlijk gegeten
[ afbeelding ]
Je bent welkom hoor, vier uurtjes deur tot deurquote:Op zondag 30 maart 2025 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh @:leeharveyoswald wat gemeen om dit te showen, op zoveel kilometers afstand
welke deuren? 1,5 uur naar Schiphol, daar een onmeunige tijd wachten, dan vliegen dan jullie lief aankijken voor een lift.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je bent welkom hoor, vier uurtjes deur tot deur
Ik zie wel net dat je je lintje niet krijgt: https://www.nu.nl/politie(...)kers-te-tekenen.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al ben ik wel tevreden dat ik wél naar huis ben gereden, wél ben gaan hockeyen en wél weer het veld in ben gegaan na de pijn bij borst (ik heb wel vaker pijn daar, van stress komt er dan teveel spanning op de spieren/pezen/kraakbeen oid tussen borstbeen en ribben en dat geeft dan pijn). Het is alleen jammer dat het in mn hoofd wel nog best wel onrustig is.
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 30-03-2025 20:41:10 ]
Deze zijn wel ook om te eten, volgend jaar. Éen voor ons. Ze hebben met zijn zevenen zo'n 2000 vierkante meter bos naast ons huis. Onze vriend J slacht zelf, en ook dat op verantwoorde wijze.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Het eten ziet er lekker uit @:LeeHarveyOswald!
En de biggetjes zijn erg schattigals ik dit soort plaatjes zie kan ik altijd even een paar dagen geen vlees eten. Nou moet ik zeggen dat ik dat sowieso nog maar vrij weinig doe, niet eens bewust eigenlijk. Vraagje aan de vegetarisch/veganistisch etenden hier: hoe zorgen jullie voor genoeg ijzer? Ik heb laatst paar dagen de eetmeter ingevuld en vrijwel alles kreeg ik genoeg binnen, maar ijzer niet (en calcium ook pas bij er bewust op letten). Kiezen jullie voedingsmiddelen met toegevoegd ijzer, of veel groene bladgroenten, of wat anders?
Dat begreep ik al wel hoor, en heb ik ook niet per se iets op tegen verder. Ik vind het zelf gewoon altijd lastig als heel lekkere serranoham er ineens uit ziet als een lief biggetje. Heel hypocriet natuurlijk, want het komt natuurlijk óók van een dier als ik daar niet net een plaatje van gezien heb. Lekker veel ruimte hebben ze bij jullie zo!!quote:Op zondag 30 maart 2025 21:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Deze zijn wel ook om te eten, volgend jaar. Éen voor ons. Ze hebben met zijn zevenen zo'n 2000 vierkante meter bos naast ons huis. Onze vriend J slacht zelf, en ook dat op verantwoorde wijze.
Ik doe eigenlijk niks bijzondersquote:Op zondag 30 maart 2025 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Het eten ziet er lekker uit @:LeeHarveyOswald!
En de biggetjes zijn erg schattigals ik dit soort plaatjes zie kan ik altijd even een paar dagen geen vlees eten. Nou moet ik zeggen dat ik dat sowieso nog maar vrij weinig doe, niet eens bewust eigenlijk. Vraagje aan de vegetarisch/veganistisch etenden hier: hoe zorgen jullie voor genoeg ijzer? Ik heb laatst paar dagen de eetmeter ingevuld en vrijwel alles kreeg ik genoeg binnen, maar ijzer niet (en calcium ook pas bij er bewust op letten). Kiezen jullie voedingsmiddelen met toegevoegd ijzer, of veel groene bladgroenten, of wat anders?
Een mooi boek met zelf er iets ingeschreven? Een ontbijt/lunch/diner laten bezorgen.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:20 schreef Vanyel het volgende:
Pff, wat zal ik eens sturen aan een beetje zielige man van bijna 80?
Hij houdt niet van fruit
Een serranohamquote:Op zondag 30 maart 2025 22:20 schreef Vanyel het volgende:
Hij houdt niet van fruit
Puzzelboekje/tijdschrift?quote:Op zondag 30 maart 2025 22:20 schreef Vanyel het volgende:
Hij houdt niet van fruit
Een grappig t shirt waar ie om kan lachenquote:Op zondag 30 maart 2025 22:20 schreef Vanyel het volgende:
Hij houdt niet van fruit
quote:Op zondag 30 maart 2025 20:27 schreef vlindertje89 het volgende:
ik leef nog!
Nichtje lag om 18.30 in bed, een half uur eerder dan normaal, ze was moe zei ze zelf. Sliep 18.40, dus was waar.
Ik was een paar keer wakker in nacht, meeste keren wel redelijk snel weer in slaap. Om 7.45 ging mijn wekker (vergeten uit te zetten..) en om 8.00 zag ik dat nichtje wel wakker was maar nog rustig in bed lag, dus zelf ook blijven liggen. Om 8.30 zelf opgestaan en alvast wat dingen opgeruimd en in mn auto gelegd. Om 9u appje van schoonzus dat ze auto in ging, nichtje maar uit bed gehaald en ontbeten. Uiteindelijk gingen ze 11u weg, wat later dan ik ideaal gevonden had maar schoonzus had van haar broer wat verontrustend medisch nieuws over schoonzus en ze zou eigenlijk daarheen rijden, dus even dat afgewacht, had ze ook gevraagd of dat okay was. Gelukkig viel het uiteindelijk mee. Ik om 12.15 thuis, even katten geknuffeld en door naar de hockey. Intensieve wedstrijd wel. Had weinig energie ook.
Inmiddels weet ik waarom, want realiseerde me net dat ik na de yoghurt met muesli en druifjes om 9.10 en een halve scone om 10u niks meer gegeten had. Ik speelde om 14.50. Ik heb net een klein handje nootjes gehad, maar moet eigenlijk wel nog even wat maken. Heb alleen echt geen trek![]()
Ik had het wel ook beetje ingewikkeld met mezelf dit weekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al ben ik wel tevreden dat ik wél naar huis ben gereden, wél ben gaan hockeyen en wél weer het veld in ben gegaan na de pijn bij borst (ik heb wel vaker pijn daar, van stress komt er dan teveel spanning op de spieren/pezen/kraakbeen oid tussen borstbeen en ribben en dat geeft dan pijn). Het is alleen jammer dat het in mn hoofd wel nog best wel onrustig is.![]()
Overwinning op jezelf![]()
Lief leuk & lekkerquote:Op zondag 30 maart 2025 21:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Onze jamón is er
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit kon wel eens een winnaar zijn, of iig iets dergelijks.quote:
Bolquote:Op zondag 30 maart 2025 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit kon wel eens een winnaar zijn, of iig iets dergelijks.
Waar haal ik zo'n ding vandaan alleen...
Zijn zieligheid is overigens gerelateerd aan zijn zicht, dus de meeste andere opties zouden een beetje lullig zijn
Hele hammen hangen hier gewoon in het hammen gangpad van de supermarktquote:Op zondag 30 maart 2025 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit kon wel eens een winnaar zijn, of iig iets dergelijks.
Waar haal ik zo'n ding vandaan alleen...
Zijn zieligheid is overigens gerelateerd aan zijn zicht, dus de meeste andere opties zouden een beetje lullig zijn
Klopt nog ookquote:
De link tussen het eerste en tweede deel van het filmpje begrijp ik niet, maar het tweede deel is grandioos.quote:
In het eerste stuk van het filmpje word er ham vanaf de praalwagen geyeet en roept ze "hier! Ham! Alsjeblieft! Ham!". In het tweede deel krijgt ze een hele ham (een 'pata' de jamón) en 'voor een jaar genoeg ham'.quote:Op zondag 30 maart 2025 23:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De link tussen het eerste en tweede deel van het filmpje begrijp ik niet, maar het tweede deel is grandioos.
Ik kan ook erg enthousiast worden van jamón…
Ja, ja en in juliquote:Op zondag 30 maart 2025 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een pokke eind
Vakantie? Wedstrijd? Verhuizen?
Nahquote:Op maandag 31 maart 2025 07:12 schreef sigme het volgende:
Wij zijn nog bij de familie. Vandaag kwam de buurvrouw langs met extra vijgen.
Zij heet Trudie
Ik dacht die is gek maar dat kan inderdaadquote:
Volgens mij kan je er bij Lidl ook een bestellen. Dacht ik te zien vorige week.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht die is gek maar dat kan inderdaad
tnx, die kan ik helaas online niet vinden.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kan je er bij Lidl ook een bestellen. Dacht ik te zien vorige week.
Haha, staat inderdaad niks bij over huldigingen.. blijft spannendquote:Op maandag 31 maart 2025 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, het is nog steeds niet duidelijk wat er die laatste twee wedstrijden in Thialf nou gaat gebeuren
Knuffel voor je zware weekend! Je hebt het wel goed gedaan hoor
In de app! In het hoofdscherm staat halverwege 'click and collect' en daaronder de ham.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
tnx, die kan ik helaas online niet vinden.
Ah top,tnx. Maarrr het moet bezorgd dus die valt afquote:Op maandag 31 maart 2025 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In de app! In het hoofdscherm staat halverwege 'click and collect' en daaronder de ham.
Als het riekt, dan is de keuze simpel: Kliko!quote:Op maandag 31 maart 2025 18:23 schreef derLudolf het volgende:
Kip, houdbaar tot morgen bewaard in de koelkast bij 3°C, ruikt. Weggooien?
Kan ie mooi op de tast snijdenquote:Op maandag 31 maart 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Druk druk druk gehad. En dan is het extra werk (met dank aan frau faber) nog niet eens erbij.
Bedacht me nog @:vanyel Wanneer de meneer zicht problemen heeft, is dan zo’n ham met loeischerp mes niet eng? T is wel een heel gaaf iets om te krijgen
Er zijn zoveel zaken die vlees en andere versproducten qua houdbaarheid eerder dan verwacht kunnen beïnvloeden.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat kip slijmerig werd, das niet zo
Maar vreemd dat het de te gebruiken voor datum niet eens haalt bij een temperatuur 25% lager dan aanbevolen
Wieberen ermee naar het archief,quote:Op maandag 31 maart 2025 18:23 schreef derLudolf het volgende:
Kip, houdbaar tot morgen bewaard in de koelkast bij 3°C, ruikt. Weggooien?
Jaja, gaat vandaag op transport naar Wijsterquote:Op dinsdag 1 april 2025 06:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wieberen ermee naar het archief,
Leuk om te zienquote:Op dinsdag 1 april 2025 06:39 schreef sigme het volgende:
@:sarabi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik drink een cider(bier) en liefste een porter.
Zonder te lezen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:54 schreef AnneX het volgende:
Hier vanmorgen drie dozen keuken allerlei weggewerkt.
Eigenlijk snap ik niet zo goed dat ik ruimte te kort kom![]()
Ws komt dat oa. doordat laden smaller (50 cm) zijn dan gewend.(70 cm).
En idioot hoog…waarom? Nu worden bestekbakken gestapeld op veel gebruik bovenop minder vaak gebruikt zoals blikopener of gardes voor de mixer.
De laatste moet trouwens ook nog tevoorschijn kopen.
Zelfs met 2 pax kasten in het magazijn erbij is behelpen. Daarin moeten dan nog maar laden, dat pakt makkelijker.
Affijn. Op naar het oude adres. Daar stonden 2 schoenendozen met “AnneX privé”, uit een schuurkast. Snelle blik leerde mij, dat het heel oude dagboeken zijn.
Die gaan straks ongelezen in de shredder.
yep.quote:
Kijk ik niet van op. Pa had ze vanaf 1967quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:03 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 wat een minkukel is die vrouw toch.![]()
Affijn, van die kastjes organizers heb ik al wel voorbij zien komen bij Amazone, Soclever en bol.
Toch wacht ik nog even tot het zeker is wat écht blijft en niet.
En dan gingen wij 1300 m verderop.
Hoe pakten de landverhuizers dat aan?!? I.p.v. voornemen bleken er nog 3 overvolle cahiers te zijn met bankafschriften vanaf 2002 zelfs.![]()
Die maar eens zitten verscheuren.
Vroeger kwam het 9 van de 10x wel door stress. Daarom had ik het vorige week na de uitvaart eigenlijk verwacht. Nu snap ik het niet zo goed. Misschien de zure room bij de lunch......Op dit moment gaat het weer redelijk naar weet niet of ik zo weer durf te etenquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:
@:sarabi Enig idee hoe dat komt? Spanningen van de afgelopen tijd die naar buiten komen? Hoe gaat het trouwens met je moeder, je was toch een beetje bang dat ze in een gat zou vallen?
Plantjes moet ik ook nog regelen. Maar even wachten totdat het weer langer warm blijft.
Werkt ChatGPT voor programmeren?quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:18 schreef Tele6 het volgende:
Deze en volgende week zijn de laatste 2 weken van de onderwijsperiode, dus er moet van alles ingeleverd en getoetst worden ineens. Morgen hebben de studenten van het ene vak deadline voor hun projectverslag en het andere vak moet een samenvatting inleveren van een artikel dat ze gelezen hebben.
Wat in ieder geval gerust stelt, is dat ze amper lijken te kunnen frauderen met chatgpt -- die raadt ze namelijk vooral dingen aan die ze niet snappen, die inconsistent zijn, of zelfs in de verkeerde programmeertaal.
@:vlindertje89 is het bij jullie ook einde vd periode?
Ik dacht dat ik klaar was nou de werkcolleges voorbij waren, maar was vergeten dat er nakijkwerk bij hoort
De campus is wel zo veel gezelliger nu iedereen wat meer buiten komt
Lekker mensen kijken
Dat was mijn incoherente samenvatting van de dag.
Ditquote:
Wat rottig dat je je zo'n zorgen maakt over je hoofdquote:Op woensdag 2 april 2025 01:40 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 nee, hier zijn de periodes heel anders. Blokken lopen 8 weken, met 7 weken les en 8e week tentamen. Behalve in januari, dan is er een 4-weeks-blok met dus 3 weken les en 4e week tentamen. Hier was vorige week dus tentamenweek.
Tevens hallo goedenachtik stootte bij opstaan na kat nog even knuffelen mijn hoofd aan het bureau, toen ik mijn telefoon oppakte van de grond naast de kattenmand waar kat op lag, zoals bleek iets dichter bij/onder het bureau dan ik had ingeschat. Dus knalde met hoofd schuin naar beneden, met achterkant v bovenkant hoofd bij het omhoog komen vol tegen de onderkant van de punt vd hoek vh bureau aan. Au. Dat in combinatie met de moeilijkheden die ik al had in het weekend incl hoofdpijn en daarna ook al een keer hoofd stoten (wel op net andere plek) en zorgen, maakt dat ik niet zo'n lekkere rest van avond/nacht heb en dus wat moeite heb in slaap te vallen. Druk met brain train apps spelletjes om te checken of het wel goed gaat met mn hersenpan en lezen/insta en eigenlijk gewoon een beetje bang zijn dat het zondag dan wel goed ging maar als ik nu in slaap val ik dit keer niet meer wakker word, en mezelf dus wakker houden. Driewerf hoera. Ik denk dat ik een helm vraag voor mijn volgende verjaardag
.
Gelukkig heb ik met dank aan de kattenkamercamera de beelden nog![]()
ik wist niet helemaal zeker of ik hoofd nou stootte aan bureau of kattenhangmat, ging vrij snel, en voelde als bureau maar mand waarop kat lag staat daar niet onder en wel schuin onder hangmat dus hangmat leek qua locatie wel meer logisch. Dus kon op camera even terug kijken en was dus idd bureau, omdat ik dus telefoon vd grond pakte van naast de mand. Ben verder niet out geweest oid hoor, maar ging erg snel en telefoon van grond pakken was zo'n automatisme (leg m zoo vaak per dag even ergens neer en dan weer oppakken bij kamer uit oid) dat ik dat niet bewust had opgeslagen.
Zeker werkt het, mits je het combineert met gezond verstand en goed testen. Als je echt nul verstand hebt van wat je aan het doen bent, is het lastig om het goed in te zetten. En hoe zeldzamere dingen je doet, hoe groter de kans op fouten. Bv kan chatgpt goed Python, maar voor het gebruik van een specifieke Python module kun je beter in de documentatie van die module zijn. Dus ik hoop dat hij genoeg iLogic heeft geleerd, anders krijg je zo nu en dan wat onzin erdoorheen.quote:Op woensdag 2 april 2025 06:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt ChatGPT voor programmeren?Dat ga ik eens proberen.
In Inventor kun je zelf ook programmeren/regels maken. iLogic, volgens mij lijkt het veel op visual basic.
Ik wil een melding krijgen als de 'authorithy' leeg is, dat is onze artikelcode, als die niet is ingevuld, wordt het niet besteld. Bij elk nieuw bestand hoort die automatisch ingevuld te worden met de bestandsnaam, maar dat gebeurt dus niet altijd automatisch
Lief, thanks!quote:Op woensdag 2 april 2025 07:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat rottig dat je je zo'n zorgen maakt over je hoofd
Ipv helm zou je ook een groot floofy kapsel kunnen nemen dat als stootbuffer dient
Ik stoot op z'n minst 4x per week m'n hoofd waarvan minstens 2 van het soort dat de tranen me in de ogen springen. Ik word 's nachts ook wel eens wakker omdat ik m'n hoofd stoot aan de muur aan het hoofdeind van m'n bed
Misschien helpt het om te weten dat ik nog springlevend ben. Alleen een beetje een beurse schedel soms. Maar die blijkt best stevig
Vulkanischquote:Op woensdag 2 april 2025 05:50 schreef sigme het volgende:
Nu de Lager (links) en de Pale Ale.
[ afbeelding ]
Nadat we gewandeld hebben over een tamelijk versgevormd eiland (600 jaar oud):
[ afbeelding ]
Waar we dus met een bootje heen gingen.
[ afbeelding ]
Ik heb een andere iLogic regel die controleert of het bestand een categorie heeft (lasersnijden, watersnijden, lassen, samenstelling etc) en die heb ik proberen aan te passen, zonder succesquote:Op woensdag 2 april 2025 07:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zeker werkt het, mits je het combineert met gezond verstand en goed testen. Als je echt nul verstand hebt van wat je aan het doen bent, is het lastig om het goed in te zetten. En hoe zeldzamere dingen je doet, hoe groter de kans op fouten. Bv kan chatgpt goed Python, maar voor het gebruik van een specifieke Python module kun je beter in de documentatie van die module zijn. Dus ik hoop dat hij genoeg iLogic heeft geleerd, anders krijg je zo nu en dan wat onzin erdoorheen.
Helaas, ben kwart voor 8 eruit gegaan. Katten eten gegeven, ouders gebeld over een huis waar ik zaterdag wil gaan kijken bij de open huizen dag met vraag of ze mee willen, de eerdere 3000 stappen van de dag in het zonnetje gewandeld (incl klein stukje gejogd om te kijken wat hoofd dan zou doen maar ging goed) en een ruim halfuurtje aan het werk nu.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Au @:vlindertje89 hopelijk slaap je nu nog even.
Mooi dat eland @:sigme
Dat vind ik oprecht knap van jequote:Op woensdag 2 april 2025 09:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Helaas, ben kwart voor 8 eruit gegaan. Katten eten gegeven, ouders gebeld over een huis waar ik zaterdag wil gaan kijken bij de open huizen dag met vraag of ze mee willen, de eerdere 3000 stappen van de dag in het zonnetje gewandeld (incl klein stukje gejogd om te kijken wat hoofd dan zou doen maar ging goed) en een ruim halfuurtje aan het werk nu.
Was eigenlijk van plan vanochtend even ha ass te bellen/langs ass te lopen, maar ik heb geen van de symptomen die wijzen op verergering of toch zo'n langzame bloeding, en daarbij zijn met name de eerste 24u van belang en die zijn vanavond voor het slapen al voorbij, dus ik heb dat vanochtend iig nog niet gedaan en ga proberen het helemaal niet te doen. Maar ligt natuurlijk ook beetje aan hoe de dag loopt. Ik hoop dat het niet nodig is - enerzijds dat ik niet alsnog veel last krijg natuurlijk, maar die kans is sowieso niet zo groot, dus met name dat mijn gemoedsrust okay genoeg is zonder die geruststelling van buitenaf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Enige nadeel van de prachtige lang bezoeken.quote:
quote:Op woensdag 2 april 2025 10:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wel blij, wij hebben besloten Amerika reis te annuleren. Niet vliegen
quote:Op woensdag 2 april 2025 10:20 schreef gcjoel het volgende:
Wel blij, wij hebben besloten Amerika reis te annuleren. Niet vliegen
quote:Op woensdag 2 april 2025 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
![]()
Dat die hufters nog maar zo min mogelijk geld van ons Europeanen krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt echt tijd voor pensioen![]()
![]()
Wij hebben afgelopen tijd geleerd dat ibuprofen enorm slecht is voor je nieren. Maar echt!quote:Op woensdag 2 april 2025 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben vandaag maar aan een cadeautje voor m’n lijf begonnen. Anderhalve week ibuprofen bijslikken, te veel plekken met pijn om het nog leuk te hebben.
Nou precies. En die hele onrust eromheen wilde ik gewoon niet en die natuurparken is nu ook een zooitje met alle ontslagen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik weet het. Dit is in overleg met de huisarts. Hooguit een weekje dit en maximaal 2x per jaar. 2dagen 3, 2 dagen 2 en 2 dagen 1. Het is pijnstillend maar ook ontstekingsremmend en dat laatste werkt een paar weken door.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen tijd geleerd dat ibuprofen enorm slecht is voor je nieren. Maar echt!ik wist dit niet, ik wil het toch ff melden aan je. Mss kan je met je h.a. naar iets anders kijken
Ik heb ooit foto’s gezien van een camperrondreis door Canada, dat was ook schitterendquote:Op woensdag 2 april 2025 11:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nou precies. En die hele onrust eromheen wilde ik gewoon niet en die natuurparken is nu ook een zooitje met alle ontslagen.
We gaan lekker met de camper geld strooien in Europa
Je hebt echt groot gelijk. Het is zo onzeker of alles wel normaal zal lopen op zo'n moment. En de kans wordt elke dag groter dat het niet normaal loopt.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nou precies. En die hele onrust eromheen wilde ik gewoon niet en die natuurparken is nu ook een zooitje met alle ontslagen.
We gaan lekker met de camper geld strooien in Europa
Kon niet laten om het te meldenquote:Op woensdag 2 april 2025 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik weet het. Dit is in overleg met de huisarts. Hooguit een weekje dit en maximaal 2x per jaar. 2dagen 3, 2 dagen 2 en 2 dagen 1. Het is pijnstillend maar ook ontstekingsremmend en dat laatste werkt een paar weken door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AOA = acute opname afdeling
Ben ik blij om, vond het zelf ook spannend. Maar anders kom je uit op prednison zei hij en daar heb ik echt geen zin inquote:
We hebben op dit moment een Amerikaanse klant over de vloer. Echt een heel groot bedrijf, maar blijkbaar kan een bedrijf uit Emmen met 15 man personeel dingen beter/goedkoper (maar nog steeds met een veel hogere marge dan in Europa) dan Amerikaanse bedrijven. Want ze willen blijven kopen.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Krijgen jullie ook extra orders, in aanloop op toekomstige prijsverhogingen/handelsbarrieres?quote:Op woensdag 2 april 2025 12:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We hebben op dit moment een Amerikaanse klant over de vloer. Echt een heel groot bedrijf, maar blijkbaar kan een bedrijf uit Emmen met 15 man personeel dingen beter/goedkoper (maar nog steeds met een veel hogere marge dan in Europa) dan Amerikaanse bedrijven. Want ze willen blijven kopen.
Er is in elk geval niets concreets, heb van best wat andere grote projecten gehoord maar die zijn allemaal in Europa.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Krijgen jullie ook extra orders, in aanloop op toekomstige prijsverhogingen/handelsbarrieres?
Ik ben hier in huis druk bezig om alles dat ik nu nog koop te checken op land van herkomst. De lijst van Amerikaanse producten die we gebruiken is niet heel groot, maar je kunt er toch niet helemaal omheen. Helaas is dat het enige dat ik kan doen, maar het voelt wel goed om in elk geval iets te doen.
Hahaha. Groepje 3 levert 2 A4 woordenbrij in waar de opdracht was om een samenvatting van 1 A4 in te sturen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:13 schreef Tele6 het volgende:
Een van de groepjes studenten heeft 4 uur voor de deadline alvast hun verslagje ingestuurd en het is heel netjes
Toch heel leuk om zoiets te doen als ze er een beetje moeite in steken
Jaaaa, die staat op het verlanglijstje.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex ook een handig ding voor in de lade https://www.soclever.nl/u(...)er-van-yamazaki.html
Wat een werk allemaal.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jaaaa, die staat op het verlanglijstje.
Alleen wil ik géén zwart en wit is er even (?) niet.
Afgedraaid van weer een dagje sjouwen en verscheuren en ruimen.
MnX had het ook wel moeilijk vandaag.
De lundia kast van 50 diep en 2 meter breed is leeg. Een stuk of 8 dozen zijn (al) naar de Amnesty opslag om te sorteren voor de boekenmarkt.
Man man man.
Leuk resultaat @:Tele6
Dees was zo'n succes dat de zieligerd nu hoopt snel ook aan het andere oog zielig te wordenquote:
Volgende vraag 😳quote:Op woensdag 2 april 2025 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een werk allemaal.
Hoeveel moet je nu nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 april 2025 09:17 schreef Tele6 het volgende:
Wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt @:vlindertje89
En leuk dat je een huis gaat bekijken
Ik heb een situatie op werk waar je misschien advies over hebtSorry maar kon lurken én reageren (is het dan nog lurken??) niet nalatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je eenmaal het werk gedaan hebt he, bedenk even welke bevindingen je verwacht te krijgen rondom kwaliteit van je data en de issues die daaraan ten grondslag liggen. Waar denk je dat die vandaan komen? En bij wie? En wie gaat dat fixen?
Als je bereid bent dat ook nog erbij te gaan doen is dat mogelijk maar zou me wel even een paar keer afvragen of je je daarin wilt storten. Dat is iig een totaal andere focus en baan dan waar je voor aangenomen bent en in potentie (ok, realistisch gewoon 100%) ernstig frustrerend en politiek geneuzel
Moet je trek in hebben
Het is niet voor niets dat dit probleem er is, en dat niemand dit nu zelf al oppakt
Maak gewoon voordelen en nadelen lijstje en kijk dus zeker naar wat je gaat en kunt doen met bevindingen. Zelf oplossen of mogelijkheden om elders te beleggen bij mensen met mandaat en stevigheid om het te fixen voor jouOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 3 april 2025 06:28 schreef Candaasje het volgende:
Fijn @:Sarabi . Kamillethee () schijnt kalmerend te werken voor de maag. Maar daar moet je ook maar net zin in hebben
![]()
Fijn dat er nog een optie is!quote:Op donderdag 3 april 2025 15:37 schreef Blues het volgende:
Uitgebreid gesproken met huisarts en wil toch, voor ik met onderzoek via neuroloog en zwaardere meds/injecties begin, metropolol proberen.
Hij zegt dat ik met mijn erfelijke auramigraine er nooit vanaf zal komen.
Toch kan een bloeddrukverlager de episodes wel verminderen omdat er aanvallen bij zitten die spanningsgerelateerd lijken te zijn.
Dan stijgt je bloeddruk en pats! een aanval getriggerd door dat vrijkomende stofje.
Door deze bètablokker (de metropolol)te proberen ( dat is candesartan ook die ik een jaar gebruikt heb) kan het zomaar, eenmaal door je lijf goed opgenomen, duurt paar weken, toch iets doen.
Ik ga t proberen👍🏻
Was heel fijn gesprek, nieuwe arts.
In verleden in ander onderzoek geen cafeïne en alcohol al eens gedaan ja, deed niks.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn dat er nog een optie is!
Nou ben ik geen arts, maar ik vind de toegenomen migraine op het moment dat je het zo zwaar hebt wel erg toevallig. Heb je het vermijden van alcohol of cafeïne voor langere periode al geprobeerd? Af en toe helpt dat migrainepatiënten. Of ga eens voor ontspanningsoefeningen naar de cesartherapeut bijvoorbeeld.
Net bijna een minuut gefilmd hoe buurman Ekster een noot stuk tikt.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:39 schreef Blues het volgende:
Ik kijk de docu terug over de Lepelaars.
Die kleine bekkies/lepeltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk werkt hetquote:Op donderdag 3 april 2025 16:01 schreef Blues het volgende:
[..]
In verleden in ander onderzoek geen cafeïne en alcohol al eens gedaan ja, deed niks.
Nou zo zwaar... spanning kan ook leuks spannends in de vorm van een uitje of bijv ooit met optredens met mn popkoor of andere spannende dingen krijg ik t ook, hoeft niet eens zware spanning te zijn.
Maar ook in rustig vaarwater kan t voorkomen. Totaal out of the blue.
Blijft grillig.
We zagen wel toename in mijn bijgehouden schemaatje ten tijde van het ( te snel) afbouwen vd candesartan.
Gaan t zien met de metro.
quote:Op donderdag 3 april 2025 17:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Net bijna een minuut gefilmd hoe buurman Ekster een noot stuk tikt.
Klinkt alsof huisarts meedenkt en luistert.
Mijn Vraag: hoe veel punten zakt de RR dan?
Ga je dat dan selluf meten?
De ene ruim dag is ‘zwaarder’ dan de andere qua resultaat en inspanning.
De vaatwasser op het oude adres draait nu een onderhouds programma.
In de voortuin zijn de Annabelles en boerenhortensia kort gezet.
MnX houdt vol met afstand doen.Ja ik meet zelf en op werk, dan kan ik er wat langer aan zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigen rr is altijd prima of aan de lage kant... dus monitoren.
Ach mnX moeilijk en knap hoor!
Ik begreep dat er vaatwassers zijn waar je het bovenste rek hoger/lager zetten?quote:Op donderdag 3 april 2025 18:04 schreef AnneX het volgende:
De vw Indesit is een beetje anders dan gewend.
Nu zag ik platte borden 25 x 25 - ja vierkant - bij de action. Dat past beter dan té grote platte borden. Die moeten bijna liggend - overdreven natuurlijk - anders loopt de sproeiarm ertegenaan.
In ieder geval nu draaien om de twee dagen. Voorheen om de drie dagen.
De vw had als ik mij goed herinner, slechts 25% ?? gedraaid van het gemiddelde in al die jaren.
Eens kijken hoe een vierkant bord eet…😂
# klein leed.
Ja, eens vragen om de handleiding bij buren.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat er vaatwassers zijn waar je het bovenste rek hoger/lager zetten?
Die boeken komen mij bekend voor 😂quote:Op donderdag 3 april 2025 18:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, eens vragen om de handleiding bij buren.
Gister de combi op de magnetronstand laten staan om kikkererwten en groenten te grillen.
Haha 😎
En vanmiddag op het oude adres drie x nadenken - na al die jaren - hoe de magnetronstand ook al weer werkt!![]()
AL mijn boeken zijn vanmiddag weggebracht. Oa. Marjoleintje van het pleintje 😂
De olijke dokterstweeling. Pinkeltje. De A van Abeltje…![]()
Buurjongen was blij met de 12 kilo prachtige anatomie boeken. Oa. Kendall et al. is een klassieker.
Cambodja krijgt 49%. Dat land is straat arm. En zou import vanuit de USA met 97% belasten. Die vent is gek.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeps![]()
“So the US has imposed a 20% tariff on Ireland which includes all Viagra.
Let's see how long they can keep this up.”
Oh ik had gelezen dat men dacht dat het met ChatGPT was bedacht.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Cambodja krijgt 49%. Dat land is straat arm. En zou import vanuit de USA met 97% belasten. Die vent is gek.
Maar inmiddels is ook al duidelijk hoe de getallen tot stand zijn gekomen. Het gaat om het handelstekort dat in % is omgezet op een hele foute manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 3 april 2025 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik had gelezen dat men dacht dat het met ChatGPT was bedacht.
De Amerikanen kunnen lekker veel belasting gaan betalen over oer Amerikaanse producten als Nike schoenen![]()
Een of ander eiland in de Stille Oceaan had ook heffingen om de oren gekregen. Men vroeg zich af of ze überhaupt iets exporteerden naar de VS
Stille scheten zijn vaak het dodelijkste. Succesquote:Op vrijdag 4 april 2025 07:50 schreef Tele6 het volgende:
En goedemorgen.
Kunnen we het een "Stilte en geen scheten"-coupé maken ipv een stiltecoupé? Ik weet niet wie de schuldige is in mijn coupé maar dit is echt niet te doen
quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:50 schreef Tele6 het volgende:
En goedemorgen.
Kunnen we het een "Stilte en geen scheten"-coupé maken ipv een stiltecoupé? Ik weet niet wie de schuldige is in mijn coupé maar dit is echt niet te doen
Wij geven gewoon de hond op tafel de schuldquote:Op vrijdag 4 april 2025 09:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Bijna thuis @:sigme
Ieuw @:tele6 best genant lijkt me, iedereen zit elkaar dan ook aan te kijken “wie was het”?
quote:Op donderdag 3 april 2025 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, ze zijn dus echt een fantastisch land hè. Technisch ongeëvenaard.
Bekijk deze YouTube-video
Er zijn dus mensen die als baan hebben hout in en uit deze zaag te laden. Er is blijkbaar geen enkele firma in de VS die iets kan bedenken om dat te automatiseren.Toen wij in de VS waren voor het bijwonen van de executie was journalist en schrijver Linda Polman met ons mee. In de maand voor een executie mag een gevangene meer bezoek ontvangen, en ook mensen die niet op de bezoeklijst staan mogen dan één keer langskomen. Journalisten mogen sowieso na speciale aanvraag een bezoek plannen met foto en met opname apparatuur - maar die mogen absoluut niet als gewoon bezoek nog eens langskomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linda is twee keer geweest. Hoe? De centrale registratie van alle gevangenissen in Texas is in The Walls unit. Death Row is in Polunsky.
Zodra je binnenkomt wordt in een of andere dos-database al je gegevens ingeklopt. Eens per week wordt dat -i shit you not- met diskettes gesynchroniseerd. Toen Linda haar gewone bezoek twee dagen later had, was de boel nog niet gesynchroniseerd en stond er nog niet in het systeem dat ze als bezoeker niet meer welkom was.
Voor de executie -in the walls unit- moesten we het halve complex doorlopen door allemaal kantoren heen. Dit is tien jaar geleden, ik had al in geen tien jaar een CRT monitor gezien maar dat was hier het modernste wat we aantroffen. Rolodex op elk bureau. Alsof je dertig jaar terug in de tijd ging (nouja, behalve dan dat dertig jaar daarvoor de vs geen burgers vermoorde dan).La derecha oprime, la izquierda libera
Bijwonen van een executie, dat klinkt naar?quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Toen wij in de VS waren voor het bijwonen van de executie was journalist en schrijver Linda Polman met ons mee. In de maand voor een executie mag een gevangene meer bezoek ontvangen, en ook mensen die niet op de bezoeklijst staan mogen dan één keer langskomen. Journalisten mogen sowieso na speciale aanvraag een bezoek plannen met foto en met opname apparatuur - maar die mogen absoluut niet als gewoon bezoek nog eens langskomen.
Linda is twee keer geweest. Hoe? De centrale registratie van alle gevangenissen in Texas is in The Walls unit. Death Row is in Polunsky.
Zodra je binnenkomt wordt in een of andere dos-database al je gegevens ingeklopt. Eens per week wordt dat -i shit you not- met diskettes gesynchroniseerd. Toen Linda haar gewone bezoek twee dagen later had, was de boel nog niet gesynchroniseerd en stond er nog niet in het systeem dat ze als bezoeker niet meer welkom was.
Voor de executie -in the walls unit- moesten we het halve complex doorlopen door allemaal kantoren heen. Dit is tien jaar geleden, ik had al in geen tien jaar een CRT monitor gezien maar dat was hier het modernste wat we aantroffen. Rolodex op elk bureau. Alsof je dertig jaar terug in de tijd ging (nouja, behalve dan dat dertig jaar daarvoor de vs geen burgers vermoorde dan).
De executie zelf vooral een kille haast administratieve procedure. De decennia daarvoor zijn voor die mensen een absolute hel. Archief van blog Ise: https://web.archive.org/w(...)ievaneenexecutie.nl/quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Bijwonen van een executie, dat klinkt naar?
Dat was een optie ja!quote:Op donderdag 3 april 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik begreep dat er vaatwassers zijn waar je het bovenste rek hoger/lager zetten?
Neehoor, zou dat gewoon doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee![]()
Die vierkante terugbrengen is wel brutaal hè😎
Nee hoor, je hebt ze toch niet gebruikt?quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee![]()
Die vierkante terugbrengen is wel brutaal hè😎
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:27 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen.
Jullie klant moet dan wel flink wat import heffing gaan betalen over jullie werk neem ik aan, @:derLudolf? Ik ben in ieder geval de hele week al bezig met de impact ervan op mijn werk uit te werken.
Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:33 schreef Blues het volgende:
wat een dag, ik ben nu al gesloopt.
Niet door de pt maar door de energievretende collega's
Hij valt zelf niet? Jammer.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
Dat had meer te maken met mazzel dan lenigheidquote:
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die moeten flink betalen ja. Ik hoorde vanochtend dat ze twintig dezelfde kettingbanen van ons willen kopen. Dat is helemaal niet onze tak van sport. Ja, we maken we es een kettingbaan omdat het deel van een oplossing is. Maar enkel simpel die kettingbanen (2 of meerdere profielen waarin ketting loopt, op die ketting ligt dan een pallet, zo kun je dingen transporteren) leveren eigenlijk nooit.
"Kun je dat niet beter in de VS kopen, met het oog op tarieven en we hebben het druk dus korting krijg je niet"
Nee, ze willen nog steeds ons spul hebben. Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Die ze hebben als gevolg van het verkopen van een nier voor de aanschaf van 2 sneeuwscooters en een speedboot?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vergeet de derde hypotheek voor het aflossen van een ziekenhuisrekening niet.
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die moet ook dat bedrag verdienen om zijn geleende auto, geleende lasapparaat, credit cards voor de boodschappen, dubbel gehypothecairde houtstokjes huis, geleende garderobe enz enz af te betalen.
Een van de redenen waarom juist de maak-industrie in de VS al tientallen jaren zo onder druk staat; de "werkende onderkant" heeft een enorme noodzaak geld rond te pompen via leningen...
Nou ik volg op het moment een aantal amerikaanse bouw Youtube kanalen, en als je daar zit wat de kostprijs van materiaal daar op dit moment is, dat is echt belachelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
Éen bevalling met complicaties en dat jaarsalaris is *poef* weg.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat je met $100.000 in het jaar afgezien van een hypotheek geen schulden hoeft te hebben. Lasapparatuur wordt in Nederland ook best veel gehuurd overigens.
2quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat een gedoe, en dus meerdere en niet alleen die ene?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Fatbiker op straat, heeft in 1 hand 2 blikjes cola en in de andere een paar zakjes met brood en croissantjes. Gaat niet met sturen, dan valt er een blikje, terugrijden, oppakken, omdraaien verder rijden, zakje brood valt, stoppen, omdraaien, oppakken, omdraaien verder rijden en zo gaat het maar door. Soort bananasplit
Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerkenquote:
Ze zitten samen aan de baliequote:Op vrijdag 4 april 2025 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Samen in een hokje zetten, deur op slot en de airco op stand heul koud (of heel warm) en dan zelf lekker doorwerken
In Nederland moet een lasser die een eigen huis wil hebben en een auto rijden dat ook verdienen, maar dat doet ie niet.. Daarom blijft die in een sociale huurwoning hangen en pest men hem omdat ie scheefhuurder is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, want de meeste van onze Amerikaanse klanten zijn zelf verantwoordelijk voor import en transport en betalen hiervan dus de rekening. Hoe ziet hij dat voor zich?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die moeten flink betalen ja.
….
Overigens is mij verteld dat een goede lasser in de VS $100.000 per jaar verdiend. In dat opzicht, snap ik wel dat wij het goedkoper kunnen.
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik begreep dat ze in de VS nu ook heel veel pensioengeld kwijt zijn door de op warp snelheid dalende beurzen. De ellende gaat dus nog veel groter worden
MJa, ik keek net FF, zie vacatures voor ervaren Lasser in de randstad, 65-75 K per jaar.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
De 19-jarige zoon van vrienden die lasser is, verdient inmiddels bijna 40.000 euro per jaar. En dan klust hij nog lekker bij in het weekend.
Ook, maar ik heb net iets meer vertrouwen in “onze” systemen (blijf een optimist)quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar denk je dat Nederlandse pensioenen in belegd zijn?
Ja, het vocabulaire over staken zit behoorlijk vroeg bij Fransquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben bezig mijn Frans te verbeteren met Duolingo. Moest vanmorgen zo lachen, heb een heel hoofdstuk over demonstreren, posters maken, staken, boze bazen en ontevreden arbeiders, landelijke kranten die er over schrijven, etc.
(Amerikaans) Engels - Frans.quote:
Ik zit in sectie 6 unit 39quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
(Amerikaans) Engels - Frans.
Nederlands Frans hield er na Sectie 2 mee op, Zit nu op Sectie 4 unit 40
Amerikaans en Brits heeft wel duidelijke verschillen, maar kom ff niet op voorbeelden.
Niet. Het Engels is Amerikaans Engels. Duolingo is een Amerikaans bedrijf. Naast Duolingo had ik ook 40 uur individueel onderwijs betaald door de baas. Ik lees ik bandes dessinées en kijk ik naar TV5 Monde, aanrader (gratis Franstalig streaming kanaal, aanrader, installeer de App op je tv en je hebt Films, Series, Animaties.)quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zit in sectie 6 unit 39
Volgens Duolingo zou ik dan straks B1 niveau Frans kunnen, maar daar geloof ik niks van.
Hoe kun je zien of je in Amerikaans of Brits zit?
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet. Het Engels is Amerikaans Engels. Duolingo is een Amerikaans bedrijf. Naast Duolingo had ik ook 40 uur individueel onderwijs betaald door de baas. Ik lees ik bandes dessinées en kijk ik naar TV5 Monde, aanrader (gratis Franstalig streaming kanaal, aanrader, installeer de App op je tv en je hebt Films, Series, Animaties.)
Je zou het kunnen merken omdat pommes frites niet als chips wordt vertaald?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?
Dingen als color/colour, realize/realise, etc
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachtenquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens Duolingo zou ik dan straks B1 niveau Frans kunnen, maar daar geloof ik niks van.
Als ik weer eens een voorbeeld tegenkom post ik hem, zit hem gevoeld ook in de zinsbouwquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal verschillen tussen Amerikaans en Brits Engels, maar denk dat dat voor het Frans weinig uitmaakt?
Dingen als color/colour, realize/realise, etc
Ik moet aan een Bescheurkalender denken van, pfff, 40 jaar geleden? Wim de Bie als wijkagent die altijd zijn pistool meenam op vakantie en zei dat men hem altijd direct begrepen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachten
Zumo de manzana vanaf toen.
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingoquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Engels en Spaans bij Duolingo zijn altijd Amerikaans. Vandaar dat ik toen ik om appelsap (jugo de manzana volgens duo) vroeg in de supermarkt, ze mij naar de apfelkorn brachten
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:13 schreef Clubsoda het volgende:
Jugo is Latijns Amerikaans, zumo Castilliaans.
Ik ken het als zumo en coches.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingo
Hier een verzameling plaatjes die het duidelijk maken wat het verschil isquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, al kan je best castellano terug praten tegen duo, en begrijpt 'ie echt Engels ookquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze hebben het ook altijd over 'carros' bij Duolingo
quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, al kan je best castellano terug praten tegen duo, en begrijpt 'ie echt Engels ook
Metric?quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier een verzameling plaatjes die het duidelijk maken wat het verschil is
https://www.quora.com/Wha(...)everyone-should-know
Mocht je ooit een oude Amerikaanse auto gaan opknappen, dan kun je helemaal je lol op.
maten tussen Engeland en USA zijn verschillend. Ondanks dat ze het zelfde heten.
Zowel afstand als inhoud.
En bij technische onderdelen is het ook een feestje.
Je weet toch dat de nazi een geheime basis hebben aan de achterkant van de maan.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Metric?
We didn’t need fucking metric to go to the moon
- Correct, you needed a fucking nazi to get you there
(Run!!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook gezellig om de mensen weer te ontmoeten.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:12 schreef AnneX het volgende:
Wij hadden vanmiddag/vanavond de zg. startbijeenkomst van de Schippers en aanhang bij iemand thuis. Gebruikelijk is dat ieder hapjes meeneeemt.
Het muffin bakblik dat ik nodig had, is nog steeds ‘ergens’ buiten beeld.
Geweldig dat er tegenover een grote Turkse super is.
Wow.Wat toevallig en leuk! En lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook gezellig om de mensen weer te ontmoeten.![]()
In dat opzicht onbegrijpelijk dat ze niet het SI systeem gebruiken maar blijven vasthouden aan inches, pounds en school-shooting per cubic yardquote:
Tbf ze gebruiken wel 9mm in scholen dus dat is toch een beetje metricquote:Op vrijdag 4 april 2025 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In dat opzicht onbegrijpelijk dat ze niet het SO systeem gebruiken maar blijven vasthouden aan inches, pounds en school-shooting per cubic yard
Goudprijs is wel lekker gestegen. 31-1 10 gram gekocht voor ¤941 en zelfde baar bij zelfde aanbieder kost nu ¤1001quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:13 schreef vlindertje89 het volgende:
De US en alles wat ermee te maken heeft probeer ik voor mijn mentale welzijn te negeren, ook het gevolg ervan voor mijn aandelen![]()
Waar de fuck was dat dan?quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Carrefour in gijonquote:Op vrijdag 4 april 2025 23:38 schreef Bramito het volgende:
[..]
Waar de fuck was dat dan?
Jugo de manzana o la fruta que sea snapt echt iedere Spanjaard. Mijn schoonmoeder van 84 ook. Verder heb ik echt nog nooit apfelkorn gezien hier. Was je op Mallorca ofzo?
“Daar is geen woord Spaans bij…” 😳quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:43 schreef Bramito het volgende:
Geloof ik geen fuck van.
[..]
Weet je het zeker?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:50 schreef Tele6 het volgende:
En goedemorgen.
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Éen bevalling met complicaties en dat jaarsalaris is *poef* weg.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:43 schreef Bramito het volgende:
Geloof ik geen fuck van.
[..]
Weet je het zeker?
Ja Nee want dit is het soort iets wat je uit je duim zuigtquote:
In theorie goed behandelbare kanker maar simpelweg het geld niet hebben. Maar die nicht heeft vast heel veel freedom die wij niet hebben in Europaquote:Op zaterdag 5 april 2025 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.
Oh ja, ze is fan van Trump en wij in Nederland snappen er niets van en krijgen allemaal verkeerde informatie.
Ik heb een deja vu, kan dat?quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:11 schreef Blues het volgende:
@:Lucky_Strike hoe vond jij Zakynthos ook alweer, jij was er toch paar jr geleden?
Zekerquote:
Toen was ik tweequote:Op zaterdag 5 april 2025 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond Zakynthos wel heel mooi en vrij ongerept, maar dat was (even opgezocht) 38 jaar geleden
Maar is dat omdat ze niet is verzekerd of dekt de verzekering amper iets?quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nicht van mij woont in Texas en moet een nieuwe knie. Nu moet ze haar huis verkopen. Serieus.
Oh ja, ze is fan van Trump en wij in Nederland snappen er niets van en krijgen allemaal verkeerde informatie.
En die freedom kan ze met een Semi-automatisch wapen verdedigenquote:Op zaterdag 5 april 2025 09:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie goed behandelbare kanker maar simpelweg het geld niet hebben. Maar die nicht heeft vast heel veel freedom die wij niet hebben in Europa
Tegen een tyranical power. Nou, bring it on zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En die freedom kan ze met een Semi-automatisch wapen verdedigen
Als mensen al verzekerd zijn, dan zijn er een miljoen uitsluitingsclausules, en zelfs als dat allemaal in theorie zou kloppen wordt er nog van alles en nog wat afgewezen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar is dat omdat ze niet is verzekerd of dekt de verzekering amper iets?
Van Harte met 22 jaren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
J en ik zijn vandaag 22 jaar samen. Ik was 22 toen ik hem leerde kennen, dat is toch wel een gek idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😎
@vlindertje89
https://www.ad.nl/wonen/o(...)utm_content=a1bfdb11
Zoon van bekende wil per se instapklaar in Den Haag wonen om redenen.
Wordt iedere keer overboden met 40-50.000 of meer.
Ja, deja vu. Dank en sorryquote:Op zaterdag 5 april 2025 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker
@:blues, we vonden er weinig aan. Weinig te doen en te zien. We hebben ons redelijk vermaakt maar dat had ook in 4 dagen ipv 8 gepast.
Veel afval en zwerfkatten. We hadden wel een geweldige villa. Beetje jammer dat er alleen maar Nederlanders in de buurvillas logeerden. Boodschappen zijn enorm duur en er is weinig keuze want alles moet worden geimporteerd. Bijvoorbeeld koffie en thee is hier een stuk goedkoper.
Het enige dat echt heel tof was, was deze biologische olijfkwekerij/perserij met leuke tuin. Wij waren de eerste klanten van het seizoen en werden vol enthousiasme onthaald.
De schildpaddenopvang is mild vermakelijk.
Ga vooral niet naar dat uitkijkpunt van Shipwreck Bay. Er is echt heel weinig te zien, je moet een tijd in de rij staan zodat je even supersnel een selfie kunt nemen en dan snel weer moven want er staan nog tientallen mensen te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |